Sossulta kämppä

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
Walrus
Psykonautti

Sossulta kämppä

Post by Walrus » Wed 10 May 2006, 15:46

Elikkä asiat himassa ei oo kovin hyvin, ja tiedän et kaikista olisi parempi että muuttaisin pois, ja mustakin se olis vitusti parempi. Ongelma on taas se sama mikä se aina on eli raha.

Oon kuitenkin opiskelija, ja käyn viel silloin tällöin iltaduunis. Tietenkin vosin käydä vitusti enemmän ku sit tarvis varmaa rahaa.

Mut niin, miten saisin sossulta kämpän, mahollisimman nopee, ja miten se homma toimii? Maksaisko ne koko vuokran, muutki laskut on varmaan ihan mukavia, ku sähkö vesi, ja kännykkä on oikeestaan ne mitä tarvin.

Ahab

Post by Ahab » Wed 10 May 2006, 19:37

Itse kävin sossussa kun muutin ekaan omaan vuokrakämppään ja maksoivat takuuvuokran ja jonkun vuokra-avustuksen jonka perivät takaisin takautuvasta kelan asumistuesta. Silloin olin työharjoittelussa josta kela maksoi työmarkkinatukea ja se oli jotain 400€ muistaakseni ja vuokra oli noin 230€+sähkö ja sossut laskivat että mitään muuta massia ei heru koska sitä tulisi vaan joku muutama ropo.
Kiinnostaa miten tossa käy koska jos saan opiskelupaikan niin muutan jyväskylään ja opiskelian etuudet ja tuet ovat vähän hämärän peitossa.

Lasipallo
Moderator

Post by Lasipallo » Thu 11 May 2006, 01:31

Huostaanoton jos hommaisi alle 18 vuotiaana, niin voisi siitä täysi-ikäisyydestä 21 vuotiaaksi elää sossun maksamassa kämpässä. Tosin tästä ei oikein sinulle ole apua.
They were tattooed from head to foot, and they brandished cutlasses and big clubs with spiked knobs. They shouted ferociously in their native Finnish, and they swung cutlass and club as if berserk, sometimes felling their own men in their fury.

HUUHAA
Apteekki

Post by HUUHAA » Fri 12 May 2006, 07:58

Soskujen kanssa pitää olla tiukkana, ne on LäheS jokainen yksiä v***n k***p***ä....

ne maksaa ainakin työttömille seuraavanlaisesti:
kuussa pitää jäädä elämiseen 325e
ne maksaa sun sähkö ja vesilaskun..
vuokraa ne maksaa asumistukeen lisäksi. maksimi vuokra yhdellä henkilöllä 350 - 420e/kk asti (riippuen kaupungista missä asut) ja loppuvuokra pitää sitten maksaa siitä 325e:stä..
kaikki resepti lääkkeet ne maksaa, ja lääkäri laskut ym. vastaavat (ei yksityisten palveluja kuitenkaan)
ja sosiaalitoimen on PAKKO TURVATA ASUMINEN alle 25 vuotiaille, paitsi siinä tapauksessa että itse tahallaan jatkuvasti laiminlyöt vuokranmaksuasi jne. ym. .....

tiedän näistä asioista paljon koska olen noitten paskiaisten kanssa tapellut koko pienen ikäni..... ja tulen tappelemaankin koko loppuelämäni varmaankin.

EDIT:
niin ja takuuvuokran ne maksaa kanssa.
ja muista että sinun täytyy olla yli 18v että saat sossuilta mitään.
ja kämpän saa suht. nopeasti kun vaan osaa esittää asiansa oikein..
työni on HUIPPU salaista.......... en tiedä siitä oikeastaan mitään

Walrus
Psykonautti

Post by Walrus » Fri 12 May 2006, 11:55

Joo, toi kuullosti jo hyvältä. Oon yli 18.

HUUHAA
Apteekki

Post by HUUHAA » Tue 16 May 2006, 04:01

jos soskussa ukhaat että lopetat koulut sun muut kokonaan ja alat yhteiskunnan elätiksi niin ne alkaa kohdella sua vähän inhimillisemmin. ja maksaa sulle sen mitä sulle kuuluu ja ehkä vähän enemmänki (harrastus rahaa sun muuta sieltä voi myös saada)

ja itsenäistymisraha on myös vanhempien luota pois muutettaessa, se on kaupungista riippuen parhaillaan 2000e.
huonekaluraha
vaateraha

mä uhkasin kerran soskussa että jos ei mulla se yx kusipäätyöntekiä vaihu mukavampaan ni alan kulkea täällä asianajaja matkassa, vaihtu heti seuraavalle viikolle se työntekiä.

Ahab

Post by Ahab » Tue 16 May 2006, 23:50

HUUHAA wrote: ja itsenäistymisraha on myös vanhempien luota pois muutettaessa, se on kaupungista riippuen parhaillaan 2000e.
huonekaluraha
vaateraha
WTF! Saaks tota takautuvana :P ei voinu kertoo tollasesta ku kävin joskus niit takuuvuokria hakemassa

HUUHAA
Apteekki

Post by HUUHAA » Wed 17 May 2006, 12:40

saa kai takautuvana.......
mutta ei kovin pitkän ajan jälkeen.
koska silloin peliin astuvat mitä kummallisiammat lakikiemurat ja jos yrität taistella niitä vastaan niin eksyt välittömästi lakikiemura-liaani viidakkoon etkä ehkä enää koskaa palaa :D