Kannabislajikkeet

Keskustelua kannabiskasvista ja -jalosteista sekä kannabiksen tavoin vaikuttavista aineista.
Varjo

Re: parhaat kannabis lajikkeet

Post by Varjo » Tue 15 Nov 2011, 11:04

psycho4life wrote:Pitäs kyllä enempi noihin erilaisiin lajikkeisiin tutustua kun yleensä aina ollut tarjolla vaan White Widowta tai sitten jotain random indicaa. Varmaan paras tähän asti on ollut Afghan
Afgaanihasa oli kyllä hintansa väärti ainakin A'damissa. 20 eurolla 5 keilaa :P

Psychonautilus

Post by Psychonautilus » Fri 18 Nov 2011, 03:08

psycoma wrote:jyväskylän energia oli miellyttävää.

exduunikaveri nuuhki sitä ja sano et haisee niin paskalta kukalta ettei varmaa ees pärise, vartin päästä se veti mut baarista ulos ja huutaa mitä vittua me ollaa vedetty ,)
Budissa on toi paha vika et vaikka ulkonäkö ja tuoksu antaa osviittaa tehosta, ei sitä voi tietää ennen kuin polttaa. Jotkut lajikkeet haisee enemmän 'heinälle' tai muuten miedolle, ja hyväkin budi voi olla lehtevää tai litistyny jonku jannun taskussa kaks päivää. :D Meinasin ite eka kieltäytyä polttamasta parasta budia mitä on tähän mennessä tullu ku luulin sen olevan homeessa, hais niin saatanan pahalle ja ihan täsmälleen jollekin viime jouluiselle raejuustopurkille jääkaapin perältä. Katoin sit kuitenki tarkemmin ja vähän aikaa pällisteltyäni tulin siihen tulokseen että taitaa vaan olla tosi dänkkiä budia ku näyttää ihan priimalta. Ja sitähän se oli, helvetin hyvän makustakin vielä vaikka haju oli kuvottava. Blue Cheese tais olla kyseessä mutta en ihan varmaks muista.

Paha kuitenkaan heittää tota yhen polttokerran perusteella mikskään "parhaaks" lajikkeeks; jonkun tunarin kasvattamana Sour Diesel voi olla hirveetä kenkäheinää verrattuna pro-tyypin Skunkkiin. Maku sekä vaikutusten laatu ja kirjo on mun mielestä parempia kriteereitä lajikkeiden valkkauksessa ku teho, koska vaikka lajike jonkun verran vaikuttaa, se heittelee helvetin paljon.

lordshiva
Karvakuono

Post by lordshiva » Thu 24 Nov 2011, 12:29

Psychonautilus wrote:
psycoma wrote:jyväskylän energia oli miellyttävää.

exduunikaveri nuuhki sitä ja sano et haisee niin paskalta kukalta ettei varmaa ees pärise, vartin päästä se veti mut baarista ulos ja huutaa mitä vittua me ollaa vedetty ,)
Budissa on toi paha vika et vaikka ulkonäkö ja tuoksu antaa osviittaa tehosta, ei sitä voi tietää ennen kuin polttaa. Jotkut lajikkeet haisee enemmän 'heinälle' tai muuten miedolle, ja hyväkin budi voi olla lehtevää tai litistyny jonku jannun taskussa kaks päivää. :D Meinasin ite eka kieltäytyä polttamasta parasta budia mitä on tähän mennessä tullu ku luulin sen olevan homeessa, hais niin saatanan pahalle ja ihan täsmälleen jollekin viime jouluiselle raejuustopurkille jääkaapin perältä. Katoin sit kuitenki tarkemmin ja vähän aikaa pällisteltyäni tulin siihen tulokseen että taitaa vaan olla tosi dänkkiä budia ku näyttää ihan priimalta. Ja sitähän se oli, helvetin hyvän makustakin vielä vaikka haju oli kuvottava. Blue Cheese tais olla kyseessä mutta en ihan varmaks muista.

Paha kuitenkaan heittää tota yhen polttokerran perusteella mikskään "parhaaks" lajikkeeks; jonkun tunarin kasvattamana Sour Diesel voi olla hirveetä kenkäheinää verrattuna pro-tyypin Skunkkiin. Maku sekä vaikutusten laatu ja kirjo on mun mielestä parempia kriteereitä lajikkeiden valkkauksessa ku teho, koska vaikka lajike jonkun verran vaikuttaa, se heittelee helvetin paljon.
IMO budissa on tärkeämpää miten se on kasvatettu kuin lajike. Toki eri lajikkeet tuovat erilaisen pilven jos vertaa vaikka sativaisia ja indikaisia, mutta lajikenimellä pröystäily on tyhmää, sillä hyvin kasvatettu skunkki voi olla tosiaan ylivertaista verrattuna vaikka huonosti huolta pidettyyn trainwreckiin tai johonkin muuhuhn ''dankkiin'' lajikkeeseen verrattuna. Myös asiallisesti kasvatetusta budista ei välttämättä edes ensimmäisillä polttokerroilla osaa sanoa onko jumittavaa vai energisempää kun on vain niin kovissa paukuissa. Olen myös useasti törmännyt liian aikaisin kaadettuun budiin ja se on kyllä pyhäinhäväistys. :(

psycoma
Lepakko

Post by psycoma » Fri 02 Dec 2011, 13:04

Huh tulipa outo olo siit et piti alkaa kelaamaa et mitä budilta tahtoo ja miks, sen seurauksena ku tätä ketjuu luin.

Mua ei nii haittaa vaik ois kaadettu kesken tai nipsitty kasvatuksen puoles välis, mä en niin kaipaa sellasta ihan vitun kovaa pilveeee uaaaaaa SHIVAAAAA PILVEEE POLTETAA BUDIII vaan mulle toimii sellane budi mikä pärähtää sopivasti ja saa mun suun pielet nousee ja mielellää kehon liikkeelle, mutta en taas tykkää sativasta ku se menee niin vitusti kovaa päähän ja sekottaa mut ja mun ajatukset ja aiheuttaa pahoja asioita ilkeitä tunteita kaikkea outoa ei niin kivaa.

Siis tykkään pirteestä indicasta ja tietämättä lajikkeesta mitää ni tuo jyväskylän energiaksi vannottu kotona kasvatettu kaverilta saatu, kiitos kaveri, ajoi ne tarpeet mitä budille asetan.
-ei lamauta ihan koko kehoa
-saa itellä suun käymää, vaik tuntu et kaikki entiset työkaverit taantu ajalle ennen puhunkyvyn omaamista

Neste
OD

Post by Neste » Wed 01 Feb 2012, 18:18

Chalice! Huh, huh! Aivan uskomattoman hyvä ja vahva tuoksu! Voisin sanoa että varmaankin paras suoraa luonnosta peräisin oleva haju mihin olen koskaan törmännyt :up: On myös ilmeisen potenttia tavaraa kun jo pienestä vapo pesällisestä meinasi överöidä :P
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite -William Blake

porter

Post by porter » Wed 01 Feb 2012, 20:17

G13 on ollu aika aika deelimäinen jopa kun harvemmin polttelee.

placebo
Kameleontti

Post by placebo » Thu 02 Feb 2012, 03:38

Itte oon kyllä tykästyny kolmeen erityisesti: White Widow, Himalayan Gold ja White Rhyno!
Periaatteet perustana, totuus selustana.

testeri420
OD

Post by testeri420 » Thu 02 Feb 2012, 05:24

Mun mielestä kaikista parhaat oli mitä itte sillo jalostin ittelleni ku kasvattelin.
Oli justii passelin vahvaa. Kun en tykkää sellasesta överivahvasta että ei pysty liikkuu jos polttaa...
Tein itte omat lajikkeeni, menihän siinä työssä vuosia mutta lopputulos oli loistava...
Ja niille on hieno antaa nimiä koska on oma lajikkeensa, elikkä kastaa niin sanotusti :)

Ja huomasin siinä sellasen mielenkiintoisen jutun että tää kannabis risteytyessään ottaa aina ne parhaat ominaisuudet itteensä seuraaviin siemeniin.
On se vaa ihme kasvi...
En kadu mitään mitä olen tehnyt. Kadun vain sitä mitä en ole vielä kerennyt tekemään.
onlydeadfishgo with the flow..
"The water bong is so smooth that you dont realize how high youre getting, until its too late..." -Bubbles
Music is a saint.

bUkkA

Post by bUkkA » Thu 02 Feb 2012, 07:15

testeri420 wrote:Mun mielestä kaikista parhaat oli mitä itte sillo jalostin ittelleni ku kasvattelin.
Oli justii passelin vahvaa. Kun en tykkää sellasesta överivahvasta että ei pysty liikkuu jos polttaa...
Tein itte omat lajikkeeni, menihän siinä työssä vuosia mutta lopputulos oli loistava...
Ja niille on hieno antaa nimiä koska on oma lajikkeensa, elikkä kastaa niin sanotusti :)

Ja huomasin siinä sellasen mielenkiintoisen jutun että tää kannabis risteytyessään ottaa aina ne parhaat ominaisuudet itteensä seuraaviin siemeniin.
On se vaa ihme kasvi...
Eikö tätä kutsuta ihan vaan evoluutioks? :D

Kosmonautti
Psykonautti

Post by Kosmonautti » Thu 02 Feb 2012, 13:39

^Joskus kaverin kaa haaveiltiin et muutettas johonki mis olis laillista kasvattaa ja tehtäs omia risteytyksiä ja oma siemenpankki pystyyn!

g-13 on ollu päräyttävintä indicaa
ak-47 mukavinta sativa-indicaa
Haze lajikket parasta sativaa ollu.

Nuo tuli ekana mieleen.
Kuhan rakkaudella on kasvatettu niin on hyvää.
Yks mikä oli hyvää kans Red roses, ihan tahmasta ja hartsia niin paljon et kiilsi melkeimpä. Poltto oli aika tripauttavaa.
Marsin kamaralle päästyä marsin sen ympäri. Marsin ympäri! monta kertaa...
en ole maanympäri matkaaja vaan marsin ympäri matkaaja

Infitialis
Apteekki

Post by Infitialis » Tue 07 Feb 2012, 00:13

Alpha Bud hyvä vahva unilääke indica.
Parhaat karstat on pohjalla.

Hogedi
Tuppisuu

Post by Hogedi » Thu 09 Feb 2012, 17:07

Moby Dick mailman paras, tripannu kyseisestä kukasta ainakin 3 kertaa.. "Hullut flippaukset" :cheers:

mauseri
LD50

Post by mauseri » Thu 09 Feb 2012, 17:53

Neste wrote:Jack Hereristä tykkään erittäin paljon, jotenkin todella pitkäkestoisen tuntuinen. Myös ulkokasvatettu Early Wonder Skunk yllätti erittäin positiivisesti.
Kun poltan hererii niin tunnin välein pitää/tekee mieli polttaa lisää, nimenomaan tuo on mielestäni hererin huonoin puoli. Ihmiset ovat erillaisia näköjään..

Frendi laittaa kohta kasvaan budii. Sillai et 3 lajiketta (yks indica ja 2 sativaa) jokaista kai 2 puskaa, eli kuusi kasvia. Tärkein ominaisuus olisi ainakin yhdessä sativassa sadon määrä. Muissa taas laatu/teho/kesto. Eli Tänne ehdotuksia!

Yks lajike on luultavasti The Doctor koska siitä on saatu KILO KUIVAA KUKKAA.. :shock: Oon nähnyt sen videon mis ne kasvattaa sitä. viikon välein näyttää miten edistyy.

Ps. Taitaa mennä pari kuukautta ennen ku se saa kämpän mis voi kasvattaa, joten ehdotuksii tänne vaan!
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"

kissankorva
Apteekki

Post by kissankorva » Fri 17 Feb 2012, 14:46

Suosittelen kyseisiä lajikkeita. Jock horror, voi olla vähän nihkee kasvaa jossei osaa hoitaa kunnolla, mutta lopputuloksena erittäin mukavaa
kukkaa, pirteää.

Toinen on sellasta lepposaa fiilistely budia, ei todellakaan mitään laimeaa, ja kauniin purppuraista kukkaa lähestulkoon aina eli early special, suosittelen.

Kolmanneksi sellainen lajike kun S.a.g.e. Jotkut väittävät indicaksi mutta itselle on aina sattunut sativainen yksilö ja tehoiltaan kaikista parhainta sativaa mitä on koskaan vastaan tullut. Tätä on tullut myös jock horror x s.a.g.e vastaan, Ja voin sanoa että huhuh.

Ja jos tilaa rittää nii villit sativat ovat manioita kasvattaa.

Touchet
Moderator

Kannabislajikkeet

Post by Touchet » Wed 04 Apr 2012, 01:16

Cannabis sativoista olen eniten tykännyt etelä-afrikkalaisesta maatiaislajikkeesta Durban Poison. Antaa melko kirkkaan pilven, joka flipauttaa visionäärisiin keloihin suurina määrinä nautiskeltuna, mutta yhden-kahden hitin annostuksilla lähinnä parantaa keskittymiskykyä ja voimistaa aistimuksia. Toinen suosikki on Super Silver Haze, joka mulla toimii oikein oivallisena inspiraatioboostina.

C. indicoista maatiaiset Afghan ja Hindu Kush sekä niiden hybridi Afghani Hindu Kush ovat olleet parhaiten omiin tarpeisiin sopivia. Afghanit tuntuu eroavan melko merkittävästi muista indicoista. Se pilvi on jollain tapaa todella syvällinen, meditatiivisella tavalla passivoiva, jonka vuoksi käyttö normaalien päiväaskareiden lomassa ei ole kovin suositeltavaa. Hindu Kush taasen on erityisen tehokas poistamaan ylivirittyneisyyttä kehosta ja lääkitsee kipuja helvetin hyvin. Parasta krapula- ja stimulaskupajanderia.

Aiemmassa elämässäni suosin indicaisempia lajikkeita, koska sativat useasti ahdistivat masennuksen kanssa kamppailevaa päätäni ja teki mieli vain jumittaa. Aikuistuttuani ja runsaasti psykedeelejä kiskottuani olen kuitenkin alkanut diggailemaan enemmän sativaista pilveä. Tuntuu, että nykyään tämä tyyppi händlää sen ajatuskelojen kiihtymisen melko hedelmällisellä tavalla.

Eniten olen elämässäni (tietääkseni, muistaakseni) poltellut Afghania, Passion #1:tä, Blueberryä, G13:ta, White Widowia, White Rhinoa ja Northern Lightsia.
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
— Professori Louis Lewin, 1924

PeppeHalti
Lepakko

Re: Kannabislajikkeet

Post by PeppeHalti » Fri 06 Apr 2012, 03:35

Cheese on ollut suosikkilajikkeeni jo vuodesta 2004, jolloin sitä ensimmäisen kerran ostin. Luulin aina, että säätäjäni oli vain keksinyt jonkun huvittavan nimen myynnin edistämiseksi, mutta damissa sitä oli myynnissä, ja hajusta ja mausta ei voi erehtyä.

Vuosina 2006-2011 jouduin muuttamisen takia polttamaan jotain ihan muuta, mutta nyt kotikasvatuksen myötä olen päässyt takaisin juustoa polttamaan.

Armageddon on toinen kiva lajike, mutta sitä melkein kannattaisi pistokkaista kasvatella, on noissa homegrown fantaseedseissä niin helvetisti fenovaihtelua, ettei koskaan tiedä mitä sieltä on tulossa.

FlyingH

Post by FlyingH » Mon 23 Apr 2012, 13:54

PeppeHalti wrote:Cheese on ollut suosikkilajikkeeni jo vuodesta 2004, jolloin sitä ensimmäisen kerran ostin. Luulin aina, että säätäjäni oli vain keksinyt jonkun huvittavan nimen myynnin edistämiseksi, mutta damissa sitä oli myynnissä, ja hajusta ja mausta ei voi erehtyä.

Vuosina 2006-2011 jouduin muuttamisen takia polttamaan jotain ihan muuta, mutta nyt kotikasvatuksen myötä olen päässyt takaisin juustoa polttamaan.

Armageddon on toinen kiva lajike, mutta sitä melkein kannattaisi pistokkaista kasvatella, on noissa homegrown fantaseedseissä niin helvetisti fenovaihtelua, ettei koskaan tiedä mitä sieltä on tulossa.
Cheese mitä mulla on ollut joskus aikoinaan, oli sellasta että vaikutukset voimakas jumitus mutta samalla tripauttava pilvi.. Nuput kuin jotain kiviä ja haisee vähän kuin joku homeinen juusto. Polttamisen jälkeen maku on suussa monia tunteja ja tosiaan jos tota oli minigripissä gramma kun matkusti bussissa niin koko bussi tuoksu budille :) loistavaa settiä

Psychonautilus

Post by Psychonautilus » Sun 06 May 2012, 14:25

PeppeHalti wrote:Cheese on ollut suosikkilajikkeeni jo vuodesta 2004, jolloin sitä ensimmäisen kerran ostin. Luulin aina, että säätäjäni oli vain keksinyt jonkun huvittavan nimen myynnin edistämiseksi, mutta damissa sitä oli myynnissä, ja hajusta ja mausta ei voi erehtyä.

Mutta Cheesekin on vain tietty pisto - yks helvetin dunkkaava ja keskivertoa jumittuneempi - kaikkien aikojen that's-so-last-season Skunkista.

Ja hyvin kasvatettu Skunkki pesee monet muut nimehypepelleilyt mennen tullen.

SteveHarris
Psykonautti

Post by SteveHarris » Sat 12 May 2012, 01:39

Viimeaikoina parhaat ollu:

Maple Leaf
Industrial
Black Domina
Voodoo

kaikki noi ollu varsin mahtavia joskaan ei ihan päiväpoltoks sovellu

Soppaluu
Lepakko

Post by Soppaluu » Mon 14 May 2012, 17:22

Silver Haze ;)

Tullu sekoiltua ku tuota polttanu :oops:

Tiberius
Lepakko

Post by Tiberius » Fri 18 May 2012, 18:41

todella onnistunutta jack herreriä ja crystalia...... :mrgreen: :mrgreen: kaverilla sato juuri valmistui ja onnistu ihan loistavasti molemmat.
-=€ukataforia eis pathoS=-

mentalhell
Kameleontti

Post by mentalhell » Sun 20 May 2012, 14:55

Jack Herer on kokemuksieni mukaan paskaa polttoa kyllä, ellei tykkää hirveän pyrähtäneestä olosta ja hyvin voimakkaasta psykepilvestä.

Ne jotka pilveltä hakee tollasta vaikutusta tai joilla on tolet tapissa, niin varmaan unelmapolttoa.

Tuon lajikkeen kukka sai mut jättämään pilven pois moneks vuodeks, ennen kuin tajusin että se kukka oli vaan ihan vääränlaista mulle. Aivan liian voimakasta, aivan liikaa THCtä suhteutettuna antipsykoottisiin vaikuttaviin aineisiin.

Elämä muuttui elokuvaksi mitä katselin leijuvasta kehostani, en ymmärtänyt puhetta, unohdin sanojen merkityksen jne jne.. Vaikka olisi pilvessä niin tykkäisin säilyttää jonkinlaisen kosketuksen todellisuuteen, siihen tämä ei sopinut. Paljon polttavat kyllä rakastivat tätä kukkaa, mitä liikkui joskus paljon täälläpäin.

Nykyisin onneksi ymmärrän jättää voimakkaat poltot välistä ja polttaa niitä kevyempiä vaihtoehtoja, jos poltan. Mitä nykyisin harrastan aina välillä, entisen en ollenkaan sijaan. Jäi huono maku kokemattomalle tosta Jack Hererin polttamisesta, mikä oli vielä aivan priimaa, täydellisesti kasvatettua kukkaa.

SteveHarris
Psykonautti

Post by SteveHarris » Fri 01 Jun 2012, 14:10

toissa viikolla ( muutama päivä sinnetänne ) valmistui critical hereri ja yks moby dick , tietty yks perinteinen maple leaffi kans

critical hereri oli varsin mainio , vähä niinku turboahdettu versio normi hereristä jota ei täällä ainakaa oo näkyny hetkeen

kaikkihan noi on hiton hyviä mut criticali kyl aiheutti pahimmat mässyt hetkeen, ainoastaan industrial on aiheuttanu kovempia tähän asti.

FlyingH

Post by FlyingH » Sat 02 Jun 2012, 17:43

Hyvin kasvatettu ja curetettu skunkki on kyllä parhaita cannabis lajikkeita mitä löytyy. Todella vahvaa, mutta ei silti aiheuta pienilläkään toleilla ahdistusta mitä esim. G-13 itselle tekee. Kannattaa kokeilla :up:

Timp3
Kameleontti

Post by Timp3 » Sat 02 Jun 2012, 21:29

Tossa mulla olis valmiina pari ketolaa herrerii.. Ei vaa oo päässy vielä testaamaan kun KH ja satunnaiset seulat. Eikä kyllä olis tarkotuskaan polttaa muuten ku armottomaan vitutukseen/stressiin :) Mutta hyvältä näyttää ja tuoksuu! Kuulemma tää ollu aika korkeelentosta ja piristävää.
"What's worse? Being strung out or being fat?"
— Nikki Sixx

SteveHarris
Psykonautti

Post by SteveHarris » Sun 03 Jun 2012, 03:56

Täytä jääkaappi ennenku hiisaat , tulloo meinaa nälkä!

sunyata
Psykonautti

Post by sunyata » Tue 05 Jun 2012, 11:23

Mä en edes tiedä mikä lajike toi on. Ei varmaan edes ole kannabista, luultavasti basilikaa. Joku saniainen kuitenkin jota kasv... katselee innoissaan, kun se kasvaa naapurin parvekkeella.
vain otettu lääke ottaa päähän

tsundere
Lepakko

Post by tsundere » Sun 10 Jun 2012, 21:08

tässä poltellut mk-ultraa viimepäivinä. tosi jeees.. en oo koskaan ollu kannabiksesta niin pilvessä ku mitä mk-ultrasta O.O
vastatkaa vihaan rakkaudella

testeri420
OD

Post by testeri420 » Mon 11 Jun 2012, 14:04

Ice on ollu sellasta mikä o varmaa eniten mielee jääny savuista.
Sit se joku iha yyber vahva mistä näin ainoot hallut mitä kukkapaukkuje jälkee näin sillon.
En oo nähnyt halluja pelkästä savusta sen jälkeen.
En kadu mitään mitä olen tehnyt. Kadun vain sitä mitä en ole vielä kerennyt tekemään.
onlydeadfishgo with the flow..
"The water bong is so smooth that you dont realize how high youre getting, until its too late..." -Bubbles
Music is a saint.

Soppaluu
Lepakko

Post by Soppaluu » Thu 05 Jul 2012, 20:17

Northern lights aika päräyttävää indicaa. Diggaan.