Dekstrometorfaanin erottelu aloittelijalle

Keskustelua dissosiatiiveista ja delirianteista.
Vape
Lepakko

Re: Dekstrometorfaanin erottelu aloittelijalle

Post by Vape » Thu 08 Nov 2012, 15:38

Kui hyvin tuo eroteltu litku säilyy huoneenlämmössä? Erottelin 200ml mut tajusin näin jälkikäteen et vois vielä pienen pullon tohon kyljeks ostaa, mutta rahaa tulee vasta parin viikon päästä.
Niin kai tuo siihen asti säilyy? menee varmaan tyhmien kysymysten lokeroon mutta halusin vaan varmistaa :oops:

Infitialis
Apteekki

Post by Infitialis » Thu 08 Nov 2012, 16:57

Vape wrote:Kui hyvin tuo eroteltu litku säilyy huoneenlämmössä? Erottelin 200ml mut tajusin näin jälkikäteen et vois vielä pienen pullon tohon kyljeks ostaa, mutta rahaa tulee vasta parin viikon päästä.
Niin kai tuo siihen asti säilyy? menee varmaan tyhmien kysymysten lokeroon mutta halusin vaan varmistaa :oops:
Säilyyhän se resilarpullokin.
Parhaat karstat on pohjalla.

King Ink
Moderator

Post by King Ink » Thu 08 Nov 2012, 17:48

Jos oot sitruunahappoon erotellu, niin eikös sitruunahappo oo säilöntäaineenakin käytetty juttu? Ei oo omaa kokemusta vanhasta dexmistä, yleensä menee aina samana iltana kaikki.. mutta oon tainnut kuulla/lukea, että se toimii, vaikka väri saattaa muuttua tai jotain muuta omituista.

Hippisaukko
Apteekki

Post by Hippisaukko » Thu 08 Nov 2012, 19:21

jääkaapissa säilyy ainakin useita kuukausia. Väri muuttui minun litkussani tummemmaksi ja rakenteesta tuli vähän "siirappimaista". Ja maku muuttui saatanallisemmaksi.
[12:51] AlbertFish sä oot vaan nuori know-it-all tyttönen
[12:51] AlbertFish vaikka kissa luuleeki saaneensa tiikerin raidat ni kaukana oot

hörhö
Psykonautti

Post by hörhö » Wed 09 Jan 2013, 20:50

Joskus kun ei meinaa tuo freebase lähteä kristallisoitumaan olen lämmittänyt vesihauteessa olevalla lämpimällä vedellä uudestaa sen jälkeen yleensä lähtee.Laitoin jopa jääkaappiin mutta ei sanonut mitää kevyt uudelleen lämmitys on toiminut itselläni.Omituista ku joskus lähtee hyvin toisinaan ei sitten millään
Pitää olla välillä sekaisin jotta saisi ajatukset selkeäksi tai sitten olen enemmän sekaisin selvinpäin.

King Ink
Moderator

Post by King Ink » Thu 10 Jan 2013, 01:39

Ootteko fiktanneet, että millaisia määriä ootte saaneet freebasena? Minkälaista erotteluhukkaa?

hörhö
Psykonautti

Post by hörhö » Mon 14 Jan 2013, 00:39

Onhan tuota fiktailtu kerran eroteltiin 5 pulloa ja freebasea oli n.2500mg sitten 2 pullon erotteluissa luku on vaihdellut välillä 600-950mg.Freebasenahan yleensä painoa vähenee sen 30% mutta taitaa epäpuhtaudet kompensoida tätä riippuu varmaan menetelmistä ja käytetyistä kemikaaleista.Yleensäkkin mitä isompia satseja erottelee sitä paremmin tuo onnistuu.
Pitää olla välillä sekaisin jotta saisi ajatukset selkeäksi tai sitten olen enemmän sekaisin selvinpäin.

Breaker
Karvakuono

Post by Breaker » Thu 24 Jan 2013, 23:37

Karseimman makuinen eväs mitä koskaan olen suuhuni tunkenut tämä DXM.
Eikä olokaan ollut kovin kaksinen siihen hypeen nähden mitä olin tuolloin vuosia vuosia sitten kuullut tästä. :roll:

Ketsi
Tuppisuu

Post by Ketsi » Thu 31 Jan 2013, 18:37

Noissa lamppuöljypulloissa lukee, että saattaa olla hengenvaarallista hengitettynä tai nieltynä ja sisältää raskasmetalleja. Apteekin bensassa on taas vain "haitallinen"-merkki. Kuumottaa hieman lähteä sillä öljyllä leikkimään :)

Hippisaukko
Apteekki

Post by Hippisaukko » Thu 31 Jan 2013, 22:01

Sen kaiken bensan saa kyllä pois siitä litkusta jos vähän viittii vaivaa nähdä... :roll:
[12:51] AlbertFish vaikka kissa luuleeki saaneensa tiikerin raidat ni kaukana oot

Infitialis
Apteekki

Post by Infitialis » Thu 31 Jan 2013, 22:03

Kopiokissa wrote:Sen kaiken bensan saa kyllä pois siitä litkusta jos vähän viittii vaivaa nähdä... :roll:
Paitsi jos siinä on jotain mikä liukenee veteen ja ei tee freebasea.

Hippisaukko
Apteekki

Post by Hippisaukko » Thu 31 Jan 2013, 22:27

No se, ainakaa tossa mun "white gas" -pullossa ei oo mitää muuta ku sitä itteään ja vettä.

SahkoinenVelho
Kameleontti

Post by SahkoinenVelho » Thu 31 Jan 2013, 22:33

Jos pelottaa niin voihan bensan "puhdistaa" ravistelemalla sitä veden kanssa useita kertoja ja ottamalla bensan talteen, ja haihdutustestillä saa myös selville sisältääkö bensa mitään epämääräisempiä epäpuhtauksia.

Infitialis
Apteekki

Post by Infitialis » Thu 31 Jan 2013, 23:14

Kopiokissa wrote:No se, ainakaa tossa mun "white gas" -pullossa ei oo mitää muuta ku sitä itteään ja vettä.
Joo mut puhuttiin lamppuöljyistä yms kerosiineista.
SahkoinenVelho wrote:Jos pelottaa niin voihan bensan "puhdistaa" ravistelemalla sitä veden kanssa useita kertoja ja ottamalla bensan talteen, ja haihdutustestillä saa myös selville sisältääkö bensa mitään epämääräisempiä epäpuhtauksia.
Totta :S

Ei kyllä jaksais nähdä vaivaa kuumoteltujen epäpuhtauksien takia. Kaippa sitä samanverran paskaa hengittelee liikenteessäkin.

Hippisaukko
Apteekki

Post by Hippisaukko » Thu 31 Jan 2013, 23:34

Miksi joku käyttäisi lamppuöljyä erotteluun? Toi White gas on halvempaa..

Ketsi
Tuppisuu

Post by Ketsi » Thu 31 Jan 2013, 23:46

Kopiokissa wrote:Miksi joku käyttäisi lamppuöljyä erotteluun? Toi White gas on halvempaa..
En tiedä mitä se white gas maksaa, mutta tuskinpa vähemmän kun 3e/litra? Jokuhan täällä mainitsi, että erottelu onnistuu yhtä hyvin silläkin.

Infitialis
Apteekki

Post by Infitialis » Fri 01 Feb 2013, 00:00

Ketsi wrote:
Kopiokissa wrote:Miksi joku käyttäisi lamppuöljyä erotteluun? Toi White gas on halvempaa..
En tiedä mitä se white gas maksaa, mutta tuskinpa vähemmän kun 3e/litra? Jokuhan täällä mainitsi, että erottelu onnistuu yhtä hyvin silläkin.
Niin ja olettaisin että lentopetroolin tankkaaminen on vielä halvempaa ja se on vielä hivenen jalostetumpaa kuin valopetroli (lamppuöljy).
Molempien pitäisi olla kait hyvinkin puhtaita tuotteita ainakin käyttötarkoitukseensa nähden.

Edit: niin ja petroliahan tuo white gaskin googlen mukaan oli

Petri6
OD

Post by Petri6 » Mon 04 Feb 2013, 19:57

Mahtaakohan 2 ruokalusikallista soodatuhkaa riittää 400ml Resilarin erotteluun? Entäs jos ei riitä, niin erottuuko kuitenkin suurin osa, vai meneekö kokonaan vituiksi? Tuli vasta kotona mieleen, että tuota ruokasoodaa ei välttämättä ollutkaan kaapissa riittävästi.

edit: kerrokset ainakin erottuivat niinkuin pitääkin ja äsken tämän karmean makuisen nesteen kaadoin kurkkuuni, joten we shall see.
edit2: Toimii kyl robotti.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun

Vape
Lepakko

Post by Vape » Wed 06 Feb 2013, 14:31

ostin kahdesta eri apteekista putelit resilaria, toinen 150ml toinen 200ml, ja huomasin et 200ml pullossa ei oo ollenkaan glyserolia( tai kyljessä ei ainakaan ollut merkintää). onko tällä merkitystä erottelussa?

luin myös selosteesta että ei pitäis bupropionikuurin yhteydessä nauttia, riittääkö että jätän päivän pillerin väliin vai pitääkö olla pari kolmekin päivää taukoo?

Pen
OD

Post by Pen » Wed 06 Feb 2013, 19:08

Eipä toi erotteluun vaikuta mitenkään.

Olio
Kameleontti

Post by Olio » Thu 28 Feb 2013, 19:12

Mun maha kestää raakana :P

Pussukka
Tuppisuu

Post by Pussukka » Sun 21 Apr 2013, 00:12

Näitä tuli rukkailtua 90-luvun lopussa aika paljonkin mutta hieman eri metodilla.
Olisinkin nyt kiinnostunut tietämään kahden tekniikan eroista.
Eli miten tehtiin:
1. Pullo ressua tai Lagun-merkkistä vastaavaa tavaraa.
2. Ressu 1,5l muovipulloon ja perään saman verran vettä.
3. Käytimme silloin ns. Apteekin lipeää joka oli rakeina valtavassa 1kg pötössä , näitä sekaan sellainen 30-50 "raetta".
4. Suunnilleen 15min ravistelu että nousi mahdollisimman paksu vaahto pullon yläosaan. (Joskus meni huomattavasti pidempäänkin)
5. Tämä liemi sitten kahvinkeittimen suodatin osasta lävitse , tuli hankittua 30mk kahvinkeitin silloin vain tähän tarkoitukseenkin.
6. Suodatinpussi osaan tarttunut vaahto sitten nostettiin syvälle ruokalautaselle ja päälle ruiskautettiin sitruunatiivistettä (keltainen sitruunan muotoinen purkki , vihreä korkki).
7. Odotellaan että vaahto liukenee sitruunaliemeen ja naama irveessä kurkusta alas.

Päälle oli tapana polttaa savut, yleensä lätkää en tiedä liekkö mitään merkitystä tällä tiedolla, ja sitten odoteltiin se 1-3t että alkoi "maanjäristykset".
Ajattelin pitkästä aika testailla miten ko. tavara toimii näin vähän aikuisempana ja aloin selailemaan eri sivuja eksyin sitten myös tänne.
Onko tämä menetelmä huonompi esim. hyötysuhteeltaan tai voimakkuudeltaan kun nykyiset ohjeet näyttävät olevan käytännössä kaikki tuon Zippo-bensan käyttöön perustuvia?

Tässä lainaus erowidistä.
If you want to use the precipitation method, all you have to do is add sodium hydroxide to the cough formula as described above, until the DXM precipitates out. Let it stand (or centrifuge it), and filter. The (very fine) powder that hopefully was caught by the filter paper is the DXM free base. I don't know whether the precipitation method works with DXM+guaifenesin preparations.
Englannin kieli ei ole vahvin osa-alueeni mutta onko tämä sama kuin edellä kuvattu menetelmä?

Rilono
Karvakuono

Post by Rilono » Fri 24 May 2013, 11:59

Tänään olis tarkoitus lähteä liikkeelle ~1600 mg DXM. En suinkaan vedä tuota kaikkea yksin vaan yhdessä muijan kanssa.

Kokeilen erotella illemmalla lamppuöljyllä ja kaustisella soodalla, ensimmäinen kerta noilla. Ennen on menty zipolla ja soodatuhkalla mutta uunissapitovaihe kyrsii hajuhaitan takia ja zippo on pirun kallista ei niin satunnaisesti käyttävälle..

Pitää infoilla tässä miten hyvin onnistuu suhteessa soodatuhkaan ja zippoon. Noilla on kuitenkin useampi kymmen erottelu takana joten huomaan kyl eron.

Edit. Erottelu onnistui tosi hyvin. Kaustisella soodalla tuntuu tumma sorbitolipaska erottuvan paremmin kuin soodatuhkalla. Lamppuöljykin toimii moitteettomasti. Keittelin loppuliuosta niin pitkään ettei ollut jäljellä kuin pieni hörppy ja huitaistiin kumppanin kanssa alas.. muistikuvat illasta ovat vaan kovin hataria ja tunnin blackouttikin tuli väliin mut huomasi että hauskaa oli ollut. Olkkari oli kuin trombin jäljiltä :P

Eli varotuksen sana keittelijöille: mitä kauemmin keität (vähemmän juotavaa) sen tujummin nousee päähän ja blackoutin riski suurenee.

Siro
Tuppisuu

Post by Siro » Thu 18 Jul 2013, 15:05

Kiitos tästä selkeästä ohjeesta!

Yksi juttu on tosin jäänyt vähän vaivaamaan. Lueskelin topicin läpi, mutta en ollut ihan varma asiasta, joten kysyn nyt itse asiaa. Eli siis tuosta freebasesta. Kun erottelu tapahtuu muuten ihan normaalisti, mutta viimeistä happo vaihetta ei tehdä vaan bensa haihdutetaan pois. Ajattelin, että mitä jos erottelun tekeekin loppuun asti ja sitten haihduttaa kaiken turhan pois? Mitä tapahtuu?

Erottelimme kerran kaverin kanssa X määrän dexua ja joimme puoliksi. Kaverini ei saanut kaikkea alas, joten kokeilimme haihduttaa vettä pois. Haihdutimme kuitenkin kaiken mitä pystyi ja tuloksena oli kellertävää toffeemaista mössöä. Tein siitä pienen pallon ja nielin. Kamalan makuista (yllätysyllätys) ja kemikaalisen makuista. Kaverini kääri loput pommiin ja otti itse. Koska kaverini otti sen en osaa sanoa toimiko.

Olisiko tässä kuitenkaan mitään perää, että aikaan saa kiinteää tavaraa ja bensankin saa talteen? Kokemuksia?

Mushru
Moderator

Post by Mushru » Thu 18 Jul 2013, 21:10

Siro wrote:Ajattelin, että mitä jos erottelun tekeekin loppuun asti ja sitten haihduttaa kaiken turhan pois? Mitä tapahtuu?
Itse olen monesti kokeillut,toimii ihan ok. Hävikkiä varmasti on ja se mömmö palaa erittäin helposti pohjaan.

Mutta ihan mahdollista siis ei siinä.
. . . (--) °
~ Foliot hattuun ja oliot vittuun
Dexma wrote:Sä oot mun peppuni henkinen peppumentoori! Sensei Mushru :D

Siro
Tuppisuu

Post by Siro » Thu 18 Jul 2013, 21:52

Mushru wrote:
Siro wrote:Ajattelin, että mitä jos erottelun tekeekin loppuun asti ja sitten haihduttaa kaiken turhan pois? Mitä tapahtuu?
Itse olen monesti kokeillut,toimii ihan ok. Hävikkiä varmasti on ja se mömmö palaa erittäin helposti pohjaan.

No hei hyvä tietää! Pitää kokeilla ensi kerralla pienemmällä päärällä tuota :)

Poppy
Lepakko

Post by Poppy » Fri 09 Aug 2013, 20:58

Mushru wrote:

Noissa ihan perus erotteluohjeissa tulee kaikissa hävikkiä aika rajusti muutenkin. Ihan hyviin tuloksiin pääsee jos jaksaa sekoittaa kunnolla joka vaiheessa tarpeeksi rajusti ja tarpeeksi kauan (olettaen, että ko. prosessi tehdään käsin). Se on vain aikaa vievää ja raskasta joten esim. tehosekoitin on ihan kätevä jokakodista löytyvä apuväline. Normaalisti käytössä ei kuitenkaan ole mitään sellaisia kemikaaleja mitä normaali keittiövälineet ei kestäisi... paitsi tietysi vahvat emäkset ja lasi ei ole paras mahdollinen yhdistelmä.

Desse

Post by Desse » Sat 26 Oct 2013, 01:52

Tuli eilen eroteltua näillä ohjeilla, ja onnistui kyllä lähes täydellisesti. :D

Hyvät on ohjeet! Jos näillä ohjeilla menee plörinäksi, niin siinä vaiheessa vika on kyllä jossain muussa kuin ohjeissa.. :mrgreen:

levylaatikko
Psykonautti

Post by levylaatikko » Sat 26 Oct 2013, 14:16

Desse wrote:Tuli eilen eroteltua näillä ohjeilla, ja onnistui kyllä lähes täydellisesti. :D

Hyvät on ohjeet! Jos näillä ohjeilla menee plörinäksi, niin siinä vaiheessa vika on kyllä jossain muussa kuin ohjeissa.. :mrgreen:
Mä olen onnistunu kaks kertaa sössimään tuon erottelun. Vikaan meni luultavasti siinä että ensimmäisten kerrosten en antanut tarpeeksi kauan erottautua eri kerroksiin. Nyt kun olen siinä odotellut puolituntia vähintään niin on onnistunut hyvin :) pätevät ohjeet, koko prosessin muistaa helposti ulkoa parin ensimmäisen kerran jälkeen.

OffTopic EDIT: erottelin eilen dexmin humalassa, saas nähdä onnistuiko. Join kuus lonkkua ja ajantaju oli kokonaan poissa, joten en tiedä meninkö munaamaan :roll: . No anyweis tnä illalla saas nähdä onnistuinko :) kyllä sen verta helppo toimenpide vaikka se saattaakin kuulostaa hankalalta jossei sitä ole aikaisemmin tehnyt.. Mutta suosittelen joo kokeilemaan, se on todellakin helppo toimenpide ! :)
The mind is everything. What you think, you become. -Buddha :)

levylaatikko
Psykonautti

Post by levylaatikko » Tue 05 Nov 2013, 22:27

En pysty editoimaan edellistä viestiäni...

Olen jälleen munannut yhden erottelun... Pakko kysyä tyhmä kysymys tyhmyyteni vuoksi... Sellainen tarkentava kysymys siis että onko ihan normaalia että bensiinin lisäyksen ja runsaan sekoittelun jälkeen kerrokset tulevat heti näkyviin epäselkeästi; tai siis oikeastaan kysyn että kauanko nuiden kerrosten (sorbitoli- ja bensiini) pitäisi antaa erottautua? (Luulen siis että vika on siinä että munaan...) Ainakin viimeksi erotellessani puolet bensasta oli kadonnut, ja odotin tuolloin vartin verran, sillä kerrokset olivat näkyvissä alusta asti... Kun ohjeissa ei lue että kauanko pitää odottaa että kerrokset ovat erottuneet (sillä ne ovat jo heti ravistelun jälkeen näkyvillä)...

Sori jos tämä oli tyhmä kysymys, mutta minä vain olen tässä asiassa varmasti tyhmä sillä olen niin monta kertaa munannut :oops:

Olisiko tunti sopiva aika odottaa; sillä ainakaan nuo kerrokset mitä tälläkin hetkellä odotan erottuvan, eivät 'liikahda' suuntaan eikä toiseen... Eli kai tässä pitää odottaa runsaasti???
The mind is everything. What you think, you become. -Buddha :)