Kannabisahdistus

Keskustelua kannabiskasvista ja -jalosteista sekä kannabiksen tavoin vaikuttavista aineista.
Aesma
OD

Re: Kannabisahdistus

Post by Aesma » Mon 04 Jun 2012, 12:21

kuumottelija wrote:Hmm, itelläni on vähän samaa vikaa...
Kuulostaa vaan siltä, että sun pitäs panostaa siihen omaan juttuun ja poltella vaan iisisti niitä jointteja ja sen verran vaan mikä tuntuu hyvältä, ei liikaa. Paljon paremmalta toi sun toiminta kuulostaa kun kavereides :D

Aesma
OD

Post by Aesma » Tue 17 Jul 2012, 14:33

Tulipa muuten mieleen kysyä, että miten paljon teidän muiden mielestä toleranssi vaikuttaa hatsikuumotusten ja ahdistusten kokemiseen?
Itselläni ilmenee erilaisia ahdistus/kuumotus tiloja varmaan ainakin 80% polttokerroista ainakin hetkellisesti, mutta poltankin hyvin harvoin, oikeastaan vain muutamia kertoja vuodessa, eli toleranssia minulla ei oikeastaan ennätä muodostua. Monet ovat sitä sanoneetkin, että kuvailemani tila kuulostaa övereiltä tai siltä kun alkuaikoina aloitti polttelemisen.

Itselläni oli vain ensimmäinen kerta ahdistava, mutta se olikin tripauttavin kokemus mitä minulla on ikinä ollut, silmät eivät pysyneet auki enkä oikein hahmottanut mitä todellisuudessa tapahtuu ja epäilin, että minua yritettiin myrkyttää. Lentelin myös avaruudessa väistellen vastaantulevia kraatereita ja katselin mielessäni olevaa sarjakuvaa joka kertoi itsestäni.
Olin hyvin nuori tuolloin, muistaakseniin 13 vuotta vanha, enkä osannut yhtään odottaa pilven olevan noin vahvaa.

Kuitenkin, tuon kokemuksen jälkeen minulla ei enää ilmennyt ahdistusta kannabiksen polton kanssa moneen vuoteen, kunnes jossain vaihteessa, ehkä salvia kokeilujeni jälkeen minulla tuli ensimmäiset ahdistavat kokemukset pilven kanssa ja ehkä siitä lähtien kokemus alkoi muuttua ahdistavampaan suuntaan, en ole tosin täysin varma ja muistuu mieleen myös yksi tapaus missä otin myös hyvin nuorena DXM:ää ja poltin pilveä samanaikaisesti, muistan menettäneeni täysin kontrollin siitä hetkestä lähtien kun poltin jointin ja voimakas ahdistava tuntemus tuli kehooni, mutta en panikoinut kuitenkaan, olin menettänyt totaalisesti kontrollin kehostani ja ruumiini vain käveli sänkyyn, peitto päälle ja nukahdin saman tein :D

Kai tuo oli jokin aivojen oma puolustusmekanismi, olin meinaa hyvin nuori, ehkä 15 vuoden vanha ja annokset olivat 600mg DXM:ää ja noin puolen gramman jointti.
Noilla kokemuksilla oli varmasti paljon vaikutusta siihen miten kannabis vaikuttaa minuun nykyään, onko muilla hatsiahdistusta kokevilla vastaavanlaisia kokemuksia menneisyydessä tai hyvin nuoressa iässä aloitettua polttelua? Muistan kyllä jonkin tutkimuksen missä oltiin todettu, että mitä nuoremmalla iällä aloittaa kannabiksen polton, sitä suuremmaksi riski sairastua skitsofreniaan kasvaa ja sitä herkemmin ahdistavia tunteita ilmenee kannabiksen kanssa ymstms, mutta kiinnostaisi kuulla ihan vaulttilaisten omia kokemuksia ja mietteitä siitä, mikä teillä tuon pilven polton muutti epämiellyttäväksi, milloin se tapahtui, minkä jälkeen ja tosiaan tuo kysymys mitä jo aiemmin kysyin, että kuinka paljon mielestänne toleranssi vaikuttaa asiaan?
Voiko olla, että omat ahdistavat kokemukseni tätä nykyä liittyvät lähinnä vain tuohon toleranssiin?
Poltan kyllä yleensä hyvin pieniä määriä, niin pieniä määriä, ettei huomattavia fyysisiä tunteita edes ilmaannu, vaan lähinnä ajattelutapa muuttuu.

Toivon, että vastaavia kokemuksia kokeneet osallistuisivat pohtimaan tätä asiaa, itse olen sitä paljonkin pähkäillyt ja koittanut ymmärtää, mikä sai kokemuksen muuttumaan sellaiseksi kuin se on tänä päivänä.
Poltan kyllä edelleen kannabista, kokemus on vain tripauttavampi ja se vaatii minulta enemmän keskittymiskykyä, ei kuitenkaan tripauttava siinä mielessä, että näkisin visuaaleja tai edes CEV:ejä, vaan se on enemmänkin matka mieleni syövereihin ja onkin usein hyvin uuvuttava, esim töihin meno seuraavana päivänä voisi olla hyvin epämukavaa.

Olen muutenkin ihmisenä muuttunut kovasti vuosien aikana ja jopa tapani nähdä maailma visuaalisesti on muuttunut ja tämä voimistuu kannabiksen vaikutuksen alaisena, en näe varsinaisesti jatkuvasti visuaaleja, mutta näen eritavalla ja kiinnitän siihen enemmän huomiota, tätä en osaa selittää kovin hyvin, mutta tällä hetkellä tietyt asiat näyttävät ehkä lievästi vastaavilta kuin olisi DXM aftergloweissa ja joskus iltaisin kaikki näyttää samalta kuin olisi LSD aftergloweissa. En tosin osaa varmasti sanoa, onko näköaistissani tapahtunut oikeasti pysyviä muutoksia, mutta siltä se välillä tuntuu. Näen kyllä mustan mustana, vihreän vihreänä, sinisen sinisenä jne. Minun on helpompi keskittyä yksityiskohtiin ja tuntuukin melkein, että näkökykyni olisi jossain määrin myös tarkentunut.

Plähh.. Tämä on niin iso kysymys minulle, että voisin pohtia sitä vaikka tuntitolkulla, sillä on niin paljon asioita jotka ovat varmasti vaikuttaneet kokemukseeni, kuten se, että minulla ilmenee kyllä ihan ilman kannabistakin joskus ahdistusta ja yleisesti levottomuutta ja toisinaan minulla on semmoinen olo kuin olisin mennyt sisältä rikki :S Kuin sisimpäni olisi lasia joka on halkeillut monen monta kertaa, mutta joka ei tuntuisi kuitenkaan täysin pirstoutuneen, mitä tapahtuu kun lasi pirstoutuu täysin?

Noh, jätän nyt tämän tähän, jakakaa te aatteenne ja ajatuksenne kanssani/kanssamme.

Ihmekös
Karvakuono

Post by Ihmekös » Sat 21 Jul 2012, 20:45

Huhhuh, mulla oli eilen ihan tajuton hatsiahistus. Taustaa: eli oon polttanu viimeks noin vuos sitten "kunnolla", eli että itellä olis ollu ganjaa. Muuten tän vuoden aikana pajautellu harvoin, jos on tarjottu. No, hommasin sitten nyt käsiini yrttiä ja polttelin neljä päivää putkeen, niin että iltaisin muutaman pesällisen piipusta. Ei kyl ole enää mun juttu tuo päivittäispolttelu, alko jo toiseks viimesenä päivänä ahistamaan hengitystä ja tuntumaan muutenki, että ei hyvää seuraa. Ja eipä seurannu. Viimeisen polttelupäivän iltana alko tuntumaan kasvavaa ahdistusta ja puristusta rintakehässä, tosi raskas olo. Havahduin sitten samana yönä helvetinmoiseen hengenahdistukseen ja siinä sit yskin aikani ja koitin saada happee. Aikani köhittyäni olin taas kuitenki valmis nukkumatin vietäväks, mutta aamullapa se paska vasta ootteli.

Nukuin ylipitkään verrattuna siihen, mitä normaalisti nukkuisin ja herätessä olin iha ku puulla päähän lyöty. Rintaa puristaa ja päässä vilisee ahistavat ajatukset. Ei oo muuten ollu semmosta sen jälkeen ku lopetin päivittäisen polttelun! Joten se jollain tapaa tuli kuitenki puun takaa mulle, en ollu osannu varautua, koska aikasempina päivinä ei ollu tollasta ollut havaittavissa. Pientä väsymystä ja pöhnää kylläkin, muttei ahdistusta. Päivän mittaan ahdistus vaan paheni, en pystyny tekemään mitään muuta ku kiertämään konkreettisesti kehää mun kämpässä ja miettimään, et mitähän helvettiä tästäki elämästä tulee. Että selviänkö tästä päivästä. En pystyny tekemään mitään päätöksiä, tuntu tosi ahistavalta ajatus siitä, et lähtisin tapaamaan paria kaveria toiseen kaupunkiin. Ja nämä tyypit on mulle vieläpä tosi läheisiä. Ahisti ihmiset, kävin kaupassa ja häpesin itteeni. Oli hirveetä olla siellä, en kestäny yhtään katsetta. Mietin seuraavaa päivää, en nähny siinäkään mitään onnistumisen mahollisuutta, olin jotenki luovuttamisfiiliksissä. En vaan jaksanu, koska rintaa puristi niin perkeleesti eikä henkikään kulkenu. Päässä vilisi negatiiviset ajatukset ja möröt hyökkäili mentaalisesti kimppuuni.

Tulipahan todettua taas ja jälleen kerran, että päivittäinen pajauttelu ei tosiaankaan kannata, eikä se ole mua varten. Emmä sitä enää tarvi, ennen turrutin ongelmaista mieltäni sillä, mutta nykyään ei ole tarvetta. Tulee vaan paska olo ja mulle ainaki aika samanlaiset henkiset morkkikset, mitä alkoholin kanssa. Itsetunto laskee ja tuntuu, että maailmassa ei oo ketään muuta ku minä ja mun viat. Ahistaa ihmiset, ahistaa elämä. Kauheeta! Muutaman kerran kuussa on ok ja siinä aion jatkossa pitäytyä.

Aesma
OD

Post by Aesma » Sat 21 Jul 2012, 23:45

Ihmekös, mikä saa sut ajatteleen, ettei välillä omien vikojen ja mörköjen kohtaaminen kannata?

Ihmekös
Karvakuono

Post by Ihmekös » Sun 22 Jul 2012, 01:33

Aesma wrote:Ihmekös, mikä saa sut ajatteleen, ettei välillä omien vikojen ja mörköjen kohtaaminen kannata?
En ajattele niin, koska joudun niitä kohtaamaan päivittäin selvinpäin ollessani. Siis tietoisesti kohtaan ja ajan itseni niihin tilanteisiin, ja osittain sen takia en ole halunnut koskea ganjaan, koska se asioiden käsittely ei silloin johda mihkään. Olen turruttanut itseäni pitkään, jotta ei tarvis miettiä. Pystyn selvänä käsittelemään ja katsomaan niitä paljon paremmalla intensiteetillä ja monelta eri kantilta, ja koen että olen saanut siinä tilassa ollessani eniten aikaan. Toki pilvessä ja noissa itsetunto-kuumotuksissa esimerkiksi just nuo omat viat ja niihin liittyvä problematiikka tulee mulle hyvinkin lähelle, mutta sillon en pysty muuta kun olemaan siinä olotilassa ilman, että kykenisin pohtimaan niitä asioita ja tiloja sen enempää. Mutta kyllähän noista saa aina matskua siihen, että kun on päässy pahimmista hatsiahistuksista yli polttelun lopetettua, niin pystyy niitä sitten jälkeenpäin käymään läpi.

Tai ehkä mä pelkään. Jospa pelkään tiettyjen asioiden kohtaamista ganjoissa niin paljon, etten ymmärrä edes tarttua niihin niin lujaa, kuin pystyisin selvinpäin. Oon huomannu ton saman alkoholin kans, etenki juomista seuraavina päivinä. Sillon ku tuppaa tulemaan niin järettömät morkkikset, että maailma tuntuu kaatuvan päälle. En pysty rationaalisesti ajattelemaan tilanteita, vaan tuntuu että mua viedään. Voisin vaikka heittää esimerkiksi tähän seksin. Selvänä pystyn harrastamaan sitä ilman mitään kuumotuksia, mutta ganjoissa mun itsetunto-ongelmat ja epävarmuus tulee pintaan ja se tekee koko hommasta hieman vaivalloista. Mut en osaa selvittää sitä siinä tilassa, siis vaikka miten yrittäisin. Oon yrittäny löytää tähän ratkasua, mutta en ainakaan vielä ole tajunnu. Niinku joku ovi itteeni lyötäis mun nenän eestä kiinni.

Se on kuitenki niin, että selvänä mun on paljon helpompi saada perspektiiviä vallitsevaan ja sen pohjalta alkaa muokata ajatusmaailmaani. Ja siks oonki nyt pidättäytyny näistä päihteistä, koska musta tuntuu et päihteet vie mua vaan syvemmälle siihen solmuun. Haluan kuitenki saada sen auki, enkä tiukentaa entisestään.

Aesma
OD

Post by Aesma » Sun 22 Jul 2012, 14:41

Ihmekös wrote:Mut en osaa selvittää sitä siinä tilassa, siis vaikka miten yrittäisin. Oon yrittäny löytää tähän ratkasua, mutta en ainakaan vielä ole tajunnu.
Entä jos ei tarvii yrittää selvittää? Entä jos ne selvittää itse itsensä, kun vain olet ja tarkkailet?
Ihmekös wrote:Niinku joku ovi itteeni lyötäis mun nenän eestä kiinni.
Ehkä se ovi pelkää sua kun yrität niin kovasti päästä sisään?
Tai ehkä se tyyppi siellä sisällä luulee, et haluat satuttaa sitä? :O

piisamirotta
Karvakuono

Post by piisamirotta » Sun 07 Oct 2012, 12:29

Aesma wrote:
Ihmekös wrote:Mut en osaa selvittää sitä siinä tilassa, siis vaikka miten yrittäisin. Oon yrittäny löytää tähän ratkasua, mutta en ainakaan vielä ole tajunnu.
Entä jos ei tarvii yrittää selvittää? Entä jos ne selvittää itse itsensä, kun vain olet ja tarkkailet?

Mulla ainakin kannabiksesta johtuva ahdistus poistuu melkeen aina ajan kuluessa, vaikuttavien aineiden metabolisoitumisen tahtiin. Vaikka sitä kovasti tahtookin muualle siitä pyörityksestä, niin en tarkkailemalla tunnu sitä ahdistusta pois saavan. Ainoastaan kerran olen osittain oman tahdon voimalla saanut ahdistuksen pois, sanoin niille ahdistaville ajatuksille etten jaksa nyt kuunnella tällästä ja nukahdin parin minuutin sisään. Varmasti ollut tuolloin tosi väsynyt kun pystyin nukkumaan sen itseinhon ohi, monta kertaa noissa tiloissa on pysynyt öisin valveilla.

Mäkään en näe, että kannabisahdistuksen alla ollessa kannattaisi edes yrittää tarkkailemalla poistaa sitä ahdistustaan. Noina hetkinä näkee itsensä pelkkänä paskana. Arvioinnin teen vasta kun vaikutus on mennyt ohi.

Kannabiksen ahdistusta tuottavan taipumuksen voi kuitenkin kääntää edukseen. Jos kannabis aiheuttaa ahdistusta, valitsemalla polttelun ajankohdan voi vaikuttaa siihen milloin on äärimmäisen ahdistunut. Antaa niitten ikävyyksien vyöryä ylitse silloin kun itselle sopii.

Soppaluu
Lepakko

Post by Soppaluu » Thu 11 Oct 2012, 14:24

Joku täällä mainitsikin jo tuon viha-rakkaus suhteen kannabikseen. Itellä aika lailla sama. On aika 50/50, tuleeko polttamisesta hyvä olo vai vitunmoinen ahdistus. Ei tästä kyllä mitään erityisen hyviä oloja tule kuin opiaateista, mut oma viehätys tässä on, jonka takia silti sen mahdollisen ahdistuksen takia tykkää tätä silloin tällöin poltella. Mieluiten kyllä yksin polttelisin, kun ihmiset tuntuvat etäisiltä ja ahdistavilta pajareissa, mutta olen päättänyt etten enää aio tätä ostaa joten jos poltan, niin poltan kun kaverit tarjoavat.

Se mikä kannabiksessa viehättää on se kun ajatusmaailma muuttuu. Siis jos joku asia kalvaa mieltä, niin saatan polttaa pienet paukut ja ratkoa asian. Kannabis jotenkin avaa niitä ajatusten solmuja ja ajatus kulkee kirkkaammin.

Pyrin kuitenkin olemaan polttamatta kun suvusta löytyy niin paljon mielenterveydellisiä ongelmia ja useita päiviä ellei viikkojakin polttelun jälkeen ryven ahdistuksessa ja tulee depersonalisaatioita. Niin kyllä mä kannabikseen varauksella suhtaudun ja se hetki kun polttaa sitä tuntuu ahdistavalta jo valmiiksi. Olisi parempi olla ilman, mut jostain syystä aina löytää ittensä uudestaan piippu kädessä frendin kanssa silmät punasina. :roll:

Skilla
Lepakko

Post by Skilla » Wed 17 Oct 2012, 17:24

Eilen poltin pitkästä aikaa. En oo kuukausiin ostanu omia myssyjä ja muutenkin jäänyt tosi vähälle. Jotenkin kiva oivaltaa pitkästä aikaa että kannabis itsellä just sen ahistuksen kautta laittaa ajattelemaan omaa tilaa, valintojaan ja sensemmosta. Joku hippi mulle joskus vuosia sit sano että kannabis on vähänku työkalu. Eilen pystyin samaistumaan. :)

FlippinDouble
Psykonautti

Post by FlippinDouble » Wed 24 Oct 2012, 00:02

Mulle iskenyt myös hatsista helvetillistä ahdistusta,panikointia,neurooseja.
3vuotta tuli polteltua lähes päivittäin.

Diabeteksen kanssa totaalisen hanskasta,tuli verensokerin mittaamisen kanssa niin paha neuroosi,että vaikka tiesin verensokeriarvojeni olevan täysin normaalit,muutaman minuutin kuluttua tuntu että taju lähtee. Päivässä n.40kertaa mittasin että miettikää sormenpäiden kuntoa siinä kohtaa..
Kyllä,tiedostin jo tossa kohtaa että nyt pitäs rajottaa,päihdevammanen ihminen enkä tolloin kuvitellutkaan koskevani muuhun kuin kannabikseen tai alkoholiin (siihen todella harvoin).

Tuon oireen kadottua (ei kyllä vieläkään täysin!!) tuli muita oireita,kuten todellinen passivoituminen,lopetin koulut enkä muutenkaan saanut aikaiseksi mitään. Silti nautin elämästä silloin hatseissa. Nuorena ja tyhmänä.

Nykyään kun hiisaa,tulee todella vittumainen olo ellei satu olemaan hyvässä seurassa hyvällä mielellä. Tulee luupit siitä mitä elämässä on tehnyt väärin,hirveitä "menettämisenpelko"tunteita omaan naiseen (?) ja muutenkin liian diippejä keloja.
Seuraava päivä hatsinpolton jälkeen on varmaan hirveintä. Ihmistä ei pysty katsomaan silmiin ja välttelee kaikenlaista kanssakäymistä ihmisten,varsinkin läheisten kanssa..

Ei oo enään yhtään mun juttu.. But im still miss ms.mary.......
"Olen ollut kauan poissa teidän luotanne, tästä ajasta, tästä kaupungista. Olen ilmaa kevyempi, hyvin vaikeasti havaittavissa." -Pekka Streng

VXA
Kameleontti

Post by VXA » Sat 09 Mar 2013, 22:52

Meitsillä hatsi ei kummemmin ahdista. Sillei. Niinkuin OIKEASTI. Se ahistus, mikä tulee joskus harvoin ku on hitsaillu tarpeeks vitusti, on jotenkin niin TYHJÄÄ ahdistusta. Jos ahdistus nähtäisiin semmosena moniulotteisena kokemuksena, joka käsittää erilaisia kognitiivisia ja emotionaalisia efektejä... niin ikään kuin siitä kannabisahdistuksesta olisi leikattu pois tietyt ulottuvuudet, niin että se vähän niinkun ahistaa mut ei se. Sillee. Kuitenkaa. Se on sit semmost HAUSKAA ahistusta. Saattaa kelaa et "eeeeeeiii vittttuuuuuu, mä kuoleeeeeennnnn...", tulee semmonen fiilis et kuolee, mut tietää et se ei oo totta, eikä tunnu yhtään pahalta (päin vastoin). Deeleist tulee semmost todellista ahdistusta vasta.

Näin siis pääsääntöisesti. Poikkeuksia tietenkin esiintyy, mutta hiton harvoin.

Yhtyykö joku tähän näkemykseeni?

Sosiaalista kuumottelua (kytät, jne.) mä harrastan oikeastaan pilvessä VÄHEMMÄN kuin selvinpäin.
Jos metsään haluat mennä nyt,
niin takuulla pajautat.

Kolme likaista hippiä hiisas näin, piippu kiersi ringissä eteenpäin. Ja koska hatsia oli paljon niin, kutsuivat he messiin yhden pajapään.

Kuoseissa taju ajantajusta heikkenee.

VXA
Kameleontti

Post by VXA » Sat 11 May 2013, 21:15

Zombikuumotukset, anyone? Tai mitään vastaavaa, hirviöitä ehkä?

tietyt viihdeteokset, varsinkin toi Zombi-taistelijan opas-niminen opus, on tehnyt mun tajunnasta zombikeskeisempää. En mä nyt mikään friikki oo, mutta...

viimeks himas hiiseissä hengaillessa alko kuumottaa kaikki pimeet nurkat sun muut. Tuntu et koht sielt tulee kuitenki zombeja, kaikki ihmiset oli jo nukkumassa, joten ne ei läsnäolollaan muistuttanut mun vaistoille, että "hei, kaikki on ihan jees. Meitä ei oo syöty eikä me olla muututtu zombeiksi." Enkä ollu polttanu ees mitään pahoja paukkuja. Eikä ollu ees eka kerta. Ja jossain vaiheessa kans boogie man-niminen kauhuleffa peilautu tähän kokemukseen.

Mut oon mä kyl selvinpäinki tällee vähän arka. Pelokas. Mä oon niiq Nasu. Nalle Puhista tiättekste?

Pitää kyl vähän korjata siitä lausunnosta tuossa aikaisemmin, ettei hatsista voisi saada "aitoa" ahdistusta omalla kohalla. :foil:
niin takuulla pajautat.

Kolme likaista hippiä hiisas näin, piippu kiersi ringissä eteenpäin. Ja koska hatsia oli paljon niin, kutsuivat he messiin yhden pajapään.

CrystalBanana
Psykonautti

Post by CrystalBanana » Mon 13 May 2013, 15:39

Ne kerrat mitä oon pajautellut niin joko ei oo tullut mitään fiilistä (vaikka frendeille on tullut, jotka ihan säännöllisen epäsäännöllisesti polttelevat, samat annokset on ollut). En vaan saa mitään irti. En siis pienintäkään hyvää oloa, mitään flowta, mitään rentoutusta, mitään. Onkohan mulla korkee tole vaan eikö noi vaan sit mulla toimi, on tässä tullu jo sen verran kokeiltuu ja erilaisia, et sama tulos joka kerralla. Tiiä sitten, ei oo ehkä mun juttu.

Sillon kun ei oo just toiminut yhtään, odottelun jälkeenkään, niin oon tietty muutamina kertoina päättänyt et no vedenpäs sit vähän vielä lisää ni katotaan josko irtois, mut sit tulee jos tuo kannabisahdistus (/överit). Aivan törkeä jumitus, kauhea ahdistus jota ei pääse pakoon, ruumista irtaantumista ja ittensä näkemistä kolmannesta persoonasta. Ajatus ei kulje, vaikee puhua edes, vaikea keskittyä mihinkään. Tunne vaan et flippaa, mikä on vaan niin pelottavaa, etten enää taida uskaltaa koko kamaan koskea. En haluu ottaa riskii sit et joku psykoosi tms iskee kun tommosii fiilareita tulee. Taidan olla frendiporukasta, siis niistä jotka pajauttelee, niin ainut jolle käy näin. Toisaalta tosi ärsyttävää, kun kannabis on kumminkin niin yleistä ja muut saa rentoja viboja ja voi nautiskella tekemättä itselleen sen suurempaa tuhoa, mutta mä en oikeen voi.

No samapa tuo sit, ei mun tarvii innostua jos muut innostuu. Elämä on parasta huumetta. ;) (ja ne muut kivat päihteet)

magiclymagical
Apteekki

Post by magiclymagical » Tue 14 May 2013, 16:33

^ En nyt kannusta koittamaan jos saa pahoja viboja, mutta kannattaa ehkä itsekseen tutustua yrttiin ja katsella mikä se annos olisi ja että miten se vaikuttaa suhun itsees. Kuitenkin on aika yleistä että pitää tavallaan oppia olemaan pilvessä.
Mun ajatukset on vaan mun ajatuksii, sul on vapaus miettii omia.

Personaes
OD

Post by Personaes » Wed 29 May 2013, 19:21

Aika jännää tosiaan. Kun joskus nuorempana tuli polteltua, niin vaikutti mulla vain rentouttavasti ja tuli ehkä vielä ulospäinsuuntautuneempi olo.

Sitten joskus nisti/hc aikoina, ei oikein voinut poltella ilman bentsoja, kun iski kaupungilla kauheet vainikset päälle ja kämpillä huono omatunto. Ei voinut nauttia ollenkaan, kun stressas vaan kaikenmaailman asioita(ihan juttuja, joista ei olisi edes syytä stressata).

Nykyään pystyn jo polttaan ilman bentsoja, oikeestaan missä vain ilman kummempia ahdistuksia, mutta kuitenkin saa mulla aikaan tietynlaista "egon-nakerrusta" ja lievää ahdistuneisuutta, niin sen takia en polta enää ollenkaan. Toisinaan voin boostiksi ottaa jotain hyvää sativaa, mutta viime kerrastakin on yli vuosi, enkä koskaan enää polttele selvinpäin, kun nimenomaan tykkäsin pilvessä siitä olosta minkä sain nuorempana, rentoutunut, iloinen, sosiaalinen häröily/hihitys ja kun en sitä enää saa, niin tuntuu koko vaikutus lähinnä negatiiviselta asialta...

Ja muutenkin, tykkään olla nykyään aktiivisena, "toiminta-kunnossa", joku tosi jumi-kukka on niin ei-ei, kun ei kiinnosta paskaakaan makoilla sohvalla aivokuolleena(ehkä ironista että tulee ex-opiaatti nistin suusta :D)...
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe

placebo
Kameleontti

Post by placebo » Thu 30 May 2013, 00:43

narcocorrido wrote:Aika jännää tosiaan. Kun joskus nuorempana tuli polteltua, niin vaikutti mulla vain rentouttavasti ja tuli ehkä vielä ulospäinsuuntautuneempi olo.
Mhm...Niinhän se menee. Ittelläki se alko just noin, ensin kaikki oli tosi kivaa ja uutta ja kannabiksesta sai kaikenmoista mahtavaa irti. Nyt kun on tullu lähes kaksi vuotta poltettua lähes päivittäin, ei tuo ihmekasvi kuitenkaan tarjoa enää pelkästään positiivisia vaikutuksia. Monet asiat on mennyt ihan päin persettä juurikin Kannabiksen takia, joten kannattaa muistaa arvon herrasväki, että kohtuus kaikessa. Itse en sitä osaa, joten siksi vuosi 2013 ja kannabiksen polton lopetusprojekti :D
Periaatteet perustana, totuus selustana.

p420
Psykonautti

Post by p420 » Sun 09 Jun 2013, 13:11

Mulle tulee savuista välillä ihan törkeitä ahdistuksia, jos olen poltellut pidemmän aikaa putkeen. Alan kelailemaan aina, että mitä kaikkea on jäänyt hoitamatta ja tekemättä sen takia, että olen ollut niin pilvessä.. Tiedän monen muun, joilla on sama juttu.. Välillä joutuu turvautumaan rauhottaviin..

magiclymagical
Apteekki

Post by magiclymagical » Mon 10 Jun 2013, 01:04

^ omatunto se siellä vaan kolkuttelee ;)

placebo
Kameleontti

Post by placebo » Mon 10 Jun 2013, 04:30

magiclymagical wrote:^ omatunto se siellä vaan kolkuttelee ;)
Niinno..Onhan se tietty omatunto joka siellä kolkuttelee, mutta sen budinpolton takia se omatunto siellä kolkuttelee. Kannabis on oikeesti aivan loistava päihde. Itte tälläkin hetkellä pilvessä. Tosiasia kuitenkin on se että todella pitkä budinpoltto putki tekee niin passiiviseksi, ettei oikeasti pysty hoitamaan asioita. Sitten ne asiat alkavat ahdistamaan ja tulee poltettua pilveä. Sitten kuitenkin vielä pilvessäkin ne asiat ahdistaa ja siitä tulee tietynlainen noidankehä. Tästäkin tietysti pääsee sillä, että yksinkertaisesti lopettaa sen putken ja järkeilee taas asioita järjellä. ;)
Periaatteet perustana, totuus selustana.

magiclymagical
Apteekki

Post by magiclymagical » Mon 10 Jun 2013, 10:05

Niin, erikoista kyllä on miten sitä pajarista aiheutunutta ahdistusta ylipäätänsä lähtee helposti korjaamaan polttamalla lisää. Kun asiaan olis kuitenkin se loppujen lopuksi helpoin ratkaisu, eli hoitaa ne asiat mitkä ahdistaa. Mut onha se iisii ottaa iisii.

Tämä tietenkin vain jos hoitamattomat asiat nimenomaan aiheuttavat ahdistusta. Kyllä monesti vaa kuumottaa for no reason. :foil:

Pen
OD

Post by Pen » Mon 10 Jun 2013, 12:38

^ ite oon huomannut että mitä vähemmän on huolia/hoitamattomia asioita, sitä harvemmin alkaa ahistaa sauhut.

Itse alkuun en saanut kuin positiivisia oloja poltosta, mutta sitten kun sitä otti enemmän, niin alkoi ahistamaan jo niin usein että en varmaan vuoteen edes polttanut kertaakaan. Hengityksen tiedostaminen, jonkin asian hoitamattomuus jne. aiheuttivat lähinnä tuon ahdistuksen.

Nykyään tulee polteltua sitten harvemmin, pari kertaa viikossa, yleensä vapolla. Oon huomannut että ihan jo toi höyrystäminen auttaa tohon hengitykseen - ei tunnu että kurkku olisi sulkeutumassa tai muuta vastaavaa. Toki jos sen hengityksen alkaa tiedostamaan, voi kokemus taas mennä pilalle jos ei onnistu huomiota asiasta jollain muulla virikkeellä siirtämään, joka on kohtalaisen vaikeaa. Usein alan syömään jotain kun tuo hengitys alkaa ahistelemaan.

Ihmisten kuumottelu sittten on toinen asia jos julkisilla paikoilla tms. polttelee mutta siihen on tottunut aika hyvin. Miettii vaan että kuinka paljon kovemmin on monet sekaisin kaupungilla eikä anna toisten mielipiteiden häiritä niin en näe syytä kuumottaa. Pajareissa kun ei kuitenkaan tuu tehtyä mitään typerää kuten esim. bentsokänneissä, vaikka joku saattaakin ihmetellä jos vaikka naurukohtaus tai jumitus iskee. Nämähän voi aina heittää vaikka uskonnollisen kokemuksen, humalan, mielenvikaisuuden tai muun vastaavan piikkiin jos tarve sitä vaatii.

magiclymagical
Apteekki

Post by magiclymagical » Wed 10 Jul 2013, 21:27

Pen wrote: ei tunnu että kurkku olisi sulkeutumassa tai muuta vastaavaa. Toki jos sen hengityksen alkaa tiedostamaan, voi kokemus taas mennä pilalle jos ei onnistu huomiota asiasta jollain muulla virikkeellä siirtämään, joka on kohtalaisen vaikeaa.
Tää. Alkanu nyt tulemaan yllättäe tätä aina silloin tällöin. Melko vittumaista, sit oon niin ilmeisen hatsiin menevä persoona, että en kyllä oo aatellu sen takia lopettaa hiisuilua. En halua. :|

Edit: Tai siis just tuntuu että kurkku sulkeutuis mut ei kuitenkaan, jne. Semmone omituine fiilis, varmaa tuttu monille. Mulle ei niinkään ollu ennen.

boost
Lepakko

Post by boost » Fri 08 Nov 2013, 19:47

No juu...kyllä savuista joskus tulee jonkinlaista ahdistusta. Mulla ei kyllä niinkään mitään oma tunnon tuskia tule, vaan enemmänkin itse kritiikkiä semmosista pikku asioista, eli esim jos sanoo jtn, niin tuntuu tältä: :doh: .

Toleranssi kyllä todellakin vaikuttaa ahdistukseen/kuumotukseen. Esim. viime keväänä, kun mun hiisaaminen oli joka päivästä, niin ei ollut mikään ongelma mennä vaikka töihin pajareissa, mutta nyt...kun mulla loppu juuri 2,5 kk tole tauko, niin jopa pienessä pöhnässä meneminen esim. kouluun tuntuu häiritsevältä.

Paras tapa päästä eroon semmosesta ahdistuksesta on vaan mennä sen olon mukana, tai sitten kannattaa kokeilla yksin hiisaamista, kun yksin nyt mun mielestä on vaan helpompi ottaa rennosti. Rauhassa sytyttäkkää, nii ei kuumota 8)

kuumottelija
Lepakko

Post by kuumottelija » Sat 23 Nov 2013, 17:22

magiclymagical wrote:^ omatunto se siellä vaan kolkuttelee ;)
Osittain todellakin joo - yrtti voimistaa kaikkia henkisiä olotiloja. Jos ahdistus on fyysistä (syke, jne), pari bisseä auttaa loistavasti ja tuo sen kaivatun euforisen olon :)

Illuusio

Post by Illuusio » Sun 24 Nov 2013, 22:33

Itseäni ennen ahdisti suunnattomasti se että ei saa kiinni siitä, kannabispäihtymys oli rikkinäinen liaani joka napsahtaa poikki hetikun siitä saa kiinni.

Tai sillain.. Se päihtymys tulee niinku "menneisyydessä" Esim : Avaan normaalisti oven --> Istahdan sohvalla, ja sitten mietin että avasinko mä sen oven "normaalisti".

Niiku ei kykene käsittelemään "normaalisti" Tekemiään asioita..

Esim2: Käsi osuu pöydän kulmaan, ja pöydällä on veitsi (käsi ei siihen osu).. Sitten siihen sattuu vähäsen vielä 30sec päästä, ja alkaa kelaa että osuko se siihen veitseen.. Sillain et tietää ettei osunu mutta silti siitä ei voi olla täysin varma, eli se on epävarmaa ja sumun peitossa vaikka siitä ei ole kuin 30sekunttia.

Siitä pääsee eroon yksinkertaisesti.. Pitää tehdä mahdollisimman paljon positiivisia juttuja ja varoa PIENIÄKIN negatiivisia asioita, esim tiskaaminen.

Niin ja vaikka sativa vahvistaa sumusuutta, se ei ole enään epävarmaa vaan se on niin sumussa että sitä ei mieli jaksa miettiä.
Eli ne jotka tunnistaa itsensä, voi kokeilla oltta hiisaamatta yhtään indikaa tai edes hybridiä, vaikka olisikin sativavoittoista.

Oon nytki vähäsen savuis, joten sorry jos on vähän epäselvä postaus.

boost
Lepakko

Post by boost » Fri 09 May 2014, 01:31

Joillakin näyttäisi hiisaminen tuottavan ahdistusta tekemättömistä asioista, joista pitäisi kantaa vastuuta. Mulla taas on pikemminkin päinvastoin, eli pajareissa mun on vaikea tuntea vastuuta mistään. Tulee enemmän ahdistusta pinnallisesta itse kritiikistä, kuten siitä, että oma naama tuntuu "tyhmän näköseltä", eikä myöskään osaa tehdä yksinkertaisiakaan asioita niin, että näyttäisi normaalilta, vaikka oikeasti näyttääkin normaalilta. Ei toi kyllä nykyään edes haittaa paljoa, kun on tottunut siihen ja tietää, että muillakin on varmaan sama fiilis, mut joskus tuli vitun hirveitä psyykkisiä övereitä sen takia. Sitten toinen ärsyttävä ja ehkä vähän ahdistava asia pajareissa on, kun kädet ja jalat nykii.

Opiaate
Apteekki

Post by Opiaate » Wed 16 Jul 2014, 19:14

eNZYMe wrote:Mulla tulee aina välillä ihme looppeja ja ahdistuksia hatsista. Usein silloin, kun ollut pidempi tauko ja varsinkin päivän ensimmäiset kolahtaa joskus liian lujaa. Menee ohi kun polttaa muutaman päivän säännöllisesti aamusta iltaan.

Kannabis tuo musiikin kuunteluun lisää ulottuvuutta, ruoka on hiton hyvää ja mulle jää mukava stressiä poistava afterglow polttelusta ainakin päiväksi. Muuten en kuitenkaan ihän älyttömästi tykkää budin akuutista päihtymystilasta. Se eka kaks tuntia sisältää usein jotain negatiivisia puoliakin. Tykkään laadukkaista jumittavista hasiksista eniten ja vetäisin mieluummin useammin opiaatteja, mut ei voi kovin usein ihan toleranssin ja reflojen takia.
Tää teksti on ku suoraan kaivettu meikän aivoista, komppaan. :)

VXA
Kameleontti

Post by VXA » Tue 29 Jul 2014, 14:36

komppaan varsinkin afterglowta.

Musta tulee nykyään ahistunut pajarista, joskus, sillee OIKEASTI ahistunut. En tiiä mistä johtuu, mun psyykkeelle tapahtu jotain muutama kuukausi takaperin ja nykyään oon esim. kofeiinista ahistunut, joten oon sen käytännös lopettanu.

mä voisin yhistää rankan pajauttelun nuoruusiässä siihen ettei pää enää sit kestä pajaria. ihan vaan sillä perusteella että oon monilla (lukenut ihmisten kokemuksii netistä) kuullu tän menevän sillee, hiisataan vitusti jostai kuustoistakesäsestä ja sit jossai vaihees lopetetaa ku ei enää pää tykkää. mut en tätä kyllä yhdistäis itteeni.
niin takuulla pajautat.

Skitzle
Psykonautti

Post by Skitzle » Thu 02 Oct 2014, 09:54

Opiaate wrote:
eNZYMe wrote:Mulla tulee aina välillä ihme looppeja ja ahdistuksia hatsista. Usein silloin, kun ollut pidempi tauko ja varsinkin päivän ensimmäiset kolahtaa joskus liian lujaa. Menee ohi kun polttaa muutaman päivän säännöllisesti aamusta iltaan.

Kannabis tuo musiikin kuunteluun lisää ulottuvuutta, ruoka on hiton hyvää ja mulle jää mukava stressiä poistava afterglow polttelusta ainakin päiväksi. Muuten en kuitenkaan ihän älyttömästi tykkää budin akuutista päihtymystilasta. Se eka kaks tuntia sisältää usein jotain negatiivisia puoliakin.
Tää teksti on ku suoraan kaivettu meikän aivoista, komppaan. :)
Poistin noi opiaattihörhöilyt ja nyt tuo kuvastaa minua. Oon tottunu jo siihe ahistuksee, vainoiluun ja looppailuun. Yleensä tuolloin kaikista parhaimmat ajatukset juuri tulevat esille. Yleensä tauon jälkeen mulla toimii savut nii vitusti, et automaattisesti siivoan kämpän, pesen pyykit, tiskaan, harrastan liikuntaa ja alan tekemään musiikkia.
Jos otan valiumia ja poltan savut nii alan vaa jumittamaan, pelaamaan pelejä tai sit vaa rakastelemaan. :3
Amfetamiini + blossi = automaattinen vähintään 24h kestävä runkkumaratooni.

Jos hapoissa poltan budia nii se on automaattinen psykoosi päälle, mut jos ohjaan itteni kirjoittamaan riimuja niin yhtäkkiä ahdistus muuttuu käsittämättömäksi luovuudeksi ja säkenöiväksi euforiaksi. :) Kun poltan aamuhatsit ekstaasin vaikutuksen alaisena, en pysty edes avaamaan silmiäni, liikkumisesta puhumattakaan. :D Hyi ku tuli hyvä olo jo pelkästään ekstaasin ajattelusta.. <3 Ahh..

En tykkää polttaa seurassa, jos minulla ei ole toleja, ku muutun nii vainoharhaiseksi, varsinkin jos mun "sekopää" kaverit alkaa puhumaan jostain sienitripeille jäämisestä/sydämen hakkaamisesta.. Ei oikee innosta tuommone kuumottelu enää nykyään. Nykyään mulla myös ahistaa se ettei oo aina pajaria saatavilla.

Helia
Psykonautti

Post by Helia » Tue 02 Dec 2014, 22:59

VXA wrote: mä voisin yhistää rankan pajauttelun nuoruusiässä siihen ettei pää enää sit kestä pajaria. ihan vaan sillä perusteella että oon monilla (lukenut ihmisten kokemuksii netistä) kuullu tän menevän sillee, hiisataan vitusti jostai kuustoistakesäsestä ja sit jossai vaihees lopetetaa ku ei enää pää tykkää. mut en tätä kyllä yhdistäis itteeni.
Jos käsitin tuon oikein niin kokisin oman tilanteeni menneen ehkä enemmän päin vastoin. Kun joskus esiteininä aloitin pajarin polttelun niin tuli hiisattua kerralla aina ihan vitusti liikaa omiin toleransseihin nähden, ja varsinkin isommassa, tuntemattomassa porukassa alkoi vainottelemaan ja ahdistamaan ihan vitusti; yksin tai parin kaverin kanssa pystyi hiisaamaan tajun ihan kankaalle ilman hirveitä vainotteluja, mutta taustalla häilyi aika usein ajatus siitä, että kuumottaa, pelottaa, ahdistuskohtaus tulossa. Voihan tuolla toisaalta olla yhteyttä mielenterveysongelmiini, toisaalta sekin tuntuu olevan hirmu ihmiskohtaista; itselleni kannabis tuntuu nykyään toimivan pääosin hirmu hyvänä lääkkeenä kovaan mielialavaihteluun ja akuutteihin ahdistuskohtauksiin, joillakin se taas pahentaa niitä. Joillakin apu masennukseen ja joillakin ei. Parille kaverille ei sovi hitti ollenkaan juurikin hirveän vainottelun vuoksi, ovat kuitenkin itse tajunneet ettei edes pieninä määrinä ole se oma päihde.

Kuluneiden vuosien aikana hiisailu taas on luikerrellyt myös silloin tällöisen kotikasvatuksen myötä jokapäiväiseksi ja arkiseksi asiaksi elämässä, etten edes muista, milloin olisin ollut niin paukuissa että alkaisi hyvän olon sijaan ahdistaa. Toki sen pilvessä olemisen on hyväksynyt, siihen on tottunut ja kannabikseen on hiljalleen myös rakastunut, mutta niistä aiemmista ahdistusfiiliksistä ei ole ollut tietokaan. Vaikka pidempiäkin taukoja on ollut, niin toleranssit tuntuu olevan sitä luokkaa, että tietyn tilan saavutettuuan olo ei nouse siitä vaan enempää. Voi hiisata missä vaan, milloin vaan, kenen kanssa vaan, mutta toimintakyky säilyy ja vaikka voisikin sanoa itse olevansa ihan pihalla, niin harva edes huomaa mun olevan hiteissä. Ennen juuri se sosiaalinen ahdistus oli kova kun ei kokenut pystyvänsä normaaliin jutteluun edes parempien kaverien kanssa.

Toisaalta en koe että jokapäiväinenkään 24/7 hiisailu sopisi mulle. Yli kuukauden polttelun jälkeen tuntuu että alan passivoitumaan vaikkei olotila sinänsä ole päihtynyt ja ei oikein osaa enää arvostaa sitä hiteissä olemista. Sopivasti käytettynä buustii korkealentoista mielialaa, masennuksen kanssa lisää toimintakykyä ja buustii luovuutta ylipäätään, mutta en koe jatkuvaa tasaista mielialaa oikein omakseni.