Marzine

Keskustelua dissosiatiiveista ja delirianteista.
eNZYMe
OD

Re: Marzine

Post by eNZYMe » Tue 13 Jul 2010, 11:32

Onko noita saanut taas apteekeista nyt lähiaikoina? En ole 2 vuoteen yrittänyt kysellä.

Mammuth
Karvakuono

Post by Mammuth » Tue 13 Jul 2010, 13:12

eNZYMe wrote:Onko noita saanut taas apteekeista nyt lähiaikoina? En ole 2 vuoteen yrittänyt kysellä.
Kyllä saa, vantaan ympäristön apteekeista ainakin.
When Dusk Breathes It's Last Breath

peltsi
OD

Post by peltsi » Tue 13 Jul 2010, 13:19

eNZYMe wrote:Onko noita saanut taas apteekeista nyt lähiaikoina? En ole 2 vuoteen yrittänyt kysellä.
saa niitä.
"I hurt myself today to see if I still feel"
*Johnny Cash - hurt*

eNZYMe
OD

Post by eNZYMe » Wed 14 Jul 2010, 18:59

Kiitti tiedosta jätkät! Olis tosiaan asiaa jos näitä taas saa.Täytyy käväistä huomenna apteekissa kaupunkireissulla. Opiaattien kanssa ajattelin testata 1-2 nappia alkuun.

Lautturi
Lepakko

Post by Lautturi » Wed 14 Jul 2010, 19:14

Viime kesänä kolmesta apteekista koitin, mutta yhdessäkään ei ollut.

Jokaisessa lupasivat tilata tukkurilta, mutta tarkistuksen jälkeen varastosaldo oli nolla ja eivät tienneet milloin lisää saa.

Tänä vuonna en ole yrittänyt.
Niin, teen jäätä toisinaan, se ruokani sulattaa.
Jos tahtoisit paljon sulattaa, sinä oppisit jäätäni rakastamaan.

eNZYMe
OD

Post by eNZYMe » Thu 15 Jul 2010, 13:22

Olihan niitä taas. Vetäsin tos pari tuntia sitten 100mg jumbo unikonkotien kanssa. Englannista tilattuja vahvoja kotia. Boostaa tosi hyvin. Ei mitään tietoa allergiareaktioista tai muista yleisistä opasivuvaikutuksista, ja syklitsiini lisää selvästi euforiaa ja syventää kehon rentouden tunnetta. Paras testaamistani antihistamiineista opiaattibuustiksi.

Velho
LD50

Post by Velho » Sun 18 Jul 2010, 17:40

Mua on kiinnostanu nämä marsut siitä asti kun kuulin joskus pienempänä kaverin isoveljeltä jotain pillereistä mitkä aiheuttaa sairasta menoa ja melskettä. Eli näitä siis saa viellä? Voishan tätä kokeilla heh :) Annostuksena ajattelin kokeilla 5kpl alkuun jos ei sano mitään niin buustailisin esim 2kpl lisää ? :coool:
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag

antihippi
Karvakuono

Post by antihippi » Sun 18 Jul 2010, 22:24

Mahtaisko auttaa HBWR:n nouseaan? Inkivääri ei auta ja inkiväärin maustaki meinaa jo laatta lentää.
"Replace fear of the unknown with curiosity"

lonecell

Post by lonecell » Tue 21 Sep 2010, 15:47

eNZYMe wrote:Olihan niitä taas. Vetäsin tos pari tuntia sitten 100mg jumbo unikonkotien kanssa. Englannista tilattuja vahvoja kotia. Boostaa tosi hyvin. Ei mitään tietoa allergiareaktioista tai muista yleisistä opasivuvaikutuksista, ja syklitsiini lisää selvästi euforiaa ja syventää kehon rentouden tunnetta. Paras testaamistani antihistamiineista opiaattibuustiksi.
Tuli samaan tarkoitukseen hommattua näitä. Jännä juttu, olen käynyt n. 400km päässä toisistaan olevissa apteekeissa ja molemmissa oli Postafenitkin laitettu tiskin alle piiloon.

Huiko
LD50

Post by Huiko » Tue 05 Oct 2010, 19:31

Iski piru tänään ja kysäisin tiskiltä lähiapteekissa näitä. Löyty vaikka vertailun vuoksi esittelivät tuon postafeninkin. Tänään sitten testissä 500mg parasetamolia, 50mg Marzinea, ja 300mg Tramalinia. Tramaliinin tuntee kyllä hyvin ja kait nuo kaksi sitten boostaa. :coool:
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.

lonecell

Post by lonecell » Tue 05 Oct 2010, 19:38

Huiko wrote:Iski piru tänään ja kysäisin tiskiltä lähiapteekissa näitä. Löyty vaikka vertailun vuoksi esittelivät tuon postafeninkin. Tänään sitten testissä 500mg parasetamolia, 50mg Marzinea, ja 300mg Tramalinia. Tramaliinin tuntee kyllä hyvin ja kait nuo kaksi sitten boostaa. :coool:
Tramalin? Tramadin-tuotenimellä löytyy kyllä tramadolihydrokloridikapseleita...

Marzine boostaa opioideja oikein mukavasti ja vähentää allergiareaktoita mut tuo parasetamoli on kyllä mun mielestäni tuossa kombossa viihdekäytössä ihan yhtä tyhjän kanssa.

Huiko
LD50

Post by Huiko » Tue 05 Oct 2010, 19:53

Tramal 50mg x 6 piti laittamani. Parasetamoli saattaa hyvinkin olla turha. Joku vain joskus mainitsi sen opioidi buusti vaikutuksista ja sitä tuli samalla mainostettua, vaikka hivenen aikaisemmin sitä otin muuhun vaivaan. Arvelin sen olevan oleellista tietoa. Parasetamolista vielä sen verran että dxm:n yhteydessä kiertää sitkeä huhu boosti vaikutuksista. En ole kokeillut, mutta nyt olisi mahdollisuus vahvistaa tai kumota jos faktoja löytyy.

lonecell

Post by lonecell » Wed 06 Oct 2010, 16:53

Huiko wrote:Parasetamolista vielä sen verran että dxm:n yhteydessä kiertää sitkeä huhu boosti vaikutuksista. En ole kokeillut, mutta nyt olisi mahdollisuus vahvistaa tai kumota jos faktoja löytyy.
En tiedä missä tuo huhu kiertää kun en Googlella kauheasti mitään aiheesta löytänyt, mutta omalla vähäisellä farmakologian tuntemuksellani arvelisin, että parasetamolilla saattaa olla jonkinlainen vähentävä vaikutus DXM -> DXO-muunnokseen (koska CYP2D6:kin osallistuu hieman parasetamolin muuntamiseen maksatoksiseksi n-asetyyli-p-bentsokinoni-imiiniksi). Mutta ymmärtääkseni tuonkaan ei DXM:ää pitäisi buustata vaan päinvastoin, mikäli nyt ylipäätään vaikuttaa mitenkään.

Opioideja parasetamoli taas "buustaa" kliinisessä käytössä kun halutaan kivunlievitystä, mutta viihdekäytössä niistä ei edelleenkään ole mitään iloa. Siksipä se yleensä kylmävesierotellaan pois.

Saatan toki nyt jättää jotain huomioimatta, mutta olen kyllä sitä mieltä et parasetamolia kuten muitakaan tulehduskipulääkkeitä ei kannata syödä kuin ohjeen mukaisia määriä ja niihin vaivoihin mihin ne on tarkoitettu, jos silloinkaan, on ne sen verran kamalia myrkkyjä.

Huiko
LD50

Post by Huiko » Wed 06 Oct 2010, 17:05

Oikeen hyvä. Kunnon tietoa en ole itsekkään löytänyt mutta näitä tarinoita kyllä.. Tästä linkistä esim.http://keskustelu.suomi24.fi/node/4977316 Kauppakyylällä siinä tuota outoo juttuu. Lisäksi tästä olen kuullu muuta jauhantaa, johon en ole tiennyt mitään sanoa.
Aiheesta laittaisin vielä että marzine väsyttää vähän vieläkin, vaikka tramal:it on jo aikoja sitten lakanneet potkimasta. Ei kyllä ole esiintynyt matkapahoinvointiakaan, joten ainakin tarkoitukseensa toimii varmasti. :)

Timp3
Kameleontti

Post by Timp3 » Wed 06 Oct 2010, 17:34

lonecell wrote:Opioideja parasetamoli taas "buustaa" kliinisessä käytössä kun halutaan kivunlievitystä, mutta viihdekäytössä niistä ei edelleenkään ole mitään iloa. Siksipä se yleensä kylmävesierotellaan pois.
Eikös se kylmävesierotella pois sen maksatoksisuuden takia.. Sorry ot
"What's worse? Being strung out or being fat?"
— Nikki Sixx

lonecell

Post by lonecell » Wed 06 Oct 2010, 17:51

Timp3 wrote:
lonecell wrote:Opioideja parasetamoli taas "buustaa" kliinisessä käytössä kun halutaan kivunlievitystä, mutta viihdekäytössä niistä ei edelleenkään ole mitään iloa. Siksipä se yleensä kylmävesierotellaan pois.
Eikös se kylmävesierotella pois sen maksatoksisuuden takia.. Sorry ot
Joo, sitä mä siis tarkoitinkin: koska siitä ei ole viihdekäytössä hyötyä niin erotellaan pois ettei maksa parkaise. Oli ehkä vähän epäselvästi muotoiltu.

Menee kyllä jo vähän offtopiciksi, mutta sanottiin suomi24:ssä mitä tahansa niin edelleenkään parasetamolin ja dekstrometorfaanin metaboliareitit eivät ymmärtääkseni kohtaa niin merkittävissä määrin että vaikutus olisi mitenkään niin mittava että kannattaisi kokeilla. "Lamaa maksan kykyä käsitellä vierasaineita", joopa joo.

Feya
OD

Post by Feya » Thu 07 Oct 2010, 18:27

Ostinpa sitten eilen paketin marsuja. Apteekki tietenkin piilotteli niitä tiskin takana, mutta onneksi näytän viattomalta pikkutytöltä. :) Napsin ensin 5 tablettia, mutta kun reilun tunnin päästä ei tuntunut missään, otin 2 lisää - yhteensä siis 350mg (painan about 53-55kg).

Ja paska olohan siitä tuli. Aina, kun kuulin pienenkin kolahduksen tai muun äänen, sydän hyppäsi kurkkuun ja tuntui kuin aika olisi hidastunut. Oikea jalka nyki hallitsemattomasti ja kävely oli raskasta. Toisin kuin muut, mä en havainnut minkäänlaista kurkkukipua, mutta oli kyllä kuuma ja väsytti.

Ne visuaalit oli ihan hauskoja, mutta mä en tuon paskan fiiliksen takia pystynyt nauttimaan niistä kuin vasta nukkumaan mennessäni (tuijottelin erästä maalausta seinälläni ja näytti kuin siinä oleva mies olisi väännellyt naamaansa, hehe). Mitään kunnon hallusinaatioita en nähnyt - tai sitten näin, enkä vain tajunnut sitä. :P

Huomaa kyllä, että sitä ainetta on vielä mun systeemissä. Kun mä tänään istuin hetkeksi kuuntelemaan musiikkia ja sujin silmät, tuli vähän samanlainen olo kuin eilen; pieniä visuaaleja, heikotusta ja käden nykinää. Se meni pian ohi, mutta se skitso fiilis palautui mieleen turhan todentuntuisena.

lonecell

Post by lonecell » Thu 07 Oct 2010, 18:51

Feya wrote:Ostinpa sitten eilen paketin marsuja. Apteekki tietenkin piilotteli niitä tiskin takana, mutta onneksi näytän viattomalta pikkutytöltä. :)
Kyllähän ne myyvät noita tällaiselle suohirviön näköiselle mieshenkilöllekin kun vaan asiallisesti kysyy ;)

Mut joo, enpä oo tullut ajatelleeksi että tuo syklitsiinin puoliintumisaika on noinkin pitkä (20h). Sepä saattaa selittää sen miksi mulla on aina seuraavana päivänä suht jumittunut ja darrainen olo kun noita oon popsinut vaikka annokset on ollut maksimissaan sen 100mg.

SahkoinenVelho
Kameleontti

Post by SahkoinenVelho » Thu 07 Oct 2010, 19:14

En tiiä onko tää nyt joku turhin ja paskin viesti ikinä, mut onko oikeesti mitään vitun järkeä lähtä jotain marzineja ottamaan, oikeasti ihmiset? Siis odottaen, että niistä sais jotain hyviä tai jotenki kauniita oloja aikaan?

Mun mielestä on ihan silkkaa typeryyttä ottaa marzineja jossain muussa mielessä, kuin työkaluna johonkin muuhun esim. pahoinvointia poistamaan tai johonkin tiettyihin komboihin jotta jotkut muut aineet toimisivat halutulla lailla pienen syklitsiiniannoksen kanssa, tai sitten oikeesti jos haluaa jotain VITUN EKSTREMEÄ ja kokee vitun paskan fyysisen ja psyykkisen olon, deliriumin ja psykoosin jotenkin kehittäväksi tilaksi :roll: Älkää ymmärtäkö väärin, mikä tahansa olo voi tietty olla kehittävä, mutta jotenkin tuntuu että lähes jokaikinen hakee jostain marzinesta jotain siistejä oloja, ja 98% näistä sanoo kokemuksen jälkeen, että ei kannata. Eikö tuollainen ole siis oikeasti aika typerää?

Feya
OD

Post by Feya » Thu 07 Oct 2010, 19:45

SahkoinenVelho wrote:En tiiä onko tää nyt joku turhin ja paskin viesti ikinä, mut onko oikeesti mitään vitun järkeä lähtä jotain marzineja ottamaan, oikeasti ihmiset? Siis odottaen, että niistä sais jotain hyviä tai jotenki kauniita oloja aikaan?

Mun mielestä on ihan silkkaa typeryyttä ottaa marzineja jossain muussa mielessä, kuin työkaluna johonkin muuhun esim. pahoinvointia poistamaan tai johonkin tiettyihin komboihin jotta jotkut muut aineet toimisivat halutulla lailla pienen syklitsiiniannoksen kanssa, tai sitten oikeesti jos haluaa jotain VITUN EKSTREMEÄ ja kokee vitun paskan fyysisen ja psyykkisen olon, deliriumin ja psykoosin jotenkin kehittäväksi tilaksi :roll: Älkää ymmärtäkö väärin, mikä tahansa olo voi tietty olla kehittävä, mutta jotenkin tuntuu että lähes jokaikinen hakee jostain marzinesta jotain siistejä oloja, ja 98% näistä sanoo kokemuksen jälkeen, että ei kannata. Eikö tuollainen ole siis oikeasti aika typerää?
En voi puhua muiden puolesta, mutta en mä itse ainakaan odottanut mitään upeaa fiilistä. Ihminen tekee typeriä asioita kun on epätoivoinen. Sekainen psykoosikin voi olla parempi kuin masentavan selkeä todellisuus.

Ei se varmaan paljoa asiaa auta, jos haukkuu ihmisiä idiooteiksi päihdefoorumilla. Kyllä suurin osa meistä varmaan tietää omat virheensä. :)

SahkoinenVelho
Kameleontti

Post by SahkoinenVelho » Thu 07 Oct 2010, 20:48

Feya wrote:
SahkoinenVelho wrote:En tiiä onko tää nyt joku turhin ja paskin viesti ikinä, mut onko oikeesti mitään vitun järkeä lähtä jotain marzineja ottamaan, oikeasti ihmiset? Siis odottaen, että niistä sais jotain hyviä tai jotenki kauniita oloja aikaan?

En voi puhua muiden puolesta, mutta en mä itse ainakaan odottanut mitään upeaa fiilistä. Ihminen tekee typeriä asioita kun on epätoivoinen. Sekainen psykoosikin voi olla parempi kuin masentavan selkeä todellisuus.

Ei se varmaan paljoa asiaa auta, jos haukkuu ihmisiä idiooteiksi päihdefoorumilla. Kyllä suurin osa meistä varmaan tietää omat virheensä. :)
No en pelkästään sulle tarkoittanutkaan, vaikka kieltämättä sun viestin innoittamana tuon kirjoitin. Eikä ollut idiootiksikaan tarkoitus haukkua ketään, toimintaa vain sanoin todella typeräksi. Mutta pointti olikin se, että onko järkeä ottaa jotain syklitsiinin kaltaisia aineita, kun etukäteen tietää että se on todella vaarallista ja siitä saa myös vain todella huonon olon(ja jos ei jostain syystä tiennyt, niin tuon viestin yksi tarkoitus oli myös saattaa se ihmisten tietoon)? Tuntuu, että joillain menee douppaamisen halu aivan yli ja tärkeämpää on ottaa douppia kuin ne olot mitä niistä saa. Ymmärrän sen kyllä toisaalta täysin, itselläkin on joskus samanlaisia oloja. Mutta kannattais miettiä kaksi kertaa, onko se douppaamisen halun tarpeen tyydyttäminen sen arvoista mitä jostain syklitsiini-oloista ja vaikutuksista kehoon voi seurata. Syklitsiinin potentiaali tuottaa hyviä oloja on käyttäjäkokemuksia seuranneena kuitenkin sen verran pieni, etten näe siinä vain mitään järkeä.

Eri asia sitten, jos jostain syystä hakee nimenomaan paskaa, psykoottista ja delirium-tilaa. Siinä tapauksessa teet varmasti ihan oikean valinnan.

King Ink
Moderator

Post by King Ink » Fri 08 Oct 2010, 08:58

Periaatteessahan voi kysyä samaa esim ayahuascan kohdalla, ei senkään aiheuttamat fiilikset ole aina mitään parhaita, on paska olo, ahdistava ja pelottava trippi ja oksennus lentää.

Marzinelta varmaan yleensä haetaankin juuri delirianttisia ja psykoottisia vaikutuksia, tuskin tätä kukaan rupeaa tyyliin psykedeelinä kiskomaan?
Kyllä minuakin kiinnostaa tätä kokeilla vaikka tiedänkin ettei luvassa ole välttämättä mitään kovin mukavaa menoa.

peltsi
OD

Post by peltsi » Wed 20 Oct 2010, 04:12

Huiko wrote:Tramal 50mg x 6 piti laittamani. Parasetamoli saattaa hyvinkin olla turha. Joku vain joskus mainitsi sen opioidi buusti vaikutuksista ja sitä tuli samalla mainostettua, vaikka hivenen aikaisemmin sitä otin muuhun vaivaan. Arvelin sen olevan oleellista tietoa. Parasetamolista vielä sen verran että dxm:n yhteydessä kiertää sitkeä huhu boosti vaikutuksista. En ole kokeillut, mutta nyt olisi mahdollisuus vahvistaa tai kumota jos faktoja löytyy.
Parasetamoli on turha. Ainoa opioidi buusti on toden näköisesti panacodeissa ja sekin selittynee sillä että vesierottelussa menee aina kuitenkin jonkin verran hukkaan. Oon itte huomannu ton niin et oon ekaks erotellu vaikka 5 kipaletta ja myöhemmin syöny sellaisenaan niin on siinä ihan selkee ero. Mut ei oo mitään järkevää selitystä miks parasetamoli voimistais opioidien tai dxm:n vaikutuksia.
"I hurt myself today to see if I still feel"
*Johnny Cash - hurt*

Feya
OD

Post by Feya » Sat 30 Oct 2010, 20:11

Onko kukaan muu huomannut syklitsiinin aiheuttavan HPPD:n tyyppisiä jälkivaikutuksia?

Itse näin reilun viikon ajan välkkyviä valoja silmäkulmissani. Ja joskus, kun pelästyn jotain pientä, kuten lattialle tippuvaa lusikkaa, palaudun sekunniksi siihen Marzinen aiheuttamaan pelkotilaan; sydämmeni hyppää kurkkuun ja tuntuu kuin kylmä aalto kulkisi kehoni lävitse ja aika hidastuisi. Kuvittelisin, että juuri siltä tuntuu sekunttia ennen kuin pesäpallomaila iskeytyy naamaasi.

gerhes
Psykonautti

Post by gerhes » Tue 23 Nov 2010, 09:30

Feya wrote:Onko kukaan muu huomannut syklitsiinin aiheuttavan HPPD:n tyyppisiä jälkivaikutuksia?

Itse näin reilun viikon ajan välkkyviä valoja silmäkulmissani. Ja joskus, kun pelästyn jotain pientä, kuten lattialle tippuvaa lusikkaa, palaudun sekunniksi siihen Marzinen aiheuttamaan pelkotilaan; sydämmeni hyppää kurkkuun ja tuntuu kuin kylmä aalto kulkisi kehoni lävitse ja aika hidastuisi. Kuvittelisin, että juuri siltä tuntuu sekunttia ennen kuin pesäpallomaila iskeytyy naamaasi.
Jostain luin että pieniä halluja tms visuaaleja vois tulla vielä viikonkin jälkeen, mutta enpä tiedä.
Mulle tuli 10kpl jälkeen seuraavana päivänä pieniä halluja, esim Battlefield 2 pelissä kuoleva tyyppi kaatuessaan muuttu luurangoksi ja sai nuolia vatsaansa :D Muistan vieläkin selvästi kuinka sulavasti ja aidosti se kaatu.. Tajusin vast seuraavana päivänä et ei siinä oikeesti voi muuttua luurangoks :D

gerhes
Psykonautti

Post by gerhes » Tue 23 Nov 2010, 09:33

Iteni puolesta sanoisin se on samal periaatteel kun menee kauhuleffaan. Tietää et pelottaa yms ja on epämukavaa ja haluis ehkä lähtee pois.. mut kyl siit jotai muistoi jää joita on sit läppä selitellä ja naureskella (tai voivotella tms.) jälkikäteen :razz:

Petri6
OD

Post by Petri6 » Tue 23 Nov 2010, 18:34

Opiaattibuusteriksi hankin näitä (kysyin matkapahoinvointilääkkeitä, ja sanottiin että on Postafenia ja Marzinea, ei sen enempää kyselty, kun valitsin Marzinen), mutta vertailun vuoksi päätin ensin kokeilla 100mg pelkiltään. Toimi aivan loistavasti unilääkkeenä, vaikutusta vain sai odottaa sen 1,5h. Enpä olisi uskonut, että uniongelmiin voi löytyä näin tehokas apu reseptivapaasta lääkkeestä.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun

Varjo

Post by Varjo » Sun 28 Nov 2010, 20:25

Olin juonut ja hiisannut, eikä ollut mitään tietoa kyseisestä lääkkeestä, otin yhden. Eipä se oikeen tainnut toimia, mutta nyt kun oon lukenut siitä ni iha hyvä ettei toiminut. Jätän jatkossakin väliin.

eNZYMe
OD

Post by eNZYMe » Sun 28 Nov 2010, 21:06

Petri6 wrote:Opiaattibuusteriksi hankin näitä (kysyin matkapahoinvointilääkkeitä, ja sanottiin että on Postafenia ja Marzinea, ei sen enempää kyselty, kun valitsin Marzinen), mutta vertailun vuoksi päätin ensin kokeilla 100mg pelkiltään. Toimi aivan loistavasti unilääkkeenä, vaikutusta vain sai odottaa sen 1,5h. Enpä olisi uskonut, että uniongelmiin voi löytyä näin tehokas apu reseptivapaasta lääkkeestä.
Monissa maissa on väsyttäviä antihistamiineja saatavilla reseptivapaana unilääkkeenä. Difenhydramiini taitaa olla niistä yleisin.

50-100mg (1-2 pilleriä)on tosiaan sopiva opiaattibuusteri annos Marzinea. Isommalla annoksella sivuvaikutukset vaan kasvavat. Testasin kerran kolmea. Itselle 100mg on aika optimaalinen annos.

Toveri
Karvakuono

Post by Toveri » Mon 06 Dec 2010, 15:34

Muutaman kerran on tullut kokeiltua. Veteläksi heittää. Itse en ole saanut oikeastaan minkäänlaisia visuaaleja irti vaikka annokset ovat olleet 450mgn luokkaa. Pidin silti fiiliksestä, kaljabuusterina saa kyllä todella jumiolot aikaan. :)

Seuraavan päivän olot on ollu kyllä armottoman säikyt, entinen tyttöystäväni kouraisi pohkeesta ja olin saada sydärin.