Kuolemasta

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
Personaes
OD

Kuolemasta

Post by Personaes » Wed 12 Mar 2014, 11:53

Mitä ajatuksia teillä on aiheesta?

Itse en ole aijemmin stressannut oikeestaan ollenkaan. En koskaan juuri ole uskonut taivaaseen tai helvettiin, lähinnä ainakin aikuisena ajatellut että kuoleman jälkeinen aika on samaa kuin ennen syntymää. Eli ei huolta, kun ei ole olemassa kokemassa mitään.

Mutta entä jos tietoisuus säilyykin? Eikös Albert Einstein sanonut että tietoisuus on sähkö impulsseja joita voidaan havaita kuolleilla?

Näin pienenä kovassa kuumeessa painajaisia, joissa olin "vankina" viivassa joka jatkoi matkaansa loputtomuuksiin. Välillä taas näin itseni valtavassa hallissa, jossa mun tarkoitus oli täyttää olemattoman kokoisia leego-palikoita käyttäen tää tila, joka laajeni koko ajan.

Välillä oon nähnyt unia, joissa juna kulkee kauheata vauhtia, ja jokainen junan vaunu on eri maa, juna jatkaa ikuisuuteen, samalla kun imperiumeja tulee ja menee. Tuleeko joskus siihen loppu? Tulee seinä vastaan ja universumi romahtaa?

Haluisin uskoa karmaan ja siihen että meidän valinnat tässä elämässä vaikuttaa siihen mitä seuraavassa tapahtuu. Jälleen syntyminen, joko eläimenä tai ihmisenä jne. Mutta tämähän on taas näitä uskomuksia,
on kiva perustella itselleen jotain tällaista, ettei pelota kuolema.

Mulla on ollut viimeaikoina valaistumisen hetki, välillä järkyttävän pelottava, välillä uskomattoman kaunis.

Uskon täydelliseen harmoniaan(Karmahan tähänkin vaikuttaa, mutta ilman sitä afterlifeä), kaikki maailman ihmiset ja tapahtumat, kaikki on yhteydessä toisiinsa. Uskon hyvään ja pahaan, kun kollektiivinen paha ylittää hyvän niin pahoja asioita alkaa sattumaan.

Nyt meni mullakin vähän yli aiheen. Kuolemasta haluaisin teidän mielipiteitä.

http://www.youtube.com/watch?v=jxbjRL0xJAI
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe

Pen
OD

Re: Kuolemasta

Post by Pen » Wed 12 Mar 2014, 12:34

Itse uskon mielummin siihen, että kaikki on energiaa ja liittyy toisiinsa, että "jumala" on jokaisessa ihmisessä itsessään eikä mikään äijä pilven päällä kuten raamattu antaa ymmärtää.

Ja jos fyysinen keho kuolee, tuskin se energia katoaa, se vain muuttaa muotoaan. Tästä voisi heittää sanan sielu ja niin edelleen.

Näitä mielipiteitä on lähinnä muokanneet psykedeeliset kokemukset ja meditaatio. Toisaalta tieteen termein tota voinee kutsua psykopatiaksi tai joksikin, en tiedä tarkkaa sairauden luokitusta, joten mielisairas liene olen. Siksi pidänkin mielipiteeni itselläni enkä niistä enempää avaudu.

Ja tosiaan, uskoisin että on positiivista energiaa ja negatiivista, joita löytyy jokaisesta ihmisestä. Itse pyrin aina pysymään siellä positiivisella puolella, jos kaikki tekisivät samoin, maailma olisi aika erilainen mutta turha toivohan se on.

cook
Lepakko

Post by cook » Wed 12 Mar 2014, 20:32

Mielenkiintoinen ja varmaan loputon aihe tämä. Tässä kai keskeinen kysymys on että synnyttääkö aivot tietoisuuden vai onko tietoisuus jokin muu materiaan sitoutumaton ominaisuus, joidenkin mielestä jopa osa universumin perusrakennette ihan matalalla tasolla (aine, energia, tietoisuus).

Tässä on yks sivusto joka on kattavin aiheeseen liittyvä minkä olen löytänyt:

http://www.victorzammit.com/evidence/

Pseudotieteellistä toki että en nyt aivan aukottomina todisteina mitään noista käsittäisi, mutta mielenkiintoista lukemista silti. Mun mielestä nämä ilmiöt, joita monet ihmiset eläessään kokevat ja todistavat, on vahvin viite siitä että kuolema on jotain muuta kuin vain töpselin vetäminen seinästä.

Rajakokemuksen kokeneille ihmisille kuoleman olemattomuus on usein täysin päivänselvä riippumatta siitä minkälainen tausta tällä on, mikä on mielenkiintoista. He eivät myöskään koe lainkaan kuolemanpelkoa, mikä näkyy esimerkiksi jos tälläisen kokemuksen omaava henkilö myöhemmin joutuu saattohoitoon, mikä on siis henkilökunnan raportoima ilmiö. Mikäli jollain täällä on kuolemanrajakokemus (muu kuin päihteiden aikaansaama) niin olis mielenkiitoista kuulla, ei nää kuulemma ihan harvinaisia ole.

Hitler
Apteekki

Post by Hitler » Wed 12 Mar 2014, 21:47

Mulle on sanottu et hengiltäpaleltumisen vikassa vaiheessa tulee lämmin, vaikkei oikeesti ookkaan.
Uskon: mahollisimman aistiton tila = paras tila. Lämmin ja lohtuisa kohtu, vaikkei oikeesti ookkaan.
pirun hyvä nuolla kuorena

psychiCNoob
Moderator

Post by psychiCNoob » Wed 12 Mar 2014, 23:09

No nythän se kortti pakasta nostettiin.. :P

Kuolema, hmm. Lapsena luulin uskovani samaan teoriaan niinkuin muutkin; sä lopetat olemisen kun sä kuolet, sä häviät. Syvällä sisälläni kuitenkin tunsin tämän olevan täyttä potaskaa. En vain tajunnu sitä ennen.

Mulle kuolema on ovi; fyysinen keho lopettaa toimintansa ja tietoisuus/sielu siirtyy toiseen paikkaan, minne lie, mut haluun ajatella et se on Koti. Se mistä me ollaan tänne tultukkin. Vaik tykkään hirmusti kyl täst Äitimaastakin.

Syntymä ja kuolema on siis hyvin lähellä toisiaan; ne on vaan kärsimyksiä mitkä pitää kokea ihmiselämän aikana. Niitä ei pääse karkuun, eikä tarvikkaan. Ihmislämään sisältyy niin suuri mahdollisuus oppia jotain hyvin tärkeää et pidän kuolemaa kuitenki hyvin pienenä juttuna siihen verrattuna. Yksi niistä asioista mikä tällä polulla vastaan tulee, halusin tai en.

Uskon, että jokainen ihminen täällä on syntyny ja kuollu ennenki, kokenut ensin elämää kasveina, hyönteisinä, eläiminä. Kun sielu kehittyy tarpeeksi se pystyy syntymään ihmisenä ja tällöin mukaan astuu Karma, koska ihmisellä on laajempi tietoisuus, ja tällöin myös enemmän vastuuta itsestään ja ympäristöstään. "Great power brings great responsibility" Karma on se laki, jonka mukaan jatkat seuraavaa elämääsi, joko sitten täällä tai muulla planeetalla tai millä tahansa olemisen tasolla. Karma on ultimaattinen laki.

DMT-trippiä vois mun mielestä verrata kuolemiseen, tai ainakin voisin kuvitella, että se tuntuu vastaavalta. Sen takii varmaa yleisin kysymys, kun pääsee sinne on, et "oonko mä kuollu?" :D

Hihhulin höpötyksiä ja uskomuksia vain. Jos sepostaisin tälläsiä juttuja ihan yleisesti tuol huudeil, nii mut leimattais automaattisesti skitsofreenikoks tai vastaavaks. :D Uskon kuitenkin vakaasti uskomuksiini, koska mun kokemukset näin mulle todistavat. Ja vain mulle, sehän oiski hauska, jos pystyis näyttää toiselle omat kokemuksensa, jotta pystyis perustelemaan kantansa.

Hyvä topic, on kiva lukea ihmisten omia uskomuksia näinkin "pimennossa" olleesta aiheesta. :)

Petri Walli tiivisti ihan osuvasti: "Something new borns when something old dies"

https://www.youtube.com/watch?v=FKIvWyoPtOw
Life = The Trip

Pen
OD

Post by Pen » Thu 13 Mar 2014, 05:55

^ Sulla on aika pitkälti samanlainen näkemys kuin itselläni, aika hyvin kiteytit omat fiilikseni aiheesta myös.

En sitten tiedä, ollaanko me skitsofreenikkoja, mutta en tiedä onko tälläinen "uskonto" sitä perus kristinuskontoa pahempi? Oikeastaan mielestäni jopa paljon mukavampi ajatuksena.
Tiede toki "todistaa" että asiat ei ole näin, mutta on niin paljon asioita joita tiede ei voi vielä edes todistaa, joten en usko senkään olevan mikään totuus.
Vaikka esim. sielun olemassaoloa ei ole tieteellisesti todistettu, niin uskon että sellainen on. Eipä liene sitäkään ole todistettu, että sielua ei olisi?

Lisäksi ajatus siitä, että kaikki on lopulta yhtä ja samaa energiaa - ykseys, kuulostaa jotenkin oikealta. Tripeillä toi fiilis on vahvistunut kun tosiaan se oma ego katoaa ja tuntee oikeasti olevansa yhteydessä johonkin suurempaan kosmiseen tietoisuuteen. Harmi että noista tripeistä ei voi tarkkaan kaikkea muistaa, mutta tosi paljon DMT, LSD ja sienet eritoten ovat muokanneet käsityksiäni.

Esimerkiksi kuolemaa en pelkää enään ollenkaan. Osalta se toki johtunee siitä, että en nauti tästä maanpäällisestä elämästäkään niin paljoa että kynsin hampain haluan täällä montasataa vuotta viettää. Kuolema tulee, kun on sen aika. Pari kertaa se on ollut lähellä ja tosiaan olen jonkinlaisia kuolemanrajakokemuksia kokenut jotka myöskin vahvistavat näitä uskomuksiani, mutta en jaksa niistä avautua koska niitä eivät yksinkertaisesti riitä sanat kuvailemaan.

Toki kivulias kuolema ajatuksena pelottaa, kukaan ei kuitenkaan varmaan halua tulla kidutetuksi kuolleeksi. Mutta jos se kuolema on rauhallinen, niin en siinä mitään pelottavaa näe.

Personaes
OD

Post by Personaes » Thu 13 Mar 2014, 08:21

Mä haluisin uskoa että kaikki on täydellistä, kaunista harmoniaa kun kuolo korjaa. Mutta pelkään että niin ei ole. Niinkuin Stephen Hawkings sanoi "Uskonnot kehitettiin niitä varten jotka pelkäävät pimeää".

Mua ei pelota kuolema, vaan mitä sen jälkeen tapahtuu. "Töpseli seinästä" nyt olisi mulle vielä ihan neutraali lopputulos, jos tietoisuus vain sammuisi niinkuin tietokoneen näyttö.

Unet on mielenkiintoinen asia. Uskon että unet voi olla portti after-lifeen.

Leonardo Da Vinci, joka on ehkä lähimpänä ihmismäistä jumal-olentoa kuin kukaan muu ihminen sanoi
"As a well-spent day brings happy sleep, so a life well spent brings happy death."

Koin tässä viimeaikoina pienehköjä valaistumisen hetkiä, oon ruennut kääntämään omaa kelkkaani eri juttujen suhteen, kun oon ymmärtänyt mikä on tärkeetä.
Mua vaan pelottaa etten kerkiä hyvittää mun pahoja tekoja. Sillä mä uskon nähneeni vilauksen siitä helvetistä(vahvalla tripillä), jonne pahat ihmiset joutuu.
-Edgar Allan Poe

magiclymagical
Apteekki

Post by magiclymagical » Thu 13 Mar 2014, 14:23

Mä en nää miks tapahtuis jotain ihmeellistä kun kuolee? Energia pysyy aina, mutta sillon kun energia "esiintyy ihmismuodossa" niin mun nähdäkseni ihmisen aistit joilla hän tätä maailmaa hahmottaa on pahasti vajaavaisia selittämään kuoleman jälkeisiä asioita, toisaalta just e.m seikkojen takia en myöskään voi kieltää mitään. Asiat niinku hyvyys ja pahuus sun muut on vaan ihmisen keksimiä käsitteitä, miks ne vaikuttais millää tavoin universumiin, kuolemaan tai muuhun?

Edit: oisin halunnu quottaa tähä yhen tarinan minkä luin joskus, ihan mielenkiintonen sinäänsä mut ois niin pitkä vaan. Tuolta voi käydä vaikka lukemassa vähä scrollaa alas. http://www.shroomery.org/forums/showfla ... r/17144111
Mun ajatukset on vaan mun ajatuksii, sul on vapaus miettii omia.

Pen
OD

Post by Pen » Thu 13 Mar 2014, 17:31

No kai energiastakin voi olla polariteetit? Positiivista energiaa (vois sanoa rakkaudeksi vaikka) ja negatiivista energiaa (esim. viha). Sen energian eri ilmentymiä vaan.

Oon yllättynyt kuinka monta muuta mun kanssa samalla tavalla, edes osittain, elämää käsittävää hörhöä täältä löytyy.

Huiko
LD50

Post by Huiko » Thu 13 Mar 2014, 22:04

Kuolema on musta kuoppa joka on palkinto eletystä elämästä. Silloin saa vihdoin levätä.
Sitä ennen eletään ja kannetaan maallinen takkamme jota meille kasataan.
Se on sama koittaa nauttiakkin näistä ajast`ajoista, kun kerran täällä ollaan? Eikö?
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.

frapathea

Post by frapathea » Thu 13 Mar 2014, 22:22

Joskus kuolema kiehtoi ja pelotti niin paljon, etten meinannut kestää elämää sen varjossa. Tuntu ku askeleet olis maalanneet jatkuvasti vetoja yhteen isoon kuolemantanssiin. Sitten tapahtui jotain ja siitä lähtien on ollu sellanen fiilis, että sieltä se vielä tulee kun on tullakseen ja viimeiseen kohtaukseen on käsikirjoitettu raikuvat aplodit. Tiivistettynä:
Image

cook
Lepakko

Post by cook » Fri 14 Mar 2014, 00:37

Oli miten oli, niin itse kuoleminen tulee varmasti olemaan erittäin mielenkiintoinen kokemus jota odotan innolla joskin toki myös pelokkain tuntein.

Uskon vakaasti että aika konseptina katoaa kuolemassa. Kuoleman jälkeen ei tapahdu mitään kronologisesti vaan jossain muussa kehyksessä. Toisaalta tämä mahdollistaa myös sen että tietoisuus viettää kokemansa ikuisuuden mielikuvituksessa, joka koetaan kuolemanjälkeisenä elämänä, mutta vain siksi että käsitys ajan kulumisesta on pysähtynyt lähes kokonaan. Jokaisella saattaa olla siis tiedossa hyvin pitkä trippi omassa mielikuvituksessa joka ei välttämättä paljastu missään vaiheessa kokijalle. Samaan tapaan kuin tuo solipsismi.

Infitialis
Apteekki

Post by Infitialis » Fri 14 Mar 2014, 10:31

Ja jos kuolema,
Vittu,
On yhtä vittumaista kuin tämä elämä,
Niin meikäläistä alkaa vituttaa niin pahasti,
Ettei suostukaan arkkuun,
Vaan painelee jonnekin vittuun
Kittaamaan vitusti kaljaa.
Vittu!
-Tabermannin Tommy
Parhaat karstat on pohjalla.

psychiCNoob
Moderator

Post by psychiCNoob » Fri 14 Mar 2014, 22:38

Personaes wrote:Mä haluisin uskoa että kaikki on täydellistä, kaunista harmoniaa kun kuolo korjaa. Mutta pelkään että niin ei ole.
Miksi pelätä, kun voi uskoa? :P Placebon voimahan on ihan tieteellisesti todistettu? Toimiihan tää sit kans toiseenkin suuntaan; Nocebo. Toinen vähän samaan kastiin kuuluva teoria on The Law of attraction, jonka mukaan ajatteleva tietoisuus vetää puoleensa sen tason värähtelyjä, kuin tämä ajattelee. Eli, jos vaikka ajattelisin et kaikki on perseestä ni sit kans kaikki on perseestä ja kaikki pysyy perseenä ja vedän enemmän puoleeni perseisiä asioita. Siksi yritän ajatella positiivisesti. Ja huomannu kyl ihan toimivaks keinoks. :up:

Pointti oli nyt kuitenki se et luulen et me voidaan vaikuttaa yllättävän paljon asioihin, sillä miten me niitä asioita katotaan.
Personaes wrote:Unet on mielenkiintoinen asia. Uskon että unet voi olla portti after-lifeen.
Indeed, unet. Niitten avulla pystyy ymmärtämään asioita, jos osaa ottaa niitä vastaan. Joskus tietenkin, on ihan höpölöpö-unia ja höpölöpön ja "tosi"unen sekoitusta, mut mun mielest se kuuluu asiaan; ei unien tarkotus oo kertoo asioita suoraan, niitä pitää sulatella.

Portti? Joo, onhan unet aika portteja, joka paikkaan/tasoon/tajuntaan. Niitä seuraamalla varmaan oppii ymmärtämään kuoleman jälkeistä elämää ja miksei niitä seuraamalla vois löytää sitä ovea sinne? Mikäs minä olen sanomaan, mikä on totta ja mikä ei. :D Mun mielipide on, että se "portti" on kuolema/syntyminen ja "afterlifea" ei periaatteessa oo, koska kaikki on elämää, eri olemisen tasoilla vaan. Joo blaah blaaah....
Personaes wrote:Koin tässä viimeaikoina pienehköjä valaistumisen hetkiä, oon ruennut kääntämään omaa kelkkaani eri juttujen suhteen, kun oon ymmärtänyt mikä on tärkeetä.
Mua vaan pelottaa etten kerkiä hyvittää mun pahoja tekoja. Sillä mä uskon nähneeni vilauksen siitä helvetistä(vahvalla tripillä), jonne pahat ihmiset joutuu.
Led Zeppelin: "There are two paths you can go by, but in the long run, there still time to change the road you´re on"

Hienoo, must tää rupee olee buumi; ruvetaan tiedostaa et mikä on oikeesti hyväksi meille ja toisillemme. Tarkoitus meitä ohjatkoon.

Kyllä sulla ja muillakin (itseni mukaan lukien) on aikaa hyvittää tekoja, sitä vartenhan me periaatteessa täällä ollaan. Oppimassa rakkautta, eli niin kuin Pen tuossa sanoi: Positiivista energiaa. Sekotetaan se välillä negatiiviseen energiaan (esim. himo) Hyvä lähtökohta ois, kun osattais eka erottaa hyvä pahasta. Aikaa on. (Mutta mitä on aika?)

Jos nyt tarkikaan mietitään, niin eipä tää paikka tällä hetkellä hirveän taivaallinenkaan ole. Jos raamatun termein mentäis niin mehän ollaan jo helvetissä. No worries, ainoa suunta on ylöspäin ! :up:

Kerroppas muuten tuosta matkastasi, vai oletko siitä jo jonnekkin raapustanut? Kuullostaa diipiltä.

Ootkos muuten lukenut Danten Jumalainen Näytelmä? Mie en, mut oisi tarkoitus kylläkin. Kunhan siihen ensin valmistaudun. Mut nii, muistuu mielee yks kuva siitä, jossa Dante kuvaa helvettiä sellasena tietynlaisena metsänä. Äh, jos osaisin laittaa kuvia tänne nii laittaisin sen. Ehkä joskus.

Joukolla manalaan kuolemaan?
Life = The Trip

Personaes
OD

Post by Personaes » Sat 15 Mar 2014, 12:08

Hyvä posti sulta noobi.

Ite alkanut kanssa nyt enemmän ajatella niin, että elämässä on oikeasti todella yksinkertainen pointti. Kaksi tietä, positiivisuuden ja negatiivisuuden. Kumpaa tahansa energiaa sussa on(elämän valintojen puolesta),
niin sitä levität taas ympärillesi.

Ehkä ne asiat joita pelkään, ne on vaan tässä todellisuudessa ja sitäkautta merkityksettömiä.

Mun psilosybiini(heavy annos) helvetillinen trippi, on tuolla "pahat tripit" topicissa.

Mun psykoosi oli aika mielenkiintoinen kun ajattelee. Ajattelin että todellisuus on täydellinen harmonia, kaikki materia, ihmiset, ajatukset, kaikki oli kuin isossa ruubikin kuutiossa.
Jota "jumala" tai super-älykäs/kehittynyt voima pystyi muuttamaan haluamallaan tavalla, mutta silti pitämään harmonian kasassa.

Teoriassa tuo voisi olla ihan mahdollista, jos ajattelee fermin paradoksia. Käytännössä kehittynein sivilisaatio olisi type 5, mutta jo type 4 pystyy tekemään seuraavanlaisia asioita.
A Type Ⅳ civilization extracts energy, information, and raw materials from all possible galaxies; it is effectively immortal and omnipotent with universal-scale influence, possessing the ability of theoretical time travel and instantaneous matter-energy transformation and teleportation (their apparent abilities may include moving entire asteroid belts and stars, creating alternate timelines, and affecting universal states of nature such as the gravitational constant); in fiction, these civilizations may be perceived as omnipresence/omnipotent gods
-Edgar Allan Poe

psychiCNoob
Moderator

Post by psychiCNoob » Sun 16 Mar 2014, 20:57

Personaes wrote:
Mun psilosybiini(heavy annos) helvetillinen trippi, on tuolla "pahat tripit" topicissa.

Mun psykoosi oli aika mielenkiintoinen kun ajattelee. Ajattelin että todellisuus on täydellinen harmonia, kaikki materia, ihmiset, ajatukset, kaikki oli kuin isossa ruubikin kuutiossa.
Jota "jumala" tai super-älykäs/kehittynyt voima pystyi muuttamaan haluamallaan tavalla, mutta silti pitämään harmonian kasassa.
Joo, suippomadonlakit kyllä näyttävät ihan mielellään niitä pimeitäkin puolia tästä maailmasta, ja millä intensiteetillä? :shock: respect. Kai opit jotain? :mrgreen:

Ja eipä toikaan teoria mikään hatusta vedetty ole, mutta ollaan kyl samaa mieltä siitä et yksinkertainen on parempi.
Life = The Trip

magiclymagical
Apteekki

Post by magiclymagical » Tue 18 Mar 2014, 01:11

magiclymagical wrote: Asiat niinku hyvyys ja pahuus sun muut on vaan ihmisen keksimiä käsitteitä, miks ne vaikuttais millää tavoin universumiin, kuolemaan tai muuhun?
Tähän tivaisin mielipiteitä kun moni tuntuis ajattelevan että positiivinen = hyvä, negatiivinen = paha ja että ne jotenkin ois merkityksellisiä asioita. Jaloja ajatuksia ja tavoittelemisen arvosia juttuja omasta mielestä mut ehkä kuitenkin merkityksettömiä tässä isossa maailmassa ja kuoleman jälkeisessä tilassa?

Personaes
OD

Post by Personaes » Wed 02 Apr 2014, 12:51

Tähän tivaisin mielipiteitä kun moni tuntuis ajattelevan että positiivinen = hyvä, negatiivinen = paha ja että ne jotenkin ois merkityksellisiä asioita. Jaloja ajatuksia ja tavoittelemisen arvosia juttuja omasta mielestä mut ehkä kuitenkin merkityksettömiä tässä isossa maailmassa ja kuoleman jälkeisessä tilassa?
Jeps.

Eihän me tiedetä mitään ylempää totuutta, ehkä biologinen elämä on "isossa mittakaavassa", täysin merkityksetön sivuseikka, kuten vaikka hilse-hiuksissa ihmisellä.

Vaikka itse kallistun vähän toiseen suuntaan.

Muistaako joku, että oliko se Albert Einstein joka sanoi, että tietoisuus on sähköimpulsseja, joita voidaan havaita kuolleilla, eli tietoisuus voisi säilyä kuollessa?

Kuulostaa hirveältä kohtalolta, että ruumis kuolisi, mutta tietoisuus säilyisi sinne hautaan ja pysyisi elossa ikuisuuksiin.

Mun maailmankuva on viimeaikoina muuttunut aika dramaattisesti. Uskon todellakin Jumalaan ja Jumaliin. Sillä esim. tyypin 5 sivilisaatiolla jo on Jumal-maisia kykyjä ja teorissa noita type 5 sivilisaatioita pitäisi olla jossain olemassa. Sitten on erikseen Jumala-Jumala, joka ei siis ole saanut kykyjään eksponentiallisesti kasvavien tieteellisten/teknisten saavutusten johdosta vaan on ollut sellainen aina. Siihenkin Jumalaan oon alkanut uskoa ja se Jumala on luultavasti(omasta mielestä) kaikki mahdollinen energia/massa mitä on olemassa.
-Edgar Allan Poe

magiclymagical
Apteekki

Post by magiclymagical » Wed 02 Apr 2014, 13:30

Personaes wrote:että tietoisuus on sähköimpulsseja, joita voidaan havaita kuolleilla, eli tietoisuus voisi säilyä kuollessa?

Kuulostaa hirveältä kohtalolta, että ruumis kuolisi, mutta tietoisuus säilyisi sinne hautaan ja pysyisi elossa ikuisuuksiin.
Täs sä mun mielestä vedät vähän turhan nopean johtopäätöksen. En tiiä näkyykö kuolleilla noita, epäilisin, mut vaikka tietosuus periaatteessa on vaan sähkökemiallisia impulsseja aivoissa niin ei se ehkä heti tarkoita tietoisuutta?

Ja jokatapauksessa ruumis ja aivot mätänee ja maatuu jossain vaiheessa niin ei sillon tietoisuuttakaan enää olis vai?

Personaes
OD

Post by Personaes » Wed 02 Apr 2014, 13:38

Just sen takia kysyin sitä tarkempaa lainausta ja oliko se Einsteinin sanoma, että muistaisi kunnolla miten se meni tarkalleen.

Jossain dokkarissa siis vaan muistaakseni mainittiin Einsteinin sanoneen että kuolleilla voidaan havaita sähköimpulsseja jotka taas tarkoittaa tietoisuutta. Mutta en enää muista missä ton kuulin/näin ja miten se tarkalleen meni.
-Edgar Allan Poe

Personaes
OD

Post by Personaes » Fri 02 May 2014, 08:33

Tuli mieleen muuten kristinuskossa oleva "viimeinen voitelu".

Niin miksi ne siis levittää sitä öljyä keholle? Kun kasteessa saadaan vettä, niin eikö voitelukin voitaisi tehdä vedellä tai jollain muulla, kuin palavalla oliiviöljyllä.
Mulle tuo symbolisoi nykyään sellaista viimeistä "haista paskaa", synnit saat anteeksi, mutta menes nyt siitä palamaan sinne helvettiin.

Oon ruennut katsomaan kirkkoa kyllä "vähän" eri näkökulmasta, tai kaikkia noita abrahamin uskontoja.

Muuten, onko buddhalaisuus ainut "uskonto" jonka ihmiset ovat itse kehittäneet? Sen sijaan että olisi "taivaan olennot" meidät alkuun opastaneet, kuten vaikka juutalaisuudessa, kristinuskossa ja islamissa.
-Edgar Allan Poe

Masis
Psykonautti

Post by Masis » Fri 02 May 2014, 15:55

Personaes wrote:Muuten, onko buddhalaisuus ainut "uskonto" jonka ihmiset ovat itse kehittäneet? Sen sijaan että olisi "taivaan olennot" meidät alkuun opastaneet, kuten vaikka juutalaisuudessa, kristinuskossa ja islamissa.
Ei se ainut ole, noita uskontoja on niin paljon. Maailmanuskonnoista se on ainut. Kyllä se melko perinteinen uskonto kuitenkin on, kuolemanjälkeinen elämä, dogmat... Uskotaanhan siihen johonkin ihmistä suurempaan, mutta Jumalaksi sitä ei myönnetä.

Olen ajatellut aina kuoleman olevan luonnollinen tapahtuma - olen nähnyt ruumiita työssäni eikä se hetkauta. Ei voi olla elämää ilman kuolemaa. Ja itsekin mietin, mitä elämän jälkeen tapahtuu. Uskoisin sen kuitenkin olevan vain samanlainen prosessi kuin tietokoneen sammuttaminen. Virta pois, naks.

Uskon jonkinlaiseen Jumalaan, joka aiheutti alkuräjähdyksen, mutta en usko hänen katsovan meidän peräämme. Elämä on loppujen lopuksi ihan kaunis asia. Uskon Jumalan olevan vain systeemi, joka mahdollisti tämän kaiken, puhdasta energiaa minkä seurauksesta kaikki tämä on olemassa.

Lopulta muutumme vain tomuksi, aurinko räjähtää novana ja lennämme avaruuteen, kauas pois tuntemattomaan. Etäisyydet on niin helvetin pitkät, että jos universumissa ei ole mitään muuta elämää, niin on se perkele.

Olemme muuttuneet tomuksi, törmäämme mahdollisesti toisiin tämän universumin makrokappaleisiin ja tomumme lentää avaruuteen. Siellä ne hitaasti kerääntyvät yhteen ja kun tarpeeksi paljon avaruustomua niin synnymme uudeksi planeetaksi. Ehkä tuolla planeetalla tulee olemaan elämää. Ehkä.

En tahdo kuolla vielä, näin nuorena. Kuolema tulee kuitenkin iän myötä tutuksi, kun läheisiä ihmisiä alkaa pikkuhiljaa kuolemaan. Isovanhemmat, vanhemmat, vanhempien veljet ja siskot... Lopulta sen osaa hyväksyä, että oma aikani on vähenemässä. Jotkut katkeroituvat ja katuvat mikseivät eläneet täysillä.

Oon niin lyricapäissäni et en tiedä kirjotinko yhtään mitään järkevää.

frapathea

Post by frapathea » Fri 02 May 2014, 16:11

Masis wrote:
Personaes wrote:Muuten, onko buddhalaisuus ainut "uskonto" jonka ihmiset ovat itse kehittäneet? Sen sijaan että olisi "taivaan olennot" meidät alkuun opastaneet, kuten vaikka juutalaisuudessa, kristinuskossa ja islamissa.
Ei se ainut ole, noita uskontoja on niin paljon. Maailmanuskonnoista se on ainut. Kyllä se melko perinteinen uskonto kuitenkin on, kuolemanjälkeinen elämä, dogmat... Uskotaanhan siihen johonkin ihmistä suurempaan, mutta Jumalaksi sitä ei myönnetä.
Buddhalaisuudessa on useita suuntauksia, mutta noin suurpiirteisesti uskaltaisin väittää väitteitäsi vääriksi. Itse olen tutumpi theravada- ja zenbuddhalaisuuden kanssa kuin muiden suuntausten, mutta pääpiirteittäin nämä suuntaukset eivät tietääkseni ainakaan tunnusta persoonallista jumalaa, ja "kuolemanjälkeinen elämä" rajoittuu siihen, ettei maailma lakkaa olemasta yksilön kuollessa.

Toiseksi, uskonto ei voi olla uskonto ilman ainakin jonkinasteisia yhteisiä käytäntöjä.

Lisäksi "ihmistä suurempi voima" on ihan paska ilmaus, onhan painovoimakin jo itsessään ihmistä suurempi voima. Spesifit ilmaukset olis vitun jees.

Personaes
OD

Post by Personaes » Sat 03 May 2014, 11:51

Vähän OT:ta

Mutta oon lukenut täällä useaan otteeseen frapathea susta sanottua, että oot satanisti, halutko avata tätä vähän. Eli mihin uskot käytännössä?
-Edgar Allan Poe

frapathea

Post by frapathea » Sun 04 May 2014, 02:55

Personaes wrote:Vähän OT:ta

Mutta oon lukenut täällä useaan otteeseen frapathea susta sanottua, että oot satanisti, halutko avata tätä vähän. Eli mihin uskot käytännössä?
En oo satanisti.. En oikeastaan usko, kokeilen juttuja ja kerään aineistoa.

Personaes
OD

Post by Personaes » Tue 27 May 2014, 09:14

Vielä tähän aiheeseen liittyen kysyisin jengiltä.

Pelkäätkö kuolemaa?

Ite en ole aijemmin pelännyt juurikaan, ehkä siksi että en ole kauheasti ajatellut asiaa. Mutta nyt viimeaikoina on ruennut stressaamaan asia.

Juutalaisuudessahan, josta siis kristinusko ja islam molemmat on "syntynyt" puhutaan että kuollessa kaikki menee samaan paikkaan, niin hyvät oikeamieliset, kuin myös pahoja tehneet hirviöt.

Muutenkin nuo vanhan testamentin jutut on aika piinaavaa luettavaa, siinähän käytännössä sanotaan että kukaan ei tule pelastumaan, ollaan perisynnin saastuttamia ja joudutaan kaikki helvettiin.

Tässä lainaus tuosta paikasta jossa juutalaisuudessa puhutaan
She'ol translated as "grave", "pit", or "abode of the dead", is the underworld of the Old Testament/Hebrew Bible. It is a place of darkness to which all the dead go, both the righteous and the unrighteous, regardless of the moral choices made in life, a place of stillness and darkness cut off from God.
Muutenkin kun katsoo maailmaa ja sitä mitä hirveyksiä sattuu koko ajan. Oliko se niin että muutaman sekunnin välein kuolee lapsi sairauteen joka olisi mahdollista parantaa jos olisi vain lääkkeitä/rahaa hoitoon. Useita sotia nytkin päällä, korruptoituneita valtioita, mätiä poliitikkoja, moraalittomia pankkiireja/teollisuus johtajia, sarjamurhaajia, kartelleja, ihmiskauppaa jne jne.

Ei vaikuta siltä että hyvyyden voimat hallitsis tätä planeettaa.

Muuten, onko kukaan kuunnellut David Icke;n juttuja? Mitä ootte mieltä? Ite oon vähän kahden vaiheilla, osa jutuista asiaa, mutta osa kuullostaa kyllä siltä että en usko.
-Edgar Allan Poe

Huiko
LD50

Post by Huiko » Tue 27 May 2014, 11:35

^Ootkos miettiny että ei kuolemassa ole mitään pelättävää? Manipuloimalla kiertokulkua ja järjestystä ihminen on tuhoamassa kaiken elämän sitten kokonaan?

Lisää sotia, tauteja, nälänhätää, ja muuta joka vähentää ihmisiä sanon minä. Maapallolla pitäisi väkimäärän laskea n. 700 000 000:een, jotta saataisiin pelastettua jotain vielä tulevillekin sukupolville. Kukaan ei taida vaan tietää kuinka väkimäärän vähennyksen voisi saada aikaan ilman että tappaa ihmisen kokonaan?

Kun kuolema tulee, muututaan me lopulta ravinteiksi maalle ja annetaan tilaa seuraaville. Eri asia onkin tuleeko olemaan maata mitä ravita ja/tai tulevia sukupolvia.

Eli ei, en pelkää. Soisin näkeväni enemmänkin. Jokaisella on toki oikeus taistella ainoostaan. :shock:
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.

Personaes
OD

Post by Personaes » Tue 27 May 2014, 13:20

Maapallolla pitäisi väkimäärän laskea n. 700 000 000:een, jotta saataisiin pelastettua jotain vielä tulevillekin sukupolville.
Tästä oon samaa mieltä. Voi luoja sitä kauhua kun öljy loppuu ja ruuan tuotanto romahtaa, jää pari miljardia ihmisitä vaille ruokaa ja sen tietää mitä siitä seuraa. Helvetti maan päällä.
-Edgar Allan Poe

Infitialis
Apteekki

Post by Infitialis » Tue 27 May 2014, 13:33

Personaes wrote:
Maapallolla pitäisi väkimäärän laskea n. 700 000 000:een, jotta saataisiin pelastettua jotain vielä tulevillekin sukupolville.
Tästä oon samaa mieltä. Voi luoja sitä kauhua kun öljy loppuu ja ruuan tuotanto romahtaa, jää pari miljardia ihmisitä vaille ruokaa ja sen tietää mitä siitä seuraa. Helvetti maan päällä.
Hommatkaa pyssy ja virveli.
Parhaat karstat on pohjalla.

00000000
Psykonautti

Post by 00000000 » Tue 27 May 2014, 17:30

Kallio wrote:Lisää sotia, tauteja, nälänhätää, ja muuta joka vähentää ihmisiä sanon minä. Maapallolla pitäisi väkimäärän laskea n. 700 000 000:een, jotta saataisiin pelastettua jotain vielä tulevillekin sukupolville. Kukaan ei taida vaan tietää kuinka väkimäärän vähennyksen voisi saada aikaan ilman että tappaa ihmisen kokonaan?
Väkimäärän vähennyksen voisi aloittaa länsimaissa.