Hetki

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
Fractal
Karvakuono

Hetki

Post by Fractal » Thu 18 May 2017, 03:56

En tiiä kiinnostaako tälläset asiat ihmisiä tai kuuluuko tämmöset etes tänne mutta niin, mitä mieltä ihmiset täällä on "hetkessä" elämisestä? Henkilökohtasesti tuo oli aika käännekohta omassa elämässä ja se on poikinut paljon hyvää, mutta myöskin vähän negatiivista. :up:

puhallus
Karvakuono

Re: Hetki

Post by puhallus » Fri 19 May 2017, 13:37

Hetkessä eläminen tuntui mulle hyvin pitkään sellaiselta hallitsemattomalta impulssien purkautumiselta. Meditoi unohtaen vuokranmaksu, tapa kissasi, mitä vaan tuollaista. Nykyään tämä tarkoittaa minulle sitä, että ongelmavyyhtien murehtimisen sijaan keskittyy aina kulloinkin käsillä olevaan. Tee mitä pitää niin hyvin kuin voit. Silloin kun voit. Se, mitä pitää, on toki väittelylle altis (ja pitääkin olla). Kuitenkin hetkessä eläminen aina myös harkitsee tulevaisuutta.

frapathea

Post by frapathea » Fri 19 May 2017, 15:22

Mä en tiiä mitä vittua ihmiset tällä tarkoittaa muuta kuin jotain tekosyytä vältellä seurauksien miettimistä ja konkreettista suunnitelmien laatimista.

Fractal
Karvakuono

Post by Fractal » Fri 19 May 2017, 17:41

En tarkottanu tällä topikilla sitä stereotyyppistä lirkuttelua "voi kuinka ihanaa, live in a moment, hihihi" vaan toivon mukaan asiallista keskustelua aiheesta :) Se sellanen hössötys on ihan perseestä.kun niillä ihmisille ei yleensä ole minkäänlaista käsitystä edes asiasta... mutta niin..

Voi tietysti olla että pääsen joskus pois tästä, mutta toistaseks se on kyl pysyvää... en tiiä... oppinu sen kanssa kuitenkin elämään että ei ihan noin impulsiivisesti tee asioita, mutta se antaa sinulle mahdollisuuden toteuttaa näitä asioita. Enkä itse näe sitä niin että voisi elää ilman seurauksia tai näin, tottakai, syy ja seuraus, siitä ei pääse pois. Ja miksi pitäisi laatia jotain hulluja suunnitelmia? Voihan sitä lillutella päivän kerrallaan ja suunnitella sitä päivää vähän etukäteen ja näin. Mitä haluaa tehdä tänä päivänä yms. Tottakai pitää myös elämää ajatella eteenkinpäin että mitäs sitä haluaisi joskus tehdä. Mutta sitäkään ei minun mielestä liikaa ole hyvä tehdä kun siinä haaveillessa saattaa mennä ohi suun jotain sellaisia mahdollisuuksia joihin ei kiinnitä huomiota jos elää pää pilvissä. Tämä on siis on vain miun mielipide :)

Lyhyesti ja ytimekkäästi ilmaistuna, tässä ja nyt, mitään muuta ei ole, eikä tule.
Last edited by Fractal on Fri 19 May 2017, 17:49, edited 1 time in total.

psychiCNoob
Moderator

Post by psychiCNoob » Fri 19 May 2017, 17:48

Kohtuus ois salee jees tämänkin kanssa. Muistaa menneisyytensä, hahmottelee mahdollista tulevaisuuttaan, tekee hetkessä?
Life = The Trip

Fractal
Karvakuono

Post by Fractal » Fri 19 May 2017, 17:55

^ Kohtuus kaikessa, hyvä viisaus. Jotenkin noin se on varmaan hyvä ilmasta :D Vähän hankala keskustelun aihe mutta jooh..

psychiCNoob
Moderator

Post by psychiCNoob » Fri 19 May 2017, 18:46

Ite huomannu et tyyliin kaikki tälläset ns. "Next level"-jutut, on hankalia aiheita puhuttavaksi. Sanat mitä meillä on käytössä, monesti vaan feilaa. Ei sille minkään voi. Ainakaan nyt.

Mut aina voidaan vääntää&kääntää ja kehittää tapoja kommunikoida. Ja onhan se vietti meillä jo syväohjelmoituna joten no worries. Aina yritetään vaikka ei maaliin päästäiskää. :D
Life = The Trip

frapathea

Post by frapathea » Fri 19 May 2017, 21:27

Fractal wrote:En tarkottanu tällä topikilla sitä stereotyyppistä lirkuttelua "voi kuinka ihanaa, live in a moment, hihihi" vaan toivon mukaan asiallista keskustelua aiheesta :)
--
Lyhyesti ja ytimekkäästi ilmaistuna, tässä ja nyt, mitään muuta ei ole, eikä tule.
Nii siis mä en tiiä mitä muuta tällä voi arkikontekstissa tarkoittaa. Sillai joo, ajan lineaarisuus on vaan perspektiiviharha mut ihmiselämään kuuluu kyl aika paljon kaikkee muutaki ku tässä ja nyt, kuten tuleva ja mennyt ja toi mesta tuolla. Portugali on olemassa ja siel kello on puol kaheksan vaik se ei mulle olekaan tässä ja nyt.

Fractal
Karvakuono

Post by Fractal » Sat 20 May 2017, 00:45

^ näinhän se on joo, mutta se sama hetki tässä, on sama hetki siellä portugalissakin. Tuli tuossa yks päivä tällänen hieno ajatelma/elämys että se sama hetki mikä siulla on nyt tässä, se sama löytyy myös universumin laidalta..

Ja tuosta kellostakin on tullu sellasta mieleen että sillä seurataan maailmankaukkeuden liikkeitä, tai siis lähinnä meidän aurinkokunnan mutta näin..

Ja onhan tämä vähän kinkkinen, kun sitä ei pysty oikein loogisesti päättelemään eikä ilmaisemaan että mitä se "hetki" sitten on. Vaikka joskus sillon ymmärsin tämän asian, niin en kuitenkaan ymmärtänyt. Kiitos deelit.. :D Se kuitenkin mahdollistanu omassa elämässä paljon asioita, joskin meni varman se 1,5v ennenkuin osasi elää tämän asian kanssa. Sitä suhtautuu asioihin vähän eri näkökantilta, voi niinsanotusti vapaasti tehdä juuri sitä mitä itse haluat ja näin. Hyödyntää tilanteen tarjoamat mahdollisuudet paremmin. Tuossa nyt jotain mitä pikasesti tuli mieleen...
Mutta ei todellakaan mikään vastuunvapautuslomake ole, pitää kuitenkin itse kantaa vastuu omista tekemisistä ja päätöksistä, kuten normaalistikkin.

Noh laitetaan nyt tämä vielä tähän... jos mietit tulevaa, niin sehän on vain sinun oma mielikuva siitä tilanteesta, mikä ehkä voisi tapahtua ja varmaan tapahtuukin jos pelaa korttinsa oikein matkalla siihen..