Kuinka nopeasti kotietsintä tulee?

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
doof
Kameleontti

Re: Kuinka nopeasti kotietsintä tulee?

Post by doof » Fri 20 Apr 2012, 12:23

Neste wrote:
jNas wrote:Mulla on jääny 2krt 2g kirje eikä tullu etsintöjä. Aika harvoin niitä kotietsintöjä tehää pikkumäärien takia.
Minkälaisella ajanjaksolla? Kuten jo aikaisemmin olen maininnut niin tullilabra taitaa olla melko ylityöllistetty kun puolisen vuotta takavarikoidusta lähetyksestä tuli rakkauskirje vasta hiljattain.
Nuo tapahtu viime vuoden kevät-kesällä

tRip
Me Gusta

Post by tRip » Thu 26 Apr 2012, 16:28

Sen verran asiallinen topicci, että stikitin topikin.
Voinee kait yhdistää 'Apua Tullin kanssa' topicciin?
Keep it unreal.

doof
Kameleontti

Post by doof » Thu 26 Apr 2012, 21:11

tRip wrote:Sen verran asiallinen topicci, että stikitin..
Voiha kotietsintä tulla muustaki ku tilailuista. Hankalampi ettiä juttua kotietsinnöistä jos ne tuonne pitkään 'Apua Tullin kanssa' topikkii pistää? Toisaalta, kaikki keskustelu tääl näyttää liittyvä tilailuihin.. vaikee

tRip
Me Gusta

Post by tRip » Fri 27 Apr 2012, 04:23

jNas wrote:
tRip wrote:Sen verran asiallinen topicci, että stikitin topicin..

Voiha kotietsintä tulla muustaki ku tilailuista. Hankalampi ettiä juttua kotietsinnöistä jos ne tuonne pitkään 'Apua Tullin kanssa' topikkii pistää? Toisaalta, kaikki keskustelu tääl näyttää liittyvä tilailuihin.. vaikee

On.

Sen takia vaan stikitin topicin.........

Asiallista keskustelua...

Koti on pyhä.
Keep it unreal.

Northlander
Tuppisuu

Post by Northlander » Wed 13 Jun 2012, 15:04

Hei vaan taas.

Tänään kolahti postiluukusta kirje, jossa komeili sinisillä kirjaimilla "Tulli - Customs".
Kirjeen avattuani valtasi aikamoinen vitutus. Ei suinkaan sen takia, että minua vaaditaan 26.6 saapumaan kuultavaksi epäiltynä huumausainerikoksesta, vaan koska olin lähes varma, että kaveri jolta nämä tilasin, oli kusettanut minua. Olin kuvitellut, että jätkä oli vain sanonut lähettäneensä postissa tavarat. Kerrankin näin päin, että vituttaa kun ei kusetettu.

Noh enivei, nyt sitten pitäisi mennä kertomaan, että en asiasta mitään tiedä. Ei oikeastaan omalta kohdalta jännitä tai edes vituta, mutta kun nimeltämainitsemattoman kaupan myyjä lähetti ensimmäisen kiinnijääneen lähetyksen jälkeen myös toisen, kaverini osoitteeseen. Ilman nimeä tosin.

Onko kokemuksia tullin "kuulusteluista?"
Onko tietoa, että voidaanko kaverini pyytää myös kuulusteluihin, vaikka hänen kirjeessään ei ollut edes nimeä? Vain omakotitalon osoite.

Voiko kuitenkin aika varmuudella sanoa, että näistä ei nyt mitään etsintöjä kotiin tule? :foil:
People crushed by law, have no hopes but from power. If laws are their enemies, they will be enemies to laws; and those who have much to hope and nothing to lose, will always be dangerous.
- Edmund Burke

farout
Psykonautti

Post by farout » Sun 17 Jun 2012, 19:50

1-4kk omasta kokemuksesta. Jos käyttää järkeä niin noi on aina jäles.
Mind Explorer

mentalhell
Kameleontti

Post by mentalhell » Wed 20 Jun 2012, 12:41

Mitäs jos on vuokralla kaks kämppää johon toiseen on tilannut ja jäänyt kiinni, mutta muuttanut joku 1 kk näitten tilausten tulliin jäämisen jälkeen toiseen asuntoon.

Saavatko tulla siihen uuteen asuntoon tekemään etsinnän? Onko tälläistä tapahtunut?

Kirjat vaihtanut siis joku kuukausi sen jälkeen kun jäi tulliin, sisältönä GBL (ellei scam) ja varmuudella MPA:ta ja etitsolaamia.

Mitähän tapahtuu?

Psychonautilus

Post by Psychonautilus » Sun 24 Jun 2012, 04:51

Northlander wrote:Hei vaan, ja anteeksi.

En ainakaan haulla löytänyt kotietsinnän aikataulusta mitään. Ulkomailta tilaaminen langassa oli jotain juttua, mutta mikäli olisin kysymykseni postannut neljä vuotta vanhaan lankaan, uskon ettei se olisi saanut samankaltaista huomiota. Toivottavasti topicci tuli sentään oikeaan osoitteeseen.

Joten löytyisikö arvon käyttäjäkunnalta jakaa kokemuksia siitä, kuinka nopeasti kotietsintä tulee sen jälkeen kun tulli on saanut haavinsa minulle osoitetun päihteitä sisältävän kirjekuoren?

Pakkokeinolaissa sanotaan, että kotietsintä voidaan suorittaa välittömästi, mikäli rikoksen tutkinta ei kestä viivästymistä. Voisin kuvitella tämän pätevän tälläiseen tilanteeseen, ainakin noin niinkun sinihaalareiden logiikalla.

Mitään ei ole vielä jäänyt tullin haaviin, mutta haluaisin tietää vastaisuuden varalle. Vähentäisi tämä viikon kuumotuksiani huomattavasti, ja arvostaisin todella jos joltain löytyisi omakohtaisia kokemuksia. :foil:
Itselläni jäi joskus elo-syyskuussa paketsi tulliin. Kotietsintä tammikuussa.

gaia
Kameleontti

Post by gaia » Mon 07 Apr 2014, 03:23

Itsellä jäi paketti tulliin joka sisälsi xx määrän kuivattuja cubensiksia sekä 10g hollands hopea. Tämä tapahtui vuonna 2007 ja kotietsintä tapahtui keväällä 2010. Ei suinkaan tullin vaan tinanappien toimesta, joten mahdoton sanoa oliko asioilla yhteys.
Vai toimiiko?

gaia
Kameleontti

Post by gaia » Mon 07 Apr 2014, 03:29

Tuplapostataan nyt oikein. Sen takia selailin kotientsintöihin liittyviä asioita sillä tänään (sunnuntaina) oli gimmakaverini ovella käynyt 3 siviilipukuista sikaa kyselemässä mun perään. No muija oli fiksuna tyttönä sanonut että osoitteeni ei ole sinne. Niinkuin se ei olekaan, vaan se on poste restante. Mietin tässä vain kun olen asunut nyt hetken aikaa muualla, niin onko poliisilla oikeus ratsata koko asunto missä asun, vai ainoastaan huone jossa asun? Asun siis muutaman sukulaisen kanssa samassa asunnossa (jotka eivät douppaa). Ja asunto ei todellakaan ole minun nimissäni, ja osoitteeni on poste restante kuten yllä mainitsin.
Vai toimiiko?

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Mon 07 Apr 2014, 13:05

gaia wrote: Mietin tässä vain kun olen asunut nyt hetken aikaa muualla, niin onko poliisilla oikeus ratsata koko asunto missä asun, vai ainoastaan huone jossa asun?
Huone jossa asut ymmärtääkseni, mut kyllä ne äkkiä vähän vilkaisee muuallekkin.
tRip wrote:
Muistakaa et jokainen haskattu elämä on vähän sääli, koska potentiaalia meissä on ihan widusti,!

gaia
Kameleontti

Post by gaia » Wed 09 Apr 2014, 02:07

Dexma wrote:
gaia wrote: Mietin tässä vain kun olen asunut nyt hetken aikaa muualla, niin onko poliisilla oikeus ratsata koko asunto missä asun, vai ainoastaan huone jossa asun?
Huone jossa asut ymmärtääkseni, mut kyllä ne äkkiä vähän vilkaisee muuallekkin.

Näin kuulin myös toiselta taholta. Kaveri asui aikoinaan hetken aikaa vanhempiensa luona kun oli ilman asuntoa, niin ainoastaan kaverin huoneen olivat ratsanneet, muut paikat sai olla rauhassa.

Mitenhän nyt kun niiden suunnitelmat meni käytännössä päin vittua kun sain tietää että olivat tekemässä ylläripylläriä, ja olin/olen askeleen edellä, niin kuinkahan nopeasti ne hommaavat luvat ratsata asunnon missä nyt asun? Olin siis rehti kansalainen ja ilmoitin olinpaikkani heti siivoamisen jälkeen, etteivät turhaan juokse sivullisia kiusaamassa.
Vai toimiiko?

D.E.S
Kameleontti

Post by D.E.S » Fri 11 Apr 2014, 20:33

Itselläni kesti 4 kuukautta päivästä jolloin tulli takavarikoi kirjeen. Ja kyseessä siis takuuvarmasti tämän lähetyksen perusteella tehty etsintä.
"Taste

Masis
Psykonautti

Post by Masis » Sun 27 Apr 2014, 20:17

Heh, silloin kun kaverini oli alaikäinen niin jäi kiinni kannabiksen hallussapidosta. Taskussa oli 0,3g kukintoa, poliisit laitto rautoihin ja samana päivänä kotietsintä. En tiedä saako ne edes tehdä tuommosesta kotietsintää, mutta noin kävi. Eivät löytäneet kotoa muuta kuin viinaa ja nekin takavarikoitiin kun kerta alaikäinen oli.

KarstaFari

Post by KarstaFari » Tue 15 Jul 2014, 06:20

Eräälle ystäväni ystävällä jäi 50 ekstaasitablettia tulliin, tästä n. 1 viikko ja kotietsintä + tyyppi kuulusteluihin.
Itsellä nelisen kirjettä tullissa nyt, ensimmäinen taisi jäädä maaliskuussa, tosin kyse ei ole ihan noin suurista määristä, saatika "kovasta" huumeesta/lääkeaineesta..

DarkPath
Psykonautti

Post by DarkPath » Tue 15 Jul 2014, 20:56

Tuli mielee muute se uutinen ku joku kasvatti ihan vaan tavallisia ruokamausteita, ja naapuritaloa korjaamassa ollut mies näki basilikat ikkunasta luullen niitä blossikasvatuksiksi ja soitti kytät. Mausteiden kasvattaja ja asunnon käyttäjä olin töissä, tuli kotiin ja huomasi, että asunto oli myllätty poliisien toimesta. Ovet ja saranatkin oli potkittu piloille.

Itellä on kasvamassa citymarketista ostettu basilika. Huomasin tässä muutama päivä sitten et se on kasvanu 80-100cm mittaiseksi ja puskenu kauniit valkoiset kukat esiin.

Sitä kotietsintää odotellessa minun maustekasvatuksistani. Kuka ottaa vastuun, jos kissat karkaa rappuun ja sieltä ulos?

Sub-Zero
Karvakuono

Post by Sub-Zero » Tue 02 Sep 2014, 16:28

doof wrote:Mulla on jääny 2krt 2g kirje eikä tullu etsintöjä.
Mulla melkein sama. Ekal kerralla näitä spice sekoituksia muutama gramma + pari bzp nappii vuonna 2009. Tokalla kerralla 2g 4-FMP vuonna 2011. Kaikki muut paketit tullu perille.
..:: Cold as ice ::..

Oxy
Tuppisuu

Post by Oxy » Thu 25 Sep 2014, 23:03

Mistä kaikesta kotietsintä tulee teidän kokemusten perusteella? Ihan kaikesta vai pääasiassa h-jutuista? Näpistelijöiden kämppiä ei vielä taideta ratsata, mutta entä jos tekoa tutkitaan varkautena? Mennäänkö sisään?

Skitzle
Psykonautti

Post by Skitzle » Fri 03 Oct 2014, 01:10

Omalla fiktiivisellä kissalla on jäänyt kolme kertaa paketti suomen sisällä välille. Ei kotietsintää, kaikilta myyjiltä saanut korvaukset. Muutenki kieltäisin kaikki syytökset, koska olen syytön ja poltan aina kaikki todistusaineistot, et ei mitään hätää. :3
Saksasta kerran tilannut happoa onnistuneesti, mutta Afrikasta, kun naapurin koira yritti tilata mämmiä nii jäi välille, mut ei edes puhelua ole tullut, joten paha sanoa, et onko mua kusetettu vai joku kenties vetänyt välistä.. :)

Näistä kaikista fiktiivisistä tilauksista on jo yli vuosi.

happokakku
Karvakuono

Post by happokakku » Thu 30 Jul 2015, 01:04

Jäin tänään pajankasvatuksesta kiinni kun naapuri oli soittanut hajusta... Kotietsintä ja löyty myös pieni määrä amfetamiinia. Mulla on henkisesti jotenkin raiskattu olo, mutta ei vituta muu kuin taloudellinen tappio :D
Lähinnä sitä mietin, että eikös nää oo kerta per laaki-juttuja eikä niillä oo oikeutta enää tosta noin vaan paukata tänne? (ilman uutta epäilyä jostakin?) Vai mitä tää kotietsintälupa tarkoittaa?
Mietin et tarviiks tässä nyt alkaa pitää kämppää putsina...

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Thu 30 Jul 2015, 01:23

happokakku wrote: Mietin et tarviiks tässä nyt alkaa pitää kämppää putsina...
No jos naapuri on ihan kyylä niin sit kantsii pitää kämppää puhtaana, mut eipä muuten. Eli jostain pitää tulla ilmoitus, että kytät tulee jonkun pikkusyyn takia uudestaan siellä kämpillä käymään.
tRip wrote:
Muistakaa et jokainen haskattu elämä on vähän sääli, koska potentiaalia meissä on ihan widusti,!

Petri6
OD

Post by Petri6 » Mon 03 Aug 2015, 20:42

happokakku wrote:Jäin tänään pajankasvatuksesta kiinni kun naapuri oli soittanut hajusta... Kotietsintä ja löyty myös pieni määrä amfetamiinia. Mulla on henkisesti jotenkin raiskattu olo, mutta ei vituta muu kuin taloudellinen tappio :D
Lähinnä sitä mietin, että eikös nää oo kerta per laaki-juttuja eikä niillä oo oikeutta enää tosta noin vaan paukata tänne? (ilman uutta epäilyä jostakin?) Vai mitä tää kotietsintälupa tarkoittaa?
Hajuhan ei edes ole riittävä syy kotietsintään, itse olisin tuon riitauttanut kun se nykyään on mahdollista (tai siis olihan se ennenkin jutun yhteydessä, mutta nykyään voi pelkästä kotietsinnästä tehdä myöhemmin käräjäjutun). Mutta loppupeleissähän se menee niin, että poliisit tekevät Suomessa mitä haluavat.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun

happokakku
Karvakuono

Post by happokakku » Mon 03 Aug 2015, 22:58

Petri6 wrote:
happokakku wrote:Jäin tänään pajankasvatuksesta kiinni kun naapuri oli soittanut hajusta... Kotietsintä ja löyty myös pieni määrä amfetamiinia. Mulla on henkisesti jotenkin raiskattu olo, mutta ei vituta muu kuin taloudellinen tappio :D
Hajuhan ei edes ole riittävä syy kotietsintään, itse olisin tuon riitauttanut kun se nykyään on mahdollista (tai siis olihan se ennenkin jutun yhteydessä, mutta nykyään voi pelkästä kotietsinnästä tehdä myöhemmin käräjäjutun). Mutta loppupeleissähän se menee niin, että poliisit tekevät Suomessa mitä haluavat.
Naapuri siis ihan tahallaan bustannut kai mut, ilmeisesti parikin kertaa valittanut kytille hajusta.. Lähettiin tästä sit parin kaverin kanssa yks ilta, kun sivarit seiso alaovella. No kusetettiin tietty viimiseen asti, mut kaverilta löyty hallusta niin saivat sit kotietsintäluvan.

zero
Kameleontti

Post by zero » Fri 30 Dec 2016, 14:39

oon ihmetellyt pitkään että oonko vain onnekas vai mikä on kun parikymmentä tilausta tulliin jäänyt vuosien mittaan eikä yhtäkään kotietsintää ole tehty. pikkupaketteja.
Tässä vain olen enkä sille mitään mahda.

http://www.soundcloud.com/suni-4 - Soundcloud

aghoriyogini
Tuppisuu

Post by aghoriyogini » Sat 04 Feb 2017, 06:34

Varmaan paikkakunnastakin riippuu että kuinka innokkaasti lähtevät tutkimaan ja että onko kuinka lupsakkaa jengiä siellä tullissa.

Itse en ole uskaltanut ulkomailla tilata kun olen jo joutunut kuseen siitä että kerran tilasin luontaistuotetta jonka en tiennyt olevan lääkeluettelossa (oli vielä jonkun kielletyn aineen johdannainen jolla oli ihan eri kuuloinen nimi). Siis että ne jaksaa pompottaa jotain mummoja jotka tilaavat reumaansa inkivääripillereitä tai sit jotain melatoniinia tai muuta ihan harmitonta... vituttaa kun jotkut aromaterapiaöljyt jotka on ihan oikeasti tehokkaita mm. kipuun ja masennukseen ja refloihin ovat kymmenesosan Suomen hinnoista Enkuissa, aminoista puhumattakaan.

Mutta kuitenkin, mua on vähän huolestuttanut yhden tuttavan käytös ja pelkään että se yrittäisi tilata ulkomailta jotain mun nimellä. (Mä olen "vain" laillinen nisti, reseptilääkkeisiini koukussa ja muutoin puhtoinen pulmunen, vaikka opiskeluajoilta nyt hurjia kokemuksia eri kemikaaleista onkin.) En todellakaan antanut moiseen lupaa kun on niin kamalat kokemukset jo tuosta ryöpytyksestä mikä luontaistuotteesta tuli. Vituttaa jo se että pitää tulliselvityksiä tehdä jostain Australiasta tilatusta ripsiväristä, saatana, joten vielä vähemmän kiinnostaa joku kädenvääntö virkavallan kanssa. Käskin jätkää painua hevon vittuun mutta se on itsepäinen mulkvisti joten tiedä nyt sitten. Hirvittää jo valmiiksi että joudunko sit jonkun helvetin kotietsinnän uhriksi jos se jotain törttöilee. Arrgh :x

Tulevatko ne yleensä aamulla ne kytät sitten? Jottei koko päivää tarttisi pelätä? :foil: Mulla on yöpöydän laatikossa pari äitiltä saatua pamia joihin ei ole reseptiä, rupeavatko ne tuosta vittuilemaan? Jos on tarpeeksi mulkkuja niin oletan että kyllä?

Joo, mä kuulostan surkealta nynnyltä kun en ole ite tilannut mitään subuja :P Mutta silti.

Yks vielä mietityttää on se että millä paikkakunnilla ihmiset asuvat, että tietäisi että kellä on kestänyt se 4 kk että on tullut tullit tai kytät ovelle ja kellä on tullut ihan pari päivää sen jälkeen kun on jotain tulliin jäänyt nalkkiin.

zerk
Moderator

Post by zerk » Sat 04 Feb 2017, 18:55

^ Tyhjennä kämppä kaikesta tollasesta jos sun mielestä on syytä pelätä. Ne diapamit siellä laatikossa voi tulla vielä kalliiksi. Kotietsintää koskeviin kysymyksiin on täysin mahdotonta vastata - riippuu planeettojen ja tähtien asennosta ja paikkakunnasta jne. Jos joku "kaveri" on tarpeeksi runkkari tilaamaan sun nimelläsi huumeita ulkomailta niin mä ihan kylmästi vasikoisin sen kuulusteluissa. Vittuako tekee tuollaista. Toinen vaihtoehto olisi yksinkertaisesti kieltää kaikki. Et tiedä asiasta yhtään mitään.
^^@_

aghoriyogini
Tuppisuu

Post by aghoriyogini » Thu 16 Feb 2017, 12:40

Se ei ole kaveri vaan enemmän jo stalkkeri; pitkä juttu mutta on ollut riesana heti siitä lähtien kun yhden villin viikonlopun jälkeen tajusin että en ton sekopään kanssa heilastella jaksa. Mutta kun se on sitä kundityyppiä joka ei ymmärrä että mitä "ei kiinnosta" taikka edes suora "painu vittuun" tarkoittaa (ja vetelee sellaisia aineita, oletettavasti piriä, mitkä tekevät niin maaniseksi että ei pillun vonkaus heti lopu). Onneksi ei ole nyt näkynyt hiipparia viime aikoina.

Mutta kuitenkin, olisiko ko. ruljanssin kokeneilla vinkata tosta vuorokaudenajasta? Oletan että aamuisin kannattaisi olla varovainen koska jos ne tulevat kääntämään kämpän ylösalaisin niin varaavat siihen koko päivän? Siis että josko uskaltaisi sit jo iltapäivällä relata.

tRip
Me Gusta

Post by tRip » Tue 25 Apr 2017, 11:54

Juttuhan on niin, että jos sun nimelläs kotiin tulee epälaillista kamaa, tai muuta mystistä Qpulweri, pitäisi sun silloin uskottavasti todistaa, ettei kirje tai paketti ole sinun.

Ei tarvitse edes vasikoida persoonaa sen takana (ellei ole joku täys kusipää).

Aina voi kiistää.

Jos sulla ei ole tuloja (sossutuilla/eläke tms) - valtio maksaa asianajajan. Kannattaa käyttää tätä oikeutta jos vähääkään rupeavat uhkailemaan tai pelottelemaan.

Virkavallan ei ole lain mukaan oikeutta puhua paskaa, joten asianajajakortti kandee heittää kehiin siinävaiheessa kun oikeusturvas on uhattuna.

••

Kotietsinnästä pitää ilmoittaa etukäteen/ asunnon omistajalla on oikeus olla paikalla kun suoritetaan etsintä.

Mielivaltaa käytetään etelässä ainakin aivan turhan heppoisin perustein, ja huumausainerikoksesta voidaan syyttää vaikka sulla ois respa ko. PKV-lääkkeeseen.

••

Siinähän haaskaavat veronmaksajien rahoja.

Aina ei ole oman edun mukaista kiistää kaikkea, ja voi myös käyttää kommenttia 'en muista , oli sekavaa aikaa, ja kämpässä ravasi random porukkaa - huumeet voi olla kenen vaan'.

Nistinä on helpointa tunnustaa oma käyttö, ja koittaa vakuuttaa etä on apua koittanut saada.

Myyminenkään ei ole rangaistuksen koventamisperuste, jos sillä vaan on rahoittanut omaa käyttöä.

••

On-topic.. kotietsintä voidaan melko heppoisinkin perustein määrätä suoritettavaksi.

FTW.

Nimim.. 16h-rikossyytettä ja kokunen salakuljetus&luettelemattoman aineen maahantuonti.

Oikeusvaltio muka.. syyllinen kunnes toisin todistetaan on tän maan tapa, siihen lankaan ei kande lankee.

Täs maas se on rikos joka kannattaa.
Ja rehtii kansalaista varmaan ole olemassakaan.

••

Lohdun sana..

Kun kerran on tehty etsintä, se on aika vapauttavaa.
Sen jälkeen sitä enää kuumota samaltapaa ollenkaan.

Ja nistin elämä muka rankkaa.

Miten ihmees virkavalta nukkuu yönsä rauhassa.

Saatanan paska koko kriminaalitehdas Suomi Oy Ab.

Lakia kandee sen verran lukea, että sen voi valjastaa myös puolelleen.

Ja vaatia se asianajaja.
Keep it unreal.

zerk
Moderator

Post by zerk » Tue 25 Apr 2017, 14:06

tRip wrote:
Kotietsinnästä pitää ilmoittaa etukäteen/ asunnon omistajalla on oikeus olla paikalla kun suoritetaan etsintä.
Tätä lakia muuten rikotaan järjestelmällisesti ympäri Suomea. Ei missään nimessä kannata luottaa siihen, että Poliisi noudattaisi lakia tässäkään asiassa - erityisesti jos kyse on mahdollisesta h-rikoksesta. Seuraamuksia näistä virkarikoksista ei tule, joten miksipä muuttaa vallalla olevaa tapaa.
^^@_

OpportuNisti
Psykonautti

Post by OpportuNisti » Sat 06 May 2017, 18:00

Lasketaanko IV-välineet samalla tavalla "laittomiksi käyttövälineiksi" kuin esimerkiski bongit/piiput/chilumit? Eli jos napsuisi kotietsintä, ja ainoa mitä löytyisi olisi jokunen kymmentä puhtaita värkkejä, niin onko tässä teknisesti mitään väärää/laitonta? Tuntuisi hullulta, että pelkistä puhtaista avaamaattomista värkeistä tulisi sakkoa tms. Toisaalta mikään ei enää yllättäisi.

Menikös se aikanaan läpi se poliisin "epäilyttävien henkilöiden" lista, johon saivat mielivaltaisesti pistää kenen tahansa tiedot. Sitten saattaisi joka hemmetin kerta joutua pysäytetyksi yms.
Life is like a box of chocolates; most of the stuff in it sucks.