Bongi, Äly vai piippu?

Keskustelua kannabiskasvista ja -jalosteista sekä kannabiksen tavoin vaikuttavista aineista.
Smurffi

Bongi, Äly vai piippu?

Post by Smurffi » Mon 16 Oct 2006, 16:38

Halusin tietäää iha varmasti mikä näist kolahtaa hyvin, itse poltan enemmän lätkää bongista ja kolahtaa aina, mut ainakin kaikki sanoo et älystä kolahtaa paremmin, älystä oon polttanut kukkaa iha sairaasti ja kaverit sanoi et tää on iha hyvää kukkaa ja kyl se näytti iha hyvält,

Poltin älystä 1g kukkaa ei silti kolahtaa, no riippuuks täst kukast, onko äly paska vai kukkaa?

Lätkää kolahtaa mulla aina vaikk polttaisin älyst tai bongista, piippua en käytä silleen, oon pari kertaa koulus polttanut tuli iha snadit.. mut kyl se koulus kelpaa!

1. Äly.
2 Bongi.
3. Piippu.

siin on mun mielest top3..

Joniitti
Apteekki

Post by Joniitti » Mon 16 Oct 2006, 17:15

Eiköhän se kukka vain ollut huonoa. Kyllä älystä kolahtaa niin et huh, ei mistään paremmin. Mun top

1. Gravity/Äly (ennenkaikkea kyhäily)
2. Piippu/Jointin väsäily
3. Bongi

Ahab

Post by Ahab » Tue 17 Oct 2006, 13:51

Bongista tulee aina poltettua ja olen yleensä siinä kuosissa että paremmasta ei väliä. Kerran olen yrittänyt älyttää mutta ei siitä oikein tullut mitään. Volcanoa olen kerran testannut ja lätkäkin oli sillä mitä mukavinta polttoa.

powergrower
Kameleontti

Post by powergrower » Tue 17 Oct 2006, 14:28

kyllä kolahtaa ihan tarpeeks missä muodossa tahansa. Kyllä mielestäni se sätkä on se mukavin tapa polttaa, siinä on se fiilis mukana :)

Toisaalta, piipun lataaminen ja suhautus on niin helppoa, että välillä silleen. Bongia en omista, enkä varmasti tule koskaan omistamaan.

Äly on liian HC mulle, senverran harvoin kuitenkin polttelen.
Assumption is the mother of all fuckups.

Tyhmä Kansalainen
Lepakko

Post by Tyhmä Kansalainen » Tue 17 Oct 2006, 15:34

kyllä itse pidän chilua (/chilum chilumi, chillum...etc miten kukin kirjoittaa) aivan ykkösvekottimena... :D En niinkään lasibongien etc härpäkkeiden kanssa tykkää hosuilla ja piippuun en oikein ole syttynyt niin chilu on se mun vaihtoehtoni.. :wink: Itsellä on just parhaimmat fiilikset istuksia parvekkeella, katsella taivaalle / metikköä chilu sauhuttaen sormien välissä... :roll: Välillä ottaen henkoset ja miettiä, että kyllä elämä on. :shock: :D

Joniitti
Apteekki

Post by Joniitti » Tue 17 Oct 2006, 16:02

powergrower wrote:Äly on liian HC mulle, senverran harvoin kuitenkin polttelen.
En ymmärrä miksi moni sanoo, että äly on liian hc jne. Itsehän siinä saat päättää millä nopeudella savut imaiset. Nopeiten tietenkin painuu aika lujaa keuhkoihin suoraa, mutta voihan siitäkin ihan snadisti imeä.

CharlieBigPpotato
Kameleontti
Location: Current Short Duration Personal Saviors: Dr. Tom, FMAN, DToX, Crowley, Nietcshe, Artaud

Post by CharlieBigPpotato » Tue 17 Oct 2006, 17:56

Ei tule käytettyä ollenkaan kannabista.
Yes, YOU can rape your own mind. Fake it till you make it! YOU can finally relax in the safety of your own delusions. Just pray to "Bob", bend over, heil BULLSHIT 3x times, and inject often!
http://www.subgenius.com/bigfist/classic/classic.html

tRip
Me Gusta

Post by tRip » Tue 17 Oct 2006, 20:11

Kaikilla välineillä on omat hetkensä;
sisällä on kiva pärisytellä bongia, jossain metsässä/kallioilla on mukavaa imutella piippua ja sitten taas jossain puistossa tms. on mukava poltella jointista..
Keep it unreal.

Steadler
Tuppisuu

Post by Steadler » Tue 17 Oct 2006, 21:09

Kyllä nykyään tulee oikeastaan älystä eniten pajauteltua. Se on kohtalaisen kustannustehokas tapa poltella, omia puskia kun ei ole :(
Kuten kaveri sanoi, älystä polttelu on semmosta "nyrkillä perseeseen" touhua :D

viaticus
Psykonautti

Post by viaticus » Wed 18 Oct 2006, 15:53

Älyä on tullut aikoinaan kokeiltua useampaankin otteeseen, mutta eipä sitä oikein ole ollut enää kiinnostusta lähteä ämpäreiden yms. kanssa pelaamaan, tuntuu hieman liian vaivalloiselta. Piippu, jointti ja bongi - kaikki kolisevat ainakin itseni kohdalla mikäli vain itse poltettava tavara on kunnollista, joten valinta on hyvin pitkälti fiiliskysymys.
"I'm all over myself - I'm all over the place - I AM the place"

HZB
Psykonautti

Post by HZB » Mon 23 Oct 2006, 18:29

itselläni on varmaan suosikki tuo bongi, kun savut on mukavat ja ei mene paljoa hukkaan. äly vähän liian hankala, piiput riipii ja jointteja en osaa kääriä :( jointeissa myös menee tota savua hukkaan, mutta jos enemmän tavaraa, niin kyllä se käy oikein hyvin. ja noh, kaikki käy loppujen lopuksi :D

Joniitti
Apteekki

Post by Joniitti » Fri 27 Oct 2006, 17:59

Köh, kyllä älyttämällä on seuraavana päivänä keuhkot kipiät jos ei ole tottunut.. gravity on kivan kiva :D

korolli
Apteekki

Post by korolli » Fri 27 Oct 2006, 19:29

Jointtihan se kaikista mukavin on imutella. Kun yksin polttelee, ja jouni täynnä hyvää kukkaa, niin loppuvaiheessa sitä alkaa olla parhaimmillaan jo niin tumussa että jää vaan jumittamaan monttu auki jotain "juttua minkä just tajusin", ja jouni käryää hiljakseen rystysten välissä. Sitten sitä vaan herää "ainiin olin spliffillä" ja jatkaa imuttelemista. Ah, niin rentouttavaa.

Bongia siltikin mieluummin pärisyttelisin, se kun on helpoin ja tehokkain. End of story.

Äly jos pitää "päästä kuoseihin". Nojaa.. aika harvoin tulee älyteltyä. Se on jotenki semmosta säätämistä. Pakko saada pesä tyhjäks yhellä hitillä. Emmä kiitos.

Piippu sitten jos on rizlat loppu.

MetsänNeito
Apteekki

Post by MetsänNeito » Sat 28 Oct 2006, 12:10

Noista kolmesta se äly toki kolisee koviten.
Poltan silti tosi harvoin siitä, sillä bongi on mun mieleen,
ja kolisee paremmin kuin hyvin siitäkin.
Piipusta en juuri koskaan. Iso sätkä on parempi kuin piippu
minusta.
"It is your mind that creates this world"
-The Buddha-

kujanaskuli
Psykonautti

Post by kujanaskuli » Mon 30 Oct 2006, 17:15

Jointin kääriminen on helveitn mukavaa puuhaa nyt kun olen oppinut käärimään kunnon "jamaikalaisia". Savut maistuvat kuitenkin parhaalta bongista. Ja kovimmat pöhinät saa älystä, tai gravista vielä kovemmat.
"It's not a war on drugs, it's a war on personal freedom, it´s what it is ok?. Keep that in mind at all times. Thank you!"

Tsigis
Karvakuono

Post by Tsigis » Wed 08 Nov 2006, 14:59

Jumakheuta! khyl se on Bongi joka porisee ja äly jota tulee nosteltua. :wink:
Sätkää en kääri (laiskuus) ja piippusta en oikein välitä poltella.
Sekasin kuin seinäkello!

skirtfeber
Moderator

Post by skirtfeber » Thu 09 Nov 2006, 12:49

Bongi o mul kyl personal-favourite, se toimii kaikkien polttojen kanssa.

parashan on et aamusta jointtia, iltapäivästä ja illasta bongia ja päivän vikat savut älystä:P

kukkaa mieluiten bongista tai jojosta, läpyy ei laiteta jojoon jos on muita mahdollisuuksia.

hyvä hasis jojosta tai bongista.

Uute
Psykonautti

Post by Uute » Fri 10 Nov 2006, 04:36

Bongi. Jointti ulkona.
Kokeilkaa! Kaikki huumeet pitäisi laillistaa..

shishamon

Post by shishamon » Fri 10 Nov 2006, 10:12

nykyään tulee bobon kanssa leikittyä eniten. Piipusta joskus, mut poliisit otti pois eikä oo tullu ostettua uutta. Jointissa on tunnelmaa, eli joskus siitäkin.

kätsy
Psykonautti

Post by kätsy » Sun 12 Nov 2006, 20:36

en muist oonko vastannu jo mut jos on hyvä iso bongi mikä
koppaa paremmi ku äly nii sit se :D mut jos on paska bongi ni äly,
ja piippu on iha perseest :roll:

spasm
OD

Post by spasm » Tue 14 Nov 2006, 00:36

1. Bongi
2. Piippu
3. Äly
4. Sätkä

En tiedä kuuluuko tämä post juuri tähän threadiin, mutta en nyt parempaakaan löytänyt.
Tavanomaiset käyttötavat kuitenkin hukkaavat suuren osan aktiivisista ainesosista. Polttamalla kannabista siitä siirtyy elimistöön yleensä 5-15 % poltettavan materiaalin THC:stä, riippuen henkilön polttotekniikasta. Syötynäkään psykoaktiivisia ainesosia ei jää jäljelle juuri enempää.
Tuo oli Wikikirjastosta Hullun Puutarhurin kirjoittamaa tekstiä. Mietin vain, että miksi maailman yleisimmän huumeeksi luokitellun substanssin käyttötavat ovat niin alkeellisia, että vain noinkin pienet prosentit THC:tä siirtyy elimistöön. :shock: Luulisi, että tehokkaampia konstejakin löytyisi (mitään laboratorio-olosuhteita eikä ydinfysiikkaa nyt lasketa)..
Kylmyys johtuu lämpötilasta.

shpongled
Tuppisuu

Post by shpongled » Tue 14 Nov 2006, 09:54

Jos ei ole pula kukasta, kyllä bluntit menee mulla kärkeen. Joskus aktiivifiltterillä bluntista on nautinnollinen imeskellä. Toiseksi menee tee/kaakao/munffinsit jne. Kukasta öljyä, siitä esim. erinomaista hunajaa teehen, siis hunajaa mikä sekotettu öljyn kanssa, sopivasti miedossa lämmössä haudutettu.

Jos haluaa, että kunnolla kolisee, alipainekyykkä on sen verran raju, ettei montaa kovempaa konstia löydy. Toinen on liuottaa gramman budinippiä tunti pari desissä hyvälaatusta absinttia, sekottaa se hyvin, laittaa pakkaseen hetkeksi viilenee ja siitä sit napseina naamaa. Sopii vaikka hetki pyöritellä suussa sitä ennen nielasua

growy
Kameleontti

Post by growy » Mon 11 Dec 2006, 15:24

Bongi sisällä,piippu ulkona.
on se vähän kuumottavaa häröillä tuolla jonku bongin kaa,itellä ei nimittäin bongi oo se pienin :lol:

älystä en ees diggaa.

Happohuppu
Apteekki

Post by Happohuppu » Tue 12 Dec 2006, 15:46

Bongi tai vesipiippu ovat suosikkejani. Ne ovat herkälle kurkulleni ystävällisiä vaihtoehtoja, mutta kyllä jointtikin kelpaa.

Joskus muinoin poltin pilven aina vaporisaattorista. Se on siitä hyvä, että yhtään savua ei mene hukkaan, ja koska kannabikseen kohdistuva kuumuus ei ole yhtä voimakasta kuin poltettaessa, ei kannabinoideja tuhoudu yhtä paljon.
Looking for planet Gong...

Ahab

Post by Ahab » Tue 12 Dec 2006, 20:38

Uudessa voimassa on muuten parin sivun juttu martikaisesta.

spasm
OD

Post by spasm » Tue 12 Dec 2006, 23:52

Ahab wrote:Uudessa voimassa on muuten parin sivun juttu martikaisesta.

Löysinkin artikkelin. Se on voiman sivuilla luettavissa.
Tuossa siis osoite http://www.voima.fi/content/view/full/1927
Kylmyys johtuu lämpötilasta.

Kalavale
Apteekki

Post by Kalavale » Wed 13 Dec 2006, 00:19

Piipusta aina harvoin kun tulee polteltua. On siinä vaan gurumpi fiilis kun savu menee siitä 35-40cm piipun varresta läpi. Lyhyempihän ei ole piippu eikä mikään. 8)
All things are equal, there are no special things.

catha
Psykonautti

Post by catha » Thu 14 Dec 2006, 19:31

Bongista mieluiten. Ulkona piipusta, jos ei ole vettä ja bongia mukana. Joskus tulee älystä poltettua matskun vähäisyyden tai huvin vuoksi, mutta harvemmin. Jointti on omalla kohdallani se viimeinen vaihtoehto. En vain pidä siitä.

Inovix
Apteekki

Post by Inovix » Fri 29 Dec 2006, 13:56

Ei ole mitään sen jännenpää kun jossain sisällä istuessa kyhäillä se kyykkä ja kerätä kaverille putkeen hullut kermat ja seurata kun mies vaipuu maailmoihin. Sit taas kesällä jossain rannal tai kalliol paarhaan frendin kanssa jointti kedessä, zzz täydellistä. <3 Bongia ei tule hirveästi polteltua kun ei ole sellaista jaksanut kyhätä saati sitten ostaa. Sit tollanen pieni metallinen musta helposti puhdistettava piippu on just hyvä jos pitää äkkiä jossain nurkalla ottaa savut. :)

1.Äly
2. Joinnti
3 Piippu

inovix

HZB
Psykonautti

Post by HZB » Fri 29 Dec 2006, 15:49

Kaikille löytyy kyllä aika ja paikka.

Jointti varmaan on se yleisin tapa, hyviä puolia on tietty, ettei tarvii turhia kuumotella vaan senkun palamaan vaan aika monipuolisesti lähes joka ympäristössä. Jointissa menee kuitenkin tavaraa hukkaan paljon enemmän kuin muissa tunnetuissa nautintatavoissa, mikä on iso haittapuoli. Kääriminen on hauskaa!

Piippuja ei tule hirveästi käytettyä, enkä metodista hirveästi pidä, riipii! Hyötysuhde kuitenkin parempi chiluissa, kaboomeissa ja piipuissa, kuin jouneissa, joten ansaitsevat siitä plussaa. Myös sitä schaissea kai jää märkittävästi matkan varrelle eikä tärvele urheilijanuorison elimistöä.
Kaikista muista "piipuista" poikkeuksena pitää vielä mainita mainiot martikaiset. ahh!

Äly. One hit, people get together. eli kun tekee mieli sitä megaexplosivesuperultratsägädäpäm-hatsia, niin äly kaivetaan kaapista tai talon alta. Aika harvoin kuitenkin, hirmu säätöä, ääh!

Bongista tulee niin miellyttävää savua, zudum! Pikkuputki on aina kiva olla matkassa. Tosiaan miellyttävintä savua, ellei lasketa vapohäröilyä ja kaiken maailman supermegajääbongeja (hei, ne ovat myös bongeja!) ja shiishausta (miten se kirjoitetaan!!??) eli ei aina ole kiva polttaa bongista, mutta hyvin usein kyllä on!

Kaikki erikoisuudet eli vapot,shiishat,jääbongit,hullut käsittämättömät 13-kerroksiset tasobongit ja Ali G:n eilinen jointti. Miksi ei? Näihin ei vaan joka päivä törmää, ja itse ei jaksa hössöttää.

Ai, kun oli kiva kirjoittaa!

Kiitos!
Nabaztag (Joka muuten on muinaista klingonimurretta galaksin toiselta puolelta ja viittaa kuulemma paikallisiin pörröisiin mutta isokorvaisiin loikkiviin sienieläimiin) ,...