Mitä huumeet ovat antaneet sinulle?

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
Dexma
Moderator

Re: Mitä huumeet ovat antaneet sinulle?

Post by Dexma » Tue 23 Aug 2016, 12:57

Asystole wrote: Toisaalta, mitäs jos olenkin käyttänyt vääriä huumeita? Olisiko vastaukseni erilainen, jos olisin keskittynyt pääasiassa esim. hatsiin ja happoon?
Niin. Kiintoisaa. Olen käynyt kaikki huumetyypit läpi elämässä ja tosi monta erilaista skenee ja alakulttuuria. Se miten huumeet toimii riippuu paljon persoonasta joka taas on seuraus meidän aivokemioista alussa ainakin. Silti myös kenen kanssa huumeensa käyttää vai yksin on ehkä jopa melkein isompi osa niiden huumeiden vaikutusta loppupeleissä kuin aivokemioissa. Se kulttuuri usein se alakulttuuri jota kokee muuttaa ja rakentaa persoonaa, olemusta ja elämän tapaa. Myös yksinäisyys tekee tämän.

Kaikkiin huumeisiin vaikuttaa set and setting AINA.

Silloin kun käytin opiaatteja yksin himassa pitkiä aikoja olin masentunut, itsetuhoinen ja monesti opiaatit yhdistettynä rauhoittaviin oli se tapa jolla tiesin pelastuvani kaikesta paskasta, mutta myös se kuosi antoi monesti seuraavalle päivällekkin vielä mahdollisuuden. Tavallaan en päättänytkään vetää övereitä vaikka samalla överiksi vedin.

Sit jossain kohtaa, kun aloitin opiaattien käytön uudestaan tuosta noin 3 vuotta jälkeenpäin niin aluksi opiaatit olivat osa douppeja joita käytettiin laskuje helpotukseen, rahan tekoon ja seksi elämän huimaan parantumiseen. Siitä parivuotta eteenpäin elämää ei ollut ilman opiaatteja, koska reflat olivat aina oven takana. Tällä aikaa opin itsestäni paljon enemmän kuin happovuosina, mutta voin monesti huonosti. Toisaalta opiaattien tuoma "usko tulevaisuuteen maaninen" olo on ollut tärkeää siinä mitä musta myös on tullut puolenvuoden aikana. Nyt kun oma masennukseni taas alkaa näyttäytyyn koen tarvitsevani lisä energiaa ja puhtia ehkä jotain mitä löysin oppareista hyvin arkisessa elämässäni johon kuului työ ja koulu samalla kaiken muun elämäni kanssa.

Stimuelämää ja stimukulttuuria jos mietin niin.... no siinä ei ole mitään järkee. Kavereiden kanssa hauskaa, mut itselleni pitkät putket on kaikista vahingollisinta. Paljon pahoinvoivia sekakäyttäjiä joilta puuttuu monta eri hyvää tasoo elämästä ja taspainosta. Näiden vaikuttaen omaan elämään vielä... Niistä ei jää paljoo käteen. Paitsi dopamiini torakkaista käyttäytymistä ja paljon touhutippoja.

Äsidkulttuuri ja äsidi. Mä en nyt puhu niistä reivipelleistä vaan siitä diipeimmästä jengistä. Niistä jotka siirtää voimansa psykedeliasta johonkin. On se sit taiteeseen tai itsensä löytämiseen. Filosofiaan tai meidän kulttuuriin. Sellaisten ihmisten kanssa hengailu ja äsidin veto? No ainakin se tuntuu terveeltä ja kehittävältä. Vaikkei mitään sais välttis aikaan edes. Harva todella harva tuosta porukasta kovin kummoista saa aikaan. Toiset menee politiikaan, toiset taiteilijoiksi ja osa menee Prisman kassalle, mutta kokee olevansa onnellinen. Toiset ei sieltäkään saa tyhjyyttään sisältään täytettyä ja vaihtaa kemiaansa.

Mut aidosti avoimien ihmisten parissa joogaaminen kuunnellen Pekka Pohjolaa on pakosti jotenkin hyvä asia. Siinä en oikein näe paljoo negatiivista.

Yksin äsidin ja deelien vetäminen myös nopeesti saattaa kääntyä huumeiksi muiden joukossa, mutta silti deelit ei ikinä lopeta toimintaansa. Ne on alati minussa muuttuva asia ja jokainen trippi jää päälle aktiivisemmin kuin annos subua. Se syvenee ja pinnallistuu välillä. Muutokset tuntuu aktiivisemmilta ja herkkyys kaikelle kasvaa. Se on hyvin erilaista, se on hyvin epäarkista.

Eli. Kyllä. Itse koen elämäni hyvin erilaiseksi tiettyjen huumeiden takia. Epäilen myös, että varsinkin hapolla mun elämään on ollut erittäin positiivinen vaikutus.

Mua ei kiinnosta festarit, ei puolituntemattomien kanssa pössyttelyt, ei yökerhot eikä reivit. Mun huumeiden käyttö on pääasiassa yksin kuosailua jarrujen parissa. Mitäs jos mua alunalkaenkin kiinnostaisi toisenlaiset asiat? Olisinko saanut huumeilta enemmän?
Itseäni ei ikinä ole kiinnostanut yökerhot, reivit eikä festarit. Joskus mietin, että johtuko se siitä että jännitin moisia ja ahdistuin ihmisistä ja sen takia en ikinä uskaltautunut antautua sille? Kokeilin siis sitten näitä juttuja ja ei en tykännyt. Mua kiinnostaa enemmän ihmiset niihin kunnolla tutustuminen heidän kulttuurit, mutta ei epämääräinen heiluminen ja huojuminen kuoseissa välkkyvissä valoissa, puhumattakaan rahvaista tylsimyksistä kaupungin keskiverto yökerhoista.

Huumeet on mulle jotain joka menee yli kaiken tuon. Hedonismia ei löydy reiveistä vain se löytyy pillistä, lainista rintojen välissä ja hikisestä panemisesta. Muuten on kivempi ottaa aina tsillimmin kivoje hemmojen kanssa keskustellen, ymmärtäen, oppien ja asioiden tekemisen ohella. Bändi treenit vaikkapa pevekkiä vedellen voittaa monet hyvätkin bileet tai metsässä liikuskelu kaverin kanssa hatsigramma mukana on paljon merkityksellisempää mulle kuin paikka jossa en kuule edes omia ajatuksiani.
Tossa välissä oli moooonta vuotta etten käyttänyt huumeita lainkaan, alkoholiakin varsin kohtuullisesti. Oliko ne vuodet jotenkin tyhjempiä kuin käyttövuodet? Eivät olleet, erilaisia kyllä. Jos vertaan vuosia käyttöä / ei-käyttöä, niin en näe, mitä kovin mullistavaa elämästäni olisi puuttunut ei-käyttövuosina vrt. käyttövuodet. Siis nimenomaan pitkällä tähtäimellä tarkasteltuna.
.
Niin. Muuttuisinko minä jos lopettaisin käytön? Se olis jännä kokeilu. Kaverini muuttuisi luultavasti. En olisi enään tällä tavallakaan osa tätä yhteisöä kuin nyt. Alkaisinko taas masentuneeksi ja ahdistuneemmaksi kuin nyt? Voisin hyvinkin kyynistyä. Toisaalta mietin kokoajan että olenko matkan huumeiden kanssa lopettanut? En tiedä. Ehkä aloitan uuden vaiheen. Veikkaisin oikeastaan että sekoilua on luvassa. En tiedä. 11 vuotta käyttänyt ja sitä ennen leikin vielä pikkusotilailla. Oikeasti maailma ilman huumeita on mulle yhtä kaukainen asia kuin ruoka köyhälle. Se on siellä jossain ja tiedän siitä. Olen myös kuullut siitä puhuttavan, mutta onko sekin maailma valheellinen ja riippuvuuksia täynnä oleva psykoosiensekametelisoppa ja vain toisenlaisten dopamiinimuurahaisten gladiaattori areena niin siitä mulla on paha aavistus...

Eli kiitos jumalalle näistä vitun huumeista edes.
tRip wrote:
Muistakaa et jokainen haskattu elämä on vähän sääli, koska potentiaalia meissä on ihan widusti,!

heihoi
Lepakko

Post by heihoi » Wed 24 Aug 2016, 14:40

Mullakin on jännästi niin, että vaikka en ookkaa moneen vuoteen käyttäny muuta oikee ku alkoholia ja joskus harvoin hatsia ja pari kertaa mämmmiä ja kerran happoa, ku ennen käytin joka päivä piriä tai lääkkeitä tai opiaatteja ja naksuja tms, ni silti koen huumeiden olevan tosi paljon läsnä mun elämässä vieläkin vaikka niitä en oo aikoihin käyttäny, ja ton mun nisti-rehauspersoonan ja elämän olevan tosi vahvasti läsnä mun elämässä.

Että vaikka mun päihteidenkäyttö on ollu monta vuotta jo vähäisempää mitä keskiverto suomalaisella, ni en silti koe että toi mun nisteilymeininki ois joku mun menneisyyttä ja oisin nyt muuttunu hirveesti siitä,vaik oonhan mä ihan erilainen..ja lisäks loukkaannun hirveesti ja vittuunnun jos joku sanoo jotain että hienoa ku oon "päässy pois" siitä ja "muuttunut" koska en ite kadu mitään noita aikoja ja en koe että oisin erilainen ku sillon ni siks suututtaa jos niitä aikoja tai puolia halveksutaan. Ja koen itteni samanlaiseks ku huumeiden ongelmakyttjät edelleen, ja menee ihan vitun hermot muutenki jos haukutaan nistejä, koska vituttaa yleisesti kaikki tollanen ihmisten erottelu ja halveksuminen..

Velho
OD

Post by Velho » Wed 15 Feb 2017, 10:36

Itsetuntoa ja olen myös paljon avoimempi uusille asioille enkä ihan kauheen herkästi tuomitse kaikkea ja ymmärrystä (nämä pääsääntöisesti psykedeeleistä) opiaatit lievittäneet kipuja ja turruttanut tunteita sellaisissa asioissa että kaivannut pidempää käsittelyä.
On ne myös vieneet asioita kuten terveys ja pari asuntoa ja tiettyjä ihmisiä (mutta tärkeimmät suhteet on jääneet, ehkä se on vain karsinut epäedullisia pois ja joissain määrin myös tuonut sellaisia) jne.
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag

substance93
Psykonautti

Post by substance93 » Mon 22 May 2017, 17:03

Mulle ainakin esimerkiksi pääaineeni subu ja lyrica on antanyt itsevarmuutta, toimeliaisuutta, yleistä positiivista mieltä. On jaksanut käydä koulussa ja töissä paljon paremmin. On saanut turrutettua tiettyjä tunteita (myös negatiivinen asia).

Toisaalta huumeet ovat pilanneet elämäni, vaikka hyvällä mallilla tällä hetkellä asiat onkin. Ne ovat antaneet refloja ja retkahduksia ja uusia refloja monet kerrat. Itsetunto laskenut joka kerta alemmas.

Huumeet ja huumemaailma yleisesti ovat kasvattaneet ihmisenä ihan huimasti. Itsetuntemus on lisääntynyt, olen löytänyt itsestäni paljon uusia puolia.

En enää ajattele niin mustavalkoisesti, vaan olen ymmärtänyt, että narkkaritkin on ihan samanlaisia ihmisiä kuin muutkin. He eivät (ainakaan yleisesti) tahallaan aiheuta tuskaa muille, koukku on vain niin vahva että se menee kaiken edelle. Suurin osa tuntemistani nisteistä ovat oikeasti hyviä tyyppejä, joilla vain on ongelmia itsensä kanssa ja siksi käyttävät.

Vielä huumeilla (tai huumeettomuudella :) ) on jotain annettavaa. Haluan nähdä sen päivän, kun olen saanut ongelmakäyttöni kuriin, ja pystyn kieltäytymään subusta ilman tunnontuskia. Opioidien viihdekäyttäjää musta tuskin koskaan tulee, on liian tulella leikkimistä se touhu. Tullut tässä vuosien varrella huomattua..
~ ja antikristuksii ollaan ihan jokanen ~

welcome to the lonely hearts club

mentalhell
Kameleontti

Post by mentalhell » Sat 26 Aug 2017, 16:06

Kokemusta. PALJON kokemuksia, ja vaikeitakin sellaisia.

Ja ongelmia, paljon. Riippuvuudet yms.

Ihmisistä olen oppinut paljon doupin kautta.

PabloC
Karvakuono

Post by PabloC » Sat 26 Aug 2017, 21:53

Vitun hyviä tekosyitä (?) käyttää niitä. Erkaannuttanut vanhoista ystävistä mutta antanut pari uutta todella tärkeetä. Itsensä kestämistä, itsehalveksuntaa. Laajentanut elämänkatsomusta mutta myös tehnyt kuplan ympärille. Elämää ilman tavotteita jotka meni ehkä päihteitten takia vituiksi. Ne on myös täyttäneet jonkin tyhjän kohdan sisältäni mutta kuitenkaan en ole varma onko minulla päihderiippuvuus vai onko se ongelmanratkaisu keino? Mietin että voiko päihteet olla elämäntapa? Koska mitä enemmän olen siirtynyt päivittäiskäyttöön, niin vähemmän ahdistaa. Nykyään melkein joka pv olen jossain päihteessä, mutta en niin sekaisin niinkuin pari vuotta sitten, kun olin vkl narkki. Kuitenki hoidan työni, kaikki mitä lupaan ja olen kyllä pakon edessä selvänä. Olen joskus kuullut sanan funktionaalinen addikti. Jos en ole räkäkännissä niin edes paras ystävä ei huomaa että olen ottanut jotain. Tiedän että vuosien edetessä ikä verottaa elämäntapaa reilusti. Päihteily vaihtelee kolmen kovan välillä: Viinaa joka fyysisesti tuhoaa pahiten mutta saa zzz. Amfetamiini joka vie valvottujen öitten jälkeen erakoitumaan, mutta pystyn olemaan sen avulla vaikka viikon itsestään ilman mitään ongelmaa. Opiaatit jotka aiheuttaa fyysisiä vieroituksia, joten pyrin pitämään käytön vkon jaksoissa. Psykedeelelejä harvemmin sekä kannabista. Ehkä huumeet antoi minulle elämän? Kukaan/mikään ei ole vielä mennyt niitten edelle.
"I don't do drugs, I am drugs"

somniferuum
Karvakuono

Post by somniferuum » Wed 06 Sep 2017, 12:18

Opiodit pitkään antoivat autuaan huolettoman ja ruahoittavan lämpöisen euforian jossa mikään ei härinnyt, kunnes se lopulta antoi opioidiriippuvuuden, sitten se otti rahaa ja tilaisuuksia muttei enää tarjonnut helpotusta kuin vähän.

Muiden päihteiden kanssa ei ole ongelmia tullut ja ne ovat antaneet paljon mukavia hetkiä ja helpotusta opioidiviekkareista.

LeFairylette
OD

Post by LeFairylette » Fri 08 Sep 2017, 01:05

somniferuum wrote:
Wed 06 Sep 2017, 12:18
Opiodit pitkään antoivat autuaan huolettoman ja ruahoittavan lämpöisen euforian jossa mikään ei härinnyt, kunnes se lopulta antoi opioidiriippuvuuden, sitten se otti rahaa ja tilaisuuksia muttei enää tarjonnut helpotusta kuin vähän.

Muiden päihteiden kanssa ei ole ongelmia tullut ja ne ovat antaneet paljon mukavia hetkiä ja helpotusta opioidiviekkareista.

Tää on ku mun kirjoittama!!!

Opioidit teki elämästä rauhallista ja tasaisempaa. Epävakaata kun sairastan ni tasasuus oli mahtavaa.

Psykedeelit antanut uutta perspektiiviä elämään. Sienissä tai hapoissa kun kuljeskelee mielen sopukoissa.
"Sä oot likanen narkkari! Yhteiskunnan pohjasakkaa!!

Hessutico
Psykonautti

Post by Hessutico » Thu 19 Oct 2017, 18:40

Paljon ajateltavaa, hyvässä kuin pahassa
Broken body, broken mind, makes a merry cocktail.

Darw
Psykonautti

Post by Darw » Thu 02 Nov 2017, 00:49

Ketamiini tapani hahmottaa maailmankaikkeutta.
Sienet työkaluja omien pelkojen voittamiseen.
MDMA kyvyn hengittää syvään. En ymmärrä miksen kykene siihen ilman.
Hatsi keinoja jäsentää informaatiotulvaa ja nähdä itsensä ulkopuolelta, tarkastella omia toimintatapoja ja ajatusmalleja.
Kokaiini kyvyn prosessoida tuo informaatiotulva ja vertailla sitä kaikkeen aiemmin muistiin tallentuneeseen dataan.

GBL todennäköisesti jotain damagea aivoille, etten kykene edelläkirjoitettuun selvinpäin.
Askel viimeinen pudottaa