Jokailtaisella kannabiksen poltolla haittoja?

Keskustelua kannabiskasvista ja -jalosteista sekä kannabiksen tavoin vaikuttavista aineista.
dredi
LD50

Re: Jokailtaisella kannabiksen poltolla haittoja?

Post by dredi » Fri 13 Feb 2009, 08:54

niin polttaa jotain sativapitosempaa joskus, niin eipä tuukkaan uni niin helposti.
Höpsistä, kyllä mulle tulee uni sativasta kuin indicastakin.
PELASTAKAA PIISKUJÄNIKSET!

Thoxium

Post by Thoxium » Fri 13 Feb 2009, 19:39

dredi wrote:
niin polttaa jotain sativapitosempaa joskus, niin eipä tuukkaan uni niin helposti.
Höpsistä, kyllä mulle tulee uni sativasta kuin indicastakin.
Kerran polttelin sativaa yövuoron jälkeen, niin pisti sen verra kelailee asioita, sit tekiki mieli jo pistää musiikkia soimaan, ja nukahtaminen siirty parilla tunnilla eespäin. Mut laskupilven aikana vasta tekeekin mieli nukkua :)

whiskey
Karvakuono

Post by whiskey » Sun 15 Feb 2009, 18:00

Kyllähän jokailtaisella poltolla meinaa haittoja olla. Näitä mitä tässä keskustelussa on tuossa aikaisemminkin tullut esille.
Liika on liikaa! Sitten kun ne hatsit loppuukin niin miten sitten käy? Itse olin tässä ongelmassa suhteellisen vasta. Huomaa psykologisen riippuvuuden kehittyneen kun yhtäkkiä huomaakin pohtivansa illalla kuinka saa unen ilman savuja. Ikävää moinen. Suosittelenkin siis pitämään muutamassa illassa per viikko, mutta tietenkin joidenkin elämäntyylille sopiikin paremmin useammat ja en mene heitä nyt moittimaan. :) Kiva ainehan tuo on ja jos riittää, niin miksei käyttää sitä avittamaan unentuloa?

Thoxium

Post by Thoxium » Sun 01 Mar 2009, 22:45

Itselläni kannabiksen tiheä käyttö tekee TODELLA sisäänpäinkääntyneeksi, sosiaaliset taidot huononevat todella paljon, välillä edes ei ole kiinnostusta puhua ihmisten kanssa. Jopa kirjoittaminen on muuttunut hankalaksi, kun tuntuu ettei osaa ollenkaan enää ilmaista itseään. Välillä ahdistaa jopa, kun tuntuu ettei osaa enää jakaa ajatuksiaan edes puheen kautta, puhumattakaan muista kommunikointitavoista. Tuntuu että olen pääni vanki, sillä en pysty tarpeeksi hyvin ilmaisemaan ajatuksiani, itseäni tai mitään, kuin kommunikointikyky olisi huonontunut todella paljon.

Tällaiset tuntemukset polttelun aikana ja sitä seuraavana päivänä. Mutta silti siinä jotain on että tekee mieli poltella.

mauseri
LD50

Post by mauseri » Mon 02 Mar 2009, 06:14

Thoxium wrote:Itselläni kannabiksen tiheä käyttö tekee TODELLA sisäänpäinkääntyneeksi, sosiaaliset taidot huononevat todella paljon, välillä edes ei ole kiinnostusta puhua ihmisten kanssa. Jopa kirjoittaminen on muuttunut hankalaksi, kun tuntuu ettei osaa ollenkaan enää ilmaista itseään. Välillä ahdistaa jopa, kun tuntuu ettei osaa enää jakaa ajatuksiaan edes puheen kautta, puhumattakaan muista kommunikointitavoista. Tuntuu että olen pääni vanki, sillä en pysty tarpeeksi hyvin ilmaisemaan ajatuksiani, itseäni tai mitään, kuin kommunikointikyky olisi huonontunut todella paljon.

Tällaiset tuntemukset polttelun aikana ja sitä seuraavana päivänä. Mutta silti siinä jotain on että tekee mieli poltella.
joo, sillo ku poltin 5 vuotta kokoajan niin olin just tommonen. aamulla aina kelas et pakkohan noi paukut on polttaa, vaikka ties ettei se oo ees enää kivaa.. taisin olla RIIPPUVAINEN siitä "HUUMEESTA" :D
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Mon 02 Mar 2009, 22:52

mauser1911 wrote:
joo, sillo ku poltin 5 vuotta kokoajan niin olin just tommonen. aamulla aina kelas et pakkohan noi paukut on polttaa, vaikka ties ettei se oo ees enää kivaa.. taisin olla RIIPPUVAINEN siitä "HUUMEESTA" :D

Ei siihen sellaista riippuvaisuutta tule, mutta jos pää on "pilvessä" koko ajan niin se on PILVESSÄ vähän "sumussa"...

Vois aloittaa kiskoon päivittäin deelejä?
tRip wrote:
Muistakaa et jokainen haskattu elämä on vähän sääli, koska potentiaalia meissä on ihan widusti,!

Thoxium

Post by Thoxium » Tue 03 Mar 2009, 00:05

Dexma wrote:
mauser1911 wrote:

Ei siihen sellaista riippuvaisuutta tule, mutta jos pää on "pilvessä" koko ajan niin se on PILVESSÄ vähän "sumussa"...

Vois aloittaa kiskoon päivittäin deelejä?
Kyllä siihen himo voi syntyä aivan kuten mihin tahansa muuhunkin päihteeseen. Itseäni ei edes häiritse se sumuisuus, vaan se että se tekee sosiaalisesti lähes toimintakyvyttömäksi, ainoat sanat mitä suustaan saa on jotain hyvin yksinkertaisia kuten kyllä tai ei. Tosin nämä oireet eivät kauaa kestä, kolmantena selvänä päivä pää jo toimii joten kuten. Ei edes auta sativapainotteisen kukan polttelu, tai sehän vasta hirveää onkin, kun tekee mieli puhua jollekin, mutta ei vain pysty, tulee jotain älyttömiä muureja ja vaikeuksia ilmaista itseään millään tavalla. Kirjoittaminen, puhuminen jopa ajattelu taantuu jotenkin helvetin alas.

Jeshu
OD

Post by Jeshu » Tue 03 Mar 2009, 18:58

Drawsku wrote:
jesuiitta wrote:
Thoxium wrote:...
Ootko kokeillu polttaa hyvin pieniä annoksia? Jopa ihan sellaisia, että raakaa kukkaa polttaessa ei imuta edes täyttä keuhkollista.
Eiköhän se totaalitauko ole järkevämpi jos tuollaisia vaikutuksia alkaa ilmenemään.
Kuka tietää... Monet skitsotukset voi joka tapauksessa välttää polttamalla pienempiä määriä.
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.

h.s.t.

Post by h.s.t. » Tue 03 Mar 2009, 19:48

Tai sitten pitää polttaa vielä isompia määriä ja pysytellä kovana.

Jeshu
OD

Post by Jeshu » Tue 03 Mar 2009, 20:45

h.s.t. wrote:Tai sitten pitää polttaa vielä isompia määriä ja pysytellä kovana.
Mitä tarkoitat kovana pysyttelemällä?

Onhan joillakin semmosiakin kokemuksia, että pienet paukut saattaa ahdistaa, mutta kun polttaa helvetisti niin juttu lyö niin yli, ettei enää osaa ahdistua.
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.

h.s.t.

Post by h.s.t. » Tue 03 Mar 2009, 22:25

Niin, tarkotin varmaa jotai sen sen suuntasta, et ennemmin ku välttelee niit negatiivisia vaikutuksella mahdollisimman pienellä annoksella, ottaaki mahollisimman suuren annoksen ja haistattaa pitkät ahdistukselle sun muulle negatiiviselle tunteelle. Ei vaan välitä, puskee menee vaan, tilanteesta riippumatta. Kannabis on omasta mielestä turha päihde pienillä annoksilla...

Thoxium

Post by Thoxium » Tue 03 Mar 2009, 22:40

Itse pääsin kannabis-ahdistuksesta eroon poltelemalla 2C:E:n päälle, siinä sitten tiedosti miksi ahdisti. No, eipä se ahdistus paljoa muutenkaan ole haitannut.

Nappi-Nalle
Psykonautti

Post by Nappi-Nalle » Wed 18 Mar 2009, 09:21

Tervehdys!

Mulla on tässä pieni kokeilu käynnissä. Olen nyt polttanu jonkun 5kk aamusta iltaan, kuitenkin erittäin vaihtelevia määriä, mut silleen että vähintään pienissä paukuissa koko ajan. Olen kyl polttanu jo pitemmän aikaa päivittäin iltaisin, vissiin joitain vuosia, mut nyt siis ihan aamusta iltaan asti.

Ja on muuten ihan syystä saanut "lievä psykedeeli"-leiman.

Haittoja kyllä on, jos ne sellaiseksi laskee. Ne on mulle kyllä ennemminkin ominaisuuksia. ;)
Esimerkkejä mitä nyt äkkiseltään tulee mieleen:
-matemaattiset kyvyt käytännössä lähes nollaantuu
-lähimuisti heikkenee huomattavasti, kuten joku jo mainitsikin
-unirytmi ei ole enää rytmi, vaan satunnainen jatkumo torkahtelua ja heräilyä
-ketjussa jo mainittu sosiaalisten taitojen puute/olemattomuus, joka johtaa lähes täydelliseen erakoitumiseen(joka ei sinänsä ole niin paha kuin luulis)
-kaikki säännöllisyys häviää, parin kuukauden kohdalla menetin ajantajun, joka johti siihen, ettei enää tule katottua kelloa ja kalenterikin on jossain viimevuoden puolella
-ajatukset ja koko "minä" on välillä lähinnä jossain sieniin verrattavissa ihme loopeissa, en osaa selittää.. kaikki tuntuu helvetin syvälliseltä ja samaan aikaan ei yhtään miltään
-huomaa kaiken olevan turhaa, ääripään esimerkkinä: kuolemanpelko muuttuu lähinnä koti-ikävään verrattavissa olevaan tyhjään/tyhjyyden tunteeseen(tästä tosin löytää paljon hyviä puolia, jotka psykiatri määritteli sairaiksi, tosin ei ollu mun mielestä mitenkään ammattitaitonen ja oli mielestäni enemmän sekasin ku minä(esim. suhde kääntyy välillä absurdisti toisinpäin, että se alkaa avautuu mulle ja mä koitan neuvoa sitä sen elämässä :lol: ))
-kun huomaa kaiken olevan turhaa, ei enää kiinnosta, eikä jaksa mitään(ns. arkirutiinit karsiutuu, kunnes jäljellä on enää elintoimintojen ylläpito(safka), mietiskely("reasoning" - ei varsinainen meditaatio) ja hiisaus + muut ainekset sillon tällön)
-kun taipuu yhä suuremmissa määrin tuohon mietiskelyyn, niin sitä alkaa huomaamattaan olla melko filosofisissa kuvioissa kokoajan, niin ettei tunteet ole enää koskaan vahvoja, vaan sellasia laimeita aaltoja mitkä vaan soljuu ohi

Plussapuolia sit on vähän enemmän ja tän kokeilun pontimena olikin tutkia kannabiksen tehokkuutta migreenin estolääkityksenä, jona se toimiikin ihan helvetin hyvin :!: Mutta pakko korostaa, että nimenomaan estolääkkeenä, eli on hatseissa koko ajan. Kun kohtaus tulee, on jo myöhäistä ganjalla lääkitä itse kipua ja särkyä, mutta toimii se sillonkin niin, että pystyy ottamaan lääkkeen veden kanssa oksentamatta.

Mutta joo, haitoista tää oli.. Niin ja iltaisesta polttelusta, mut mä nyt puhun lähinnä koko ajan savuissa olosta.... hmh, postaan silti.

Edit: kusijutut lievästi turhina pois..
Last edited by Nappi-Nalle on Thu 19 Mar 2009, 06:09, edited 1 time in total.

Touchet
Moderator

Post by Touchet » Wed 18 Mar 2009, 17:22

http://en.wikipedia.org/wiki/Anhedonia

Tai kuten Timothy Leary sanoo:
"The Hippy" and the "Yogi-Body Engineer" represent the first two of twelve post-terrestrial stages, transitional stages of "wingless butterflies," evolved beyond terrestrial attachments, no longer hooked to mundane symbols. The one-G earth and its survival routines are no longer "real." The Hippie-Zen adept is no longer reflexively reactive to emotional status cues, is unmotivated for dexterous success and unmoved by the virtue-shame systems by which society domesticates its workers; but has not yet evolved to the mastery of the newly activated circuits. The true post-terrestrial is shame-less.

The word "Hippy" is a generic term for the first post-larval stages describing those who genetically (Zodiac type) , neurologically (imprint) or historically (hedonic/sub-cultures) get trapped in passive-receptive hedonic life styles. Transcendental masturbation.
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
— Professori Louis Lewin, 1924

Nappi-Nalle
Psykonautti

Post by Nappi-Nalle » Thu 19 Mar 2009, 06:33

Hyvä huomio, ei olekkaan ennen tullu toi termi vastaan.

Luin tuon Learyn jutun kyllä kokonaan, mutta meni osa snadisti ohi kun ei englanti oikein suju. Jouduin vähän väliä tarkistelemaan sanakirjasta, niin ei oikein auennut kaikki pointit tossa kontekstissa.
Kun tarkistaa sanan niin itse lauseen asiasisältö ehtii unohtua..

Mut avartavaa luettavaa ja tajusin samalla, että tarkastelin tätä mun "juttua" erittäin kannabis-sentrisestä näkökulmasta, enkä ottanut lähtökohtia juuri ollenkaan huomioon.
Toisinsanoen suuri osa tosta mun postauksesta meni jollain tapaa ohi aiheen.

maanviljelija
Karvakuono

Post by maanviljelija » Thu 19 Mar 2009, 10:52

Nappinallen 5kk fulltime kokeilusta rohkaistuneena pistin omasta pitkän aikajakson kituutustutkimuksista empiirisiä tuloksia

olen käyttänyt kannabista 9vuotta josta 8 vuotta lähes päivittäin (kun pilveä on niin silloin tulee poltettua ja kun kasvattaa niin sitä on usein). pääasiassa olen poltellut vain iltaisin. kannabis ei vaikuta kovin epäterveelliseltä tai vaaralliselta aineelta mutta kyllä sen säännöllisellä käytöllä on haittapuolensa. itsellä olen havainnut mm. seuraavaa:

-sosiaalisten tilanteiden välttely
-lisääntynyt unentarve
-niskan jumiutuminen
-ei tule tehtyä pajauttelun ja päivärutiinien lisäksi ylimääräisiä asioita, koska pajauttelu menee muun edelle

Haitat ovat varmaan eri ihmisillä yksilöllisiä. itse olen aina ollut vähän epäsosiaalinen mutta tuntuu että säännollinen pajauttelu on lisännyt sitä.

kannabiksen hyödyistä kuulee joskus puhuttavan, mutta suhtaudun niihin varauksella, ainakin jos ei ole mitään akuuttia vaivaa mitä sillä hoitaa. itselle tapa hakea rentoutumista ja tappaa aikaa. se on vain aine muiden joukossa ja sitä voi käyttää kohtuudella tai liikaa, missä raja menee se riippuu siitä miten ehdoton on itseään tai muita kohtaan.

Taukoja polttelussa tulee pidettyä silloin tällöin satunnaisia päiviä ja pisimmillään noin kuukauden mittaisia jaksoja. vierorusoireista on vaikea sanoa mitään, mutta ehkä nukkuninen on jotenkin levotonta ekan viikon aiana.

yhhteenvetona: ei niin kovin haitallinen aine, joskin pidemmänpäälle vähän turruttava. useimmille ihmisille kohtuukäyttö on varmasti helppoa
mä oon hullu

Nappi-Nalle
Psykonautti

Post by Nappi-Nalle » Fri 20 Mar 2009, 01:53

maanviljelija wrote:......
Haitat ovat varmaan eri ihmisillä yksilöllisiä. itse olen aina ollut vähän epäsosiaalinen mutta tuntuu että säännollinen pajauttelu on lisännyt sitä.
Näin mullakin, ihan skidistä asti viihtyny enemmän omissa oloissa ja hamppu kyl vie sen ihan uudelle tasolle, jos olosuhteet antaa periksi niin ihan erakoitumiseen asti.
maanviljelija wrote:Taukoja polttelussa tulee pidettyä silloin tällöin satunnaisia päiviä ja pisimmillään noin kuukauden mittaisia jaksoja. vierorusoireista on vaikea sanoa mitään, mutta ehkä nukkuninen on jotenkin levotonta ekan viikon aiana.
Nukkuminen tosiaan ei ole mitenkään helppoa kun lopettaa pitkän hatsijakson. Kylmähiki puskee välillä ja on muutenkin jotenkin rauhaton olo, mut se on just se eka viikko minkä jälkeen helpottaa huomattavasti.
maanviljelija wrote:yhhteenvetona: ei niin kovin haitallinen aine, joskin pidemmänpäälle vähän turruttava. useimmille ihmisille kohtuukäyttö on varmasti helppoa
Joo, ainakaan fyysisiä haittoja ei ole ilmaantunu, paitsi laiskistumisen myötä kunto laskee.
Kohtuukäyttö on varmasti helppoa, jos ei ole ennestään taipuvainen päihdehakuisuuteen ja addiktioihin, mutta jos näihin on jotain viitteitä, niin helposti lipsahtaa kyllä hiisaamaan jo omastakin mielestä liikaa.
Niin ja kuten mainitsit, jos itse kasvattaa niin on aika helvetin hankalaa olla polttamatta.

Tässä lääkekäytössä kyl huomaa, että tähänkin kyllästyy jossain vaiheessa. Alussa sitä poltti ihan mielellään jatkuvasti, mut nyt pikkuhiljaa jotenkin loppuu mielenkiinto hampun viihteellisiä arvoja ajatellen. Alussa oli oikeestaan 50/50 hyöty/huvi, mut nyt on ehkä 75hyötyä ja 25huvia.

Se on muuten jännä miten jotkut ihmiset erakoituessaan alkaa hajoilemaan tosi nopeesti, siis ahdistuu ja masentuu ihan itsemurhan partaalle, kuten sukulaiselle kävi. Ei tarvinnu kun pari kuukautta päivittäin ja veti ranteet auki(saatiin pelastettua tosin eikä polta enää). Menetti egonsa ja joutui näkemään itsensä ja maailmankuva sortui.. Hitaammalla prosessilla pää olisi ehkä kestänyt, tuossa löi tyyliin koko maailma kerralla tauluun, niin ahdistuuhan siitä toki.

Eli ei se ihan heikoimmille?/sekaisin itsensä kanssa oleville välttämättä tee muuta kuin haittaa.

Edit: Hamppufoorumilla on (ainakin joskus ollut, en tiedä nykyisestä menosta) muutamia hyviä esimerkkejä tosta flippailusta, kun ihmiset ei joko tunne tai ymmärrä omia rajojaan ja hiisaavat itsensä hajoamispisteeseen. Piruparat.

Niin ja sen verran lisään vielä tähän omaan lääkekäyttöön liittyen, että lajikkeena "ikivanha" Northern Lights, ei nyt ihan The original first one after Oasis, mut useita vuosia vanhat geenit, pistokkaana levinnyt. Olen siis ehtinyt jo muutaman vuoden tässä kehittämään toleranssia lajiketta kohtaan, joten lääkinnällistä arvoa lienee mulle olevan paljon enemmän, kuin mitä sillä enää viihteilemään pystyisikään.
Niin ja kun koitin tuossa pari viikkoa sitten pari päivää polttaa tiukkaa sativaa(Super Silver Haze), niin tulihan migreeni aika nopeesti ja todella pihalla kyllä olin, migreeni ikäänkuin boostaa pilveä, menee totaalisen sekasin hetkeks. Vaikka on kyllä suht vahva lajike tuo SSH, että olin sen pari päivää kyllä ilman sitä migreeniäkin melkosessa kuosissa, eli se meni enempi vaan naama virneessä viihteilyyn(paitsi että migreeni latisti tunnelmaa).

niin että onhan hampussa vielä viihteellistä arvoa, mitä mä tossa ylempänä oikein sekoilin. Se on vaan se nortti siis mistä ei oikein mitään enää saa, mut hampusta yleisesti kyllä.

maanviljelija
Karvakuono

Post by maanviljelija » Mon 23 Mar 2009, 14:22

sellasta tuli mieleen ett on aika outoa ettei kannabiksen käytön vaikutuksista (tietääkseni) ole saatavilla kunnollista tietoa. taitaa suomessa tehdyt suuren yleisön saatavilla olevat tiedotteet olla lähinna irti huumeista ryn tai jonkun muun vastaavan ryhmän työtä. toisaalta on sitten taas päinvastaisen kannan esittäjiä, joiden mukaan ganja auttaa lähes vaivaan kun vaivaan. yritä siitä sit ottaa selvää että koka on oikeemmassa.

Luulis että vaikka sellasista maista joissa pilvenpolttoa on harrastettu jo pidemmän aikaa voitais tehdä kyselytutkimuksia tai tutkia miten paljon aiheutuu työkyvyttömyyttä tai miten päivittäishiisaajiin suhtaudutaan vaikka marokossa. onko ne niinku alkoholistit suomessa vai onko ne ihan kunnon kansalaisia. olis kiva tietää vähän enemmän ja luulis että sellasilla tiedoilla olis käyttöä vaikka terveyskeskuksissa.

Uke
LD50

Post by Uke » Thu 26 Mar 2009, 22:39

maanviljelija wrote:sellasta tuli mieleen ett on aika outoa ettei kannabiksen käytön vaikutuksista (tietääkseni) ole saatavilla kunnollista tietoa. taitaa suomessa tehdyt suuren yleisön saatavilla olevat tiedotteet olla lähinna irti huumeista ryn tai jonkun muun vastaavan ryhmän työtä. toisaalta on sitten taas päinvastaisen kannan esittäjiä, joiden mukaan ganja auttaa lähes vaivaan kun vaivaan. yritä siitä sit ottaa selvää että koka on oikeemmassa.

Luulis että vaikka sellasista maista joissa pilvenpolttoa on harrastettu jo pidemmän aikaa voitais tehdä kyselytutkimuksia tai tutkia miten paljon aiheutuu työkyvyttömyyttä tai miten päivittäishiisaajiin suhtaudutaan vaikka marokossa. onko ne niinku alkoholistit suomessa vai onko ne ihan kunnon kansalaisia. olis kiva tietää vähän enemmän ja luulis että sellasilla tiedoilla olis käyttöä vaikka terveyskeskuksissa.
Aivan! Eiku marokkoon ja tekemään kyselyä rastafareilta :) Taas sitä sai koulussa kuulla yks päivä tossa, miten se kannabis on paha aine ja blaablaablaa.
Image
''Ihmiset ovat tismalleen kuin kukat: tarvitsemme aurinkoa ja hoivaa ja sen sellaista, mutta kasvamme paremmin kun päälle nakkaa pussin paskaa.''

PLUR Peace, Love, Unity, Respect.

dredi
LD50

Post by dredi » Sat 09 May 2009, 15:56

Pane aivot kiinni kun kouluun astut. Jos jotain kuitenkin pääsee läpi, keskity unohtamaan kaikki mitä siellä sanotaan kun sieltä poistut.

Koulussa opetetaan lähinnä hyödyttömiä käytösmalleja, jotka kyllä ovat ihan käteviä jos aiot viettää elämäsi aivottomana työmuurahaisena.

Mitä kannabikseen tulee... kannabis alkaa monilla ahdistaa säännöllisen käytön myötä. Useinmiten ihmiset jotka ovat muutenkin taipuvaisia esim. sosiaalisten tilanteiden pelkoon, paniikkihäiriöön tai ahdistushäiriöihin, saavat näitä ahdistusreaktioita pilvestä helpommin kuin muut.

Tällaiset psyykkiset ongelmat juontavat hyvin usein juurensa sisäisistä ristiriidoista, joita on kykenemätön käsittelemään tai yrittää ehkä sulkea mielestään kun ovat vaikeita asioita. Kannabis tosin tuppaa toimimaan siinä mielessä samoin tavoin kuin psykedeelit, että se tuo väkisinkin esille juuri ne asiat joita yrität syvimmälle haudata. Toisaalta, monet ovat myös psykedeelien avulla pystyneet onnistuneesti työstämään näitä ongelmia ja käsittelemään asioita niiden avulla.

Mitään patenttiratkaisua en osaa tarjota. Elämä on vaikeaa, ja jokaisen on löydettävä oma tiensä. Kannabis voi olla hyvin hyödyllinen lääkeaine, mutta voi myös olla haitallinen mikäli on taipumusta päätyä ahdistustiloihin. Ehkä ihmisiä jotka näiden ongelmien kanssa painiskelevat saattaisi kuitenkin lohduttaa tieto että mikään ei ole ikuista, ja kaikkiin ongelmiin löytyy ratkaisu jos sen vain osaa etsiä. Onnea matkaan.
PELASTAKAA PIISKUJÄNIKSET!

mauseri
LD50

Post by mauseri » Sat 09 May 2009, 21:00

maanviljelija wrote:sellasta tuli mieleen ett on aika outoa ettei kannabiksen käytön vaikutuksista (tietääkseni) ole saatavilla kunnollista tietoa. taitaa suomessa tehdyt suuren yleisön saatavilla olevat tiedotteet olla lähinna irti huumeista ryn tai jonkun muun vastaavan ryhmän työtä. toisaalta on sitten taas päinvastaisen kannan esittäjiä, joiden mukaan ganja auttaa lähes vaivaan kun vaivaan. yritä siitä sit ottaa selvää että koka on oikeemmassa.

tää on ihan mutua, mut mielestäni joskus jossais (oisko ollu jamaica) tehtiin tutkimus, missä raskaana olevat naiset ryhmä:a polttivat paljon pilveä, ja ryhmä:b ei polttanut lainkaan. sitten lasten kehitystä seurattiin, muistelen että ainut huomattu asia oli ryhmä a:aan lasten suurempi vilkkaus. oikeasti luulen että tämmöstä oon lukenut, mutta voi se olla ollut untakin :D

Ensiö
Lepakko

Post by Ensiö » Sun 10 May 2009, 00:57

Nappi-Nalle wrote: Haittoja kyllä on, jos ne sellaiseksi laskee. Ne on mulle kyllä ennemminkin ominaisuuksia. ;)
Esimerkkejä mitä nyt äkkiseltään tulee mieleen:
-matemaattiset kyvyt käytännössä lähes nollaantuu
-lähimuisti heikkenee huomattavasti, kuten joku jo mainitsikin
-unirytmi ei ole enää rytmi, vaan satunnainen jatkumo torkahtelua ja heräilyä
-ketjussa jo mainittu sosiaalisten taitojen puute/olemattomuus, joka johtaa lähes täydelliseen erakoitumiseen(joka ei sinänsä ole niin paha kuin luulis)
-kaikki säännöllisyys häviää, parin kuukauden kohdalla menetin ajantajun, joka johti siihen, ettei enää tule katottua kelloa ja kalenterikin on jossain viimevuoden puolella
-ajatukset ja koko "minä" on välillä lähinnä jossain sieniin verrattavissa ihme loopeissa, en osaa selittää.. kaikki tuntuu helvetin syvälliseltä ja samaan aikaan ei yhtään miltään
-huomaa kaiken olevan turhaa, ääripään esimerkkinä: kuolemanpelko muuttuu lähinnä koti-ikävään verrattavissa olevaan tyhjään/tyhjyyden tunteeseen(tästä tosin löytää paljon hyviä puolia, jotka psykiatri määritteli sairaiksi, tosin ei ollu mun mielestä mitenkään ammattitaitonen ja oli mielestäni enemmän sekasin ku minä(esim. suhde kääntyy välillä absurdisti toisinpäin, että se alkaa avautuu mulle ja mä koitan neuvoa sitä sen elämässä :lol: ))
-kun huomaa kaiken olevan turhaa, ei enää kiinnosta, eikä jaksa mitään(ns. arkirutiinit karsiutuu, kunnes jäljellä on enää elintoimintojen ylläpito(safka), mietiskely("reasoning" - ei varsinainen meditaatio) ja hiisaus + muut ainekset sillon tällön)
-kun taipuu yhä suuremmissa määrin tuohon mietiskelyyn, niin sitä alkaa huomaamattaan olla melko filosofisissa kuvioissa kokoajan, niin ettei tunteet ole enää koskaan vahvoja, vaan sellasia laimeita aaltoja mitkä vaan soljuu ohi
Allekirjoitan näistä jokaisen. En sitten tiedä aiheutuivatko nämä vaikutukset kannabiksesta vai tuliko nämä ensin, mitä seurasi kannabiksen lisääntynyt käyttö. Nuo nimittäin ovat aika tyypillisiä oireita masennukselle, jota helposti alkaa itse lääkitsemään päihteillä. Lopetin päihteiden käytön ja mikään ei muuttunut. Päivät tuntuvat toistavan itseään ja hiipuvan ohi ilman mitään virikkeitä.
Minä. Nimeni on Puks. Olen ainoa elollinen Saturnuksessa. Muks!

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Sun 10 May 2009, 16:57

Miten käytännössä on kannabiksen poltto muuttanut teidän elämää ja vienyt niitä kelailuja eteenpäin?

Jokapäiväsen polton haitta on siinä, että jos ei vie niitä kelauksia eteenpäin, jos vie niin sitten mun mielestä kannabis lailliseksi ja kouluihin ruokavälitunneilla kannabismunkkeja. :D
tRip wrote:
Muistakaa et jokainen haskattu elämä on vähän sääli, koska potentiaalia meissä on ihan widusti,!

slack1
Psykonautti

Post by slack1 » Wed 01 Jul 2009, 19:07

Kyl tosta itellekkin haittoja tuli kun tavaraa paloi kunnolla ja pitkään. Käytön aikana en oikee huomannu muita ongelmia kun lähimuistin heikkeneminen ja lievä passiivisuus. Sit kun polttelun lopetin niin tuli:
- Univaikeudet: Jotenkin levoton olo sängyssä ja oli semmonen olo et nyt on jokin unohtunut.
- Kireet niskat ja selkäkipu... tosin tämä oli jo ennen polttelua, joten vaikee sanoo lisäskö hamppu sitä vai vähensikö
- Masentaa jos ei saa välil vähä lepyyttää ajatuksia...
Kaikki tosin helpottaa ajan kanssa.
Follow your dreams, you can reach your goals. I'm living proof.

scoff
Psykonautti

Post by scoff » Wed 01 Jul 2009, 23:32

Jos kiinnostaa, kannattaa ehdottomasti katsoa dokumentti Super High Me, jossa Amerikkalainen koomikko Doug Benson (polttanut 17 vuotta kannabista; 28-vuotiaasta eteenpäin, jos oikein muistan) viettää ensin 30 päivää polttamatta pilveä säännöllisen, melkein jokapäiväisen tupruttelun jälkeen ja sitten käyttää kannabista 30 päivää aamusta iltaan eli on pilvessä jatkuvasti. Samalla hänelle tehdään mm. älykkyystestejä, lääkäritestejä ja muita psykologisia kokeita.

Ei todellakaan dokumenttien aatelia, varsin huonosti tehtykin, sillä paljon mielenkiintoisia asioita jätettiin pois, mutta silti katsottava, jos vähääkään kiinnostaa tällaiset.

Gartargor
Psykonautti

Post by Gartargor » Thu 02 Jul 2009, 00:37

scoff wrote:Jos kiinnostaa, kannattaa ehdottomasti katsoa dokumentti Super High Me, jossa Amerikkalainen koomikko Doug Benson (polttanut 17 vuotta kannabista; 28-vuotiaasta eteenpäin, jos oikein muistan) viettää ensin 30 päivää polttamatta pilveä säännöllisen, melkein jokapäiväisen tupruttelun jälkeen ja sitten käyttää kannabista 30 päivää aamusta iltaan eli on pilvessä jatkuvasti. Samalla hänelle tehdään mm. älykkyystestejä, lääkäritestejä ja muita psykologisia kokeita.

Ei todellakaan dokumenttien aatelia, varsin huonosti tehtykin, sillä paljon mielenkiintoisia asioita jätettiin pois, mutta silti katsottava, jos vähääkään kiinnostaa tällaiset.
Olen katsonut kyseisen dokumentin kahdesti ja vaikkei se dokumenttinä ehkä paras olekkaan niin hauskaa ja kiintoisaa katsottavaa siitä huolimatta.
I used to worry, thought I was goin' mad in a hurry
Gettin' stress, makin' excess mess in darkness

h.s.t.

Post by h.s.t. » Thu 02 Jul 2009, 14:10

Katoin ton dokkarin. Kyllähän sen kattoo, mut vähä jäi ärsyttää ku muka yritettiin niitten medical marijuana kauppojen puolia pitää, mut silti äijäst paisto niin pahasti läpi se et sitä ei vois vähempää kiinnostaa jos joku saa siitä oikeeta apua. Toi urpo yritti tehä vaan päivistään vähän siistimpää. Ja jos 17 v. oli se äijä polttanu, ni vähänpä oli saanu kannabis hyvää aikaan tolla kaverilla...

Ja en nähny missään vaihees et se ois vetäny sitä pilvee henkeen, poskarit näytti maistuvan... :roll:

mauseri
LD50

Post by mauseri » Thu 02 Jul 2009, 14:41

Mites on JWH-018 käytöllä? Se on kuitenkin fakta että siitäkin menee pilveen.

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Thu 02 Jul 2009, 21:06

mauser1911 wrote:Mites on JWH-018 käytöllä? Se on kuitenkin fakta että siitäkin menee pilveen.
Ei jumiin ja ainoastaan silloin vaikuttaa VAIN YKSI KANNABINOIDI..

Sen sijaan voisi ottaa koko paketin quuqqelia...
tRip wrote:

slack1
Psykonautti

Post by slack1 » Mon 06 Jul 2009, 14:43

mauser1911 wrote:Mites on JWH-018 käytöllä? Se on kuitenkin fakta että siitäkin menee pilveen.
Tohon jauhoon en halua itse enään koskea. Itse en pysty lopettamaan käyttöä, vaan pussi menee non-stop (oli siel kuinka monta grammaa tahansa) viikossa tyhjäks ja jälkeenpäin ajateltuna se viikko on sit kadonnu muistista. Täyttä paskaa ne käytön lopettamisen jälkeiset päivät. Lompakko on täpötäynnä jotakin paskasafkakuitteja. Se on liian helppoo, nopeeta ja halpaa, että meikäl pysyis mopo kädes sen kanssa. Kello näyttää mun kämpässä tulevaisuudessa 04:20pm eikä 00:18am :D
Follow your dreams, you can reach your goals. I'm living proof.