Lähtiköhän kaveri kokonaa

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
Walrus
Psykonautti

Lähtiköhän kaveri kokonaa

Post by Walrus » Mon 01 May 2006, 14:02

Niin.
Last edited by Walrus on Sun 11 Jun 2006, 18:06, edited 1 time in total.

artemisia absinthium
Apteekki

Post by artemisia absinthium » Mon 01 May 2006, 16:00

Hmm, kaverin exät pitäs pystyy jättää rauhaan, mut sepä ei onnistukaan niin kätevästi.
Ite vuosia sitten ihastuin expoikakaverini parhaaseen kaveriin - alettiin seurustella, josta seurasi aivan järjetön riita. Parhaista kaveruksista tuli vihamiehet ja minä olin syypää kaikkeen...
Kaksi vuotta kesti ennen kuin poikien välit edes jollain tasolla oli kunnossa. Nykyään molemmat ovat exiä (kesti se jälkimmäinen suhde kuitenkin melkein 4 vuotta)..
Mut niin, paha mennä sanomaan kuin äijän käy.

W10
Kameleontti

Post by W10 » Mon 01 May 2006, 17:56

Ite kyl jätän rauhaan. Ei sitä viitti hyvää ystävyyttä pilata. Tietenkin voi niitten exien kanssa kaveria olla, mut jotenkin mua ei edes innosta mitään syvällisempää alkaa. En oo kauhean kierrätysintoinen noissa ihmissuhteissa. :roll:
"It rubs the lotion on its skin or else it gets the hose again."

Dalph
Psykonautti

Post by Dalph » Mon 01 May 2006, 20:25

Ei ole aina niin yksinkertaisia nuo asiat. Itselläkin pieni ihmissuhdevappuhässäkkä eilen.. Kyse ei ollut kyllä exästä, eikä kyllä oikeastaan nykyisestäkään. Eikä paljoa tapahtunutkaan, mutta on se ihmeellistä miten pienestä viha voi alkaa. Juttu on kyllä nyt sovittu.

Walrus
Psykonautti

Post by Walrus » Mon 01 May 2006, 23:14

Joo.
Last edited by Walrus on Sun 11 Jun 2006, 18:06, edited 1 time in total.

Delirium Tremens
Kameleontti

Post by Delirium Tremens » Tue 02 May 2006, 00:23

Vai että kaverien exät rauhaan? Joku tuttu joskus pannut niin ei saa koskea? Taidatte olla tunnevammaisia. Jos oikeasti vähänkään tunnetta pelissä, ei kertakaikkiaan voi ajatella moisia. Jos joku saatanan barbaariviikinki katsoo asiakseen edes vinkaista moisesta, en haluakaan enää koskaan tavata.

Vittu että vihaan ihmisiä.
AD_HD @ synirc

Walrus
Psykonautti

Post by Walrus » Tue 02 May 2006, 10:29

Hyvä Deli!!! Im with you. :!:

viaticus
Psykonautti

Post by viaticus » Tue 02 May 2006, 12:47

En itsekään allekirjoita sitä että kavereiden exiin ei tulisi koskea. Jutun ydin onkin hienotunteisuus, eli heti eron jälkeen ei mielestäni kuulu lähteä piirittämään. Tietysti asia on hyvin pitkälti kiinni siitä millaiset ihmiset ovat kyseessä, minkälaiset ovat välit kaveriin, millainen ero on ollut jne...

Mutta yksioikoinen "kaverin exiin ei kosketa" on mielestäni vain jokin jääräpäinen epämääräisen lojaaliuskoodin jäänne. Fiksut ihmiset osaavat myös hoitaa/ottaa tällaiset tilanteet fiksusti. Tosin mustasukkaisuus on äärimmäisen vahva tunne, joten peräänkuulutan nimenomaan tilannetajua.

Walrus, toivottavasti tilanne hoituu nätisti ja kaikki voisivat olla tulevaisuudessa väleissä.
"I'm all over myself - I'm all over the place - I AM the place"

Walrus
Psykonautti

Post by Walrus » Tue 02 May 2006, 17:41

Jee.
Last edited by Walrus on Sun 11 Jun 2006, 18:07, edited 1 time in total.

HUUHAA
Apteekki

Post by HUUHAA » Tue 02 May 2006, 18:07

itse olen sen verran ymmärtäväinen ja joustava ihminen (ehkä vähän liikaakin) mutta jos joku mun hyvä kaveri alkais mun exän kanssa seurustella niin en mä siitä suuttuis, minkä sitä ihminen tunteilleen voi ??

mielestäni kaverien exän kanssa seurustelu on OK, jos vaan itellä ois välit siihen exään kunnossa että voi käydä siellä kaverilla kylässä ym.... you know what im saying...... :)
työni on HUIPPU salaista.......... en tiedä siitä oikeastaan mitään

Walrus
Psykonautti

Post by Walrus » Tue 02 May 2006, 22:23

Juu.

Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli » Wed 03 May 2006, 01:12

Onhan siinä kyse vain tyhmästä sosiaalisesta koodeksista, jolla ei oikeasti ole mitään käytännön merkitystä, mutta ihmismieli nyt vain toimii tiettyjä juttuja vastaan... eri asia jos on kyse jostain random paneskeluista vain, mutta jos useammalla ihmisellä on/on ollut oikeasti jota kuta kohtaan tunteita, niin helposti siitä alkaa kehittyä negaatioita, vaikka sovittaisiinkin että asia on kunnossa. Ei se pelaa, useimmiten.

Jos kaveri merkitsee jotain, niin en alkaisi sitä ystävyyssuhdetta pilaamaan jonkun ihastuksen vuoksi. Mutta tässä taas kerran ihmismieli vain toimii niinkuin toimii, ja asioita on hankala laittaa tärkeysjärjestykseen.

Delirium Tremens
Kameleontti

Post by Delirium Tremens » Sun 07 May 2006, 22:07

Asidyyli wrote:Onhan siinä kyse vain tyhmästä sosiaalisesta koodeksista, jolla ei oikeasti ole mitään käytännön merkitystä, mutta ihmismieli nyt vain toimii tiettyjä juttuja vastaan... eri asia jos on kyse jostain random paneskeluista vain, mutta jos useammalla ihmisellä on/on ollut oikeasti jota kuta kohtaan tunteita, niin helposti siitä alkaa kehittyä negaatioita, vaikka sovittaisiinkin että asia on kunnossa. Ei se pelaa, useimmiten.
Kyllähän tässä on perää. Ihmisen tyhmyys on jo Einsteininkin mielestä ainoa ääretön asia. Tämän voi nähdä todeksi katsomalla toisten ihmisten, korjaan, tavallisten kusipäiden, tekemisiä. Melkoisen eläimellistä menoahan se on.
Jos kaveri merkitsee jotain, niin en alkaisi sitä ystävyyssuhdetta pilaamaan jonkun ihastuksen vuoksi. Mutta tässä taas kerran ihmismieli vain toimii niinkuin toimii, ja asioita on hankala laittaa tärkeysjärjestykseen.
Olen tavallaan samaa mieltä. Toisaalta voin kyseenalaistaa ystävyyden arvon, jos "ystävä" on täysin hormoniensa ajama barbaari eikä edes tajua sitä.

Se ulkopuolisten näkökulmasta "ohimenevä ihastus" voi joskus olla jotain sellaista, joka vetää aivojen kemian vituilleen jopa vuosiksi ja jota jotkut naiivit kutsuvat rakkaudeksi.
AD_HD @ synirc

Delirium Tremens
Kameleontti

Post by Delirium Tremens » Sun 07 May 2006, 22:14

viaticus wrote:En itsekään allekirjoita sitä että kavereiden exiin ei tulisi koskea. Jutun ydin onkin hienotunteisuus, eli heti eron jälkeen ei mielestäni kuulu lähteä piirittämään. Tietysti asia on hyvin pitkälti kiinni siitä millaiset ihmiset ovat kyseessä, minkälaiset ovat välit kaveriin, millainen ero on ollut jne...
Joo, ja varsinkin toisinpäin. En nyt tiedä, etteikö juuri eronnutta saisi lähteä piirittämään, mutta juuri eronneena ei välttämättä kannattaisi lähteä piirittämään, ellei ole ihan varma.

Ensinnäkin kannattaa kokea tässä vaiheessa havahtuminen siihen karuun todellisuuteen, että on laskelmoiva huora. Ei se edellinenkään merkinnyt mitään, ja seuraavakin on helppo tunteiden tasaantuessa ja vapauden jälleen houkuttaessa jättää verukkeella, ettei ole päässyt edellisestä muka irti. Jos huomaa itsessään tällaisia sosiopaattisia piirteitä, suosittelen lääkkeeksi sillalta hyppäämistä, siis ylikulkukäytävältä junan nokkaan. Helpottaa kerralla ja pysyvästi. Jokaisen tulisi uskoa, mihin viitataan käsitteellä Rebound, ja useimmat joutuvat sen oppimaan omasta virheestään ennen kuin uskovat. Tässä aktiviteetissa aloitteellisena oleminen on yksi niitä harvoja tunnustamiani kuolemansyntejä.

Vittu, että vihaan ihmisiä.
AD_HD @ synirc

Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli » Mon 08 May 2006, 14:33

Minäkin vihaan ihmisiä. Nykyään vihaan myös miehiä.

Walrus
Psykonautti

Post by Walrus » Tue 09 May 2006, 11:52

Vittu mun pää o tyhjä, perjantaina rupesin dokaamaan ja se jatku, eilinen meni pelkän savun merkeissä, mutta en paljoa siitäkään muista. Mun pää o ihan tyhjä. Eilen menin omaan huoneeseen ku nukutti joskus illalla, aika aikasin. Katoin kännykkää kello oli 4, mutsi tuli mun mielestä 6 valittamaan että miks puhut noin oudosti, sit sanoin että ehkä mä olin nukkumassa ja herätit mut(en ollu mutta mun mielestä puhuin ihan nappiin sen ns väsyneenä). Sitten se sano että en ollu nukkumassa että näki sen mun hiuksista. Oon aika helvetin varma ettei toi ollu unta, koska nytki oon väsyny ja tiedän että katoin kelloa känykästä ku niiin nyt muistan, en saanu unta kun mun huoneessa oli ihan saatanan kuuma,sit avasin joskus 4 mun huoneen ikkukan,ja se autto,ainaki jossain vaiheessa vaikka välillä tuli viilee.

Noh pakko kysästä tosta jutusta, ku vaivaa niin paljo. Koht pitäs lähtee rekalla ajelee, no mikäs siinä selvänähä mä oon. En kyllä muista miten mikään ees toimii tai liikennesääntöjä osaa muutenkaa. Noh on täs viel reilu tunti aikaa, just safkaa teen ja nojoo.

powergrower
Kameleontti

Post by powergrower » Fri 12 May 2006, 19:44

Jos ei "se" ollu mitään tajunnu, niin miksi tuli blokkia mesessä ja ei vastauksia tekstareihin? Vai mitä mä en nyt tajunnu.

Walrus
Psykonautti

Post by Walrus » Sat 13 May 2006, 11:57

Pöö.

Walrus
Psykonautti

Post by Walrus » Sat 13 May 2006, 12:01

öö.
Last edited by Walrus on Sun 11 Jun 2006, 18:08, edited 1 time in total.

W10
Kameleontti

Post by W10 » Sat 13 May 2006, 16:06

Perseestä tommonen kyl. :-P Itekkin tuntenu samantyylisiä tyyppejä. Ei kyl enää innosta tuntea, vaikka kovasti ne koittaa aina olla yhteydessä.

W10
Kameleontti

Post by W10 » Sat 13 May 2006, 16:07

Toi :-P on kyl ihan paska hymiö. Näyttää ihan hymyilevältä vaikka ei pitäisi.

Jeshu
OD

Post by Jeshu » Sat 13 May 2006, 16:44

Ja tällä :) toi hymy näyttää joltain irvistykseltä. Ei hyvä hymynaama.

Delirium Tremens
Kameleontti

Post by Delirium Tremens » Sat 13 May 2006, 16:46

Vituttaa myös tuollaiset ritarit.
AD_HD @ synirc