Amsterdam

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
testeri420
OD

Re: Amsterdam

Post by testeri420 » Fri 05 Aug 2011, 17:10

frapathea wrote:Joo, yks seurueesta on kyllä uhannu ottaa teltan mukaan :D Käteväähän se on ku sitte voi viimeistäänki hätämajoituksena pistää majan pystyyn vaan <3 Mutta etenki toi sohvasurffailuki vetää puoleensa, viestitin jollekin nuorelle hipille jo että pääsiskö sen lattioille yötä viettämään, olis nii kiva tavata samanhenkisiä ihmisiä ympäriins ^-^ Vaikka eiköhän jossakin telttakylässäkin tulis sosialisoituu.
Itseasiassa siellä on yks tosi hippihenkinen leirintä alue. Sillon ku itte sielä olin nii sielä leirialueella ei ollu minkäämuunlaisii ihmisii ku tälläsii ku me? Joka puolella vaa telttoja joista kuulu kauhee köhiminen. Leirialue oli ns.smoking friendly ja tais olla 10-20min päässä keskustasta. Sen niminen paikka ku Gaasperplas tai Gaasperpark oli se puisto jonka vieres se paikka oli. Yö tais olla 16e per henkilö ja sinne meni se juna tosissaa suoraa keskustasta,oisko ollu ykkönen vai nelonen ja melkei viimene pysäkki,nimeltään Gaasperplas.
Voin sanoa että yks rennoimmista paikoista. Viime elokuussa olin sielä nii sai olla ihan rauhassa ja sen paikan ilmapiiri oli todella leppoisa että jos meen kesällä nii luultavasti sinne tuun meneen koska sielä keskustassa oli nii hirveen hintasia paikat mitkä oli ees vapaana. Siitä ei voi oikeen muuta sanoa ku että aika hippi meininki oli siellä paikassa. Se oli vartioitu että sieltä kierti yövartijana sellanen kesyttäjän näköne äijä. Paikan omistajatkin oli iha ok,ei todellakaa kukaa mistää mitää nipottanu. Parasta oli varmaa aamu ku heräs,paisto aurinko ja kukan tuoksu ja monikansallinen puheensorina vaa kävi korviin.. Aijai,menis kyllä....
En kadu mitään mitä olen tehnyt. Kadun vain sitä mitä en ole vielä kerennyt tekemään.
onlydeadfishgo with the flow..
"The water bong is so smooth that you dont realize how high youre getting, until its too late..." -Bubbles
Music is a saint.

b8s
Karvakuono

Post by b8s » Tue 09 Aug 2011, 00:20

testeri420 wrote:Itseasiassa siellä on yks tosi hippihenkinen leirintä alue. Sillon ku itte sielä olin nii sielä leirialueella ei ollu minkäämuunlaisii ihmisii ku tälläsii ku me? Joka puolella vaa telttoja joista kuulu kauhee köhiminen. Leirialue oli ns.smoking friendly ja tais olla 10-20min päässä keskustasta. Sen niminen paikka ku Gaasperplas tai Gaasperpark oli se puisto jonka vieres se paikka oli. Yö tais olla 16e per henkilö ja sinne meni se juna tosissaa suoraa keskustasta,oisko ollu ykkönen vai nelonen ja melkei viimene pysäkki,nimeltään Gaasperplas.
Sinne menee semmonen metro kuin 53. Tossa linkki metro&sporakarttaan. Paikka sijaitsee Zuidoostissa, eli nimensä mukaisesti kartan kaakkoiskulmassa.
http://www.gvb.nl/reizigers/toegankelij ... tdec06.pdf
frapathea wrote:Mutta etenki toi sohvasurffailuki vetää puoleensa, viestitin jollekin nuorelle hipille jo että pääsiskö sen lattioille yötä viettämään, olis nii kiva tavata samanhenkisiä ihmisiä ympäriins ^-^ Vaikka eiköhän jossakin telttakylässäkin tulis sosialisoituu.
Damin sohvasurffausympyrät taitaa olla suht. aktiiviset, kuvittelisin natsaavan. Yksityisviestien lisäksi voi koittaa kysellä sieltä Amsterdam-ryhmän kautta.

taikapoika
Psykonautti

Post by taikapoika » Wed 28 Sep 2011, 23:34

onko kenelläkään mdma'n ostokokemuksia damista, itsellä suunta damiin marraskuussa ja aikaisemmalla reissulla tuli vaan keskityttyä tatteihin ja sauhuun.. Vinkkejä kiitos :D
ken itsestään luo eläimen, jättää taakseen tuskan ihmisen..

testeri420
OD

Post by testeri420 » Sat 01 Oct 2011, 17:05

b8s wrote:
testeri420 wrote:Itseasiassa siellä on yks tosi hippihenkinen leirintä alue. Sillon ku itte sielä olin nii sielä leirialueella ei ollu minkäämuunlaisii ihmisii ku tälläsii ku me? Joka puolella vaa telttoja joista kuulu kauhee köhiminen. Leirialue oli ns.smoking friendly ja tais olla 10-20min päässä keskustasta. Sen niminen paikka ku Gaasperplas tai Gaasperpark oli se puisto jonka vieres se paikka oli. Yö tais olla 16e per henkilö ja sinne meni se juna tosissaa suoraa keskustasta,oisko ollu ykkönen vai nelonen ja melkei viimene pysäkki,nimeltään Gaasperplas.
Sinne menee semmonen metro kuin 53. Tossa linkki metro&sporakarttaan. Paikka sijaitsee Zuidoostissa, eli nimensä mukaisesti kartan kaakkoiskulmassa.
http://www.gvb.nl/reizigers/toegankelij ... tdec06.pdf
frapathea wrote:Mutta etenki toi sohvasurffailuki vetää puoleensa, viestitin jollekin nuorelle hipille jo että pääsiskö sen lattioille yötä viettämään, olis nii kiva tavata samanhenkisiä ihmisiä ympäriins ^-^ Vaikka eiköhän jossakin telttakylässäkin tulis sosialisoituu.
Damin sohvasurffausympyrät taitaa olla suht. aktiiviset, kuvittelisin natsaavan. Yksityisviestien lisäksi voi koittaa kysellä sieltä Amsterdam-ryhmän kautta.
Nussitaan vielä pilkkua, se leirialue sitte sijaitsee noin kilsan päässä ghetosta. Että itte kun sinne menin, linjurilla matkustin läheiselle ostarille nii se linjuri kulki aivan siitä gheton läpi.
Oli jännä tunne istua linjurissa joka on täynnä mustia, jopa kuskikin on musta. Muistelen että joskus joku katsoi minua pahasti silloin linjurissa mutta saattoi johtua siitä savunpolton määrästä joka saa aivot kuvittelemaan kaikenlaista. Mutta sitä öistä aseen pauketta sieltä ghetto alueelta en todellakaan kuvitellut.
Se oli täysin todellista pistoolin pauketta. Tunnista pistoolin, kiväärin ja haulikon paukkeen vaikka aseita inhoan yli kaiken.
Mutta tosissaan muuten oli mukava paikka vaikka väitin että sinne menee metrolinja 1,piti oikein tarkistaa nii olihan se 53 mutta jokatapauksessa suosittelen paikkaa lämpimästi. Paikka halpa, lähellä keskustaa, vartioitu ja smoking friendly.

Paitsi tämä vuoden alussa tuleva lakimuutos joka koskee ulkomaalaisia coffeeshopin kävijöitä.... :roll: :doh:
Loppuu meinaan se ulkomaalaisille myyminen ilman erillislupaa siellä... :down: :doh:
Saa nähdä että miten hurjasti katukauppa siellä lisääntyy ja kuinka paljon siellä alkaa pyöriä sitten sitä epämääräistä porukkaa päivisin? :doh:
Koska minun siellä vieraana ollessa sitä näin vain öisin. :shock:
En kadu mitään mitä olen tehnyt. Kadun vain sitä mitä en ole vielä kerennyt tekemään.
"The water bong is so smooth that you dont realize how high youre getting, until its too late..." -Bubbles
Music is a saint.

PORBOT
Apteekki

Post by PORBOT » Sun 02 Oct 2011, 00:25

Mikä on oikeasti halpa lento hinta Damiin?
En ole nisti, satun vain tykkäämään lääkkeistä.

frapathea

Post by frapathea » Sun 02 Oct 2011, 00:45

^ Ite sain yhteensä 160e meno-paluun elokuun lopussa, kun liput ostettiin kolme viikkoa etukäteen. Mut nyt ku katoin ni eipä ihan noin halvalla lähtis, halvin minkä löysin oli pari hunttia eestaas.. Mut kantsii varata ajoissa ni sit saa ainaki vähä halvemmalla.

Yöpymisestä: vittu että noi telttakylät.. Vittu.. Masens ihan saatanasti siel ku sato joka päivä kaatamalla ainaki jossain vaiheessa, ympäristö oli tylsää, henkilökunta pääosin nihkeetä (olin Zeeburgissa). Lisäks ei siin säästä juurikaan jos haluu käydä keskustassa, ku joutuu maksaa kulkemisesta. Keskustassa on hostelleja jotka maksaa arkena-viikonloppuna 15-25e/yö (teltta-alueella sesonkiaikana 8-11e/yö + sporaliput on jotain 2,50e/suunta...), parani matka ihan vitusti ku painuin hiiteen teltasta ja pääsin mukavasti parin kanaalin päähän dam squaresta nukkumaan... Sohvasurffausympyrät tuotti pettymyksen, en saanu EDES kieltävää vastausta keltään, en saanu vastausta ollenkaan. Keltään.

Tosta lakimuutoksesta: kuullu ristiriitaista juttua siitä, onkse nyt tulos voimaan vai ei??!

Psychonautilus

Post by Psychonautilus » Mon 03 Oct 2011, 02:10

frapathea wrote:Tosta lakimuutoksesta: kuullu ristiriitaista juttua siitä, onkse nyt tulos voimaan vai ei??!
Ei ainakaa ihan heti, olin frendin luona Hollannissa muutaman kuukauden hiljattain ja ei Amsterdam eikä suurin osa muistakaan kaupungeista sitä haluu. Muutamassa etelän kaupungissa (esim Maastricht) sitä ollaan jo pistämässä täytäntöön, mutta kaupungit saa ite päättää eikä Dami oo turisteilta koffareita kieltämäs.

testeri420
OD

Post by testeri420 » Mon 03 Oct 2011, 03:11

PORBOT wrote:Mikä on oikeasti halpa lento hinta Damiin?
Mulla makso verojen kanssa öö arlandan kautta noin 110€ suuntaan. Otin pelkän menon koska en siellä kun viikon ollu ja jatkoin matkaa siitä Englantiin.
Mutta en o täysin varma. Sen voit saaha halvemmalla koska halpalentoyhtiöt vaihtelee ja tarjouksia satelee mutta noin 100€ suuntaansa?
Taikka menopaluu tarjous? Kandee kattoo jostai hintavertailusta? Varaudu suolaisen hintaisiin majotuspaikkoihin jos et o etukätee halvalla hostellii
saanu taikka sulla ei siellä frendiä oo?
Minä ostin menolipun päivää ennen kun lähdin sinne yksin. Aivan randomilla menin ja sieltä havahduin. Päädyin leirintä alueelle joka oli leppoisa.
Music is a saint.

Otorongo
Kameleontti

Post by Otorongo » Wed 05 Oct 2011, 11:08

Olen ajatellut lähteä käymään Amsterdamissa mahdollisesti vielä tämän vuoden puolella, jos rahatilanne sen sallii. Pitäisi vielä saada joku kaveri mukaan. Vaikka toisaalta voisin lähteä myös yksin ja tutustua uusiin ihmisiin.. :mrgreen:

Kiinnostusta olisi löytää perillä mm. MDMA:ta. Myös kunnollista kokaiinia olisi mielenkiintoista kokeilla, suomen laatu kun on mitä on..
Coffee shopit taas ovat itsestäänselvä asia... 8)
Taajuuden noustessa huippuun, kaikki mitä aistin, tiivistyi voimakkaan kuohuvasti yhdeksi pisteeksi, joka räjähti auki uskomattomaksi mandalamaiseksi kukaksi.
Mitään muuta ei enää ollut. Vain kaikkeus kauneimmillaan kukassa.

Vape
Lepakko

Post by Vape » Wed 05 Oct 2011, 15:17

Tuli näin ohimennen mieleen, kun käväsin viime vuonna parissa turistikaupassa missä myytiin kaikenlaista kannabissälää, niin ei voinu olla huomaamatta niitä salvia ja sienikaappeja mitä siellä oli, että onko se salvia mitä siellä joissain kaupoissa myydään niin ihan sitä itteään? Jäi viime vuonna kokematta kun rahat loppu kesken, jos sitä nyt sitten. Samaa voisin kysyä sienistä; toimiiko ne?

testeri420
OD

Post by testeri420 » Wed 05 Oct 2011, 22:40

Toimii....
Music is a saint.

PORBOT
Apteekki

Post by PORBOT » Fri 07 Oct 2011, 00:37

Vittu ei sitten enää budia sieltä.

NatiHero
Kameleontti

Post by NatiHero » Fri 07 Oct 2011, 10:29

PORBOT wrote:Vittu ei sitten enää budia sieltä.
Ja lähteet...?

Psychonautilus

Post by Psychonautilus » Fri 07 Oct 2011, 19:23

Vape wrote:Tuli näin ohimennen mieleen, kun käväsin viime vuonna parissa turistikaupassa missä myytiin kaikenlaista kannabissälää, niin ei voinu olla huomaamatta niitä salvia ja sienikaappeja mitä siellä oli, että onko se salvia mitä siellä joissain kaupoissa myydään niin ihan sitä itteään? Jäi viime vuonna kokematta kun rahat loppu kesken, jos sitä nyt sitten. Samaa voisin kysyä sienistä; toimiiko ne?
Salvia on sitä itteään, sieniä ei saa myydä (tiskin alta saatat vielä saada) mut tryffeleitä myydään ja toimii kuten sienet.

Ja höpöhöpö ettei muka sais enää budia.

frapathea

Post by frapathea » Fri 07 Oct 2011, 21:48

Vaikkei sieniä saa myydä ni nähdäkseni oli kuitenki itiöiden myyminen viel ihan avointa tuossa kipaistessani. Ei tosin kantsi niitä mennä ostamaan smartshopeista ku repivät n. 25-kertaista hintaa nettihintoihin nähden... :DDD

PORBOT
Apteekki

Post by PORBOT » Sat 08 Oct 2011, 02:24

NatiHero wrote:
Ja lähteet...?
Iltasanomat

testeri420
OD

Post by testeri420 » Sat 08 Oct 2011, 03:43

Joo.
Tähän voisin lisätä että mentävä sitten damista noin 20km sinne ghetto alueille härväämään...
Jos se budin myynti muka loppuu tosissaan sieltä niin siellä sitten niitä hörhöjä pyörii eikä iloisia ihmisiä kuin nyt.
Katumyynti yleistyy.
Ja kaikki muu epämääräinen lisääntyy + hinnat nousee kun joutuu ns. hamuta paikasta jota ei enää valvota.
Valvotaan muutakuin tilanteessa että hilut ranteisiin meiningillä. :doh:
Last edited by testeri420 on Sat 08 Oct 2011, 03:46, edited 1 time in total.
Music is a saint.

testeri420
OD

Post by testeri420 » Sat 08 Oct 2011, 03:44

frapathea wrote:Vaikkei sieniä saa myydä ni nähdäkseni oli kuitenki itiöiden myyminen viel ihan avointa tuossa kipaistessani. Ei tosin kantsi niitä mennä ostamaan smartshopeista ku repivät n. 25-kertaista hintaa nettihintoihin nähden... :DDD
Turistirysä,turistihinnat..... Its so simple.... Simple life in Amsterdam, no more?
Music is a saint.

testeri420
OD

Post by testeri420 » Sat 08 Oct 2011, 03:47

Vape wrote:Tuli näin ohimennen mieleen, kun käväsin viime vuonna parissa turistikaupassa missä myytiin kaikenlaista kannabissälää, niin ei voinu olla huomaamatta niitä salvia ja sienikaappeja mitä siellä oli, että onko se salvia mitä siellä joissain kaupoissa myydään niin ihan sitä itteään? Jäi viime vuonna kokematta kun rahat loppu kesken, jos sitä nyt sitten. Samaa voisin kysyä sienistä; toimiiko ne?
Siis ne sienet mitä minä ostin niin toimivat kyllä vain toimivatkin.
Music is a saint.

PORBOT
Apteekki

Post by PORBOT » Sat 08 Oct 2011, 03:47

testeri420 wrote:
frapathea wrote:Vaikkei sieniä saa myydä ni nähdäkseni oli kuitenki itiöiden myyminen viel ihan avointa tuossa kipaistessani. Ei tosin kantsi niitä mennä ostamaan smartshopeista ku repivät n. 25-kertaista hintaa nettihintoihin nähden... :DDD
Turistirysä,turistihinnat..... Its so simple.... Simple life in Amsterdam, no more?
No joo siiis siellä on ihmeellisen halpaa. Yeah is so simple. En tierä sitte et oliko toi enkku oikei. ;)

testeri420
OD

Post by testeri420 » Sat 08 Oct 2011, 03:49

PORBOT wrote:
NatiHero wrote:
Ja lähteet...?
Iltasanomat
Mutta ilmeisesti tähän liittoon joka kaupunki ei lähde, kuullut/lukenut että vain pelkästään AmsterDamDamDam....
Music is a saint.

Psychonautilus

Post by Psychonautilus » Sat 08 Oct 2011, 05:00

testeri420 wrote:
PORBOT wrote:
NatiHero wrote: Ja lähteet...?
Iltasanomat
Mutta ilmeisesti tähän liittoon joka kaupunki ei lähde, kuullut/lukenut että vain pelkästään AmsterDamDamDam....
Amsterdam nimenomaan ei lähe. Hallitus koitti kai saaha sitä läpi mut kaupungit saa käsittääkseni vieläki päättää ite? Etelässä joku kaupunki vissii ehti jo kieltää kaikilta muilta ku belgialaisilta ja saksalaisilta (mitä vittua, mä luulin et ne oli ne pahimmat huumeturistit) mut Amsterdam ei oo mun tietääkseni sitä tekemässä, eikä suurin osa muistakaan stadeista joissa on tällä hetkellä coffeeshoppeja. Liikaa massia pelissä, veikkaan, ja toi suvaitsevaituus on myös kai sielläpäin aika iso juttu?

PORBOT
Apteekki

Post by PORBOT » Sat 08 Oct 2011, 15:17

Vape
Lepakko

Post by Vape » Sat 08 Oct 2011, 19:56

Ei oo ees lakiesitystä tehty ja kuulee kuinka jengi puhuu ettei saa enää hatsia. Muutenkin itelle ainakin ihan sama jos ne vahvimmat poistaa, kunhan pysyy muuten laillisena

Psychonautilus

Post by Psychonautilus » Sat 08 Oct 2011, 20:50

Jostain luin, että poliisi tulee tekemään pistokokeita coffeeshoppeihin ja on niitten pitäjien vastuulla tsekata onko pitoisuudet kohallaan. Eli kustannuksia coffareille. Eli kohta maksaa pliisu, skidisti päähän nouseva Orange Budi 23€ gramma. Nyt meikäkin alkaa olemaan pikkuhiljaa sillä kannalla, et viimesiä Damin reissuja (ainakin hetkeen) kannattaa ruveta suunnittelee...

PORBOT
Apteekki

Post by PORBOT » Sun 09 Oct 2011, 00:45

Psychonautilus wrote:Jostain luin, että poliisi tulee tekemään pistokokeita coffeeshoppeihin ja on niitten pitäjien vastuulla tsekata onko pitoisuudet kohallaan. Eli kustannuksia coffareille. Eli kohta maksaa pliisu, skidisti päähän nouseva Orange Budi 23€ gramma. Nyt meikäkin alkaa olemaan pikkuhiljaa sillä kannalla, et viimesiä Damin reissuja (ainakin hetkeen) kannattaa ruveta suunnittelee...
No voi heviletin heviletti. Just tietenki sillon ku minä olin lähtemässä.. Oli säästöjäkin sitä varten. :mad:

frapathea

Post by frapathea » Sun 09 Oct 2011, 11:08

PORBOT wrote:
Psychonautilus wrote:Jostain luin, että poliisi tulee tekemään pistokokeita coffeeshoppeihin ja on niitten pitäjien vastuulla tsekata onko pitoisuudet kohallaan. Eli kustannuksia coffareille. Eli kohta maksaa pliisu, skidisti päähän nouseva Orange Budi 23€ gramma. Nyt meikäkin alkaa olemaan pikkuhiljaa sillä kannalla, et viimesiä Damin reissuja (ainakin hetkeen) kannattaa ruveta suunnittelee...
No voi heviletin heviletti. Just tietenki sillon ku minä olin lähtemässä.. Oli säästöjäkin sitä varten. :mad:
On kannattavampaa ostaa suomesta kukkaa tai pistää viljelmät pystyyn niillä säästöillä imo, jos ko. kaupunki kiinnostaa niin vähän, että coffareissa norkoilu on pääpointtina vierailussa. Peruspaskaa se musta tuollakin oli – pitkälti jokaisessa coffarissa jokainen lajike samaa tasapaksua, hiukan huuhtelemattomalta lemuavaa kökköä. Hasis on pehmeetä kun sen ostaa mut kovettuu vielä saman päivän aikana sellaseks, mist ei enää kauheesti murennella... Oikeastaan se yks muffinssinpuolikas, jonka söin, oli ainoo ees hieman ostamisen arvoinen huumestuote tuolla. Ei itteäni ainakaan kiinnostanut ylenmäärin polttaa, kaupunki itessään kun sattuu olemaan huumetarjontaansa moninverroin komeampi.

Rastis
Lepakko
Location: I'm everywhere. I'm in the air you breath, and in the ground you walk on.

Post by Rastis » Fri 28 Oct 2011, 11:21

Itellä ois tarkotus säästää joku tonttu ja viettää tuolla pari viikkoa sekä maisemia, kulttuuria että coffarikulttuuria seuraten uudenvuoden tienoilla... Matkaseuraa?
"Kaikki tässä maailmassa on joko moraalitonta, laitonta tai lihottaa"

PORBOT
Apteekki

Post by PORBOT » Fri 28 Oct 2011, 19:46

frapathea wrote:
PORBOT wrote:
On kannattavampaa ostaa suomesta kukkaa tai pistää viljelmät pystyyn niillä säästöillä imo, jos ko. kaupunki kiinnostaa niin vähän, että coffareissa norkoilu on pääpointtina vierailussa. Peruspaskaa se musta tuollakin oli – pitkälti jokaisessa coffarissa jokainen lajike samaa tasapaksua, hiukan huuhtelemattomalta lemuavaa kökköä. Hasis on pehmeetä kun sen ostaa mut kovettuu vielä saman päivän aikana sellaseks, mist ei enää kauheesti murennella... Oikeastaan se yks muffinssinpuolikas, jonka söin, oli ainoo ees hieman ostamisen arvoinen huumestuote tuolla. Ei itteäni ainakaan kiinnostanut ylenmäärin polttaa, kaupunki itessään kun sattuu olemaan huumetarjontaansa moninverroin komeampi.
Nii i. Niit siemeniii on vaa ärsyttävä alkaa hankkia...

Sambatsu
Psykonautti

Post by Sambatsu » Fri 28 Oct 2011, 19:54

iha helvetin hankalaa joo..