Kannabis vaikuttaa oudosti

Keskustelua kannabiskasvista ja -jalosteista sekä kannabiksen tavoin vaikuttavista aineista.
SahkoinenVelho
Kameleontti

Re: Kannabis vaikuttaa oudosti

Post by SahkoinenVelho » Sat 03 Nov 2012, 14:54

Miksaatteko röökiin paukkunne? Mulla kannabis ei tee mitään ihmeellistä vatsan toiminnalle mut joskus jo pieni määrä röökiä ja pakko juosta vessaan...

frapathea

Post by frapathea » Sun 04 Nov 2012, 01:45

Oon kuullut monilta, että hatsi vaikuttaa ruoansulatuselimistöön. Kuulemma joiltain jopa katoaa hetkeksi mahdollinen laktoosi-intoleranssi.

Mulla vaikuttaa kannabis oudosti – ei lainkaan. Lopetin kesällä seinään päivittäispolttelun ja sen jälkeen oon kokeillut kai kolme kertaa. Ei mitään. Vähän tylsä olo, mutta siinä se. Toissapäivänä poltin muutaman aktiivisen polttelijan kanssa hatsia, jota itse väittivät ihan vitun vahvaksi. Muulla seurueella silmät punaiset kuin neitsytmorsiammen posket hääyönä, kikattivat ja kuumottelivat kuin ensikertalaiset, ja mun rooliks jäi toivoa, että vittu olisinpa itekin noin paukuissa. Mut eipä. Ehkä mä vaan hiisasin itelleni ikuisuustolet ja tässä sitä ollaan. Ei sillä, ei mulla niin suuri ikävä pilvessä oloa olekaan.

VXA
Kameleontti

Post by VXA » Sun 04 Nov 2012, 01:58

Niin, ja vielä; jos on tosi, tosi paukuissa, ni saattaa tulla ikävän kipeä olo vatsaan.
Jos metsään haluat mennä nyt,
niin takuulla pajautat.

Kolme likaista hippiä hiisas näin, piippu kiersi ringissä eteenpäin. Ja koska hatsia oli paljon niin, kutsuivat he messiin yhden pajapään.

Kuoseissa taju ajantajusta heikkenee.

purifiedd
Tuppisuu

Post by purifiedd » Wed 14 Nov 2012, 00:40

Mulla kannabis aiheuttaa aikamoista sosiaalista ahdistusta jos olen savuissa sellaisessa seurassa, joista kaikkia en tunne tosi hyvin. Vainoharhaisuutta olen myös huomannut kokevani. Pari kertaa meinannu iskeä kunnon paniikki. Ei ollut edes mitään suuria annoksia nautittu.
En mitenkään kovin usein polttele. Ehkä noin 3 kertaa kuussa.
Mikä tähän auttaisi? Olen miettinyt annosten pienentämistä ja CBD pitoisempia lajikkeita.. Ehkä pitäisi vaan totutella :twisted:
Omia kokemuksia?

Infitialis
Apteekki

Post by Infitialis » Wed 14 Nov 2012, 01:17

purifiedd wrote:Mulla kannabis aiheuttaa aikamoista sosiaalista ahdistusta jos olen savuissa sellaisessa seurassa, joista kaikkia en tunne tosi hyvin. Vainoharhaisuutta olen myös huomannut kokevani. Pari kertaa meinannu iskeä kunnon paniikki. Ei ollut edes mitään suuria annoksia nautittu.
Mikä tähän auttaisi? Olen miettinyt annosten pienentämistä ja CBD pitoisempia lajikkeita.. Ehkä pitäisi vaan totutella :twisted:
Omia kokemuksia?
Ehkä vaan ei pitäisi totutella.
Parhaat karstat on pohjalla.

liukuri
Karvakuono

Post by liukuri » Wed 14 Nov 2012, 10:49

Parhaiten menee ohi kun vaikka kuinka ahdistaisi niin on sosiaalinen ja uppoutuu tilanteisiin :) En tiedä itekki ku pitkää jo poltellu ja sit alko iskee et ihmiset ahisti ja oikeastaa koko ajan yksinki oli ahistunu, jopa jo omat kaverit ahisti ja ihan järkyttävää vainoharhasuutta ku epäilly jo omaa äitiäkin et se haluais pahaa mulle.. Tuli semmonen olo et pitäiskö lopettaa, no päädyin siihe ei ku sama jatkaa ja antaa olla, niin nykyään samalta tuntuu mutta vain hetken kunnes tajuaa et "Mitä v****a sitä ajattelee" ja Euforia ja rauha valtaa taas mielen :) Ehkävähän kuitenki jää aina semmonen olo et joku tulee ja tappaa, mut sehän on vain ihan kiva vain, paukuissa koska tietää senkin olevan kuitenkin ajattelua :) Mut polttaa vaan ja totuttelee, ja vaik se ahistuneisuus ja kuumottelu ei lähtis niin ajattelee sen sillee et se on vähä ku pääsis johonki jänskään leffaan mukaan :D

En kyl sit tiiä ku tykkään muutenkin kurjuudesta :) Painajaiset on parasta<3

Mut joo.. Nykyyä tullu semmonen kurjuus esille et nämä sativat alkanu toimii iha jännästi ku lyövät yhtä lukkoo ku indicat. Kurjaa sinäänsä jos porukal polttaa niin kaikki vaa säätää vitusti jotain sit ite jumittaa. No mutta ei siin sillee mitää ku kiva vaan hiljentyy ja tuijottaa taivasta ja alkaa rakentaa jotain todella kieroutunutta ajattelua, mutta kuitenki näkee sen luonnon kauneuden koko ajan :)

Kerran semmoista hyvää indica kukkaa poltettiin kavereiden kanssa ja lähdettiin auton kyytiin. Oli iha sairaan kaunis semmonen auringonlasku ja siinä se puolentunnin matka meni kivasti ku joka toinen ajatus oli "Vittu et hieno taivas" ja toinen taas "Millasen lapsen mä saisin koiran kanssa." Ja nuo vaihtelivat jonkun minuutin parin välein :) Mut lopettais ja takas hiisaa ku muute tää menee iha vaa selittämiseks :D
As high as i am i cant never get enought

MethAciD
Lepakko

Post by MethAciD » Wed 14 Nov 2012, 13:11

purifiedd wrote:Mulla kannabis aiheuttaa aikamoista sosiaalista ahdistusta jos olen savuissa sellaisessa seurassa, joista kaikkia en tunne tosi hyvin. Vainoharhaisuutta olen myös huomannut kokevani. Pari kertaa meinannu iskeä kunnon paniikki. Ei ollut edes mitään suuria annoksia nautittu.
Omia kokemuksia?
Mulla tää sama, ja todella usein tuntuu ettei henki kulje kunnolla tai sitten vaan unohdan hengittää :D
Itellä auttanut annoksen pienentäminen ja syöminen ENNEN polttelua, mutta välillä pienikin määrä on aiheuttanut ahdistusta :(
Pari kaljaa ottaneena ei ikinä tule ahdistusta, eikä sillon kun on ryynejä syönyt.

Oon monta kertaa miettiny et ku kaikki koko aja höpöttää et hatsi on mieto huume, ja ei siitä voi niin sekaisin mennä jne, niin onkohan se jotenkin iskostunut takaraivoon ja sit ku huomaakin miten nopeasti ja paljon olotila muuttuu poltettaessa niin sitä tavallaan säikähtää ja voi ruveta ahdistamaan ku ajattelee ettei tästä nyt näin kujalle pitäny mennä.
En tiiä osasinko selittää,mutta tälläsiä mä kelailen
Humalaspäissää ja hulluna siinä hihittelevät ja hiplaavat.

doof
Kameleontti

Post by doof » Mon 26 Nov 2012, 22:45

Ehkä se on jäänyt siitä hippiajastai toi mieto huume sanonta? Sillon pitosuudet oli pienempiä ja poltettiin jointista mikä hukkas paljon, niin onhan se sillon sit ollu suht mieto huume.
Mä en sanois nykyajan budia bongista poltettuna miedoks päihtymystilaks

Tiempo

Post by Tiempo » Mon 26 Nov 2012, 23:09

Viimeksi kun poltin kukkaa joka oli ihan priimatavaraa ja pelkkää kukkaa tosiaan.
Raivotin sitä bongista ihan kunnon savut (maku oli todella smuutti) joten sitä sai imettyä iha saatanasti keuhkoihin.
Tuli ekaa kertaa ihan pikkaset kuumotukset ja kun istuin sohvalla en tuntenut jalkojani tahi vartaloani muuten kuin jonkinmoisen särinän voimalla (?) ja näkökenttä lähti pyörimään ihan huolella, tuntui kuin sohva olisi lähtenyt takaperin seinää pitkin kattoon. :D
Eka kerta kun näin trippaavaa vaikutusta tulee pilvestä, en valita ja lisää on saatava tämänkaltaista :cheers:

MethAciD
Lepakko

Post by MethAciD » Mon 26 Nov 2012, 23:59

Joo toi on varmaan ihan totta että hippiaikaan se on ollut miedompaa, tai ainaki kuvia kun on katellu niin budi on ollu sellasta hötöstä ulkokukkaa siemenien kanssa, ja välillä huonosti trimmattua. Ravinteet ja kasvatustarvikkeet ovat myös kehittyneet paljon, sekä risteytyksillä on saatu aikaan vahvempia yksilöitä.

En nyt väitä että tää ois mikään todistettu fakta, vaan kaupunkilaispojan maalaisjärjellä ajateltuna näin se menee :D
Kyllä mä ainaki meen niin kujalle aina kannabiksesta että en esim autoa lähtis ajaa ennenku on kunnolla laskenu olot(ku taas jotkut imee raakis spliffei ajaessa :down:
Humalaspäissää ja hulluna siinä hihittelevät ja hiplaavat.

tunnusta
Karvakuono

Post by tunnusta » Thu 29 Nov 2012, 20:42

Täällä onkin hieman tätä aihetta sivuttu, mutta kaipaisin apua / mielipiteitä seuraavaan asiaan:

Mikä ihme siinä on, että savut tuntuu vievän puhekyvyn lähes kokonaan? Varsinkin jos yhtään tuntemattomampaa porukkaa on, niin ei meinaa saada sanaakaan suusta. Ja sitten jos väkisin yrittää jotain puhua, tulee vaan jotain hiljaista mongerrusta ja sammakkoja joita en todellakaan tarkoittanut.

Eilen tein empiiriseen kokeen erittäin hyvän ystäväni kanssa. Yritin väkisin skarpata ja höpötellä, nousuvaiheessa se vielä joten kuten onnistui, tosin tällöinkin puheeni oli tavallaan hieman itsekästä / loukkaavaa, vaikken sitä todellakaan tarkoittanut. Nousujen jälkeen ei taas onnistunut puhe juuri mitenkään.

Tarkkailin itseäni. Pistin merkille, että kaikki mieleeni tulevat keskustelun aloitukset ja muut olivat kysymysmuodossa. Pystyin pelkästään kyselemään asioita. Selvinpäin ollessa keskustelu tapahtuu tietynlaisella automaatio-moodilla, nyt kaikki oli manuaalista. Jouduin käyttämään hirveästi voimiani keskusteluun, eikä se oikein onnistunut silti. Erittäin perseestä ja voimia vievää.

Ystäväni heitti äskettäin idean, että kokeilisin mongertaa / tuottaa mitä tahansa ääntä ja mielellään suht. kovalla voluumilla seuraavan kerran kun olen savuissa, tavallaan hieman avata ääntäni. Pidän tätä erittäin kokeilimisen arvoisena ideana, saa nähdä vaikuttaako se tuohon manuaali / automaatio -keskustelumoodiin millään tavalla.

King Ink
Moderator

Post by King Ink » Fri 30 Nov 2012, 15:05

tunnusta wrote:Yritin väkisin skarpata ja höpötellä, nousuvaiheessa se vielä joten kuten onnistui, tosin tällöinkin puheeni oli tavallaan hieman itsekästä / loukkaavaa, vaikken sitä todellakaan tarkoittanut.
Ootko varma, ettet vain turhan takia vainoile itsekkäistä jutuistasi? Oon ite (erityisesti pilvessä) myös tosi tarkka sanomisistani, ja siks oonki aina hiljaa. Tuntuu, et kaikki mitä saan sanottua, on tosi ilkeetä. Omista vainoistani huolimatta kukaan kaveri ei ole huomannut minussa sellaisia piirteitä.

Pakko oli lopettaa pilven poltto kun ei jaksanut tapella päätään vastaan koko aikaa. :)

frapathea

Post by frapathea » Fri 30 Nov 2012, 17:22

tunnusta wrote: Mikä ihme siinä on, että savut tuntuu vievän puhekyvyn lähes kokonaan?
Me emme ole ajatuksemme tai persoonamme. Me emme ole sosiaaliset suhteemme, taitomme tai habituksemme. Ne ovat meidän ja osa meitä, mutta eivät me. Siksi onkin normaalia ja oikeastaan kovin tavanomaista, että erilaisissa tajunnantiloissa käytämme aktiivisemmin tiettyjä osiamme, toisten jäädessä vähemmälle huomiolle.

Ajattelepa asiaa näin: olet eräänlainen biomekaaninen tietokone tai robotti. Arkielämässä pyörität yleensä tiettyjä ohjelmia ja sovelluksia vakioasetuksilla. Tajunnantilan muuttuminen on verrattavissa siihen, kun avaat jonkin ohjelman (tai käynnistät muun vastaavan toiminnon), jota et normaalisti käytä, ja suuntaat (yleensä suuren) osan resursseistasi sen pyörittämiseen.

Kannabis (ja etenkin aloittelijoilla myös suurin osa psykedeeleistä) aktivoi kehoissamme eräänlaista kehollis-hermostollista palautesilmukkaa. Tämä lie pääsyy sille, miksi se tuntuu vahvistavan kaikkea; musa kuulostaa paremmalta, ruoka maistuu herkullisemmalta, värit saattavat voimistua ja ahdistus tuntuu ihan vitusti helvetillisemmältä. Se nappaa usein ison palan suorituskyvystämme, ja sosiaaliset sekä semanttis-symboliset "ohjelmistomme" joutuvat tyytymään vähäisempään huomioon, etenkin mikäli niiden toimintaa ei ole vakautettu aiemmin ja/tai mikäli "koneistosta" ei löydy riittävästi tehoa.

Tai sit sä vaan poltat liian jumittavaa pilvee, höhö.

tunnusta
Karvakuono

Post by tunnusta » Fri 30 Nov 2012, 20:26

King Ink wrote:Ootko varma, ettet vain turhan takia vainoile itsekkäistä jutuistasi? Oon ite (erityisesti pilvessä) myös tosi tarkka sanomisistani, ja siks oonki aina hiljaa. Tuntuu, et kaikki mitä saan sanottua, on tosi ilkeetä. Omista vainoistani huolimatta kukaan kaveri ei ole huomannut minussa sellaisia piirteitä.

Pakko oli lopettaa pilven poltto kun ei jaksanut tapella päätään vastaan koko aikaa. :)
Olen kyllä varma, että iso osa sanomisistani on ihan puhdasta vainoilua. Toki välillä on tullut heitettyä oikeastikkin vähän turhia juttuja ilmoille, kun "sosiaalisen paineen" alla on pitänyt väkisin jotain vastata. Sama homma tosiaan myös itsellä, että miettii tarkkaan mitä sanoo, mutta silti, tai ehkä juuri sen takia heitot tuntuvat menevän vähän persiilleen välillä :P . Onneksi nämä eivät sinänsä mitä vakavia juttuja ole olleet ja ystävät tietävät ongelmani. Tää on varmaan sitä huumeriippuvuutta, kun saa taistella oman pään kanssa kokoajan, mutta siitä huolimatta polttaa.
frapathea wrote:Tajunnantilan muuttuminen on verrattavissa siihen, kun avaat jonkin ohjelman (tai käynnistät muun vastaavan toiminnon), jota et normaalisti käytä, ja suuntaat (yleensä suuren) osan resursseistasi sen pyörittämiseen.
Heitit frapathea paljon hienoja juttuja ilmoille, iso kiitos niistä! Kun asiaa tarkemmin mietin tuntuu, että asia on juuri kuten sen sanoit. Vaikutuksen alaisena tulee tahtomattaankin ajateltua erittäin paljon asioita. Tuntuu todellakin, että tämä syö kaikki resurssit pois siltä "keskustelu-ohjelmistolta", se sammuu lähes kokonaan. Sosiaalisissa tilanteissa pääni on vain yksinkertaisesti täysin tyhjä, en tiedä juuri yhtään miten mihinkäkin juttuun pitäisi vastata / reagoida, kadotan sosiaaliset kykyni aivan kokonaan. Joudun toimimaan jonkinlaisella manuaali-moodilla ja tämä on aika rasittavaa.

Olin noin vuoden ajan hyvinkin masentunut ja erakoitunutkin. Uskoisin, että tänä aikana tämä sosiaalinen-ohjelmistoni on kärsinyt erittäin pahasti. Seuraavaksi minun varmaankin täytyy alkaa vakauttamaan sitä, kuten asian ilmaisit. Täytynee kokeilla vaikutuksen alaisena äänen availua ja yrittää työntää rakentavat-ajattelu-sessiot sivuun. Jos tämä ei auta, niin ollaan sitten hiljaa ja tituuleerataan itseämme filosofiksi.

valkonen
Psykonautti

Post by valkonen » Sat 12 Jan 2013, 14:21

Joo mullakin on ongelmia kukkien kans.
Oon jotain neljä vuotta poltellu satunnaisesti, on ollu rentoo, laiskaa ja mieltä avartavaa ja kaikin puolin mukavaa.
Noin viis viimesintä polttelutuokioo on osoittautunu ihan kammottaviksi! Lajikkeina on ollu esim white widow ja ak-47.
Ei ole tarvinnut polttaa kuin parit henkoset ja vaikutukset alkaa todella nopeesti ja voimakkaasti, menee jalat alta. Värit muuttuu ja näkyy jopa harhoja, esim oon nähny poliiseja joka puolella ja luullut et mua seurataan (joo kuumottelua..) ja kavereiden kasvot vanhenee ja vaihtaa väriä, seinillä on heikkoja kuvioita.
Kaikilla kerroilla on ollu tosi voimakas tunne, et hampaat tippuu ja suu täyttyy verellä. Sattuu nii perkeleesti ja oon valittanu ja pelänny ihan ääneen.
Ajatukset lentää niin nopeesti että ahdistun, en saa mistään kii, en saa sanottua mitään järkevää ääneen, korkeinaan yksittäisiä sanoja tosi hätääntyneenä.
Tuntuu et aivot käyttää normaalia suurempa kapasiteettia, keksin hienoja ideoita, näen asiat eri näkökulmista ja löydän kaikelle selityksen, se on ihan normaali reaktio, mut kaikki tapahtuu vaan niin hirvittävän nopeesti etten kykene käsittelemään tai edes käsittämään. Hätäännyn, panikoin ja päädyn pomppimaan hyppimään juoksemaan ympäri asuntoa, ravistelen käsiä jalkoja heilun huudan, koska en voi olla paikallaan koska päässä tapahtuu niin paljon, koska kaikki on liikaa enkä mä kykene tarttumaan mihinkään. Oon myös yrittäny maata vaan yksin sohval ja keskittyy siihen mitä päässä tapahtuu, antaa ajatusten tulvia, mut ei se auta mitään. Ahdistun vaan tosi suuresti ja toivon et vaikutus lakkaa.
Julkisille paikoille meneminen on tuskallista. En kykene katsekontaktiin, itseni kasassa pitäminen on työlästä enkä uskalla puhua etten paljasta itseäni tai rupea kertomaan 'loistavista ideoista' suu vaahdossa.
Kaikki tämä yhdessä.. Pää ei vaan yksinkertasesti taida kestää

Mä oon ihan huuli pyöreenä, mistä tällanen muutos johtuu. Nykyään polttelu ei oo mitenkään nautinnollista tai rentouttavaa. En tiedä missä vika, haluaisin oppia antautumaan tai käsittelemään tilannetta.
△ just eat the blossoms ॐ

BMCH
Psykonautti

Post by BMCH » Thu 17 Jan 2013, 16:31

No nyt viimeaikoina on muutamaan kertaan tullut ikäväksi luokiteltavia vaikutuksia (positiivisia onneksi samoilla kerroilla enemmän).

Joskus pari kuukautta sitten tuli sellaista, että olen hiljentynyt täysin ja jäänyt lähinnä jumittamaan, jolloin olen jossain vaiheessa onnistunut kääntämään tilanteen päälaelleen; miettimään, pitäisikö lähteä häiritsemästä muita. Vaikka tiedän ettei läsnäoloni ole häirinnyt ketään paikallaolevaa, on väkisinkin päättynyt miettimään tuota vaihtoehtoa häiritsevän paljon.

Nyt hieman myöhemmin olen selitellyt asiaa itselleni sillä, että itsetuntoni oli noiden kertojen aikana melko matalalla, enkä ollut kyseisten tyyppien kanssa yhtä lukuunottamatta hengaillut pitempään aikaan. Eli onneksi nuo kiusalliset hetket/haittaako ku mä oon täällä -mietinnät on kaiketi menneet ohitse.

Tuon lisäksi muutamilla kerroilla on esiintynyt jonkinlaista...
Kuinka sen nyt muotoilisi.
Ehkä lievempää kuuloharhailua, ja kehonsa tiedostamista.
Melko samanlaista, kuin mitä joskus aikoinaan ekoja kertoja hiisatessa oli: toisten ja oma puhe kuulostaa jossain määrin vääristyneeltä. Puhe saattaa tuntuu liian "terävältä", toisinaan taas siltä kuin sössöttäisi.
Samoin pilvestä saattaa tulla jopa kylmiä väreitä/iho mennä kananlihalle.

Nämä nyt periaatteessa ovat ihan luonnollisia reaktioita, pilvessä asiat tuntuu ja näyttää erilaisilta kuin selvissä päin. Suoraan sanottuna olen vain aika hämmentynyt näiden ilmiöiden yhtäkkisestä tulemisesta, vaikka tapanani selvitä näistä asioista on syväluodata ne kertaalleen läpi ja hankkia tilalle enemmän informaatiota ja rohkaisevia lausahduksia jonka jälkeen ongelmat kaikkoavat (kuten tässäkin; edes näiden asioiden kirjoittaminen tuntuu puhdistaneen mieltä mietinnöistä).
Mahtaako se sitten vaikuttaa, kun hiisannut selkeästi vähemmän n. puolen vuoden/3kk aikana kuin mitä aikaisemmin? Ihan pelkkään lajikekohtaisuuteen en usko.

SynaKine
Psykonautti

Post by SynaKine » Thu 17 Jan 2013, 16:58

Pilvessä miettii liikaa turhia.

Swp
Psykonautti

Post by Swp » Mon 11 Feb 2013, 02:07

ainoot huonot vaikutukset itel on, hieman ehkäahdistunut ja kasaan pieneks painunu olo, ja välil tuntuu et kylki, käsi tai polvi nykii johoki suuntaa ja sit heiluu vittumaisesti, nähä nyt tiedostaaki et aina tulee jos kunno paukut ottaa, ja menee kans nopee pois ku ei välitä.... mutta ku alan aina miettii mun omaa ääntä joka kuulostaa paukuis aina ihan vitu typerältä :left: :cry: :mad: :D :mrgreen: :up:

VXA
Kameleontti

Post by VXA » Sun 24 Feb 2013, 17:11

Itellä, ja mitä kuullut niin en ole edes ainoa, niin kannabis tapaa aiheuttaa jonkinlaisen mielialaa nostavan vaikutuksen ainakin päiväksi, pariksi. Sen huomaa jos pohjalla on meediumisti (lue: perusvitutus, ei mitään elämän tavallista tarjontaa pahempaa paskaa) kielteisiä fiiliksiä, sitte kunno loossit, ja huomenna onki ihan hyvä olo. Kans dokailun aiheuttamat akuutit mielialan laskut saattaa parhaassa tapauksessa lähtee hienosti paukuilla. Jos ei oo vitutusta, ni afterglowta en yleensä osaa havaita. Hiisailen pari, neljä kertaa kuussa, joten ei oo mitkää nitkut.

Teorioita, tutkimuksia, omia havaintoja? mihis tää perustuis? Ehkä kannabiksen vaikutuksiin välittäjäainetasapainossa? Vai neurogenesiksen kiihtymiseen? Entä toimisko se myös niin, että loossittelu saattas aiheuttaa mielialan laskua viikon, parin päästä, ja uusilla loosseilla korjataan tilanne ja mennään ylikin? Tämä saattas perustua vaikutuksiin välittäjäainetasapainossa.

Ed.
SynaKine wrote:Pilvessä miettii liikaa turhia.
Aamen.
niin takuulla pajautat.

Kolme likaista hippiä hiisas näin, piippu kiersi ringissä eteenpäin. Ja koska hatsia oli paljon niin, kutsuivat he messiin yhden pajapään.

SahkoinenVelho
Kameleontti

Post by SahkoinenVelho » Tue 26 Feb 2013, 17:46

VanXskua wrote:Ehkä kannabiksen vaikutuksiin välittäjäainetasapainossa?
Eiks kaikkien päihteiden kaikki vaikutukset perustu tähän...

Infitialis
Apteekki

Post by Infitialis » Tue 26 Feb 2013, 18:44

SahkoinenVelho wrote:
VanXskua wrote:Ehkä kannabiksen vaikutuksiin välittäjäainetasapainossa?
Eiks kaikkien päihteiden kaikki vaikutukset perustu tähän...
Pisti päähän sellanen kuvitelma että päihteet jotka toimivat välittäjäaineen tavoin reseptorissa eivät heilauta endogeenisten määrää vältsisti :S:S

VXA
Kameleontti

Post by VXA » Wed 27 Feb 2013, 00:16

meinaan, sillee pitempään, pitkään. Niinkuin vaikka deelit nostaa serotoniini- ja dopamiinitasoja huomattavasti muutamaksi päiväksi, ja varmaan vielä pitemmäkski aikaa heikommin, vielä tripin jälkeenki..
niin takuulla pajautat.

Infitialis
Apteekki

Post by Infitialis » Wed 27 Feb 2013, 01:49

VanXskua wrote:meinaan, sillee pitempään, pitkään. Niinkuin vaikka deelit nostaa serotoniini- ja dopamiinitasoja huomattavasti muutamaksi päiväksi, ja varmaan vielä pitemmäkski aikaa heikommin, vielä tripin jälkeenki..
Nostavatko?
En oo tutkinu noiden mekaniikkaa likikään tarpeeks tarkkaan, mutta yhtä hyvin afterglow selittyis herkistetyllä reseptorillakin kuin välittäjäainetulvallakin.
Ehkä pitäis tutkii eikä kysellä.
Sori en jaksa.

VXA
Kameleontti

Post by VXA » Wed 27 Feb 2013, 01:55

Tutkimusten mukaan serotoniinitasot on selvästi koholla ihmisillä, jotka doussailee säännöllisesti huascaa. Frendi kerto vielä et serotoniinitasot on kans sillä tavalla vahvasti kytköksissä dopamiinitasoihin, että nekin nousee samalla---> seurauksena munkin useasti havaitsema onnellinen, ja hyvin rauhallinen olo-korvaa ADHD-lääkkeet helposti.

Välittäjäainetulva? Siis jos tasot nousee radikaalisti, ni eikse oo välittäjäaine"tulva"?
e: aa joo, sulla oli tommone vähän epäselvä ilmaisu, mut tajusin sen ny.

Mut selitä et miten reseptori herkistyis, mä ite oon käsittäny sen enemmän semmoseks on-off-jutuks ilman välimuotoja. Et reseptori joko välittää signaaleja eteenpäin max-powerilla siihen sitoutuneiden monoamiinien asettamien mahdollisuuksien rajoissa tai sit se ei tee mitää. :)
niin takuulla pajautat.

Infitialis
Apteekki

Post by Infitialis » Wed 27 Feb 2013, 03:42

VanXskua wrote: Mut selitä et miten reseptori herkistyis, mä ite oon käsittäny sen enemmän semmoseks on-off-jutuks ilman välimuotoja. Et reseptori joko välittää signaaleja eteenpäin max-powerilla siihen sitoutuneiden monoamiinien asettamien mahdollisuuksien rajoissa tai sit se ei tee mitää. :)
Ne vois herkistyä päinvastasena ilmiönä vaimennussäätelylle mitä me kutsutaan simppelisti toleranssiksi.
Täs ei tosin oo mitään järkee koska niiden pitäis sitten olla päällekkäin deelien tapauksessa kun kerran on afterglow sekä toleranssi seuraavana päivänä.
Mitä jos afterglow johtuuki saturoiduista reseptoreista se myös selittäis päällekkäisen vahvan vaimennussäätelynkin, uusi annos ei pelitä mutta vanha vielä potkii.

Vedetäänkö jo liian törkeetä offtopikkia?

SahkoinenVelho
Kameleontti

Post by SahkoinenVelho » Wed 27 Feb 2013, 12:54

Menee joo aika offtopiciksi, mutta sen verran sanon tohon että vedätte vissiin aika törkeitä yksinkertaistamisia liittyen ihmisen aivokemioihin ja psykedeelien vaikutuksista niihin. Serotoniini- ja dopamiinijärjestelmässä on vitusti erilaisia reseptoreja ja niiden agonisointi eli täyttäminen jollain deelillä aiheuttaa aika monimutkaisen ja -vaiheisen ketjureaktion, josta en oo itekään kyllä kovin perillä eikä tutkimus ole missään mitenkään älyttömän pitkälle asian suhteen edennyt... Itse trippi ja sen aikana koetut kokemukset on kanssa tärkeässä roolissa, jollain voi olla bad tripin jälkeen todella masentunut olo ja tasot aivan alhaalla kun taas jollain elämänsä parhaan kokemuksen kokeneella on varmasti serotoniini- ja dopamiinipitoisuudet aika korkealla. Serotoniini ja dopamiini ei myöskään suinkaan ole ainoat systeemit joita kehosta ja aivoista löytyy joihin psykedeelit vaikuttaa, eikä niitä kaikkia ole todennäköisesti vieläkään löydetty tai ymmärretty kovin hyvin.

tRip
Me Gusta

Post by tRip » Thu 28 Feb 2013, 11:22

Hatsi on siitä jännä et se on samaanaikaan jokaiselle jotain omaa, samaan aikaan jotain yhteistä.

Loppujenlopuks ganja on mulle paljon enemmän kun psykedeelit.

Nykyisin se aiheuttaa lähinnä masennusta ja apatiaa seuraavana päivänä.
Mielen tylsistymistä ja turhautumisen sietokyvyttömyyttä.
Hetkellisen onnenlähteen rinnalla.

Se joku ns.sisäinen balanssi rikkoontuu, itsetunto painuu, ja ajatukset paisuu.

Välillä kumminkin tulee mielihalu kokea uudelleen se jotain _joka_ei_ole_enää_täyttymys_.

-Om Shiva.-
Infitialis wrote: Mitä jos afterglow johtuuki saturoiduista reseptoreista se myös selittäis päällekkäisen vahvan vaimennussäätelynkin, uusi annos ei pelitä mutta vanha vielä potkii.
Näin mä sen kokisin.

Mun käsittääkseni hatsi siis toisinsanoen sekä kiihdyttää- , että lamaa dopamiinia, ts saa innostumaan ja tekee passiiviseksi..
Psykedeelinen- & antipsykoottinen vaikutusmekanismi.
Sen lisäksi että vaikuttaa bout kaikkeen muuhunkin kehossa, mm. vähentää testosteronia, ja gabaa aivoissa.

Toi reseptorien saturaatio vaan on mulle yhä mysteeri ja hepreaa, vaikka ymmärränkin mitä tolla tarkotetaan.
Telakoituu reseptoriin, ja pitää sen tietyn aikaa 'tyytyväisenä.' ?
Keep it unreal.

erina
Karvakuono

Post by erina » Sun 30 Jun 2013, 06:39

Mulla on nyt pari kertaa tullut ihan esso-olot sauhusta. Esim. viimeksi sen jälkeen, kun olin polttanut, iho kuumeni samalla lailla kuin essoissa ja herkistyi ja sen takia kosketus tuntui ihan älyttömän hyvältä, hiplasinkin vaan naamaani koko ajan. Silmät meni kans siksakkia vähän aikaa, ihan samalla lailla kuin essoissa! Ja kädet teki essolaineita. :) Koko ajan oli todella hyvä olo!
Muutenkin viime aikoina, kun oon ekoja kertoja poltellut vähän enemmän, on tullut kunnon psykedeelivaikutukset, trippaillutkin olen kerran. Tuntuu, että nyt vasta on saanut sauhusta kaiken irti! Eikä se sitten olekaan niin mieto huume, mitä olen ajatellut. Mulla, jos poltan vähän, se väsyttää, mutta jos poltan paljon, piristyn ja alkaa tanssittaa ja alan puhua pälpättää.

VXA
Kameleontti

Post by VXA » Wed 31 Jul 2013, 22:57

kai te tiiätte sen autopilotin hatseissa joka on koko ajan enemmän tai vähemmän päällä ja jonka joskus huomaa? teiän liikkeet tulee automaattisesti, teiän ei ees tarvii käskeä itteänne kävelemään mihkää ku te kävelette just sinne minne pitää ja perseen pyyhkimisen voi kans jättää TeeHooCeelle ja voitte samalla miettiä jotain ihan muuta ku sitä perseenpyyhkimistä. Siis, kannabinerginen järjestelmähän aktivoituu usein voimakkaasti liikuntasuorituksen aikana, paljon anandamidia ja sillee, jonka funktiona on just esim. säädellä liikkeitä. Endokannabinoidit on siis urheilumonoamiineja ja hatsi urheiludouppi. Ainakin... jossain määrin :roll: eiku oikeesti, juu juu!

MUT! mul käy sillee et mä ohjaudunki oikeelle, siis todella radikaalisti. Sit ku mä oikeesti jätän liikkeet niin autopilotille ku vaan pystyn itteni jättämään, ni mä heti alan kaartaa oikeelle ja törmään johonki baarin seinään ja päädyn toteen et "jaa, mussa on bugi. Vittu!" Samoin mun mielestä käy ihan niiden endokannabinoidienki kanssa.

Jos joku haluu heittää jotain villii spekulaatiota tästä, ni tiedoks, oon siis vasuri.

e. JUMALAUTA MUN SEURAAVA VIESTI ON 420. MÄ EN VOI TEHÄ VIESTEJÄ ENNEN KU MÄ SAAN JOSTAIN PILVEE!

e2. tein vahingos viestin selvinpäin mut sit ku tajusin mitä olin tehnyt, poistin viestin. :left:
niin takuulla pajautat.

espresso
Karvakuono

Post by espresso » Tue 18 Aug 2015, 14:56

Kaipa näitä joitain kokemuksia voi oudoiksi kutsua, vai liekö kuitenkin sitä itseään. No jokatapauksessa paljon erilaisia vaikutuksia, varmaan johtuen ensikädessä eri lajikkeista.

Kehittelempä muutaman tarinan, käyttötapa spliffi, max. 0.2g kukkaa loput tupakkaa eli suht mietoja doseja. Lajikkeina mm. blueberry kaikkia ei voi muistaa mutta ilmeisesti indicaisia / hybridiä lähinnä.

-Pari olutta ja sitten kävellen kapakkiin sätkä huulessa. Kapakissa tiskille juomista tilaamaan ja sitten pöytään lukemaan lehteä. Katsetta aavistuksen vaikea pitää tekstissä, takaraivoon nousee muutaman kerran hiukset pystyyn nostattavia aaltoja. Feels good man.

-Kapakin jälkeen, muutamia juotu, kotimatkalla taas säppyrä huuleen. Kotona sängylle makoilemaan ja läppäri syliin + musiikkia soimaan ja lueskellen jotai random sivustoja. Jossainkohti tuntuu kuin katselisi läppäriä jonkun unenomaisen ulottuvuuden läpi. Kohdistat katseesi johonkin sanaan mutta automaattisesti/alitajuisesti katse seuraa tekstiä kuitenkin sana sanalta eteenpäin. Vaikeuksia muistaa lukemaansa. Välillä havahtuu tuosta tilasta "normaalitilaan" ja toteaa että haluaa takaisin sinne toiseen sfääriin. Lopulta lukeminen käy liian vaikeaksi ja uni tulee hyvän olon saattelemana.

-Seuraava ilta, hiukan enempi juomista kapakissa. Baarin jälkeen 2x säppyrä kotimatkalla. Ei kolise yhtä kivasti ensinkään, kotona sängyssä alkaa päässä pyöriä ja tulee mieleen teinivuosien överihumalat (se helvetin karuselli päässä). Vessaan -> laatta lentää. Notkut vessan lattialla, vaikea sanoa minkäaikaa..toivoen jotta olo menisi ohi. Pään liikuttaminen mihinkään suuntaan tuntuu helvetin raskaalta ja huippaavalta. Lisää laatoitusta vatsahappojen merkeissä. Lopulta saa unta. Ei juurikaan psyykkisiä vaikutuksia ollut tuolloin, lähinnä sama fiilis kuin olisi juonut överit vaikka näin ei ollut.

-Eräs baari ilta taas takana ja kotimatkalla mm, taisi olla blueberryä. Ensimmäinen jyrkkä ylämäki tallaten jolloin veri alkaa tietty kiertää kunnolla. Yhtäkkiä huomaa kuinka vaikeaa on kävellä suoraan.. askeleet tuntuu vievän väkisin vasemmalle kohti ojaa. On pimeää. Pakotat itsesi kävelemään ikäänkuin sivuttain oikealle jotta kävely todellisuudessa menee sinne mihin tie vie. Nauraa hihittelet samalla tälle kummallisuudelle. Kotona otat mehupurkin käteesi ja et tunne omia käsiäsi oikeastaan omiksesi. Metkaa, mutta uni tulee hyvin ilman pahoja oloja.

-Kaverin luona iltaa viettämässä. Pikkuisen juomista + puolikas naksu. Jollain on sativaa ja indicaa, päättävät kääriä jolperit ensin indicasta ja sitten muistaakseni sativaa. Parit kunnon hatsit sativasta. Sydän alkaa vetää rallia + rytmihäiriötuntemuksia paljon, pakko vetäytyä nurkkaan istumaan ja rauhoittumaan. Tätä kestää ehkä 30minsaa, sitten tietokoneen äärelle istumaan. Kaikki kuvat näyttävät todentuntuisesti aivan 3-ulotteisilta! Kuvia on pakko katsella pitkään ja hartaasti koska illuusio 3D:stä on todella voimakas. Hauska kokemus, sitten uni alkaa viedä voiton.