Ooh, Salli...

Tää on kyllä niin The Herb. Näyttää sulle asioita ihan sillä omalla Salli-tyylillään. Ja käänteistolernassi pakottaa käyttäjän tosiaankin tutustumaan portaittain, ettei voi kertaheitolla mennä ryminällä läpi. Näin ainakin omasta mielestäni.
Itse pääsin tätä kokeilemaan ensimmäisen kerran Amsterdamin Nieuw Slotenissa kanaalin varrella 17-vuotiaana, tais piipusta mennä viiden päivän aikana kaikki 5-20x väliltä. Näyt tulivat naamalle sellasella voimalla ja viekkaudella, että vasta parin kk päästä sain jotain kuvaa siitä mitä oikeasti tapahtui.
Kävin tripeillä läpi tunneskaaloja ärtymyksen(melkein vihan) ja rakkauden välillä. Todella raskaita fyysisiä tunteita, yhdessä kohtaa tuntui jo siltä, että sydämmeni tunkisi läpi rintakehästäni.
Maan kuori tuli hyökyaallon lailla mua vastaan, pitäen sellaista kuohuvaa ääntä, ottaa mut repäisevästi ja samalla lempeästi mukaansa, sitten herään siltä samalta puun juurelta, missä poltin salviaa.
Usein tuli sellanen olo, etten itse ohjannut kehoani, vaan joku teki sen mun puolesta. Höpisin omiani; "Salli tahtoo lisää"
Kasvit tuntuivat mystisiltä ja hehkuivat sellasta omaa valoaan.
15min hujahti ohi niin että se tuntui 15 sekunnilta.
Nää tuntemukset tekee näistä matkoista muistettavia ja kunnioitettavia.
Se on uni.
Se on osia unista.
Lapsuuden unista.
Yrittää herättää johonkin..
Matkojen jälkeen olo oli mietteliäs ja jotenkin puhtaampi. Jotain se sai liikkeelle mun psykkeessä, ehdottomasti vain hyvää.
Haluaisin tämän kasvamaan mun puutarhaan, ehkä joku kaunis päivä.

Onks kellään tietoa, että onks kukaan tuonu pistokkaita Hollannista?
Respect oi Salli, tuli oikeen ikävä kun rupes muistelemaan.