Mielialalääkkeet

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
Kalavale
Apteekki

Re: Mielialalääkkeet

Post by Kalavale »

Menny vuodesta keppi asti risperdalia ja deprakinea päivittäin. Eivät tunnu eloon vaikuttuvan juurikaan, pitkään olen miettinyt lopettamista, kun ei kerran sinänsä mitään ongelmia ole, mutta siitähän ne tietysti alkaa kun lääkityksen ajaa alas. Silti kiinnostaisi edes joskus olla selvinpäin, tosin silloin voi liusua helposti aivan laitostasolle, tosin se ei juurikaan tällä hetkellä kiinnosta.

Ja terve kaikille foorumilla taas pitkästä aikaa. :lol: Minä oon tämmönen satunnaisvierailija, mutta kyllä nyt varmaan tulevaisuudessa tulee taas oltua aktiivisempi.
All things are equal, there are no special things.
Thoxium

Post by Thoxium »

Kalavale wrote:Menny vuodesta keppi asti risperdalia ja deprakinea päivittäin. Eivät tunnu eloon vaikuttuvan juurikaan, pitkään olen miettinyt lopettamista, kun ei kerran sinänsä mitään ongelmia ole, mutta siitähän ne tietysti alkaa kun lääkityksen ajaa alas. Silti kiinnostaisi edes joskus olla selvinpäin, tosin silloin voi liusua helposti aivan laitostasolle, tosin se ei juurikaan tällä hetkellä kiinnosta.

Ja terve kaikille foorumilla taas pitkästä aikaa. :lol: Minä oon tämmönen satunnaisvierailija, mutta kyllä nyt varmaan tulevaisuudessa tulee taas oltua aktiivisempi.
Mikäs sua vaikaa ku noin kovat lääkkeet käytössä? Antaako nuo muka jotain kuoseja, kun puhut et kiinnostais olla joskus selvinpäin. Jos ne vie sun psykoosis, niin sillonha sä vasta olet selvinpäin, etkä sillon kun psykoosi päällä?
Kalavale
Apteekki

Post by Kalavale »

Thoxium wrote:
Kalavale wrote:Menny vuodesta keppi asti risperdalia ja deprakinea päivittäin. Eivät tunnu eloon vaikuttuvan juurikaan, pitkään olen miettinyt lopettamista, kun ei kerran sinänsä mitään ongelmia ole, mutta siitähän ne tietysti alkaa kun lääkityksen ajaa alas. Silti kiinnostaisi edes joskus olla selvinpäin, tosin silloin voi liusua helposti aivan laitostasolle, tosin se ei juurikaan tällä hetkellä kiinnosta.

Mikäs sua vaikaa ku noin kovat lääkkeet käytössä? Antaako nuo muka jotain kuoseja, kun puhut et kiinnostais olla joskus selvinpäin. Jos ne vie sun psykoosis, niin sillonha sä vasta olet selvinpäin, etkä sillon kun psykoosi päällä?
Psykoottinen mania alkoi 12v vaivaamaan pahemman kerran, ja selvällä tarkoitan sitä että ei ole minkään ulkoisen lääkityksen vaikutuksen alaisena vaan antaa kehon päättää missä mennään.
Thoxium

Post by Thoxium »

Kalavale wrote:
Thoxium wrote:

Psykoottinen mania alkoi 12v vaivaamaan pahemman kerran, ja selvällä tarkoitan sitä että ei ole minkään ulkoisen lääkityksen vaikutuksen alaisena vaan antaa kehon päättää missä mennään.
Eli sua ei siis psykoosi haittaa?
dimitri
Lepakko

Post by dimitri »

Osaatteko sanoa johtuuko Cipralexistä tämä tupakointia seuraava pahoinvointi, joka pahenee joka tupakan myötä? Enoni sai essitalopraamia tupakoinnin lopettamisen avuksi, ei kertonut miten vaikuttaa, mutta jokaisen vedetyn tupakan jälkeen nyt on alkanut nousemaan todella huono olo itselleni. Nyt on yhtä huono olo kuin ensimmäisen pillerin jälkeen; seuraavan tupakan jälkeen tulee varmasti vielä huonompi olo. Tupakankin olen vaihtanut L&M sinisestä Belmontin vihreään ja moninpuolin laimeampaan tupakkaan siinä toivossa, että tupakan jälkeinen pahoinvointi helpottaisi, alkuun se auttoi, vaan ei enää. En kyllä osaa muuta sanoa kuin, että kohta luultavasti keho alkaa jo itsestään sanomaan ei tupakalle, jos nämä huonot olot jatkuvat aina vain pahempina. Ainakin on eräällä tapaa loistava tapa lopettaa tupakointi, mutta samalla varmaan kaikista hirveimpiä.
Thoxium

Post by Thoxium »

dimitri wrote:Osaatteko sanoa johtuuko Cipralexistä tämä tupakointia seuraava pahoinvointi, joka pahenee joka tupakan myötä? Enoni sai essitalopraamia tupakoinnin lopettamisen avuksi, ei kertonut miten vaikuttaa, mutta jokaisen vedetyn tupakan jälkeen nyt on alkanut nousemaan todella huono olo itselleni. Nyt on yhtä huono olo kuin ensimmäisen pillerin jälkeen; seuraavan tupakan jälkeen tulee varmasti vielä huonompi olo. Tupakankin olen vaihtanut L&M sinisestä Belmontin vihreään ja moninpuolin laimeampaan tupakkaan siinä toivossa, että tupakan jälkeinen pahoinvointi helpottaisi, alkuun se auttoi, vaan ei enää. En kyllä osaa muuta sanoa kuin, että kohta luultavasti keho alkaa jo itsestään sanomaan ei tupakalle, jos nämä huonot olot jatkuvat aina vain pahempina. Ainakin on eräällä tapaa loistava tapa lopettaa tupakointi, mutta samalla varmaan kaikista hirveimpiä.
Mulla on ton citalopramin käytön myötä nikotiini aiheuttanut vitunmoista ärtymystä, vielä kun tupakka on aluillaan niin se tuntuu hyvälle, mut punasten kanssa heti kun tupakka on poltettu tulee vittumainen ärtymystila, kevytsavukkeilla sit jää vielä vittumainen nikotiinihimo päälle, yhen tupakin jälkeen siis. Aika naurettavaa, pitäs vissiin lopetella, jaksa tommostakaan sit vetää, ku tulee vittumaine rauhattomuus, ärtymys ja vitutus, sit yleensä vie viel xanoreiden rauhottavan tilan pois. Mut silti tekee mieli.
frapathea

Post by frapathea »

Thoxium wrote:
dimitri wrote:Osaatteko sanoa johtuuko Cipralexistä tämä tupakointia seuraava pahoinvointi, joka pahenee joka tupakan myötä? Enoni sai essitalopraamia tupakoinnin lopettamisen avuksi, ei kertonut miten vaikuttaa, mutta jokaisen vedetyn tupakan jälkeen nyt on alkanut nousemaan todella huono olo itselleni. Nyt on yhtä huono olo kuin ensimmäisen pillerin jälkeen; seuraavan tupakan jälkeen tulee varmasti vielä huonompi olo. Tupakankin olen vaihtanut L&M sinisestä Belmontin vihreään ja moninpuolin laimeampaan tupakkaan siinä toivossa, että tupakan jälkeinen pahoinvointi helpottaisi, alkuun se auttoi, vaan ei enää. En kyllä osaa muuta sanoa kuin, että kohta luultavasti keho alkaa jo itsestään sanomaan ei tupakalle, jos nämä huonot olot jatkuvat aina vain pahempina. Ainakin on eräällä tapaa loistava tapa lopettaa tupakointi, mutta samalla varmaan kaikista hirveimpiä.
Mulla on ton citalopramin käytön myötä nikotiini aiheuttanut vitunmoista ärtymystä, vielä kun tupakka on aluillaan niin se tuntuu hyvälle, mut punasten kanssa heti kun tupakka on poltettu tulee vittumainen ärtymystila, kevytsavukkeilla sit jää vielä vittumainen nikotiinihimo päälle, yhen tupakin jälkeen siis. Aika naurettavaa, pitäs vissiin lopetella, jaksa tommostakaan sit vetää, ku tulee vittumaine rauhattomuus, ärtymys ja vitutus, sit yleensä vie viel xanoreiden rauhottavan tilan pois. Mut silti tekee mieli.
Eepillereitäkö te pojat syötte... 8D

Mulla on uusi lääkitys kai viikonpäästä tiedossa, ei mitään hajua millasta tulossa. Onko täällä ketään epävakaata/rajatilapersoonaa, jolla olis yritetty lääkkeitä, osaisko sanoa, että mitä siihen määrätään ja toimiiko ja sillai, kuumottaa vähän noi et mitä tulee ja mitä käy, kun en ole törmännyt missään oikeastaan kattavaan tietoon tuosta, oon vaan kuullut joltain että jotkut mielialalääkkeet on auttanut tässä out-of-body -fiiliksessä :(
MetsänNeito
Apteekki

Post by MetsänNeito »

Äijä syö paroxetinia. Oli kaks-kolme päivää ottamatta lääkettä ja helvetilliset vieroitusoireet!
"Sähköaaltoja" koko keho täynnä, hyvin pimeä olo.. kaikkea..
Et turha kenenkään siellä sanoa et ei aiheuta.. Joillekkin tulee toisille ei. Paroxetin on käsittääkseni yksi näistä vahvimmista ssri:stä joten melko helposti aiheuttaa, tosin ei sekään tietenkään kaikille. Pikkuhiljaa pitänyt hänen vähentää, nyt ottaa joka toinen päivä puolikkaan,
et pysyy järjissään. Haluais lopettaa mut ei vaan voi kerralla.

Sivuvaikutuksia ei kyl ole tullut hänelle parin ekan viikon jälkeen jolloin kuivas suuta ja väsytti.
Et kyl on ihan seksuaalisesti vireessä eikä ole pöhnäinen eikä turra tai mitään, mitä täällä on monesta masennuslääkkeestä kerrottu.
"It is your mind that creates this world"
-The Buddha-
Kalavale
Apteekki

Post by Kalavale »

Eli sua ei siis psykoosi haittaa?[/quote]

Haittaa toki, ja puhuin läpiä päähän koko eilisen. Syytän humalaa, vaikka vika on ihmisessä.
Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli »

Tujua tavaraa joo tää Cipralex. Vaikuttaisi olevan oikea lääke mulle vaikka ekat päivät lääkkeen kanssa olivatkin yhtä helvettiä (tuntui että oma luuranko yritti paeta suun kautta ulos kehosta). Sen jälkeen tuntui pari päivää kuin olisi ollut essoissa ja pupillitkin näytti jatkuvasti lautasilta (ehkä vaan kuvittelin). Tästä iski rankat vainotukset että mitä pillereitä mulle on syötetty?

Nyt menee kyllä tasasemmin. Tänään aattelin koittaa juoda pari kaljaa. Varovaisesti. Boostaa alkoholin vaikutusta bentsojen lailla arvaamattomasti, väittävät jotkut. Enkä muutenkaan ajatellut jatkaa entisen mallin sienimäistä dokaamista nyt kuurilla ollessani.

Seuraavaksi täytyy vain selvittää mitkä huumeet käy yhteen SSRI:n kanssa. (Juu ei juuri mitkään ja tiedän kyllä ettei moisessa ole mitään järkeä...)

Ei vaan voi olla ajattelematta että kokeilisi esim. jotain hallusinogeenia nyt. Oonhan nimittäin jo pari vuotta valitellut että kun mikään ei potki ja tripit ei ole enää yhtä korkealentoisia kuin ennen. On johtunut varmaan masennuksesta. Lääkityksen jälkeen on tullut tunne että joku sumuinen verho silmien edestä olisi vedetty pois. Ekat päivät lääkitystä aloittaessa tuntui tosiaan että olisi trippaillut. Värit olivat yhtäkkiä kirkkaampia. Ulkona liikkuessa pienet yksityiskohdat näkyivät selvemmin ja ne noteerasi merkittävämpinä! Maailma oli muuttunut kaksiulotteisesta oikeasti kolmiulotteiseksi. Tätä TODELLSUUDEN TUNNETTAko olen huumeilta viimeiset pari vuotta hakenut? :lol: :foil: :lol:
tRip
Me Gusta

Post by tRip »

Asidyyli wrote: Seuraavaksi täytyy vain selvittää mitkä huumeet käy yhteen SSRI:n kanssa. (Juu ei juuri mitkään ja tiedän kyllä ettei moisessa ole mitään järkeä...)
Cipralexin kanssa ei kannata ainakaan pilvee poltella. Savut toimii jotenki ihan liian kuumottavan voimakkaasti.

Mulle ei sovi noi mitkään mielialalääkkeet. Mul iskee joko mania tai itsetuhosuus. Ja muutenkin kaikki tekee enempi tai vähempi epätodellisen olon.
Kyl ne oikeet huumeet on ne parhaat lääkkeet. imo. Jos vaan osaa käyttää niitä lääkkeinä..
Keep it unreal.
Thoxium

Post by Thoxium »

Paras mielialalääke on meditaatio, toimii ja on täysin oikea ja paras tapa ratkaista pään sisäisiä ongelmia. Alkuun pääsee helpommin esim. psykedeelien avulla.
Poliklinikka
OD

Post by Poliklinikka »

Cipralexia, Sepramia ja nyt moklobemidiä. Suosittelen jälkimmäistä, koska: on nopea vaikutteinen ja lyhytkestoinen, joten ei häiritse päihteilyä niin hirveästi.

Lisäksi ssri aineisiin jää koukkuun kun aivot tottuu tohon jopa viikon (puoliintumisajan) omaavaan aineeseen. Mulla ssrit on vaikuttanu ehkä pysyvästi aivokemioihin "huononpaan" suuntaan.
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

Poliklinikka wrote:Cipralexia, Sepramia ja nyt moklobemidiä. Suosittelen jälkimmäistä, koska: on nopea vaikutteinen ja lyhytkestoinen, joten ei häiritse päihteilyä niin hirveästi.
Haluutko kertoo vähän enemmän miltä tuo moklobemidi tuntuu. Aika harvoillehan sitä SSRI lääkkeisiin verrattuna vissiin kirjoitetaan. En oo alottamassa lääkitystä, mutta kiinnostaa muuten vain. Joskus aikoinaan pyysin Aurorixia, mutta lääkäri tyrkytti vaan SSRI:tä.
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.
frapathea

Post by frapathea »

Asidyyli wrote:Lääkityksen jälkeen on tullut tunne että joku sumuinen verho silmien edestä olisi vedetty pois. Ekat päivät lääkitystä aloittaessa tuntui tosiaan että olisi trippaillut. Värit olivat yhtäkkiä kirkkaampia. Ulkona liikkuessa pienet yksityiskohdat näkyivät selvemmin ja ne noteerasi merkittävämpinä! Maailma oli muuttunut kaksiulotteisesta oikeasti kolmiulotteiseksi. Tätä TODELLSUUDEN TUNNETTAko olen huumeilta viimeiset pari vuotta hakenut? :lol: :foil: :lol:
Mulle tuli lepteistä aluks aika sama fiilis. Hetkeks. Sit yhtäkkii alko käymää viel entistä sumeemmaks ja kuolleemmaks. SITTE LOPETIN koska oon sankari.
Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli »

Lepteistä tulee paha olo.

SSRIstä tulee hyvä olo.

Laskee kylläkin mulla näköjään libidon ihan olemattomiin.

Eli tussua -ketjun voi poistaa. :(
tRip
Me Gusta

Post by tRip »

jesuiitta wrote:Haluutko kertoo vähän enemmän miltä tuo moklobemidi tuntuu. Aika harvoillehan sitä SSRI lääkkeisiin verrattuna vissiin kirjoitetaan. En oo alottamassa lääkitystä, mutta kiinnostaa muuten vain. Joskus aikoinaan pyysin Aurorixia, mutta lääkäri tyrkytti vaan SSRI:tä.
Mun mielestä moklobemidi on vähänku 'helppo harmala'
Vauhdikkaampi horros kun harmalalla, mut paljon niissä tiloissa on samaa. Aika terapeuttista toisinaan.
Kuureilla ei pahemmin muita kannata päihteillä. Vaikuttaa varmaan jokaisen päihteen kanssa. Joidenkin kanssa ihan kivasti, joidenkin tosi hurjasti.
Keep it unreal.
Poliklinikka
OD

Post by Poliklinikka »

jesuiitta wrote:
Poliklinikka wrote:Cipralexia, Sepramia ja nyt moklobemidiä. Suosittelen jälkimmäistä, koska: on nopea vaikutteinen ja lyhytkestoinen, joten ei häiritse päihteilyä niin hirveästi.
Haluutko kertoo vähän enemmän miltä tuo moklobemidi tuntuu. Aika harvoillehan sitä SSRI lääkkeisiin verrattuna vissiin kirjoitetaan. En oo alottamassa lääkitystä, mutta kiinnostaa muuten vain. Joskus aikoinaan pyysin Aurorixia, mutta lääkäri tyrkytti vaan SSRI:tä.
Se on jotenkin piritävämpää, kuin esim sitalopraami. Kun aloitin tuon tuntu ku olisin ottanu jotain pienen annoksen jotain piriä. Nyt se aiheuttaa mulla välilä todella levotonta oloa, silleen ku mikään ei olisi hyvin. Ei niinkään ahdistusta, mutta jotain sinne päin.

Oikeasti noi kaikki mielialalääkkeet on ihan paskaa ja tuhoaa ihmisen aivojen toimintaa. Toi moclobemidi on kuitenki ilmeisesti vähemmän turmiollista ku esim joku zoloft tai prozac.
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

Poliklinikka wrote:Toi moclobemidi on kuitenki ilmeisesti vähemmän turmiollista ku esim joku zoloft tai prozac.
Tommonen hämärä mielikuva mullakin on, mut en tiiä, ei mulla mitään näyttöä asiasta oo. Ehkä jollain on...

Voishan tota pyytää lekurista, niin vois buustailla kaikkii aineita :razz:
tRip
Me Gusta

Post by tRip »

Poliklinikka wrote:Oikeasti noi kaikki mielialalääkkeet on ihan paskaa ja tuhoaa ihmisen aivojen toimintaa. Toi moclobemidi on kuitenki ilmeisesti vähemmän turmiollista ku esim joku zoloft tai prozac.
Niinpä!
Mä oon kaikki (SSRI, Sxxxx-kemikaalit) lopettanu ensimmäisen, tai viimeistään toisen päivän jälkeen ku tuntunu niin pahalta. Paljon enemmän niistä menee sekasin kun hUUmeista.
Moklobemidi on kyl poikkeus.. Se oikeesti toimii. Ja ihan kivasti. Ja hyvä apu tupakoinnin lopettamiseen ;)
Pilven kanssa moklobemidi on jo melkeen psykedeelisen terapeuttista.

Tramali on mielipuolilääkkeistä parhain.. Mut se onkin jo hUUme.
Keep it unreal.
Poliklinikka
OD

Post by Poliklinikka »

Mulla ei oo auttanu mitenkään erityisen hyvin tuo Moklobemidi. Ahdistuskohtaukset on jotain ihan käsittämätöntä. Aion lopettaa nykyisen duunin viikon päästä. Toivottavasti se lopettaa tuon ahdistumisen.

Tässä meikäläisen oikotie helvettiin:

Yksinäisyys + Epäsäännöllinen (epämukava) duuni + Päihteet + Mielenterveysongelmat + Epäsäännöllinen päivärytmi = Tappakaa Mut! :cry: :x :?
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

Asidyyli wrote:Laskee kylläkin mulla näköjään libidon ihan olemattomiin.
Totta :D Ei lennä vaikka mitä tekis...
mauseri
LD50

Post by mauseri »

tossa aloin kelailla että mun ei varmaan oo kovinkaan turvallista ottaa ayaa, koska syön 150mg efexor päivittäin?
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

mauser1911 wrote:tossa aloin kelailla että mun ei varmaan oo kovinkaan turvallista ottaa ayaa, koska syön 150mg efexor päivittäin?
joo ei varmaan kannata lähte testailemaan,
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

mauser1911 wrote:tossa aloin kelailla että mun ei varmaan oo kovinkaan turvallista ottaa ayaa, koska syön 150mg efexor päivittäin?
Pyri pitään ennen ayaa pitkä aika ilman mitään lääkkeitä/huumeita...
tRip wrote:
Muistakaa et jokainen haskattu elämä on vähän sääli, koska potentiaalia meissä on ihan widusti,!
tRip
Me Gusta

Post by tRip »

Dexma wrote:
Pyri pitään ennen ayaa pitkä aika ilman mitään lääkkeitä/huumeita...
Sillon kun ite ayahuascaa otin, niin taisin jo olla pahasti riippuvainen. Olin siis vaan sen nauttimispäivän päihteittä..
Ja sen jälkeen tajusinkin olla pitkään ilman päihteitä.

Eli mun mielestä ottaa sillon kun tuntee sitä tarvitsevansa.
Eri asia on lääkkeet jotka mao-estäjän kanssa on vaarallisia. Kuten just efexor taitaa olla.
Keep it unreal.
Polly
Karvakuono

Post by Polly »

Ite oon nyt pari kuukautta napsinut 10mg Cipralexejä kerran päivässä, enkä oo mitään muita vaikutuksia huomannut kuin sen että jos ottaa kaljaa perjantaina, hyvällä mäihällä keskiviikkona on pää vihdoinkin selvä. Ja kaljaa ei tarvi ottaa ku sen 10-15 pulloa että seuraavat päivät on semmonen ärsyttävä pöhnä, jossa keskittyminen vaatii melko yliluonnollisia voimia. Masennukseen ja paniikkikohtauksiin määrättiin nuo + 30mg Opamoxit (jotka ei myöskään tunnu vaikuttavan mitenkään).
dredi
LD50

Post by dredi »

Mielialalääkkeet on pahinta huumetta.

Itse lopetin kaikki mielialalääkkeet ajat sitten. Niistä on ollut vaan haittaa.
PELASTAKAA PIISKUJÄNIKSET!
Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli »

Mitenhän SSRI ja pilvi menee yhdessä? Varmaan laskee kannabiksen tehoja muttei kai niin rajusti kuin muiden huumeiden kohdalla, joku kai jopa on väittänyt boostaavan. Enpä tuosta tiedä?

Ei muutenkaan pitäis dokailla ja doupata kun on masennuslääktiys päällä, että toimis kunnolla. Mutta ihan jo käytännön syistä vois jättää ainakin essot pois kun eivät potki oikein millään tavoin SSRI:n kanssa...
juke-
Tuppisuu

Post by juke- »

Itellä masenteli enemmän tai vähemmän pitkään, ja viimeaikoina homma romahti käsiin.

Kävin sitten lääkärillä, ja cipralexit määräs.

Oli aika yllätys, lääkäri sanoi ettei kannata odottaa vaikutuksia ensimmäiseen 2 viikkoon. Tunti syömisestä mulle tuli 5min kestävä bodyeuforia, ja sen jälkeen alko tuntuun kuin olisi saanut "puuttuvan palan sielua" takasi. Lähdin sitten kokeeksi lenkille, kunto ja jaksaminen oli parantunut puolet ja yleensäkin koko kehon motoriikka ihan eri luokkaa kuin ikinä ennen, "terävyyttä" huomattavasti lisää. Pupillit ovat myös suht lautasena. Koulussa keskittymiskyky 3x verrattuna entiseen.

Ja nyt on toinen päivä menossa, eilen alotin 10mg:lla per päivä.

Olen ilmeisesti elänyt jossain serotoniinivajauksessa koko elämäni tähän asti?