Kuntavaaliehdokkaat ottavat kantaa päihdepolitiikkaan

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
Aukikco
Moderator

Kuntavaaliehdokkaat ottavat kantaa päihdepolitiikkaan

Post by Aukikco » Tue 04 Apr 2017, 11:44

https://www.facebook.com/hppry/posts/1776647592349144

Humaania päihdepolitiikkaa ry käynnisti keskustelun, jossa kuntavaaliehdokkaat kertovat päihdepoliittisista kannoistaan. Ketjuun voi tägätä ehdokkaita, joiden kantoja haluaisi kuulla, ja ehdokkaille voi esittää lisäkysymyksiä. Vastauksia on jo tullut aika paljon.

Aiotko ite äänestää? Vaikuttavatko ehdokkaasi päihdepoliittiset kannat äänestysvalintaasi?

Sidney
Lepakko

Re: Kuntavaaliehdokkaat ottavat kantaa päihdepolitiikkaan

Post by Sidney » Tue 07 Nov 2017, 22:29

Ei oikein äänestystopic ottanut tuulta siipien alle. Nostellaan kuitenkin ylös ja katsotaan saadaanko keskustelua.
Äänestin ja äänestän kaikissa vaaleissa. Kuntavaaleille en kuitenkaan anna pahemmin painoarvoa, enkä tuleville presidentinvaaleille.
Viime aikoina olen antanut ääneni pienille ja uusille puolueille, Piraattipuolueelle ja Liberaalipuolueelle. Nämä on ollut lähinnä protestiääniä vanhojen puolueiden saamattomuuden ja nykypolitiikkaan pettymyksen takia.
Vuosia ja monissa vaaleissa olen kuitenkin ollut varma, että äänestämäni ehdokas ei pääse läpi, eikä ole päässyt. Tästä syystä olen harkinnut muuttaa äänestystottumuksiani.
Jos olisi pakko äänestää ns. vanhoja puolueita, äänestäisin Kokoomuksen nuorta siipeä. Elina Lepomäestä tullaan kuulemaan vielä.

Äänestyskäyttäytymiseeni vaikuttaa eniten talouspolitiikka, sisä -ja ulkopolitiikka ja koulutuspolitiikka. Päihdepolitiikka ei niinkään.
Viimevuosina on vaikuttanut vittuuntuminen useimpiin puolueisiin syystä tai toisesta.

Poliittisella kentällä ajatusmaailmani on jossain oikeistoliberaali -seudulla. Klassinen liberalismi on suurilta osin mieleeni, vaikka toisinaan nautinkin hyvinvointivaltion palveluita.