Kannabistrippi?

Keskustelua kannabiskasvista ja -jalosteista sekä kannabiksen tavoin vaikuttavista aineista.
LeeviON
Lepakko

Kannabistrippi?

Post by LeeviON » Mon 24 Dec 2012, 01:05

Tere ja hyvää joulua! Pari edellistä polttelukertaa olen polttanut niin paljon että lähes öykytän, ja kukka on joka kerralla parin viime kuun aikana ollut jopa psykedeelistä. Siis olen ollut samanlaisella tripillä mitä voisi odottaa ihan psykedeeleistä (ei mistään fenetyyliamiineista, vaan sellaisista taianomaisista tryptamiineista kuten sienet). Kysymys kuuluu että onko tämä ihan normaalia? Aloitin juuri viikko sitten venlafaksiinilääkityksen (SNRI), voisiko tällä olla jotain tekemistä asian kanssa? Viimeöinen poltteluni oli vielä paljon tripauttavampaa kuin sitä ennen (viime kerrasta vähän reilu viikko).
Tuleeko kenellekään muille samanlaista? Johtuuko tämä vain lajikkeesta?
zero wrote:mikset saatana menis työhaastatteluu? minä vedän lippuviinan ja kourallisen tennareita ja työkkärii. mikset sinä menisi EDES TYÖHAASTATTELUUN? ET SÄ SITÄ DUUNIA KUMMINKAA SAA!
Not even milk can stop me now!

VXA
Kameleontti

Re: Kannabistrippi?

Post by VXA » Mon 24 Dec 2012, 01:45

No kyllä mulla ainakin hattu toimii huomattavan psykedeelisesti, on toiminu siitä lähtien ku alotin vetää sieniä, ja tämä muutos on ilmeisen pysyvä. Sillon kun polttaa ihan törkeesti ni se psykedeelinen vaikutus on ihan vitullisen kova, voi helposti olla suurempi kuin pienellä määrällä sieniä, jopa mietoja tracereitä saattaa esiintyä ihmisten kasvoilla ja mitä ikinä psykedeelihäröä. (Tähän pitää kyllä sanoa että mä usein kuvailen asioita, kokemuksia, yms. vertailematta niitä muihin, ikään kuin arvioin niitä puhtaasti sen kannalta mitä ne ON, miten mä KOEN ne. VERRATTAIN, se vaikutus siis ei välttämättä olekaan enää vitullisen kova.) Ja ei edes tarvii polttaa mitää tappohittejä ku saattaa jo tulla sini-puna-viher-siirtymää ja muita psykedeelisiä efektejä. Ja yleensä tuleekin.

Mut, vähän vaikee sanoo, mut must tuntuu et se on jotenki niin erilaista se psykedeelisyyskin. Että se ei oikeen vie yhtä syvälle ku ne tatit sit vois viedä. Vaikea sanoa ku niistäki kuitenki nii vähän kokemuksia. Ja joo, paljon heikompi psykedeelihän hatsi on ku serotonergiset deelit.
Jos metsään haluat mennä nyt,
niin takuulla pajautat.

Kolme likaista hippiä hiisas näin, piippu kiersi ringissä eteenpäin. Ja koska hatsia oli paljon niin, kutsuivat he messiin yhden pajapään.

Kuoseissa taju ajantajusta heikkenee.

Hitler
Apteekki

Post by Hitler » Fri 28 Dec 2012, 02:01

Kyä putru aiheuttaa myös vahvasti dissomaisia tiloja. Nyt käryy tämmönen mämmiä simuloiva stimuloiva sativa.

Tuntus et noi luonnontuotteet on usein vähän arpomista. Luonnontuotteet pois! on muotitietoisen nistin uudenvuodenlupaus.
pirun hyvä nuolla kuorena

qwiksidor
Tuppisuu

Post by qwiksidor » Sat 29 Dec 2012, 23:30

LeeviON wrote:Tere ja hyvää joulua! Pari edellistä polttelukertaa olen polttanut niin paljon että lähes öykytän, ja kukka on joka kerralla parin viime kuun aikana ollut jopa psykedeelistä. Siis olen ollut samanlaisella tripillä mitä voisi odottaa ihan psykedeeleistä (ei mistään fenetyyliamiineista, vaan sellaisista taianomaisista tryptamiineista kuten sienet). Kysymys kuuluu että onko tämä ihan normaalia? Aloitin juuri viikko sitten venlafaksiinilääkityksen (SNRI), voisiko tällä olla jotain tekemistä asian kanssa? Viimeöinen poltteluni oli vielä paljon tripauttavampaa kuin sitä ennen (viime kerrasta vähän reilu viikko).
Tuleeko kenellekään muille samanlaista? Johtuuko tämä vain lajikkeesta?
Mielenkiintoista. Mullakin on ollut SNRI-lääkitys aikoinaan päällä, mutta ei muistaakseni koskaan poltellessani. Joka tapauksessa olen saanut budista hyvin sienimäisiä hallusinaatioita, harhaluuloja ja -tuntemuksia. Varsinkin mun ensimmäinen sienitrippi ja ensimmäinen "kannabistrippi" muistuttivat toisiaan todella paljon, sienitrippi meni vaan vähän syvemmälle. Lajikkeella voi olla jotain tekemistä asian kanssa, koska useimmiten en saa kannabiksesta juuri mitään psykedeelisiä vaikutuksia. Tosin saattaa mulla olla bipo tai skitsofreniakin, mikä osaltaan varmaan selittäisi trippailuja =D. Jätän nykyään budit polttamatta, jos ei ole set & setting ihan optimaalinen.

King Ink
Moderator

Post by King Ink » Sun 30 Dec 2012, 15:08

Kai omalla kohdallani jonkinlaisista tripeistä voin puhua. Ekat kerrat teininä polttaessa käänsi gramman jointteja ja todellisuudentaju oli 2 tuntia ihan kateissa. Myös hyvinkin dissosiatiivisia kokemuksia, tipahtaa rappukäytävässä maatessa johonkin pyörteisiin ja havahtuu hereille kun tajuaa että oksennus on tulossa suuhun.

Sitten myöhemminkin useemman vuoden polttelun jälkeen (ennenkuin lopetin kokonaa) kannabis kolahti tilanteisiin ihan liian kovasti. Jos esim. kämppiksen ja sen kavereiden kanssa otti bongihittiä, piti mennä 5 minuuttia hittien jälkeen makaamaan omaan sänkyyn tunniksi miettimään miks otti niin isot savut ja katselemaan mietoja visuaaleja. Samalla kun ihmisten äänet kaikuu päässä ja saa ihan uusia, monesti ahdistavia merkityksiä.

Oon huomannut Salvian ja kannabisövereiden kanssa samantapaisia ajatuksia. Tosi hallitseva olo, joka tiivistyy ajatusluuppeihin: ''Miksi olen täällä taas?''.

Poltin tuossa taas hemmetin pitkästä aikaa ihan pienet savut ilmeisesti Wonder Woman - lajiketta. Itseasiassa tykkäsin, tuntui iskevän vaan kehoon ja jättävän pään rauhaan. Makasin vaan autuaana sohvalla ja katsoin elokuvaa, josta sitten kesken leffan jääkaapin kautta nukkumaan kun alkoi väsyttämään niin paljon. :) Tuli sellainen olo, että kai sitä voisi taas kokeilla pitkästä aikaa. Etsiä joku mukava indica itselleen mitä hiisailla illalla ennen nukkumaanmenoa.

jumalatjalassa
Lepakko

Post by jumalatjalassa » Sun 30 Dec 2012, 16:12

Kerran olen lähtenyt kunnon tripille kannabiksesta. En todellakaan osaa kuvailla sitä millään tavoin. Minuutti tuntui tunnilta, maailma pirstaloitui mun edessäni, silmieni edessä tuntui olevan jonkinlainen musta huntu, pelkäsin enemmän kuin ikinä, en pystynyt kontrolloimaan mieltäni ollenkaan... Ei vittu enää ikinä. Kaksi grammaa priimakukkaa kahteenkymmeneen minuuttiin vitun isosta bongista toletta. Siinä sitten parin tunnin sekoilut, parit oksentamiset, tärinät, vähän ruokaa ja sitten oli ns. normaali pilvi.

Voin ehkä yrittää myöhemmin kirjoitella lisää. Mitään en takaa, sillä kokemus oli niin helvetillinen, että en tosiaan osaa kuvailla sitä mitenkään järkevästi. Joskus mä pidin kannabista kivana päihteenä jota voi hiisata ties kuinka paljon, eikä mitään pahaa tapahdu ikinä.

Feya
OD

Post by Feya » Sun 30 Dec 2012, 17:43

Tuttu juttu. Itselläni isot annokset (jotka muille ihmisille ovat varmaan kohtuullisen pieniä) kannabista tuottavat lähes poikkeuksetta vahvasti "tripauttavan" kokemuksen - jotain psykedelian ja dissosiaation välillä.

En tykkää polttaa pilveä muiden ihmisten seurassa (paitsi sellaisten joihin todella luotan, kuten Dexman), koska ihan normaalin kokoisista hiteistä (sanotaan 0,1g-0,2g) menen aivan lukkoon ja en kykene seuraamaan keskustelua, saatika sitten puhumaan.

Ajatuksenjuoksu vilkastuu silmittömästi ja ne ilmenevät sekä upeina psykedeelisinä visuaaleina seinillä ja muilla pinnoilla että pääni sisällä ihmeellisinä tarinoina. Jään usein jumiin jänniin ajatusluuppeihin, jotka ovat yleensä samalla kiehtovia sekä psykoottisen pelottavia. Vaikka välillä ahdistunkin niin harvoin kuumotan asioita liikaa. Oon oppinut nauittimaan siitä sekavan kiehtovasta tilasta.

Isoilla annoksilla tyypillistä on, etten pahemmin kykene liikkumaan tai tekemään normaaleja toimintoja. Tiedostan niin selkeästi jokaisen ajatukseni ja liikkeeni, että ne tuntuvat absurdeilta ja vierailta, ja jään niin ihmettelemisen lumoihin että juomalasiin kurottauttumisessa kestää vartti, tai sitten se vain unohtuu. Vaikka tykkään katsoa elokuvia ja tv-sarjoja pilvessä, ne menevät multa usein aivan ohi. Oon katsonut esimerkiksi District 9 -elokuvan, mutta en osaa kertoa mitään sen juonesta, miljööstä tai henkilöistä.

Parhaimpien "trippien" aikana makaan sängyllä 3 tuntia enkä tiedosta ympäristöäni lainkaan, vaan pyörin vaan pääni sisällä ihanissa ajatusluupeissa. Huono olo ja heikotus saattavat iskeä ja okentanutkin olen muutamia kertoja, mutta se ei onneksi ole yleistä. Suurimman osan ajasta oon vain ihastusta ja ihmetystä täynnä.

En tiedä, miksi kannabis vaikuttaa muhun näin vahvasti. Pieni koko voi olla yksi syy. Olen myös geneettisesti altis skitsofrenialle, koska siskoni kärsii siitä - ja olen kyllä myös huomannut psykoottisia oireita itsessäni esimerkiksi kannabiksen ja stimulanttien kanssa. Varovaisuus on tärkeää, jonka vuoksi vedän itselleni rajat enkä ota 0,2g-0,3g (lajikkeesta riippuen) enempää. Jos polttaisin jotain gramman jointteja, se menisi varmasti aivan överiksi.

jumalatjalassa
Lepakko

Post by jumalatjalassa » Tue 01 Jan 2013, 17:14

Mitä vittua... Taas lähdettiin sitten tripille ko. yrtistä. :D Ei ihan yhtä pahasti sentään kuin viimeksi. Ihan vitun isot bongihitit, vartti eteenpäin mä makaan maassa ja meinaan pyörtyä. Oli ihan vitun hämy olo. Kaikki näkyi ihan... kummallisena? Pinnat vääristyivät jotenkin mun mielessäni ja kaikki oli kaunista. Ihan mielettömän kaunista. Oli jotenkin noloa, ihan vitusti uusia tuttavuuksia ympärillä ja mä makaan maassa ja nauran maailman kauneudelle. Ei herraisä. Oli upeaa. Paikka tosin olisi voinut olla parempikin, jos olisin vaikka ollut himassa/jossain muualla sisällä tuttujen ihmisten kanssa, olisi voinut olla ihan käsittämättömän upea kokemus. En mä osaa tuotakaan kuvailla mitään järkevästi. Se ei edes tuntunut siltä, että olisin hiisannut. Kaikki vaan oli niin... oikein. Mahtavasti. Upeasti. Rakastin koko maailmaa niin helvetisti, että sattuu ajatellakin.

En tajua. Mä en ole kuullut kovinkaan monen ihmisen lähteneen noin tripille hitistä. Mulle niin on käynyt jo kahdesti. Ehkä mä olen jotenkin yliherkkä tai jotain. Mitähän sitten, kun pääsen kunnolla psykedeelien maailmaan... :D Sieniä olen kerran napsinut, tosin suurin osa niistä taisi olla jotain ihan muuta kuin psilosybiinisieniä. Eikä niitäkään tosiaan paljoa ollut. Vaikutukset olivat lähes olemattomat. Olin tyhmä teini. :D

SahkoinenVelho
Kameleontti

Post by SahkoinenVelho » Tue 01 Jan 2013, 20:39

Ei toi mitenkään tavatonta ole, herkkä ihminen ja tietty set&setting niin kyllä siitä kannabiksesta voi mennä tosi kujalle. Serotonergiset psykedeelit ja muutkin vastaavat vaikuttaa ihan eri mekanismien kautta kuin kannabis, voi ihan hyvin olla ja luultavasti onkin niin ettet yhtä vahvoihin ja massiivisiin tiloihin pääse millään muulla aineella. Hajottavimmat ja rankimmat kokemukset mulle on tullut ihan hatsista, tai no tottakai joku psykedeeli+hatsi tai dissosiatiivi+hatsi kombo pistää vielä paljon syvemmälle mut näissäkin on ratkaisevana tekijänä nimenomaan toi kannabis...

Landmark

Post by Landmark » Sat 05 Jan 2013, 12:43

Feya wrote:Tuttu juttu. Itselläni isot annokset (jotka muille ihmisille ovat varmaan kohtuullisen pieniä) kannabista tuottavat lähes poikkeuksetta vahvasti "tripauttavan" kokemuksen - jotain psykedelian ja dissosiaation välillä.

En tykkää polttaa pilveä muiden ihmisten seurassa (paitsi sellaisten joihin todella luotan, kuten Dexman), koska ihan normaalin kokoisista hiteistä (sanotaan 0,1g-0,2g) menen aivan lukkoon ja en kykene seuraamaan keskustelua, saatika sitten puhumaan.

Ajatuksenjuoksu vilkastuu silmittömästi ja ne ilmenevät sekä upeina psykedeelisinä visuaaleina seinillä ja muilla pinnoilla että pääni sisällä ihmeellisinä tarinoina. Jään usein jumiin jänniin ajatusluuppeihin, jotka ovat yleensä samalla kiehtovia sekä psykoottisen pelottavia. Vaikka välillä ahdistunkin niin harvoin kuumotan asioita liikaa. Oon oppinut nauittimaan siitä sekavan kiehtovasta tilasta.

Isoilla annoksilla tyypillistä on, etten pahemmin kykene liikkumaan tai tekemään normaaleja toimintoja. Tiedostan niin selkeästi jokaisen ajatukseni ja liikkeeni, että ne tuntuvat absurdeilta ja vierailta, ja jään niin ihmettelemisen lumoihin että juomalasiin kurottauttumisessa kestää vartti, tai sitten se vain unohtuu. Vaikka tykkään katsoa elokuvia ja tv-sarjoja pilvessä, ne menevät multa usein aivan ohi. Oon katsonut esimerkiksi District 9 -elokuvan, mutta en osaa kertoa mitään sen juonesta, miljööstä tai henkilöistä.

Parhaimpien "trippien" aikana makaan sängyllä 3 tuntia enkä tiedosta ympäristöäni lainkaan, vaan pyörin vaan pääni sisällä ihanissa ajatusluupeissa. Huono olo ja heikotus saattavat iskeä ja okentanutkin olen muutamia kertoja, mutta se ei onneksi ole yleistä. Suurimman osan ajasta oon vain ihastusta ja ihmetystä täynnä.

En tiedä, miksi kannabis vaikuttaa muhun näin vahvasti. Pieni koko voi olla yksi syy. Olen myös geneettisesti altis skitsofrenialle, koska siskoni kärsii siitä - ja olen kyllä myös huomannut psykoottisia oireita itsessäni esimerkiksi kannabiksen ja stimulanttien kanssa. Varovaisuus on tärkeää, jonka vuoksi vedän itselleni rajat enkä ota 0,2g-0,3g (lajikkeesta riippuen) enempää. Jos polttaisin jotain gramman jointteja, se menisi varmasti aivan överiksi.

Mulle tapahtuu tätä täysin samaa,olen oikeastaan huojentunut että on joku toinenkin johon kannabis vaikuttaa näin samalla tavalla eteenkin isoilla annoksilla. Minulla nuo ajatukset vaan ovat melkeinpä aina negatiivisia,saatan esimerkiksi kuvitella jos nyt satun polttamaan jossain muussa seurassa kun poikaystäväni kanssa, että minulle vittuillaan tai vihataan ja että mua ei haluta siihen seuraan vaikka olisinkin frendien seurassa (tää kyllä juontuu varmaan mun sosiaalistentilanteiden pelosta ja huonosta itsetunnosta). Sitten jos mulla on bentsoja tai jotain muita hitaita alla niin tätä ongelmaa ei ole ja pystyn polttamaan suht paljonkin ja muiden ihmisten seurassa. Amfetamiinia jos olen ottanut polttaminen tuntuu suht turhalta kun tuntuu ettei se pilvi kolahda yhtään.

Muistan joskus muutamia vuosia sitten kun menin yksien bongihittien jälkeen niin pihalle että mun oli pakko mennä pimeeseen huoneeseen makaamaan yksinään,en kestäny nähdä ketään muita ihmisiä. Luulin et olin ollut huoneessa ainakin päivän vaikka todellisuudessa aikaa meni tuskin kahta tuntia pidempää. En muista kovinkaan hyvin tätä hetkeä,tai sitä mitä kaikkia ajatuslooppeja mulla oli mut olin hyvin ahdistunu ja oikeastaan aika paniikissa.

kuumottelija
Lepakko

Post by kuumottelija » Fri 01 Mar 2013, 15:38

King Ink wrote:Kai omalla kohdallani jonkinlaisista tripeistä voin puhua. Ekat kerrat teininä polttaessa käänsi gramman jointteja ja todellisuudentaju oli 2 tuntia ihan kateissa. Myös hyvinkin dissosiatiivisia kokemuksia, tipahtaa rappukäytävässä maatessa johonkin pyörteisiin ja havahtuu hereille kun tajuaa että oksennus on tulossa suuhun.

Sitten myöhemminkin useemman vuoden polttelun jälkeen (ennenkuin lopetin kokonaa) kannabis kolahti tilanteisiin ihan liian kovasti. Jos esim. kämppiksen ja sen kavereiden kanssa otti bongihittiä, piti mennä 5 minuuttia hittien jälkeen makaamaan omaan sänkyyn tunniksi miettimään miks otti niin isot savut ja katselemaan mietoja visuaaleja. Samalla kun ihmisten äänet kaikuu päässä ja saa ihan uusia, monesti ahdistavia merkityksiä.
Kuulostaa erittäin tutulta, kovissa (varsinkin Indica) pajaripäissä tulee kuviteltua aivan mielettömiä juttuja, kävely muuttuu musiikiksi, ohimenevät autot tekevät uskomattomaa soundia ja kaikki on paljon hitaampaa. Olen kyllä huomannut, että alkon käytön lopettaminen on vähentänyt huomattavasti kuumotuksia! Sekä se, että olen siirtynyt hyvän polton kohdalla pelkkään jointinpolttoon. Pitää löytää itselleen oikea tapa.

ihmisapina
Karvakuono

Post by ihmisapina » Sat 23 Mar 2013, 15:55

Mielestäni voimakkaatkin tripit kannabiksesta ovat erittäin normaaleita. Otetaan nyt huomioon, että nykyiset vahvat lajikkeet ovat tosi tujuja alkuperäisiin verrattuna, ja niitä on jalostettu juuri siinä toivossa, että oltaisiin enemmän pilvessä.
Kymmeniä kertoja olen ganjasta överöinyt ja käynyt läpi jos jonkinlaisia kuumotuksia, mutta niistä on aina ottanut opikseen, ja nykyään voi aika surutta kehittää iloisia trippejä ganjan voimalla. Antaa vaan mielikuvituksen laukata.. selittää kaverille, miten suhteellisuusteoria tuntuu todellisuudessa vaikuttavan.. käydä läpi omia toimintatapoja ja kaavoja, joita aivot rakentaa ja eritoten miettiä egon toimintaa ja koittaa kehittää itseään. Kannabis on psykedeelinä erittäin vahva peili itselle, ja jos oppii tavan ottaa itsestään opikseen, löytää ajatusten hallinnan kaavan, kannabiksen avulla voi todellakin kehittää itseään parempaan suuntaan.
Oon kokenu monet tässäkin topikissa mainituista vahvan kannabistripin ilmenemismuodoista, depersonalisaatiot (luulet et jengi ympärillä puhuu susta, useimmiten negatiiviseen sävyyn), kuumottavia ääniä pään sisällä, fraktaalikuvioita seinillä, kuumotuksia, että naapurit tietää.. Ne pelot vaa tarvii voittaa. Sillon pääsee tarkasteleen asioita ihan uudesta näkökulmasta.
Tärkeintä on muistaa, että parhaiten oppii vahvoistakin ganjatripeistä, jos ei anna pelolle valtaa. Perinteinen "oot vaa savuis"-muistutus toimii tässä aina. Sama juttu sienissä ja lapuissa: "ei, en ole menossa psykoosiin, vaan olen huumeen vaikutuksen alaisena".
Mä oon ehdottomasti sitä mieltä, että kaikki huumeet pitäis laillistettaa, jotta niiden oikeista käyttötavoista voitais puhua avoimesti ja näin päästä eroon huonoista puolista. Kun niitä nyt herranen aika käytetään kumminkin.
Lajikkeilla on niin paljon merkitystä siihen, millaiseen pilveen pääset: laadukas informaatio auttaisi tähänkin. Toiset lajikkeet sopii paremmin flippailualttiille henkilölle, toiset taas tykkää flipata. Se psykoosikin nyt kuitenkin on vaan määritelmä siitä olosta, mikä ei sovi "normaaliin" olemiseen. Muttakun ei me olla massaa, me ollaan yksilöitä.
Tutustukaa itseenne, älkää pelätkö, pelko ei johdu ganjasta vaan teidän mielenne vankiloista ja elämän aikana kehittyneistä ehdollistumisista: kun pelosta päästää irti, voi saada kaiken.

VXA
Kameleontti

Post by VXA » Mon 25 Mar 2013, 09:12

ihmisapina wrote:depersonalisaatiot (luulet et jengi ympärillä puhuu susta, useimmiten negatiiviseen sävyyn)
liittyyks toi nyt depersonalisaatioon? :/ avaa vähän.
Jos metsään haluat mennä nyt,
niin takuulla pajautat.

Kolme likaista hippiä hiisas näin, piippu kiersi ringissä eteenpäin. Ja koska hatsia oli paljon niin, kutsuivat he messiin yhden pajapään.

Kuoseissa taju ajantajusta heikkenee.

frapathea

Post by frapathea » Mon 25 Mar 2013, 18:07

VanXskua wrote:
ihmisapina wrote:depersonalisaatiot (luulet et jengi ympärillä puhuu susta, useimmiten negatiiviseen sävyyn)
liittyyks toi nyt depersonalisaatioon? :/ avaa vähän.
Ei liity. Ihmisapina kuvailee lähinnä vainoharhaisuuden oireita. Depresonalisaatiohan on siis dissosiaation muoto, jossa havaitsija kokee oman itsensä epätodellisena. Sehän sisältyy jo itse sanaankin; "de" on etuliitteenä negatiivinen ja "persona" ei selityksiä kaivanne.

ihmisapina
Karvakuono

Post by ihmisapina » Fri 05 Apr 2013, 09:18

Oh sorry, meni käsitteet solmuun. Kiitos korjauksesta frapathea!

karmastrikesback

Post by karmastrikesback » Sun 28 Apr 2013, 11:57

4 vuotta enemmän tai vähemmän kannabiksen kanssa oltu tekemisissä, en oo koskaan innostunut siitä oikeen. Paitsi eilen, kun taisin kokea ensimmäisen kunnollisen kannabistrippini.

Poltin yksin keskikokoisen jointin, joka on mun polttelutottumuksiin nähden aika paljon. Istuin tässä tietokoneella ja ajatukset rupesivat vilisemään. Näin mielessäni kaikkea lentävistä junista pyörivään maailmanpyörään. Tuli myös kummallisia tuntemuksia, että yksiöni on myrskyssä sinnittelevä laiva. Koneella istuessani tuntui yhtäkkiä, että pyöräilen. Ja heti perään repesin mielikuvaa itsestäni pyöräilemässä. (? :DD)
Olo oli myös aika ajoin ihmeellisen energinen ja mämminen, välillä täytyi oikein miettiä et otinko jotain muutakin. Mulla oli myös totaalisen kaikkitietävä olo.
Musiikki vaikutti ihan älyttömästi, heti jos siinä tuli esim. melankolisempia kohtia, aloin miettiä verta ja varjot näyttivät murhaajilta. Lähdin myös ulos läheiseen puistoon kävelemään, ja tuli kuumottava tilanne kun unohdin hetkeksi missä asun. Lisäksi koin myös jonkinnäköistä psykoosinpelkoa ja kuumotusta muista ihmisistä, "noitten on pakko tietää et mä olen paukuissa, mähän kävelenki ku pingviini."
Kerrostalon alaovelle päästyäni kuulin ihan selvästi kuinka joku karjui mulle että "pysähdy!pysähdy!!" ja olin näkevinäni viereisellä siwalla poliisit. Jähmetyin kauhusta ja mietin, että mitä vittua mä nyt teen. Kunnes tajusin, et sekin oli harhaa.

Siis huhhuh. On jotenkin ihan puulla päähän lyöty olo. Musta tuntuu, että mä löysin kannabiksen vasta nyt! En oo ennen osannut arvostaa sitä noin niinku psykedeelinä. Asiaan varmaan on vaikuttanut se, että oon lähes aina pajautellut seurassa, jossa on joutunut sitten keskittymään mm. keskusteluissa perässä pysymiseen ja olo on ollut epämukava. Nyt sain ihan rauhassa olla niin epäsosiaalinen kuin haluan ja käyttäytyä ihan miten tykkään. Tajusin myös, että vittu, mullahan on mennyt suurin osa sienitripeistäkin "ihan hukkaan", kun oon syönyt niitä liian tuntemattomassa seurassa, jossa on sitten joutunut tietyllä tapaa skarppaamaan, mikä on tietty ollut pois itse trippiin keskittymisestä.

Soppaluu
Lepakko

Post by Soppaluu » Mon 29 Apr 2013, 19:40

jumalatjalassa wrote:Minuutti tuntui tunnilta, maailma pirstaloitui mun edessäni, silmieni edessä tuntui olevan jonkinlainen musta huntu, pelkäsin enemmän kuin ikinä, en pystynyt kontrolloimaan mieltäni ollenkaan.
Joo tämä. Varsinki tuo viimeisin, ettei pysty kontrolloimaan mieltä ja tuntuu niin pahalta ettei voi pysyä paikallaankaan. Paniikki iskee ja huh. :cry:

Dabbo
Tuppisuu

Post by Dabbo » Sat 26 Oct 2013, 00:18

Sori kun jatkan näin vanhaa topiccia, mutta oon itekin trippaillu monet kerrat kukasta. Joskus poltin OCB-rizloista kyhätyn joopelin, joka sisälsi raakaa kukkaa noin 0.6g, olin aikasemmin päivällä polttanut noin 0.5g. Tämän poltettua lähdin kävelemään. Äänet kaikuivat päässä enkä voinut kävellä viittä metriä pidemmälle, koska tuntui että veri karkasi päästä ja pyörtyisin. :roll:

Istuin erään puiston aidan päällä varmaan vartin, joka tuntui ikuisuudelta. Olin kuulemma kalpea kuin haamu. Oli helvetin huono olo ja näin mitä oudoimpia visuaaleja. Kaikissa visuaaleissa oli sellanen "oon nähny tän joskus aikasemmin"-fiilis. Näin että kaverini ympärillä olisi olleet jättiläisiä, ja välillä tuntui että olin itse jättiläinen. Toinen harha on sellainen, että päät suurenevat ja pienenevät. :foil: Kuulin myös äänihalluja, lasten ääniä tietyssä rytmissä. Tuntui etten ikinä selvisi siitä elossa, tai jos selviäisin niin siinä menisi ikuisuus.

Juuri kun tuntui että dysforiat poistui, nousin seisomaan ja oksensin muutaman kerran. Mietin että nyt olisi parempi lähteä kodin turvaan jumittelemaan. Kotona päästyäni nojatuoliin, nukahdin välittömästi. Heräsin myöhemmin yöllä jonkun MTV-yöchatin ääreltä. Menin sänkyyn nukkumaan ja aamulla oli taas normaali olo.

Nykyään osaan hallita nää tilanteet jotka käy läheltä et kokemukset menee huonoks. Psyykkaan itteeni ohjaamaan nää voimakkaat vaikutukset hyvän puolelle, käännän ajatukset positiivisempaan suuntaan ja jotain euforiaakin saattaa pulpahtaa.
En oo ikinä kuullu et kavereilla olis tämmöstä. :shock:

Aina kun nään visuaaleja, niitä ei muista selvänä minkälaisia ne on, mut aina möyhyis tulee se "oon nähy tän joskus"-olo, ja kaikki visuaalit tuntuu jotenki tutulta tai kotoisalta.

wRRa
Moderator

Post by wRRa » Sat 26 Oct 2013, 13:35

VXA wrote:No kyllä mulla ainakin hattu toimii huomattavan psykedeelisesti, on toiminu siitä lähtien ku alotin vetää sieniä, ja tämä muutos on ilmeisen pysyvä.
Mulla sama homma ollut ensimmäisen LSD-kerran jälkeen.

Oon jotenkin miettinyt, että onko mahdollista, että psykedeelien jälkeen oon oppinut näkemään kannabiksessa vaikutuksia, joita en ennen nähnyt. Olen tavallaan ollut sokea niille vaikutuksille ennen psykedeelejä, vaikka ne on aina siinä olleetkin.

Osin tää on saanut mut pitämään kannabiksesta vähemmän, sillä polttelut on alkaneet tuntua trippaamiselta. Trippaamisessa usein saattaa pelätä sekoamista tai "pahaa trippiä" jo ihan vaan siksi, että ympäristö varoittelee sellaisist asioista... Vaikka ne pelot olisivatkin täysin turhia. Sit toisaalta jos kokee kannabiksen tripauttavaksi saattaa alkaa myös ahdistaa ajatus siitä, onko tää normaalia, että budi pärisee näin kovaa, vai onko mussa jotain vikaa/oonko tulossa hulluksi :D

Mun mielestä kannabista pidetään yleisesti ottaen paljon miedompana kuin se oikeasti on.
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."

ihmisapina
Karvakuono

Post by ihmisapina » Sat 26 Oct 2013, 14:36

Mulla sama homma. Ekan LSD-kerran jälkeen perus pilvenpolttelu vei aikamoisiin sfääreihin.
Veikkailen, että jotain "ovia" se LSD pään sisällä availi ja mielikuvitus juoksee entistä kovempaa ihan savuissakin.
Nykyään viihdyn mahdollsimman korkealla, joten hyvä juttu vaan.. :love: :love:
Mikään siellä pään sisällä ei voi olla niin kamalaa, mitä tosielämässä tapahtuu.. Eskapismille peukkua.

container
Karvakuono

Post by container » Fri 22 Nov 2013, 02:07

Mullakin on budista tullut trippailua, muttei aikoihin :P vuos sitten oli rankka tutkariputki. tryptamiineja, metoksetamiiia, fenyjä - tietysti savuilla buustittuna tuli ne sairaimmat kokemukset :D pidin tuolloin myös 2vk tauon ennen seuloja budista, tutkareita vedin kyllä. Purkkiin lorautuksen jälkeen 0,2 jopo norttia vei aivan järjettömän uskomattomalle matkalle. Tämä sama budi ei vienyt matkoille nyt vuotta myöhemmin poltettuna, kun ei oo tutkareitten turruttama kuuppa :) En uskaltanut mennä röökille, ku kuumotin että kämppis kavereineen huomaa että oon iha pihalla. Visuaaleja vaan koko näkökenttä täynnä :) kuitenkin myöhemmin samana iltana menin vielä paukuille kyseisen kämppiksen vessaan, naapurioven takaa löytyi kaksi jäbää jotka ovat nyt hyviä frendejä :) oltiin vastapäisten ovien takana kuosailtu tietämättä toistemme puuhista, jatkossa kuosasimme yhdessä ja päivittäin jne. okei offtopiciks meni joo lopetetaas..

Muistan kyllä ekoista budin kanssa vietetyistä hetkistä jotain hyvinkin psykedeelistä, mutten varmaan siitä mitään tajunnut silloin :)

kuumottelija
Lepakko

Post by kuumottelija » Sat 23 Nov 2013, 17:13

Sienien jälkeen tosiaan tripautti budi.

Jt. itseäni estää kannabistripistä nauttiminen todella hurja syke.

Bisse-pari auttaa tilanteessa.

Hoomie
Karvakuono

Post by Hoomie » Thu 12 Mar 2015, 17:15

Ite kans ennen hiisailin päivittäin suht. isojakin määriä omasta mielestäni, saattoi hyvin 5g mennä päivässä jos vain sen verran sattui olemaan. Poltin kaikkialla, jopa duunissa tunnin välein, silti pystyin asiani hoitamaan moitteetta (jälkeenpäin mietittynä se kyllä vähän pisti unohtelemaan asioita jne..)

Mut sit viikko sen jälkeen kun ekan kerran otin deelejä, menin polttamaan huonossa tilanteessa ilman tolea.. Enpä sitten tajunnut miten siinä käy, poltin normaalisti miten olin aiemminkin tottunut polttamaan silloin kun tolea oli, eikä deelejä ollut takana vielä. Noh, alussa tuli vaan todella hyvä fiilis kun sai pitkästä aikaa hiisailla :) Pian lähdimme kavereiden kanssa kävelemään Kamppiin päin. (olimme siis helsingissä)

Huomasin kävellessä miten tuo alkaa nousemaan kovempaa vaan päähän. Sydän tuntui hakkaavan rinnasta ulos. Muisti ei toiminut oikein kunnolla, tyyliin 3 edellistä sekuntia muistin. Seurasin kuitenkin kavereita vaan normaalisti. Sitten pian havahduin jostain liukuportaista menossa ylöspäin, kun näkö alkoi yhtäkkiä kadota. En tuntenut oikein painovoimaa, kaikki äänet kaikuivat korvissa niin ettei mistään saanut oikein selvää. Pian näkö oli kokonaan melkein kadoksissa, pätkittäin saatoin nähdä hieman. Seuraavaksi herään maasta istumasta siitä jalkakäytävältä, kaverien ympäröimänä. He olivat siinä maskissa kun tajuttomana olin kuulemma epileptikolta näyttänyt. Tuo tajuton vaihe kesti kuulemma vartin, vaikka itsestä se tuntui monelta tunnilta. Istuessani siinä en tuntenut kroppaani ollenkaan.... Mietin vain että miten voin istua tässä, istunkohan nyt hyvin vai vääntyyköhän joku mun paikka nyt rikki. Pelottavaa kun tuntoaisti ei toimi paikallaan ollessaan :D Niin ja sit kuulin jokaisen ajatuksen mitä ajattelin huutona, epämiellyttävänä huutona pääni sisältä. Eli jos ajattelin: hmm voisi mennä kotiin, niin joku huusi pian perään möreällä ja inhottavalla äänellä "VOISI MENNÄ PIAN KOTIIN"

Pian se alkoi kuitenkin pikkuhiljaa laskemaan, silti olin aika pihalla seuraavat tunnit. Piti mennä sisälle kun ulkona olevat liikennevalojen piippaukset kaikuivat korvissa aivan muussiksi ja se alkoi ahdistamaan. No, pian yksi kaverini lähti siitä kotiin, ja päätin itsekin lähteä. En tiennyt mihin suuntaan pitäisi mennä, että bussin löytäisin. Jotenkin ihmeellisesti kuitenkin löysin bussin...

Siinä pysäkillä joku mies tuli kysymään että voinko heittää rahaa hieman, että hän saisi ruokaa. Tarkoitus oli sanoa ettei ole rahaa, koska se kuulosti liian vaikealta ottaa lompakko taskusta ja etsiä kolikkoja :D En kuitenkaan jostain syystä osannut sanoa ei :o

Jossain vaiheessa selvisin bussiin ja siellä istuskellessa piti välillä herätellä itseni ajatuksistani ja selvittää missä olen, tajusin aina olevani bussissa, ja sitten tajusin että mun pitää osata jäädä poiskin sieltä. Jotenkin selvisin oikealla pysäkillä pois :D Siitä sit pienen metsäkävelyreissun kautta isovanhemmille nukkumaan, kun olin heillä kylässä. En uskaltanut oikein puhua heille, joten sanoin vain "öitä" ja menin nukkumaan. Huh, aika pelottava reissu, en tiennyt että kannabiksestakin voi niin kuumottavia oloja saada! No nytpähän tietää että tuonkin kasvin kohdalla pitää set&settingsiin kiinnittää huomiota, eikä poltella pitkän tauon jälkeen yleisillä paikoilla isoja määriä.
We can't stop here, this is bat country!

Isis
Karvakuono

Post by Isis » Mon 29 Jun 2015, 19:10

Tämä on kyllä vanha topikki, mutta vanhat muistot palaavat vahvasti mieleen kun luen näitä. Junnuna tuli polteltua lätkää vai miksikä sitä nykyään kutsutaan ja joka kerta lähdin aivan kummallisille matkoille. Olin outojen harha-aistimusten valloissa, näin asioita joita ei ollut, välillä olin pelon lamauttama, sydän meinas hakata ittensä rinnasta ulos yms. shittiä. Hyvin tavanomaista oli, että aika hidastui ja tuntui, kuin olisin itsekin hidastetussa filmissä. Kaikki jäsenet nykivät ja joku takin riisuminen saattoi kestää vartin.

Itseasiassa hyvin harva käyttökokemukseni oli positiivinen. Useimmiten olin ihan pihalla muiden tekemisistä ja pyörin vain niissä omissa harhakuvitelmissa ja -aistimuksissani ja pelkäsin enemmän ja vähemmän kaikkea. Saatoin kulkea kaksi tuntia kahden huoneen väliä, kun en koskaan huoneeseen päästyäni muistanut miksi olin siellä ja palasin edelliseen jne..Ihmisten kasvot muuttuivat vieraiksi enkä osannut nimetä ystäviäni enkä tuttaviani. Saatoin istua sohvan nurkassa tuijottamassa eteeni ymmärtämättä mitään ympäröivästä maailmasta. Ja lattia pyöri niinkuin vinyylilevy soittimessa, kun katsoin sitä.

Toisinaan luulin katsovani elokuvaa enkä välttämättä pystynyt kävelemään tietyistä paikoista, koska olisin joutunut kävelemään valkokankaan lävitse ja se kauhistutti.

Mitähän kaikkea paskaa niihinkin lätkiin oli sekoitettu... :D
Too bad - so sad

kuikkakoponen
Karvakuono

Post by kuikkakoponen » Thu 08 Oct 2015, 01:14

Vanha on topic mutta herätelläämpäs aihe uudelleen..Itse pössään lähes päivittäin ns. unisavut Afgani ja Nepalia lähinnä...mistä lajikkeesta sais varmimmin tripit,koska mitä itse mainitsin eivät tripahda juurikaan...no afganilla saa hieman matkusteltua mielensisällä eli jos pössyjen aikaan ajattelen vaikka rautanaulaa tarina tavallaan karsuu sen naulan ympärille mutta lähinnä muistoina eletystä elämästä mutta varsinaisesti trippi se ei ole. olen siis matkaillut sillointällöin LSD:n voimin ja muutaman kerran sienillä mut kertaakaan en ole päässyt ganjan voimalla trippeihin. heittäkääs joitain yleisempiä tripahtavia lajikkeita tiedä vaikka otan kasvatuslistalle :)

psychiCNoob
Moderator

Post by psychiCNoob » Thu 08 Oct 2015, 14:00

Ei se lajike niinkään(no tottakai sekin.), mutta käyttötapa.

Laitappas vaikka riisiä ja siihen päälle ronskilla kädellä öljyä, kurkumaa ja skidisti mustapippuria. Sit päälle joko cannabutteria tai mujennettua, hiostettua kukintoa. (Toleranssin mukaan.) Voi tietenkin tehdä syötävästä setista minkälaisen tahansa koostumukseltaan/maultaan, mut jotenki toi kurkuma&mustapippuri-combo toimi tossa erityisen hyvin.

Tolla reseptillä olen itse päässyt vahingossa, erittäin vahvan, diipin, mysteerisen ja värikkään kokemuksen syövereihin. Ja oon kiitollinen että koin sen. Hampusta näyttää löytyvän aina vaan uusia puolia mitä enemmän siihen tutustuu.

Meditoimiskyky olisi hyvä IME juttu terästää, ennen tuon kaltaista työskentelyä/trippailua/whatever harrastaa. :P

Oli kyl huvittavaa, kun just tota ennen luin kirjaa missä hehkutettiin että: "It´s just another herb !" Joo, ihan vaan sellanen tujakka pikkuyrttinen.. ;)
Life = The Trip

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Thu 08 Oct 2015, 15:30

kuikkakoponen wrote: siis matkaillut sillointällöin LSD:n voimin ja muutaman kerran sienillä mut kertaakaan en ole päässyt ganjan voimalla trippeihin. heittäkääs joitain yleisempiä tripahtavia lajikkeita tiedä vaikka otan kasvatuslistalle :)
No kannabiksesta ei kummiskaan nyt lsd tai sienten kaltaista trippiä saa. Täysin erilaiset tavat vaikuttaa. Pilvellä ei sellaista fraktaalidiskoo saa päälle millään eikä se stimuloi sillä tapaa. Oikeastaan itse koen hatsin kyl eniten tosi kylmäksi päihteeksi. No siis kannabinoidit vaikuttaa, mutta ei tosiaan lähellekkään niinkuin klassiset psykedeelit.

Silti kyllä oikein istutettu hatsin polttelu on ajatuksia uusille urille joskus vievä, sil on henkisellä, että fyysisellä tasolla parantavaa "henkee". Varsinkin kun vapaapäivänsä aloittaa syömällä hatsikakkuu niin siinä on sitä jotain toiminnassa, kun pikkuhiljaa tulee nousut päivän mittaan. Siinä ehtii kokemaan paljon monipuolisemman alueen eri päihdetuntemuksii. Hatsi myös kaikinpuolin sopii aina kaikkeen meditatiiviseen työskentelyyn ja vaivojen selvittelyyn. Kun siihen hatsinsa polttoon panostaa niin siitä saa enemmän irti, mutta en tosiaan tykkää käyttää hatsin kanssa termiä trippailu. Räsähtänyt aina se mun korvaan tosi pahasti, kun hatsia verrataan johonkin klassiseen taikka ylipäätänsä johonkin fenetyliamiiniin tai tryptamiiniin.

Mut sinällään. Tosi henkiseksi ja diipiksi silti voi saada mun mielestä olonsa ja elonsa hatsilla.
tRip wrote:
Muistakaa et jokainen haskattu elämä on vähän sääli, koska potentiaalia meissä on ihan widusti,!

kuikkakoponen
Karvakuono

Post by kuikkakoponen » Fri 09 Oct 2015, 01:40

Voi tulla kahteen kertaan vastaus tähän,kun eka hävis jonnekkin. Eli olen ilmeisesti siis kokenut eräällaisen kannabis tripin ,kun mieli on matkannut tavallaan jo elettyssä elämässä ja sekoitettuna fiktioon ja tulevaisuuteen. tällaisia tuntemuksia etenkin Afgaani antaa minulle. Oletko Dexma itse leiponut kakkuset? jos niin niin kehtaatko heittää ohjeen vaikka yv.nä vai onko se tänne kielettyä laittaa? kuulostaa tuo kokopäivän kestävä nousu mielenkiintoiselta,et vois kokeilla itsekkin :D
Dexma wrote:
kuikkakoponen wrote: siis matkaillut sillointällöin LSD:n voimin ja muutaman kerran sienillä mut kertaakaan en ole päässyt ganjan voimalla trippeihin. heittäkääs joitain yleisempiä tripahtavia lajikkeita tiedä vaikka otan kasvatuslistalle :)
No kannabiksesta ei kummiskaan nyt lsd tai sienten kaltaista trippiä saa. Täysin erilaiset tavat vaikuttaa. Pilvellä ei sellaista fraktaalidiskoo saa päälle millään eikä se stimuloi sillä tapaa. Oikeastaan itse koen hatsin kyl eniten tosi kylmäksi päihteeksi. No siis kannabinoidit vaikuttaa, mutta ei tosiaan lähellekkään niinkuin klassiset psykedeelit.

Silti kyllä oikein istutettu hatsin polttelu on ajatuksia uusille urille joskus vievä, sil on henkisellä, että fyysisellä tasolla parantavaa "henkee". Varsinkin kun vapaapäivänsä aloittaa syömällä hatsikakkuu niin siinä on sitä jotain toiminnassa, kun pikkuhiljaa tulee nousut päivän mittaan. Siinä ehtii kokemaan paljon monipuolisemman alueen eri päihdetuntemuksii. Hatsi myös kaikinpuolin sopii aina kaikkeen meditatiiviseen työskentelyyn ja vaivojen selvittelyyn. Kun siihen hatsinsa polttoon panostaa niin siitä saa enemmän irti, mutta en tosiaan tykkää käyttää hatsin kanssa termiä trippailu. Räsähtänyt aina se mun korvaan tosi pahasti, kun hatsia verrataan johonkin klassiseen taikka ylipäätänsä johonkin fenetyliamiiniin tai tryptamiiniin.

Mut sinällään. Tosi henkiseksi ja diipiksi silti voi saada mun mielestä olonsa ja elonsa hatsilla.

lp420
Karvakuono

Post by lp420 » Tue 13 Oct 2015, 15:03

Kyllähän näitä itellä aivan samanlaisia kokemuksia on, että kun hiisaat menemään niinkun joskus ennen ja oletat sellasta perus rentoa kukka-oloa mitä siitä joskus aikoinaan on saanut, arvaamatta yhtään että sitähän lähteekin pään sisälle enemmän kun luulee ja onkin yhtä-äkkiä pieniä halluja vähän siellä täällä, värit menee ihan miten sattuu, alat näkee asioita mitä oon nähny aijemmilla matkoilla ja näin ollen vaikutus pajasta tuntuukin aika lähelle samalta kuin vaikutus jossain vaiheessa aijempaa trippiä. Minusta se on merkki siitä että psyyke ei nyt oo ihan valmis ottamaan vastaan yhtään enempää informaatiota kun edellisetkin asiat kai jäsentämättä. Kiipeiltyä tullut ilmeisesti aikalailla ja nyt pitäisi katsella mieluummin vuoren huipulta alas, eikä koittaa nousta tyhjän päälle.

Tuttu homma siis ja jotenkin itse olen vetänyt aika selkeän johtopäätöksen, että se matka muutti meikää ja tila lienee pysyvä että kukka ei tunnu enää samalta kun joskus, vaikka niin haluaisinkin, vaan se silti kolahtaa jatkossa ei-toivotusti tuoden paljon paljon odotettua epätodellisemman olon ja vähän liiankin kovaa kolinaa aivan liian puun takaa tämän hetkiselle psyyken tilalle. Tästä syystäpä se on pakko hyväksyä että ei ainakaan tässä tilanteessa ja tässä elämänvaiheessa pajanpoltto oikein sovi kun lähtee joka kerta vähän liian syvälle. Ei sitä uskos että hiisaamallakin voi alkaa mennä pään sisälle noinkin paljon, vaikka kuinka tiedostat miten sitä mieltä pitäisi hallita, jos et sitä osaa hallita.

Itse päätin pitää taukoa ja kokeilla joskus paljon paljon myöhemmin uudestaan. Turha se on väkisin hakata päätä seinään jos polttelu ei hyvältä tunnu, päihteitä kun maailmasta löytyy muitakin.
"Onko kuvittelu totuutta oikeaa, vai totuus onttoa kuvitelmaa?" :shock: :shock: :shock:

soulmate
Lepakko

Post by soulmate » Mon 19 Oct 2015, 12:49

Lp420. Sama homma. Todella epätodellista oloa höystettynä ahdistuksella. Kontrolli hukassa. Tripeiksihän noita voisi sanoa. Ei siinä muuten mitään, mutta ahdistus ja epämiellyttävät tuntemukset pilaa koko homman. Siksi nyt ollut tauolla vähän. Ja tosiaan cbd-puskat kasvamassa, jotka ovat viimeinen mahdollisuus kannabikselle elämässäni. Innolla odotan valmistumista. Haikeaa muistella niitä alkuaikojen pajautuksia, jolloin kannabis tuntui erittäin hyvältä ja aiheutteli naurukohtauksia jne.
Mutta minä olin tulehen tuijottaja
jolle tuli niin tukalasti kuuma.