Kannabisahdistus

Keskustelua kannabiskasvista ja -jalosteista sekä kannabiksen tavoin vaikuttavista aineista.
trollol
Kameleontti

Re: Kannabisahdistus

Post by trollol » Wed 22 Feb 2012, 13:00

Hmm mielenkiintoinen topiikki.
Itseäni ei polttaminen ikinä ole ahdistanut (tai no joo tasan kerran, kun oli tooosi vahvaa lätkää, luulin että kaverit oli laittanut jotain myrkkyä sekaan :mrgreen: mutta kun tajusin jutun, niin pystyin nauttimaan perinteisesti)
Polttamatta oleminen puolestaan välillä ahdistaa, varsinkin jos on tullut esim. lomalla poltettua päivittäin (jota ei tosin usein tapahdu).
En ymmärrä, miksi ihminen, joka saa pelkkiä pahoja viboja hatsista, edes polttaa sitä...järki hoi älä jätä? :doh:
Kannabisahdistus on itselläni lähinnä "hatsinitkutusta" eikä päinvastoin :)
Pillereitä jos otan monta on elämä kuin unta

testeri420
OD

Post by testeri420 » Wed 22 Feb 2012, 15:37

trollol wrote:Hmm mielenkiintoinen topiikki.
Itseäni ei polttaminen ikinä ole ahdistanut (tai no joo tasan kerran, kun oli tooosi vahvaa lätkää, luulin että kaverit oli laittanut jotain myrkkyä sekaan :mrgreen: mutta kun tajusin jutun, niin pystyin nauttimaan perinteisesti)
Polttamatta oleminen puolestaan välillä ahdistaa, varsinkin jos on tullut esim. lomalla poltettua päivittäin (jota ei tosin usein tapahdu).
En ymmärrä, miksi ihminen, joka saa pelkkiä pahoja viboja hatsista, edes polttaa sitä...järki hoi älä jätä? :doh:
Kannabisahdistus on itselläni lähinnä "hatsinitkutusta" eikä päinvastoin :)
Jeh. Mulla ei ennen tullu savuista mitään pikku sikityksiä enempiä mut nykyään en voi ilman pentsoja savustella.
Polttanu yksinkertasesti liikaa taikka jotain. Poltin aina töitä ennen, ruokatauolla ja töitten jälkee piippu suussa... Savustin niiku vuosia joka päivä.
En vois kuvitellakkaan sellasta nykyään... Toimii sitäpaitsi paljon paremmin ku polttaa tosi harvoin.
Jos viikonki poltan nykyään nii tulee se sama pöhnä vaan eikä se juuri tunnu missään nii ei sitäkää jaksa.
Tuntuu kivalta ku päässä ei oo sellanen usva koko ajan :)
En kadu mitään mitä olen tehnyt. Kadun vain sitä mitä en ole vielä kerennyt tekemään.
onlydeadfishgo with the flow..
"The water bong is so smooth that you dont realize how high youre getting, until its too late..." -Bubbles
Music is a saint.

SahkoinenVelho
Kameleontti

Post by SahkoinenVelho » Wed 22 Feb 2012, 15:56

Toi on niin jännä... Tuntuis tosi monilla menevän noin, jos kannabista käyttää runsaasti niin jossain vaiheessa ihmiset jättää sen, koska polttelu alkaa tekemään niin ahdistavia oloja. Monet jotka ennen hiisannu ihan törkeitä määriä ja naureskellu niille jotka jotain ahinoineet pajarista... Tietyl tavalla samaa käynyt itellekin. Vähän kuin se tosiaan laukasis jotain pitkällä aikavälillä, ei ehkä selvinpäin ollessa, mut vaikutuksen alaisena ei enää vaan pysty olemaan...

Samaa juttua ihmiset puhuneet stimulanttien käytön kanssa. En sano et todellakaan sama asia ois kyseessä, mut jännä, et pitkään ja runsaasti käytettynä molemmat tekee saman monille ihmisille... Pää ei enää kestä ja pohjalle on pakko ottaa opioideja tai bentsoja ettei tule ahdistavia oloja. Tosiaan niil jotka ei joskus olis voineet kuvitellakaan savusta saavan ahdistuksia, ja käyttötahti on ollut päivittäistä ja ihan hulluja pesällisiä tai jointillisia vahvaa tripauttavaa kukkaa...

Niinhän sit puhutaan, et stimut ihmiset vaihtaa vanhemmiten hitaisiin, kannabiksessa monet alkaa arvostamaan sitä jumittavaa hasista sen tripauttavan kukan sijaan tai sit lopettaa polttelun kokonaan. :)

peijjoona
Psykonautti

Post by peijjoona » Wed 22 Feb 2012, 23:48

Jep jjep. Voin vaan yhtyä electric wizardin mietteisiin! Itsekkin mitä oon vanhemmilta kavereilta juttua kuullu, niin monet jotka nuorempana kisko kaikkea kovaan tahtiin , ei vanhempana oo enää hatzia tykänny maistella. Sama juttuhan se on vähän itellä, siint tulee tavallaan osa sellasta arkista rutiinia, ja sitä kautta on jo lähtökohtasena oletuksena, ett hatsi on normi osa päivää ja se ei enää tietenkää tuota sillai iloa, niinku esimerkiksi ei arkirutiineihin kuuluva tiskauskaan.

Itse pari vuotta poltellut, ja eihän tästä hatsista nykyään aina automaattisesti enää se hymy naamalle tule. Sen takia kantsiikin panostaa siihen omaan päivittäiseen ja selväpäiseen ajatusmaailmaansa, että tuntee asioiden olevan mallillaan ja hyvin. Tällä tavalla olen jälleen pystynyt nauttimaan ite tästä mahtavasta kasvista, ei oo huolii, ni hatsi tuo sitä letkeetä mukavaa lisää ainutlaatuseen elämään:)

ja lisätääs vielä mielialoja nostattava biusa : http://www.youtube.com/watch?v=vUsv4Lb7 ... re=related

trollol
Kameleontti

Post by trollol » Tue 13 Mar 2012, 23:11

Vittuu... se siitä viikonloppuhiisailusta...
5pv putkeen taaaaas
Pillereitä jos otan monta on elämä kuin unta

taikapoika
Psykonautti

Post by taikapoika » Wed 14 Mar 2012, 02:13

itse poltin 11v putkeen ekoista savuista viimeiseen, ja ahdistus iski vasta lopetettua BIG TIME.. Nyt taas tullut poltettua päivittäin pitemmän aikaa, lääkkeeksi eikä niinkään viihteeksi. Tosin poltan vain iltaisin pitääkseni kivun poissa yön ylitse, tolet pysyy alhaalla ja muutenkin mukavampi polttaa kun ei ole vaan rutiinia..
ken itsestään luo eläimen, jättää taakseen tuskan ihmisen..

Touchet
Moderator

Post by Touchet » Wed 04 Apr 2012, 01:29

Kannabisahdistuksesta pääsee kokemukseni mukaan eroon joko a) pitämällä taukoa 1-2 vuotta b) aikuistumalla ja terveellisillä elämäntavoilla c) kiskomalla vitusti deelejä tai d) näiden kaikkien tekijöiden pelatessa yhteen.
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
— Professori Louis Lewin, 1924

Kobe
Psykonautti

Post by Kobe » Thu 05 Apr 2012, 14:59

Ahdistukseen oon omalla kohdalla huomannu kaikista parhaiten toimivan itselleen rehellisenä pysymisen. Tosin vuoden vasta olen hiisaillut mutta koen ajallisen keston suhteellisen merkityksettömäksi. Jos hiisailu selkeästi haittaa tiettyjä asioita (työ, ihmissuhteet, terveys) ja sitä jatkaa siitä huolimatta, on varma että ainakin itseäni alkaa tuolla menolla ahdistaa viikonkin sisällä. Kannabis on, ainakin itselleni, kuitenkin kaikessa sativaisuudessaankin jokseenkin passivoiva substanssi. Kroppa kertoo kyllä kaiken mitä pitää itestä tietää, jos vaan osaa kuunnella.
Don't let the drugs control your life. Live your life, control the drugs. Be like water, take the mould but always be ready to set yourself flow freeeee...

Madmike
Lepakko

Post by Madmike » Fri 06 Apr 2012, 00:59

Touchet wrote:Kannabisahdistuksesta pääsee kokemukseni mukaan eroon joko a) pitämällä taukoa 1-2 vuotta b) aikuistumalla ja terveellisillä elämäntavoilla c) kiskomalla vitusti deelejä tai d) näiden kaikkien tekijöiden pelatessa yhteen.
Kannabis aiheuttaa ikäänkuin eksistentiaalista ahdistusta. Ihminen tulee tietoisemmaksi olemassaolostaan kun kannabinoidit alkavat vaikuttamaan.
Madmike on fiktiivinen hahmo, jonka kirjoitukset ovat syntyneet tyhjästä, eikä niitä voi liittää todelliseen henkilöön.

testeri420
OD

Post by testeri420 » Sun 06 May 2012, 02:21

Touchet wrote:Kannabisahdistuksesta pääsee kokemukseni mukaan eroon joko a) pitämällä taukoa 1-2 vuotta b) aikuistumalla ja terveellisillä elämäntavoilla c) kiskomalla vitusti deelejä tai d) näiden kaikkien tekijöiden pelatessa yhteen.
Kiskomalla vitusti deelejä ja pitämällä taukoa 1-2 vuotta on jeesannu jonku verran. Että uskaltaa polttaa ilman pentsoja mut mielellään en polta silti.
Varmaa vanhasta tottumuksesta sekin. Ja elämäntapanikin on paaaaaaljon terveellisemmät kun ennen. Luotiliivejäkään oo tullu pidettyy aikoihin... :foil:
offtopic
Mut noi deelit on poistanu mun paniikkihäiriöökin, oikeestaa mulle o määrätty moninkertanen annos lääkkeitä siihe mitä oikeesti tarviin niitä.
Pentsokoukku. Koska voin olla ilmanki. Mut teen asiat mieluummin pentsoissa. Kuten poltan savuja. Sillein pystyn keskittyyn siihe savu oloon.
Eikä kaikki aika mee siihen että jotain ihme shittiä miettii...
En kadu mitään mitä olen tehnyt. Kadun vain sitä mitä en ole vielä kerennyt tekemään.
"The water bong is so smooth that you dont realize how high youre getting, until its too late..." -Bubbles
Music is a saint.

Aesma
OD

Post by Aesma » Sun 06 May 2012, 02:38

Salee kannabis ahdistaa vaa siks et ahdistus opastaa/opettaa. Sit ku oppii ei enää ahdista.

Aesma
OD

Post by Aesma » Sun 06 May 2012, 02:41

Mut jos "pakenee" aina ahdistusta, eli pakenee kannabista ja pysyy siitä erossa, niin sillon mikään ei muutu vaan kaikki "säilyy ennallaan" ja ei pääse oppimaan.
Eiks ois hyvä tutkii lisää sitä kannabisahdistusta ja mahdollisesti jos se sitä tarkoittaa niin kärsiä lisää? Vähän niinkuin katsois pelkoa silmiin.

eNZYMe
OD

Post by eNZYMe » Sun 06 May 2012, 03:45

oon harkinnut vähän pidempää taukua savuista. Taas alkanut tulemaan nousuissa itsekriittisiä ja ahdistavia keloja. Ei sovi mulla oikein myöskään sosiaalisiin tilanteisiin. Musiikin kuuntelu ja makuelämykset ruoan kanssa on edellen loistavia puolia, mutta tuntuu että kokonaisuus jää miinuksen puolelle. Paljon skarpimpi ja tasapainoisempi olo selvänä tai kohtuudella silloin tällöin muissa aineissa. Mikään stereotyyppinen ganjakulttuuriin flipannut tyyppi en ole ikinä ollut, niin ei pitäis tuottaa vaikeuksia olla ilman. Osa kavereista kyllä polttaa aamusta iltaan, mutta ei se mitään haittaa. Ei ole pakko aina imeä seuraksi.

Madmike
Lepakko

Post by Madmike » Thu 10 May 2012, 03:52

Olen aina saanut kannabisahdistuksesta enemmän irti, kuin mistään. Se pakottaa katsomaan niitä elämän ongelmakohtia uudelta kantilta ja yleensä ahdistukset ovat vähentyneet kun asioita on käsitellyt mielessään. Fysiologiset efektit tulee myös huomioida, kuten sydämen lyöntitiheyden kasvu.
Madmike on fiktiivinen hahmo, jonka kirjoitukset ovat syntyneet tyhjästä, eikä niitä voi liittää todelliseen henkilöön.

Feya
OD

Post by Feya » Thu 10 May 2012, 22:58

Madmike wrote:Olen aina saanut kannabisahdistuksesta enemmän irti, kuin mistään. Se pakottaa katsomaan niitä elämän ongelmakohtia uudelta kantilta ja yleensä ahdistukset ovat vähentyneet kun asioita on käsitellyt mielessään. Fysiologiset efektit tulee myös huomioida, kuten sydämen lyöntitiheyden kasvu.
Oon muuten huomannut saman. Yli vuos sitten, silloin kun vielä poltin päivittäin, en oikein kokenut ollenkaan ahdistusta, mutta nykyään ahdistun pilvessä huomattavasti helpommin, vaikka (tai ehkä koska) poltan vain harvakseltaan ja korkeintaan viikon putkeen. Oon hiljalleen oppinut kääntään sen ahdistavan tunnetilan hyödykseni ja joutunut kohtaamaan kaikki mahdolliset tunnetilat. Savuissa sitä jotenkin kiinnittää kaikkiin pieniinkin vivahteisiin niin paljon huomioita, hieman kuin psykedeeleissä mutta helpommin kontroltoitavsisa.

eNZYMe
OD

Post by eNZYMe » Fri 11 May 2012, 09:30

Ei nuo mulle tule mistään oikeista ongelmista. Alkaa välillä vaan luuppaamaan jotain ihan älytöntä juttua, rakentaen mielessään kaikenlaisia kevyesti vainoharhaisia tulkintoja asioista. Tuntuu jo hetken päästä savujen vähän laskettua ihan naurettavalta, mitä se onkin. Mikään muu aine ei aiheuta mulle tuollaista.

Koitan pitää vähän taukoa.

Madmike
Lepakko

Post by Madmike » Sat 12 May 2012, 03:43

eNZYMe wrote:Ei nuo mulle tule mistään oikeista ongelmista. Alkaa välillä vaan luuppaamaan jotain ihan älytöntä juttua, rakentaen mielessään kaikenlaisia kevyesti vainoharhaisia tulkintoja asioista. Tuntuu jo hetken päästä savujen vähän laskettua ihan naurettavalta, mitä se onkin. Mikään muu aine ei aiheuta mulle tuollaista.

Olisiko niin että menetät itsekontrollisi? Mitä jos kokeilisit vaan antaa mennä ja vaikka nauraa pikkaisen? ;) :P

mentalhell
Kameleontti

Post by mentalhell » Sat 12 May 2012, 12:56

Oma kannabisahdistukseni on vähentynyt huomattavasti viime aikoina. Ehkä kuluneen vuoden aikana taaksepäin. Pystyn polttamaan itseni pilveen ja rentoutumaan, harvemmin on enää ahdistanut paitsi jos seuraan on tullut humalaisia tms.

Siltikin tykkään eniten polttaa lätkää ja trimmilehtee/lehtee, olen tämän maininnutkin aiemmin monesti. Liian tuhtiin budiin en ole vielä kunnolla tottunut, se tahtoo pistää liian mutkalle että nauttisin siitä kunnolla.

Mutta ihan tuhdit paukut lätkää taas kyllä tekee tosi rennon olon josta pystyn nauttimaan nykyisin kunnolla, erona kukkaan on ettei se vaikuta mieleen niin tripauttavasti. Veikkaan että en koskaan tule tykkäämään psykedeelisestä kukasta, tai liian voimakkaasta kukasta. Tähän ei auta se että polttaa vähemmän, vaikutus tuntuu aina olevan samalla lailla tripauttava.

Pitäisi saada hankittua jostain kukkaa missä on nuo CBD yms. pitoisuudet korkeat suhteessa THC pitoisuuksiin. Semmoinen poltto olisi parasta, kaikki tahtovat vaan kasvattaa mahdollisimman voimakasta kukkaa, niin siksi on helpompi turvautua lätkään jos tahtoo polttaa. Läpyssä käsittääkseni nuo THC pitoisuudet suhteessa noihin CBD yms. pitoisuuksiin on enemmän kohdallaan, että vaikutus pysyy lähinnä väsyttävänä, rentouttavana ja sopivasti ajatuksenjuoksua vääntävänä. Korkeat CBD/CBN tms. pitoisuudet omaava kukka olisi mulle varmaan sopivinta, jos joskus kasvatan tulevaisuudessa niin tälläisen lajikkeen varmaan valitsisin.

Ja läpyllä tarkoitin tätä meidän Suomen paskalätkää, oikeista hasiksista en sitten tiedä miten hullun päräyttävät vaikutukset niillä on.

zerk
Moderator

Post by zerk » Sun 13 May 2012, 05:16

Madmike wrote:
eNZYMe wrote:Ei nuo mulle tule mistään oikeista ongelmista. Alkaa välillä vaan luuppaamaan jotain ihan älytöntä juttua, rakentaen mielessään kaikenlaisia kevyesti vainoharhaisia tulkintoja asioista. Tuntuu jo hetken päästä savujen vähän laskettua ihan naurettavalta, mitä se onkin. Mikään muu aine ei aiheuta mulle tuollaista.

Olisiko niin että menetät itsekontrollisi? Mitä jos kokeilisit vaan antaa mennä ja vaikka nauraa pikkaisen? ;) :P
Mul on ihan samanlaisia ongelmia välillä, harvoin tosin. Jännä et voimakkaiden ja todella vaikeiden deelitrippien kanssa mulla ei ole ongelmaa irtipäästämisen kanssa...

Opatee muuten ainakin mun kohdalla poistaa kyseisen ongelman.
^^@_

testeri420
OD

Post by testeri420 » Sun 13 May 2012, 07:03

"Ja läpyllä tarkoitin tätä meidän Suomen paskalätkää, oikeista hasiksista en sitten tiedä miten hullun päräyttävät vaikutukset niillä on."

Kyllä ainaki se uunituore Marokkolainen mitä poltin sillon niin.
Vaikka oli xanorit pohjalla niin piti vetää muutama milli nopeevaikutteista että tokeni jointillisen jälkeen.
Music is a saint.

mentalhell
Kameleontti

Post by mentalhell » Sun 13 May 2012, 11:30

testeri420 wrote:"Ja läpyllä tarkoitin tätä meidän Suomen paskalätkää, oikeista hasiksista en sitten tiedä miten hullun päräyttävät vaikutukset niillä on."

Kyllä ainaki se uunituore Marokkolainen mitä poltin sillon niin.
Vaikka oli xanorit pohjalla niin piti vetää muutama milli nopeevaikutteista että tokeni jointillisen jälkeen.
Joo, varmaan eri asia joku öljyinen hasis kuin pl. Kunnon hasishan on stydimpää kuin kukka. En varmaan sellaista uskaltaisi edes polttaa, tai kokeilunhalusta ehkä testaisin mutta en usko että tykkäisin. Liian voimakas poltto ei sovi mulle. Kerroinkin siitä jo aiemmin.

Tosin olen monesti saanut peltsiä pehmeämpää lätkää Suomessa mutta eise kumminkaan kunnon hasaa ole ollut. Semmoista vaan että käsin on pystynyt väsäämään, ilman lämppäystä. Vähän tehokkaampaa vaikutukseltaan, mutta vaikutus silti samanlaista kuin peltsillä, tarvinnut vaan polttaa vähemmän.

Tekisi mieli pistää joku kasvatusprojekti, pienimuotoinen pyörimään jollain miedolla lajikkeella. Nuo siemenet on vaan kalliita ja Suomen sisältä saatavista ei taas ikinä tiedä mitä niistä kasvaa oikein, jos on jonkun kotona tuottamia siiduja. Mulla meni yksi Big Bud projekti pilalle kun 8 kasvista 7 oli hermiksiä. Kaadoin ne kaikki sitten ennen kuin täyttyivät palleista, saipahan jotain satoa niistä mutta ärsytti että erään suomalaisen hamppuaiheisen foorumin tyyppi myi hermissiiduja mulle. Tämän takia ostaisin mieluummin kunnon siemenpankista. Ja tähän projektiin olin panostanut kunnolla, kunnon ajastimet, 600 w natikka, lannoitteet hyvät ja pH testerit yms pH downit jne.. Siitä projektista olisi tullut varmasti monta heikkiä satoa jos siemenet olisivat olleet kunnollisia. Kuukauden kasvatuksen jälkeen vitutti huomata että kaikista paitsi yhdestä kasvista puskee kukkaa ja pallia, yhtä lukuunottamatta ja sekin oisi varmaan ennen pitkään puskenut pallia.

PeppeHalti
Lepakko

Post by PeppeHalti » Sun 13 May 2012, 17:23

mentalhell wrote: Tekisi mieli pistää joku kasvatusprojekti, pienimuotoinen pyörimään jollain miedolla lajikkeella. Nuo siemenet on vaan kalliita ja Suomen sisältä saatavista ei taas ikinä tiedä mitä niistä kasvaa oikein, jos on jonkun kotona tuottamia siiduja. Mulla meni yksi Big Bud projekti pilalle kun 8 kasvista 7 oli hermiksiä. Kaadoin ne kaikki sitten ennen kuin täyttyivät palleista, saipahan jotain satoa niistä mutta ärsytti että erään suomalaisen hamppuaiheisen foorumin tyyppi myi hermissiiduja mulle. Tämän takia ostaisin mieluummin kunnon siemenpankista. Ja tähän projektiin olin panostanut kunnolla, kunnon ajastimet, 600 w natikka, lannoitteet hyvät ja pH testerit yms pH downit jne.. Siitä projektista olisi tullut varmasti monta heikkiä satoa jos siemenet olisivat olleet kunnollisia. Kuukauden kasvatuksen jälkeen vitutti huomata että kaikista paitsi yhdestä kasvista puskee kukkaa ja pallia, yhtä lukuunottamatta ja sekin oisi varmaan ennen pitkään puskenut pallia.
Toi on jo julmaa. Taas näkee, että kun säästää vähän väärässä paikassa, niin suuretkin investoinnit saattavat mennä hukkaan.

Mutta ei kai toi nyt niin paha isosssa mittakaavassa ole. Ostat netistä kunnon siemeniä, kun sinulla on muut laitteet hankittu jo.

mentalhell
Kameleontti

Post by mentalhell » Mon 14 May 2012, 09:16

PeppeHalti wrote:
mentalhell wrote: Tekisi mieli pistää joku kasvatusprojekti, pienimuotoinen pyörimään jollain miedolla lajikkeella. Nuo siemenet on vaan kalliita ja Suomen sisältä saatavista ei taas ikinä tiedä mitä niistä kasvaa oikein, jos on jonkun kotona tuottamia siiduja. Mulla meni yksi Big Bud projekti pilalle kun 8 kasvista 7 oli hermiksiä. Kaadoin ne kaikki sitten ennen kuin täyttyivät palleista, saipahan jotain satoa niistä mutta ärsytti että erään suomalaisen hamppuaiheisen foorumin tyyppi myi hermissiiduja mulle. Tämän takia ostaisin mieluummin kunnon siemenpankista. Ja tähän projektiin olin panostanut kunnolla, kunnon ajastimet, 600 w natikka, lannoitteet hyvät ja pH testerit yms pH downit jne.. Siitä projektista olisi tullut varmasti monta heikkiä satoa jos siemenet olisivat olleet kunnollisia. Kuukauden kasvatuksen jälkeen vitutti huomata että kaikista paitsi yhdestä kasvista puskee kukkaa ja pallia, yhtä lukuunottamatta ja sekin oisi varmaan ennen pitkään puskenut pallia.
Toi on jo julmaa. Taas näkee, että kun säästää vähän väärässä paikassa, niin suuretkin investoinnit saattavat mennä hukkaan.

Mutta ei kai toi nyt niin paha isosssa mittakaavassa ole. Ostat netistä kunnon siemeniä, kun sinulla on muut laitteet hankittu jo.
Totta, tosin en minä tuossa menettänyt mitään muuta kuin aikaa. Uutta projektia en sittemmin jaksanut laittaa tulille ja vehkeet on lainattu kavereille niitten projekteihin.

EDIT: Toi projekti tapahtui siis joku pari vuotta sitten. Ei ole enää mikään uus juttu.

Natikan menin vaihtamaan subuun, sillon ku narkkasin sitä vielä. :roll: Ärsyttää nyt että menin melkein uuden natikan vaihtamaan siihen paskaan.. tosin voi luoja mitkä rahamäärät ja tavarat on muutenkin vaihdettu siihen..

Tuo oli mun kasvatusprojekteista ainoa josta olisi varmasti tullut hyvä sato ja onnistunut projekti muutenkin mutta siemenissä säästäminen pilas koko homman. Olin hommannut siis kunnon lamput yms. kaikki vehkeet. Ettei ollut mikään ESLi viritys.

Aiheeseen, kannabiksen aiheuttama ahdistus yleensä on tosiaan helpottanut kun on vaan antanut sen tulla ja antanut ahdistaa. Ei ole sitten ahdistanut.

Soppaluu
Lepakko

Post by Soppaluu » Mon 14 May 2012, 18:16

mentalhell wrote:Aiheeseen, kannabiksen aiheuttama ahdistus yleensä on tosiaan helpottanut kun on vaan antanut sen tulla ja antanut ahdistaa. Ei ole sitten ahdistanut.
Itekki huomannu et olo huokenee siinä. Mut ahdistaa silti.

Madmike
Lepakko

Post by Madmike » Tue 15 May 2012, 00:39

Soppaluu wrote:
mentalhell wrote:Aiheeseen, kannabiksen aiheuttama ahdistus yleensä on tosiaan helpottanut kun on vaan antanut sen tulla ja antanut ahdistaa. Ei ole sitten ahdistanut.
Itekki huomannu et olo huokenee siinä. Mut ahdistaa silti.
Onko kehosi perustarpeista huolehdittu? Esim huomaamaton nälkä voi aiheuttaa ahdistusta.

eNZYMe
OD

Post by eNZYMe » Tue 15 May 2012, 11:25

Eiköhän tuo ahdistuneisuus ole ihan normaali fysiologonen reaktio osalla käyttäjistä kannabinoideihin. Toisilla tuota ei tule ollenkaan ja monilla vain harvoin ja mietona. Tuo on kuitenkin yksi yleisimpiä sivuvaikutuksia kyseisellä aineella.

Esim. tuossa mielenkiintoinen tutkimus:

http://www.eurekalert.org/pub_releases/ ... 033011.php

fiske
Tuppisuu

Post by fiske » Thu 31 May 2012, 17:44

Itselle tulee välillä pakko tehdä jotain fiilikset päälle. En vain pysty yksinkertaisesti olemaan ja rentoutumaan, vaan outo epätodellinen olo alkaa vaivaamaan, ei kumminkaan paniikki iske päälle, jotenkin epämukavaa on hetken aikaa kunnes fiilikset tasaantuu ja rentoutuu.
Abel, come on, give me the keys, man
Everything has all gone down wrong
My mind's not right!
My mind's not right!

Touchet
Moderator

Post by Touchet » Thu 31 May 2012, 18:16

eNZYMe wrote:Eiköhän tuo ahdistuneisuus ole ihan normaali fysiologonen reaktio osalla käyttäjistä kannabinoideihin. Toisilla tuota ei tule ollenkaan ja monilla vain harvoin ja mietona. Tuo on kuitenkin yksi yleisimpiä sivuvaikutuksia kyseisellä aineella.
Jep. Kannabinoidit blokkaavat suoraan gamma-aminovoihapon eli GABA:n vapautumista. GABA on pääasiallinen hermoston toimintaa lamauttava välittäjäaine kehossa. Muunmuassa alkoholi ja bentsot toimii nimenomaan GABA:n toimintaa lisäävästi.

Toisilla yksilöillä GABAerginen toiminta on muutoinkin (geneettisisten tai elämäntapoihin liittyvien syiden vuoksi) kovin alhaalla, jolloin kannabinoidien vähentäessä GABAergistä toimintaa entisestään ilmenee kiihtyneisyyttä, ahdistusoireita ja (voimakkailla täysagonisteilla) myös epileptisiä kohtauksia.

Itselläni jo yksi tai kaksi annosta alkoholia, kupilliset valeriaanateetä tai lakkashotti ennen kannabiksen käyttöä on vähentänyt merkittävästi siitä aiheutuvaa ahdistuneisuutta (sekavuuden pysytellessä samalla tasolla).

Nykyään olen tosin jo elämäntapamuutosten vuoksi sen verran hyvässä kunnossa, että ahdistusta ilmenee vain hyvin suurilla annoksilla. Pääasiallinen syy tähän lienee se, että käytän alkoholia todella rajoitetusti nykyään; GABAergisten aineiden runsas ja usein tapahtuva käyttö lopulta johtaa sisäsyntyisen GABA:n määrien vähenemiseen.

Tähän liittyen: Jos tulee sellainen olo, että kannabiksen kanssa on pakko ottaa tupla-annos lääkkeiksi määrättyjä bentsoja, niin se johtuu enemmän kroonisesta bentsokoukusta kuin kannabiksen sopimattomuudesta. Bentsoja ahkerasti rouskivilla ihmisillä useimmiten on paniikkihäiriökin jo pelkästään siitä bentsokoukusta johtuen ja bentsojen käyttö vain syventää ongelmaa.
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
— Professori Louis Lewin, 1924

zerk
Moderator

Post by zerk » Thu 31 May 2012, 18:47

Touchet wrote: Tähän liittyen: Jos tulee sellainen olo, että kannabiksen kanssa on pakko ottaa tupla-annos lääkkeiksi määrättyjä bentsoja, niin se johtuu enemmän kroonisesta bentsokoukusta kuin kannabiksen sopimattomuudesta. Bentsoja ahkerasti rouskivilla ihmisillä useimmiten on paniikkihäiriökin jo pelkästään siitä bentsokoukusta johtuen ja bentsojen käyttö vain syventää ongelmaa.
Mun on tähän väliin pakko todeta offtopikkina, että mun paniikkikohtauksiin ja ahdistukseen liittyvät pahat ongelmat katosivat oikeastaan kokonaan kun lopetin bentsojen käytön. Tää oli mulle silloin valtava yllätys vaikka mulla olikin silloin jo sellainen olo, että bentsot vaan pahensi mun oloa. Nyt yli vuosi lopettamisen jälkeen käytännössä kaikki ahdistus- ja paniikkioireet on kadonneet.
^^@_

kuumottelija
Lepakko

Post by kuumottelija » Mon 04 Jun 2012, 08:52

Hmm, itelläni on vähän samaa vikaa. Jostakin syystä hatsi tuntuisi usein toimivan (nykyisin kylläkin lähinnä hyvin kolisevan hasan tai etenkin vahvan sativan kyseessä ollessa) päinvastoin kuin muilla kaveripiirissäni. Kun aloin polttaa, sain hullunkurisia naurukohtauksia. Poltin aloittamisesta saakka 14-vuotiaana 2 vuotta n. 2-3 kertaa viikossa keskimäärin vähintään, ennen kuin yleisenä vaikutuksena rupesi tuntumaan muille hatsista tuleva "lagaaminen".

Naurukohtaukset eivät mikään ongelma olleet, mutta sitten tuli överit ensimmäistä kertaa. Rupesin vainottamaan lähestulkoon joka kerralla kannabisnousuissa. Välillä nää vainot oli oikeasti hyvinkin kuumottavia - nousuissa tuleva pulssin tiheytyminen aiheutti kuolemanpelkoa. "Laskuissa" tuleva olo oli kuitenkin niin taivaallinen, etten jättänyt hatsinpolttoa. Aloitin sen verran "kokeneessa" seurassa ja nimenomaan bongilla, että toisaalta yhteen pesälliseen laitettavat annokset olivat suht päräyttävän kokoisia - ehkä poltan vain liian paljon kerralla.

Tiedä sitten olenko erityisen herkkä pajalle, mutta mulla meni kaksi vuotta myös säännönmukaisen vainotuksen loppumiseen, jolloin uskalsin ruveta polttamaan reilummin. Silti se välillä tapahtuu vieläkin, varoituksetta - kuten viime viikolla pitkästä aikaa. Yhden raffimman hitin jotakin tuntematonta lajiketta imaistaessani menin aivan hulluihin paranoidi-olotiloihin, jotka kestivät puolisentoista tuntia eivätkä menneet ohi, vaikka join muutaman bissen "turruttaakseni" olon, mikä yleensä auttaa. Pisti miettimään, olisiko jotakin sinne kuulumatonta ollut budissa seassa - toisaalta epäuskottavaa. Oksensin ensimmäistä kertaa pajarin vuoksi, niin kova mindfuck ja bodyload tuli yhdessä, 200 biisiä ja ajatusta samaan aikaan päässä.

Silti rakastan pajaria, nykyisin tosin poltan harvemmin kuin ennen, koska monista "hatsifrendeistä"ni on tullut diilereitä sun muita - en jaksa katsoa sellaista elämäntapaa omaavia ihmisiä, mun mielestä kun jopa budin myyminen on jotenkin "epäkunnioittavaa" budia kohtaan :) Myös ketuttaa välillä frendien "10 jätkän kimpat 80 cm bongiin ja imetään kaikki kerralla"-asenne. Usein on mukavampaa vain poltella jointtia.

Anyways, olen aina suuresti ihmetellyt, kuinka omassa piirissä juuri kellekkään ei näytä ilmenevän muita vaikutuksia kuin huomattavaa laiskuutta ja hiljaisuutta, vaikka tuo ahdistuskin vaikuttaisi tosiaan olevan yleinen sivuvaikutus. Pyrin kuitenkin nimenomaan tuohon laiskaan ja hymyilevään oloon, ja suosinkin indica-lajikkeita, jotka tuntuisivat sopivan _huomattavasti_ paremmin mulle. Aina ei kuitenkaan ole varaa valita..