DaPohe wrote:Personaes wrote:
Pelkään sitä että kuolema onkin joko ikuisuuksia kestävä tyhjyys jossa vaan minuus on jäljellä tai että tietoisuus ja me joudutaan johonkin unimaailman kaltaiseen helvetilliseen ulottuvuuteen, jossa kärsitään ikuisuuksien ajan, koko ajan kärsimyksen kasvaessa ja lisääntyessä.

Miten määrittelisit tuota minuutta, minkä puolesta pelkäisit? Minkä puolesta kärsisit?
Siis ihan tietoisuutta tarkoitan ylipäätänsä. Metallican "one" kappale kuvaa hyvin sitä tilaa mihin pelkään että kuollessa joudutaan.
Minkä puolesta kärsisin? Voi kuulostaa kornilta, mutta kunhan ei läheiset ihmiset joutuisi samaan kohtaloon. Tuntuisi hirveältä kärsiä helvetillistä ja ikuista piinaa tietäen että kaikki sisaret, vanhemmat, sukulaiset ja ystävät on samassa tilassa.
Kun olin psykoosissa ja mietin kuolemista(siis en itsemurhaa, vaan kuolemaa ylipäätänsä), niin tuli sellainen kela, että lopulta kuolema päättyy(ikuisuuksien kärsimyksien jälkeen) sellaiseen täysin käsittämättömään, vitutuksen multihuipennukseen, jota voisi verrata saatanalliseen alkuräjähdykseen jossa tietoisuus räjähtää lopulta palasiksi sellaisella kivun, tuskan ja kärsimyksen äärettömällä intensiteetillä että siitä ei voi kukaan elävä olento "päästä yli".
Muuten, pari juttua, missä televisio mulle telepaattisesti kertoi miltä kuolema tuntuu
Tuli hyvät ja huonot uutiset, niin se yksi panelisti naureskeli ja kertoi jotain tyyliin "Se on vähänkuin että haluaisi nähdä jonkun luonnon kauniin saaren tai kohteen, mutta sinne päästäkseen on pakko kulkea saastuttavilla lentokoneilla, autoilla jne. ja rahat saadakseen olla muutenkin osana planeettaa tuhoavaa systeemiä. Lopulta sitten se kohde kun sinne pääsee, on ihan saasteiden peitossa ja pelkkää paskaa, eli niinkuin "lose-lose-situation".
Tuo telkkari lainaus liittyi jotenkin mun kelaan rakkaudesta ja pelosta. Jos elää ja levittää huonoa karmaa, mutta unelmoi jostain sateenkaaren päässä olevasta rakkauden saaresta, niin se tulee olemaan "lose-lose-tilanne" elää siinä paskassa ja lopulta löytää itsensä juuri samasta kasasta paskaa, koska sitä kasaa on itse lapioinut kaiken aikaa.