Apua tullin kanssa!

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
Tokio
Tuppisuu

Apua tullin kanssa!

Post by Tokio » Thu 18 Dec 2008, 18:59

Heti alkuun:
Olen aivan retard mitä tulee kemiaan. (eikä se edes yhtään kiinnosta :? )
Huumeiden/ enimmäkseen "legal highsien" käytön olen vasta äskettäin aloittanut. Eli en paljoakaan niistä tiedä. (vielä 8) )
Myöskin, tämä on ensimmäinen postini näille foorumeille ;)

Onglemanani on suomen..tulli.
Tarina alkaa kun eräänä kauniina päivänä lähetin taas kerran tilauksen (edit:iin joka käsittääkseni tarkoittaa erästä smartshoppia). Olen tilannut kyseisestä putiikista jo 3 kertaa aiemminkin, spice gold, sence, salvia ja "herbal cigarettes" sekä erilaiset halvemmat spicen vastineet/ lehdet ovat kuuluneet tilauksiini, puhumattakaan erilaisista bilepillereistä sun muista napeista.(Ideana on ollut kokeilla eri tuotteita jotka kuitenkin on luokiteltu laillisiksi (ainakin briteissä).
Aina ovat tulleet tilaukseni perille paitsi tällä kerralla... :x

Sain postilaatikkooni muutama päivä sitten normaaliin tapaan ilmoituksen, että minulle on kirjattu kirje jonka voi noutaa, ei postista, vaan Tullista, ja tämäkös vitutti! Mitään ikävää uhkausta tai soittopyyntöä ei kuitenkaan ollut.

Olin ottanut pienen riskin tilaamalla kaiken mitä jouluksi tahdoin, kerralla.. Ja huonostihan siinä kävi.
Tilaukseen kuului -vapbong vaporizer-, spice gold, smoke, Ex-ses, yucatan fire, honeyrose cigarette paketteja, kratom leafeja ja sälää kuten turbosytkäri :?

Mutta.. miten tästä eteenpäin? Tiedän että tällaisia samankaltaisia posteja on, mutta kaikissa vastaukset ovat vähän ristiriitaisia :oops: . Toiset sanovat että kannattaa vain odottaa muutama viikko, sitten kamat lähtevät takaisin sinne mistä tulivatkin. Toisaalla taas ollaan sitä mieltä että voit unohtaa kaiken kaman mitä siellä oli, ne on mennyttä.. ja sakot ja kotietsintä vielä päälle!

Siksi kysynkin mitä tässä tilanteessa tai miksei yleisestikin, pitäisi tehdä, ja miten tullin kanssa pitäisi menetellä :roll: ? alapuolella on 6 kysymystä johon toivoisin kovasti vastauksia. Itselleni (ehkä muillekin) siitä olisi suuren suuri hyöty :)

1. Voinko hakea tullista pakettini tuosta vain? [(ehkä lahden tulli ei nipota niin) hyvin kaukaa haettua :razz: ]
2. Mitä tapahtuu jos en mene tulliin kyselemään, kun en kehotustakaan saanut? Lähetetäänkö paketti todellakin takaisin, vai onko siitä aina jotain suurempiakin seurauksia?
3. Jos kuitenkin päätän mennä tulliin kyselemään, ja paketti avataan paikan päällä tai on jo kenties avattu, saanko sieltä enään mitään aineita/tavaroita edes LAILLISIA itselleni? (lähinnä sytkärin tai vaporizerin tai täysin laillisia mixejä?)
4. Mitä tavaroille tapahtuu jos niitä ei saa ulos?
5. Onko kaikenlaistan aineiden tilaus suomeen todellakin laitonta? jopa LAILLISTEN??
6. Voinko jatkossa enään tilata mitään mistään :( ?

Arvostan todella jos viitsisit auttaa!

(houkutus tulliin menosta ja vittuilusta on suuri sillä muuten joulusta uhkaa tulla tylsä :( )

Kiitos ja loppu :)
Last edited by Tokio on Tue 23 Dec 2008, 19:25, edited 3 times in total.

Ahab

Re: Apua tullin kanssa!

Post by Ahab » Thu 18 Dec 2008, 19:14

Hmm yleensä niissä kirjeissä siis pyydetään tulemaan tekemään tulliselvitys tai tullaamaan se sisältö. Oliko siinä puhetta mistään sellaisesta? Soita tulliin ja kysy että miksi se pitää sieltä hakea.

Tikka
Tuppisuu

Post by Tikka » Fri 19 Dec 2008, 03:59

Minäkin olen aloitellut juuri tutustumisen päihteiden ihmeelliseen maailmaan, monia sateenkaaria nähty. En kyllä uskaltaisi mennä tulliin selvittelemään tommosta settiä. Onhan siellä sentää bongi ja mausteet. Siellä tullissa he laskevat heti yx + yx et taas joku huumehörhö tehny tilauksia, todennäköisesti kotietsintä ja poliisivankila odottaa jos meet selvittää vapaaehtoisesti! Nyt foliohattu päähän ja älä vastaa tuntemattomiin numeroihin eikä kannata avata ovea jos siellä ovikello käy.

1. Kaveri kerto et kun oli käyny Lahden tullissa niin siellä oli ollut kuumottavat kuulustelut, luojan kiitos etten asu Lahdessa.
2. Epäilen että paketti tuhotaan ja saat heittää hyvästit omille joululahjoillesi :(
3. Se paketti on jo varmaan avattu ja varmaan rupeevat tenttaamaan myös turbosytkäristä että huumeiden käyttöön se on menossa kun tavallinen colt ei enää riitä.
4. Paketti varmaan lähetetään ekokemille tuhottavaksi!
5. En oo ihan varma noitten laillisten kanssa mutta laittomia ei saa ainakaan tilata.
6. Kannattaa tilata mutta ole varovainen mistä ja mitä tilailet. Mä oon käyttänyt mun mutsin nimee, kuka nyt vanhaa rouvaa epäilis 8)

Ei muuta ku tsemppiä ja kerro miten tarina päättyy!

Normander
Psykonautti

Post by Normander » Fri 19 Dec 2008, 04:03

1. Ei se ihan niin luultavasti mene.

2. Minulla ei ole omakohtaista kokemusta , mutta näin sen pitäisi mennä.

3. Lailliset tuotteet saat itsellesi. Ainakin Yucatan firen pitäisi olla laillista, ainakin porukka on sitä tullista mukaansa saanut. :o Kerro ihmeessä jos paketin käyt tullissa selvittämässä, että kuinka kävi.

4. Ne takavarikoidaan ja lähetetään mahdollisesti tullilaboratorioon tutkittavaksi. Jos jokin tuote todetaan lailliseksi, se lähetetään sinulle myöhemmin postitse, jos taas jokin aine on lääkeainelistalla, olet epäiltynä lääkerikoksesta.

(tästä puheenollen tänään(eilen) kolahti itselle postilootaan tullin kirjekuori, jossa oli salvian tilauksesta tutkinnan esipäätökset ja maininta: "Juttu siirtyy nyt syyttäjälle syyteharkintaan". Toivottavasti täälä Tampereella ei ole niin nolife-syyttäjiä, että jaksaisivat 5g salvian lehden ja 1g salviauutteen tilaamisesta numeroa tehdä :D )

5. Ei tietenkään ole kaikkien aineiden tilaaminen laitonta :D Vain laittomien ;)

6. Voit toki, kunhan tilaat sallittuja tuotteita. Tai laittoman ja laillisen rajamailla olevia, kunhan olet tietoinen riskeistä.

Squege
Psykonautti

Post by Squege » Fri 19 Dec 2008, 13:17

Tää on kyl offtopiccii... Kuvassasi näkyy nettisivustosi josta voi tilata päihteitä, ja eikös se ollut kiellettyä?

Tokio
Tuppisuu

Post by Tokio » Fri 19 Dec 2008, 17:31

Kiitos kommenteista,
En tosin vielä osaa päättää, soitanko tulliin ja/tai käyn siellä VAI olenko vain hissukseni ja toivon että lähettävät tavarat takaisin :?
Kuinkahan kauan mahtavat pitää aineita ennen kuin lähettävät takaisin? (jos niinkin "hyvin" kävisi)

Normander
Psykonautti

Post by Normander » Fri 19 Dec 2008, 17:45

Eikös ne paketit siellä pari kolme viikkoa pysy kunnes lähtevät takaisin lähettäjälle

Vicmac
Tuppisuu

Post by Vicmac » Sat 20 Dec 2008, 13:48

Ei kai ne takaisin sitä pakettia lähetä, jos kerta ovat jo suhun ottaneet yhteyttä. Kai ne jahtaa sua tietysti loppuelämän :twisted: . Panee kyllä vähän keittämään, ku viittivät hukata aikaa tälläisiin pikkujuttuihin. Luulis, et niittenkin pitäis keskittyä vähän isompiin juttuihin. Onhan ne kuulemma kutsunu porukkaa käymään pelkkien käyttövälineittenkin takia ja pitäneet jotain puhutteluja. Mitä se niille kuuluu, jos muutaman bongin tilaa...

Hz0
Apteekki

Post by Hz0 » Sat 20 Dec 2008, 23:31

Mitä nyt olen tässä pari kuukautta tilannetta seuraillut ja foorumia lukenut ja itse tilaillut niin seuraavaa voi päätellä

- Spice Gold ei luultavasti mukaasi päädy, itse sain tullilta anonyymiin tiedusteluuni melkoiset uhkaukset että siinä ainakin yksi yrtti lääkeainelistalla (tosin tästä lähipäivien JWH-018:sta ei tulli taida tietää oikein mitään eikä suomessa ole lakeja synteettisten aminoalkyyli-indoleista [tietääkseni]). Tosin joku väitti saaneensa mukaansa Spice Goldia tullista. Eli +/- 0.

- vaporisaattorin saisit muuten ehkä mukaasi mutta saattavat takavarikoida tutkintaa varten jos päättelevät että käytät sitä laittomien huumausaineiden höyrystämiseen +/- 0

- Kratom: lääkeainelistalla. -1
- Ex-Ses, Smoke, jne, epäselvää. Tod. näk et saa mukaan.

Tietääkseni läpivalaisevat paketin, huumekoirat haistelevat ja jos epäilevät rikosta niin voivat avata ilman lupaa tietääkseni, näin on tehty useille foorumilaisille lukemani perusteella. Uskoisin että nyt paras veto olisi kenties vaan niellä pelko ja odotella rauhassa ja ignorettaa tullin yhteydenotot. Jos sinulla on kotona jotakin todella tulenarkaa niin kannattaa vaikka pitää tänä iltana hirveät bileet koska tuon sisällön perusteella voisi kotietsintä tulla kysymykseen. Jos asut vanhempien luona niin tämä on vähän paskempi juttu.

Eli odotettavissa pahimmassa tapauksesta kotietsintä ja syyte lääkeainerikoksesta ja sakot, tai sitten ankaraa vittuilua tullilta ja rahan menetystä.

Ihan mielenkiinnosta, paljon maksoit yhteensä tuosta setistä?
<@ferox> mä en pysty kuvittelemaan toista kanavaa, jonka puheenaiheet vaihtelee kvanttifysiikasta s-marketin ryöstämiseen

Tokio
Tuppisuu

Post by Tokio » Sun 21 Dec 2008, 23:44

Paketin hinta oli about 150€, josta postikulut melkein 10€.
Tosin vaporizeri tuli erillisenä lähetyksenä 8) (kun olikin varastosta loppu), eli käytännössä Vain 110€ tullissa.. Ja tosiaankin paska homma jos tulee jotain seuraamuksia, sillä satun vielä toistaiseksi asumaan kotona.

Taidan kyllä jättää käymättä, olen jo sen verran "peloissani" näistä mahdollisista seuraamuksista :razz:
Ei sitten kai auta muu kuin laittaa uutta tilausta ja toivoa parempaa lopputulosta..

En tosin vieläkään ole päässyt (siitäkään) selville mikä on järkevin määrä tilata kerralla, ja onko sillä vaikutusta vai onko vain puhdasta tuuria milloin salviansa saa?
esim. 5pussia x ainetta = 100€+10€ t.kulut.. mutta olisiko parempi tilata kahdessa erässä ja maksaa 10€ enemmän?

Edelleenkin, kiitokset avusta :)

aphos
Kameleontti

Post by aphos » Mon 22 Dec 2008, 11:23

LUULISIN, että kannattaa tilata mahd. vähän kamaa kerralla. Isommat paketit joutuvat tod. näk. tarkempaan syyniin kun joku kirjekuori. Myöskin riski on pienempi. Käyttäkää järkeä.

freakmatic
Psykonautti

Post by freakmatic » Mon 22 Dec 2008, 17:00

1. Voinko hakea tullista pakettini tuosta vain? [(ehkä lahden tulli ei nipota niin) hyvin kaukaa haettua :razz: ]
2. Mitä tapahtuu jos en mene tulliin kyselemään, kun en kehotustakaan saanut? Lähetetäänkö paketti todellakin takaisin, vai onko siitä aina jotain suurempiakin seurauksia?
3. Jos kuitenkin päätän mennä tulliin kyselemään, ja paketti avataan paikan päällä tai on jo kenties avattu, saanko sieltä enään mitään aineita/tavaroita edes LAILLISIA itselleni? (lähinnä sytkärin tai vaporizerin tai täysin laillisia mixejä?)
4. Mitä tavaroille tapahtuu jos niitä ei saa ulos?
5. Onko kaikenlaistan aineiden tilaus suomeen todellakin laitonta? jopa LAILLISTEN??
6. Voinko jatkossa enään tilata mitään mistään :( ?
1. JOS olet EHDOTTOMAN varma että tilauksessasi ei ole mitään laitonta, senkun kipaset hakeen.

2. mulla on tullissa 5 pussii spicee e:ltä, perkele ku menin tilaa niin "isosta/suositusta" paikasta, ne jää heti syyniin, oon tilannu parit spicet ja hbwr:ät pienemmistä putiikeista, perille tuli ja pikana. En oo vastannu tohon kirjeeseen (viranomaisilla ei oo mun prepaid numeroo joten ne ei pysty ees soittelee) mikä tuli siis tullilta, siinä sanotaan että ne lähettää sen takasi, ja kun taas Royal Air Mail firma lupaa yrittää postitusta uudelleen, noissa shopeissa on muuten yleensä takuu, joka pistää ne koittamaan lähettää pakettia muutamia kertoja, lisä kustannuksista en osaa sen enempää sanoa.

3. tohon en osaa sanoo mitään, toisaalta ompa kiva mennä kotiin sytkärin ja vitunmoisen sakon kanssa.

4. Jos niistä on löydetty laittomia aineita, ne takavarikoidaan valtiolle tai poliisille tai jollekkin ja "hävitetään" ;)

5. Kannattas tutustuu lääkeaine listaan, tämän foorumin ja miks ei myös toisten foorumeidein kirjoituksiin ko.asiassa, jos tuotteesi sisältää edes millin laitonta ainetta.. busted

6. vaiha shoppia

ps. salvia on suomessa laitonta kuten myös kratom, ne johtaa ainaki sanktioihin...

Nämä eivät ole ehdottomia totuuksia, mutta maalaisjärkeni, toisten ihmisten kertomukset ja lääkeaine lista on kuitenkin tuttu. Eli siis allekirjoittanut ei vastaa tekstistä mikäli siinä on jotain mätää :D
korjaillaan jos on korjattavaa...
F R E A K M A T I C @ mikseri.net

mattipatti
Psykonautti

Post by mattipatti » Tue 23 Dec 2008, 01:33

mites kun aattelin tilata kratomia ja salviaa niin kun ne on lääkeainelistalla niin onkose rikollista tilata suomeen? jos jää tulliin niin onko mitään vakavempia seuraksi (esim. kotietsintä)? vai onkohan nuo aineet sopivia ensikertalaiselle? kokemusta löytyy vain alkoholista.

freakmatic
Psykonautti

Post by freakmatic » Tue 23 Dec 2008, 06:20

mattipatti wrote:mites kun aattelin tilata kratomia ja salviaa niin kun ne on lääkeainelistalla niin onkose rikollista tilata suomeen? jos jää tulliin niin onko mitään vakavempia seuraksi (esim. kotietsintä)? vai onkohan nuo aineet sopivia ensikertalaiselle? kokemusta löytyy vain alkoholista.
lääkelistalla kaikki = laiton ..IMO

korjatkaa jos olen väärässä :roll:
F R E A K M A T I C @ mikseri.net

Tokio
Tuppisuu

Post by Tokio » Tue 23 Dec 2008, 19:23

aphos wrote:LUULISIN, että kannattaa tilata mahd. vähän kamaa kerralla. Isommat paketit joutuvat tod. näk. tarkempaan syyniin kun joku kirjekuori. Myöskin riski on pienempi. Käyttäkää järkeä
Tämän järkeilin itsekkin. Mutta olen kuullut väitöksiä että paketin koolla ei ole väliä vaan on enemmänkin tuuria satutaanko se huomaamaan, en tiedä miten ne havaitaan mutta kuitenin.
Miten itse tilaat? Eri firmoista 5 eri pakettia ja 50€ postikuluja ei houkuttele

aphos
Kameleontti

Post by aphos » Tue 23 Dec 2008, 20:22

Tokio wrote:
aphos wrote:LUULISIN, että kannattaa tilata mahd. vähän kamaa kerralla. Isommat paketit joutuvat tod. näk. tarkempaan syyniin kun joku kirjekuori. Myöskin riski on pienempi. Käyttäkää järkeä
Tämän järkeilin itsekkin. Mutta olen kuullut väitöksiä että paketin koolla ei ole väliä vaan on enemmänkin tuuria satutaanko se huomaamaan, en tiedä miten ne havaitaan mutta kuitenin.
Miten itse tilaat? Eri firmoista 5 eri pakettia ja 50€ postikuluja ei houkuttele
No jos ajattelee, että kuoria kulkee moninkertainen määrä paketteihin nähden, niin siellä ne tod. näk. menevät suhteellisen huomaamatta seassa läpi. Jos kuori on normaalikokoinen, mauton, hajuton ja väritön, riski jäädä kiinni on varmaankin suht. pieni.

Tuollaiseen normi kirjekuoreen menee helposti se 50g melkein mitä vaan. Näin siis kuvittelisin.

Vicmac
Tuppisuu

Post by Vicmac » Thu 25 Dec 2008, 00:07

freakmatic wrote:
mattipatti wrote:mites kun aattelin tilata kratomia ja salviaa niin kun ne on lääkeainelistalla niin onkose rikollista tilata suomeen? jos jää tulliin niin onko mitään vakavempia seuraksi (esim. kotietsintä)? vai onkohan nuo aineet sopivia ensikertalaiselle? kokemusta löytyy vain alkoholista.
lääkelistalla kaikki = laiton ..IMO

korjatkaa jos olen väärässä :roll:
Mulla on ollu kyl kokemuksia kaveripiirissä, et vaikka joku aine ei oo ollu viel listalla, ni paskalakit on tullu kylään. Ne on hankkinu jonkun lausunnon lääkelaitokselt, et aine on katottava lääkeaineeks, vaik se ei viel olekaan luokiteltu. Jos mä en oo ihan vääräs, ni muistaakseni methyloni ei ollu viel listal viime keväänä, mut silti siit tais tulla tuomioita jo kesäl.

Chakra
Lepakko

Post by Chakra » Fri 26 Dec 2008, 12:44

Tokio wrote: 1. Voinko hakea tullista pakettini tuosta vain? [(ehkä lahden tulli ei nipota niin) hyvin kaukaa haettua :razz: ]
Mä en saanut edes vitamiinejani tuolta. Kuulemma liian vahvoja. Eli ei tod. kannata mennä!
Sprunk - The essence of life

Squege
Psykonautti

Post by Squege » Tue 03 Mar 2009, 14:39

Itselleni tuli muutama viikko takaperin postilaatikkoon kirje "Tullattavaksi".. Noh, pidin tullin kanssa kontaktia sähköpostilla, ja pääsimme yhteisymmärrykseen asiasta ja näin..
Nyt tuli tosin taas samanlainen lappu "Tullattavaksi".. Mitä täytyy tehdä? Pitääkö viedä kirje postiin, vai miksi lähettivät saman uusiksi? Soo Confuusiiing...

Poliklinikka
OD

Post by Poliklinikka » Wed 04 Mar 2009, 21:24

Miten musta tuntuu. Että syynäävät isoihin kaupunkeihin menevät kirjeet paljon tarkemmin, kun johonki tuppu kylään saapuvat kirjeet. :lol:. Tai sit mä oon ollu vaan niin onnekas :roll:.

Valaistunut
Psykonautti

Post by Valaistunut » Thu 05 Mar 2009, 16:37

Mistä päin maailmaa tilasit? Tietääkseni kaikki yli 50 euron tilaukset pitää hakea tullista (voi olla että evotan, mutta ainakin vero pitää maksaa). Ainoastaan jos tilaa EU:n sisältä, niin menevät tullin läpi normaalisti. Eli jos olet tilannut esim. USA:sta, niin ihan normaali käytäntö tuo on, että pitää hakea ja koskee myös esim. pelejä yms.

Lisää voi lukea tästä:
http://www.tulli.fi/fi/04_Julkaisut/01_ ... upasta.pdf
- Kaikki yllämainittu voi olla pelkkää paskaa, lue sopivalla kriittisellä asenteella
- Katsot juuri itseäsi peilistä... Olet osa kaikkea jota koet. Me olemme kaikki kaikkeuden tapa kokea itseään.

Ahab

Post by Ahab » Thu 05 Mar 2009, 21:45

Valaistunut wrote:Mistä päin maailmaa tilasit? Tietääkseni kaikki yli 50 euron tilaukset pitää hakea tullista
Mutta mistä ne tietää sen sisällön hinnan (ellei sitä erikseen lue siinä)?

Ram1t

Post by Ram1t » Thu 05 Mar 2009, 21:47

Ahab wrote:
Valaistunut wrote:Mistä päin maailmaa tilasit? Tietääkseni kaikki yli 50 euron tilaukset pitää hakea tullista
Paketin koko ja miltä "näyttää" arvioidaan kai.

Ahab

Post by Ahab » Fri 06 Mar 2009, 09:30

Aika heikkoa on kun parin tonnin kellon saa tosi pieneen pakettiin ja kehystetyn julisteen saa tosi isoon pakettiin. Eli mun mielestä toi 50€ raja ei oo mikään huoli näissä jutuissa.

avaruusihminen

Post by avaruusihminen » Sun 08 Mar 2009, 23:45

Onko sulle tullut nyt mitään seurauksia?olis kiva tietää.On kamalaa kyl tälläinen kun pieniä rikkeitä kytätään..

jarru pala
Karvakuono

Re: Heroiini

Post by jarru pala » Fri 17 Apr 2009, 17:27

Itse pitäydyn miedoissa opioideissa, kodeiini, tramadol.
Eihän tämä tänne kuuluisi, mutta trambojen syönti on nyt vähäksi aikaa loppu. Tilailin netistä hulluna tramadolia ja tullista soiteltiin, en tietenkään vastannut. No yks kaunis maanantai olin tietsikalla katselemassa YouTubelta Laulavaa salapoliisia, sitä kohtausta missä lääkärit on kierroksella ja mulla ovikello soi. Kolme tullimiestä marrsii sisälle ja kotietsintää, kuulustelua. Olin nousuhumalassa ja tuo Laulava salapoliisi kohtaus näytöllä, jotenki sopi tilanteeseen.
http://www.youtube.com/watch?v=IDOe7Npinl4

Siitä sitten marssimaan kuulusteluihin sheriffiasemalle. Onneksi ei ollut rikosrekisteriä ja sain vain 15 päiväsakkoa.
Oli muuten mukavia tullimiehiä, huumoria paiskattiin nuuskasta ja muusta.

Nyt täytyy juoda mustaa partaa tai viinaa, oma unikkopelto on kyllä kasvamassa. :)

Oletteko muuten ajatelleet kuinka monta viranomaista lukee näitä meidän viestejä?
Voin kertoa, että näitä lueskellessa retkahtaa vahvempikin poliisi huumeiden ihmeelliseen maailmaan.

MutaFuka
Tuppisuu

Post by MutaFuka » Fri 17 Apr 2009, 21:44

Eikö ne vienyt sun unikkoviljelmiä?

jarru pala
Karvakuono

Post by jarru pala » Fri 17 Apr 2009, 21:54

MutaFuka wrote:Eikö ne vienyt sun unikkoviljelmiä?
Ei voineet, sehän on aivan laillista kasvattaa talveksi kuivattuja unikkoja joulukoristeeksi :lol:

Tikka
Tuppisuu

Post by Tikka » Mon 20 Apr 2009, 02:31

desoxy wrote:
jarru pala wrote:
MutaFuka wrote:Eikö ne vienyt sun unikkoviljelmiä?
Ei voineet, sehän on aivan laillista kasvattaa talveksi kuivattuja unikkoja joulukoristeeksi :lol:
joo onhan se laillista kasvattaa hamppuaki koristeeks... tai siis PITÄIS olla. mut käytäntöhä nyt on ihan eri ku laki
Tosiaan on laillista:

50 LUKU (17.12.1993/1304)
Huumausainerikoksista
1 § (30.5.2008/374)
Huumausainerikos

Joka laittomasti

1) valmistaa tai yrittää valmistaa huumausainetta taikka viljelee tai yrittää viljellä kokapensasta, kat-kasvia (Catha edulis) tai Psilosybe-sieniä,

2) viljelee tai yrittää viljellä oopiumiunikkoa, hamppua tai meskaliinia sisältäviä kaktuskasveja käytettäväksi huumausaineena tai sen raaka-aineena taikka käytettäväksi huumausaineen valmistuksessa tai tuotannossa,

Valaistunut
Psykonautti

Post by Valaistunut » Thu 23 Apr 2009, 21:51

Ahab wrote:
Yleensä aina lukee, ainakin oman kokemuksen perusteella sen mitä olen tilaillut.
- Kaikki yllämainittu voi olla pelkkää paskaa, lue sopivalla kriittisellä asenteella
- Katsot juuri itseäsi peilistä... Olet osa kaikkea jota koet. Me olemme kaikki kaikkeuden tapa kokea itseään.