Jokailtaisella kannabiksen poltolla haittoja?

Keskustelua kannabiskasvista ja -jalosteista sekä kannabiksen tavoin vaikuttavista aineista.
PeppeHalti
Lepakko

Re: Jokailtaisella kannabiksen poltolla haittoja?

Post by PeppeHalti » Mon 08 Oct 2012, 20:01

Mä toimin samalla lailla, kuin spede. Illalla polttelen, mutta en koskaan aamuisin.

Itse en huomaa jaittavaikutuksia samalla lailla. Olen myös ravintolassa tarjoilemassa, mutta mulla ei unohdu asiat duunissa, jos vaan olen nukkunut riittävästi yöllä. Kannabis aiheuttaa minulla unettomuutta, kun ajattelen liikaa asioita, joten yleensä en polta juuri ennen nukkumaanmenoa, vaan viimeiset menevät muutamaa tuntia ennen nukkumista.

Pahimpana haittavaikutuksena työnteon suhteen on se, että siitä ei pysty stressaamaan koskaan. Esimiehiä vituttaa suunnattomasti, kun ne eivät pysty kyykyttämään minua samalla lailla, kuin muita työntekijöitä, lähinnä siksi, että minua ei kiinnosta paskaakaan pidänkö tuon työpaikan vai en. Koko työntekoon ja uran luomiseen tulee väkisinkin sellainen "miksi vitussa?" -tyyppinen ajattelu.

Muuten polttelu ei tunnu haittaavan yhtään, se ei estä harrastuksia lainkaan, liikun paljon sen sijaan että jäisin sohvalle jumittamaan. Tämä johtunee siitä, että polttelen vain iltaisin.

Joskus unohdan polttaa paukut koko päivänä, eikä se tunnu aiheuttavan nukkumisen suhteen ongelmia, mutta seuraavana päivänä hermot ovat hyvin kireällä.

Kuitenkin kokonaisuutena väitän, että jokailtaisesta polttelusta on minulle enemmän hyötyä, kuin haittaa.

Soppaluu
Lepakko

Post by Soppaluu » Thu 11 Oct 2012, 13:36

Passivoi. Pari jätkää tunnen ja ovat he muuttuneet hiljaisemmiksi ja passiivisemmiksi päivittäisen polttelun seurauksena. Terveydellisistä haitoista nyt en niin tiedä, vaikka tuskin savu hyvääkään keuhkoille tekee.

Metku
Kameleontti

Post by Metku » Wed 17 Oct 2012, 23:11

tuntuu että nyt mitä enemmän on hiisaillu lähi aikoina niin sitä vähemmän se on ruvennut ahdistamaan tai on oppinut käsittelemään, hallitsemaan ahdistusta.. Voisi ehkä sanoa, että "tottunut" hatsiin, mutta ei aivan, jo pitkän aikaan hatsi on ahdistanut seurassa, mutta joku siinä on...
In the land of the blind, one-eyed man is the king

lixcc
Psykonautti

Post by lixcc » Fri 07 Dec 2012, 01:57

Jaa no jotkut lajikkeet aiheuttaa migreeniä... En tiedä syytä mutta psilosybiinisienet auttaneet et kohtaukset siedettäviä ja harvinaisia.
"Elämästä saa ja pitää nauttia joka päivä. Matkustaminen on keino muistaa se." -Riku Rantala.

lixcc
Psykonautti

Post by lixcc » Fri 07 Dec 2012, 02:18

En nyt voi sanoo et jokaisella. Joillakin kerroilla voi laukaista mulla migreenikohtauksen - ainut haitta.
"Elämästä saa ja pitää nauttia joka päivä. Matkustaminen on keino muistaa se." -Riku Rantala.

13360
Psykonautti

Post by 13360 » Mon 25 Feb 2013, 03:07

Omia haittavaikutuksia, jotka koen oikeasti haitallisiksi pitkän käyttöputken jälkeen:

- Omasta kehosta irtautumisen tunne. Se olo kun tuntuu että ei olekaan aivan tässä läsnä, vaan on jotenkin levinnyt ympäri tilaa. On aika epämiellyttävä olo, siinä tuntuu olevan tosi haavottuvainen.

- Oman suojakentän hajoaminen ja leviäminen. Liittynee aikaisempaan myös. Tätä voi helposti havainnoida jos lähtee ihmisten ilmoille pitkän putken jälkeen, tuntuu siltä kuin kaikki ihmiset ympärillä jotenkin tunkisivat minun kenttään, minun energiaan, ja että sitä olisi mahdotonta sulkea pois. Esim metrossa saattaa ärsyttää jonkun puhelimessa puhuminen suunnattomasti, vaikka normaalisti sen pystyisi sulkemaan pois helposti.

- Fyysisestä maailmasta irtautuminen. Kannabis tuntuu repivän juureni irti maasta ja heittävän tietoisuuteeni suoraan kosmisten tuulien vietäväksi. On vaikea käsittää ja tehdä maallisia asioita, kuten hoitaa typeriä paperiasioita tai jotain muita käytännön järjestelyjä, kun ei enää näe niissä mitään järkeä. Tuottaa ongelmia sitten kun ei saa niitä hoidettua, vaikka ovatkin typeriä silti :P

- Mässyjen aiheuttamat ylensyömiset. On typerää ylensyödä jotain herkkuja, ja tätä kun jatkaa impulsiivisesti pitkään se tuntuu kyllä kehossakin.

- Henkimaailman avautuminen. Pitkiä jaksoja kun käytän kannabista, aurakenttäni ja se suoja joka ympärilläni on, hajoaa, ja avaudun haavoittuvaiseksi alempien henkimaailmojen tyypeille, niille jotka toimivat pelon tasolla. Nämä tyypit usein kuiskailevat kaikenlaista kivaa, kuten "viillä ranteesi" tai "hyppää alas parvekkeelta". Onneksi niitä ei tarvitse kuunnella, mutta kun suojakenttä on rikki, on niiltä vaikeaa suojautua. Näistä tulee myös vainoja, kun alkaa kuvitella näkevänsä ikkunoissa ja peileissä liikettä ja ties mitä tyyppejä.

Kannabiksen kohdalla vaikutukset tuntuvat olevan todella yksilökohtaisia. Itsellä ilta tai pari tuntuu olevan paras käyttömäärä. Niin ja siis, olen herkkä aistimaan kaikenlaisia asioita, jos ei se kirjoituksesta selvinnyt.

Oma teoriani on myös, kavereitani ja omaa käyttäytymistäni seuranneena on, että ne jotka käyttävät jatkuvasti kannabista, ovat herkemmin negatiivisessa energiassa kiinni, koska heillä ei ole kapasiteettia pitää omaa suojakenttäänsä vahvana koska kannabis jatkuvasti avaa sen auki. Tämä siis vain omaa teorisointia käytännön kokemusten perusteella, olisi kiva kuulla onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia.

VXA
Kameleontti

Post by VXA » Mon 25 Feb 2013, 03:42

Jos jatkuvasti ylensyö paaseis, ni kantsii vaihtaa karkki ja suklaa hedelmiin, kasviksiin ja kans kunnon ruokaan. Ne on usein parempia muutenkin. Joku porkkana voi olla aika taivaallista oloissa.
Jos metsään haluat mennä nyt,
niin takuulla pajautat.

Kolme likaista hippiä hiisas näin, piippu kiersi ringissä eteenpäin. Ja koska hatsia oli paljon niin, kutsuivat he messiin yhden pajapään.

Kuoseissa taju ajantajusta heikkenee.

SahkoinenVelho
Kameleontti

Post by SahkoinenVelho » Mon 25 Feb 2013, 16:26

13360 wrote:Omia haittavaikutuksia, jotka koen oikeasti haitallisiksi pitkän käyttöputken jälkeen:

- Omasta kehosta irtautumisen tunne. Se olo kun tuntuu että ei olekaan aivan tässä läsnä, vaan on jotenkin levinnyt ympäri tilaa. On aika epämiellyttävä olo, siinä tuntuu olevan tosi haavottuvainen.

- Oman suojakentän hajoaminen ja leviäminen. Liittynee aikaisempaan myös. Tätä voi helposti havainnoida jos lähtee ihmisten ilmoille pitkän putken jälkeen, tuntuu siltä kuin kaikki ihmiset ympärillä jotenkin tunkisivat minun kenttään, minun energiaan, ja että sitä olisi mahdotonta sulkea pois. Esim metrossa saattaa ärsyttää jonkun puhelimessa puhuminen suunnattomasti, vaikka normaalisti sen pystyisi sulkemaan pois helposti.

- Fyysisestä maailmasta irtautuminen. Kannabis tuntuu repivän juureni irti maasta ja heittävän tietoisuuteeni suoraan kosmisten tuulien vietäväksi. On vaikea käsittää ja tehdä maallisia asioita, kuten hoitaa typeriä paperiasioita tai jotain muita käytännön järjestelyjä, kun ei enää näe niissä mitään järkeä. Tuottaa ongelmia sitten kun ei saa niitä hoidettua, vaikka ovatkin typeriä silti :P

- Mässyjen aiheuttamat ylensyömiset. On typerää ylensyödä jotain herkkuja, ja tätä kun jatkaa impulsiivisesti pitkään se tuntuu kyllä kehossakin.

- Henkimaailman avautuminen. Pitkiä jaksoja kun käytän kannabista, aurakenttäni ja se suoja joka ympärilläni on, hajoaa, ja avaudun haavoittuvaiseksi alempien henkimaailmojen tyypeille, niille jotka toimivat pelon tasolla. Nämä tyypit usein kuiskailevat kaikenlaista kivaa, kuten "viillä ranteesi" tai "hyppää alas parvekkeelta". Onneksi niitä ei tarvitse kuunnella, mutta kun suojakenttä on rikki, on niiltä vaikeaa suojautua. Näistä tulee myös vainoja, kun alkaa kuvitella näkevänsä ikkunoissa ja peileissä liikettä ja ties mitä tyyppejä.

Kannabiksen kohdalla vaikutukset tuntuvat olevan todella yksilökohtaisia. Itsellä ilta tai pari tuntuu olevan paras käyttömäärä. Niin ja siis, olen herkkä aistimaan kaikenlaisia asioita, jos ei se kirjoituksesta selvinnyt.

Oma teoriani on myös, kavereitani ja omaa käyttäytymistäni seuranneena on, että ne jotka käyttävät jatkuvasti kannabista, ovat herkemmin negatiivisessa energiassa kiinni, koska heillä ei ole kapasiteettia pitää omaa suojakenttäänsä vahvana koska kannabis jatkuvasti avaa sen auki. Tämä siis vain omaa teorisointia käytännön kokemusten perusteella, olisi kiva kuulla onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia.
Kuulostaa kyl siltä, et saatat olla aika altis ties mille psykooseille tai muille, sinuna en polttelis kovin paljoa tai ollenkaan. Saattaa pamahtaa ihan kunnon kypäräkorjaamo-reissu pahimmillaan päälle.

13360
Psykonautti

Post by 13360 » Wed 27 Feb 2013, 13:13

SahkoinenVelho wrote:
13360 wrote: Kuulostaa kyl siltä, et saatat olla aika altis ties mille psykooseille tai muille, sinuna en polttelis kovin paljoa tai ollenkaan. Saattaa pamahtaa ihan kunnon kypäräkorjaamo-reissu pahimmillaan päälle.
Juu, kiitos huolenpidosta ja muistutuksesta, en minä kannabiksen kanssa tekemisissä enää olekaan, viimeiset 8kkk mennyt selvänä mutta pari viikkoa sitten halusin muistutuksen siitä itselleni miksi lopetin käytön ja yo. vaikutuksethan siitä tulivat päälle.

Olen jo valmiiksi herkkä aistimaan kaikenlaisia asioita, ja kannabis helposti rikkoo tuon jo valmiiksi herkän tasapainon niin että on siinä psykoosinomaiset tilat ollut lähellä silloin kun tuli enemmän käytettyä. Eli ei se kannabis kyllä ihan kaikille sovi, harmi sinänsä koska kehoni siitä niin pitää. Mutta pärjään minä ilmankin.

tRip
Me Gusta

Post by tRip » Wed 27 Feb 2013, 20:10

Kroonista hiisaamista vois verrata passiiviseen alkoholismiin .

13360: Jep. hyvin kuvailtu. ei se tosiaan kaikille sovi.
Keep it unreal.

echoes
Tuppisuu

Post by echoes » Mon 11 Mar 2013, 19:54

Omalla kohalla puolen vuoden jokailtanen polttelu (ja joskus kokopäiväinen..) vaikutti enimmäkseen elämänlaatua nostavasti, mutta siinä oli muutamia stressaaviakin negatiivisia puolia. Ärsyttäviä pelkotiloja tuli kun yksin alkoi nukkumaan (ja joskus muissakin tilanteissa), vähän lihoin mässyilystä sekä koulunkäynti ja sosiaalinen elämä kärsi kun piti vaan poltella aamusta iltaan välillä. Nyt talven kuivuus on aiheuttanut sen, että vaan viikonloppuisin ja arki-iltaisin silloin tällöin tulee polteltua ja noita negatiivisa vaikutuksia ei oo näkynyt. On saanut sopivasti aikaan ja uniakin muistaa/"näkee" taas enemmän ja mielikuvituksellisempia.

Mut kun alkaa enemmän olla taas polttoa tarjolla niin luulen lipsuvani aika helposti takas tohon jokapäiväiseen poltteluun...
"You are the universe, expressing itself as a human for a little while"

SynaKine
Psykonautti

Post by SynaKine » Wed 13 Mar 2013, 16:19

Nyt poltellut taas joka päivä yli puolen vuoden ajan, viikon toletauon jälkeen, yhteensä kaikkiaan nelisen vuotta päivittäin. Käyttömäärät on kasvanut viimeisen kuukauden parin aikana, mutta eivät liikaa. Rakastan jokapäiväistä polttelua enkä koe että sillä on juurikaan haittavaikutuksia, paitsi toki muistinkäytön kohdalla. Aidosti tärkeät asiat kyllä pysyy mielessä.

Haastan itseäni hieman tällä viestillä kokemaan hurjempia tiloja, koska surrealistinen äärimmäisen vainoharhan ja epäilyksen tila kiihottaa minua pirusti. Puunkoputus, lol.

peili
Psykonautti

Post by peili » Tue 18 Feb 2014, 16:15

5 vuotta polttelua muutamia kertoja viikossa ja tammikuussa parin viikon "putki". Putken jälkeen takaisin vanhaan tahtiin, mutta en ole täysin siitä toennut. Kertaakaan en ole herännyt virkeänä ja hermot on koko ajan kireällä. Taidan aloittaa tauon kunnes olo (toivottavasti) normalisoituu.

rlsmooth
Apteekki

Post by rlsmooth » Tue 18 Feb 2014, 23:46

Ite tainnu polttaa ainakin joulukuusta ( ehkä aiemminkin, lähimuisti kärsinyt) lähtien budia päivittäin useamman beissillisen. Haittavaikutuksina ainakin se, että nykyään herää monta kertaa yössä polttamaan lisää savuja ja unen laatu on kärsinyt. Mutta sitä saa mitä tilaa 8)

psychiCNoob
Moderator

Post by psychiCNoob » Wed 19 Feb 2014, 16:22

13360 wrote:

Hyvin paljon samoja ajatuksia löytyy meiltä molemmilta. En ehkä olisi saanut muotoiltua noin pätevään muotoon omia mietteitäni kannabiksesta. Itsekkin tullut hyvin herkäksi erillaisille energioille (varsinkin streittauksen aloittamisen jälkeen), esim. olen hyvin tarkka, ketä ja mitä tuon asuntooni, koska en halua raskaita energioita kotiini tuoda.

Mut siis joo, kun lussuttaa päivittäin, niin herkistyy nimenomaan noille raskaille energioille ja eikä niitä edes välttämättä tunnista haitallisiksi. Itsemurha ajatuksia, "Toi varmasti ajattelee susta jotain paskaa"-ajatuksia, itsetuntoa latistavia ajatuksia. Menee vaan niin down, lähtee pyörimään niihin negatiivisuuden pyörteisiin. Siinä sit turtuu sellaseks lampaaks, joka ei enää pysty päättämään mikä on hyväksi tai toisinpäin. Päässä on kirjaimellisesti pilvi, joka sumentaa kaiken.

Must tuntuu et vampyyriauraiset ihmiset hakeutuu kannabista käyttävien seuraan, koska voivat "vaivatta" imeä elinvoimaa suojakenttänsä hajoittaneilta, ja jotkut jopa tuputtavat ganjaa sekä sellaista "päivittäin lussua vaan se tekee hyvää! "-asennetta.. :roll:

Stressinsietokyky alenee, liittyen esim. tohon kun joku puhuu puhelimessa, ärsykeinformaatio tulvaa ei osaa kanavoida mitenkään. Ja se jos jokin laskee pinnaa, kun tiedostaa jokaisen pienen kolhaisun, pirinän, kilinän ja puheen pätkän. :shock:

Kannabis on oikein käytettynä myös hyvä yrtti, mutta mun mielestä nykyajan hatsia on vaikea käyttää oikein, koska se on jalostettu ihan eri muotoon, kuin mitä se on joskus ollut. Hatsi alkaa käyttää sitä käyttäjää. Sen "henki" on muuttunut, sitä kasvatetaan paljon pelkästään rahan himoissa, jolloin sen terveellisyys on toispuoleinen seikka. Tää kasvi on kokonaisuus missä pitää ottaa huomioon myös ne muutkin osaset, kun nyt otetaan huomioon melkein se pelkkä THC. Esim. sen vastapaino CBD, joka taspainottaa THC:in psykoaktiivisia vaikutksia ja jonka on tutkittu tuottavan suurimman osan kaikista hampun terveyshyödyistä, on jalostettu melkeinpä kokonaan pois, koska se "laskee" hampun "pärisevyyttä", se ei myy.

Mut onneks yks lafka on ruvennu jalostamaan lajikkeita, joissa tuo THC:CBD suhde on 1:1 tai jopa 1:2, jospa tää saisi aikaan vähän balanssia tuonne kannabis-rintamalle. :up: Mun on vähä aikaa pitäny pistää pystyyn aiheesta topic, mutta en oo viel saanu aikaiseksi, jos vaikka tän loman aikana sais.

Meni vähän lepertelyks, mut tässä ois mun mielipiteitä asiasta ja tais mennä vähän uskomustenkin puolelle. Tärkeintä ois et jokanen tekee niinku parhaalta tuntuu. Liika on vain yksinkertaisesti liikaa. Liika ei tee hyvää.

Kultainen keskitie, balanssi, harmonia, yin yang, Hunab Ku. Ite oon huomannu hyväks tavaks ettiiä kaikkeen sitä tasapainoa, sillää pääsee pitkälle.

Peace and lÖÖv ja sitä rataa :love:
Life = The Trip

kuumottelija
Lepakko

Post by kuumottelija » Tue 08 Apr 2014, 20:48

Vaikka itse polttaisin monta päivää koko päivän (wake n bake :)) pystyn tomimaan ihan normaalisti, vaikka syön bentsoja ja lyricoitakin lääkkeenä. Monet eivät ainakaan täällä Helsingin seudulla (mmhhmmhhhh okkkhhs yht kessuuuu heittäääääääää-mumisijat). Mulle hatsi on vaa sellanen hetkittäinen fiiliksen paraneminen oikeasti annostella. Jengi ei vaan sitä tunnu osaavan.

Idealisti
Karvakuono

Post by Idealisti » Fri 14 Nov 2014, 20:27

Itsekkin suosittelen käyttämään yhteydessä melatoniinia. Unen laatu paranee, mutta aamulla kannattaa pistää pommin varma herätyskello soimaan. :)
Itsellä ollut vähän vaikeuksia siinä, että valitsenko opiskelun vaiko iltasauhut. Kuitenkin suosittelen myöskin ottamaan muut ihmiset huomioon ja tekemiset, eli suosiolla kannattaa jättää sauhut kakkoseks :P
Mutta niin en tiedä onko muilla kokemuksia ja kuinka henkilökohtaista tämä on, mutta mulla ainakin pänttäämiseen auttaa sauhut, seuraavan päivän luennoilla on fresh olo, kunhan ei vaan mieti mitä sitä illalla tekisi... :up:
Mut itsellä jokapäivän putki huonontaa keskittymistä, mutta jos pystyy pitää edes yhden välipäivän niin huomaan heti eron. Keskiviikon stressinpoisto auttaa, kunhan saa pidettyä mielen korkealla ilman sky high menoja. :love:
Tieto luo turvaa siinä missä yksin seilaan aavalla merellä niin tyynesti, kunnes verhot suljen ja esitys päättyy.

VXA
Kameleontti

Post by VXA » Fri 21 Nov 2014, 18:35

kannabiksen ja myös serotonergisten psykedeelien sekä nmda-antagonistien tiedetään omaavan kyvyn aiheuttaa erilaisia kroonisia dissosiaatiohäiriöitä. Yleensä nämä seuraavat runsaasta käytöstä, mutta on mahdollisuuksien rajoissa että jo ekoista paukuista ikinä tulee depersonalisaatiota, yms.

Tätä ei kovin usein tuoda esille, mutta kannattaa aina tiedostaa.

Jos näin käy, paras hoito on olla selvinpäin ja chillaa. Usein se menee sitten ohi.

e: voi myös olla, että yksilö oppii nauttimaan elämästä dissosiaatiossa enemmän kuin elämästä sitä ennen. Tää ei kuitenkaan oo yleistä.
Jos metsään haluat mennä nyt,
niin takuulla pajautat.

Kolme likaista hippiä hiisas näin, piippu kiersi ringissä eteenpäin. Ja koska hatsia oli paljon niin, kutsuivat he messiin yhden pajapään.

Kuoseissa taju ajantajusta heikkenee.

RisThor
Psykonautti

Post by RisThor » Mon 08 Feb 2016, 15:47

Vähän vanha keissi tää threadi mutta jaan silti oman kokemukseni.

Itsellä meni 2 vuotta päivittäin hiisaillessa, ehkä kaksi kertaa pidin viikon toletauon. Uskon että psyykkiset oireet pystyy korjaamaan pienellä asenteen muutoksella, mutta eipä sekään aina tuosta vain sormia napsauttamalla onnistu.
Anyways tässä mitä itse koin tuona aikana:

- Unettomuutta, jos ei sattunut löytymään. (Pakko polttaa karstat jos ei halua pyöriä koko yötä hiessä sängyssä)
- Ruokahalu nollassa, jos ei hatsia
- Pientä ihmispelkoa, esimerkiksi jos käveli kaupungilla ja oli paljon ihmisiä liikenteessä, rupesi ahdistamaan.
- Pientä passiivisuutta, mutta uskon että tämä johtui tekemisen puutteesta, koska heti kun sain harrastuksia ja tekemistä, vaikka poltinkin päivittäin, puhuin ja pälpätin kokoajan.
- Jumisuutta, ajatuksen hidastuminen.
- Hatsi kolisi ehkä max tunnin, saattoi aikasemminkin jo tulla mielitekoja polttaa vitusti lisää.

That's about it. En tosin pidä sitä niin vakavana jos päivittäin polttelee, jotkut siihen pystyy paremmin. Tietty rahaa menee, ellei itse kasvattele. Mut kuten sanoin, niin on se varmasti siitä omasta asennoitumisesta kiinni hyvin paljon.

Nykyään menee ehkä kerran viikossa tai parissa. Naikkosen luona harvemmin, jos sattuu olemaan kotosalla ja hatsia on niin sit sitä menee pari kolmekin päivää putkeen, jonka jälkeen aamulla on suht freesi olo.

Tuon parin vuoden jälkeen ekojen viikkojen jälkeen, kun poltti hatsia alkoi tulemaan pieniä pelkotiloja ja paniikkikohtauksen tyyppisiä oireita, varmaan koska ei ollut tottunut siihen että kolisee niin paljon, mutta meni ohi suht nopeasti.
Sinne minne nenä nenä näyttää ja tuuli tuuli kuljettaa.

psychiCNoob
Moderator

Post by psychiCNoob » Mon 08 Feb 2016, 18:12

Hah. Saatan kyl olla entisen itseni kanssa eri mieltä nykyään joistain sanomistani asioista tuos ylempänä. :D Aikalail pelkistetymmällä versiolla mennään. Kohtuus rulez kyl viel.

Nykyään oppinu tasapainoileen elämän kanssa, johon hamppu kuuluu monissa eri muodoissaan. Vähän niiku tauot kuuluu musiikkiin niin tauot kuuluu myös hampun käyttöön. (Tai mihinkä tahansa muuhun asiaan.) Mun mielestä minkä vaan asian toistaminen joka päivä samalla lailla on haitallista ja rajoittavaa. Ilman vaihtelua elämästä tulee sellasta harmaata pöperrystä. Vähän ku vaikka Kouvola on tällä hetkellä. :D Harmaa, vitun harmaa. Usvainen ja kylmä pökäle. (<3)

Mut mut joo. Jos pitää tassut maassa ja hännän ilmassa niin pystyy hamputtelemaan aika kitkattomasti ilman haittoja. Se on vaan taitolaji.

Some thoughts.
Life = The Trip

Patterson
Lepakko

Post by Patterson » Mon 08 Feb 2016, 18:30

Ainut selvä haitta omassa elämässäni päivittäispolttelussa on se, että unet katoavat - pidän paljon nukkumisesta ja unista, joten se hieman harmittaa. :cry:

Muita (ei-psyykkisiä) haittoja en ole huomannut, pari vuotta meni päivittäin ja nyt hieman harvemmin.

Tykkään myös polttaa aamuisin, oon ainakin omasta mielestäni "ahkerampi" töissä, esim. pölyjen pyyhkiminen hyllyiltä on selvinpäin ihan vihoviimestä hommaa, mutta pikku pajatsoissa helvetin hauskaa. :mrgreen:
Saatana elää ja voi hyvin.

psychiCNoob
Moderator

Post by psychiCNoob » Mon 08 Feb 2016, 22:13

Joo joku microdose hyvällä intentiolla voi olla ihan oiva mauste pikku aktiviteetteihin.

Ja toi uni juttu on kyl yks selvä haitta kroonsiessa hampun käytössä. Mulla se ei poista unia täysin, mut niitä on hankalampi muistaa. Sekin tosin onnistuu harjoittelemalla.

Siinä on toinenkin puoli. Joskus tuntuu et hamppu kirkastaa unia ja auttaa muistamaan niitä paremmin. Muistan varmaan ikuisesti yhen unen minkä näin Hollannissa sen jälkeen, kun ennen nukkumaan menoa söin pienen palasen hasista. Aika villiä. Mut tää tosiaan kohtuukäytöllä.

Vähemmän on enemmän?

Kuinka pitkään muuten tunnette Hampun passiivisen vaikutuksen aktiivipäihtymyksen jälkeen? Mun omien kokemusten mukaan se jää pörrämään taustalle jopa päiviksi käytön jälkeen. Nytkin oon pari päivää ollut käyttämättä ja voin sanoa olevani hieman vaikutuksen alaisena. :D Siinä myös yksi syy miksi en näe järkeä päivittäisessä käyttämisessä.
Life = The Trip

Sidney
Lepakko

Post by Sidney » Tue 09 Feb 2016, 19:14

Mun kohdalla päivittäispolttelu pilaa pilven. Nykyään harvakseltaan poltellessa vaikutukset on lähes aina miellyttävän mellow -tyyppiset. Jokusen päivän kun hitsaan putkeen, alkaa ilmenemään epämiellyttäviä viboja, jotka on hyvinkin tuttuja ajoilta jolloin tuli polteltua pitempään päivittäin.

Aikoinaan olin pilvessä tilanteesta tai paikasta välittämättä, ilman minkäännäköisiä ahdistuksia. Eikä harjaantunutkaan silmä erottanut sitä päällepäin.
Vibat oli poikkeuksetta huikeat, musa kuulosti hyvältä, safka maittoi ja unta sai helposti. Mieleeni on jäänyt monia kertoja, jolloin paukin kämpille vittuuntuneena jostain, imaisin kermaisen hinkkipullon keuhkoon ja tadaa, vitutus oli historiaa. Hyviä aikoja.

Jossain vaiheessa tilanne alkoi muuttumaan, ahdistusherkkyys kohosi huomattavasti, unen saanti pilvessä vaikeutui ja niin pois päin.

Nämä ahdistukset ei kuitenkaan ole pelkästään negatiivinen asia, pidän niitä pääsyynä mun jokapäiväisen käyhänpolton lopettamisessa.

Suurimpina haittoina päivittäisessä blaadailussa näen polttamisen tuomat haitat, muistin ja keskittymiskyvyn heikkenemisen ja tottumisen jatkuvaan päihtymykseen.

doof
Kameleontti

Post by doof » Sun 04 Dec 2016, 21:12

Pari vko sitten tuli hommattua femma savua ja sinä aikana en oo saanu mitään aikaseks töitten lisäks, eli mua se ainakin passivoi ja tappaa motivaation melkeen kaikkeen. Mulle tää jokailtane hiisailu ei vaan sovi vaikka ihan mukavaa se onkin kunnes haippi laskee.. sitten ei taas jaksa mitään.

Joskus tulee sellasta pajaa vastaan mihin tuo em. ei päde. En tiä johtuuko sativa/indica vai thc/cbd jutuista, mutta joskus se ei näin passivoi vaan pysyy elämä mallillaan pajasa riippumatta. Nyt oon kyllä ihan vetämätön :roll:

psychiCNoob
Moderator

Post by psychiCNoob » Sun 04 Dec 2016, 21:20

Itellä ainakaan ei oo ollut vaikeuksia motivaation suhteen sen jälkeen, kun rupesin käyttämään CBD-lajikkeita. Oikeestaan ehkä päinvastoin jopa. Motivaatiota on riittänyt vähän kaikkeen. Jotain se CBD siinä kyl selvästi tekee. Muutenkin paljon smuuthimpaa meininkiä, ei oo aamulla tokkurassa, jaksaa elämä kiinnostaa ja sitä rataa.
Life = The Trip

frapathea

Post by frapathea » Sun 04 Dec 2016, 21:32

Musta näin yleisestiottaen on vaikuttanut siltä, että hatsin passivoiva vaikutus johtuu siitä, että se tekee tylsyydestä siedettävää, mikäli on valmiiks jo tylsistymiseen ja passivoitumiseen taipuvainen. Tiiän tosi aktiivista elämää viettäviä ihmisiä, jotka hiisaa päivittäin passivoitumatta, koska niiden elämässä on niin paljon sisältöö.

Toinen minkä oon uumoillu vaikuttavan on nauttimistapa. Vapottamalla tulee tosi kirkas pilvi ja syömällä ihan hullun euforinen, mut polttamisesta – etenkin mitä enemmän se rasittaa keuhkoja – tulee ainakin mulle paljon "savuisempi" olo, sellainen juminen ja tahmainen.

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Sun 04 Dec 2016, 22:44

frapathea wrote:Musta näin yleisestiottaen on vaikuttanut siltä, että hatsin passivoiva vaikutus johtuu siitä, että se tekee tylsyydestä siedettävää, mikäli on valmiiks jo tylsistymiseen ja passivoitumiseen taipuvainen. Tiiän tosi aktiivista elämää viettäviä ihmisiä, jotka hiisaa päivittäin passivoitumatta, koska niiden elämässä on niin paljon sisältöö.
Tää on mun mielestä muuteskin päihteissä. Ne joita päihteet passivoi yleensä elää jo muutenkin aika... No tylsää elämää minun silmissäni. Sit jos siihen vielä aloittaa päihdekierteen niin se pohja on pohjaton. Ne jotka elää aktiivista elämää yleensä välttelee jo päihteitä myös senkin takia, etteivät koko ajan joutuis nouseen laskuisista ja kohmeisista tiloista. Mut siis päihteet niinkuin hatsi, opiaatit ja vaikka stimut on sellaisia kaksi suuntaisia, että aktiivisia ihmisiä ne piristää ja ns tylsiä ihmisiä ne vain lamaannuttaa enemmän.

Yleensä terve ja virkee mieli on päihtyneenäkin sellainen. Hatsi on monelle aktiiviselle ihmiselle todella hyvä tapa silloin tällöin hommata se päivän hidas hetki. Vaikutus aika loppupeleissä on lyhyt. Cbd ja sativaiset budit kyllä parantaa tosi paljon sitä, että ei ole niin jumissa kokoajan.
tRip wrote:
Muistakaa et jokainen haskattu elämä on vähän sääli, koska potentiaalia meissä on ihan widusti,!

doof
Kameleontti

Post by doof » Mon 05 Dec 2016, 01:14

Mulla on päivissä äksöniö (joskus [okei yleensä] rauhallista) sillon kun en ole pajaan kajonnu, mutta kun viikon tai kaks hiisaa putkeen niin se tuhoo motivaation melkolailla täysin ja sitä kautta passivoi. Sitä mielekästä tekemistä ei vaan löydä eikä keksi.. jumittaa ja nauraa vaan netflixiä :/ tekemistä olis vaikka kuinka, mut ei jaksa tai kiinnosta. Ruokaa vois kokata, ulkona vois olla, käydä kaverilla tai salilla jne. mut mikään noista ei savukausina kiinnosta.
Hetki siinä menee että pääsee taas omaan aktiiviseen arkeen kiinni, mut aina oon siihen päässy

hmiset ollaa erillaisia. Käytetty ja kulunu sanonta mutta sillä pystyy selittää kaiken mitä itse en ymmärrä enkä jaksa miettiä

psychiCNoob
Moderator

Post by psychiCNoob » Mon 05 Dec 2016, 17:40

Lisätäkseni vielä, että CBD-polton kanssa on tosi vaikeeta pitää edes sellaisia pitkiä kuureja IME. Ikäänkuin siinä olisi joka mekanismi, joku saa pidentyneen käytön tuntumaan vastenmieliseltä tai oikeestaan turhalta. Siihen tavallaan turtuu nopeemmin kuin vahvempaan THC-settiin. Tulee katto nopeemmin vastaan. Tätä on raportoitu muualtakin kuin pelkästään omasta takaa.

Sit kans siitä tuntuu jäävän sellainen afterglow-vaikutus päälle päivien ajaksi käytön jälkeenkin. En itse myöskään koe tarvetta käyttää kannabista uudestaan heti varmaan juurikin tämän takia. Ikäänkuin se mitä haen hampulta on vielä käynnissä päiviä akuuttien vaikutuksien jälkeen. Toisinaan se on jopa ehkä parhaimpia puolia koko kokemuksessa. (Tämä on kyllä vahvasti mentaliteetistä varmaan kiinni. Vaikka CBD:llä onkin pitempi puolittumisaika kuin THC:llä) Siinä missä THC-kukkaa käyttävänä muistelen, että sitä halusi käyttää juurikin toimintakyvyn palauttamiseen ja tokkuraisuuden poistamiseen ASAP. (Joka kuitenkin sit päätyi helposti taas levyttämiseen ja erilaiseen tokkuraan.. :D ) Helpommin ajautui sellaseen limboon missä oiretta yritettiin poistaa sillä millä se oli aiheutettu. Dinna work.

Päräyttävä määrä erillaisia tekijöitä. CBD/THC/muut kannabinoidi-suhteet varmasti yksi niistä.
Last edited by psychiCNoob on Sun 15 Jan 2017, 20:22, edited 1 time in total.
Reason: löysin typon
Life = The Trip

tsirikli
Karvakuono

Post by tsirikli » Sun 01 Jan 2017, 20:36

Hm. Jännä lukea tätä ketjua ja huomata kuinka erilaisesti ihmiset kokee sen jokailtaisen/päiväisen polttelun. Sääli, ettei porukka juurikaan ole maininnut millä välineellä ja millaisia määriä sitä tulee sitten vedeltyä. Koska varmasti mullakin, jos vetelisin kyykkää tai bongia monta pesällistä joka päivä, niin pää sanois aika lailla poks.

Itse olen sellainen jokailtainen hiisaaja. Mun tapana on polttaa ihan sellaisia ihan ohuita, lyhyeen paperiin käännettyjä pikkujopoja - jos siis poltan yksin. Doussi oon siis ihan minimaalisen pieni, mutta kun en koskaan fiktaa niin en osaa sanoa painoista mitään varmaa. Mutta sanotaan näin, että suurin osa ihmisistä jotka näkee mun väsäävän ihmettelee et eikö noi oo vajarit. Se varmaan riippuu siitä, mitä sillä polttelulla haluaa saavuttaa. Mulla sen päivittäisen polttelun ideakaan kun ei ole olla mitenkään sekaisin, vaan saada vaan just sellainen kiva, kevyt, avonainen, rento ja luova fiilis päälle. Plus se helpottaa ahdistuksia ja kipuja kivasti.
Mun mielestä esim. jonkun elokuvan katsominenhan on ihan "turhaa" jos on tosi savuissa kun ei siitä sitten jälkeenpäin muista mitään (toki se voi sen leffan ajan olla hauskaa, mut meikä ei kyllä sit yleensä pysty seuraamaan juontakaan ollenkaan). Mut henk.koht. mua ottaa päähän kun on tullut niin monta leffaa katottua paukuissa ja sit ei muista mitä siinä tapahtuu paitsi sit kun katsoo sitä uudelleen, niin jotenkin tylsistyttää, että kyllähän mä olen tän jo nähnyt :D
RisThor wrote: - Hatsi kolisi ehkä max tunnin, saattoi aikasemminkin jo tulla mielitekoja polttaa vitusti lisää.
^Tämä. Siinä käy hyvin helposti mullakin niin, että annokset rupeaa suurenemaan, kun päivittäin polttaa. Ja toi 1h on oikeasti aika kellontarkka ainakin omalla kohdalla. About minuutilleen tunti siitä kun stumppaa, huomaa, et jaahas oisko se sit aika kiertää. Silloin on yleensä ihan hyvä ottaa vähän taukoa, joskus vaan päivä tai pari, usein viikko tai enemmänkin. Sit voi taas hyvillä mielin saada sillä pikkunipillä sen kivan fiiliksen.

Omalla kohdalla ainoa riski ja huono puoli tuossa jokapäiväisessä polttelussa on se, että koska mulla on pikkupaukuissa niin kivaa itsekseni, niin tosiaan passivoidun entisestään ja kaikki varsinkin sosiaaliset toiminnot jää ihan toisarvoisiksi. Ei edes kiinnosta muiden ihmisten seura, on vaan tosi mielellään kotona ja duunailee omia juttuja. Mut esimerkiksi kotityöt ja ruuanlaitto yms. askareet hoituu kyllä jopa paremmin kuin sillon kuin savua ei ole.
Eihän se jokapäiväinen savun keuhkoihin vetäminenkään tietty hyvää tee, mutta tupakoivana ihmisenä sitä nyt on aika turha edes miettiä tässä yhteydessä.

Ja sitten tietty on kyllä kurjat olot kun budit loppuu. Kitkuttaa, kiukuttaa ja ei meinaa nukuttaa. :<