Meditointi

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
Aukikco
Moderator

Meditaatio

Post by Aukikco » Wed 24 Jun 2009, 16:20

Image

Meditaatio toimii tässä.
Se voi tuntua ei-tekemiseltä ilman pyrkimystä tai tavoitetta.
Myrskyävän mielen "takaa" paljastuu hiljainen, tyyni tarkkailija. Myrsky voi jatkua, mutta alla jokin pysyy rauhallisena.
Meditaatio tuntuu synnyttävän mielenkiintoisia asioita. Tuntuu vaikealta/tarpeettomalta sanoa, mitä meditaatio "on".

"Oikeaa tapaa" ei liene. En voi/yritä opettaa ketään - voin vain kertoa mikä mulle on toiminut.

Itse olen jumittanut mm. näin:

1) Istu alas selkä mahdollisimman suorana; risti-istunta tai lootusasento tuntuvat musta optimaalilta (ja vahvistavat selkää ja koko kehoa) mutta jos niihin ei taivu niin mikä tahansa mukava asento käy
2) Valitse seinästä piste, keskitä katseesi siihen (silmät voi kyllä pitää myös kiinni)
3) Keskity syvään hengitykseen, anna sen virrata vatsasta alkaen
4) Havainnoi.

Ajastettu meditaatio tuntuu sujuvalta - muuten helposti pakenee epämukavuuden koittaessa. Voi alottaa vaikka kymmenestä minuutista ja kokeilla erilaisia kestoja jos siltä tuntuu. Toisaalta ajastetussa meditaatiossa ainakin itelläni on taipumusta yrittää arvuutella kuinka paljon on vielä jäljellä.

Meditaatiossa ei ole tarkoitus pakottaa mitään, tai painostaa ajatuksia hiljaiseksi, tai päästä sfääreihin. Meditaatiossa ei ole lineaarisia päämääriä, meditaatio on vain olemista, kokemukseen vapautumista tässä ja nyt.

Havainnoin. Tiedostan mitä sisälläni tapahtuu.
Kun mieli karkaa, huomaan sen ja palautan keskittymisen, aina uudelleen.
Hengitys on hyvä kiinnekohta.
Meditaation ei ole tarkoitus olla kivaa, jos ei kamalaakaan.

Vastoin stereotyyppisiä mielikuvia, meditaatio ei johda negatiivisten tunteiden tukahduttamiseen eikä tee kenestäkään ylimielistä, epäinhimillistä, teennäisen rauhallisella äänellä puhuvaa kaikkitietäjää. Kenenkään kusipäisyyttä ei voi laittaa meditaation piikkiin.

Hiljaa istuminen tuntuu ajoittain äärettömän vittumaiselta, ajoittain taas ekstaattiselta, usein vain tyhjyydeltä.
Hyväksy. Havainnoi. Hyväksy. Havainnoi. Hyväksy. Havainnoi. Hyväksy. Havainnoi. Hyväksy. Havainnoi.

Päämäärättömyydestä huolimatta olen huomannut mm. seuraavanlaisia sivuvaikutuksia:

- keskittymiskyvyn parantuminen - turha hötkyily on vähentynyt
- tunteiden käsittelemisen helpottuminen
- valtavankin kuohunnan keskellä (elämän kriisitilanteissa tai vaikka psykedeelitripillä) on helpompi löytää oma keskipiste, ydin johon nojata
- ajattelun selkiytyminen
- kehotietoisuuden kasvaminen, kehon vahvistuminen, yhteisymmärrys kehon ja mielen välillä
- euforia
- auttaa hyväksymään itseä muita maailmaa
- ei oo kovin usein oikeesti tylsää
- heittäytyminen on helpottunut
- aamumeditaatio tuntuu rakentavan päivän tekemisille tukevan perustan

Meditaation ja psykedeelien yhteydestä puhutaan aika paljon - usein "henkiset koulut" karsastavat psykedeelejä, ja 60-luvulla jenkkeihin saapuneet intialaiset gurut lupailivat meditaation tuovan samat edut kuin psykedeelit, mutta ilman haittavaikutuksia. Itse en kuitenkaan näe näitä toistensa korvaajina, vaan koen kummankin täydentäneen toisiaan ja elämääni ainutlaatuisella tavalla. Meditaatio tuntuu enemmän hiljentyvältä ja rauhoittuvalta, psykedeelit taas tuntuvat visionäärisiltä, intensiivisiltä ja ryöppyäviltä. Kummallekin on sijansa.

Meditaatiota voi tehdä kaikenlaisissa tiloissa. Oon suunnitellut että vois joku päivä juoda perseet ja meditoida.

Meditaatio ei ole uskonto, eikä sen toteuttaminen vaadi minkäänsorttista fanaattisuutta tai dogmia. Itse asiassa päin vastoin, se tuntuu yhdeltä epäideologisimmista tekemisen muodoista.

Kuten tripit yleensä, meditaatio jää päälle kun sen parissa viettää aikaa.

Ensiö
Lepakko

Re: Meditaatio

Post by Ensiö » Wed 01 Jul 2009, 01:42

Pimeässä instrumentaalimusiikin kuuntelu kuulokkeilla silmät kiinni on minulle meditointia. Yöllä. Ilman musiikkia ei onnistu koska kuuluu kuorsausta viereisestä huoneesta. Ennen tapasin meditoida lattialla maaten tai muuten vaan sellaisessa paikassa tai asennossa, jossa ei normaalisti vietä aikaa. Nykyään ei paikalla ole väliä. Yritän aina aluksi olla suunnittelematta kulunutta päivää paremmaksi ja unohtaa huomisen. Tämä hetki on ainoa hetki. Annan tämän ajatuksen lipua ohitseni ja vaihdan sen tunteeseen. Täydellisen rauhoittumisen jälkeen alan keskittymään johonkin asiaan, jonka käsittely tuntuu keskeneräiseltä ja tärkeältä. Kun tunnen saavuttaneeni meditaation huipun, lopetan ja menen nukkumaan. Silloin siitä jää voimakkaampi vaikutus ja muisto seuraavaksikin aamuksi.

Nuo listaamasi sivuvaikutukset ovat minullekin ilmenneet. Paitsi tuo keskittymiskyvyn paraneminen on enemmänkin mennyt siihen, että usein tilanteen sijasta keskityn ajatuksiini niin että ne jalkapallot ja frisbeet lentää päin pläsiä - kerran odottelin ja istuin steissin karkkikaupan edessä penkillä ja ajattelin jotakin syvällistä, ajattelutuokion päättyessä muistin että äsken jotkut äänekkäästi riekkuvat varhaisteinit heitti toisesta kerroksesta karkilla mua päähän enkä reagoinut lainkaan kun olin niin lähellä jotakin ratkaisua.
Minä. Nimeni on Puks. Olen ainoa elollinen Saturnuksessa. Muks!

W10
Kameleontti

Post by W10 » Wed 01 Jul 2009, 11:44

Minä meditoin tiskatessa. Se on oikeastaan ainoa tilanne missä pystyy kunnolla syventymään ajatuksiin/olla ajattelematta mitään.
"It rubs the lotion on its skin or else it gets the hose again."

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Wed 01 Jul 2009, 12:02

Juurikin se tässä ja nyt on helpottunut eniten meditaation kautta, olemalla ja vastaanottamalla...
tRip wrote:
Muistakaa et jokainen haskattu elämä on vähän sääli, koska potentiaalia meissä on ihan widusti,!

spz
Psykonautti

Post by spz » Wed 01 Jul 2009, 17:00

Venyttely ennen, jälkeen tai välissä tuntuu boostaavan vielä koko kokemusta.
Oon koittanu meditoida 2x päivässä, aamulla sekä illalla ja aika huomaamatta
aikaa kuluu minimissään se 30min. Se mitä näen silmien avaamisen jälkeen tuntuu
ihan käsittämättömän siistiltä, erillaiselta, mielenkiintoisemmalta, kauniimmalta, you name it.
Sekin, että ei mene jumittamaan tietokoneelle/TV:tä tämän jälkeen on varmaan ihan hyväksi.

Hyödyistä sen verran että tuntuvat olevan vakio kaikilla =) Suosittelen.
"There is no such thing as death, life is only a dream, and we are the imagination of ourselves."

-Bill Hicks

Ensiö
Lepakko

Post by Ensiö » Thu 02 Jul 2009, 00:55

W10 wrote:Minä meditoin tiskatessa. Se on oikeastaan ainoa tilanne missä pystyy kunnolla syventymään ajatuksiin/olla ajattelematta mitään.
Toi on muuten totta. Kasvava tiskivuori kasvaa ja leviää, kuivuneet ruokatahrat ahdistaa mutta loppujen lopuksi tiskaamaan alettuani huomaankin sen olevan rentouttavaa ja varsin puhdistava kokemus myös pääkopalle. Silti se tiskivuori kasvaa joka kerta kunnes astiat loppuu kaapista ja on pakko tiskata. Omituista.
Minä. Nimeni on Puks. Olen ainoa elollinen Saturnuksessa. Muks!

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Thu 02 Jul 2009, 21:11

Kävely on sinällään erikoisen meditatiivista, kävellyt nyt tässä melkein joka päivä tunnin matkan ja aina on ollut mietittävää, mp3 on tullut pitkiä proge albumeita ja loppumatkasta aina ihmettelee mihinkä tuo matka oikein jäi ja huomaa kuinka rauhoittunut saattaa mieli olla... IHANAA.
tRip wrote:
Muistakaa et jokainen haskattu elämä on vähän sääli, koska potentiaalia meissä on ihan widusti,!

Aukikco
Moderator

Post by Aukikco » Thu 09 Jul 2009, 13:36

Ensiö wrote:kerran odottelin ja istuin steissin karkkikaupan edessä penkillä ja ajattelin jotakin syvällistä, ajattelutuokion päättyessä muistin että äsken jotkut äänekkäästi riekkuvat varhaisteinit heitti toisesta kerroksesta karkilla mua päähän enkä reagoinut lainkaan kun olin niin lähellä jotakin ratkaisua.
<3 <3 <3 mahtavaa :D

flop
Karvakuono

Post by flop » Sun 19 Jul 2009, 00:35

Dexma wrote:Kävely on sinällään erikoisen meditatiivista, kävellyt nyt tässä melkein joka päivä tunnin matkan ja aina on ollut mietittävää, mp3 on tullut pitkiä proge albumeita ja loppumatkasta aina ihmettelee mihinkä tuo matka oikein jäi ja huomaa kuinka rauhoittunut saattaa mieli olla... IHANAA.

Toi on niin totta..nykyään otan soittimen mukaan myös kaupassa käydessäni koska ei tarvitse kuunnella sitä hälyä vaan voi ihan rauhassa olla omissa ajatuksissaan ja maailmoissaan. Mitä tekisinkään ilman mp3-soitintani <3

veke
Psykonautti

Post by veke » Sun 19 Jul 2009, 02:42

pireis toimii meditaatio ok jos on levoton olo..deeleiski hyvä meditoida tai sillee jotanki istuu ja koittaa vaa antaa mielen olla jos haluu matkaa säveltää ..
...

Neuromoottori
Psykonautti

Meditointi

Post by Neuromoottori » Fri 18 Feb 2011, 17:10

Kuinka moni teistä harrastaa säännöllistä tai epäsäännöllistä meditaatiota? itellä on tapana ihan sillon tällön mietiskellä deepin ambientin parissa. Oon päässy joskus aika syvällekki eli sillon en enään kuule musiikkia enkä oikeestaan tiedosta itteeni ollenkaa mut oon kuitenki hereillä,koen kaikkia näkyjä ja kaikkea muita ihme tuntemuksia?? oon kelannu myös et voisin joskus kokeilla meditointia sienissä,pääsiskohän vielä syvemmälle :)

King Ink
Moderator

Re: Meditointi

Post by King Ink » Fri 18 Feb 2011, 17:16

Satunnaisesti tulee harrastettua,
muutama kerta viikossa iltaisin.

Rauhoittaa, ja helpottaa ajattelua sun muuta.
Unta saa paremmin, ja aamulla meditoidessa päivä menee mukavasti yleensä.

Psykedeelien kanssa meditoidessa voi päästä tosi syvälle, tykkään.
Muistuttaa syvää dissosiaatiota kun tripillä meditoi, en selvinpäin niin syvälle pääse, tai yritä.

Neuromoottori
Psykonautti

Post by Neuromoottori » Fri 18 Feb 2011, 17:35

King Ink wrote: Psykedeelien kanssa meditoidessa voi päästä tosi syvälle, tykkään.
Muistuttaa syvää dissosiaatiota kun tripillä meditoi, en selvinpäin niin syvälle pääse, tai yritä.
Ei kovin paljoo oo kokemusta deeleist ku pari happo matkaa,muutamia sieni reissuja ja muutama tutkari matka
Nyt on tilauksessa HBWR siemeniä ja kelasin noilla alottaa testin ku noi on enemmän henkisiä ku visuaalisia

ferox
OD

Post by ferox » Fri 18 Feb 2011, 22:31

Minä käytän aivojani päivittäin. Mietin asioita. Uppoan ajatuksiini, sulkeudun hetkeksi ulkomaailmalta ja ellen sulje silmiäni, niin katseeni muuttuu hieman poissaolevaksi. Rentoudun tai stimuloidun. Tätä nk. ajattelemista oli tapana pitää aivan normaalina aktiviteettina, ennen kuin sen nimi vaihtui meditaatioksi ja harrastuksesta tuli yksinoikeudella teennäisten jeesustelijoiden erikoisalaa.
 “ ferox puhuu usein asiaa omas todellisuustunnelissaan ”  — frapa

Neuromoottori
Psykonautti

Post by Neuromoottori » Fri 18 Feb 2011, 23:08

Jokainen käyttää aivojansa päivittäin ja niitä pitääki treenata,mahjogg on hyvä tapa treenata aivoja,itseasiassa toi kehittää loogista ajattelua ja muistia... psykedeelitki kehittää loogista ajattelua jos vaa sattuu muistamaan ne kaikki :D mulla on ainaki ollu tälläsiä opettavaisia trippejä paljonki... tosin tää keskittymis ongelma tekee kaikesta paljon vaikeempaa (adhd) haluan kuitenki oppia enemmän ja ymmärtää erinlaisia asioita mikä mun elämästä tekee niin monimutkasta? meditointi on yks työkalu mutta pieni vastaus,haluan PALJON syvemmälle...

ferox
OD

Post by ferox » Fri 18 Feb 2011, 23:16

psykedeeli wrote:psykedeelitki kehittää loogista ajattelua jos vaa sattuu muistamaan ne kaikki :D
Mah Jongg saattaa olla pätevää aivojumppaa, mutta kemikaalien huitominen naamariin tuskin tekee kenestäkään fiksumpaa. (En ainakaan ole huomannut.) Mah Jonggin pelaaminen deeleissä ehkä tekee, mutta toisaalta, uskoisin että niitä palikoita on helpompi poimia silloin, kun silmien eteen ei pursua näkökentän täydeltä visuaalipastaa.
psykedeeli wrote:haluan kuitenki oppia enemmän ja ymmärtää erinlaisia asioita mikä mun elämästä tekee niin monimutkasta? meditointi on yks työkalu mutta pieni vastaus,haluan PALJON syvemmälle...
Jos ideat puuttuvat, niin lue vaikka jotain fiksua kirjallisuutta. Ei ne asiat tyhjästä pompsahda päähäsi.
 “ ferox puhuu usein asiaa omas todellisuustunnelissaan ”  — frapa

Baikonur
Kameleontti

Post by Baikonur » Sat 19 Feb 2011, 00:43

Pyrin tekemään lähes päivittäin meditaatioharjoituksia, joissa rentoudutaan, keskitytään kohteeseen ja parannetaan elämää visualisoimalla ja toistamalla lauseita. Tuohan perustuu ihan itsesuggestiolle, ja minulla toimii hyvin. Olen päässyt tällä osittain eroon yksinolemisen pelosta.
"Never thought that a street drug would be what we need."

Neuromoottori
Psykonautti

Post by Neuromoottori » Sat 19 Feb 2011, 02:54

ferox wrote:
psykedeeli wrote:psykedeelitki kehittää loogista ajattelua jos vaa sattuu muistamaan ne kaikki :D
Mah Jongg saattaa olla pätevää aivojumppaa, mutta kemikaalien huitominen naamariin tuskin tekee kenestäkään fiksumpaa. (En ainakaan ole huomannut.) Mah Jonggin pelaaminen deeleissä ehkä tekee, mutta toisaalta, uskoisin että niitä palikoita on helpompi poimia silloin, kun silmien eteen ei pursua näkökentän täydeltä visuaalipastaa.
.
Ei ne kemikaalit kenestäkään mitään parempaa tee tai edes fiksumpaa...
uskon siihen "näkymättömään" mihin ei monet usko ,mutta mä uskon ja tuun aina uskomaan! oon nähny sen mitä harva saa edes nähda... oon kiitollinen kaikista mun huonoistakin hetkistä.,jokaisella ns.paskalla ajalla on oma oppinsa... elämä opettaa :) mä jätin mun kaikki kaverit muutama kuukaus sitte ja lopetin kaiken ku seinään... tosin aina välillä vähä savuu tai viinaa...

illuusioita
Tuppisuu

Post by illuusioita » Tue 22 Feb 2011, 22:29

Tähän en voi olla vastaamatta; oon tehnyt meditaatiota päivittäin useita vuosia, saavuttaen ERITTÄIN SYVIÄ psykedeelisiä ja henkisiä kokemuksia. Ne ajoivat sitten kokeilemaan deelejä ja LSD:tä.

Se täysin vapaa mietiskely pimeässäkin on ihan hyvä juttu, mutta niin paljon enemmän voisivat antaa vähän teknisemmät muodot, esim. zazen-meditaatio, joka perustuu hengityksenlaskentaan.
(tässä erittäin hyvä esittely aiheesta ja tekniikoista: http://www.zazen.fi/index/zenBooks/zazenopas.pdf)

Meditoimalla voi kokea seinien ja lattian liikkeet, kaiken ykseyden, maailman rakkauden, mielen eri kerrokset ja kohdata monella tavalla syvällisiä henkisiä kokemuksia. Se on erittäin hyvä keino itsetutkiskeluun.

Monet ovat kertoneet että meditoimalla voi päästä "jumalan päähän" (engl. god`s head), kokea egokuoleman ja oikeastaan suurimman osan niistä tiloista joihin deelit parhaimmillaan vievät. :)

Yleensä meditoin n. puoli tuntia aina ennen psykedeelien ottamista, olo ei voisi olla täydellisempi. SET ajautuu täydelliseen harmoniaan (arki, stressi ja pelot jäävät kauas pois.)

lämmin suositus,
Peace.

Presidentijoe
Karvakuono

Post by Presidentijoe » Tue 22 Mar 2011, 01:40

Muutaman kerran viikossa tulee meditoitua. Usein ilman mitään, joskus savuissa. Yleensä iltaisin.
Auttaa selvittämään aivon kiemuroita mukaavasti!

Goldengoose
Psykonautti

Post by Goldengoose » Sun 03 Apr 2011, 05:21

Tuli sellainen vastaan, että "tipahdin" syvemmälle kuin koskaan. Yleensä on leijunut ikään kuin lähiavaruudessa, mutta nyt jokin petti ja tipuin kauas ulkoavaruuteen, vertauskuvallisesti puhuen.

Tuntui siltä, että olisi ollut ovi jonka voi avata ja lopettaa meditoimisen siihen tai pitää oven kiinni ja pysyä siellä jatkaen. Ilman vaivaa tai keskittymistä.

Yleensä olen meditoinut n. tunnin ilman mitään kelloja, mutta nyt meni likemmäs kolme, eikä paikat olleet mitenkään puutuneet, niin kuin yleensä tahtoo vähän olla. Aikaa ei meditoidessa ajatellut.

Nyt on niin hemmetin pirteä olo ettei saa nukuttua :D

Onko muille sattunut moista?
Olet pisteessä A, totuus on piste B. Näkemyksesi on jana - c, joka kulkee pisteen B läpi. Totuuteen kuljet kateetin a tai b läpi, nämä ovat valheita. Näkemyksesi - c vääristyminen on riippuvainen sinusta, joka olet alpha - kulma (a,b)

haureus
Lepakko

Post by haureus » Thu 16 Jun 2011, 00:33

Meditointi on kyllä aika jännää hommaa.

Olen nyt "harrastanut" meditointia ihan pari viikkoa vasta. Toistaiseksi olen lähinnä saanut kipeet jalat itselleni, ja helvetin tyhmän olon.

...Mutta silti havahdun päivisin ihan satunnaisesti siihen polttavaan tarpeeseen, että ois tosi päräyttävää alkaa meditoimaan. Esimerkiksi kaupan kassajonossa tajusin hengitteleväni ihan samallalailla mitä meditoidessani.
"Ei ole parempaa tapaa välttää huumeita ja niiden haittoja kuin tietää aiheesta mahdollisimman paljon." -Sanohuumeilleei.net

Amur
Tuppisuu

Post by Amur » Thu 16 Jun 2011, 11:19

Parhaan meditaation saavutan kun olen vain ja hengitän. En keskity edes hengitykseen koska se tapahtuu itsestään olemisen kautta.

Meditoinut 2005 lähtien melkein joka päivä, ja tehnyt reiki-meditaatiota tuhansia tunteja, en kyl sano että olisi tullut mitään henkisiä kokemuksia muutakuin että kundalini nousee mutta ainakin pää on aina tyyni...

hir
Psykonautti

Post by hir » Wed 22 Jun 2011, 00:06

Mun ymmärtääkseni meditaatioon ei kuulu tripit. Tunnottomuus, syljen erityksen lisääntyminen, ja kutina putoo samaan lokeroon näkyjen ja hurmoksen kanssa.

Empiirinen lähestymistapa ois fiksua, ei toimi kaikille.
“I slept with faith and found a corpse in my arms on awakening; I drank and danced all night with doubt and found her a virgin in the morning.”

Dreamer
Psykonautti

Post by Dreamer » Tue 13 Sep 2011, 04:47

http://areena.yle.fi/video/1315511829091

Suosittelen katsomaan kyseisen dokumentin. Videolla kerrotaan jonkun verta meditoinnista ja siitä, miten se vaikuttaa kehoon

placebo
Kameleontti

Post by placebo » Tue 13 Sep 2011, 10:51

Itse haluaisin myös "opetella" meditoimaan ja joogaamaan, sillä se toisi niitä hienoja hetkiä arjen keskelle jolloin olisi mahdollista oppia itsestään lisää ja omasta ruumiistaan lisää myös ihan "selvinpäin". Onko tällainen oma-aloitteinen ja itsenäinen harrastaminen kuitenkin teidän mielestänne ihan antoisaa ja saako siitä oikeasti jotain irti? :) Olisi mukava kuulla teidän kokemuksianne tämän asian saralta.
Periaatteet perustana, totuus selustana.

haureus
Lepakko

Post by haureus » Tue 13 Sep 2011, 22:42

Miten muuten meditointia voi harrastaa kuin itsenäisesti? Kyseessä taitaa olla melkoisen "epäsosiaalinen" harrastus.

Istu alas ja tuijota seinää. Toista tarpeeksi monta päivää ja tulet ennemmin tai myöhemmin huomaamaan jotain. Omakohtaisten kokemusten pohjalta voin suositella kyseistä aktiviiteettia ihan kaikille; päivittäisellä tasolla feels guud män, auttaa erinäisten stressaavien ja vituttavien ongelmien ylipääsemiseen ja deelien kanssa pääsee aika ulottuvuuksiin.
"Ei ole parempaa tapaa välttää huumeita ja niiden haittoja kuin tietää aiheesta mahdollisimman paljon." -Sanohuumeilleei.net

frapathea

Post by frapathea » Tue 13 Sep 2011, 23:33

Haureus, kyllähän noita ryhmämeditaatioita järjestellään siellä sun täällä. On siin aika erilainen fiilis, jos istuu hiljaa istuvia ihmisii täynnä olevas huonees verrattuna yksin kotona kykkimiseen. Toiset myös haeskelee ihan erityisesti meditaatioseuraa kavereistaan, meitsin piireis ainaki. Mut kylhän sitä etenki ihan vaa istumameditaatioo voi kotona kaikes rauhas, tarvii vaa istuu hiljaa ja tarkkailla. Joogatunnit saattaa hyödyttää säännöllisyyden ja liikesarjojen oppimisen kannalt, mut ei nekään pakollisii oo, kyl netistä löytyy paljon suunnanantoisaa ohjetta.

Joo-o, elän kattomme alla erään pakkomielteisen meditoijan kans. Nyt on ollu pitkään aika vakaa ja hillitty kausi menossa (alkukehotyöskentely + 30-60min 1-2krt/pvä), mut onpa tässä nähty niin laiskoja aikojakin (elikkä todella satunnaista istumista) kuin erittäin keskittyneitä jaksoja (päivittäin jotain 4-6h kerralla pimeessä komerossa.. ... ...). Välillä on obsessoimisentunnun takia itseäni vierastuttanut ajatus istumisesta huomattavastikin, mut onneks oon hermostoyhteydes kumppaniini, ni oon jotenki hiton oudosti seurannu pitemmän aikaa sen tiloja silloinkin, kun ollaan oltu pari-kolme viikkoa 200km päässä toisistamme ja sen suuremmin kommunikoimatta keskenämme.

Kesän aikana alkoi oikeastaan ekaa kertaa tuntua hyvältä säännöllinen harjoittaminen, ja nyt oon jonkin aikaa meditoinut suunnilleen päivittäin joitain yksittäisiä välillä skippaillen kumppanin meditaation loppuajan, eli yleensä jotain kymmenen ja kahdenkymmenen minuutin väliltä. En oo hetkeen meditoinu ≥30min, joskus tapasin meditoida kumppanin kans sellast tuntii ja sillee, mut aika usein nukahtelin loppuvaiheessa ja se muutenkin sai aikaan enemmän vastustust sisuksissani ni toistaseks nää lyhyemmät ajat tuntuu paremmilta. Asentona toimii yleens puolilootus tai lootus futontyyny perseen alla, välillä oon ollu ko. tyyny jalkojen välis polvillani pää ja kädet lattias jos on tuntunu väsyneelt, hetkeen kyl ei.

En mä tost kyl paljoo muuta irti saa ku vitun outoo pään & pyllyreiän kosmist avautumist, mut ei kai siit haittaakaa ku tuntuu nii höpölt virtauttaa mystisii virtauksii rektumist aina vaa ylöspäin.

placebo
Kameleontti

Post by placebo » Wed 14 Sep 2011, 08:45

En mä tost kyl paljoo muuta irti saa ku vitun outoo pään & pyllyreiän kosmist avautumist, mut ei kai siit haittaakaa ku tuntuu nii höpölt virtauttaa mystisii virtauksii rektumist aina vaa ylöspäin.
Tää oli aika loistava :D

Mutta tarvitsee itte kyllä kokeilla myös ihan tästä päivästä lähtien. Koettaa vaikka kahden viikon verran päivittäisenä toimena jos se vaikka auttaisi stressin laukeamiseen ja askarruttavien asioiden pohtimiseen.
Periaatteet perustana, totuus selustana.

frapathea

Post by frapathea » Thu 15 Sep 2011, 00:20

boodomi wrote: Mutta tarvitsee itte kyllä kokeilla myös ihan tästä päivästä lähtien. Koettaa vaikka kahden viikon verran päivittäisenä toimena jos se vaikka auttaisi stressin laukeamiseen ja askarruttavien asioiden pohtimiseen.
Ehheh, hehheh. Paatuneena pettymyksen vaikutusten pelkääjänä tekee aina mieli muistutella, että vaikka meditaatiota hehkutetaanki monis piireis vähän psykedeelien kans samaan tapaan, ni aivan kuten deelien veto, voi istuminenkin näyttää välil rumempii muotojaan. Sillee että AIIJAII ÄITIII SATTUUUU.

Ei mikään oo pelastamas yhtään ketään kenenkään ihmisyydeltä, vaikka sen tarkasteluun oliskin tapoi, harjoitteit ja työkapistuksii.

Samoin ku raudanlujat sotareportterit joutuu raportoidakseen näkemään ku pikkulapset ampuu toisiaan konekiväärein ja raivoisat sotilaat raiskaa kylällisen naisii, joutuu tätä ihmisolemustaan tarkoin tarkkailles kattomaan välillä ku istuminen tekee kipeetä, hiljaa oleminen lietsoo inhoo ja koko paska tuntuu paskimmalt mahdolliselt idealta siihen hetkeen. Ja mikä siin on vittumaisinta? No hitto, mä kerron mikä siinä taitaa olla vittumaisinta: nähtyy ei voi epänähdä ja polult on paha mennä enää poistumaan, jos sille on menny tassunsa laittamaan. Tuskin se kannattamatont on, varmaan kantaa hedelmää, mut hittoku tuppaa olemaan raskasta koska SE ON NIIN RAKASTA.

Kaikes kauheen ihanas ja ihan kauhees ihmisyydessäni must on ollu helpottavinta sisäistää se, miten mun elämäs tulee aina olemaan hetkiä, joina mua suututtaa, itkettää, kauhistuttaa ja naurattaa herkemmin ku muina hetkinä. Välillä löydän itteni peiton alta parkumasta ilman syytä, seuraavaks lattialta nauramasta katolle tietämättä miks. Mitä meditaatio on tehny mun näkökulmille? No hitto, mussa paukkuu hermopäätteet ja vilistää tuhatpäiset skriptiarmeijat silloinkin kun mä istun pimeessä huoneessa ihan hiljaa ja liikkumatta. Pikkuhiljaa vuorovaikutuksen raastavuus kutittaakin mua mukavasti just oikeista kohdista ja sit se taas raastaa ja seinän ääreen, seinän ääreen. Seliseli, seliseli.

NII ETTÄ ÄLÄ KOSKAAN LUOVUTA, EI VITTU ÄLÄ LUOVUTA! <3