Amsterdam

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
siqqe
Apteekki

Re: Amsterdam

Post by siqqe » Sun 11 Jul 2010, 11:55

horna wrote:
siqqe wrote:Syksyllä olisi tarkotus a'damiin lähteä. Matkaseura kyllä vielä uupuu. Ja lentoja kun olen katsellut, täältäpäin kestäisi vajaa 6h meno ja paluu melkein 8h, välilasku riikassa, menopaluun hinta olisi halvimmillaan 250€. Mikä saksan kaupunki olisi junamatkan päässä damista, jos vaikka pääsisi näppärämmin?
Kannattaa lentää suoraan damiin, sillä saksan junat saksasta on melko hintavia. Miksi lentää Riikan kautta, kun finnair lentää suoraan ja hinta on jotain 230€ (vai lennätkö jostain muualta, kuin hesasta).

Stana kun olis käynyt damissa 2000 alussa, kun kaikki kiva oli vielä laillista ja myynnissä. On se kyllä nytkin hieno mesta.
Ajattelin lentää luultavasti paikalliselta lentoasemalta, koska matkat helsinkiin & takaisin maksaisi n. 50€ ja vie muutaman tunnin.

Mutta tosiaan Finnairilla näköjään pääsisi aika paljon nopeammin, vaikka mukaan laskisi junamatkankin. Mutta samallahan siinä kävisi helsingissä moikkaamassa tuttujakin.. Ehkä se on tuettava Finnairin toimintaa :D
ʘʘ

Harold
Kameleontti

Post by Harold » Wed 24 Nov 2010, 15:20

ketää lähössä uudeksvuodeks dameihin ?? matkat vois vielä budjettiin mahtua, mut hotellit/motellit/hostellit on vitusti liian kalliita!!

kellläää ketää tutuuja mihin vois majottua tai jotai muuta vinkkejä ??
hyvästi jää, et koskaan minua täällä enää nää

Varjo

Post by Varjo » Wed 24 Nov 2010, 16:33

Ensi kesänä äkkilähdöllä Dameihin! Image

E: Niin ja tosiaan, jos majapaikkaa haluaa, niin kokeilkaa vaikkapa couch surfingia tai muuta vastaavaa...
http://www.couchsurfing.org/
Last edited by Varjo on Wed 24 Nov 2010, 19:40, edited 1 time in total.

horna
Kameleontti

Post by horna » Wed 24 Nov 2010, 17:07

Harold wrote:ketää lähössä uudeksvuodeks dameihin ?? matkat vois vielä budjettiin mahtua, mut hotellit/motellit/hostellit on vitusti liian kalliita!!

kellläää ketää tutuuja mihin vois majottua tai jotai muuta vinkkejä ??
Damiin ei kannata mennä uutena vuotena, eikä queens dayna (vaikka ovatkin helvetinmoiset bileet), koska majapaikat kiskovat aivan käsittämättömiä hintoja silloin. Jos kuitenkin on lähdössä, kannattaa ketsästää majapaikkaa esim. booking.comista, sillä hotellihuone irtoaa halvemmalla, kuin hostelli.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings. Drugs just flies you. Choose!

Psychonautilus

Post by Psychonautilus » Mon 03 Jan 2011, 02:07

Daminkin neuvot kelpaa, mutta enemmänkin kokemukset Hollannin muista stadeista. En ole täällä törmännyt juuri häsläreihin (eikä ole ollut tarvetta - savut, salviat, tryffelit ja kratomit Smart Shopeista on riittäny tähän asti) mutta miten yleistä on huumeiden katukauppa Hollannin muissa kaupungeissa, onko ukottajia paljon, mitä myydään, mitähän makaisi?

Olio
Kameleontti

Post by Olio » Mon 17 Jan 2011, 03:52

Hehe vedin 50 pamia ja lähin damiin. En muista siitä kolmen päivän reissusta yhtään mitään. Jotain muistan kyllä. Ensiksi menin sinne keskustaan jotenkin?? ei muistikuvia, menin lähimpään hostelliin ja olin siellä huoneessa hetken ja menin ostamaan pilveä 5 grammaa, ostin eri lajikkeita, Pim ja muisti pois. Havahduin punaisten lyhtyjen kadulta, horot vilkuttelee mulle ja yrittää saada sisään asiakkaaksi, ei kiitti nyt. pim, kolme päivää mennyt, havahdun kanaalin vierestä vieressäni sixpack ja vähän pilveä taskussa, reppu hävinnyt jonnekkin, vaatteita siellä onneksi vaan oli. Sitten pankkitiliä tarkistamaan ja tililläni on 0€ ja hilut. öö selvä paniikki kasvaa ja pim, olen jo lentokentän terminaalissa sanomassa että minulla ei ole rahaa että pääsen suomeen ja sanoo että soita suomen lähetystöön mutta soitan kuitenkin ystävälleni joka lainaa minulle 400€ jotka tulee tililleni välittömästi ja pääsen lentokoneeseen josta en taaskaan muista yhtään mitään. ja sitten suomessa sekoilu jatkuu :)

Pariah

Post by Pariah » Sun 30 Jan 2011, 14:48

Uutena vuotena tuli 'damissa oltua, kaipuu takaisin on kova.

Hostellissa hinnat 25-35€, oltiin siinä aseman lähellä Aroza-nimisessä puljussa 8 hengen dormissa.

Yhdeksän päivää oli jo ehkä liikaa, enään ei jaksanut sekoillu parina viimesenä päivänä :)

peemies
Lepakko

Post by peemies » Fri 04 Feb 2011, 08:40

Pariah wrote:Uutena vuotena tuli 'damissa oltua, kaipuu takaisin on kova.

Hostellissa hinnat 25-35€, oltiin siinä aseman lähellä Aroza-nimisessä puljussa 8 hengen dormissa.

Yhdeksän päivää oli jo ehkä liikaa, enään ei jaksanut sekoillu parina viimesenä päivänä :)
Toi oli kyllä siisti hostelli. Ite olin siellä 07, jossain 6-8 hengen huoneessa, siivoja tarjos blossia, viereisessä irkkupubissa Guinnessia ja viikkas mun likapyykitkin. Hienot seinätkin siellä oli..
It's 4:30 in the morning, it's always 4:30 in the morning. -Bukowski

Pariah

Post by Pariah » Fri 04 Feb 2011, 21:34

peemies wrote:
Pariah wrote:Uutena vuotena tuli 'damissa oltua, kaipuu takaisin on kova.

Toi oli kyllä siisti hostelli. Ite olin siellä 07, jossain 6-8 hengen huoneessa, siivoja tarjos blossia, viereisessä irkkupubissa Guinnessia ja viikkas mun likapyykitkin. Hienot seinätkin siellä oli..
Kyllähän sieltä blossii tuli paukut jos toisetkin, parasta oli kyltit "NO SMOKING, ONLY WEED & HASH" :D

hurja
Lepakko

Post by hurja » Mon 28 Mar 2011, 13:05

Se olis lähtö tossa sunnuntaina. 9 päiväks chillaamaan/sekoilemaan. Liput varattiin tossa pari kk sitte, meno/paluu on yhteensä 150e. Lueskelin tästä topicista hostelleista, sellaiseen olisi tarkoitus majoittua parin kaverin kanssa. Onko mitään MUST SEE paikkoja damissa?
Tämä hetki... viimeinen NISTIRETRKI!

Comadope

Post by Comadope » Mon 28 Mar 2011, 15:19

^ Penismuseo ja kidutusmuseo ;)

NNEEKA
Tuppisuu

Post by NNEEKA » Mon 04 Apr 2011, 17:31

Just damista palanneena voin sanoo et mahtava kaupunki eikä 6 päivää riittäny mitenkää kaupungin/kulttuurin tarkasteluun! Matkat varattii travellinkin kautta ja lennot + 3 tähden hotelli reilu 200e per naama neljän hengen huonees, ei paha. Käymisen arvoisia paikkoja,, hmmmm, joka koffari, missä käytiin oli käymisen arvoinen kahta lukuun ottamatta (bulldog ja joku muu)

Sekaelikko
Karvakuono

Post by Sekaelikko » Sat 07 May 2011, 01:44

Coffareista kannattaa testata Dolphin Dos ja Green Place, nää jäi parhaiten mieleen parhaudellaan. Dolphinissa hienostunut tunnelma, yläkerta on vähän niin kuin merellinen luola, seinät kiveä ja jotain meritähtiä sinne kiipeillyt. Alakertaan on sitten pajoissa hyvä valua, vedenalainen tunnelma, merellisiä maalauksia ja semmosta. Muistaakseeni oli mukavat istumahärpäkkeetkin siellä alhaalla. Niin joo ja siellä on kanssa kivoja vapoja, jotka vaihtaa väriä. :mrgreen: Greenistä mieleen jäi rento ug-tunnelma, hämyisä paikka, volyymit vähän tavallista lujemmalla ja kivannäköinen hippiäismiekkonen keräilee kaakaokuppeja pöydiltä. :P

Hyymepuotina suosittelen mestaa nimeltään Elements of nature, asiantuntevaa palvelua rennolla meiningillä. Tuolla tunsi tosiaan että kysymyksille ja höpötykselle on aikaa, eikä mitään hillitöntä markkinointia hyökännyt silmille. Kumman kuivia tatteja sieltä sai :roll: kysymällä saa. Aika tehottomia kyllä olivat nämä, ehkä seisseet turhan kauan?

Mini-sälä-puodit <3 Kaksi ihanaa ravintolaakin siellä on mitkä jäi mieleen, ei nyt vaan muista nimiä. Tekisi mieli laittaa kuvia näistä, mutta ehkä en viitsi, jos joku matkakuviani nähnyt henkilö sattuisikin tunnistamaan kuvat samoiksi ja kamalasti saisi selville, että olen hyymeföörymillä. Tosin kai se siinä vaiheessa olisi ok, jos tämä ihminen nyt olisi tänne päätynyt seikkailemaan.

Kasvillisille luontohihhuleille suosittelen Hortus botanicusta, jänniä kasveja. Trooppinen-, subtrooppinen-, meksiko- ja ties mitä kasvihuoneita. Yhdessä lasilootassa lentelee hämäriä perhosia pitkin poikin, kiva siellä kävellä ympäriinsä. :)

Muistaisikin enemmän mestoja ja jopa niiden nimiä. Hieno kaupunki, hieno maa.
Millainen olet tänään riippuu siitä mitä koit eilen. Mitä nyt hyväksyt tai hylkäät, muokkaa sinua huomiseksi. Olemme kaiken sen summa, mitä olemme aikaisemmin olleet.

Olio
Kameleontti

Post by Olio » Sun 08 May 2011, 15:14

Ite kun olin kolme päivää siellä niin kävin sellaisessa hämärässä sivukuja koffarissa mis oli vaan musta ovi eikä mitään lukenu että ois ollu coffee shop mut HITTO sitä pilven laatua, siis ihan sairaan hyvää ja tripauttavaa. Jostain muualtakin oon lukenut et just ne pienet on parhaita kun ei oo niin paljon "massatuotantoa" tai jotain vastaavaa...

Kirwa
Psykonautti

Post by Kirwa » Sat 14 May 2011, 12:49

Mites kun oon lähössä reilaamaan, ni onko kenelläkään yhtää kokemuksia, että uskaltaako sieltä dameista kuljettaa mukanaan mitää sieniä/salviaa/budii?

Olis nimittäi piru hienoo käydä tuolta hakee jotai sienii + budii ja mennä trippailee johoki syrjäiselle rannalle johoki Etelä-Eurooppaan.

peksi
Tuppisuu

Post by peksi » Sat 14 May 2011, 20:21

Kirwa wrote:Mites kun oon lähössä reilaamaan, ni onko kenelläkään yhtää kokemuksia, että uskaltaako sieltä dameista kuljettaa mukanaan mitää sieniä/salviaa/budii?

Olis nimittäi piru hienoo käydä tuolta hakee jotai sienii + budii ja mennä trippailee johoki syrjäiselle rannalle johoki Etelä-Eurooppaan.
Jonkin verran noita junia ainakin saksan rajalla valvotaan, mutta pienet määrät katsellaan läpi sormien, jos narahtaa. Taisi olla -07 kun reissattiin ympäri Eurooppaa junalla, tuolloin käytiin alkumatkasta 'damissa, josta tarttui ~5g budia matkaan. Budit sit kulki mukana ympäri Euroopan ja niitä lussuteltiin useissa maissa. Sit Tanskan ja Ruotsin kautta Suomeen, jollain Siljan paatilla. Suomeen tultaessa oli vielä noin 2g jälellä budia taskun pohjalla. Missään vaiheessa reissua ei näkynyt koiria tai muutakaan tarkastusta...

Kirwa
Psykonautti

Post by Kirwa » Sun 15 May 2011, 01:37

Okei, hyvä tietää :) Joo veikkaan, että itellääkää ei oo mitää heikkejä siellä mukana, mutta just joku ~5g olis sopiva määrä, et voi sit rentoutuu ku pääsee johoki tosi hienoon paikkaan.

Harold
Kameleontti

Post by Harold » Mon 16 May 2011, 18:10

Kirwa wrote:Okei, hyvä tietää :) Joo veikkaan, että itellääkää ei oo mitää heikkejä siellä mukana, mutta just joku ~5g olis sopiva määrä, et voi sit rentoutuu ku pääsee johoki tosi hienoon paikkaan.
ei siihen kuitenkaan kannata luottaa ettei tuu sitä tarkastusta junassa. on niistäkin kuultu tarpeeks monesti kavereilta ketä on reilannu enemmänkin ympäri eurooppaa. pistät ainakin hyvään piiloon
hyvästi jää, et koskaan minua täällä enää nää

MadMime
Tuppisuu

Post by MadMime » Fri 20 May 2011, 14:19

Pakko vähän käydä avautumassa tänne, mulla on ikävä Hollantiin. :love:
Käytiin siis maaliskuun lopulla pikkuporukalla tutkimassa Amsterdamia; tuli mähötettyä koffareissa, kierrettyä kaupunkia ja vietettyä hyvää elämää. Meinasin, että takas vois lähteä kunhan sattuu sopiva tarjous taas vastaan (Travellinkin kautta viimeksi varattiin, 5 yötä hotellissa + edestakaiset lennot 250e / naama) ja kun aikaakin on~

Oon ainakin matkapäiväkirjaani kirjoittanut, että aion muuttaa joskus kyseiseen kaupunkiin asumaan ja etten ole raskaana, ilmeisesti siis hyvissääntajunnoissaan oon ollut kyseisellä hetkellä... :D

Sekaelikko
Karvakuono

Post by Sekaelikko » Fri 27 May 2011, 23:01

Kirwa wrote:Mites kun oon lähössä reilaamaan, ni onko kenelläkään yhtää kokemuksia, että uskaltaako sieltä dameista kuljettaa mukanaan mitää sieniä/salviaa/budii?

Budia minä en uskaltaisi odourin takia kuljetella, mutta luulisi että kaikenlaista vähemmän tuoksuvaa saa pieniä määriä näppärästi kuskailtua ympäri maailmaa. Itse toin kuivattuja tatteja Damista Suomeen, jotenkin unohtui pussillinen näitä housujen vyötärön sisäpinnalle. o.O

Ei turhia tuoksuja, kuskauspaikka jota ei taskuja tutkimalla tai tunnustelulla hoksaa, niin eiköhän homma pelitä. :mrgreen:
Millainen olet tänään riippuu siitä mitä koit eilen. Mitä nyt hyväksyt tai hylkäät, muokkaa sinua huomiseksi. Olemme kaiken sen summa, mitä olemme aikaisemmin olleet.

damazca
Lepakko

Post by damazca » Sun 29 May 2011, 14:23

http://www.reuters.com/article/2011/05/ ... YY20110527
Nyt ovat sitten kieltämässä tän vuoden aikana turisteilta kannabiksen Damissa
Methylenedioxypyrovalerone. Not for human consumption.
Juuan kokista ja nussitaan.

Mandown
Lepakko

Post by Mandown » Sun 29 May 2011, 18:59

akazaa wrote:http://www.reuters.com/article/2011/05/ ... YY20110527
Nyt ovat sitten kieltämässä tän vuoden aikana turisteilta kannabiksen Damissa
The policy will roll out in the southern provinces of Limburg, Noord Brabant and Zeeland by the end of the year and the rest of the country next year
"Oisko tota lisäannost"
"- Notkutat kokoajan.."
"Joo se on toi seroquel.."

Kirwa
Psykonautti

Post by Kirwa » Sun 24 Jul 2011, 17:46

Houhouhou reilitrippi ohi ja voin sanoo hyvin ne budit kulki siel junassa mukana. Kyllä ehkä vähän kuumotteli parii kertaa, varsinkin kroatiassa, kun sheriffit hyppäsi junaan sisään ja kyseli passeja ja mitä noissa laukuissa on. :D Siinä sitte vaa et matkatavaroita ja ne oli "okei".

Yhen kerrankin piti saada iltaset yöjunassa ni mentii sit viereiselle raiteelle polttelee raakisspliffii ku juna teki pikku pysähdyksen ja junan henkilökunta tais varmaa nähä/haistaa meiät ku tuli ravintolavaunussa kaunis tarjoilija kysymään "who smoked junk?". Vähän se siinä kuumotteli ku huomas et oltii poltettu mut seki sit suhtautu iha huumorilla oikeesti siihen. :D

Kaikin puolin erittäin antoisa reissu!

Uke
LD50

Post by Uke » Mon 01 Aug 2011, 16:21

Kirwa wrote:Houhouhou reilitrippi ohi ja voin sanoo hyvin ne budit kulki siel junassa mukana. Kyllä ehkä vähän kuumotteli parii kertaa, varsinkin kroatiassa, kun sheriffit hyppäsi junaan sisään ja kyseli passeja ja mitä noissa laukuissa on. :D Siinä sitte vaa et matkatavaroita ja ne oli "okei".

Yhen kerrankin piti saada iltaset yöjunassa ni mentii sit viereiselle raiteelle polttelee raakisspliffii ku juna teki pikku pysähdyksen ja junan henkilökunta tais varmaa nähä/haistaa meiät ku tuli ravintolavaunussa kaunis tarjoilija kysymään "who smoked junk?". Vähän se siinä kuumotteli ku huomas et oltii poltettu mut seki sit suhtautu iha huumorilla oikeesti siihen. :D

Millasel budjetil olit reilaamas ja kuin pitkä se sun reissus olikaa?
Image
''Ihmiset ovat tismalleen kuin kukat: tarvitsemme aurinkoa ja hoivaa ja sen sellaista, mutta kasvamme paremmin kun päälle nakkaa pussin paskaa.''

PLUR Peace, Love, Unity, Respect.

Kirwa
Psykonautti

Post by Kirwa » Mon 01 Aug 2011, 16:51

Uke wrote:
Kirwa wrote:Houhouhou reilitrippi ohi ja voin sanoo hyvin ne budit kulki siel junassa mukana. Kyllä ehkä vähän kuumotteli parii kertaa, varsinkin kroatiassa, kun sheriffit hyppäsi junaan sisään ja kyseli passeja ja mitä noissa laukuissa on. :D Siinä sitte vaa et matkatavaroita ja ne oli "okei".

Millasel budjetil olit reilaamas ja kuin pitkä se sun reissus olikaa?
1,8k meni rahaa yhden kuukauden reissuun, mutta tostaki olis voinu vielä säästää jos ei oltas dameissa oltu hotellissa ja esim. hiisattu kokoajan.

Sleeveless
Psykonautti

Post by Sleeveless » Tue 02 Aug 2011, 18:49

Damiin olisin menossa ensi helmikuussa! :cheers:

testeri420
OD

Post by testeri420 » Tue 02 Aug 2011, 22:44

Viime kesäinen viikon kestävä vierailuni Amsterdamissa.

Kannabisen laillistamisen ainoita näkyviä haittapuolia minkä viikon vierailuni aikana siellä huomasin oli,että siellä haahuili epämääräisen kirjava joukko epämääräisesti hihitteleviä turisteja. Suorastaan vitutti se ihmisten paljous,mutta löysin sattumalta siihen vitutukseen loistavan lääkkeen kun huomasin että perkeles,nehän myyvät siellä kukkaa ja hashista kahviloissa. Empien astuin kahvilaan sisään ja punastellen ostin sieltä 3g/15€ ns.huonolaatuista african queen lajiketta. Ensimäisen jointin kahvilassa poltettuani tulin johtopäätökseen että on päästävä ulos hengittämään raitista ilmaa.
Ainoa "haittapuoli" minkä siellä havaitsin oli yksi ainoa pulsu joka rauhallisesti nukkui puun alla puistossa,puhumattakaan niistä lukuisista romanikerjäläisistä mutta näkeehän niitä täälläkin.
Mustien asuin alueelta kuului muutamana yönä aseen laukaus tai kaksi. Mutta epäilen että se ei liittynyt kannabiksen laillistamiseen mitenkään.
Huomasin vain ihmisten olevan tavallista rennompia,suvaitsevampia ja iloisempia hollannissa.
Kukaan ei tullut minulle tyrkyttämään yhtään mitään laitonta koko reissun aikana. Syömäni mexican mushroom sienet hankkiakseni jouduin kävelemään kannabiksen laiskistuttamilla jaloillani sinne pieneen puotiin jossa niitä myytiin laillisesti ja vapaaehtoisesti,ainoa rikollinen siinä hommassa oli se hintalappu 15€...
Last edited by testeri420 on Fri 05 Aug 2011, 17:01, edited 1 time in total.
En kadu mitään mitä olen tehnyt. Kadun vain sitä mitä en ole vielä kerennyt tekemään.
onlydeadfishgo with the flow..
"The water bong is so smooth that you dont realize how high youre getting, until its too late..." -Bubbles
Music is a saint.

frapathea

Post by frapathea » Thu 04 Aug 2011, 21:10

Kaiffarit sai yhtäkkiä idean, että lähetään damiin, ilmoittauduin mukaan ja nyt on liput varattuna, myöhemmin sinne siis matka käy!

Oon kerran käyny siellä aiemmin, olin silloin 16 enkä ihte ollu hoitamassa majoittumista joten en tiiä siitä. Ollaan nyt koetettu saada sohvasurffaussivustolta sohvaa kolmelle tai neljälle hengelle, mutta mikäli ei onnista, ni tiedustelisin täältä hyviä vinkkauksia mahdollisimman halpaan majoitukseen. Ollaan hippei ni puitteilla niin välii, kunhan ei oo vaaraa tulla ryöstetyks tai raiskatuks ja mahdollisuudest peseytyy ja paskantaa plussaa. Lattialla on hyvä nukkua ja pienikin tila kelpaa jos sinne mahtuu neljä ihmist ja neljä reppuu pötköttelemään ees sit tiiviisti.
Last edited by frapathea on Fri 05 Aug 2011, 01:46, edited 1 time in total.

tsundere
Lepakko

Post by tsundere » Thu 04 Aug 2011, 21:38

^ frapathea teltta mukaan ja leirintään! fortuneteller sais selostaa enemmän tästä, hän kun juuri tuli damista :D leirintäalue suht halpa, suihkut, wc.. ja ilmeisesti jonkinlainen häröyden keskus on pesiytynyt juurikin amsterdamin telttakylään!
vastatkaa vihaan rakkaudella

frapathea

Post by frapathea » Thu 04 Aug 2011, 21:47

Joo, yks seurueesta on kyllä uhannu ottaa teltan mukaan :D Käteväähän se on ku sitte voi viimeistäänki hätämajoituksena pistää majan pystyyn vaan <3 Mutta etenki toi sohvasurffailuki vetää puoleensa, viestitin jollekin nuorelle hipille jo että pääsiskö sen lattioille yötä viettämään, olis nii kiva tavata samanhenkisiä ihmisiä ympäriins ^-^ Vaikka eiköhän jossakin telttakylässäkin tulis sosialisoituu.