Dekstrometorfaanin erottelu aloittelijalle

Keskustelua dissosiatiiveista ja delirianteista.
Desse

Re: Dekstrometorfaanin erottelu aloittelijalle

Post by Desse » Wed 06 Nov 2013, 02:58

levylaatikko wrote:En pysty editoimaan edellistä viestiäni...

Olen jälleen munannut yhden erottelun... Pakko kysyä tyhmä kysymys tyhmyyteni vuoksi... Sellainen tarkentava kysymys siis että onko ihan normaalia että bensiinin lisäyksen ja runsaan sekoittelun jälkeen kerrokset tulevat heti näkyviin epäselkeästi; tai siis oikeastaan kysyn että kauanko nuiden kerrosten (sorbitoli- ja bensiini) pitäisi antaa erottautua? (Luulen siis että vika on siinä että munaan...) Ainakin viimeksi erotellessani puolet bensasta oli kadonnut, ja odotin tuolloin vartin verran, sillä kerrokset olivat näkyvissä alusta asti... Kun ohjeissa ei lue että kauanko pitää odottaa että kerrokset ovat erottuneet (sillä ne ovat jo heti ravistelun jälkeen näkyvillä)...

Sori jos tämä oli tyhmä kysymys, mutta minä vain olen tässä asiassa varmasti tyhmä sillä olen niin monta kertaa munannut :oops:

Olisiko tunti sopiva aika odottaa; sillä ainakaan nuo kerrokset mitä tälläkin hetkellä odotan erottuvan, eivät 'liikahda' suuntaan eikä toiseen... Eli kai tässä pitää odottaa runsaasti???
Ravistelun jälkeen itse annan litkujen erottua pullossa muutaman minuutin ja minigripissä sitten joku 10 min, ne kerrokset on mullakin melkeen aina heti huomattavissa eikä paljoo eroa vaikka antaisi kuinka kauan olla.
Varmuuden vuoksi kuitenkin annan sen 10 minuuttia tyyliin olla, ja aina on erottelu onnistunut hyvin..

levylaatikko
Psykonautti

Post by levylaatikko » Wed 06 Nov 2013, 03:23

Ourrait, mulla on mennyt pieleen useasti vaikka olen venaillut parikymmentä minuuttia. tiedä sitten mistä johtuu... no, mutta fakta on ainakin se että kärsimättömyydestäni se johtuu, siis että joku kohta erottelussa menee liian hätiköiden.. pitää siis aina erotella vastedes kohta kohdalta huolellisesti... minulla on tapana hätiköidä, siksi varmasti epäonnstuin useiasti :) no, kiva tietää että jo 10 minuuttia riittää.... Pitänee jatkossa olla entistä huolellisempi..

Sori jos epäselkeä kirjoitus, sillä olen nautitinu 500mg DXM
The mind is everything. What you think, you become. -Buddha :)

Petri6
OD

Post by Petri6 » Wed 06 Nov 2013, 08:12

levylaatikko wrote:En pysty editoimaan edellistä viestiäni...

Olen jälleen munannut yhden erottelun... Pakko kysyä tyhmä kysymys tyhmyyteni vuoksi... Sellainen tarkentava kysymys siis että onko ihan normaalia että bensiinin lisäyksen ja runsaan sekoittelun jälkeen kerrokset tulevat heti näkyviin epäselkeästi; tai siis oikeastaan kysyn että kauanko nuiden kerrosten (sorbitoli- ja bensiini) pitäisi antaa erottautua? (Luulen siis että vika on siinä että munaan...) Ainakin viimeksi erotellessani puolet bensasta oli kadonnut, ja odotin tuolloin vartin verran, sillä kerrokset olivat näkyvissä alusta asti... Kun ohjeissa ei lue että kauanko pitää odottaa että kerrokset ovat erottuneet (sillä ne ovat jo heti ravistelun jälkeen näkyvillä)...

Sori jos tämä oli tyhmä kysymys, mutta minä vain olen tässä asiassa varmasti tyhmä sillä olen niin monta kertaa munannut :oops:

Olisiko tunti sopiva aika odottaa; sillä ainakaan nuo kerrokset mitä tälläkin hetkellä odotan erottuvan, eivät 'liikahda' suuntaan eikä toiseen... Eli kai tässä pitää odottaa runsaasti???
Itsekään en ole erottelua tehnyt kovin moneen kertaan, mutta muistaakseni kerroksien erottumiseen meni vain noin 30 min ja ensimmäisessä vaiheessa aika oli lyhyempi kuin toisessa. Silloin kun raja on ns. veitsenterävä eikä mitään vaahtoa ole, on ilmeisesti passeli aika ottaa kerrokset talteen toisistaan.

Missä vaiheessa bensa siis katosi? Ethän vain pitänyt sitä avoimessa astiassa, että se olisi päässyt haihtumaan?
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun

levylaatikko
Psykonautti

Post by levylaatikko » Wed 06 Nov 2013, 13:27

Petri6 wrote: Itsekään en ole erottelua tehnyt kovin moneen kertaan, mutta muistaakseni kerroksien erottumiseen meni vain noin 30 min ja ensimmäisessä vaiheessa aika oli lyhyempi kuin toisessa. Silloin kun raja on ns. veitsenterävä eikä mitään vaahtoa ole, on ilmeisesti passeli aika ottaa kerrokset talteen toisistaan.

Missä vaiheessa bensa siis katosi? Ethän vain pitänyt sitä avoimessa astiassa, että se olisi päässyt haihtumaan?
No en huomannut sen missään vaiheessa kadonneen, mutta lopputuloksessa sitä oli puolet vähemmän.. Mutta ilmeisesti vaikka odottelin jonkin aikaa, niin bensiini ei erottautunut soodatuhkasta... Voi olla että oli korkki auki pullosta *auts* olen aika tohelo.... Voipi olla että on päässyt haihtumaan... Vaikka yleensä pidän korkin kiinni.

Mutta varmasti siis olisi 30min aika ensimmäisessä vaiheessa sopiva odotella että kerrokset erottuvat (vaikkei sitä huomaa) ja toisessa vaiheessa kauemmin, niin että raja on veitsenterävä. Eli joo....

En vain voi käsittää missä vaiheessa munaan aina silloin kun epäonnistun :roll: kai se sitten vain on tuon bensiini-ressu-seoksen erottelun odottelussa, vaikka siinä olenkin vartin odotellut siltikin.... että tiedä sitten...

EDIT: vai teenkö siinä väärin että annan kerrosten erottautua pullossa, kaadan minigrippiin ja rupean valuttamaan. Eli pitäisikö kerrosten antaa erottautua minigripissä, eli meneekö ne uudelleen sekaisin kun kaadan minigrippiin? en vain käsitä missä menee vikaan.... aina...
The mind is everything. What you think, you become. -Buddha :)

Petri6
OD

Post by Petri6 » Thu 07 Nov 2013, 06:33

levylaatikko wrote:
Petri6 wrote: Itsekään en ole erottelua tehnyt kovin moneen kertaan, mutta muistaakseni kerroksien erottumiseen meni vain noin 30 min ja ensimmäisessä vaiheessa aika oli lyhyempi kuin toisessa. Silloin kun raja on ns. veitsenterävä eikä mitään vaahtoa ole, on ilmeisesti passeli aika ottaa kerrokset talteen toisistaan.

EDIT: vai teenkö siinä väärin että annan kerrosten erottautua pullossa, kaadan minigrippiin ja rupean valuttamaan. Eli pitäisikö kerrosten antaa erottautua minigripissä, eli meneekö ne uudelleen sekaisin kun kaadan minigrippiin? en vain käsitä missä menee vikaan.... aina...
Luulen, että juuri tässä on menty vikaan, eli siis niiden pitää antaa erottua mingripissä uudestaan, niin, että raja on taas veitsenterävä (muistaakseni raja on siis tässäkin vaiheessa aivan selvä ja veitsenterävä). Samoin muistaakseni tärkeää on, että soodatuhka on kunnolla liuennut ressuliuokseen ennen kuin bensa lisätään (näin olen siis ainakin itse pyrkinyt tekemään ja onnistunut on).

Mutta pitää siis korostaa vielä, että itse olen tehnyt erottelun vain pari kertaa (tosin onnistuneesti) enkä ole siis mitenkään ekspertti asiassa. Mutta siis ensimmäisen sivun ohjeita orjallisesti seuraten pitäisi onnistua.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun

SadPanda
LD50

Post by SadPanda » Tue 12 Nov 2013, 10:41

Ja muistakaa sekotella ja ravistella ja vielä hölskytellä pussia ja tai pulloa kunnolla ennenkun laitatte erottumaan :P ja kyllä siihen selvä raja tulee.. Munmielestä tämä on moninverta helpompi tehdä minigripissä ja kun on erottunut kunnolla niin tehdä pieni viilto pussin kulmaan ja valuttaa myrkyt pönttöön ja herkku talteen :) Teette vaan ohjeiden mukaan, ekakerran kun sen tekee huomaa että miten yksinkertainen operaatio tuo on eikä siinä loppujenlopuksi voi tehdä asioita väärin että onnistuu.
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma

ProMake
Tuppisuu

Post by ProMake » Wed 11 Dec 2013, 13:35

Horo horo!

Taas pitkän tauon jälkeen tulin huoraan tänne ku alko tämä dxm:in ihmeellinen maailma kiinostaan.
Vitutuksissani vetasin resilarit naamaan pari viikkoa sitte ja huomasin että tämähän on ihan hauskaakin. Nyt sitten juurikin tätä ohjetta käyttäen eilen erotellut ekat omat dxm:it. Toimi niinkö junan vessa.
Hauskaa oli! Kiitos tekijälle :cheers:
OT: Huge L:län musiikkivideot on tosi kovaa settiä näissä kuoseissa :mrgreen:
Jos vaikka ens kerralla kuvais/kirjottais vähä tuntemuksia!
Kakofonian seast mä kysyn vainosti, tuutko mun vaimoksi? Vaik mä jaan mainoksii

King Ink
Moderator

Post by King Ink » Thu 12 Dec 2013, 14:51

ProMake wrote:Kiitos tekijälle :cheers:
Ole hyvä vaan, kiva kun käytetään. :P

Puslar
Tuppisuu

Post by Puslar » Sat 15 Mar 2014, 14:00

Kokeilin tässä ensimmäistä kertaa itse erotella ja ainakin tässä vaiheessa litku näyttää lupaavalta. Täysin kirkasta, eikä bensaakaan päässyt haihdutettavaksi juurikaan, tuolla se vähäkin nyt muhii höyrystymässä. Käytin TeknoSeesam (kaliumhydroksidi) viemärirakeita, tai lastujahan nuo näyttää enemmän olevan, ja Tunnelma-lamppuöljyä. Happona ihan sitruunahappoa marketin viinitarvikehyllystä. Postailen lopputuloksista lisää, mikäli muistan. Syteen taikka saveen kaikki ainakin näyttää menevän kivasti.

Edit:
Kaiken lamppuöljyn sain haihduteltua ja osan vedestä miedolla lämmöllä poikkee. Lopputuloksesta voin sanoa, että pirun hapanta lientä, päälle meni melkein koko purkillinen punaiseen maitoon tehtyä kaakaota, mutta nyt makua ei missään. Vaikutuksista en osaa kertoilla, koska litkimisestä vasta joitain minuutteja.

Edit2:
Hyvinpä toimii 200ml ressulla 90kg mies 3. platalla. Olen itsestäni hieman ylpeä, kun ekalla erottelukerralla onnistu näinkin hyvin. Ei menny lukion pitkässä kemiassa opittu kärsivällisyys hukkaan. Perskuta kun oli muuten hyvät ohjeet. (Sori leijunta, kirjottelen tätä meiningeissä.)
"To the Demon Perdurabo, without whose help the presentation of this Book would have been impossible."

Taikis
Tuppisuu

Post by Taikis » Thu 27 Mar 2014, 20:54

Erottelin DXM:ää seuraavilla aineksilla: soodatuhka, partioaitasta ostettu Primus-keitinbensa ja 1000 mg C-vitamiiniporetabletti. Lopulta sekä alempi kerros, että ylempi bensakerros oli keltainen. Kysynkin nyt ihan varmistaakseni vain, että eihän tuo bensankin värjääntyminen keltaiseksi ole mitenkään huono juttu? Meinaan, että voiko sitä keltaiseksi värjääntynyttä bensaa käyttää vielä uudestaan tulevissa erotteluissa?

Huiko
LD50

Post by Huiko » Thu 27 Mar 2014, 20:59

Voi käyttää. Se väri tulee siirapin jäämistä, tai/ja c-vitamiinin väriaineesta.
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.

Taikis
Tuppisuu

Post by Taikis » Fri 28 Mar 2014, 01:54

Kallio wrote:Voi käyttää. Se väri tulee siirapin jäämistä, tai/ja c-vitamiinin väriaineesta.
Ok. Kiitos vastauksesta.

Minä nautin tiistaina erotettua dxm:ää semmoiset 1/3 ressupullollista ja tänään otin loput 2/3. Kysymykseni kuuluukin, nyt että onko teille tullut ilmavaivoja dxm:ää nautittuanne, vaikka olisittekin tehneet erottelut? Minulla tuli tiistaina hiukan niiitä ja nyt tuli myös. Ei sillä että se mitään haittaa, koska nautin ihan ylhäisessä yksinäisyydessäni näitä, mutta mielenkiinnosta kyselen, että tuleeko muillekin?

Pen
OD

Post by Pen » Fri 28 Mar 2014, 21:51

Muistelisin että on joskus tullut ainakin itselleni

NatiHero
Apteekki

Post by NatiHero » Wed 02 Apr 2014, 09:08

Voiha niit välil ilmetä, jos on vaik yhtään huonosti erottunu niin sillon ny ainaki. Reenaisin erottelua, sil se lähtee :P

Spööl
Tuppisuu

Post by Spööl » Fri 11 Apr 2014, 06:09

Käykö erotteluun lamppuöljy Festival http://www.clasohlson.com/fi/Lamppuöljy ... al/34-9503
Jos erottelun tekee freebasena, tai miksei muutenkin, niin onko mitään vaaraa, että bensa syttyy palamaan? Entä jos käyttää lamppyöljyä? Esimerkiksi valopetroolin leimahduspiste on yli 65°C. Vaatiiko tuo leimahdus kenties jotain muutakin kuin lämpöä ja happea? Jos ja kun haluaa minimoida mahdollisen bensan joutumista lopulliseen tuotokseen, kannattaako lisätä bensiiniin vaikkapa vähän vettä jossakinvaiheessa?

Viimekertainen ensikokeilu kristallisoitumisen kanssa ei heti mennyt nappiin, joten lisäsin aivan lopuksi vielä vettä ja tein pienen haihdutuksen uudestaan, jolloin sain "jauhomaisia kiteitä" jotka toimivat erinomaisesti. En halua enää koskaan sitä dexmin makua =). Käytin viimeksi loput Zippobensat mitä oli jäljellä.

Tänään kokeilen tehdä freebasen ensimmäistä kertaa Tunnelma lamppuöljyllä, joka maksoi prismassa 5.95e/litra. Täällä hinnaksi on kerrottu n. 3-5e/litra. Täällä on aiemmin ollut myös puhetta että freebase mahdollisesti toimii hieman eritavalla kuin "normaalisti" eroteltu dxm. Näin todellakin viimekertaisten kokemusten perusteella on. Vaikutukset alkoivat vasta noin 2tunnin päästä nauttimisesta (jauhe/kapseli). Lisäksi nousut olivat erittäin hitaat, mikä oli toisaalta hyvä. Jäi se alkupaniikki ja nausea lähes kokonaan pois. Tasaisempi vaikutus tarkoittaa myös pidempää kestoa. Annos viimeksi oli 600mg+600mg, tai vähän vähemmän, kun ottaa hävikin huomioon. 12tuntia myöhemmin olin vielä aivan Dexmeissä. Buustaamisessa täytyy tuo vaikutusnopeus ja -aika toki ottaa huomioon.

Dexminkäyttöä itelläni on ollu enemmän ja vähemmän säännöllisesti ehkä reilut viisi vuotta. Käyttökertoja on vaikea arvioida, mutta sanoisin, että ainakin kymmeniä, kuitenkin varmasti alle satakunta. Viimeaikainen tahti on ollut melko hurjaa. Viimeisen kolmen viikon aikana olen käyttänyt 1200mg kahdesti viikossa. Kaikenkaikkiaan trippieni kirjo on melko laaja. Mukaan mahtuu muutama huonokin trippi, jotka ovat teemaltaan olleet kovin itsetuhoisia, tai liittyneet pakkomielteisesti kuolemaan ja/tai tappamiseen. Myös ainakin yksi egokuolema mahtuu joukkoon. Psykoottisia jälkioireita varsinkin runsaan käytön jälkeen saattaa esiintyä. Myös minulla on sellaisia esiintynyt. Vaikka tämä kaikki ei suorastaan liity erotteluun, on mielestäni tärkeää tiedostaa myös nämä asiat jos haluaa ja päättää kokeilla.

Kovin on kiinnostava tämä aine ja olen mielenkiinnolla lukenut muiden ihmisten kokemuksia. Päätin tänne rekisteröityä ja jakaa puolestani joitakin omia kokemuksiani ja jos jollakin on jotakin kysyttävää erotteluun tai muuhun liittyen, niin vastailen mielelläni täällä, tai muissa aiheeseen liittyvissä ketjuissa.

EDIT: Vielä yksi nopea kysymys. Mitenkäs tuo lamppuöljyn haihduttaminen? Joka paikassa on viitteitä siitä että se haihtuu huonosti? Tarviiko sitä tuntikausia hellan äärellä sitten viettää aikaa? Tarkoituksena tehdä siis freebase Tunnelma lamppuöljyllä.

Spööl
Tuppisuu

Post by Spööl » Sat 19 Apr 2014, 19:02

Erottelin tuossa alkuviikolla ensimmäistä kertaa tuolla Tunnelma lamppuöljyllä 3 isoa Ressua. Käytin öljyä noin 2dl. Haihdutin "kristallit" suoraan tuosta öljystä ja tuossa haihdutuksessa kesti lähes kaksi tuntia. En uskaltanut haihduttaa kuumemmalla kuin 1/6 hellalla. Haihduttamiseen käytin pienehköä lasivuokaa, josta oli sitten mukava rapsutella lopputuotosta irti. Erottelu, tai freebase onnistui loistavasti, joskin oli melko aikaa vievää. Lopputuloksena kidemäistä kristallia 1800mg joka mahtuis juurikin sopivasti neljään 00-koon kapseliin.

Yksi kapseli sisälsi siis 450mg Dexmiä, joka oli melko sopiva kerta-annos ja yksi kerrallaan buustiksi. Tällä kertaa vaikutukset alkoivat noin tunnin kuluttua, tai hieman alle. Kuten onnistuneen Dexmin kanssa aina, vaikutukset olivat voimakkaat ja buustimalla myös sen verran pitkäkestoiset, että jäi vielä yksi 450mg kapseli seuraavaan päivään. Dexmiä on tullut nautittua sen verran kovaan tahtiin viimeaikoina, että nyt on aika pitää pientä taukoa. Tämän viikon hinta 200ml Dexmille oli 7.45e. Noita erottelukamoja on jo kertynyt ison laatikollisen verran ja jotain hintaa niillekkin on tullut. Tämänkertaisen huolellisen erottelun lopputulos oli niin puhtaan oloista ja kätevää kapseloituna, että luulempa että pysyn tässä kaavassa tulevaisuudessakin.

1200mg päivälle/vuorokaudelle tuntuu olevan itselleni melko riittävä annos, eikä se verotakkaan kuin kaksi apteekkireissua. Niin ja piti vielä mainita hyviä puolia tuosta lamppuöljystä. Se on täysin hajuton ja tulee myös halvemmaksi kun esim apteekkibensa, tai zippobensa. Erottelussa kannattaa noudattaa erityistä tarkkuutta, ettei sekoita kerroksia hajuttomuuden ja kirkkauden takia. Oma riskinsä oon myös tuossa kapseloinnissa. Se syödään kapseli kerrallaan ilman mitään confirm-makua. Pahimmassa tapauksessa vahingossa saattaa tulla syödyksi 0.5g jotakin myrkkyä. Tässäpä taisi olla sitten uusimmat viimeisimmästä yskästä. Toivoisin vielä vastauksia edellisessä viestissä olleisiin kysymyksiini.

viixi
Karvakuono

Post by viixi » Wed 05 Nov 2014, 20:34

IRC wrote:resilaria, bensaa, soodatuhkaa & sitruunahappoa. Ambulanssilla sairaalaan kulkematta lähtöruudun kautta.
"Lattia meni yli katosta."
Kerosiinia :left:

SuchE
Karvakuono

Post by SuchE » Thu 11 Dec 2014, 20:13

Nonni, pitkän jahkailun jälkeen sain vihdoin hommattua kaiken, mitä deksmin erotteluun tarttee :mrgreen: Ruokasoodat uunissa, katotaan mitä tästä nyt sitte tullee... Kai eroteltu dxm säilyy jääkaapissa yön yli ihan ok? Ko aattelin, että tänä iltana saisin tuon erottelun suoritettua ja huomenna sitte ensimmäisenä aamusta kiskosin deksmit naamaan.

Jänskättää pikkasen, enpä ole ennen kemistiä pelleilly.

Illuusio

Post by Illuusio » Thu 11 Dec 2014, 23:07

SuchE wrote: Jänskättää pikkasen, enpä ole ennen kemistiä pelleilly.
Siihen tarvitsee kemiantietämystä kuitenkin tasan: 0.

Kyseessä on hyvin yksinkertainen operaatio, joka vie ruokasoodan emäksyttämisen jälkeen n. 1h.

Ei siis mitään syytä jännäilläHeh, jännäilläsiellä. :mrgreen:

Ja kyllä se siellä jääkaapissa säilyy yön yli, no worries. ;)

SuchE
Karvakuono

Post by SuchE » Fri 12 Dec 2014, 00:43

Illuusio wrote: Ja kyllä se siellä jääkaapissa säilyy yön yli, no worries. ;)
Hei jee :D Deksmit on nyt jääkaapissa oottelemassa ja tosiaan meniki kyllä yllättävän kivuttomasti koko prosessi. Seurasin aika pilkulleen ohjeita, eli toivon mukaan en kämmänny aivan suunnattomasti missään vaiheessa... pari pisaraa meni kyllä dxm-bensiiniä hukkaan(=lattialle), ko olen vaan mämmikoura. :/

Taian kyllä olla vähän ylineuroottinen, ko päätin jostain syystä pistää elmukelmua vielä kupin päälle, että varmasti säilyy(?) o_O No, toivon mukaan ei ainakaan haittaa tee tuo. Huomenna tietää jo paremmin :mrgreen:

Illuusio

Post by Illuusio » Fri 12 Dec 2014, 00:56

SuchE wrote:
Illuusio wrote: Ja kyllä se siellä jääkaapissa säilyy yön yli, no worries. ;)
Hei jee :D Deksmit on nyt jääkaapissa oottelemassa ja tosiaan meniki kyllä yllättävän kivuttomasti koko prosessi. Seurasin aika pilkulleen ohjeita, eli toivon mukaan en kämmänny aivan suunnattomasti missään vaiheessa... pari pisaraa meni kyllä dxm-bensiiniä hukkaan(=lattialle), ko olen vaan mämmikoura. :/

Taian kyllä olla vähän ylineuroottinen, ko päätin jostain syystä pistää elmukelmua vielä kupin päälle, että varmasti säilyy(?) o_O No, toivon mukaan ei ainakaan haittaa tee tuo. Huomenna tietää jo paremmin :mrgreen:
No sitten ei muutakuin herkullisia dexmin maistelu hetkiä. :D

Saanko udella annoksista? :mrgreen:

psychiCNoob
Moderator

Post by psychiCNoob » Fri 12 Dec 2014, 02:16

Joo varaudu suunnattomaan makunautintoon.. :D

Onneks en muista miltä se maistuu.
Life = The Trip

LeeviON
Lepakko

Post by LeeviON » Sat 10 Jan 2015, 17:51

Erotteluneitsyys meni just, reilut kaksi tuntia kesti kyseinen pelleily ja nyt on deksmalasi oottamassa nenän edessä, pitää vähän kerätä rohkeutta kun muistan kuinka kamalalta se viimeksi maistui.
Suuret kiitokset ohjeesta, lisäisin vielä että jos sitä lipeäpaskaa hölskyy jossain vaiheessa, varsinkin iholle, kannattaa välittömästi spruutata sitruunahappoa (veteen sekoitettuna) tai etikkaa alueelle jolle se hölskyi. Tämä nimittäin neutralisoi lipeän (vielä on ylä-asteelta mielessä että 'happo+emäs => suola+vesi' :up:).

Ostin vahingossa 150ml pullon Ressua, mutta eipä tuo haittaa. Taisi myös bensaa (Primus Powerfuel) mennä vähän liian vähän sekaan kun erottelun aloitin, mutta saa nähdä miten käy. :cheers:

Edit: Sinne kulahti, pohjanmaan kautta. Ei maistunut ihmeemmälle, käytin siis happona 1000mg C-vitamiiniporetablettia. Suosittelen sitruunahapon sijaan, maun perusteella siis.

Edit2: Jos haluaa tehostaa erotteluprosessia, ainakin periaatteessa, kannattaa aina sekoitellessa osoittaa pulloa jollain kirkkaalla valolla. Periaatteena tässä on se että fotonit nopeuttavat kaikkia orgaanisen kemian reaktioita, ja sekoitteluvaiheet tapahtuvat kahden reaktion aikana: ensin lipeällä tai soodatuhkalla muutetaan DXM-hydrobromidisuola vapaaemäkseksi, niin ettei se ole vesiliukoista, mutta liukenee hyvin ei-poolisiin liuottimiin, kuten bensaan.
Toisessa vaiheessa muutetaan se takaisin joko sitruunahapolla sitraattisuolaksi, tai C-vitamiinilla (eli askorbiinihapolla) askorbaattisuolaksi, jolloin se taas liukenee hyvin poolisiin liuottimiin kuten veteen, ja samalla tietysti huonommin ei-poolisiin. Eli tässä vaiheessa se "tippuu" bensasta liuetakseen veteen.
Tulipa paljon tekstiä..
zero wrote:mikset saatana menis työhaastatteluu? minä vedän lippuviinan ja kourallisen tennareita ja työkkärii. mikset sinä menisi EDES TYÖHAASTATTELUUN? ET SÄ SITÄ DUUNIA KUMMINKAA SAA!
Not even milk can stop me now!

hydrastic
Tuppisuu

Post by hydrastic » Sat 31 Jan 2015, 23:13

parantaako C-vitamiinilla erottelu lopputuloksen makua kuinka? kun meitsil on joka kerta meinannu laatta lentää jo ton sitruunahapon takia ja ärsyttää mahaa todella paljon vaikka mitä yrittäs vetää päälle... :x

Mushru
Moderator

Post by Mushru » Sat 31 Jan 2015, 23:25

^ IMO ei oo niin hapanta kun c-vitamiini poretabuja käyttää erottelussa toisin kuin sitruunahapon kanssa on aika stydin makuista.
Myöskin maito tms. tasapainottaa sitä happamuutta kun kiskasee dexmien perään, ei maha mee nii sekaisin. :)
. . . (--) °
~ Foliot hattuun ja oliot vittuun
Dexma wrote:Sä oot mun peppuni henkinen peppumentoori! Sensei Mushru :D

LeeviON
Lepakko

Post by LeeviON » Mon 02 Feb 2015, 17:12

On se joo paaaljon helpompi saada alas C-vitamiinilla. Ne apteekin 1000mg sitruunaporetabletit on aika.. apteekkihintaisia (täälläpäin 6,03€ / 20kpl. Mainittakoon vertailun vuoksi että 200 Ressu on samassa puljussa 8,64€) mutta riittävät tietysti 20 erotteluun joten ei pitäisi paljoa painaa hinta.
Just valmistuu 600mg satsi kohta menee alas 8) ei edes tarvinnut ohjeita lukea, a/b-erottelu yksinkertaisimmillaan kyseessä.

Edit: hihii, jännä kun deksma näyttäis toimivan mulla enemmän opiaattina kuin dissona.. nuokuttaa, kutittaa niin perkeleesti (onneksi on antihistamiineja), euforiaakin pukkaa :)
Tietysti niillä on jotain yhteistä, kun deksma muistaakseni muistuttaa kodeiinia tjtn.

Edit2: hui vittu toi kutina meni yli kaiken, alla oli kunnolla ataraxia ja heinixiä mutta oli yhtä helvettiä. onneks sain vaatteet pois päältä että pääs kuumaan suihkuun. Suihkussa kannattaa lyhyillä kynsillä tai karkealla pesusienellä raaputella niin paljon kun sielu sietää. Auttaa niin ihanasti :)
Saattaa olla plaseboa tjs., mutta tuntuu että pajan polttokin auttaisi ainakin hetkellisesti kutinaan.
Menin melkein shokkitilaan kun alkoi toi kutina, en pystynyt tekemään mitään. Oisko allerginen reaktio kyseessä, tai myrkytystila? Myrkytystilaa mietin sen takia että käyttämäni NaOH, Putki-Peto, sisältää valkoisten lipeäkiteiden lisäksi jotain suoraan sanottuna alumiinifoliolta näyttävää silppua, joka liukenee todella hitaasti ekassa ravistelussa. Mitähän mahtaa olla ja onko vaarallista?
zero wrote:mikset saatana menis työhaastatteluu? minä vedän lippuviinan ja kourallisen tennareita ja työkkärii. mikset sinä menisi EDES TYÖHAASTATTELUUN? ET SÄ SITÄ DUUNIA KUMMINKAA SAA!
Not even milk can stop me now!

PsychedelicBear666
Karvakuono

Post by PsychedelicBear666 » Wed 20 May 2015, 01:35

Kusinkohan tuon erottelun jotenkin vaikka tein täsmälleen noiden ohjeiden mukaan. Meinaan odotin että maku olisi ollut pahempi, nyt oikeastaan tykkäsin siitä litkusta. Maistuin lähinnä sitruunamehulta.

Huiko
LD50

Post by Huiko » Wed 20 May 2015, 06:40

No? Toimiko? :)

Jos ei, niin tuliko tehtyä soodatuhka kunnolla? Muutoin en keksi mikä voisi mennä vikaan. Itse tehdyt ainesosat VOI mennä pieleen jos ei ihan osaa ja ehkä vähän koheltaa.
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.

Metku
Kameleontti

Post by Metku » Wed 20 May 2015, 09:22

Vinkkinä resilarin erottelijoille, jos tuntuu, että se vastaeroteltu DXM maistuu liian pahalta niin kannattaa laittaa jääkaappiin/pakastimeen hetkeksi.
Ero oli kuin maan ja taivaan välillä kun annoin olla yön yli jääkaapissa, ei edes tullut oksennus refleksiä kun joi lasin tyhjäksi.
In the land of the blind, one-eyed man is the king

PsychedelicBear666
Karvakuono

Post by PsychedelicBear666 » Wed 20 May 2015, 10:16

Kallio wrote:No? Toimiko? :)

Jos ei, niin tuliko tehtyä soodatuhka kunnolla? Muutoin en keksi mikä voisi mennä vikaan. Itse tehdyt ainesosat VOI mennä pieleen jos ei ihan osaa ja ehkä vähän koheltaa.
Ei toiminut. :( Valvoin sitten aamu kahdeksaan, että apteekki aukesi ja hain toisen pullon. Itsekin ajattelin, että tuo soodatuhka siinä varmaan meni pieleen. Nyt yritin tehdä huolellisemmin. Äsken join, joten eiköhän tunnin päästä ole selvillä onnistuiko tällä kertaa. Nyt en tosin heittänyt sitä sorbitolimössöä pois vaan säästin sen varmuuden vuoksi. Kolmatta pulloa kun ei jaksaisi käydä hakemassa.

Edit. Nyt taisi erottelut onnistua. Tunti nauttimisesta ja alkaa aika ihme olot olla.