IV käyttö

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
frapathea

IV käyttö

Post by frapathea » Mon 22 Sep 2008, 23:29

mauser1911 wrote:piikittää ei kannata koskaan,siitä tulee tapa,ja sillon voi luokitella itsensä nistiksi.
Ei rännääminen tee nistiä. Kyllä sitä ittensä voi muillakin nautintatavoilla paskaks saada. Rännäämistä dramatisoidaan vitusti liikaa imo, meneehä se tavara verenkiertoon kuitenkin, ni miksei sitte suoraan sinne, jos niin haluaa. :DDD
Last edited by frapathea on Wed 01 Oct 2008, 16:13, edited 1 time in total.

Thoxium

Re: aloittelevalle käyttäjälle

Post by Thoxium » Tue 23 Sep 2008, 14:52

frapathea wrote:
mauser1911 wrote:piikittää ei kannata koskaan,siitä tulee tapa,ja sillon voi luokitella itsensä nistiksi.
Ei rännääminen tee nistiä. Kyllä sitä ittensä voi muillakin nautintatavoilla paskaks saada. Rännäämistä dramatisoidaan vitusti liikaa imo, meneehä se tavara verenkiertoon kuitenkin, ni miksei sitte suoraan sinne, jos niin haluaa. :DDD
Jos rännää jotain katupaskaa tai sidosaineta, niin eiköhän se jo kerro jotain.

korolli
Apteekki

Post by korolli » Tue 23 Sep 2008, 18:08

frapathea wrote:
Nyt on pakko olla eri mieltä. Huumeet toimii hyvin ilman mitään piikkejä, mutta vedäpä muutaman kerran suoneen niin eipä enää toimikaan, ja siinäpä sitä sitten ollaan.
Rännääminen hyvin nopeasti tekee nistin.

mauseri
LD50

Post by mauseri » Tue 23 Sep 2008, 18:55

korolli wrote:
frapathea wrote:
Nyt on pakko olla eri mieltä. Huumeet toimii hyvin ilman mitään piikkejä, mutta vedäpä muutaman kerran suoneen niin eipä enää toimikaan, ja siinäpä sitä sitten ollaan.
tota just meinasin, ku kerran vedät jotain hihaan, niin et kyllä samaa tavaraa vedä enää nenukkaan..ne nousut..oih voih ihanaa se oli..
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"

Jeshu
OD

Post by Jeshu » Wed 24 Sep 2008, 00:31

Oon kokeillut IV:nä amfetamiinia ja buprea. Oon sen jälkeen ottanut molempia nenukkiin ja hyvin on toiminut. En aio ottaa rännittelyä tavaksi, oraalisesti tai nenän kautta on ihan riittävä vaste. En silti sano, ettenkö joskus viel saattais tehdä niin - oli ne nousut kuitenkin omaa luokkaansa.
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.

Freakout
Psykonautti

Post by Freakout » Wed 24 Sep 2008, 00:51

Freakout ei arvosta rännittäjiä.
Men must be free to do what they believe. It is not our right to punish one for thinking what they do, no matter how much we disagree.

Jeshu
OD

Post by Jeshu » Wed 24 Sep 2008, 01:05

Freakout wrote:Freakout ei arvosta rännittäjiä.
Joo rännittäjäthän on yks sellanen heterogeeninen ryhmä jonka päälle voi painaa leiman.

Mä en nosta peukkua jos ihminen tuhoaa itseään. Mut tuhon ja IV käytön välille en automaagisesti rupee laittaa mitään syy-seuraus suhdetta. Ja eiks vaan, Freakout, et tuhoa säkin ajattelit?

frapathea

Post by frapathea » Wed 24 Sep 2008, 14:04

Kyllä se nenässä toimii vaikka oliskin rännänny. Ei huumeet tee hyvää kuitenkaan, oli nautintatapa mikä vaan. Kyllä jatkuva nokittelukin on haitallista siinä missä jatkuva rännääminenki, etenki jos pistää kokoajan samaan mestaan.

Mä en uskalla tähän kauheesti nyt sanoa mutta komppaan jesuiittaa kuitenki. Argh :foil:

Poliklinikka
OD

Post by Poliklinikka » Wed 24 Sep 2008, 14:45

Yks mitä en ymmärrä on ku ihmiset puhuu "haluut sekasin" tai päihteistä menee "sekasin". En komppaa yhtään. Minä en ainakaan hae mistään aineesta mitään sekavuutta, en mistään. Haen hyvää oloa ja se ei ole sekasin olemista. Viinalla pääsee ja bentsoilla sekasin, mutta sitä en halua.

Deelit on kaikista vähiten "sekoa", jota taas jotkut pitävät "sekasin olemisena", mun mielestä se on täysin päinvastaista.

Sekasin olemisesta tulee mulle mieleen skitsofrenia ja psykoosi.:evil: + Perusjuopon lauantai ilta :D

Freakout
Psykonautti

Post by Freakout » Wed 24 Sep 2008, 17:08

jesuiitta wrote: Joo rännittäjäthän on yks sellanen heterogeeninen ryhmä jonka päälle voi painaa leiman.

Mä en nosta peukkua jos ihminen tuhoaa itseään. Mut tuhon ja IV käytön välille en automaagisesti rupee laittaa mitään syy-seuraus suhdetta. Ja eiks vaan, Freakout, et tuhoa säkin ajattelit?
Mä aattelin vaan sitä, että jos oikeesti aikoo jotain käyttää niin se pitää nauttia luonnollisesti. Itse aattelen, että kyseiset tavat ovat syöminen ja polttaminen. Jokaisella on se oma tapa ja ketään en tuomitse.
Men must be free to do what they believe. It is not our right to punish one for thinking what they do, no matter how much we disagree.

frapathea

Post by frapathea » Wed 24 Sep 2008, 20:52

Freakout wrote:
jesuiitta wrote: Joo rännittäjäthän on yks sellanen heterogeeninen ryhmä jonka päälle voi painaa leiman.

Mä aattelin vaan sitä, että jos oikeesti aikoo jotain käyttää niin se pitää nauttia luonnollisesti. Itse aattelen, että kyseiset tavat ovat syöminen ja polttaminen. Jokaisella on se oma tapa ja ketään en tuomitse.
Millä tavoin polttaminen on luonnollisempaa kuin rännääminen? Sitä tässä vaan ihmettelen.

tRip
Me Gusta

Post by tRip » Wed 24 Sep 2008, 21:29

Jokainen kokee omalla tavallaan 'luonnollisen' ja 'epäluonnollisen.'

Jos pitkälle lähtee kelaan, ni oon lopulta sitä mieltä et kaikkein luonnollisinta tässä maailmassa on luonnon psykedeelien antama kokemus.
Se on niin osa ihmisen luontoa.

Kemikaalit on kemikaaleja. Koska ne _tuntuu_ siltä. Syvällä omassa itessä.
Oon alkanu kelaan, nyt yhtä kokemusta rikkaampana, et opiaatit on itseasiassa täydellinen psykedelian vastakohta.

En enää osaa arvostaa sitä mikä tuntuu niin luonnonvastaselta itessä. Kaikki luonnoton tekee pahaa, tuntuu pahalta.

Ja korostan sitä, et jokainen nimenomaan itse määrittelee sen, mikä tuntuu itsestä luonnolliiselta, ja mikä luonnottomalta..
Kuunnelkaa itteänne.
Ittensä jatkuva turruttaminen vie oikeestaan kokoajan kohti onnettomampaa elämää. Se ei ole sen arvoista.

Huh, mikä valistus^^

Ja jotkut tosiaan osaa käyttä psykoaktiiveja, päihteitä yms, 'kohtuudella', senkin jokainen määritelköön itse itselleen, mitä se kohtuus on.
Alan tavoittaa itseasiassa sitä tunnetta, 'kohtuukäyttö.' Tietynlainen kohtuukäyttö vaan tekee elämästä henkisesti rikkaampaa
Keep it unreal.

Freakout
Psykonautti

Post by Freakout » Wed 24 Sep 2008, 23:26

frapathea wrote:Millä tavoin polttaminen on luonnollisempaa kuin rännääminen? Sitä tässä vaan ihmettelen.
Voisin kysyä sinulta itseltäsi, että miksi rännittäminen olisi luonnollisempaa kuin polttaminen.

Se, että pumpataan ruiskulla jotain ainetta suoneen ei ole mielestäni luonnollista esimerkiksi ihmisen aineenvaihdunnan kannalta.
Onko esimerkiksi proteiinin tjms. saanti ruiskulla luonnollista? Onko hapen saanti keuhkojen kautta luonnollista, minusta se on.

frapathea

Post by frapathea » Wed 24 Sep 2008, 23:42

Freakout wrote:
frapathea wrote:Millä tavoin polttaminen on luonnollisempaa kuin rännääminen? Sitä tässä vaan ihmettelen.
Voisin kysyä sinulta itseltäsi, että miksi rännittäminen olisi luonnollisempaa kuin polttaminen.
Mähän en tässä ole väittänyt rännäämiustä luonnollisemmaksi. Sä oot väittänyt polttamista löuonnollisemmaksi. Eli imo mulla ei ole mitään syytä vastata sun kysymykseen, mutta sulla on syytä perustella väittees.

korolli
Apteekki

Post by korolli » Thu 25 Sep 2008, 00:53

korolli wrote:
frapathea wrote:
Tähän aiheeseen liittyen tuli ircin puolella pieni väittely pystyyn, ja Enth-o päästi tälläisen lausahduksen ilmoille:
Enth-o wrote:<Enth-o> Ongelmana ei sinänsä oo rännääminen, vaan se päihdeongelma joka on syntyny usein jo ennen sitä, siis et käyttö on lähes päivittäistä.
<Enth-o> Vähä niinku alkoholisti siirtyy III-oluesta kirkkaisiin, kun se on vaan halvempaa ja tehokkaampaa.
<Enth-o> Ei oo pointtina enää se pari bissee kaverin kans terassilla vaan kunnon humala.
<Enth-o> Mut ei sillä että kaikki kirkkaista tykkäävät ois alkoholisteja.
Oli mielestäni niin pirun hyvin muotoiltu että piti ihan tänne quoteta, kun täällä tästä ollaan jauhettu.
Last edited by korolli on Thu 25 Sep 2008, 14:26, edited 2 times in total.

bdxm

Post by bdxm » Thu 25 Sep 2008, 13:27

Raimo wrote:Sä voit juoda hundialavettä 40 voltista, mut sitä on myös 80 prossasta, mä vaan juon sitä koska se on taloudellista.

mauseri
LD50

Post by mauseri » Thu 25 Sep 2008, 13:37

korolli wrote:
frapathea wrote:

Tähän aiheeseen liittyen tuli ircin puolella pieni väittely pystyyn, ja Enth-O päästi tälläisen lausahduksen ilmoille:
Enth-O wrote:Ongelmana ei sinänsä oo rännääminen, vaan se päihdeongelma joka on syntyny usein jo ennen sitä, siis et käyttö on lähes päivittäistä.
Vähä niinku alkoholisti siirtyy III-oluesta kirkkaisiin, kun se on vaan halvempaa ja tehokkaampaa. Ei oo pointtina enää se pari bissee kaverin kans terassilla vaan kunnon humala. Mut ei sillä että kaikki kirkkaista tykkäävät ois alkoholisteja.
Oli mielestäni niin pirun hyvin muotoiltu että piti ihan tänne quoteta, kun täällä tästä ollaan jauhettu.
olipa niin hyvin sanottu, et täytyy muuttaa kantaa, olinhan mäkin nisti ennen ku pistin suoneen.

Jeshu
OD

Post by Jeshu » Thu 25 Sep 2008, 14:38

Freakout wrote:

Se, että pumpataan ruiskulla jotain ainetta suoneen ei ole mielestäni luonnollista esimerkiksi ihmisen aineenvaihdunnan kannalta.
Onko esimerkiksi proteiinin tjms. saanti ruiskulla luonnollista? Onko hapen saanti keuhkojen kautta luonnollista, minusta se on.
En nyt osaa sanoa mitään aineenvaihdunnan ja IV käytön yhteydestä, mutta minusta on yhdentekevää miettiä asiaa luonnollinen vs. luonnoton näkökulmasta. Mikä merkitsee, on terveys... Sen osaan sanoa, että meni aine niin taikka näin elmistöön päätyy se joka tapauksessa verenkiertoon. Katupirin ja Subutexin piikittämisessä voi olla omat haittansa (etenkin jos käyttö on jatkuvaa), mutta joku puhdas injektioneste esim. ei mun korvaan kuulosta niin riskipeliltä - ehkä sulla on tossa aineenvaihdunnassa joku pointti, jota haluat vähän valaista?

Aukikco
Moderator

Post by Aukikco » Thu 25 Sep 2008, 18:05

jesuiitta wrote:Katupirin ja Subutexin piikittämisessä voi olla omat haittansa (etenkin jos käyttö on jatkuvaa), mutta joku puhdas injektioneste esim. ei mun korvaan kuulosta niin riskipeliltä - ehkä sulla on tossa aineenvaihdunnassa joku pointti, jota haluat vähän valaista?
Musta ei missään tapaukses kannata jättää huomioimatta sitä koko käyttökulttuuria joka tietynlaisten käyttömetodeiden ympärille on kutoutunut. Eli vaikka jossain muuttujattomassa kuvitteellisessa tilanteessa IV-käyttö ei välttämättä olekaan niin paljon rankempi juttu ku käyttö muissa muodoissa, ja vaikka nistiys tosiaankin tulee jostain muualta ku käyttömetodista, niin käytännön todellisuudessa kuitenkin taitaa olla aika selvää miten erilaisia maailmoja noi ovat, ja kuinka paljon todennäköisempää että IV-käytöstä todella seuraa paljon luultavammin paskaa. Joka ei siis toki tarkota ettei vois nistiytyä ympäristössä ku ympäristössä, tai että automaattisesti nistiytyis valitsemalla jonkun tietyn tavan.

Luonnollisuus on mustakin vähän tyhmä argumenttina, mutta ymmärrän miksi jotkut silti käyttää sitä perusteluna itselleen - tärkeintähän siinä kai on se fiilis joka käytetyistä määritelmistä itselle tulee.

powergrower
Kameleontti

Post by powergrower » Sun 28 Sep 2008, 23:59

frapathea wrote:
Freakout wrote:
Mähän en tässä ole väittänyt rännäämiustä luonnollisemmaksi. Sä oot väittänyt polttamista löuonnollisemmaksi. Eli imo mulla ei ole mitään syytä vastata sun kysymykseen, mutta sulla on syytä perustella väittees.
Rännääminen on siksi luonnottomine "nauttimis"tapa koska siinä ohitetaan kehon omat mekanismit. Syötynä, nenästä, keuhkoista, peräsuolesta tai transdermaalisesti nautittuna kroppa määrää sen miten nopeasti aine imeytyy ja miten paljon siitä imeytyy. Piikitettynä, varsinkin suoneen, ohittuvat kaikki kehon omat säätelyjärjestelmät.

Älkää piikittäkö, se ei ole sen arvoista. Jos päihde ei ns. "pärise tarpeeks" muita nauttimistapoja hyödyntäen, voi olla varma että sen päihteen käyttö on lipsunut aika huolestuttavasti nistin touhuiksi.
Assumption is the mother of all fuckups.

bdxm

Post by bdxm » Mon 29 Sep 2008, 00:38

rännäämisessä on nihkeet vibat. hemmetin simppeliä. kai se sit on kivaa kun mitään ei mee hukkaan!

mauseri
LD50

Post by mauseri » Mon 29 Sep 2008, 00:43

mun mielestä keskustelu siitä mikä on "luonnollinen" nauttimistapa, on turhaa, koska esim: kemikaaleissa ei oo mitään luonnollista, vetää ne sit hihaan tai perseeseen..

Ahab

Post by Ahab » Mon 29 Sep 2008, 01:09

En mitenkään puolustele IV käyttöä, itselleni on jo suuri kynnys ottaa nenään mitään, mutta ei Strassmanin kokeiden koehenkilöt nistahtaneet siihen että niille tökittiin useita kertoja DMT:a suoneen. Samanlaisia kokeita on myös ketamiinin lihakseen pistämisestä. Mutta tieteellisen kliininen set & setting on toki aika eri asia. Mutta näin sivuhuomautuksena.

frapathea

Post by frapathea » Mon 29 Sep 2008, 02:09

mauser1911 wrote:mun mielestä keskustelu siitä mikä on "luonnollinen" nauttimistapa, on turhaa, koska esim: kemikaaleissa ei oo mitään luonnollista, vetää ne sit hihaan tai perseeseen..
Samoil linjoilla, kai... Emmätiiä, vittuako mä mietin luonnollisuutta päihteillessäni, ei mun elämä muutenkaa ole kauheen luonnollista niinku ei monen muunkaan. Must tuntuu et monilla on vaan se tietty asenne rännäämistä kohtaan. Tiedätte kyllä. Et se tuntuu jotenki nii tosi erilaiselta tavalta ja se on joku kynnys ja blaa blaa. Mut vittu, no, ite en osaa kelata sitä yhtään sen ihmeellisempänä ku nenään tai vatsaan tai perseeseen vetämistä. Tapa siinä missä muutki... Vittu... Näin yleisesti en näe siinä niin paljoa väärää ku monet.

Swampthing
Apteekki

Post by Swampthing » Mon 29 Sep 2008, 15:00

powergrower wrote:Rännääminen on siksi luonnottomine "nauttimis"tapa koska siinä ohitetaan kehon omat mekanismit. Syötynä, nenästä, keuhkoista, peräsuolesta tai transdermaalisesti nautittuna kroppa määrää sen miten nopeasti aine imeytyy ja miten paljon siitä imeytyy. Piikitettynä, varsinkin suoneen, ohittuvat kaikki kehon omat säätelyjärjestelmät.

Älkää piikittäkö, se ei ole sen arvoista. Jos päihde ei ns. "pärise tarpeeks" muita nauttimistapoja hyödyntäen, voi olla varma että sen päihteen käyttö on lipsunut aika huolestuttavasti nistin touhuiksi.
Nojaa, eikös jostain kielen alta, keuhkoista tai nenästäkin nautittuna aine skippaa aika pitkälti "kehon omat mekanismit"?

Tällaisen käsityksen siis sain joskus aikoinaan asiaan tutustuessani. Vatsasta nautittuna päihteet imeytyy hitaasti, ja vatsa tuhoaa osan/mukana tullutta paskaa. Keuhkoista ja suoneen laitettuna lähes välittömästi.
Mieli on mukava paikka asua.

gerotimo
Kameleontti

Post by gerotimo » Mon 29 Sep 2008, 15:22

frapathea wrote:
mauser1911 wrote:mun mielestä keskustelu siitä mikä on "luonnollinen" nauttimistapa, on turhaa, koska esim: kemikaaleissa ei oo mitään luonnollista, vetää ne sit hihaan tai perseeseen..
Samoil linjoilla, kai... Emmätiiä, vittuako mä mietin luonnollisuutta päihteillessäni, ei mun elämä muutenkaa ole kauheen luonnollista niinku ei monen muunkaan. Must tuntuu et monilla on vaan se tietty asenne rännäämistä kohtaan. Tiedätte kyllä. Et se tuntuu jotenki nii tosi erilaiselta tavalta ja se on joku kynnys ja blaa blaa. Mut vittu, no, ite en osaa kelata sitä yhtään sen ihmeellisempänä ku nenään tai vatsaan tai perseeseen vetämistä. Tapa siinä missä muutki... Vittu... Näin yleisesti en näe siinä niin paljoa väärää ku monet.
Amen. Ei mitään lisättävää.
as far back as i can remember all my heroes had trouble in their eyes
well it might have been drugs or it might have been love but thei all knew it was time to die

Nexus
Psykonautti

Post by Nexus » Mon 29 Sep 2008, 15:46

Erittäin hyvin sanottu, jokainen tyylillää tietenkin : D ! Mutta itsestäni ei olis tykittää hihaa.. :s Ja se on kyllä hyväkin : D !
You Live Just Once

Jeshu
OD

Post by Jeshu » Mon 29 Sep 2008, 22:54

Nexus wrote:Erittäin hyvin sanottu, jokainen tyylillää tietenkin : D ! Mutta itsestäni ei olis tykittää hihaa.. :s Ja se on kyllä hyväkin : D !
joo no en mäkään ite sitä tehny vaan joku teki sen mun puolesta ;)

frapathea

Post by frapathea » Mon 29 Sep 2008, 23:12

jesuiitta wrote:
Nexus wrote:Erittäin hyvin sanottu, jokainen tyylillää tietenkin : D ! Mutta itsestäni ei olis tykittää hihaa.. :s Ja se on kyllä hyväkin : D !
Vähä samaa tääl. Emmä lähtis itte ainakaa toistaseks itteeni tökkii, tuntuu liia riskialttiilt ajatukselta, annan vaan asian tosiaan osaavien ihmisten tökkiä mitään mun suoniin.

mauseri
LD50

Post by mauseri » Mon 29 Sep 2008, 23:55

frapathea wrote:
jesuiitta wrote:
Vähä samaa tääl. Emmä lähtis itte ainakaa toistaseks itteeni tökkii, tuntuu liia riskialttiilt ajatukselta, annan vaan asian tosiaan osaavien ihmisten tökkiä mitään mun suoniin.
itse tykkäsin aikoinaan kun mulle tökättiin, ja tuli sitä tökättyä itekin vaikka kuinka monelle. joskus oli vaikeuksia tökätä itelleen (hyvät paikat oli niin paskana) , mut muille onnistuu aina eka kerralla. kaverilla meni kerran hermot tk:ssa ku hoitaja ei löytäny suonta, se nappas siltä piikin ja tökkäs ite. oli hoitaja ollut hieman suu auki :D onneks oon päässyt tavasta eroon, vitutti kesällä olla esim: porukoitten lähellä aina pitkähihasessa paidassa..onhan tohon taipeeseen jäänyt varmaan ikuinen monttu..montakohan sataa kertaa on tullu piikitettyä? ei vittu.. onks teille muuten iskeny usein horkat? siis menee joku roska seassa ja pari tuntii tärisee 5 peiton alla ja yrittää juoda mahd. paljon.. ei oo muuten kivaa.. overi horkatkaan ei oo kovin kivat, siis puhun amfetamiinista en piristä.