Salvia Divinorum

Keskustelua dissosiatiiveista ja delirianteista.
deckard
Psykonautti

Re: Salvia Divinorum

Post by deckard » Wed 06 Apr 2011, 15:48

King Ink wrote:Kerran salviatripin jälkimainingeissa tunsin ihan älytöntä fyysistä kipua, raajoissa ja rinnassa, mahassa tuntui myös pahalta.
Ihan kipua, ei mitään jännitystä. Alkoi sen jälkeen kun palauduin tähän todellisuuteen. En tajuu mistä tommonen voi johtuu, mut hirveeltä se tuntui.
Onneks ei 5 minuuttia pidempään kestänyt.
Olisitko kenties voinut kolhia ittes johonkin tietämättäs, sillon kun olit täysin uppoutuneena trippiin? En meinaan ole ennen kuullut että jollain olis pelkästään salvinorin A:n vaikutuksista tullut mitään kipua, puhumattakaan noinkin pahoista.

King Ink
Moderator

Post by King Ink » Wed 06 Apr 2011, 19:59

En usko, enkä kanssaolioidenkaan mukaan kolhinut itseeni mihinkään.
Toi on ainut kerta salvian kanssa, kun oon moisia kipuja saanut. Vaikka muuten kokemukset harvemmin kovin mukavia ovat olleet.

wRRa
Moderator

Post by wRRa » Thu 07 Apr 2011, 01:06

Yhellä salviatripillä olin leijaa lennättämässä niityllä ja sit taivaalta tuli sellanen neuloilla vuorattu putki joka imas mut sisäänsä ja kulkeuduin sen läpi tähän todellisuuten. Sattui aivan vitusti. Tuntui siltä kuin olis nyljetty elävältä. Vaatteet tuntui tosi karhealta ja kamalalta päällä.

Salvia kuitenkin ilmeisesti vaikuttaa jotenkin katkomalla hermoratojen välisiä yhteyksiä väliaikaisesti (tai näin on väitetty), eli miksipä ei voisi myös kipuhermostoon vaikuttaa?
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."

Aesma
OD

Post by Aesma » Thu 07 Apr 2011, 10:27

Mullakin on aina salvian kanssa kipuja ja niinkuin wrra sanoi vaatteet tuntuu kokemuksen jälkeen ja aikana todella epämukavilta, karheilta ja pistäviltä ja KUIVILTA...

deckard
Psykonautti

Post by deckard » Thu 07 Apr 2011, 15:30

Joo siis toi nyt on ihan normaali juttu, mulla ja kavereilla tulee kans melkeen jokaisen tripin jälkeen semmonen vitun epämukava hiki ja vaatteet tuntuu tosi karheilta ja vittumaisilta, mut rupesin vaan ihmetteleen ku king ink sano että "älytöntä fyysistä kipua".

Voevitalis
Karvakuono

Post by Voevitalis » Fri 08 Apr 2011, 23:27

Salvia oli kyllä jännä kokemus. Kuin lekalla olisi päähän lyöty, tai pikemminkin kuin olisi lyönyt lekalla itseään päähän.

Olin siis ekaa kertaa polttamassa salviaa (20x extractia). Kinkkisen Inkki antoi liekkiä kun otin hitin bongista. Pidättelin savuja n. 10 sekunttia kunnes aloin "virtaamaan" musiikin mukana. 15 sekunnin kohdalla taisin sanoa Kinkille jotain tyyliin: "toimii ja vitun kovaa." Sitten mentiinkin jo niin kovalla vauhdilla, etten tiennyt olinko jo puhaltanut keuhkoni tyhjäksi vai pidättelinkö vielä savuja. Tunsin olevani jonkinlainen henkiminä, joka virtasi musiikin mukana ja puhalteli savuja (jäin luuppaamaan sitä savujen puhaltamista) 2d-palikka-maailmassa.

Sellasta.

foghat
Psykonautti

Post by foghat » Sun 17 Apr 2011, 06:19

Nyt on nautiskeltu lehtimurskaa polttamalla. Mukavasti rentouttavaa, vähän ku ruohoa polttaisi. Pitäs päästä nauttimaan jotain extractia, kiinnoostaisi kovasti. Mutta kyllä tää pelkkä lehtimurskakin on poltettuna mukavaa. Rentouttaa jos ei muuta. :)

Sleeveless
Psykonautti

Post by Sleeveless » Wed 25 May 2011, 22:19

Mikä tapa nauttia on paras ensikertalaiselle? Olen kuullut että hyvin pieni määrä 5xää tai ihan vaan lehtien pureskelu on hyvä tapa tutustua salviaan.

Aesma
OD

Post by Aesma » Thu 26 May 2011, 18:26

Sleeveless wrote:Mikä tapa nauttia on paras ensikertalaiselle? Olen kuullut että hyvin pieni määrä 5xää tai ihan vaan lehtien pureskelu on hyvä tapa tutustua salviaan.
No eiköhän vastaus ois löytynyt kun oisit vaan selannut tätä topiccia.
Vastaan nyt kuitenkin että extractia suosittelisin ihan murusia vaan polttamaan bongista(kaikki savut kerralla ja pidätä henkeä niin kauan kuin vaan haluat), siitä sit lähet lisäilee varovasti annoksii ja kokeilee. On meinaa vahva hallusinogeeni.
Itse suosittelen jos mahdollista niin lehtien pureskelua, tai itseäni se homma kiehtoo enemmän, tekee lehdistä semmosen nyytin mikä pysyy jotenkuten kasassa, sit poskeen se ja pureskelee varovaisesti, suussa on kai kaikkialla vähän limakalvoja niin siitä nyytistä kun niitä liemiä irtoo niin purskuttelee suussa. Varmasti joku osais ton paremminkin tehdä, mut tarkotus olisi suun limakalvojen kautta saada salvinoorit imeytymään tolla menetelmällä, ei siis vatsan kautta, se ei meinaas ole kauhean toimiva metodi.
Nii ja suun kautta kun tota koittaa saada pärzii nii siihe vaaditaan kuulemmas melkoisesti kärsivällisyyttä eli tuzkimpa heti ekoilla kerroilla edez pärähtää trippi bäälle, tässä hommassa siis turvaudutaan salvian kääteistoleranssiin monen sanojan sanojen mukaan.
Toivottavasti jeesas, tuosta vielä tuommoinen linkki:
http://www.erowid.org/plants/salvia/salvia.shtml

Sleeveless
Psykonautti

Post by Sleeveless » Thu 26 May 2011, 21:54

Aesma wrote:
Sleeveless wrote:Mikä tapa nauttia on paras ensikertalaiselle? Olen kuullut että hyvin pieni määrä 5xää tai ihan vaan lehtien pureskelu on hyvä tapa tutustua salviaan.
No eiköhän vastaus ois löytynyt kun oisit vaan selannut tätä topiccia.
Vastaan nyt kuitenkin että extractia suosittelisin ihan murusia vaan polttamaan bongista(kaikki savut kerralla ja pidätä henkeä niin kauan kuin vaan haluat), siitä sit lähet lisäilee varovasti annoksii ja kokeilee. On meinaa vahva hallusinogeeni.
Itse suosittelen jos mahdollista niin lehtien pureskelua, tai itseäni se homma kiehtoo enemmän, tekee lehdistä semmosen nyytin mikä pysyy jotenkuten kasassa, sit poskeen se ja pureskelee varovaisesti, suussa on kai kaikkialla vähän limakalvoja niin siitä nyytistä kun niitä liemiä irtoo niin purskuttelee suussa. Varmasti joku osais ton paremminkin tehdä, mut tarkotus olisi suun limakalvojen kautta saada salvinoorit imeytymään tolla menetelmällä, ei siis vatsan kautta, se ei meinaas ole kauhean toimiva metodi.
Nii ja suun kautta kun tota koittaa saada pärzii nii siihe vaaditaan kuulemmas melkoisesti kärsivällisyyttä eli tuzkimpa heti ekoilla kerroilla edez pärähtää trippi bäälle, tässä hommassa siis turvaudutaan salvian kääteistoleranssiin monen sanojan sanojen mukaan.
Toivottavasti jeesas, tuosta vielä tuommoinen linkki:
http://www.erowid.org/plants/salvia/salvia.shtml
Kiitos tästä, oli hyvin informoiva post. Varsinkin tuo erowid vaikuttaa hyvältä sivulta, en ole ennen törmännyt.
Taidan pureskella niitä lehtiä siis. Vaikuttaa parhaimmalta vaihtoehdolta, varsinkin kun en mausta niin välitä.
Ja taidan selata tämän topicin läpi ennen kuin koskenkaan noihin lehtiin.

haureus
Lepakko

Post by haureus » Tue 28 Jun 2011, 16:48

Tässä on sepitetty, stereotypinen ja hyvin geneerinen salvia tripin luonnehdinta, joka mulle juolahti joku päivä mieleeni:

Otat piipusta sauhut sisään, sauhut ulos ja sitten astut huoneeseen. Sulla on toisessa kädessä sininen ja toisessa punainen pilleri, eikä mitään ideaa kumpi niistä tekee mitäkin. Juuri kun pääset siihen hätäiseen ja hikiseen päätökseesi kumman niistä otat, vai peräti molemmat, olet jo pudonnut takaisin tähän maailmaan ilman, että kerkesit syömään kumpaakaan. "Hyvää päivänjatkoa vaan sullekkin", kuiskaa Salvia.
"Ei ole parempaa tapaa välttää huumeita ja niiden haittoja kuin tietää aiheesta mahdollisimman paljon." -Sanohuumeilleei.net

doof
Kameleontti

Post by doof » Wed 06 Jul 2011, 12:55

Eilee tuli ekaa kertaa koitettuu salviaa (10x). Hitit otettua vaikutukset alko nousee jaloista ylöspäin, ja shponglen basso teki aika ilkiän tunteen :| Tuntus ku vasen jalka ois ollu bedaalil ja jalka polki sitä aina basson tahtiin.. No ei siinä viel mitää ilkeet, mut pedaalist lähti vipu kroppaa pitkin rintaan/sydämmeen ja se sitte aina töytäs rinnast :( .

Jaloista kun ne vaikutukset alko, nii ne nous pikkuhiljaa.. Uimassa ku kastautuu veteen ja tuntee sen vesirajan, ni tää tuntus samalt :shock: alapuolel siis efektit ja yläpuolel "normiolo". Kaulaan asti tää raja ylettys, enkä oikeen saanut päätä sen efektirajan alle..

Tuntus kuitenki jäävä "vajareiks" siitä mitä tältä hain. Paljo ois hyvä määrä tätä että sally pääsis oikeuksiinsa? Vettä pidän pesäs sen verra et pesäputki jää sentin veden alle, ja normisytkäl liekitetää.

King Ink
Moderator

Post by King Ink » Wed 06 Jul 2011, 15:47

Samalla määrällä kokeilisin vielä kerran pari, voi olla et menee kauemmaks seuraavil kerroil. En oo tainnu fiktata salviahittejä kertaakaan, ei oo niin tarkkaa. Tuntuman mukaan. Ja muista normisytkärillä liekittäessä pitää liekkiä materiaalissa kiinni mahdollisimman pitkään, ku ilmeisesti aika korkeita lämpötiloja tarvitaan.

Neuromoottori
Psykonautti

Post by Neuromoottori » Sun 24 Jul 2011, 01:15

Mä eilen yritin kokeilla salvia 5x:ää ja olin kyllä tosi paniikissa enkä sitte saanu vähä alle 0.1:stä mitään muuta ku vähä sekavan fiiliksen.... tänään kyllä meinasin kokeilla älyttää sen "suunnilleen" nolla kakkosen ku ei oo fiktii :D mullla on vähä jännittävä olo mut ei mitenkään pelottava,vähä vaa jännittää ku en oo kokenu tota...

doof
Kameleontti

Post by doof » Tue 09 Aug 2011, 19:36

Mahollisesti "helpomi" trippi jos ois jo valmiiks sekasin (esim pilvessä)? Rippi tod.näk. muuttuu sekasemmaks, mut ehtiikö sitä sit trippailles nii miettiä? Mua selväpäisenä hirvitti se raja kun menettää kontrollin (jota en koskaan menettäny). Ois vähän niinku ojasta allikkoon, eikä huipulta allikkoon! Mitä allikko sitten meinaakaan.. Mut, siisnii? Kokemuksia?

Skilla
Lepakko

Post by Skilla » Mon 15 Aug 2011, 08:37

kohta pitäis pitkästä aikaa päästä tyyppaamaan, innolla odotan! +editoin tässä kuhan saan käytyä, ulkona.. avaruudessa ;)

EYE138
Tuppisuu

Post by EYE138 » Fri 26 Aug 2011, 16:43

Ensimmäinen kokeilu takana. 20x extractia n. 0,2g bongista. Muistan n. 20 sekunnin kohdalla hiteistä sanoneeni kaverille että nyt alkaa tuntua jotain... ennen kuin kerkesin edes saada sanojani loppuun, seuraavasta viidestä minuutista minulla ei ole minkäänlaista muistikuvaa. Olin kuulemma sinä aikana mm. puhunut jollekkin näkymättömälle hahmolle. Heräsin sen viiden minuutin kuluttua sängystäni tähän maailmaan ja olo oli todella outo! En tiennyt polttaaneeni salviaa ja koin jotain fyysisiä olotiloja mitä en oo ennen kokenut. Hengitys meni kans jotenki ihan sekaisin ja puhuminen oli todella hankalaa ja sillekin tuli vaan repeiltyä vaikka olin ihan pihalla että mikä meininki tässä on nyt kyseessä. Jossain vaiheessa kaveri sano mulle että oon polttanu salviaa ja siitä alko hillitön nauru joka kesti muutaman minuutin.. Tuli myös pakottava tarve huutaa ja teinkin sen tyynyyn ja se oli huvittavaa kuinka kaverit näytti olevan enemmän hädissään kuin minä itse :D

Tein siis ensimmäisellä kerralla sen virheen että poltin liikaa.. täytyy seuraavalla kerralla aloittaa pienemmästä dosesta ja polttaa sitten lisää jos tuntuu että ei pääse mihinkään.

Hyvä fiilis jäi kuitenkin ensimmäisestä kerrasta ja oon varma siitä että tällä tavaralla päästään vielä pitkälle. Todella mielenkiintoinen ja outo tuo salvia maailma.

testeri420
OD

Post by testeri420 » Tue 30 Aug 2011, 11:40

Tapahtuuko jotain hullua jos tuon Suomeen salviaa repussa? Siis jos jaa kii :up:
Here it is legal... En siis tieda kuinka laillista on Suomessa? Kaikki hyva kielletaan Suomessa.
En kadu mitään mitä olen tehnyt. Kadun vain sitä mitä en ole vielä kerennyt tekemään.
onlydeadfishgo with the flow..
"The water bong is so smooth that you dont realize how high youre getting, until its too late..." -Bubbles
Music is a saint.

EYE138
Tuppisuu

Post by EYE138 » Tue 30 Aug 2011, 11:53

testeri420 wrote:Tapahtuuko jotain hullua jos tuon Suomeen salviaa repussa? Siis jos jaa kii :up:
Here it is legal... En siis tieda kuinka laillista on Suomessa? Kaikki hyva kielletaan Suomessa.
Salvia on Suomessa lääkeainelistalla, eli maahantuonti ilman reseptiä on laitonta. Jotku pikkurapsut siitä varmaan saa, jos kiinni jää.

Aukikco
Moderator

Post by Aukikco » Tue 13 Sep 2011, 10:46

Salvian voimakkaat, ainutlaatuiset vaikutukset
http://psykedeeliuutiset.blogspot.com/2 ... uiset.html
Johns Hopkins -yliopiston tutkijat ovat julkistaneet ensimmäisen kontrolloidun tutkimuksen salvinoriini A:n, Salvia divinorum -kasvin aktiivisen ainesosan vaikutuksista. Salvia on saanut ristiriitaista internethuomiota keräämällä laajaa näkyvyyttä mm. Youtube-videoissa. Tutkijoiden mukaan vaikutukset ovat yllättävän vahvoja, lyhyitä, kiivaita ja hämmentäviä, mutta lyhyen aikavälin haittoja ei terveillä koehenkilöillä havaittu.
Yllättävän vahvoja.

testeri420
OD

Post by testeri420 » Thu 29 Sep 2011, 21:34

Juu Zalvia Toimii Kyllä :P ..
Mutta tässä lähinnä vastaan itselleni kysymääni kysymykseen, sekä annan vastauksen ja ison kiitoksen sille joka tämän minulle informoi,kiitän sinua kovasti paljon!!!

En tuonut tänne (tähän paikkaan kamalaan,missä aina kaikki kiva kielletään vaan :roll: ) sitä salviaa.
Astuin koneesta ulos,kävelin passitarkastuksesta ohitte ihan muina miehinä,odottelin reppua ja laukkua siinä.
Minut otettiin "syrjään" välittömästi repun nostettuani hihnalta, kysyttiin että sisältääkö reppuni/laukkuni mitään huumeita tai teräviä juttuja?
Ja sitten tutkittiin koiran kanssa minua hetki siinä, sekä rähjäinen reppuni pengottiin&revittiin pohja auki :roll: :up:
Mistäköhän johtuu että se olin juuri minä :doh: ? Olin meinaan ainoana tutkittavana siltä lennolta saapuessani. hiihaajeejee,sitä ollaa vieläki varmaa aika retkulook.
Oli niin nolo olo kyllä siinä kun kyselivät ja hamusivat minusta ja tavaroistani kaiken ulos.
Mutta sitten kun mitään ei löytynytkään niin päästivät jatkamaan matkaani uudelleen. Eivät kyselleet mitään niistä jumbosize rizlapaketeista mistä oli kannet revitty pois.. ;)
Tein päätöksen Stanstedin kentällä,heitin sen 19£ maksaneen salvia 10x putkilon roskiin. Hyvä niin,säästyin julkiselta häväistykseltä, ainakin melkein :shock:
En kadu mitään mitä olen tehnyt. Kadun vain sitä mitä en ole vielä kerennyt tekemään.
"The water bong is so smooth that you dont realize how high youre getting, until its too late..." -Bubbles
Music is a saint.

nuk123
Karvakuono

Post by nuk123 » Sat 01 Oct 2011, 21:14

EYE138 wrote:
testeri420 wrote:Tapahtuuko jotain hullua jos tuon Suomeen salviaa repussa? Siis jos jaa kii :up:
Salvia on Suomessa lääkeainelistalla, eli maahantuonti ilman reseptiä on laitonta. Jotku pikkurapsut siitä varmaan saa, jos kiinni jää.
Ittelle tuli 100g määrästä 120e sakkoo. 0 tuloilla tosin...

testeri420
OD

Post by testeri420 » Mon 03 Oct 2011, 01:58

nuk123 wrote:
EYE138 wrote:
Ittelle tuli 100g määrästä 120e sakkoo. 0 tuloilla tosin...
Juu,tässä mun tapauksessa halusin säästää itseni julkiselta häpeältä. Melkein säästyinkin :up:
Music is a saint.

Huiko
LD50

Post by Huiko » Sun 11 Mar 2012, 23:09

Nyt pari kertaa salviaa poltelleena haluaisin tietoa siitä, että saako tuon "terävyyden"-tunteen jotenkin eliminoitua tuosta kokemuksesta? Ehkä ruokavaliolla?

Tossa viimeksi kun polttelin, niin oli 10x:sta ja mieto trippi. Silti olo painoi ympäri kehon kuin olisi seinällisellä teriä pyöräytetty. Ei sillä että se kauhistuttaisi, mutta vois olla mukavampi kun ei ois tuota mukana.

Ensimmäisellä kerralla oli 25x:sta, ja sama painava terävyyden tunne oli, vaikka trippi olikin huomattavasti diipimpi.

Kummallakin kertaa noin 0,1g bongista keuhkoon meni. :)
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.

Touchet
Moderator

Post by Touchet » Sun 11 Mar 2012, 23:35

Salvia vaikuttaa stimuloimalla kappa-opioidireseptoria. Kehontoiminnassa ton reseptorin tehtävänä on mm. kumota sisäsyntyisten opioidien (kuten endorfiinien) vaikutusta ja välittää eteenpäin stressireaktiota (johtaen mm. synaptisen serotoniinin pitoisuuksien laskuun). Lääketieteellisesti hyödynnettävät k-opioidiagonistit mainitaan useimmiten dysforisiksi.

Ei Salviasta mun nähdäkseni saa tehtyä miellyttävää, vaikka kuinka valmistelisi itseään ruokavalio- ja asennemuutoksia myöten. Se hyökyttää joka tapauksessa.

Melko kämäistä ja hyötypotentiaaliltaan hyvin alhaista tavaraa, omasta mielestäni, vaikka farmakologiselta ja kasvitieteelliseltä kantilta katsottuna Salvia ja salvinoriinit ovatkin kiintoisia.
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
— Professori Louis Lewin, 1924

Huiko
LD50

Post by Huiko » Mon 12 Mar 2012, 07:33

Ok. :D Aika vähällä tiedolla mäkin rupeen kokeilemaan, mutta mielenkiintosia noi on kuitenkin ollu. Ton viimekertaisen jälkeen iski älytön makean nälkä. Söin sitten kolmisen suklaakeksiä ja mignon-munan. :P Lueskelin vähän aikaa (taas) sarjista ja aloin nukkumaan. Jospa tuo oli sitten sen serotoniinin kaipuuta?

Sen joudun puolustuksekseni (tai itteeni syvemmälle suohon laulaakseni) sanomaan, että on kivempaa kokeilla itse ja luoda ne mielipiteet kustakin aineesta/asiasta sitten. Vaikka sitten vaan perustiedot tai huonommatkin takataskussa. En nyt muista ku yhen kerran jolloin oisin katunut. Uudenvuodenaattona tuli bromoa syötyä, joka osottautui virheeksi. Mut se taas näistä. Kiitoksia näkemyksestä. :up:
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.

nuk123
Karvakuono

Post by nuk123 » Wed 25 Jul 2012, 18:24

Keksin juuri mikä kuvaa parhaiten salviasta tulevia oloja:
"Kaikki sulautuu yhteen ja asiat joilla ei ole merkitystä saavat merkityksen"

FlippinDouble
Psykonautti

Post by FlippinDouble » Sun 29 Jul 2012, 22:10

Propelli selässä ja kahvat käsissä,jalat jossain kilometrien päässä vasaralla hajotettuna,mieli silti iloinen ja enkelimäinen olo kunnes putoan takaisin mustaan neliönmuotoiseen patjaan joka on aivan helvetin kova. Parvekkeelta putoaminen,lähinnä hassu ajatus.Yksiössä yksin,vessanpöntön edustalle kasaantunut uudestaan viimeviikkoiset HBWR-oksennukset.
"Olen ollut kauan poissa teidän luotanne, tästä ajasta, tästä kaupungista. Olen ilmaa kevyempi, hyvin vaikeasti havaittavissa." -Pekka Streng

horna
Kameleontti

Post by horna » Fri 10 Aug 2012, 22:29

Tästä tullut joskus outona jälkiolona, n. 1-2 tunnin sähköinen olo, eli tuntui kuin kehosa olisi kulkenut virtaa. Oli aika epämiellyttävä tunne.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings. Drugs just flies you. Choose!

ag00
Psykonautti

Post by ag00 » Tue 02 Oct 2012, 07:32

Mikälie tämä kyseinen kasvi ei mulla toimi yhtää vaikka miten paljo hiisaa..