Usko ja huumeet

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
Thatspecialsomeone
Psykonautti

Usko ja huumeet

Post by Thatspecialsomeone » Sun 11 Mar 2018, 18:42

Mitä ootte mieltä käyttäjistä jotka on lopettanut huumeiden käytön kristinuskon tai muun kautta?

Mä olen kahden vaiheilla. Toisaalta musta on hienoa että joku jolla ongelmia pääsee kamasta eroon tolla tavalla. Mutta tavat joilla näitä käyttäjiä käännytetään on saanut sukat pyörimään jaloissa. Esim. mun käyttäjä kaverille uskovaiset puhui tyyliin "Ei sun ole pakko mennä helvettiin, käännyt uskoon niin et joudu helvettiin"

Eli aika perverssiä meininkiä.

Onko teillä paljon kavereita jotka on kääntynyt uskoon ja lopettaneet käytön?

Edit. Katoin muuten tähän liittyen "KK";n eli kari korhosen puheen. Hemmo sanoi puheessaan että häneltä on kuollut 83 kaveria. Tais temmata ton luvun ihan korvasta. Kuullostaa niin epärealistisen isolta.
The blue bus is calling us
Driver, where you taking us?

mentalhell
Kameleontti

Re: Usko ja huumeet

Post by mentalhell » Sat 23 Jun 2018, 03:11

Kävin täällä foorumilla tsekkaa inbox, muute ei kiinnosta. Mut tää aihe.

Täs käänty useita kavereita, minut myös tänne suuntaan.

Kama jääny. Tilalla ihan muut asiat ja onni.

Uskoo tullu frendi tos just kerto et taas kolme meiä käyttäjäkaveria kuollu. Ja ku se lista on jo muutenki pitkä. Surullista.

Seurustelen uskovan kans, kaikki o hyvin.

Mulle o naurettu, vedottu mt-ongelmii ja parjattu ties mitä asia takia, on onneks hyvääkin sanottu. Eikä se mua haittaa.

Uskon elämää ollu reilu vuos. Kamaa ei oo menny, eikä edes käyny mieles. Pari vuotta ollu ilman. Kaverit vaihtunu, nytkin vietän aikaa Juhannuskonferenssissa. (Pitäis nukkua, mut ei tuu uni.)

Mua täällä tuski näkyy. Ilmeisesti ei vanhat kaveritkaa halua olla yhteydessä. Ihan kiinnostaa et mite menee niilläki.

Mä koin viimeks tänää todella voimakasta hengellistä ihmettä ja onnea. Selvänä.

En mä vaiha tätä enää. Ku tää on se mun tie. En mä pärjää elämäs ilman uskoa, olin vaa kurja narkkari. Uskossa oon ihan uus. Saadaan syntyä uudelleen.

Kannattaa kuunnella todistuksia. Toi KK on se klassikko tj mut näitä riittää. Tänää just kuunteli todistusta, mite usko vei riippuvuudet pois. Ihmisiä joitte pitäis olla kuollu. Iloisina todistivat. Nää tyypit ei vaa pyöri niis piireis enää ni käyttäjät ei kuule näitä ihmeitä. En mäkää ollu tietone näistä ennen ku alko pyörii uskovie kaa. Ja muutki vaikeudet, usko auttaa. Meil on valtava voima turvana jos otetaan vastaan se.

Ehkä jätän tässä hyvästit vaultille, päihteet ei kiinnosta. Saatan inboxi käyä joskus lukee. Enhän mä tätä ole selannu aikoihin.

Jeesus rakastaa teitä. Siunausta.

Thatspecialsomeone
Psykonautti

Re: Usko ja huumeet

Post by Thatspecialsomeone » Sat 23 Jun 2018, 11:29

Hienoa että oot päässyt haitallisista huumeista eroon. Mutta miks sun pitäis lopettaa tänne kirjoittelu vaikka et käytäkkään?

Onhan täällä paljon keskusteluja muustakin kuin huumeista ja huumeisiin voit kommentoida oman kokemuksen pohjalta varoittaa ja neuvoa uusia käyttäjiä. Pysy ihmeessä täällä ja kerro lisää omasta uskovaisuudestasi.

Itekkin uskon jumalaan, sitä mihin uskontoon kuulun on vielä auki, en ole varma onko niin giganttisen jumalan jälkeä missään uskonnossa.
The blue bus is calling us
Driver, where you taking us?