Tulipa muuten mieleen kysyä, että miten paljon teidän muiden mielestä toleranssi vaikuttaa hatsikuumotusten ja ahdistusten kokemiseen?
Itselläni ilmenee erilaisia ahdistus/kuumotus tiloja varmaan ainakin 80% polttokerroista ainakin hetkellisesti, mutta poltankin hyvin harvoin, oikeastaan vain muutamia kertoja vuodessa, eli toleranssia minulla ei oikeastaan ennätä muodostua. Monet ovat sitä sanoneetkin, että kuvailemani tila kuulostaa övereiltä tai siltä kun alkuaikoina aloitti polttelemisen.
Itselläni oli vain ensimmäinen kerta ahdistava, mutta se olikin tripauttavin kokemus mitä minulla on ikinä ollut, silmät eivät pysyneet auki enkä oikein hahmottanut mitä todellisuudessa tapahtuu ja epäilin, että minua yritettiin myrkyttää. Lentelin myös avaruudessa väistellen vastaantulevia kraatereita ja katselin mielessäni olevaa sarjakuvaa joka kertoi itsestäni.
Olin hyvin nuori tuolloin, muistaakseniin 13 vuotta vanha, enkä osannut yhtään odottaa pilven olevan noin vahvaa.
Kuitenkin, tuon kokemuksen jälkeen minulla ei enää ilmennyt ahdistusta kannabiksen polton kanssa moneen vuoteen, kunnes jossain vaihteessa, ehkä salvia kokeilujeni jälkeen minulla tuli ensimmäiset ahdistavat kokemukset pilven kanssa ja ehkä siitä lähtien kokemus alkoi muuttua ahdistavampaan suuntaan, en ole tosin täysin varma ja muistuu mieleen myös yksi tapaus missä otin myös hyvin nuorena DXM:ää ja poltin pilveä samanaikaisesti, muistan menettäneeni täysin kontrollin siitä hetkestä lähtien kun poltin jointin ja voimakas ahdistava tuntemus tuli kehooni, mutta en panikoinut kuitenkaan, olin menettänyt totaalisesti kontrollin kehostani ja ruumiini vain käveli sänkyyn, peitto päälle ja nukahdin saman tein
Kai tuo oli jokin aivojen oma puolustusmekanismi, olin meinaa hyvin nuori, ehkä 15 vuoden vanha ja annokset olivat 600mg DXM:ää ja noin puolen gramman jointti.
Noilla kokemuksilla oli varmasti paljon vaikutusta siihen miten kannabis vaikuttaa minuun nykyään, onko muilla hatsiahdistusta kokevilla vastaavanlaisia kokemuksia menneisyydessä tai hyvin nuoressa iässä aloitettua polttelua? Muistan kyllä jonkin tutkimuksen missä oltiin todettu, että mitä nuoremmalla iällä aloittaa kannabiksen polton, sitä suuremmaksi riski sairastua skitsofreniaan kasvaa ja sitä herkemmin ahdistavia tunteita ilmenee kannabiksen kanssa ymstms, mutta kiinnostaisi kuulla ihan vaulttilaisten omia kokemuksia ja mietteitä siitä, mikä teillä tuon pilven polton muutti epämiellyttäväksi, milloin se tapahtui, minkä jälkeen ja tosiaan tuo kysymys mitä jo aiemmin kysyin, että kuinka paljon mielestänne toleranssi vaikuttaa asiaan?
Voiko olla, että omat ahdistavat kokemukseni tätä nykyä liittyvät lähinnä vain tuohon toleranssiin?
Poltan kyllä yleensä hyvin pieniä määriä, niin pieniä määriä, ettei huomattavia fyysisiä tunteita edes ilmaannu, vaan lähinnä ajattelutapa muuttuu.
Toivon, että vastaavia kokemuksia kokeneet osallistuisivat pohtimaan tätä asiaa, itse olen sitä paljonkin pähkäillyt ja koittanut ymmärtää, mikä sai kokemuksen muuttumaan sellaiseksi kuin se on tänä päivänä.
Poltan kyllä edelleen kannabista, kokemus on vain tripauttavampi ja se vaatii minulta enemmän keskittymiskykyä, ei kuitenkaan tripauttava siinä mielessä, että näkisin visuaaleja tai edes CEV:ejä, vaan se on enemmänkin matka mieleni syövereihin ja onkin usein hyvin uuvuttava, esim töihin meno seuraavana päivänä voisi olla hyvin epämukavaa.
Olen muutenkin ihmisenä muuttunut kovasti vuosien aikana ja jopa tapani nähdä maailma visuaalisesti on muuttunut ja tämä voimistuu kannabiksen vaikutuksen alaisena, en näe varsinaisesti jatkuvasti visuaaleja, mutta näen eritavalla ja kiinnitän siihen enemmän huomiota, tätä en osaa selittää kovin hyvin, mutta tällä hetkellä tietyt asiat näyttävät ehkä lievästi vastaavilta kuin olisi DXM aftergloweissa ja joskus iltaisin kaikki näyttää samalta kuin olisi LSD aftergloweissa. En tosin osaa varmasti sanoa, onko näköaistissani tapahtunut oikeasti pysyviä muutoksia, mutta siltä se välillä tuntuu. Näen kyllä mustan mustana, vihreän vihreänä, sinisen sinisenä jne. Minun on helpompi keskittyä yksityiskohtiin ja tuntuukin melkein, että näkökykyni olisi jossain määrin myös tarkentunut.
Plähh.. Tämä on niin iso kysymys minulle, että voisin pohtia sitä vaikka tuntitolkulla, sillä on niin paljon asioita jotka ovat varmasti vaikuttaneet kokemukseeni, kuten se, että minulla ilmenee kyllä ihan ilman kannabistakin joskus ahdistusta ja yleisesti levottomuutta ja toisinaan minulla on semmoinen olo kuin olisin mennyt sisältä rikki :S Kuin sisimpäni olisi lasia joka on halkeillut monen monta kertaa, mutta joka ei tuntuisi kuitenkaan täysin pirstoutuneen, mitä tapahtuu kun lasi pirstoutuu täysin?
Noh, jätän nyt tämän tähän, jakakaa te aatteenne ja ajatuksenne kanssani/kanssamme.