Kannabislajikkeet

Keskustelua kannabiskasvista ja -jalosteista sekä kannabiksen tavoin vaikuttavista aineista.
King Ink
Moderator

Re: Kannabislajikkeet

Post by King Ink » Wed 12 Jun 2013, 20:12

narcocorrido wrote:Mites tossa sähkönkulutuksessa, onko millanen riski että energialaitokselta otetaan yhteyttä poliisiin jos on merkittävästi normaalia enempää sähkönkulutusta. Kun itse vielä pelailen paljon, musiikki soi, ruokaa uunissa, toisinaan saunomista jne. Niin siihen päälle vielä natikat, tuulettimet, hydrot/bubblerit jne. niin pomppaakohan silmille siellä?
Humppufoorumilla on tästä aika paljon juttuu. Ei pitäis, enkä usko todellakaan, et poliisit tulis sähkönkulutuksen takia käymään. Mut eihän sitä tiedä. Folioo vaan pään ympärille.

Pen
OD

Post by Pen » Wed 12 Jun 2013, 20:17

Johan riittää poliisilla voimavaroja jos ehtivät juosta sähkön kulutuksen perässä. Veikkaan että aika monessa kämpässä tietokoneet ja monet muut sähkölaitteet pyörii kellon ympäri.

Muuten, kun puhuttiin 80 eurosta, niin varmaanki tuolla tarkoitettiin että 80 eurolla nousee lasku per 3kk eikä sentään kuukausittain?

King Ink
Moderator

Post by King Ink » Thu 13 Jun 2013, 14:27

Pen wrote:Muuten, kun puhuttiin 80 eurosta, niin varmaanki tuolla tarkoitettiin että 80 eurolla nousee lasku per 3kk eikä sentään kuukausittain?
Ei tullu ees mieleen täsmentää tätä. :D Kaverilla tulee lasku aina kahdesta kuukaudesta, ja silloin n. 80€:n lisä ilmeisesti.

Personaes
OD

Post by Personaes » Sat 15 Jun 2013, 11:40

Joo ite en kysynyt tuliko se kahdelta vai kolmelta kuukaudelta.

Mitenkäs muuten, sanotaan että mulla on neljä kasvia kaapissa tai vaatehuoneessa(sativaa) niin onko ne aktiivihiilisuodattimet pakollisia? Mulla on tupla ulko-ovi, meneekö hajut käytävään ilman aktiivihiilisuodatinta?
Mitenkäs sauna, lähteekö seiltä hajut jonnekkin ilmanvaihtoon ja jos lähtee niin meneekö muiden huoneistoihin?

Sativa lajikeen paranoidisilla vaikutuksilla ei ole mulle merkitystä, sillä en polta pelkiltään ja jos harvoin poltan, niin omissa oloissa vaan. Eli mixaan sitä sativaa tyyliin stimulantteihin, pieniin bentso ja alkoholi annoksiin jne. Mulla vaan pilvessä on tosi iso miinus että jos "on liikenteessä" tuolla kaupungilla tms. bileissä, niin laittaa kannabis väsyttämään huomattavasti. Sen takia tärkeimmät kriteerit mulla on juuri;

1.Energisyys
2.Epä-jumittavuus
3.bileisiin sopivuus

Oon päättänyt valita kaksi lajiketta, yksi 100% sativa ja toinen sativa voittoinen hybridi, mielellään 80 / 20 sativa voittoinen, mutta mahdollisesti vielä 70 / 30 tai jopa ehkä 60 / 40 sativa-voittoiset kelpais toiseksi lajikkeeksi. En ole mikään expertti lajikkeiden suhteen, onko se aina niin että mitä enempi sulla on lajikkeessa indicaa niin sitä väsyttävämpää jumittavampaa se on?
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe

magiclymagical
Apteekki

Post by magiclymagical » Sat 15 Jun 2013, 13:56

narcocorrido wrote:niin onko ne aktiivihiilisuodattimet pakollisia?

onko se aina niin että mitä enempi sulla on lajikkeessa indicaa niin sitä väsyttävämpää jumittavampaa se on?
Aktiivihiilisuodatin on kyllä melko tärkeessä roolissa kasvatuksissa. Toki voi olla että tulee vähähajusia fenoja kohdalle mut vahvasti suosittelisin kyllä.
Pääsääntösesti kai indica on väsyttävämpää ja jumisempaa, vähän kyl riippuu ihmisestäkin. Jotku indicat joissa on vähä sativaa kuitenkin niin on kyl joskus ei jumittavia, mut tää on kans vissiinki enemmä fenokohtasta.
Mun ajatukset on vaan mun ajatuksii, sul on vapaus miettii omia.

King Ink
Moderator

Post by King Ink » Sun 16 Jun 2013, 12:33

Ennenkuin jaksaa oikeasti etsiä hajuttoman yksilön, väittäisin aktiivihiilisuodatinta pakolliseksi. Ellet asu omakotitalossa tai sun rappus on täynnä porukkaa, jotka saa tietää harrastuksesta.

Hm, tän ketjun tulis käsitellä kannabislajikkeita. Jos ei ole valmista kasvattelutopikkia, niin vois jossain vaiheessa perustaa sellaisen ja yhdistää täältä viestit sinne. Tämänhetkisessä jälkitilassani en sitä jaksa tehdä, mutta kunhan tästä virkoaa ja muistaa.

Psychonautilus

Post by Psychonautilus » Thu 20 Jun 2013, 02:43

narcocorrido wrote:Mitenkäs muuten, sanotaan että mulla on neljä kasvia kaapissa tai vaatehuoneessa(sativaa) niin onko ne aktiivihiilisuodattimet pakollisia? Mulla on tupla ulko-ovi, meneekö hajut käytävään ilman aktiivihiilisuodatinta?
Mitenkäs sauna, lähteekö seiltä hajut jonnekkin ilmanvaihtoon ja jos lähtee niin meneekö muiden huoneistoihin?
Luultavasti. Aktiivihiili on pieni sijoitus siihen verrattuna, jos rappu dunkkaa kissankuselle.
Sativa lajikeen paranoidisilla vaikutuksilla ei ole mulle merkitystä, sillä en polta pelkiltään ja jos harvoin poltan, niin omissa oloissa vaan. Eli mixaan sitä sativaa tyyliin stimulantteihin, pieniin bentso ja alkoholi annoksiin jne. Mulla vaan pilvessä on tosi iso miinus että jos "on liikenteessä" tuolla kaupungilla tms. bileissä, niin laittaa kannabis väsyttämään huomattavasti. Sen takia tärkeimmät kriteerit mulla on juuri;

1.Energisyys
2.Epä-jumittavuus
3.bileisiin sopivuus

Oon päättänyt valita kaksi lajiketta, yksi 100% sativa ja toinen sativa voittoinen hybridi, mielellään 80 / 20 sativa voittoinen, mutta mahdollisesti vielä 70 / 30 tai jopa ehkä 60 / 40 sativa-voittoiset kelpais toiseksi lajikkeeksi. En ole mikään expertti lajikkeiden suhteen, onko se aina niin että mitä enempi sulla on lajikkeessa indicaa niin sitä väsyttävämpää jumittavampaa se on?
Periaatteessa kyllä. Puhtaat indicat kuten Afghan ovat aika raskasta tavaraa. Sativat tuottavat vaan pienemmän sadon, kukkivat pidempään, vaativat korkeamman tilan, ja ovat yleensä vaikeampia kasvattaa.

Minkälainen hintahaitari? Jos on valmis maksamaan sievoisen summan, ehdotan varauksetta näitä:
SERIOUS SEEDS - Kali Mist. 90% sativa
RESERVA PRIVADA - Sour Diesel, 70% sativa
GREEN HOUSE SEEDS - Neville's Haze
SENSI SEEDS - Silver Haze
SENSI SEEDS - Jack Flash

Halvemmalla saa aivan yhtä hyviä:
MANDALA SEEDS - Satori. Enimmäkseen sativa, mutta vähän indicaperimää - kasvaa nopeasti ja suuren sadon tehden kuten indica, mutta pilvi on päänsisäistä leijuntaa.
THE FLYING DUTCHMAN - The Pure. Alkuperäinen Skunk#1, 60% sativa. Tasapuolinen, rentouttava pilvi. Klassikko.
CANNABIOGEN - Destroyer. 100% sativa, sekoitus thaimaalaista sekä Meksiko-Kolumbia -kasvista.

Personaes
OD

Post by Personaes » Sat 29 Jun 2013, 13:25

Minkälainen hintahaitari?
Siis siemenille. Ei ole väliä, parasta vaan. Oon ajatellut vielä ottaa 100% narttu siemeniä.

Taidan tehdä niin, että kun lähden amsterdamiin tuossa elokuussa, niin testailen siellä eri lajikkeita ja valitsen niistä mieluisimmat. Täytyy laittaa ylös nuo sun mainitsemat, niin testaa. Tuskin on aikaa kokeilla ihan jokaista myytävää sativaa / sativa&indicaa. :roll:
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe

kuikkakoponen
Karvakuono

Re: parhaat kannabis lajikkeet

Post by kuikkakoponen » Thu 15 Aug 2013, 13:24

Poliklinikka wrote:Kertokaapa mulle hyvä lajike.

Tarkoitus laittaa hamppu kasvamaan ulos huhti-toukokuussa. En näe sadonmäärää merkittävänä. Nopea kasvu on aina plussaa.
Sen sijaan haluaisin kasvatella jotain hitusen stimuloivampaa hamppulajiketta.

E: Ja tietty sellanen mikä on "helppo" ulkohamppu

Mitäs lajiketta suosittelette?
Itsellä on ollut AK-47, Nepal jotain en muista mikä oli loppu ja suomalainen pehku ruderaalis. Kaikkia olen esikasvattanut vähintään kuukauden . Hyvin ovat kerenneet kukkaan ja suhteellisen topakoilla pitoisuuksilla vieläpä sanut kerrytettyä vaikuttavaa ainetta. AK toimii lähinnä nukahtamislääkkeenä minulla en pysty päiväpolttoon ollenkaan aina tipahtaa pienimmästäkin hatsista. Nepali on päiväpoltossa mennyt aika hyvi eli max 3 hatsit piipulla pelkkää kukkaa niin voi vielä touhuta mut siitä,kun menee yli menee matkusteluksi ja lopuksi syvä uni. Tää pehku ainakin itellä oli niin laimeeta että saa polttaa piipulla,kun tupakkaa,jos meinaa olot siitä saada siis pilven....ehdoton ykkönen päiväpolttolajikkeista, eli ei voi liikaa henkäillä,et tipahtas mukava letkee ei vituttamaton olotila. Ens kesänä ois tarkotus etsiä joku lajike vielä lisäksi ulkokasvatukseen. Paras sato tulee Nepalista ja pehkusta kun kumpikin kasvaa melkein parimetrisiksi pudia tulee oikein lannoitettuna 50- 100g per kasvi eli ihan oikeesti paljon...mut jos ei ole suotuista olot jää alle 50 g paljonkin

Breaker
Karvakuono

Post by Breaker » Mon 19 Aug 2013, 15:07

Lowryderit ulkohommiin ja muut Auto-flowerit. ;)

Pen
OD

Post by Pen » Mon 19 Aug 2013, 15:16

Tosi hyvää critical massia ollu nyt Tampereella päin. Poltti jonku 0.2 jointista puoliks niin ei perkule meinannu pystyssä pysyä kun käveli kotiin. Harvoin budi noin kovaa ottaa tasapanoaistiin. Silleen vasemmalle pisti kaartumaan aivan koko ajan.

Oon kyl tykkäilly, tuota pitänee saada viikon päästä lisää toivon mukaan.

rlsmooth
Apteekki

Post by rlsmooth » Mon 19 Aug 2013, 18:52

Criticall mass on kyl aika jees hyvin kasvatettuna. Ite maistellu viime aikoina Himalaya og:ta. Lajike tempaisee ajatuksesi 1,5 tunniksi myrskyisälle vuorelle, josta laskeudut hiljalleen alas seuraavat 5h. Erittäin pitkäkestoinen poltto, pystyy toimii mukavan lungilla flowlla.

White devil taas ei käy päähän juuri muuten, kuin erittäin miellyttävän rauhoittavasti ja poistaa kiireen kehosta.

Breaker
Karvakuono

Post by Breaker » Tue 20 Aug 2013, 10:22

Kaikki lajikkeet ovat hyviä kun ne oikein kasvattaa.
Sitten kun kukassa on kaikki lannoitteiden jämät ja puskat kasvatettu vähän sinnepäin se maku
menee kokoajan huonommaksi.
Fosforin tuntee kielellään kun kielenkärki maistuu "rautaiselta" niin on jäänyt huuhtelut kesken ainakin. :doh:

En ymmärrä miksi nähdä 3-6kk vaivaa, jos siellä lopussa sitten ollaan valmiita jättämään se kuukausien työ. :roll:

Drr
Karvakuono

Post by Drr » Fri 20 Sep 2013, 23:09

Breaker wrote:Kaikki lajikkeet ovat hyviä kun ne oikein kasvattaa.
Täysin samaa mieltä! Itse oon ainakin tähän mennessä tykännyt kaikesta HYVÄSTÄ pilvestä mitä oon polttanut merkkiin katsomatta. Hyvän kukan tekee kasvattaja ei lajike. :up: Nämä siis omia henkilökohtaisia tuntemukseni kyseisestä aiheesta :)

Mukavimmat päihtymystilat on saatu aikaiseksi jollakin seuraavista: G13, Northern Lights ja Jock Horror. Kaksi ensimmäistä juuri sitä mitä mä haen pilveltä; Tasaisen voimakasta ja pitkäkestoista. Jock Horror koska ultimate brainfuck.
Last edited by Drr on Sat 21 Sep 2013, 04:38, edited 1 time in total.

Pen
OD

Post by Pen » Sat 21 Sep 2013, 03:12

Critical Massia ja White Widowia, molemmat varsin laadukkaita, oon viimeaikoina poltellut, tykkään, joskin tuo Widow pistää välillä ahistamaan. Harvemmin kyllä muutenkin hiisailen, enemmän kämppiksen juttuja toi polttelu, mulla menee lähinnä jonkun kanssa combottaessa.

Myös white russiania jonka pitäs olla hyvä lajike on hieman mutta ei oikein paljoa sano, lieköhän paskasti kasvatettu tai jotain.

Noh, ei ole edes omia budeja mutta kokoajan sitä tarjolla olisi kun kämppis tuota tykkää lussuttaa enemmänkin.

5-meo-EMT
Psykonautti

Post by 5-meo-EMT » Wed 25 Sep 2013, 12:08

Northern Lights on jääny ykköseks 16 vuotiaasta saakka 6 vuotta sitten. Tolet oli pyöree nolla ja vaa muutaman kerran aiemmin polttanu ees röökiä sitä ennen. Budi oli tosi tiivistä ja tahmeeta; melkeen kun lätkää. Ja yhet 0,05 paukut tölkkipiipusta pisti pään niin pyörälle et tuntu ku olis vuoristoradassa :D. Kunnon trippailuu ilman ahistusta.

Kovin moni lajike ei tunnu mulle sopivan kun alkaa vainoileen ynm paskaa, mut hyvii lajikkeita on ollu nortti, black domina, jack herer, white widow ja amnesia haze.. Ohan noita muitaki mutten muista ny. Ei tu polteltuu melkee ikinä nykysin ahistuksen ja flippailun takia mut norttii polttasin vaikka ennen porukoille menemistä. *drooool*
You know the mind has a thousand eyes..

Illuusio

Post by Illuusio » Mon 30 Sep 2013, 15:27

Lemon Kush, afgan ja hawaii gold.

Harmittaa kun muutaman kerran saanut jotain sairasta settiä käsiin, mutta en sitten ikinä ole saanut tietää mitä se on. :x

Superskunk on myös ihan hyvää, tosin mulle tullut aika mont kertaa huono olo, jos liikun 50metriä enemmän kun polttanut tätä. Mutta sekin loppuu kun vähäsen istuskelee tai makoilee :up:

kuikkakoponen
Karvakuono

Re: parhaat kannabis lajikkeet

Post by kuikkakoponen » Mon 07 Oct 2013, 15:09

Baklan wrote:Asenteet polttamisen suhteen ja kasvattajan intohimo kasvatettavaa kohden ovat
merkittävät tekijät, kuullostaa melkopaljon häränpaskalta mutta totta se on.
Baklanin kanssa samoilla linjoilla tuon kasvatus asenteen kanssa. Huolellisesti kasvatettuun saadaan just ne ominaisuudet mitä kasveille on dumpattu....itse vasta alkumetreillä kasvatuksessa mutta ajatus muutamien kasvien ominaisuuksien yhteensaattamisesta kiehtoo. Ajatuksella tiettyyn fiilikseen tietty lajike.. Itse kasvattajana olen liiankin perfektionisti eli vain täydellisyys on kyllin hyvää....ei kyllä ole kukaan valittanutkaan,joka on saanut maistiaisia sadostani.

kuumottelija
Lepakko

Post by kuumottelija » Wed 09 Oct 2013, 04:11

Huvikseen voisin tähän ketjuun mainita, että löydettiin kaverin kanssa keskeltä pihaa juuri ennen yöhallojen alkua täydessä kukinnossa oleva kasvi :):) Ei ollut ihan priimaa, mutta kyllä bongista pärtsi aika lailla tarpeeksi poltettuna, ilmeisesti Indica-voittoista. Muutama ketsi ilmaista budia noin seinäntakaa keskeltä pihaa, eipä auta valittaa :)

Ja jottei aivan offikse mee, mainitsen tähän että optimikukkani on varmaankin 70-30 Indica-painoitteista.

kurttu
Psykonautti

Post by kurttu » Wed 09 Oct 2013, 21:56

G-13 Köpikses krisus, aiva järkyttävän hyvää polttoo. Maistakee ihmees jos käytte kys. paikassa visiitil.

PastoriOutous
Karvakuono

Post by PastoriOutous » Fri 18 Oct 2013, 21:52

Kuulin että olisi White Rhinoa saatavilla täällä päin. Muuten en niin hirveästi kiinnitä lajikkeisiin, mutta tohon tuli joskus rakastuttua aikoinaan aika huolella. Ihan uskomattoman jumittavaa kamaa, ei varmaan ihan jokapäiväiseen polttoon tosin taida sopia. Mut nyt vaan kuola valuen odottelen, että saisi säädettyä tota itelleen.

Rollo Tommasi
Psykonautti

Post by Rollo Tommasi » Sat 02 Nov 2013, 11:01

Aijai, ku on namia tää Sour Kush http://www.leafly.com/hybrid/sour-kush. On ulkonäkö, tuoksu(erittäin vahva) ja erityisesti maku kohdallaan tässä lajikkeessa ja tuntuma on hyvin stickyicky.
Soveltuu mainiosti esimerkiksi päiväpoltoksi ja wake'n'bake- tavaraksi, euforinen kh-lääkkeiden ohessa. On myös mielestäni kohtuu vahvaa, tässä on tolea kertynyt runsaanlaisesti, mutta tossa 0,2 jounin kun poltin niin kolisi yllättävänkin kovaa.
It's just a ride.

Bongivedelläkuuhun
Karvakuono

Post by Bongivedelläkuuhun » Thu 07 Nov 2013, 12:04

AK-48 ehdottomasti! :shock:
Tsiigaan lentokoneita, ne lentää bongivedellä kuuhun.

Pen
OD

Post by Pen » Thu 07 Nov 2013, 18:17

Nyt on ollut Critcal Jackia - Critical Massin ja Jack Hererin risteytys. Tykkään!

Sekä tietenkin Critical Massia ja White Widowia joista on tullut aika vakioita. Hieman AK-47:määkin taisi tossa tolla yks päivä.

Charasta vaikkei se kannabislajike olekaan myös oli gramma tossa, en tosin ehtinyt siitä kuin yhet savut ottamaan mutta olipa kyllä nannaa. Eka kerta yli vuoteen hasaa.

boost
Lepakko

Post by boost » Mon 25 Nov 2013, 00:32

C99 ja LSD ovat varmaan sellaisia, mitä suosikeiksi voisi kutsua.
Heh....muistuu, kun joskus luultiin kavereitten kanssa, että ollaan saamassa happoja, kun myyjä vaan sano, että olisi LSD:eetä :doh:
Ainii...sitten snow white kanssa....ei ole mikää muu lajike yhtä kujalle vetäny ja antoi aika omalaatuisen pärinän muihin verrattuna.

kuikkakoponen
Karvakuono

Post by kuikkakoponen » Wed 08 Jan 2014, 03:29

PastoriOutous wrote:Kuulin että olisi White Rhinoa saatavilla täällä päin. Muuten en niin hirveästi kiinnitä lajikkeisiin, mutta tohon tuli joskus rakastuttua aikoinaan aika huolella. Ihan uskomattoman jumittavaa kamaa, ei varmaan ihan jokapäiväiseen polttoon tosin taida sopia. Mut nyt vaan kuola valuen odottelen, että saisi säädettyä tota itelleen.
valkonen sarvikuono kyllä pärisee hyvin. Sain kaverilta kopallisen maistiaisia...pisti kyllä perseen penkkiin kyselemättä :D

kuumottelija
Lepakko

Post by kuumottelija » Thu 20 Feb 2014, 06:47

En tiedä mitä, mutta sanoisin että jopa medical-tapaista ilmeisesti Indincaa ollut tässä 10 g ja huhhuh, ei oo tarvinnut vetää normisti aivan välttämättömättömii ahdistus- ja unilääkkeit!

Illuusio

Post by Illuusio » Tue 04 Mar 2014, 18:42

Täysin eri aiheesta kirjottelen kuin lajikkeista, mutta en silti näin pieneen asiaan topiccia perusta.

: http://areena.yle.fi/tv/2188456/#/play

Alkaa 21:00, keskustelua hatsista. Osallistujat: sisäministeri Päivi Räsänen, huumetutkija Jussi Perälä, kannabiksen kotikasvattaja Mikko Pekkola, Youth Against Drugs ry:n toiminnanjohtaja Rosita Juurinen, kannabisaktivisti Mika Isomaa, Ruohojumala-kirjan toimittaja Mia Heiskanen, huumehistorioitsija Jaakko Hämeen-Anttila ja muusikko Juju.

Saattaa tulla ihan mielenkiintoista seurattavaa. :D Päivi räsänen... :D:D: DD:D:D: 8)

psychiCNoob
Moderator

Post by psychiCNoob » Tue 04 Mar 2014, 22:53

Hahahhh, onhan tää vähän offtopicii mut räsänen on koomikko ! :P HUUMEITAAAA

Anti-offtopic: CBD Skunk Haze on pop

E: eeppinen lopetus :D
Life = The Trip

kuumottelija
Lepakko

Post by kuumottelija » Thu 06 Mar 2014, 01:40

Ah nyt jotakin todella Indicaa, erittäin voimakastuoksuista lajiketta, ei muista mitä sekunti sitten teki ja kesti 10 minsaa ennen kun nous kunnol :D