Salvia Divinorum

Keskustelua dissosiatiiveista ja delirianteista.
powergrower
Kameleontti

Salvia Divinorum

Post by powergrower » Sat 24 Sep 2005, 15:21

Elikkä mikä on tämän aineen tilanne & saatavuus suomessa tällähetkellä ?
Omat kokemukseni rajoituvat pariin kertaan kun tilattiin sitä hollannista kun ei vielä ollut lääkeainelistoilla.

Oli muuten elämäni järisyttävimmät tripit! 15minuuttia täydellistä unen ja todellisuuden yhdeksi sulautumista. esim. dxm kanssa trippaillessa tajuaa olevansa sekasin ja sille voi nauraa/harmitella et tuli otettuu liikaa. Salvian kanssa todellisuus vaan yhtäkkiä muuttuu kuin vasaraniskusta eikä sitä oikein ymmärrä et missä mennään. :P

Miten tätä tapaa katukaupassa suomessa? Ei ole kertaakaan tullut vastaan ainakaa mulla.

Shro
Apteekki

Post by Shro » Sat 24 Sep 2005, 16:12

Katukaupassa tuskin tulee näkymään. Kyllähän tätä saa tilailtua ulkomailta vaikka lääkeainelistoille on ja varmaan pysyy, riippunee sitten omasta onnesta tuleeko paketti lävitse vai ei.

Mitenhän muuten salvian salakuljetus, jos käypi hollannissa tai muualla. Koirat haistaa salvian? Pahatkin sakot?

benelux fat
Kameleontti

Post by benelux fat » Sat 24 Sep 2005, 16:24

Shro wrote:Koirat haistaa salvian?
Epäilen vahvasti että koiria koulutettaisiin salvian nuuskimiseen.
Seuraamukset taas varmaan riippuvat salakuljetuksen vakavuudesta. 2 kiloa perseessä on varmasti eri asia kuin pari grammaa povarissa.

Katukaupassa ei ole minulla tullut koskaan sallya vastaan. Joskus on kuullut kun joku tutun tutun tuttu on tuonut damista jotain pieniä määriä.

Ahab

Post by Ahab » Sat 24 Sep 2005, 21:39

Itellä on sally alkanu kasvaa tosi rehevästi ja yhen pistokkaanki oon jos pistäny eteenpäin. Kaks seuraavaa pistoo menee viel muihin suihin mut sen jälkeen vois pistää jollekulle tänne kiertoon.

Shro
Apteekki

Post by Shro » Sun 25 Sep 2005, 00:31

itse voisin huolia mutta varmaan tilaan jostain ulkomailta. Paitsi paitsi. Taitaa helposti kuolla kun pakkasessa kulkee semmonen pistokas postipaketissa?

tRip
Me Gusta

Post by tRip » Sun 25 Sep 2005, 00:36

tää topicci tuli kuin tilauksesta, kun olin juuri aikomassa laittaa salvia topicin :D

Mutta asiaan. Täällä missä tällä hetkellä oleskelen on salvia laillista ja olen ajatellut hyodyntää laillisuutta ja kokeilla sitä.

Olen perehtynyt jonkin verran jo kasviin ja olen aikeissa aloittaa kokeiluni pelkillä kuivatuilla lehdillä, koska haluan tutustua yrttiin rauhassa ennekuin ottaa mitään järisyttäviä trippejä.
Olen kyllä lukenut ja kuullut ettei niistä monikaan saa paljoakaan irti. Mikä on teidän mielipiteenne? Jos vaikka kokeilisi aluksi pureskella niitä (mikä on toimivuus tällä metodilla?) tai sitten ihan vain polttaa. Vai kannattaisiko ostaa suoraan esim. 5x extraktia?

Salviassa mielestäni on hyvää sen kesto, koska ei kestä liiaan pitkään niin vaikka tulisi huono trippi niin tietää että se ei kestä kauaa. (vai tietääko...)
Uskon ettei kasvi ole ihan aloittelioille mikään paras vaihtoehto. Voi siis ilmeisesti tulla aika järisyttäviä kokemuksia.

Maor
Kameleontti

Post by Maor » Sun 25 Sep 2005, 14:20

Vaikkakin se kesto on lyhyen lainen, mutta ainakin miulla kun olen pelkästään 10X polttanut niin ajan ja olevaisuuden taso on ihan hämärtynyt. Ei sitä varttia käsitä vartiksi ei sitten millään. On tosiaankin melkoisen hurjaa tavaraa.

Ahab

Post by Ahab » Sun 25 Sep 2005, 18:06

Itellä on tähän asti vahvimmat kokemukset tullu lehtien mäyssyttämisestä. Tosin en oo mitää ekstraktia poltellu vaan pelkkää lehtee. Ja varmaan ensikertalainenkin ekstraktista tripin saa mutta lehden kanssa voi mennä pari kertaa ennen kun käänteistoleranssi antaa periksi.

tRip
Me Gusta

Post by tRip » Sun 25 Sep 2005, 18:41

Taidan kyllä ihan suosiolla aloitella sillä lehdellä. Ei se mitään vaikka ei ekoilla kerroilla toimisikaan. En myoskään sitteriä saa mistään joten parempi ottaa varnman päälle.

Eniten kiinnostaa lähinnä niiden mutustelu. Ei taida kuitenkaan mitään ihan herkkua olla niiden mutustelu.

hämärästi muistelisin, että sinä ahab kirjoitit pv3:seen juuri lehtien mutustelusta jotain raporttia. No ainakin joku kirjoitti.

Enth

Post by Enth » Sun 25 Sep 2005, 18:43

Itse haluaisin kokeilla tuota "mutustelua", olisi hitaampi nousu ja pystyisi käsittelemään asioita, ei ehkä niin sekavaa kuin poltettaessa. Voisiko verrata Ayahuascaa / DMT:n polttoa?

Ahab

Post by Ahab » Mon 26 Sep 2005, 20:00

Joo pistin kolmoseen sillon juttua ku olin mutustellu muutaman kerran. Kyllä sen oikeestaan pystyy käsitteleen vasta sen tripin jälkeen ku eka hetken hämillään et "mitä vittua tapahtu :shock: " ayahuscaa enkä DMT oo päässy viel testaa mut luulen niitä kuitenki astetta vahvemmiks. Tosin joku kova ekstrakti voi ehkä yltää samaan. http://www.sagewisdom.org tuolta kannattaa lukee FAQ ja Usersguide, siel on hyviä vinkkejä miten vahvistaa se imeytyminen mussuttaessa.
Kuhan tässä satoa kehtaan tosta komeasta puskasta ottaa niin tarkotus olisi testata polttamisen ja mussuttelun yhdistäminen.
Last edited by Ahab on Tue 16 May 2006, 01:31, edited 1 time in total.

Jeshu
OD

Post by Jeshu » Tue 27 Sep 2005, 17:50

Kuinka paljon tuota uskaltaisi mutustaa, jotta ei menisi liian intensiiviseksi.

Ahab

Post by Ahab » Tue 27 Sep 2005, 21:41

Paha ku ei oo sitä mun trippistooria sieltä kolmosvaultista. Mutta sellasen 9 suht isoa lehteä mussutin ja se oli ihan tarpeeksi sille kerralle. En edes pystynyt mussuttaan sitä puolta tuntia vaan ekan vartin jälkeen piti sylkee pois, vähän kun joku olisi pakottanu sylkemään ne pois.

"To make a quid from dried leaves, weigh out 2-8 grams of dried leaves...If you have no scale, count out 8 to 28 large whole dried leaves...If fresh leaves are used instead of dry ones, you will need from 8 to 28 large fresh leaves."

Eli eiköhän toi 9 lehteä riitä ekalle kerralle. Jos ne on lehtimurskaa ni voihan sen oikean määrän silti punnita jos vaaka löytyy mutta se mäyssääminen voi olla hieman vaikeaa, no voihan sitä soppaa purskutella suussaan.
Noi suun esikäsittelyt kannattaa tehä. Niin ja sitä salviaa jää sitten hampaitten väliin tossa prosesissa että ei pidä pelästyä kun katsoo peiliin.

No niin hopi hopi hammaspyykille siitä.

Lasipallo
Moderator

Post by Lasipallo » Tue 27 Sep 2005, 22:40

Ahab wrote:Eli eiköhän toi 9 lehteä riitä ekalle kerralle. Jos ne on lehtimurskaa ni voihan sen oikean määrän silti punnita jos vaaka löytyy mutta se mäyssääminen voi olla hieman vaikeaa, no voihan sitä soppaa purskutella suussaan.
Noi suun esikäsittelyt kannattaa tehä. Niin ja sitä salviaa jää sitten hampaitten väliin tossa prosesissa että ei pidä pelästyä kun katsoo peiliin.

No niin hopi hopi hammaspyykille siitä.
Jos on lehtimurskaa, niin sen voi laittaa vaikka teepusseihin/teepussiin ja sitä mässyttää.
They were tattooed from head to foot, and they brandished cutlasses and big clubs with spiked knobs. They shouted ferociously in their native Finnish, and they swung cutlass and club as if berserk, sometimes felling their own men in their fury.

tRip
Me Gusta

Post by tRip » Tue 27 Sep 2005, 23:48

Ahab wrote: ...Noi suun esikäsittelyt kannattaa tehä...
Niin oliko se niin, että hampaiden pesu ja sitten jotain suuvettä mikä sisältää alkoholia ja mentolia... Mikä idea tällä on?

Pot Head
Psykonautti

Post by Pot Head » Wed 28 Sep 2005, 10:54

tRip wrote:
Niin oliko se niin, että hampaiden pesu ja sitten jotain suuvettä mikä sisältää alkoholia ja mentolia... Mikä idea tällä on?
Vissiin rikkoo suun limakalvoja sen verran, että salvinoriini A pääsee imeytymään paremmin, vai?

Lasipallo
Moderator

Post by Lasipallo » Wed 28 Sep 2005, 13:41

Pot Head wrote:
tRip wrote:
Vissiin rikkoo suun limakalvoja sen verran, että salvinoriini A pääsee imeytymään paremmin, vai?
Tuskin rikkoo limakalvoja, luultavammin on kyse maun sietämisestä ja imeytymisestä limakalvojen läpi.

Tuli muuten ajatus, että miksei sekoittaisi nuuskan sekaan salviaa? Nikotiini parantaa keskittymistäkin, joten intensiivisempää?

Olen myös pohtinut ajatusta kannabis-nuuskasta, ehkä pitäisi tehdä topic siitä.
They were tattooed from head to foot, and they brandished cutlasses and big clubs with spiked knobs. They shouted ferociously in their native Finnish, and they swung cutlass and club as if berserk, sometimes felling their own men in their fury.

Pot Head
Psykonautti

Post by Pot Head » Wed 28 Sep 2005, 13:46

Lasipallo wrote:Olen myös pohtinut ajatusta kannabis-nuuskasta, ehkä pitäisi tehdä topic siitä.
Cannabutteria ja lehtimurskaa teepussiin ja se huuleen. :wink:
Last edited by Pot Head on Fri 30 Sep 2005, 18:45, edited 1 time in total.

Ahab

Post by Ahab » Wed 28 Sep 2005, 20:22

Lasipallo wrote: Jos on lehtimurskaa, niin sen voi laittaa vaikka teepusseihin/teepussiin ja sitä mässyttää.
Hei miten hyviä ideoita! ja toi nuuska kans. Oujee. Tosin siinä oli jotain sellasta juttua ainaki lehtien suhteen että kokoajan tulis pureskella ja hyvin tarkkaan jäystää että salvinorit irtoaa täysin. Tiedä sitte. Ois kyl varmaan hyvännäköstä ku tyyppi makaa riippukeinussa, simät pyörällään ja lussuttaa teepussia ku jotai tuttia :lol:
Niin muuten suuvettä ei ollut niin kurlasin 80% absintilla ja imeskelin yhden mentoli vicksin. Näin.

Maor
Kameleontti

Post by Maor » Tue 18 Oct 2005, 03:58

Pot Head wrote:
Lasipallo wrote:Olen myös pohtinut ajatusta kannabis-nuuskasta, ehkä pitäisi tehdä topic siitä.
Cannabutteria ja lehtimurskaa teepussiin ja se huuleen. :wink:
GrygerSnössiä eli karstanuuskaa, joka pojalla ja tytöllä pitäs tollaset valua suupielestä! :lol:

tRip
Me Gusta

Post by tRip » Sun 30 Oct 2005, 22:24

Nyt sitten saapui salviat. Kuitenkin pienoinen pettymys oli kun kuivatut lehdet oli melko murskana. Voihan niitä tietysti polttaa, mutta kun mutustelu kuitenkin oli ajatuksena. No pistän jotain raporttia kun pääsen sitä testaamaan. Tänään kuitenkin kratomia :D

Lasipallo
Moderator

Post by Lasipallo » Sun 30 Oct 2005, 23:56

tRip wrote:Nyt sitten saapui salviat. Kuitenkin pienoinen pettymys oli kun kuivatut lehdet oli melko murskana. Voihan niitä tietysti polttaa, mutta kun mutustelu kuitenkin oli ajatuksena. No pistän jotain raporttia kun pääsen sitä testaamaan. Tänään kuitenkin kratomia :D
Laita teepussiin murska ja laita suuhun, sitten hiukan vettä tai laimeata alkoholia päälle. Mutustelua ja imemistä kielen alla noin 15-20 minuuttia. Ehkäpä joku muu voi kertoa tarkemmin kokemuksesta.

Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli » Mon 31 Oct 2005, 16:52

Paljon olen kuullut positiivisia kokemuksia tuosta chewing quid -metodista, mutta polttaminen taitaa olla se minun juttu.

Tulisi pian taas vastaan tuota, on se ihme yrtti. Sally oli raju rakastaja ja mun on sitä ikävä. Sob.

soija
Karvakuono

Salvia

Post by soija » Mon 31 Oct 2005, 17:14

Miten salviaa kannattaisi nauttia ja kuinka paljon. toimiiko paukkujen kanssa miten :?

benelux fat
Kameleontti

Post by benelux fat » Mon 31 Oct 2005, 17:23

Lehteä kannattaa mussuttaa, ekstrakti polttaa. Tuolta löytyy tarkemmin tietoa nauttimisesta, annostuksesta yms. http://www.erowid.org/plants/salvia/salvia.shtml

Löytyi muuten tämmöinenkin: salvia divinorum :wink:

Maor
Kameleontti

Post by Maor » Mon 31 Oct 2005, 18:03

http://www.sagewisdom.org/

Suositeltavaa tutustua tuohon sivustoon.
-:- We're All Mad Here -:-

Maor
Kameleontti

Post by Maor » Tue 01 Nov 2005, 01:34

Ja jos sinulla on extractia hallussa niin savut kannattaa unohtaa, polta ne vaikka sitten tripin jälkeen.

artemisia absinthium
Apteekki

Post by artemisia absinthium » Tue 01 Nov 2005, 12:24

Oon vaan polttanut salviaa,
mussuttaminen kuulostaa kokeilemisen arvoiselta ;D
aika jännä yrtti on se 8)

Maor
Kameleontti

Post by Maor » Tue 01 Nov 2005, 12:27

Niinhän se on, varsinkin 10X päräytti aika voimaakkaasti. Tuo on vain sellainen aine että ei tee ihan heti mieli uudestaan ottaa, IMO.

Vähän niinkuin sanonta kuuluu: Ei liikaa makeaa mahan täydeltä, vai miten se nyt meni?

artemisia absinthium
Apteekki

Post by artemisia absinthium » Tue 01 Nov 2005, 12:30

Jep. No eipä ole salviaakaan tullut vastaan lähiaikoina.
Kurjuuuuus....

Ei makeaa mahan täydeltä? :P