Suomusammaleet

Keskustelua kannabiskasvista ja -jalosteista sekä kannabiksen tavoin vaikuttavista aineista.
Infitialis
Apteekki

Re: Suomusammalet

Post by Infitialis » Fri 21 Sep 2012, 15:36

Kisukettu wrote:Mä veikkaan että sun annos on mahdollisesti vähän liian pieni. Mulle toi euforia yms. tuli vasta huomattavan suurella annoksella. Testaile rauhassa, tutki mitä tää sammal sulle haluu kertoo. :) Ite diggailen ihan sikana.

Tää vie muuten kivut yllättävän hyvin pois!
Mä haen ainaki m1-lähetteen sitteku jotku sammaleet rupee mulle juttelee.
Parhaat karstat on pohjalla.

BCP
Karvakuono

Post by BCP » Fri 21 Sep 2012, 22:35

Huomenna varmaa ettimään :mrgreen: sammal trippi kiinnostaa kovasti :twisted: postailen sitte jos löyty ja ketä olot tulee

rebirth
Apteekki

Post by rebirth » Sat 22 Sep 2012, 00:08

Itse ainakin keräsin sitä keltasta haapojen kyljissä laikkuina kasvavaa tökyä. Ajattelin et siin on vaan lehtivihreet ruvennu hajoon niikun muissakin kasveis näin ruska aikaan. Niiden oranssikeltasten laikkujen seassa oli viel ihan saman näköistä vihreetä tökyä. Tiedä sitten oonko ihan väärää keränny mut huomenna testaan niin eiköhän se sillä selvii.

Hippisaukko
Apteekki

Post by Hippisaukko » Tue 25 Sep 2012, 14:39

Infitialis wrote:
Kisukettu wrote:Mä veikkaan että sun annos on mahdollisesti vähän liian pieni. Mulle toi euforia yms. tuli vasta huomattavan suurella annoksella. Testaile rauhassa, tutki mitä tää sammal sulle haluu kertoo. :) Ite diggailen ihan sikana.

Tää vie muuten kivut yllättävän hyvin pois!
Mä haen ainaki m1-lähetteen sitteku jotku sammaleet rupee mulle juttelee.
Eikös psykedeelien idea ole että ne juttelevat sinulle omaa kieltään? :twisted:

Onko ihmiset saaneet aikaiseksi testailla tätä?
Mua kiinnostas aivan pirun kovasti muiden käyttökokemukset tästä! Mulle tää nimittäin on aivan mielettömän erikoinen ja erityinen substanssi. <3
[12:51] AlbertFish sä oot vaan nuori know-it-all tyttönen
[12:51] AlbertFish vaikka kissa luuleeki saaneensa tiikerin raidat ni kaukana oot

jami666
Tuppisuu

Post by jami666 » Sat 29 Sep 2012, 20:00

Nonnii. En tiedä mitä sontaa mahto mukaan tulla metsältä todella iso määrä, mutta ei ainakaan tuota suomusammalta kun nyt kuvaa tarkemmin katsoo.. Tuo keräämäni sammal oli siis samannäköistä kuin se keltainen, paitsi että se oli vihreää. Mutta oletan että se ei ole mitään toimivaa .. Pitää kai testata vaan rahvaasti :D

kaks
Tuppisuu

Post by kaks » Wed 03 Oct 2012, 08:08

jami666 wrote:Nonnii. En tiedä mitä sontaa mahto mukaan tulla metsältä todella iso määrä, mutta ei ainakaan tuota suomusammalta kun nyt kuvaa tarkemmin katsoo.. Tuo keräämäni sammal oli siis samannäköistä kuin se keltainen, paitsi että se oli vihreää. Mutta oletan että se ei ole mitään toimivaa .. Pitää kai testata vaan rahvaasti :D
Toden totta ihmettelin samaa, ja eräältä tuttavalta kun kysyin asiaa niin tietääksensä ainakin kahta ei-toimivaa sammalta myös pitäisi haavoissa kasvaa. Tämä ainakin näytti olevan totta, vaikka löysinkin vain kahden tyyppistä sammalta jäkälän lisäksi - joista siis toisen oletin olevan tätä kyseistä toimivaksi tituleerattua lajia.

Ihmettelin myös samaa juttua yhden haavan kanssa joka oli täynnä jotenkin kuvan kaltaista tavaraa, mutta selkeästi kellertävää. Samaa tavaraa löytyi muitten haapojen osalta mutta vihreämpänä. Otin tuota vihertävämpää versiota hieman (hyvin vähän, 0.2 maks), kuivasin ja testasin. Ei mitään merkittäviä olotiloja, mutta palanut tuote haisi ihan selvästi paahtoleivälle :D Sen sijaan kuitenkin jonkin verran pirteähköä sativamaista olotilaa oli havaittavissa, ja mitään myrkytysoireita taas ei. Savu maistui aluksi ihan ok:lta, sitten jo melko pahalta, ja viimeisiä riipiessä lensi lähes laatta. Uskaltautunen kuitenkin tänään testaamaan tuota lisää - ekstraktoinnin kanssa.

Ps. Kaksi henkilökohtaista tuttua tuota testaillut, toisen mielestä aivan selvästi toimii ja toinen ei ole vielä saapunut antamaan palautetta. Molemmilla isompi määrä ekstraktoituna, joitakin grammoja. Mielenkiinnolla odottelen tuon toisenkin toverin kommenttia tässä samalla kun valmistaudun kestitsemään toista toveria tai paria illemmalla saadaksemme kattavampaa analyysiä sammaleen toimivuudesta :)

dopE
Lepakko

Post by dopE » Sun 07 Oct 2012, 04:43

vaikuttaa siltä että tänne on tosiaan rekannu porukkaa jonku sammaleen takia ::facepalm meikäståä mallia ostakaa heikki konia ja vetäkää sitä mielumin'

zerk
Moderator

Post by zerk » Sun 07 Oct 2012, 07:05

dopE wrote:vaikuttaa siltä että tänne on tosiaan rekannu porukkaa jonku sammaleen takia ::facepalm meikäståä mallia ostakaa heikki konia ja vetäkää sitä mielumin'
Olipa helvetin fiksu, asiallinen ja hyödyllinen postaus. Minkä takia ajatus sammaleen käyttämisestä päihteenä on sun mielestäsi niin kummallista? Tosi tervetullutta kehitystä jos porukka tulee tänne hakemaan tietoa sammalista sen sijaan, että ostaisivat heikin konia.

Olis mukava kuulla lisää kokemuksii ihmisiltä, miten ekstraktit on toiminu, millainen päihtymystila on kyseessä, onko kuvia ko. sammaleesta kasvupaikalla? Tykkään hitosti sellaisesta ajatuksesta, että käyn hakemassa douppini itse suoraan luonnosta.
^^@_

Hippisaukko
Apteekki

Post by Hippisaukko » Sun 07 Oct 2012, 11:44

Mä voin tänään käydä kameran kanssa luonnossa ja kuvaan samalla sammaleen valmistusprosessin polttokuntoon!
[12:51] AlbertFish vaikka kissa luuleeki saaneensa tiikerin raidat ni kaukana oot

Kilgore
Psykonautti

Post by Kilgore » Sun 07 Oct 2012, 12:41

Minuakin kiinnostaa tämä kovin. Käyn tänään poimimassa suppilovahveroita ja samalla ku metässä oon, kattelen ja poimin mahdollisuuxien mukaan tuota sammalta myös. Postailen tänne sitten kuvia & kokemuxia.

Hippisaukko
Apteekki

Post by Hippisaukko » Sun 07 Oct 2012, 13:26

Elikkä tälläsiä spotteja tänään löysin! Rupes sen verra sataa vettä että en enempää jaksanu keräillä ja näistä ei ihan vielä kannata lähtee exraktia tekee. Siitä siis kuvat myöhemmi!

Kysykää jos on kysyttävää!

kasvupaikka oli erään suuren fresbeegolf-radan ja meren läheidyyseddä.

Touchet
Moderator

Post by Touchet » Tue 09 Oct 2012, 14:39

Kisukettu wrote:Elikkä tälläsiä spotteja tänään löysin! Rupes sen verra sataa vettä että en enempää jaksanu keräillä ja näistä ei ihan vielä kannata lähtee exraktia tekee. Siitä siis kuvat myöhemmi!
Miten nuo eivät minun silmiini näytä suomusammaleelta?

Jos olet polttanut tuontapaista tavaraa aiemmin ja saanut siitä irti jotain vaikutuksia, niin jopas on.

Aiheesta näyttää olevan topic nyt myös Taikasieni.netissä: http://www.taikasieni.net/smf/index.php?topic=1316.0
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
— Professori Louis Lewin, 1924

Hippisaukko
Apteekki

Post by Hippisaukko » Tue 09 Oct 2012, 14:54

No kyllä tuo on toiminut, minulla ja muutamalla muulla. En jaksa uskoa että kyseessä olisi placebo.

Touchet, voisitko olla ystävällinen ja kuvata sinun mielestäsi "Oikeaa suomusammalta"?

EDIT: Alan nyt ihan oikeasti epäillä oman ja tuota sammalta testanneiden aivoja, koska tuo minun sammal ei muistuta kovin paljoa esim. taikasieni.netin sammalia, mutta olen aivan 100% varma että tuo minun sammal on ollut päihdyttävää.

Touchet
Moderator

Post by Touchet » Tue 09 Oct 2012, 15:03

Kisukettu wrote:Touchet, voisitko olla ystävällinen ja kuvata sinun mielestäsi "Oikeaa suomusammalta"?
En ole vielä onnistunut löytämään kunnollista satsia. En kyllä olekaan kuin ohimennen käynyt välillä tsiigailemassa haapojen runkoja.
Kisukettu wrote:Alan nyt ihan oikeasti epäillä oman ja tuota sammalta testanneiden aivoja, koska tuo minun sammal ei muistuta kovin paljoa esim. taikasieni.netin sammalia, mutta olen aivan 100% varma että tuo minun sammal on ollut päihdyttävää.
Oletkin kuvaillut vaikutuksia "shamanistiseksi" ja "empatogeeniseksi", sekä myös maininnut että vaikutus "ei muistuta hamppua".

Luultavasti olet vahingossa tullut löytäneeksi uuden psykoaktiivisen lajin, mikä ei sisällä kannabinoideja, vaan jotain ihan muuta.

Onnittelut.
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
— Professori Louis Lewin, 1924

hheiz
Karvakuono

Post by hheiz » Tue 09 Oct 2012, 17:07

Pitää testiä savujen ja ehkä tattien kaa viikonloppuna !

damazca
Lepakko

Post by damazca » Tue 09 Oct 2012, 18:24

Touchet:
Kyllä tuo kisuketun sammal on ollut selkeästi päihdyttävää ja mielestäni myös kannabinoidi... väitän kyllä että erotan kannabinoidien vaikutukset muista, kuitenkin varmaan 20 erilaista synteettistä kannabinoidia tullut testattua, ja kyllähän niistäkin monesti huomaa että ne kannabinoideja ovat, mutta ei se päihtymystila kumminkaan hamppua muistuta. Kisuketulla on nuo annokset myös olleet ISOJA joten sekin saattaa selittää noita empatogeenisiä ja shamanistisia vaikutuksia. Eihän esimerkiksi hirvittävät (M)AM-2201 hitit muistuta päihtymykseltään hamppua juurikaan, vaan enempi jotain psykedeeliä.
Methylenedioxypyrovalerone. Not for human consumption.
Juuan kokista ja nussitaan.

SisterRay
Tuppisuu

Post by SisterRay » Tue 09 Oct 2012, 19:18

Juu ei kyllä minunkaan mielestäni ole haapasuomusammalta noissa kisuketun kuvissa. Muistuttaa enemmän haavankeltajäkälää (Xanthoria parietina) ulkonäkönsä puolesta kuin haapasuomusammalta. Tuo haavankeltajäkälä on sitä keltaista tökyä, mistä tässäkin ketjussa on puhuttu. Olen itsekin nähnyt aivan samanlaista tavaraa, mutta vihreätä. Tiedä onko sama laji, mutta muuten kuin värinsä puolesta on kyllä kovin samanlaiset piirteet.

Itse jouduin etsimään haapasuomusammalta yllättävän kauan ennen kuin löysin täysin tuntomerkit vastaavaa tavaraa. Tuota haavankeltajäkälää tuntui löytyvän lähes joka haavasta ja sit oli semmoisia lehtisammalmattoja. Kun menin syvemmälle metsään ja etsin järeitä, wanhoja haapoja niin johan alkoi löytymään. Siis ihan vitusti. Maasta rinnan korkuudelle vihreetä haapasuomusammalmattoa. Keräsin sitä n. 20-30g (oon kyllä huono eyeballaamaan tämmösiä) ja se oli ihan pieni murto-osa puiden rungoille jääneestä tavarasta. En viitsinyt heti ahnehtia ja hirvikärpäset hyökkäs =D

Eli kannattaa mennä vähän syvemmälle metsään ja etsiä niin isoja haapoja kuin löytyy. Mistään puistoista tai tienvarsilta en oo tätä löytänyt. Haapasuomusammal tykkää varjosta kun taas nämä haavankeltajäkälät, yms. tuntuvat viihtyvän auringossa.

Tunnistamisessa oli vähän sama juttu kuin ensimmäisen kerran suippomadonlakkeja tunnistettaessa: Aluksi sitä vei vähän kaikenlaisia sieniä kotiin tunnistettavaksi, mutta kun ekan kerran näki real dealin niin ei voinut erehtyä. Nämä isot kasvustot oli semmoisia, että reunoilla kasvoi enemmän näitä luikertelevia suomuja: (linkki). Niitä oli tosi vaikee saada rungosta irti. Piti kynnellä rapsuttaa kovaa, että irtos. Keskemmällä kasvustoa oli enemmän näittä tappeja tai kynsiä: (linkki). Tai siis mielestäni voi kuivailla tapiksi, jonka keskellä on suora kynsi (kuvassa keskellä nuo nystyrät). Nämä lähti puusta paljon helpommin irti, kun kasvoivat silleen paksummin. Lupista (suurennuslasi) oli muuten paljon apua.

Kokeilin polttaa tätä tarkoitukseen huonosti sopivalla piipulla (papan vanha tupakkapiippu). Dunno, rentoutti ehkä vähän ja pää tyhjeni turhista ajatuksista, silmäluomet myös tuntui raskaalta. Ja puhe alkoi sammaltamaan (No ei vais... Sopis kyllä hyvin substanssiin). Mutta vaikutukset oli tosiaan niin vaisut että mahdollisesti plaseboa. Uskon kyllä ettei tää mitään sano ekstraktoimatta, ainakaan kohtuullisilla määrillä. Ajattelin koittaa tota erottelua isopropanolilla jos sitä jostain löydän. Osaatteko muuten sanoa, että uskaltaako parvekkeella haihdutella? Ei oikein muuta hyvää paikkaa itsellä kun liesituuletinkaan ei toimi...

Niin joo, ensimmäinen postaus näillä foorumeilla. Moro kaikille!
Last edited by Anonymous on Sun 21 Oct 2012, 06:36, edited 1 time in total.
Reason: Siistin linkkejä.

SisterRay
Tuppisuu

Post by SisterRay » Tue 09 Oct 2012, 19:33

Mutta, tosiaan mielenkiintoisia nuo kisuketun kokemukset, eihän sitä tosiaan tiedä jos olisit löytänyt uuden aktiivisen jäkälän tai sammaleen.
Tuo sun kakkoskuvan tavara vois _ehkä_ olla karstakeltakarvetta (Xanthoparmelia conspersa / Parmelia conspersa), jota jotkut ovat haukkuneet aktiiviseksi tässä thriidissä: https://www.dmt-nexus.me/forum/default. ... ts&t=18193. Kannattaa lukea tuo keskustelu läpi. Puhuvat Radulan lisäksi muista mahdollisista sammal- ja jäkälämaailman psykoaktiiveista.

Oon jossain määrin skeptinen sammalten ja jäkälöiden päihdepotentiaalista, mutta tää tutkiminen on kyllä todella mukavaa näpertelyä. Kiva käydä metsäretkillä tutkimassa puunrunkoja :)

Jos esim. haapasuomusammal osoittautuu aktiiviseksi niin olisin ehkä hieman huolissani näiden ylenpalttisesta keräämisestä ympäristönäkökulmasta. En usko että ovat mitään kovin nopeakasvuista tavaraa, vaikka yleinen sammal olisikin.

PsykeAnonyymi
Psykonautti

Post by PsykeAnonyymi » Thu 18 Oct 2012, 03:05

Näitä pitää lähtee ettimään ja testailemaan jossain vaiheessa. Paljon kiitos infosta. :)
Psykedeelistä sammalta/jäkälää... interesting.
*** Anonyymi Huumeblogi: http://psykeanonyymi.wordpress.com/ ***
*** Anonyymejä Huumevlogivideoita yms: http://vimeo.com/psykeanonyymi ***
Elämällä on tarkoitus, se olet sinä.

damazca
Lepakko

Post by damazca » Thu 18 Oct 2012, 22:29

SisterRay wrote:Mutta, tosiaan mielenkiintoisia nuo kisuketun kokemukset, eihän sitä tosiaan tiedä jos olisit löytänyt uuden aktiivisen jäkälän tai sammaleen.
Tuo sun kakkoskuvan tavara vois _ehkä_ olla karstakeltakarvetta (Xanthoparmelia conspersa / Parmelia conspersa), jota jotkut ovat haukkuneet aktiiviseksi tässä thriidissä: https://www.dmt-nexus.me/forum/default. ... ts&t=18193. Kannattaa lukea tuo keskustelu läpi. Puhuvat Radulan lisäksi muista mahdollisista sammal- ja jäkälämaailman psykoaktiiveista.

Oon jossain määrin skeptinen sammalten ja jäkälöiden päihdepotentiaalista, mutta tää tutkiminen on kyllä todella mukavaa näpertelyä. Kiva käydä metsäretkillä tutkimassa puunrunkoja :)

Jos esim. haapasuomusammal osoittautuu aktiiviseksi niin olisin ehkä hieman huolissani näiden ylenpalttisesta keräämisestä ympäristönäkökulmasta. En usko että ovat mitään kovin nopeakasvuista tavaraa, vaikka yleinen sammal olisikin.
No älä turhaa huolehdi. Kyllä niitä haapoja kasvaa muuallakin kuin kaupunkien lähistöllä, ja tuskin porukka nyt jaksaa lähteä minnekkään keskelle-ei-mitään keräämään sammalta...
Methylenedioxypyrovalerone. Not for human consumption.
Juuan kokista ja nussitaan.

Gaikokujin
Psykonautti

Post by Gaikokujin » Sat 20 Oct 2012, 04:33

"Mä haen ainaki m1-lähetteen sitteku jotku sammaleet rupee mulle juttelee."

Etkö tiennyt, että samurait tykkäsivät jutella kiville? ;)

Luonnolla on monta tapaa puhua jos vain haluat kuunnella.

Mutta jos pelkää niin tuskin onnistuu..

Mutta itse asiaan niin haluaisin myös sanoa, että muistakaa jättää aina paikalle ainakin puolet sammalesta. Ei kenelläkään niin kiire ole, ettei voisi etsiä vähän pitempäänkin trippejään: kannattaa kunnioittaa luontoa niin luonto kunnioittaa sinua. <3

Jäkälät kans kyl kiinnostais, onhan LSD myöskin peräisin torajyvässä elävästä sienestä. Harmi, että niin paljon ikivanhaa perimätietoa shamaaneilta on kadonnut, koska "luonto on rikollinen".. :/ Mutta pikkuhiljaa se palautetaan, varmasti täälläkin monta shamaania jotka ovat ehkä aikaisemmin eläneet Suomessa ja alkavat nyt intuitionsa avulla muistaa. ^^

Infitialis
Apteekki

Post by Infitialis » Sun 21 Oct 2012, 06:16

Gaikokujin wrote:"Mä haen ainaki m1-lähetteen sitteku jotku sammaleet rupee mulle juttelee."

Etkö tiennyt, että samurait tykkäsivät jutella kiville? ;)
Tiesin. Tiedän myös että ihmiset puhuvat jumalalleen. Tiedän myös että mielisairaat voivat olla vaarallisiakin.

Mitä kun kivi käskee heittää?
Parhaat karstat on pohjalla.

SynaKine
Psykonautti

Post by SynaKine » Sun 21 Oct 2012, 08:43

Jokainen paistaa ulospäin ja sisäänpäin omaa sekä olo- ja mielentilaansa että -kuvaansa. Alitajunta on kelpo työväline kun sen hallitsee.

Drr
Karvakuono

Post by Drr » Sat 08 Jun 2013, 19:56

Herättelen vähän tätä. Onkos joku jo tän vuoden puolella käynyt keräilemässä? Olis hauska kuulla lisää niistä spoteista mistä löytynyt. Millaista maastoa yms. Pitäis itsekin jo mennä ja tutkia, että mihin päin pitäis lähteä etsimään.

Aesma
OD

Post by Aesma » Mon 24 Jun 2013, 19:02

Hitto muakin kyllä kiinnostais tää edelleen.. Onko kenelläkään mitään uutta aiheeseen liittyen, raportteja tai mitään muuta sellaista?

Hitler
Apteekki

Post by Hitler » Thu 27 Jun 2013, 04:01

Raaputin tota ja muutamaa muuta samannäköstä töhnää puiden ja kivien kamarasta. Poltin sitä bongista parin muun vähän samannäköisen töhnän vierestä. En muista kuivasinko sammalia yhtään mitenkään, käytin vesipiippua ja butaanisytytintä mutta muistan kolinan laaduksi vähän laimeemman mut ihan ookoo pilven. En tdellakkaan osaa nyt enää sanoa onko tuollainen paska psyykkausta placeboo huimausta. Musta.

Mutta joo siis kyä tätä vois joku mun puolesta leikata budia suommusammamamaammaleilla jos kaapista mamia löydy. Sopisi idiooteille vaan tämmönen luonnonratkasu, pajapäille siis.
pirun hyvä nuolla kuorena

VXA
Kameleontti

Post by VXA » Thu 18 Jul 2013, 02:22

tästäki voi nyt sitten sanoa että been there, done that. Tänään+eilen tyyppailin. Maku on siihen nähden hyvä, että kyse on kuitenkin sammaleesta. Aikasss hiton nihkeää tota ois kuitenkin hitsailla joihinkin koviin oloihin saakka, kun ei joku grammakaan edes paljoa pärise. Ekstraktia suosittelen tekemään, juu. Itelleni myös ensi kerralla.

Erilainen olo kyllä tulee kuin hatsista, mutta huomaa että joo, kannabinoidi tässä on kuitenkin vaikuttamassa, siitä nyt ei jäisi epäilystäkään vaikka sammaleen alkaloidikoostumus olisi minulle täysi mysteeri. Tai no ehkä olo olisi silloin erilainen kun ei ole ennakko-odotuksia vaikuttamassa. Suurimmaksi eroksi itse koin sen, että toisin kuin kannabis, tämä ei aiheuta minulla juurikaan sellaista hillitöntä funtsimista, että mikä on nyt taas pielessä ja mitä haluaisin tähän hetkeen, jne., jne. Mässyt tuli ja semmonen hassu kannabisfiilis. Ehkä te tiiätte. Mitään sellasta shamanistista fiilistä mistä saukko puhui, en huomannut. Tuntui olevan pilveä vähemmän päätä sekoittavaa, kognitio pelas. luovuutta tuntuu lisäävän. Eiku kyl se lisää, vittu mä en jaksa noita "tuntuu", "varmaankin", "luulisin", yms. läppiä

Mut siis, tosi mietoo hittiin nähden. Mitä tossa, kai kaks ketolaa tavaraa poltin. Keittiövaa'alla mittasin, mutta se nyt on keittiövaaka. Gramman tarkkuudella. Must tuntuu, että kokisin kans vaikutusprofiilin ihan erilaiseksi jos oisin saanut kunnolla toimimaan.
Jos metsään haluat mennä nyt,
niin takuulla pajautat.

Kolme likaista hippiä hiisas näin, piippu kiersi ringissä eteenpäin. Ja koska hatsia oli paljon niin, kutsuivat he messiin yhden pajapään.

Kuoseissa taju ajantajusta heikkenee.

Hippisaukko
Apteekki

Post by Hippisaukko » Thu 18 Jul 2013, 02:59

Joo, tän polttaminen ilman ekstraktiota ei oo tosiaan kovin kannattavaa.

Kuten itse sanoit Vanxkua, et polttanut tarpeeksi. Pienellä annoksella koen tämän samalla tavalla kuin sinä. :) Tuu kertoo raporttia sitten ku oot kokeillu kunnon dosella. :D

Oliko tuo sammal tuota "oikeaa" suomusammalta, vai minun kuvissa esiintyvää tavaraa?

VXA
Kameleontti

Post by VXA » Thu 18 Jul 2013, 03:15

"oikeaa" se taisi olla. :D

joo, ei näyttänyt noi sun kuvien sammaleet siltä että olisin ylipäätään tommosta nähnyt. tai ainakaan pistänyt merkille.
Jos metsään haluat mennä nyt,
niin takuulla pajautat.

Kolme likaista hippiä hiisas näin, piippu kiersi ringissä eteenpäin. Ja koska hatsia oli paljon niin, kutsuivat he messiin yhden pajapään.

Kuoseissa taju ajantajusta heikkenee.

ssilg
Tuppisuu

Re: Suomusammaleet

Post by ssilg » Fri 18 Apr 2014, 17:43

Kävin tänään metsäretkeilemässä, mutta löysin vain sitä vääränlaista sammalta, Radula complanata oli hyvin kätketty. No, metsää täällä riittää, joten etsintä jatkukoon... Onko muilla uusia kokemuksia sammaleesta?