Marzine

Keskustelua dissosiatiiveista ja delirianteista.
Ensiö
Lepakko

Re: Marzine?

Post by Ensiö » Tue 12 Jun 2007, 01:31

Tämähän kuulostaa mielenkiintoiselta lääkkeeltä. Itseäni ainakin kiinnostavat aidon tuntuiset hallusinaatiot todella paljon. Mutta kuinkahan vaarallista tuo sitten oikeasti on? Kun pahoinvointiin suositeltu annos on 3 päivässä. Ja jotkut saavat jo viidellä napilla hallusinaatiot..
Minä. Nimeni on Puks. Olen ainoa elollinen Saturnuksessa. Muks!

D.E.S
Kameleontti

Post by D.E.S » Tue 12 Jun 2007, 06:33

Ensiö wrote:Tämähän kuulostaa mielenkiintoiselta lääkkeeltä. Itseäni ainakin kiinnostavat aidon tuntuiset hallusinaatiot todella paljon. Mutta kuinkahan vaarallista tuo sitten oikeasti on? Kun pahoinvointiin suositeltu annos on 3 päivässä. Ja jotkut saavat jo viidellä napilla hallusinaatiot..
Ota jotain josta irtoaa visuaaleja tai jotain muuta hauskaa. Et oikeasti etsi niitä halluja, ne onaika epämiellyttäviä. Itse en ainakaan löydä mielenkiintoiseksi olla huoneessa jossa sinua tuijottaa Donnie Darkon Frankipupu jota vainotat todelliseksi, ja TIEDÄT että se on todellinen. Visuaalit tiedostat joksikin muuksi, hallusinaatiot ovat taas jo ihan oikeita harhoja, ei niin kivoja.

Aiheuttaa ihan vitun paskat olot, jätä väliin ja kokeile vaikka dexmiä jos pakko apteekin respavapaata tavaraa saatava.
"Taste

spasm
OD

Post by spasm » Tue 12 Jun 2007, 16:05

Ensiö wrote:Tämähän kuulostaa mielenkiintoiselta lääkkeeltä. Itseäni ainakin kiinnostavat aidon tuntuiset hallusinaatiot todella paljon. Mutta kuinkahan vaarallista tuo sitten oikeasti on? Kun pahoinvointiin suositeltu annos on 3 päivässä. Ja jotkut saavat jo viidellä napilla hallusinaatiot..

Näin ajattelin itsekin ennen kun olin kokeillut (pidän huonoista tripeistäkin), mutta en ajattele enää. Ei siinä hallusinaatiotkaan enää kiinnosta kun on niin paska olo. Eikä Marzine ole se aine jolla mitään visuaalista hankitaan, vaikka olen sillä itsekin kyllä visuaaleja saanut. Mielummin sieniä, happoa tai ihan mitä vaan muuta. Ei tätä kannata viihdekäyttää imho.
Kylmyys johtuu lämpötilasta.

Ensiö
Lepakko

Post by Ensiö » Tue 12 Jun 2007, 18:16

Ette vieläkään vakuuta minua ettei kannattaisi kokeilla :) Tiedän kyllä ettei tästä todennäköisesti mitään hienoa kokemusta saa ja senkin takia jo kiinnostaa. Aina huonojen trippien jälkeen olo tuntuu jotenkin vahvemmalta, että selvisinpä tästäkin ja osaa arvostaa sitä selvinpäin oloakin paljon enemmän. Mutta tuo paska olo minkä marzine aiheuttaa, onko se siis fyysisesti huono olo että oksettaa yms vai siis ahdistavien hallujen aiheuttama psyykkinen huono olo?

ps. kai tää on yks niitä aineita joita pitää kokeilla että tietää ettei sitä halua kokea.

Lymykonna
Kameleontti

Post by Lymykonna » Tue 12 Jun 2007, 18:30

Ensiö wrote: ps. kai tää on yks niitä aineita joita pitää kokeilla että tietää ettei sitä halua kokea.
Tai sitten ei. Yleisesti delirianttien tuoma olotila on vähän niinkuin painajainen jota käyt läpi samalla unissakävellen oikeassa maailmassa. Netissäkin kun lukee juttuja niin negatiivisetkin kertomukset kuulostaa ainakin kiinnostavilta eli siitä kuinka vittumaista joku aine voi olla ei saa todellista kuvaa kun trippistooreissakin on yleensä juuri ne kiinnostavimmat jutut. Tuossa päihdelinkin keskustelussa esimerkiksi sanotaan näin
Voin sanoa että nuo vääristymät eivät olleet ollenkaan mukavia ja olotila oli kokoajan hyvin epämiellyttävä ja hyvin sekava. En suosittele kenellekkään noita todellakaan...

Usoda
LD50

Post by Usoda » Tue 12 Jun 2007, 18:51

Minusta marzinen olotila muistuttaa jotenkin sitä samaa olotilaa jonka sain vähäksi aikaa alkuvaiheessa psiloista (raskas fyysinen jossain määrin "painajaismainen" olo) paitsi marzinen tapauksessa tuo kestää koko tripin ajan raskaan väsymyksen kera.
Mielestäni tuo olotila yksistään tekee suuren muutoksen koko tilanteeseen ja yksistään voi aiheuttaa painajaismaisen tripin.
"Muutenki mulle tulee siitä mieleen vaa henkilö joka tapittaa himassa happonaamana animea, ihan jees laifstailllll.." - Frapathea
Resilar - Tehotippa | Fuck your shit! Fun things are fun!
Syksy
Olen kuin puu,
lehdet haisee paskalle.
Orava

frapathea

Post by frapathea » Tue 12 Jun 2007, 19:54

Älä kokeile. Itselläni tuli paniikki, hallut, kuolemanpelko, raajoja pisteli ja särki, kusetti kokoajan, sydän tykytti melkein rinnasta ulos ja teki mieli kuolla vaan siihen paikkaan. Jälkeenpäin tämä jo mainittu JÄRJETÖN kurkkukipu, kesti yli viikon eikä edes pystynyt syömään, ja 40 asteen kuume.

Ainoa hyvä puoli oli että kiireinen lääkäri määräs kurkkukipuun codeja, muttei sekään ole mikään varma nakki...

Ensiö
Lepakko

Post by Ensiö » Tue 12 Jun 2007, 21:48

No okei okei yritän välttää kokeilemista. Toisaalta taas kun kuvailette kokemusta nuin kauheaksi, innostun mielettömästi. Aivoni ovat kieroutuneet. Kuin kauan vaikutus kestää?

Delirium Tremens
Kameleontti

Post by Delirium Tremens » Tue 12 Jun 2007, 22:44

D.E.S wrote:
Ota jotain josta irtoaa visuaaleja tai jotain muuta hauskaa. Et oikeasti etsi niitä halluja, ne onaika epämiellyttäviä. Itse en ainakaan löydä mielenkiintoiseksi olla huoneessa jossa sinua tuijottaa Donnie Darkon Frankipupu jota vainotat todelliseksi, ja TIEDÄT että se on todellinen. Visuaalit tiedostat joksikin muuksi, hallusinaatiot ovat taas jo ihan oikeita harhoja, ei niin kivoja.

Aiheuttaa ihan vitun paskat olot, jätä väliin ja kokeile vaikka dexmiä jos pakko apteekin respavapaata tavaraa saatava.
Samoin neuvoisin.

Noista nimityksistä minulla on aina tapana mainita ja samalla taidan hieman dissata ainakin Shulginin kielenkäyttöä. Tietysti asia tulee kyllä ymmärretyksi ja näissä voi käyttää moniakin nimistöjä. Mutta kun se vaan on epätieteellistä ;) niin menköön: "visuaali" tässä yhteydessä ei voi minun käsiteoppini mukan tarkoittaa muuta kuin näköharhaa eli visuaalista hallusinaatiota. Hallusinaatio on hallusinaatio. Frankpupu on siis aistiharha siinä missä tapettianimaatiot. Tilaa, jossa kokija "tietää" tämän Frank-pupun todelliseksi voisi kuvailla vaikkapa akuutiksi skitsofreniankaltaiseksi päihtymyspsykoosiksi. Tai vaihtoehtoisesti vähän pienemmässä laajuudessa Frankin olemassaolon hyväksyminen on yksinkertaisesti luuloharha, deluusio.
AD_HD @ synirc

Jussi
Apteekki

Post by Jussi » Wed 13 Jun 2007, 14:02

Ensiö wrote:No okei okei yritän välttää kokeilemista. Toisaalta taas kun kuvailette kokemusta nuin kauheaksi, innostun mielettömästi. Aivoni ovat kieroutuneet. Kuin kauan vaikutus kestää?
En kerro kauanko vaikutus kestää, koska en halua että kokeilet.

TÄYTTÄ PASKAA
Kun matkalle kerran on lähdetty, ei paluuta takaisin enää ole.

frapathea

Post by frapathea » Wed 13 Jun 2007, 14:13

Jussi wrote:
Ensiö wrote:No okei okei yritän välttää kokeilemista. Toisaalta taas kun kuvailette kokemusta nuin kauheaksi, innostun mielettömästi. Aivoni ovat kieroutuneet. Kuin kauan vaikutus kestää?
En kerro kauanko vaikutus kestää, koska en halua että kokeilet.

TÄYTTÄ PASKAA
Ihan ovela tapa yllyttää idioottia... "Gotta find out!!!!1"

spasm
OD

Post by spasm » Wed 13 Jun 2007, 17:29

Minulla on samaa vikaa, että innostun hirveistä oloista & tripeistä yms. Psyykkinen painajaishelvetti voi olla ihan jeeskin, mutta Marzinesta tuli fyysisesti & psykofyysisesti niin kamala olo että ei pystynyt "nauttimaan" siitä psyykkisestä deliriumista.

jonza
Psykonautti

Post by jonza » Fri 15 Jun 2007, 19:19

Ei todellakaan tarvi viittä nappia. Tää on siis tarkoitettu varoitukseksi sille et joku kokeilis "varovaisesti" jollain pienemmällä määrällä. Sanoisin että ihan kahdestakin napista saa jo kaljan kanssa hirveän olon, 2 päivää pitkän krapulan, ja siihen päälle ihan tolkuttoman kurkkukivun. Kannattaa vielä muistaa että nämä on just niitä aineita minkä jälkeen herää joskus kolmen päivän päästä ilman kummempia muistikuvia. Siinä sitten vaan kelailee et "eihän me otettu ku sikspäkki puokkiin ja kaks marzinee naama.."

Jos ei oo mitään muuta alla, niin 1 tai 2 on kyllä ihan hyvä ahdistuslääke. Parempi kuin useimmat pamit. Aika arvaamatonta tavaraa, joten jos epäilee et alla on hitunenkin viimeviikkoisia rivatrileja, ni ei kannata riskeerata millään annoksella

Usoda
LD50

Post by Usoda » Sat 16 Jun 2007, 02:56

Oma kokemukseni marzinesta alkoholin kanssa on 2 kpl marzineita + 2 tölkkiä siideriä, vähän ajan päästä alkoi tulla sellainen järkyttävän väsyttävä olo kun silmäripset painaisivat kuin tiiliskivi. Lähes väkisin sitten sammahdin sängylle ja aina heräilin n. 15min välein siihen oloon että silmät on väkisin menossa kiinni. Jotain kolme tuntia kesti tuota kunnes pääsin taas hereille jalkeille asti.
10 marzinea ja alkoholi tuon perusteella saattaisi helposti olla aika fataali kombo. :shock:
"Muutenki mulle tulee siitä mieleen vaa henkilö joka tapittaa himassa happonaamana animea, ihan jees laifstailllll.." - Frapathea
Syksy
Olen kuin puu,
lehdet haisee paskalle.
Orava

anaujiram
Tuppisuu

Post by anaujiram » Sun 17 Jun 2007, 23:01

niih.. oon kuullu sellast rivoo huhuu, et nikotiini (esim. röökin ku polttais tai pari) lopettais tripit!! :? ite en ainetta kyl välttis ees haluis testaa!
- marijuana

Lymykonna
Kameleontti

Post by Lymykonna » Sun 17 Jun 2007, 23:04

anaujiram wrote:niih.. oon kuullu sellast rivoo huhuu, et nikotiini (esim. röökin ku polttais tai pari) lopettais tripit!! :? ite en ainetta kyl välttis ees haluis testaa!
Käsittääkseni nikotiini on antikolinergi, mutta huhuun pitäisi kuitenkin suhtautua äärimmäisen skeptisesti.

spasm
OD

Post by spasm » Sun 17 Jun 2007, 23:11

anaujiram wrote:niih.. oon kuullu sellast rivoo huhuu, et nikotiini (esim. röökin ku polttais tai pari) lopettais tripit!! :? ite en ainetta kyl välttis ees haluis testaa!
Ei muutamalla röökillä mitään vaikutusta ole, isommista määristä en sitten tiedä.

Delirium Tremens
Kameleontti

Post by Delirium Tremens » Wed 20 Jun 2007, 00:16

Lymykonna wrote:
Käsittääkseni nikotiini on antikolinergi, mutta huhuun pitäisi kuitenkin suhtautua äärimmäisen skeptisesti.
Vähän sinne päin. Nikotiini sitoutuu nikotiiniherkän tyypin asetyylikoliinireseptoreihin. Aluksi se toimii agonistisesti, suurina pitoisuuksina puolestaan antagonistisesti(estää asetyylikoliinin sitoutumisen).
AD_HD @ synirc

growy
Kameleontti

Post by growy » Wed 20 Jun 2007, 00:57

Tiedoksi kaikille jotka ovat koittamassa Marzinea:a,turha enää,jokasessa apteekissa missä kaveri oli käyny kysyys oli sanottu että niitä ei valmisteta enää.
Ulottuvuuksien kuvitteleminen on meille vaikeaa, koska elämme kolmiulotteisessa avaruudessa ja kiidämme ajan mukana eteenpäin.

Shro
Apteekki

Post by Shro » Wed 20 Jun 2007, 01:33

Hyvä vaan. Melko vaarallista touhua nuo marzinet näin jälkeenpäin kun miettii.
Paljon parempia päihteitä saa hieman näkemällä vaivaa.

frapathea

Post by frapathea » Wed 20 Jun 2007, 14:24

... Mutta sikäli paska juttu, että voimakkaasta liikepahoinvoinnista kärsiville se on määrätyissä annoksissa hyvä lääke. Itselläni ei esim. postafen toimi, ja tämän takia söin pitkään marzinea esim. bussi- ja automatkoilla.

Vittuku pitää pelleillä tollasella paskalla (myönnän myös oman syyllisyyteni!) kun sitten eivät tarvitsevatkaan saa oikeaan käyttötarkoitukseen.

growy
Kameleontti

Post by growy » Wed 20 Jun 2007, 15:09

Jep oikeestaa hyvä vaa,mutta niille ketkä sitä OIKEASTI tarvitsevat,paskempi juttu. :?
Ulottuvuuksien kuvitteleminen on meille vaikeaa, koska elämme kolmiulotteisessa avaruudessa ja kiidämme ajan mukana eteenpäin.

spasm
OD

Post by spasm » Wed 20 Jun 2007, 17:44

Onneksi Marzine on kuitenkin vaan matkapahoinvointilääke, sitä ajatellen että ne ketkä tarvitsevat oikeasti eivät enää saakkaan. Onhan se toki ikävä homma heille. Onneksi pahoinvointia voi lääkitä monella muullakin tavalla kun lääkevalmisteilla..

frapathea

Post by frapathea » Wed 20 Jun 2007, 17:56

spasm wrote:Onneksi Marzine on kuitenkin vaan matkapahoinvointilääke, sitä ajatellen että ne ketkä tarvitsevat oikeasti eivät enää saakkaan. Onhan se toki ikävä homma heille. Onneksi pahoinvointia voi lääkitä monella muullakin tavalla kun lääkevalmisteilla..
Millä tavalla sä hoitaisit vaikeeta liikepahoinvointia? Itse laattaan pahimmillaan 10min autossaolon jälkeen. Kaikki nää "katso ikkunasta ulos" -paskat on testattu läpi miljoonasti, ei auta. Joillakin vain oikeesti on esim. vitun herkkä tasapainoelin, ja tollanen reseptivapaa valmiste jonka saat sillai heti mukaan on vitun hyvä asia.

Toi on vähän ku sanois, että joo, no eipä voi mitään kun särkylääkkeitä ei enää myydä reseptivapaina, mut kipuahan se vain on, ja sitä voi helpottaa monella muullakin tavalla. Voi tietenkin, mut onko ne sit välttämättä kaikissa tilanteissa toimivampia tapoja? Mua ei henk. koht. kauheesti esim. kiinnostais pistää maaten ja hieroa vatsaa kuukautiskipujen johdosta kesken oppitunnin tai työpäivän, tai vaikka bussissa.

spasm
OD

Post by spasm » Wed 20 Jun 2007, 18:04

frapathea wrote:
spasm wrote:Onneksi Marzine on kuitenkin vaan matkapahoinvointilääke, sitä ajatellen että ne ketkä tarvitsevat oikeasti eivät enää saakkaan. Onhan se toki ikävä homma heille. Onneksi pahoinvointia voi lääkitä monella muullakin tavalla kun lääkevalmisteilla..
Millä tavalla sä hoitaisit vaikeeta liikepahoinvointia? Itse laattaan pahimmillaan 10min autossaolon jälkeen. Kaikki nää "katso ikkunasta ulos" -paskat on testattu läpi miljoonasti, ei auta. Joillakin vain oikeesti on esim. vitun herkkä tasapainoelin, ja tollanen reseptivapaa valmiste jonka saat sillai heti mukaan on vitun hyvä asia.

Toi on vähän ku sanois, että joo, no eipä voi mitään kun särkylääkkeitä ei enää myydä reseptivapaina, mut kipuahan se vain on, ja sitä voi helpottaa monella muullakin tavalla. Voi tietenkin, mut onko ne sit välttämättä kaikissa tilanteissa toimivampia tapoja? Mua ei henk. koht. kauheesti esim. kiinnostais pistää maaten ja hieroa vatsaa kuukautiskipujen johdosta kesken oppitunnin tai työpäivän, tai vaikka bussissa.
Hoitaisin kannabiksella. Joojoo, ei se kaikilla toimi, eikä toimi moni muukaan asia (½-läppähän tuo kannabis oli). Sanoin kyllä kantani, homma on ikävä, mutta yhtälailla halusin mainita senkin, että esim. nukahtamis/unilääkkeet ja rauhottavat on se suurempi ongelma tässä nistit vievät kansalaisten lääkkeet -asiassa. En minä nyt mitenkään dissaa marzinen (kunnollista) käyttöä, enkä myöskään kiistä matkapahoinvoinnin vittumaisuuksia. Olen aivan samaa mieltä kanssasi, todella paska nakki niille jotka oikeasti tarvitsevat. Herkulliseen paikkaan vaan pitää postata joskus provosoivaakin tekstiä.

jakoavain

Post by jakoavain » Wed 20 Jun 2007, 20:14

Itsellä ei ole herkkyyksiä millekkään, ehkä sen takia pystyn pitämään kantani. En koske synteettisiin.

Jussi
Apteekki

Post by Jussi » Mon 25 Jun 2007, 14:05

Tänään olin menossa ostamaan, vaikka viime kerralla päätin ettei ikinä enää. Hyvä vaan ettei valmisteta. :D
Mutta myyköhän ne niitä jos niitä vielä on jäljellä?
Kun matkalle kerran on lähdetty, ei paluuta takaisin enää ole.

spasm
OD

Post by spasm » Mon 25 Jun 2007, 15:21

Jussi wrote:Tänään olin menossa ostamaan, vaikka viime kerralla päätin ettei ikinä enää. Hyvä vaan ettei valmisteta. :D
Mutta myyköhän ne niitä jos niitä vielä on jäljellä?
Myy varmaan yhtä hyvin/heikosti kuin ennenkin. Itse olen pari kolme kertaa koittanut, kerran myivät, muilla kerroilla sanoivat että ei löydy. Riippuu apteekkarista/farmaseutista, ostajan epäilyttävyydestä ja tuurista.

Usoda
LD50

Post by Usoda » Mon 25 Jun 2007, 18:54

Yleensä olen nämä aina kysymällä saanut, en kai vaan näytä tarpeeksi epäilyttävältä. :lol:
Uteliaisuudesta hankin paketin Benadryliä (Difenhydramiiniä) täällä lomaillessa, testaan tässä joku päivä miten tämä aine eroaa marzinen syklitsiinistä.
Last edited by Usoda on Mon 25 Jun 2007, 18:57, edited 1 time in total.
Syksy
Olen kuin puu,
lehdet haisee paskalle.
Orava

frapathea

Post by frapathea » Mon 25 Jun 2007, 18:56

Kai se on vähänku alaikäisenä tupakan osto näissä apteekkishoppailuissa. Täytyy näyttää riittävän asialliselta ja toivoa, että on kassan takana joku antelias henkilö.