Niin kai tuo siihen asti säilyy? menee varmaan tyhmien kysymysten lokeroon mutta halusin vaan varmistaa

Säilyyhän se resilarpullokin.Vape wrote:Kui hyvin tuo eroteltu litku säilyy huoneenlämmössä? Erottelin 200ml mut tajusin näin jälkikäteen et vois vielä pienen pullon tohon kyljeks ostaa, mutta rahaa tulee vasta parin viikon päästä.
Niin kai tuo siihen asti säilyy? menee varmaan tyhmien kysymysten lokeroon mutta halusin vaan varmistaa
Paitsi jos siinä on jotain mikä liukenee veteen ja ei tee freebasea.Kopiokissa wrote:Sen kaiken bensan saa kyllä pois siitä litkusta jos vähän viittii vaivaa nähdä...
Joo mut puhuttiin lamppuöljyistä yms kerosiineista.Kopiokissa wrote:No se, ainakaa tossa mun "white gas" -pullossa ei oo mitää muuta ku sitä itteään ja vettä.
Totta :SSahkoinenVelho wrote:Jos pelottaa niin voihan bensan "puhdistaa" ravistelemalla sitä veden kanssa useita kertoja ja ottamalla bensan talteen, ja haihdutustestillä saa myös selville sisältääkö bensa mitään epämääräisempiä epäpuhtauksia.
En tiedä mitä se white gas maksaa, mutta tuskinpa vähemmän kun 3e/litra? Jokuhan täällä mainitsi, että erottelu onnistuu yhtä hyvin silläkin.Kopiokissa wrote:Miksi joku käyttäisi lamppuöljyä erotteluun? Toi White gas on halvempaa..
Niin ja olettaisin että lentopetroolin tankkaaminen on vielä halvempaa ja se on vielä hivenen jalostetumpaa kuin valopetroli (lamppuöljy).Ketsi wrote:En tiedä mitä se white gas maksaa, mutta tuskinpa vähemmän kun 3e/litra? Jokuhan täällä mainitsi, että erottelu onnistuu yhtä hyvin silläkin.Kopiokissa wrote:Miksi joku käyttäisi lamppuöljyä erotteluun? Toi White gas on halvempaa..
Englannin kieli ei ole vahvin osa-alueeni mutta onko tämä sama kuin edellä kuvattu menetelmä?If you want to use the precipitation method, all you have to do is add sodium hydroxide to the cough formula as described above, until the DXM precipitates out. Let it stand (or centrifuge it), and filter. The (very fine) powder that hopefully was caught by the filter paper is the DXM free base. I don't know whether the precipitation method works with DXM+guaifenesin preparations.
Itse olen monesti kokeillut,toimii ihan ok. Hävikkiä varmasti on ja se mömmö palaa erittäin helposti pohjaan.Siro wrote:Ajattelin, että mitä jos erottelun tekeekin loppuun asti ja sitten haihduttaa kaiken turhan pois? Mitä tapahtuu?
Dexma wrote:Sä oot mun peppuni henkinen peppumentoori! Sensei Mushru![]()
No hei hyvä tietää! Pitää kokeilla ensi kerralla pienemmällä päärällä tuotaMushru wrote:Itse olen monesti kokeillut,toimii ihan ok. Hävikkiä varmasti on ja se mömmö palaa erittäin helposti pohjaan.Siro wrote:Ajattelin, että mitä jos erottelun tekeekin loppuun asti ja sitten haihduttaa kaiken turhan pois? Mitä tapahtuu?
Mutta ihan mahdollista siis ei siinä.
Noissa ihan perus erotteluohjeissa tulee kaikissa hävikkiä aika rajusti muutenkin. Ihan hyviin tuloksiin pääsee jos jaksaa sekoittaa kunnolla joka vaiheessa tarpeeksi rajusti ja tarpeeksi kauan (olettaen, että ko. prosessi tehdään käsin). Se on vain aikaa vievää ja raskasta joten esim. tehosekoitin on ihan kätevä jokakodista löytyvä apuväline. Normaalisti käytössä ei kuitenkaan ole mitään sellaisia kemikaaleja mitä normaali keittiövälineet ei kestäisi... paitsi tietysi vahvat emäkset ja lasi ei ole paras mahdollinen yhdistelmä.Mushru wrote:Itse olen monesti kokeillut,toimii ihan ok. Hävikkiä varmasti on ja se mömmö palaa erittäin helposti pohjaan.Siro wrote:Ajattelin, että mitä jos erottelun tekeekin loppuun asti ja sitten haihduttaa kaiken turhan pois? Mitä tapahtuu?
Mutta ihan mahdollista siis ei siinä.
Mä olen onnistunu kaks kertaa sössimään tuon erottelun. Vikaan meni luultavasti siinä että ensimmäisten kerrosten en antanut tarpeeksi kauan erottautua eri kerroksiin. Nyt kun olen siinä odotellut puolituntia vähintään niin on onnistunut hyvinDesse wrote:Tuli eilen eroteltua näillä ohjeilla, ja onnistui kyllä lähes täydellisesti.
Hyvät on ohjeet! Jos näillä ohjeilla menee plörinäksi, niin siinä vaiheessa vika on kyllä jossain muussa kuin ohjeissa..