Eetteri

Keskustelua dissosiatiiveista ja delirianteista.
jopasjota
Psykonautti

Re: Eetteri

Post by jopasjota » Sat 08 Dec 2012, 14:06

tuon king sprayn lisäksi, puhdasta dietyylieetteriä on motipin valmistama professional start spray.
Saa ainakin ikh:n liikkeistä, varmaan pystyy ikh:lta kotiinkin tilaamaan.
Ikh on siis Isojoen konehalli -niminen firma, joka myy kaikkea sälää vähän kuin joku biltema, mutta enemmän auto/traktori yms rojua.

Tuo on muuten, eetteri siis, oikeasti aika professional hommaa.
Tosiaan kymmenen kertaa salviaa vahvempaa ja kuten joku sanoikin niin 3plateu dxm on mehukekkerit.,
Lsd ei ole läheskään yhtä vahvaa, tosin paljon kivempaa.
Mutta jos sienet on jumalten lihaa, niin väitän tämän olevan jumalan henkäys/pyhä henki! :mrgreen:

Itse sain "kolmannen silmän" hetkeksi eetterin avustuksella, ei voi sanoin kuvailla tunnetta.
Helpoiten sen visualisoi, kun laittaa silmät kiinni ja kuvittelee yhden siihen keskelle ja siihen sitten ilmestyy kaikkea kivaa... :love:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Älkää välittäkö, diipadaapaa ja offtopiccia pukkaa hirveetä tahtia, mulla on taas maniakausi meneillään.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

mussunaattori
Psykonautti

Post by mussunaattori » Sat 08 Dec 2012, 20:56

jopasjota wrote:Mäpä tiedän yhden startterin, mikä on 100% dietyylieetteriä, neljän desin pullo maksaa jotain 6-7€.

Mäpä kurkkaan merkin tosta nopsaan.

Juu, lukee vaan: KING spray starter.
Ja sisältää 100% dietyylieetteriä, ja myös toimii, niin ku eetteri.
jopasjota wrote:tuon king sprayn lisäksi, puhdasta dietyylieetteriä on motipin valmistama professional start spray.
Saa ainakin ikh:n liikkeistä, varmaan pystyy ikh:lta kotiinkin tilaamaan.
King Start Power ei todellakaan ole puhdasta dietyylieetteriä. Käyttöturvallisuustiedotteen mukaan sisältää 25-50% dietyylieetteriä, 12.5-20% propaania, 10-12.5% pentaania, 10-12.5% butaania ja 10-12.5% isobutaania. MoTipinin käynnistyssumu on myöskin vain 25-50% eetteriä, ja loput on sitten muita liuottimia.

Hippisaukko
Apteekki

Post by Hippisaukko » Mon 24 Dec 2012, 00:30

Onks kellään tietoa tän hetkisestä eetterin saatavuudesta? Iski jostain syystä ihan jumalaton himo. :mrgreen:

ja onks tosta starttisprayn erottelusta kellää mitää fiksua tietoa, miten se tapahtuis?
[12:51] AlbertFish sä oot vaan nuori know-it-all tyttönen
[12:51] AlbertFish vaikka kissa luuleeki saaneensa tiikerin raidat ni kaukana oot

Neste
OD

Post by Neste » Tue 25 Dec 2012, 07:09

Mä en millään usko että tätä liikkuisi mitenkään yleisesti päihdemarkkinoilla. Erottelukaan tuskin kovin simppeliä kotikonstein (veikkailen vaan). Helpoimmalla taidat päästä kun hommaat NOSia esim. motonetistä.
Last edited by Neste on Tue 25 Dec 2012, 21:21, edited 1 time in total.
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite -William Blake

Hippisaukko
Apteekki

Post by Hippisaukko » Tue 25 Dec 2012, 07:14

Eli siis, mitä toi NOS tarkalleenottaen on?
[12:51] AlbertFish sä oot vaan nuori know-it-all tyttönen
[12:51] AlbertFish vaikka kissa luuleeki saaneensa tiikerin raidat ni kaukana oot

Infitialis
Apteekki

Post by Infitialis » Tue 25 Dec 2012, 11:39

Kopiokissa wrote:Eli siis, mitä toi NOS tarkalleenottaen on?
NOS on ilokaasua. En tiedä miten se liittyy eetteriin.
Parhaat karstat on pohjalla.

Neste
OD

Post by Neste » Tue 25 Dec 2012, 21:18

Oopps.. sori, oli molemmat threadit auki ja meni sekaisin.
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite -William Blake

outo-olio
Psykonautti

Post by outo-olio » Sat 20 Apr 2013, 15:27

Mites toi Bilteman Starttispray, tuoteseloste sanoo vain ympäripyöreästi:
Sisältää: dietyylieetteri

Googletuksellakaan ei löytynyt tarkempaa koostumusta

Lautturi
Lepakko

Post by Lautturi » Thu 16 May 2013, 17:48

outo-olio wrote:Mites toi Bilteman Starttispray, tuoteseloste sanoo vain ympäripyöreästi:
Sisältää: dietyylieetteri

Googletuksellakaan ei löytynyt tarkempaa koostumusta
Starttikaasuissa on aina ponneaineena heptaania, butaania nönnönöötä, etsku ei tule pullosta pihalle omin voimin.
Kun tarkoitus on saada kovassakin pakkasessa rajähtävä sumu, niin siksi inertit ajopanokset joita käytetään paineilmatörpöissä on tietysti poissuljettu.

Tod. näk. pitää sisällään öbaut 55% eetteriä ja loput muita myrkkyi.
Wahva vältä.
Niin, teen jäätä toisinaan, se ruokani sulattaa.
Jos tahtoisit paljon sulattaa, sinä oppisit jäätäni rakastamaan.

zrrl
Apteekki

Post by zrrl » Thu 05 Sep 2013, 13:27

Puuhastelen tällä hetkellä eräässä paikassa mistä olis ehkä joskus tulevaisuudessa mahdollisuus lainata pieni määrä dietyylieetteriä. Mitähän pointteja tällasessa operaatiossa kannattais ottaa huomioon, muita kuin eetterin räjähdysherkkyys tietysti. Eetteri on isohkossa kanisterissa, josta sitä vois varmaan suppilon kautta kaataa varovasti pienempään omaan puteliin ilman että kukaan huomaa hävikkiä. Mitenköhän paljon toi haiskahtaa kun korkin avaa, kannattaako tehdä mieluummin esim. vetokaapissa? Entä muita juttuja mitä sattuis tulemaan mieleen joita nyt en itse hoksaa?

En nyt siis harkitse tässä mitään rikoksen tekemistä, mutta pyörittelinpä nyt päässäni tällastakin skenaariota. :)

D.E.S
Kameleontti

Post by D.E.S » Thu 19 Sep 2013, 19:01

zrrl wrote:Puuhastelen tällä hetkellä eräässä paikassa mistä olis ehkä joskus tulevaisuudessa mahdollisuus lainata pieni määrä dietyylieetteriä. Mitähän pointteja tällasessa operaatiossa kannattais ottaa huomioon, muita kuin eetterin räjähdysherkkyys tietysti. Eetteri on isohkossa kanisterissa, josta sitä vois varmaan suppilon kautta kaataa varovasti pienempään omaan puteliin ilman että kukaan huomaa hävikkiä. Mitenköhän paljon toi haiskahtaa kun korkin avaa, kannattaako tehdä mieluummin esim. vetokaapissa? Entä muita juttuja mitä sattuis tulemaan mieleen joita nyt en itse hoksaa?

En nyt siis harkitse tässä mitään rikoksen tekemistä, mutta pyörittelinpä nyt päässäni tällastakin skenaariota. :)
Kyllähän se hetken haisee kun avaat sen, mutta ite varmaan vaan rullaisin ja jos tulee kysymyksiä, improvisoisin. Omasta mielestänieEetteri ei juurikaan ole hääppöistä, enkä sen eteen jaksaisi tehdä pienintäkään säätämistä. Voisin vielä toki haistella jos joku tuo pullon ja rätin naamion eteen.
"Taste

Ydinbongi
Tuppisuu

Post by Ydinbongi » Mon 02 Dec 2013, 11:32

Voi erotella +50%p. starttispraystä helposti rakennettavalla tislaajalla.

Tislaa kahteen kertaan ensin 100ºC kunnes olet varma, että jäljellä on eetterijäämiä + heptaania ja sitten max 40ºC niin kauan, että jäljellä on ~5% nestettä.

Petri6
OD

Post by Petri6 » Mon 02 Dec 2013, 15:01

Ydinbongi wrote:Voi erotella +50%p. starttispraystä helposti rakennettavalla tislaajalla.

Tislaa kahteen kertaan ensin 100ºC kunnes olet varma, että jäljellä on eetterijäämiä + heptaania ja sitten max 40ºC niin kauan, että jäljellä on ~5% nestettä.
Voisiko joku vahvistaa tämän? Itse olen elänyt siinä käsityksessä, että nuo starttisprayt sisältävät sen verran kaikkia erilaisia hiilivetyjä, että niistä kannattaa pysyä erossa.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun

Ydinbongi
Tuppisuu

Post by Ydinbongi » Tue 03 Dec 2013, 07:48

Petri6 wrote:
Ydinbongi wrote:Voi erotella +50%p. starttispraystä helposti rakennettavalla tislaajalla.

Voisiko joku vahvistaa tämän? Itse olen elänyt siinä käsityksessä, että nuo starttisprayt sisältävät sen verran kaikkia erilaisia hiilivetyjä, että niistä kannattaa pysyä erossa.

Etsippäs semmonen starttispray mikä on sekä diesel, että bensakoneelle... nämä sisältävät eettereitä ja heptaania (jos purkissa näin lukee). Se mikä tekee tästä todella turhan prosessin on se, että sprayn ei aina sisällä yli 50 painoprosenttia eetteriä eli varmista, että se sisältää +50%p. Heptaani kiehuu vasta 98ºC ja dietyylieetteri 36ºC. Mitä enemmän eetteriä haihtuu ja helptaania on jäljellä, sitä korkeampi on kiehumispiste. Kahteen kertaan täytyy siis tislata, jotta päästään kaikesta heptaanista eroon (yksi kerta jätti omasta kokemuksesta noin ruokalusikallisen heptaania per ~300ml eetteriä)

Heptaanin terveysvaikutuksista vielä hieman... ei ole karsinogeeni, mutta todella suuria pitoisuuksia hengiteltynä vaurioittaa keskushermostoa.

Dissonautti
Karvakuono

Post by Dissonautti » Mon 27 Feb 2017, 05:06

Kerran testasin tätä enkä jostain syystä tykänny. Haluaisin kylläkin testaa sitä kunnon apteekkieetterii , varmaan radikaalisti eri juttu ku noi starttisuihkepaskat.

Eräs tuttuni oli jostain saanu eetteriä muodossa starttiruiskepullo ( käsittääkseni noita saa autoliikkeistä) joten hän soitti minulle ja sano et " hei tuu tänne metsäpolulle , mullon jtn siistii! :mrgreen: "

Saavuttuani tapaamispaikkaan tämä kaveri esitteli minulle sitä pulloo ja sano et haluunko kokeilla eetterii. Vastasin kyllä, olinhan mä viel siinä iässä et kaikkee pitää testaa ( olin sillo alottanut ganjan säännöllisen hiisaamiseen ).

No ei siinä, ei muuta ku muovipussukka täyteen eetteriä ja imppaamaan! Pussin suun pikasesti avattuani ja ekat henkoset impattuani vaikutukset alkoivat todella nopeesti mutta en tykänny kyl siitä olosta yhtää, hyi helvetti. Näkökenttäni oli blurria, äänet vääristyivät ja päässäni pyöri.Aivan kun olisin ollu jossai vittumaisessa karusellissa :S pärinöiden jälkeen menin himaan ja haistoin eetterin tuoksun vaatteissani ainakin viel seuraavat 4h.

Seuraavana päivänä olin haalinut infoo noiden suihkeputeleiden sisällöst ja tajusin että nehän perkele sisältää eetterin lisäksi myös paljon muita ponneaineita. No wonder että mulle tuli siit kehno olo.

Nyt kun vuodet ovat vierineet niin olen taas ajatellut kokeilla eetteriä , puhdasta sellasta. Apteekeista kuulemma saa mut kuinka simppeliä se sitten loppupeleissä on? Meenksmä vaan tiskille sanoon et "päivää, olen Dissonautti ja tulin hakemaan pullollisen eetteriä!" vai pitääkö mun pukeutua joksikin perhoskeräilijänörtiks ja sanoa että harrastan perhosten keräilyä?