Kannabisahdistus

Keskustelua kannabiskasvista ja -jalosteista sekä kannabiksen tavoin vaikuttavista aineista.
C0H0

Kannabisahdistus

Post by C0H0 » Thu 01 Sep 2011, 02:03

Olen miettinyt että miten jotkut pystyy polttamaan päivittäin kannabista ilman kummempia ongelmia, vai toimiiko niillä kannabis päinvastasesti kuin mulla. Itelle tulee liian tiuhasta polttamisesta todella huono omatunto överiahdistuksella höystettynä, riittää jo se et polttaa pari kertaa viikossa. Opiaattien kanssa ei pysty kombottamaan lähes ollenkaan, kun tulee hirveen nisti fiilis joka pilaa sitten hyvän olon loppuajaksi, päähän jää vaan pyörimään ajatukset miten käyttö lähtee käsistä ja kohta on katuojassa, no ok hyvä tiedostaa että niinkin voi käydä worst case, mutta vois sitten jättää rauhaan nää ajatukset kun on hyväksynyt ne, mutta ei, jäävät pyörimään kuin äkäset ampiaiset ympärille. Muutenkin mielestäni kannabis on huonoin päihde eskapismiin, se kun lähinnä työntää heti todella negatiiviset ajatukset päähän, joko todellisista tai kuviteltuista asioista ja sit vaan lamaantuu ahdistuksesta paikoilleen. Ei taida vaan sopia mulle. :down:

Hitler
Apteekki

Re: Kannabisahdistus

Post by Hitler » Thu 01 Sep 2011, 02:27

Opettele nauttiin siitä ahdistuksesta ja mindfuckista. Tai lopeta.
pirun hyvä nuolla kuorena

CaptainZ
Lepakko

Post by CaptainZ » Thu 01 Sep 2011, 10:09

Suosittelen lopettamaan. Oot vaan sitä tyyppiä jolle kannabis ei sovi, ja luultavasti noi kelat vain pahenevat jatkuessaan. Tarpeeksi kun kiusaat ittees, ne kelat voivat kärjistyä jonkinmoiseksi mielenhäiriöksi.

Toinen vaihtoehto on tietenkin kuunnella omaa mieltäs, mitä se paukuissaan haluu sulle sanoo - sehän pyytää että oisit kuosaamatta koska aiheutat sillä vahinkoa itselles. Mutta se on monelle meistä liikaa vaadittu, ja koska noi ajatukset yleensä selvinpäin ja monissa muissa kuoseissa pysyvät kurissa, niin sata kertaa helpompi vaihtoehto on vaihtaa ganja muihin, vähemmän omaatuntoa riepotteleviin päihteisiin.

Mulle on kans ollut vaikeaa hyväksyä ja käsittää, että useimmat kaverit pystyvät aina rentoutumaan pajareissa ja kelaamaan vain iloisia asioita - miks mä en pysty häh. Mutta se johtuu siitä, että meitä on monenlaisia ja eri ihmisille sopii eri päihteet ja joillekin ei sovi mitkään.
Hei hei mutsi... (Y) ...Mä söin sunkin lääkkeet.

naponen
OD

Post by naponen » Thu 01 Sep 2011, 11:08

C0H0 wrote: kun tulee hirveen nisti fiilis joka pilaa sitten hyvän olon loppuajaksi, päähän jää vaan pyörimään ajatukset miten käyttö lähtee käsistä ja kohta on katuojassa,.
Silloin kun poltin miltei päivittäin, aloin huomata samanlaisia oireita. Tuli tosi huono omatunto ku makas sohvalla iha kuoseis (pelkästä budistaki pääsee vitunmoisiin oloihin).. Mulle tuli mieleen ne ajat ku PITI vetää päihteitä. Olin tosi masentunut > masennuslääkkeet, bentsot ja opiaatit tuli kuvioihin. Siitä pääsin sit irti, mut tuo jatkuva kovas pilves oleminen toi heti ne kelat takaisin. Muistui mieleen miten sitä joskus makas lattialla puolitajuttomassa tilassa (puhumattakaan niistä kerroista kun taju oikeesti lähti..)

Sit lopetin. Olin yli viikon ilman, joo okei ei sinänsä pitkä aika, mut kyl ku oon 8kk polttanu päivittäin niin viikon ensimmäiset päivät oli aikamoista tärinää. Kroppa reagoi rajusti, mikä oli sitten henkisesti raskasta. Et miks vitus kiusaan itseäni tälleen..

No, sit olo tasaantui. Nyt polttelen harvemmin, nytki ollu jo tovin polttamatta. On paljon rennompaa poltella nyt ku siihen ei ole sitä riippuvaisen pakottavaa tarvetta, ihan vaan halu vähän pajautella..

En tiedä saiko kukaan mitään selvää sekavasta postauksestani, mut pointtini oli siis että kukin tyylillään ja jos tuntuu ettei oma tyyli sovi eikä se vaihtamallakaan paranna oloa, sit pitää lopettaa. Omaksi parhaakses.

frapathea

Post by frapathea » Thu 01 Sep 2011, 18:20

Täällä on myös topic Hatsiahdistuksen kehittävät puolet.

Mulla ilmeni joskus tosi paljon hatsiahdistusta, ku olin teininä jo valmiiksi ihan superahdistunut ja sitten päälle vielä alaikäisyyksien seulakiikuttelut sun muut, joten melkosen usein kieltäydyin jointeista tarjottaessa, vaikka periaatteessa pilvestä tykkäsinkin. Jossain vaiheessa multa parani ahdistuneisuus ja paniikkihäiriö tosi hyvin, ja pilvi tuntui muutenkin aina tosi aurinkoiselta ja rentouttavalta, polttelin vuoden verran päivittäin tai ainakin useita kertoja viikossa vain pari kertaa parin viikon tauon pitäen. Kai mä tarvitsin sitä silloin, olin niin saatanan korkeella, että hatsi tuntu ainoalta mahdolliselta riittävän maadoittavalta jutulta, innosti elämään kaikes kuvitellus kurjuudessani, sai mut synkkaan kehoni kans, toi kadotetun taikuuden mun elämään, kiinnosti siivota, kiinnosti olla.....

Kävin sitten tuossa juuri vastikään Alankomaissa, ja siellä poltellessa iski pitkästä aikaa ihan järjettömät ahdistukset, eksistentiaaliset kriisit ja hervottomat derealisaatiot höystettynä katoamisen pelolla. Olinkin siis ison siivun matkastani täysin selvinpäin. Loppua kohden alkoi taas helpottaa ja polttelinkin vielä parina vikana iltana kevyesti, mutta silloinkin määrät jäivät vähiin, kun kaikesta huolimatta pukkas pientä epämukavuuden tunnetta joka sihautuskerralla.

Mut hatsiahistus on musta tuntunu kuitenki aina ihan potentiaalisen kehittävältä. Tuntuu et pilvi herkistää huomaamaan sellasia pelkoja, joille koettaa viitata kintaalla vaikkei pitäis. Et joo-o, kyl mummielest kannattaapi tarttua niihin ahistaviin asioihin, joita hatseis käy ilmi, siin mieles et ne olis varmaan hyväks purkaa jotenkin tyydyttävästi. Joko tekemällä itse asioille jotain, tai sit tekemällä sille omalle ylihuolestuneisuudelleen jotain. Joskus mua ahisti hatseissa se, että kuvittelin olevani tosi ruma ja epäviehättävä, nyt mua ahisti hatseissa se, ettei tee mieli polttaa ku se jumittaa mua laiskas ja ankeessa elämäntyylissä. Ni sitte otetaan ohjaksista kiinni ja ruvetaan hommiin vaan, kyllä se siitä.

porter

Post by porter » Mon 05 Sep 2011, 13:57

Itse tulee polteltua hatsia se muutama kerta viikossa keskimäärällisesti. oikeastaan tulee nykyään vaan se rento fiilis siitä, lihakset rentoutuu ja mieli, eikä mieti turhia asioita.
Toimii lääkkeenä fyysisisiinkipuihin paremmin mulla kuin mihinkään itsensä tutkiskeluun.

Spinaalipuudutus
Psykonautti

Post by Spinaalipuudutus » Sat 15 Oct 2011, 11:22

Erittäin hyviä pointteja edellisillä postaajilla!! :up:
Itsellä oli/on myös tuota ahdistusta poltellessa, mutta se ahdistus johtuu itselläni yleensä siitä, että jokin asia on hoitamatta, lupaus lunastamatta tai on vain muuten jokin sellainen juttu, mikä painaa mieltä. Ahdistusta itselläni on lievittänyt se, että olen antanut ajatusten virrata, tulla ja mennä, mitään ajatusta liikaa torjumatta. Ajatusten poukkoilu ja jonkinlainen "epäjärjestys" on jollain tapaa hallittavissa niin, että avaa mielensä, on rehellinen itselleen, antaa itsensä tuntea kaikki tunteet (on muuten toisinaan vaikeaa!) sellaisina, kuin ne tulevat mieleen. Tunnehan ei voi ihmistä tappaa, ainoastaan se tuntuu äärimmäisen epämiellyttävältä ja hallitsemattomalta, mutta kyllä ahdistusta voi oppia itsetutkiskelun ja mietiskelyn avulla "hallitsemaan". Heittomerkit siksi, koska voiko tunteita edes oikeastaan hallita, ja tarvitseeko edes? Vai onko syvin pointti sittenkin siinä, että oppisi hyväksymään kaikenlaiset tuntemukset osana elämää?
I got ice in my veins, blood in my eye, hate in my heart, love in my mind, i´ve seen nights full of pain, days of the same, you keep the sunshine, save me the rain..

Madmike
Lepakko

Post by Madmike » Sat 15 Oct 2011, 23:05

Mulla kannabinoidit laukaisee ahdistusta sellaisista asioista joihin koen velvollisuuden tunnetta, eli pitäisi tehdä jotakin sen sijaan että olisi pilvessä.

Pilvessä ei voi tehdä mitään rakentavaa, joten sitten saatan itse pilata fiilikseni hermoilemalla jostain asiasta. Kannabisahdistus on täysin hallittavissa. Keskity tähän hetkeen, ei tulevaisuuteen eikä menneisyyteen. Ajattele positiivisesti, kehu itseäsi.
Madmike on fiktiivinen hahmo, jonka kirjoitukset ovat syntyneet tyhjästä, eikä niitä voi liittää todelliseen henkilöön.

zero
Kameleontti

Post by zero » Sun 23 Oct 2011, 19:54

ite tykkäsin aikoinaan polttaa paljonkin, sit niihin aikoihin kun alko iskemää sos. tilanteiden pelkoo hatsi laukas överiahdistusta, outoja kipuja siellä sun täällä jne. siihen jäi sen aikanen lempipäihde, hiisasin toki fiksuna lisää kun ajattelin että olis ohimenevää mutta vitut.

kiinnostais löytyykö ketään muita sos. foobikoita kellä vastaavaa käynyt kanssa?
Tässä vain olen enkä sille mitään mahda.

http://www.soundcloud.com/suni-4 - Soundcloud

Aesma
OD

Post by Aesma » Sun 23 Oct 2011, 23:30

zero wrote:ite tykkäsin aikoinaan polttaa paljonkin, sit niihin aikoihin kun alko iskemää sos. tilanteiden pelkoo hatsi laukas överiahdistusta, outoja kipuja siellä sun täällä jne. siihen jäi sen aikanen lempipäihde, hiisasin toki fiksuna lisää kun ajattelin että olis ohimenevää mutta vitut.

kiinnostais löytyykö ketään muita sos. foobikoita kellä vastaavaa käynyt kanssa?
Kuulostaa tismalleen samalta mitä kävi minulle.. Voin joskus kertoa lisää jos innostun.
Nykyään sillon tällön syötynä/juotuna nautin/voin nauttia kannabiksesta.
Mut ei se kyllä oo sama kun se maku ja haju on 50% nautintoa.. Ja se koko polttaminen on ihan oma rituaalinsa xP

Vltr
Lepakko

Post by Vltr » Mon 24 Oct 2011, 13:29

itsellänikin aina välissä ilmennyt ns. kannabisahdistusta, mutta pikkuhiljaa olen huomannut pääseväni siitä vain menemällä niin sanotusti virran mukana. Elikkä siis, turha sitä on poltella ja sitten keskittyä sen tuomaan oloon sohvan pohjalla. on huomattavasti mukavampaa vain poltella ja jatkaa elämää normaalisti, tehdä asioita ja jutella ihmisille. tietenkin se vaatii sen ettei polta turhan isoja määriä, ja sativainen lajike on omasta mielestäni aina plussaa. myös se että oppii olemaan kuumottamatta asioita auttaa paljon (tajusin kerran ollessani juttusilla jollain terapia sessiolla -melkoisen paukuissa- ottaa vain rennosti ja jutella asioista normaaliin tapaan, ja kuinka ollakkaan, olo oli miellyttävä koko ajan kunhan oppi rentoutumaan). :mrgreen:
All in all there are two types of a madman, a person and a madman.

troublemaker
Karvakuono

Post by troublemaker » Mon 24 Oct 2011, 20:26

Mä olen huomannut saman kun Vitr, että pienillä annoksilla ja normaalisti touhuamalla jää se ahdistus pois. Hommat vaan rullaa silleen letkeesti eteenpäin. Mutta kyllä heti jos poltan liikaa kerralla niin jumiinnun sohvalle miettimään että nyt menee kaikki päin peetä ja maailmanloppu tulee huomenna tai ainakin vähintään tulee duunista kenkää. Mut maltilla ku vetää ni menee ihan hyvin.

zerk
Moderator

Post by zerk » Mon 24 Oct 2011, 20:32

Silloin, kun mulla meni muutenkin huonosti niin kannabis pahensi selkeästi ahdistusoireita. Sen jälkeen, kun olin olin saanut ongelmiani työstettyä niin myös budin aiheuttama ahdistus katosi.

Huomasin myös sen, että unikkoteen nauttiminen ennen budin polttamista ainakin mun kohdalla poisti hatsiahdistuksen oikeastaan kokonaan.
^^@_

eNZYMe
OD

Post by eNZYMe » Tue 25 Oct 2011, 11:34

Mulla tulee aina välillä ihme looppeja ja ahdistuksia hatsista. Usein silloin, kun ollut pidempi tauko ja varsinkin päivän ensimmäiset kolahtaa joskus liian lujaa. Menee ohi kun polttaa muutaman päivän säännöllisesti aamusta iltaan.

Kannabis tuo musiikin kuunteluun lisää ulottuvuutta, ruoka on hiton hyvää ja mulle jää mukava stressiä poistava afterglow polttelusta ainakin päiväksi. Muuten en kuitenkaan ihän älyttömästi tykkää budin akuutista päihtymystilasta. Se eka kaks tuntia sisältää usein jotain negatiivisia puoliakin. Tykkään laadukkaista jumittavista hasiksista eniten ja vetäisin mieluummin useammin opiaatteja, mut ei voi kovin usein ihan toleranssin ja reflojen takia.

Aesma
OD

Post by Aesma » Wed 26 Oct 2011, 21:38

Poltin ihan minimaalisen määrän pilveä, toivomuksena saada hyvä olo.
Käärin pienen jointin joka oli vähän alle puolikkaan rizzlan kokoinen(halkaisin rizzlan leveys sekä pituus suunnissa),
sisältönä oli vähän sikaria, 4/10, vähän kuivaa tupakkaa, 5/10 ja 1/10 osa oli pilveä jota oli varmaan alle 0,1g ja siinä oli ohut halkaistu tupakanfiltteri.

Ensinäkin tupakasta erossa olleena voin sanoa, että polttaminen oli erittäin epämiellyttävää ja kurkkuun jäi todella epämiellyttävä tunne.
Huomasin jo tuolla annostuksella viiden minuutin jälkeen polttamisesta muutoksia tuntemuksissani,
ensinäkin, minua alkoi paleltamaan hiukan, tämä tuntemus on tosin lieventynyt, kun suljin parvekkeen oven ja tulin sisälle.
Toisekseen aistini heräsivät tietyllä tapa, tai nyt tiedostan paremmin tuntemukseni, esim. tiedostan ja tunnen nyt vahvemmin sydämentykytykseni ja hengitykseni. Myös äänet voimistuivat.
Aluksi kun huomasin nämä oireet, kysyin itseltäni "ahdistaako minua, vai onko minulla ihan hyvä olo?"
Päädyin tulokseen, että "ihan ok olo, no hätä" sen paremmin en mieltymykseni tasoa voinut kuvailla.
Ja tuo olotila on siis aika neutraali, en iloitse, mutta ei ole mikään hätäkään, se on jo aika hyvä tunne siis kun vertaa vaikka semmoiseen pelkoon kun meinaa paskat tulla housuun.

(Tässä vaihteessa kirjoittaessani uomaan, että heilutan aika paljon jalkojani ollessani paikoillaan, onkohan tämä normaalia?)

Ai niin, unohdin jo sen, mutta minulla oli hyvin haalea ja aava olo polttamisen jälkeen.
Päälläoleva televisio jota hetki sitten vielä katsoin, tuntui vammaiselta ja paskalta joten laitoin sen kiinni ja päätin tulla tänne kuvailemaan kokemuksiani, eli siis harjoittamaan kirjoittamista.
Voisin sanoa, että polttaminen tuntui aika ahdistavalta. Lisäksi, en ole käynyt tänään missään muualla kuin koiran kanssa ulkona ja kaupassa. Ollut siis ulkona yhteensä joku 30min.
En mennyt työharjoitteluun koska nukuin pommiin sen takia kun valvoin eilen niin myöhään.
Tämä toimeliattomuus on myös jossain määrin ahdistavaa, varsinkin kun olin tehnyt suunnitelman jossa päätin hoitaa koulun ja työharjottelun kunnialla ja siihen panostaen.
Etenkin siksi koska uskon kehon tarvitsevan liikuntaa, lepoa ja ravintoa mahdollisimman paljon. Ja sosiaalisuuskin on todella herkkua ihmiselle ja sen mielelle.
Joten nuo asiat ovat ahdistavia. En kuitenkaan sanoisi, että pilvi itsessään on juuri minkään muun tuntuista, kun miltä pilvi nyt tuntuu kehossa.
Sitä en osaa kuvailla kovin hyvin, mutta se on sellaista tietynlaista säteilyä kehon sisällä.
Myös sanat "Väreilyä" "Kihelmöintiä" kuvaavat melko hyvin sitä tunnetta.
Lisäksi alkaa tuntemaan kaiken vahvemmin ja tavallaan mielestä tuli skarpempi, huomaa mitä kaikkea on tehnyt ja pystyy helposti näkemään omat elämäntapansa ja tämän päivän ja silleen.
Voi olla, että jonkun mielestä höpötän nyt aika kummia, mutta tällä mielellä ja mielentilalla, en muuten osaisi höpöttää.
Minä näen huonot elämäntapani aivan selkeästi ja tällä mielellä haluaisin muuttaa ne paremmiksi, en ihmettele yhtään jos kaikki negatiiviset tuntemukseni johtuvat vain ja ainoastaan elämäntavoistani.
Nämä negatiiviset tuntemukset eivät kuitenkaan nyt ole läsnä, on vain tunne kehossani, en voi sanoa siitä mitään, että se olisi hyvä tai paha.
Tunnen vain sen mitä tunnen, eikä sitä voi varmaan välittää mitenkään toiselle.
Mutta jos ajattelen elämäntapojani ja esim polttamista niin kehooni ja ennenkaikkea mieleeni tulee tunne, että ei näin, vaan näin. Siitä syntyy huonon ja pahan ajatus.
Mutta kaiken sen huonon ja hyvän kokemuksen takana on pelkkä tuntemus. En siis sano, että se tuntemus olisi välttämättä samaa hyvän ja pahan kanssa.

Syy miksi kirjoitan ja kokoan tähän ketjuun näitä ajatuksiani ja tuntemuksia hatsin polttoon liittyen, on se, että minulla on jo kahden vuoden ajan ollut ns. viha-rakkaus suhde kannabikseen.
Olin ennen hyvinkin aktiivinen hatsin polttaja, se oli elämäntapani ja semmonen oma juttu. Sitten siihen kokemukseen tuli mukaan paniikin ja ahdistuksen tuntemukset.
Jatkoin kuitenkin sinnikkäästi polttamista enkä sitä vieläkään ole lopettanut, tosin jos katsoo tätä vuotta tilastollisesti niin olen polttanut suunnilleen kerran kuukaudessa tänä vuonna.
Ahdistusta ja ahdistuksen tuntemuksia ja ahdistukseen ehdollistumista ja ajatuksen "Hatsi tuottaa minulle ahdistusta ja ei tee minulle ehkä hyvää" yhdistämistä omaan identiteettiini on esiintynyt tilastollisesti kahden vuoden ajan 80-90% poltto kerroista.
Lisäksi ajatuksia ahdistuksesta ja ahdistusta on esiintynyt yleisestikin jonkun verran. Se on kuitenkin menneisyyttä. En muodosta noiden seikkojen perusteella identiteettiäni.
En tiedä mitään muuta ketjua, paitsi ehkä "Ajatuksia, ihan mistä vaan", "Psychetoxication", "Hörhötopikki" ja muut sellaiset, minne voisin postata tämän, mutta mielestäni tämä kuuluu tänne ehdottomasti sen takia koska kun poltan kannabista, mielessäni yleensä aina liikkuu vähintään ajatus ahdistuksesta liittyen poltteluun.
Tällä kertaa kuitenkin poltin vain toiveena hyvän olon tuntemus, kuten ennen vanhaa, mitä siihen nyt sitten sisältyykään.
Nyt nautin kamomilla teestäni. Niin ja jos joku tosiaan on sitä mieltä, että olen flipahtanut henkilö, niin pyydän, ilmaise itseäsi, sellainen palaute on aina tervettulletta kehittääkseeni mielenkirkkauttani ja selväjärkisyyttäni. Ja jos joku on sitä mieltä, ettei tämä viesti ehkä kuuluisi tänne, niin pyydän, ilmaise itseäsi ja ehdota minulle jotain ketjua minne tälläisiä ajatuksia voisi kirjoittaa vastaavaisuudessa.
Kiitos.

tää tulee edittinä: Ainiin ja toinen kriteeri miksi postasin tähän ketjuun, oli se, että ajattelin, että kannabisahdistusta ja kaikkea muuta siihen liittyen kokeneet henkilöt voisivat parhaiten ymmärtää mieleni puheita, eli näitä kirjoituksia.

edit2: lisäksi huomautan näin jälkeenpäin, että kirjoitettuani tämän viestin inspiroituneella mielellä, huomaan, etten tunne enää kehossani kylmää. Nyt on aika lämmin, paitsi, että varpaista vähän paleltaa,
mikä voi johtua siitä ettei tässä asunnossa ole lainkaan mattoja, joten laitanpa villasukat.
Ja jos huomaatte kirjoitusasussani jotain parannettavaa, ärsyttävää tms. Niin aina voi huomauttaa. Kritiikki on aina tervetullutta. XDDDDDDDDDD
Last edited by Aesma on Wed 26 Oct 2011, 22:10, edited 1 time in total.

frapathea

Post by frapathea » Wed 26 Oct 2011, 21:50

^ Olis tosi ihanaa, jos viittisit editoida sekaan muutaman kappalejaon, kiinnostais lukee mut tollasenaan ei kyl pysty.

Aesma
OD

Post by Aesma » Wed 26 Oct 2011, 22:10

frapathea wrote:^ Olis tosi ihanaa, jos viittisit editoida sekaan muutaman kappalejaon, kiinnostais lukee mut tollasenaan ei kyl pysty.
Voi miten ihanaa oli vastaanottaa itse suuren frapahtajan palautetta ja reaktiota! Voi kiitos! Kiitokseksi suurenmoisesta teostasi toteutin toiveesi!

edit: Ja jos se on edelleen liian sekavaa. Niin pistä vaik privana viestii xDD

frapathea

Post by frapathea » Wed 26 Oct 2011, 22:27

Kiitti! Noh. Oli tosi kattavantuntusta raportointia, mielenkiinnolla lukaisin. Tämänkaltaista olisi mukava kuunnella ihmisiltä muutenki.

PORBOT
Apteekki

Post by PORBOT » Mon 31 Oct 2011, 23:32

Muakin ahdistaa kannabis vaikka en sitä todellakaan joka päivä polta!
En ole nisti, satun vain tykkäämään lääkkeistä.

anaganja
Psykonautti

Post by anaganja » Thu 10 Nov 2011, 23:23

Poltan aika paljon pilveä, varsinkin nyt kun ei oo tullu muuta oikein otettua. Silti aika usein tulee savuissa stressattua kaikesta, koulusta, arjesta, ystävistä..
Sit yrittää olla positiivisesti ja ajatella, että huomenna mä teen jotain mutta aina se menee sauhutteluks eikä saakkaan taas mitään aikaan.
Masentavaa, hyvin masentavaa. Pitäis ehkä olla ilman.

tRip
Me Gusta

Post by tRip » Fri 11 Nov 2011, 14:10

anaganja wrote:Poltan aika paljon pilveä, varsinkin nyt kun ei oo tullu muuta oikein otettua. Silti aika usein tulee savuissa stressattua kaikesta, koulusta, arjesta, ystävistä..
Sit yrittää olla positiivisesti ja ajatella, että huomenna mä teen jotain mutta aina se menee sauhutteluks eikä saakkaan taas mitään aikaan.
Masentavaa, hyvin masentavaa. Pitäis ehkä olla ilman.
Sepä..

Meitsil samat ikiluupit..

Hetkeks melkeen jo lopetin hiisaamisen.. mut siit se sit taas..

Pitkäst aikaa ei ahdista/tarvii benjoo ganjan paimentajaks.. tosi hyvänmielen QQ
Keep it unreal.

peijjoona
Psykonautti

Post by peijjoona » Fri 11 Nov 2011, 14:23

Itse en näkis et pelkästään toi hatsaamisen lopetus ois kovinkaan vaikeeta, tekemistä kyllä keksii tilalle ku vaan funtsii. Mut ystäväpiiri, joka paukkii mestoille täräyttää mun bogosta joka ilta pahentaa kyllä tilannetta :)

C0H0

Post by C0H0 » Sun 13 Nov 2011, 15:13

Prisma: Delirium partaalla dokkarissa testailivat tota THC:tä suonensisäisesti.
Siinä se testihenkilö yritti just kertoa jotain muttei pystynyt, kun itsensäilmaiseminen meni tosi vaikeaksi.
Lainausta vielä:
"Riski oli erityisen suuri niillä, joilla oli dopamiinin hajoamisen aivoissa aiheuttava geenimutaatio. Kolmella neljäsosalla väestöstä tätä mutaatioa ei ole. Heille kannabis ei ilmeisesti aiheuta psykoottisia oireita."
Ehkä tämä selittää miksi joillekin tulee voimmakkaita tuntemuksia kannabiksesta jo satunnaisella käytöllä, kun toisille taas ei mitään vaikka miten polttelisivat päivittäin.

taikapoika
Psykonautti

Post by taikapoika » Sun 13 Nov 2011, 16:22

ohjeita miellyttävääv kannabiksen käyttöön
1.älä aloita päivääsi savuilla
2.hoida ensin velvollisuutesi (työt, koulu, laskujenmaksu, siivous yms.) alta pois
3. Ole sosiaalinen polta ystävien/ ystävän kanssa
4. Älä polta päivittäin
5. Polta ensin pienet paukut, aina voi polttaa lisää
6. Älä tuhlaa hyvää pilveä murehtimiseen
7. Älä jämähdä sohvalle, aktivoi itseäsi ja koe uusia asioita
8. Syö, juo, haistele, maistele, kuuntele, näe ja tunne
9. Nauti
10. Hyvää yötä :D
ken itsestään luo eläimen, jättää taakseen tuskan ihmisen..

C0H0

Post by C0H0 » Sun 13 Nov 2011, 16:56

taikapoika wrote:ohjeita miellyttävääv kannabiksen käyttöön
1.älä aloita päivääsi savuilla
Iltaisin aina
2.hoida ensin velvollisuutesi (työt, koulu, laskujenmaksu, siivous yms.) alta pois
Check
3. Ole sosiaalinen polta ystävien/ ystävän kanssa
Puhukyky salpaantuu, ei saa sanottua mitään
4. Älä polta päivittäin
En polta
5. Polta ensin pienet paukut, aina voi polttaa lisää
Pieniä paukkuja aina poltellut
6. Älä tuhlaa hyvää pilveä murehtimiseen
negatiivisest/vainoharhaiset ajatukset tulee niin intensiivisesti, että jämähtää paikoilleen
8. Syö, juo, haistele, maistele, kuuntele, näe ja tunne
Kaikki ruoka maistuu kamalalta/myrkylliseltä/lasinsiruilta, hajut pahoilta/mädältä, äänet korvia riipiviltä ja ahdistavilta, katseen kohdistaminen sattuu ja kaikki tuntuu kamalalta.

Kännissä ja bentsoissa kokeilin poltella, mutta se oli vaan sellaista typerää aivokuollutta olemista, unohti jatkuvasti mitä oli tekemässä.

SahkoinenVelho
Kameleontti

Post by SahkoinenVelho » Sun 13 Nov 2011, 17:37

Ei tartte väkisin polttaa. Muitakin rentoutumisen keinoja löytyy... Kavereillekin ihan oikeasti pystyy sanomaan, et en ota nyt, vaikka tarjottaisiin...

Niin yksinkertaista?

Jos on oikeasti kaikki mahollinen käyty läpi suurinpiirtein meditaatiota, hyviä elämäntapoja ja terapiaa myöten, ja hatsi aiheuttaa silti huonoja oloja, niin eikai sitä nyt vittu kannata käyttää. Jos silti polttaa, niin on kyse riippuvuudesta, mut sit kyseessä on jo ihan eri juttu.

CaptainZ
Lepakko

Post by CaptainZ » Sun 15 Jan 2012, 15:22

taikapoika wrote: 3. Ole sosiaalinen polta ystävien/ ystävän kanssa
Kannattaa kiinnittää huomiota siihenkin, millaisten frendien kanssa polttelee. Kaverit joiden kanssa on hauskaa ryypätä tai vaikka pelata squashia, niin niiden kanssa pajauttelu ei välttämättä ole yhtä hauskaa.

Selitän: Joskus yli 10 vuotta sitten polteltiin paljon sellaisen frendin kanssa, jolla oli pilvessä tapana piilovittuilla ovelasti. Tiedättehän piilovittuilijat, ne häpeään ja kateuteen kasvatetut paskanaamat jotka yrittävät kompensoida heikkoa itsetuntoaan osoittelemalla muiden vikoja, ja jos toinen on jossain onnistunut, niin ne onnistumisen kokemukset sitten yritetään parhaan mukaan mitätöidä. Ne ammuskelevat ympäriinsä piiloviisaita loukkauksiaan, virnistelevät itsetyytyväisenä ja jos paikalla on muita, vilkuilevat niitä merkitsevästi - mutta kun sivalluksen kohde kysyy mitä tuo nyt tarkoitti, niin "eeeei mitään :roll: "

Olen vasta paljon myöhemmin tajunnut, että tuollaisen kaverin seura on pahasta. Mulla oli siihen aikaan koulukiusauksen jäljiltä huono itsetunto, ja paukuissa olin erityisen haavoittuvainen: solvaukset ikään kuin upposivat suoraan alitajuntaani ja pesiytyivät osaksi minäkuvaani.

Jos sulla on avoimia, kannustavia, suhun vilpittömän myönteisesti suhtautuvia kavereita jotka tykkäävät pitää pilkalliset ajatukset omana tietonaan, niin luultavasti ne ovat parasta sihautteluseuraa.
Hei hei mutsi... (Y) ...Mä söin sunkin lääkkeet.

SahkoinenVelho
Kameleontti

Post by SahkoinenVelho » Sun 15 Jan 2012, 15:45

Nyt tuli asiaa... Varsinkin pidemmäl tähtäimellä tommosen ihmisen kanssa hengailu, ja varsinkin pilvessä, tekee kyl oikeesti hallaa itsetunnolle ja nakertaa sisältäpäin... Vaikka tollaset ihmiset ei tarkottaiskaan mitään pahaa, niin varsinkin tietylle luonteentyypille ja jo valmiiks huonolle itsetunnolle tommonen voi tehdä pahaa. Ehkä hitaasti ja huomaamattomasti, mut sehän se kaikista pahinta onkin. Kannabis avaa itsellä sillain tietyllä tavalla tajuntaa todella rankasti, tekee kuin sellaisen aukon egoon josta tulee & menee jatkuvasti paljon ahdistavampia juttuja kuin ikinä vaikkapa "oikeissa" deeleissä... Ainakin runsaasti poltettuna ja jatkuvasti käytettynä.

Tottakai varsinkin äijäporukassa sellanen heittely kuuluu joskus asiaan ja parhaillaan vaan nostattaa hyvää fiilistä, mut joistain ihmisistä vaan huokuu monesti negatiivista energiaa... Toi CaptainZ:n kuvailema piilovittuilu on pahimmillaan just sillon, kun se on sillä levelillä et se laskee fiilistä rankasti mut siihen ei voi periaatteessa puuttuakaan, vaikka tajuaa sen kokoajan. Sit varsinkin pilvessä sellanen kyky sanoa päin naamaa epämiellyttäviä asioita ihmisille laskee itellä rankasti. Ehkä käy pilvessä ajattelemaan, et vittu tää koko homma on vaan mun omaa kelaa jne...

Tommoset piirteet korostuu yleensä ihmisestä kymmenenteen potenssiin jos kys. henkilö käyttää ryynejä. Jos yhtään epäilyttää niin älkää hiisailko ryynipäitten kanssa ellet oo ite samalla ryyneissä :up:

C0H0

Post by C0H0 » Sat 18 Feb 2012, 14:35

^^ Kuulostaa melko narsistiselta henkilöltä, eikä semmosen kanssa hengailu missään merkeissä tee hyvää, paska homma onkin että tuollaisten ihmisten todellisen luonteen näkee vasta jälkeenpäin kun vahinko on jo tapahtunut (itsetunto rikottu, saanut kaiken tarvitsemansa sinusta/sinulta, tms.).

Alkoholi mielestäni kuitenkin parhaiten tuo todellisen luonteen tommosilla esille, muuttuvat todella ylimielisiksi ja myös riitaa haastaviksi (tai yrittävät saada muut ihmiset riitantumaan keskenään), eli toiminta muuttuu vaan näkyväksi, siinä missä selvinpäin osataan helposti toi piilottaa ja esittää oikein mukavaa ja hyvää kaveria.

Weightless
Tuppisuu

Post by Weightless » Mon 20 Feb 2012, 15:06

Kannabisahdistuksen tuottama ääni pääni sisällä: "vittu sä oot taas savuissa .."

Harvinainen tapahtuma itselleni, mutta joka kerta erittäin vahva. Viiden minuutin ajan minä käyn päässäni läpi ajatuksia, jotka yrittävät runtata itsetuntoni maan rakoon. Ajatukset koostuvat yleensä mielikuvista itsestäni savuissa ja seuraavana päivänä laskuissa. Äidin näkökulma erakoituneesta pojasta, joka makaa päivästä toiseen alati muuttuvassa kaveriporukassa paria poikkeusta lukuun ottamatta. Kavereiden näkökulma entisestä hyvästä toverista, joka nykyään vastaa puhelimeen vain silloin, kun hän on vailla jotain. Bändijätkien näkökulma vokalistista, jota ei enää näy treeneissä muuta kuin savuissa. "MITÄ VITTUA MULLE TAPAHTUU?!" Ylireagointi on tunnettava.

Ahdistuksen tullessa kaikki ympäröivä ei kiinnitä enää huomiotani. Tuijotan seinään ja kiroan lähimuistini muutosta, kaveripiirini muutosta, perhe-elämäni muutosta, parisuhteideni päättymisiä, arkisien asioideni muutosta, läsnäoloni muutosta, mieleni muutosta, asioihin keskittymiseni muutosta, hei väsäri on tyhjä .. ulkonäköni muutosta, puhetapani muutosta, kehoni muutosta ja niin edelleen. Kokoan päähäni yhteenvedon, että minusta on tulossa aivokuollut. Ja tässä vaiheessa tulee ajateltua, että MITÄ VIT .. POKS! Kupla puhkeaa ja herään tilaan, jossa olen. Täytän väsärin ja otan uuden hitin.

Kun ajattelen asioiteni laitaa järkevästi ahdistuksen siirryttyä, huomaan, ettei asiat todellakaan ole niin pahassa jamassa mitä annan itseni ahdistuksen aikana ymmärtää. Olen kuitenkin aina hoitanut arkiset tehtäväni ongelmitta enkä ole joutunut varsinaisesti merkittäviin ongelmiin poltteluni takia. Poltan vain iltaisin ja iltasavutkin ovat suht' veteen piirretty viiva. Kannabis ei tuota minkäänlaisia merkittäviä sfäärejä, mutta se opettaa ajattelemaan rikkaammin. Ja kuten kaikkia rikkauksia, ajattelunkin rikastumista seuraa omat varjonsa. Osaan ajatella itseni myös enemmän huonossa jamassa mitä olenkaan. Äkkiä huomaankin olevani ihan hukassa siitä ajatuksesta, mistä kaikki lähti. Ajatusryöppy on alkanut eikä se anna armoa. Ahdistus alkaa nousta ja musiikki kuulostaa piiloviestiltä, joka on tarkoitettu juuri minulle. Kavereiden katseet ovatkin arvostelevia ja kaikki on salaliittossa minua vastaan. "KAIKKI TIETÄÄ TÄSTÄ! POLIISIT TULEE! PERHE HYLKÄÄ MUT! VITTU MÄ KUOLEN KOHTA!" Rikas ajatusmaailma on rikas ajatusmaailma jokaista nurkkaansa myöten. Ei mitään hyvää ellei jotain pahaakin. Ylireagointi on tunnettava ja se on otettava huumorilla, kunhan siitä pääsee yli. Jos kuitenkin mieleeni jää jokin asia kalvamaan, otan siitä selvää ja hoidan asian.

Kannabisahdistus esiintyy myös, kun säätö venyy kahden päivän mittaiseksi ja saat käteesi lopulta rahasi takaisin ja terveiset säätäjältä: kusi.
Katso kuinka maailmasi
vihdoin avautuu avautuvalle