Kärpässienet

Keskustelua dissosiatiiveista ja delirianteista.
Fungus
Psykonautti

Re: Kärpässienet

Post by Fungus » Sat 29 Mar 2014, 17:55

Itse koitin viime syksynä n. vuoden kuivamassa olleita kärpässieniä. Maku oli jotenkin tosi pistävän makea JA suolainen, öljyinen ja vahvalta tuoksuva. Määrä oli aika pieni, hatusta heitettynä ehkä 2-5g. Eivät toimineet, ei tullut edes pahoinvointia. Sen jälkeen meni vähän into, mutta onhan noita edelleen tuolla purkissa. Jos niitä tulis vaikka koittaneeksi vielä...
¤¤¤We are not human beings having a spiritual experience, we are spiritual beings having a human experience¤¤¤

boost
Lepakko

Post by boost » Tue 15 Apr 2014, 22:11

Miksi niin monet haluaa kuivattaa näitä? Tulee vaan stimulanttinen olo ja sitten alkaa sairaanloinen väsymys. Raa'at sanoo mun mielestä enemmän.

Darw
Psykonautti

Post by Darw » Tue 15 Apr 2014, 23:15

Vieläköhän vuonna 2010 kuivatuilla sienillä olisi muuta kuin maustearvoa...
Askel viimeinen pudottaa

psychiCNoob
Moderator

Post by psychiCNoob » Wed 16 Apr 2014, 22:36

boost wrote: Raa'at sanoo mun mielestä enemmän.
https://www.youtube.com/watch?v=nzpD1VsN9Ig

Tääki jäbä samoilla linjoilla. :P (huomioi 7v päivittäinen käyttö)

En tiiä, jotkuu tykkää olla varovaisia, ja varsinkin näin "vaaralliseksi" hypetetyn sienen kanssa. Itsekkin tulen luultavasti tutustumaan tähän tulevaisuudessa kuivattuna, mutta mahdollisesti myös raakana. Tai kokeilen molemmin päin. 1v kuivattua kokeilin jo n. 2g viime syksynä ja kokemus oli mieto ja miellyttävä.

Vähän paha sanoa että minkälainen sen olisi pitänyt olla, kun ei osaa odottaa mitään. 2g on muutenki aika pieni dose..

Eiks nää Siperian Shamaanit kuivanneet Amanitat silleen vaan pintapuolisesti nuotiolla ja sit matkanneet tuonpuoleiseen vielä saman päivän aikana? Näin muistelisin ja tais joku tässä topicissakin mainita asiasta.
Life = The Trip

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Thu 17 Apr 2014, 09:56

psychiCNoob wrote: Eiks nää Siperian Shamaanit kuivanneet Amanitat silleen vaan pintapuolisesti nuotiolla ja sit matkanneet tuonpuoleiseen vielä saman päivän aikana? Näin muistelisin ja tais joku tässä topicissakin mainita asiasta.
Ymmärtääkseni näistä tiedetään juurikin aika vähän. Ylipäätään kuinka paljon meidän pohjoset shamaanit on esimerkiksi käyttänyt näitä punakärppyjä tai silokkeja.
tRip wrote:
Muistakaa et jokainen haskattu elämä on vähän sääli, koska potentiaalia meissä on ihan widusti,!

psychiCNoob
Moderator

Post by psychiCNoob » Thu 17 Apr 2014, 23:49

Jep, vähän on ristiriitaista tietoa tarjolla. Toinen sanoo toista ja toinen toista. Pitää vissiin lähteä Siperiaan ihan kädestä pitäen kysymään.

http://www.shamanicjourney.com/article/ ... c-mushroom

Tos oli jotain, mut aika "perus".
y wrote:To minimise the toxic side effects the mushroom would be processed in some way e.g. dried out, made into a tea/broth/soup, smoked or made into ointments. When dried out the hallucinogenic chemicals are more concentrated (the ibotenic acid is changed into the more stable and less poisonous muscimol)
Kyl mä uskoisin että nuo sienet on ollu aika laajassa käytössä ja pitkään. Opit ois kulkenu suusta suuhun sukupolvelta toiselle ja niin edespäin. Sithän ne opit jäi suurimmalta osin unholaan, no onneks jotain ollaan saatu kaivettua. :P

Mm, odotanpa loppukesää/syksyä, jotta voin näitä kaunokaisia bongailla kuusikoista.
Life = The Trip

boost
Lepakko

Post by boost » Mon 05 May 2014, 09:12

Näiden maku on kyllä niin vastenmielisyyden huippu+aika monissa hyväkuntosenkin näköisissä yksilöissä on pieniä valkosia toukkia. Kerran olin syönyt puolet yhestä lakista ja siinä vaiheessa vasta huomasin, että tatti oli täynnä niitä. Hyi vittu :! minkä toukkia mahtaisi olla?

psychiCNoob
Moderator

Post by psychiCNoob » Mon 14 Jul 2014, 14:53

Hoi sienestäjäystäväni, onko kukaan vielä löytänyt näitä söpöjä punaisia mistään? :P

Itte oon kovasti yrittäny katella havupuiden juurelta, mutta vielä ei oo tärpännyt.
Life = The Trip

Huiko
LD50

Post by Huiko » Mon 14 Jul 2014, 15:36

^Kattelehan syssymmällä...
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.

psychiCNoob
Moderator

Post by psychiCNoob » Mon 14 Jul 2014, 19:09

Kallio wrote:^Kattelehan syssymmällä...
Wikipediasta:
Kärpässieniä löytää Suomessa keskikesästä eteenpäin[
Aattelin vaan jos joku ois sattunut jo löytämään ensimmäiset.. :P
Life = The Trip

boost
Lepakko

Post by boost » Wed 01 Oct 2014, 13:13

Ei ole tänä syksynä kyllä tullut popsittua. Ei näitä saa millään alas, kun oksennus refleksi tulee heti. Kellään tietoa, mitä toukkia ne on, joita löytyy suurimmasta osasta kärppäreistä?

placebo
Kameleontti

Post by placebo » Thu 02 Oct 2014, 02:57

Sairainta paskaa mitä löytyy :D otin semeillä pienen tripin ensin ja oli ihan mukavaa. Sellaista perus järkeilyä, mut sitte sain tyhmän idean ottaa hieman kärpässieniä joukkoon. Trippi meni aivan sairaaksi, harhaiseski ja perverssiksi :D en kyl oo koskaan amanitoista tykänny, mut nyt viel vähemmän.
Periaatteet perustana, totuus selustana.

Skitzle
Psykonautti

Post by Skitzle » Thu 02 Oct 2014, 13:15

placebo wrote:Sairainta paskaa mitä löytyy :D otin semeillä pienen tripin ensin ja oli ihan mukavaa. Sellaista perus järkeilyä, mut sitte sain tyhmän idean ottaa hieman kärpässieniä joukkoon. Trippi meni aivan sairaaksi, harhaiseski ja perverssiksi :D en kyl oo koskaan amanitoista tykänny, mut nyt viel vähemmän.
Mikä täs ny meni vikaan? Sairas + harhainen + perverssi kuulostaa juuri minun jutulta. :D
Tuohan kuulostaa hapokkaalta, ilman perverssiä, eli juuri se mikä haposta puuttuu. :)
Mites toi fyysinen puoli, ku tää combo savujen kanssa on käynyt mielessä.
Oliko paha olo? Siitä en tykkää. Kuumetta? Mahakipua?
Pitäis vissii vaa tilata MXE:tä.. mut ei ole rahaa. ;(
Kuulin isännältä huhua, et pelkät valkoset täplät vois vaa kuivattaa ja ne toimis..
Näitä löytää ainakin, kuin sieniä sateella, mut jotenki on vaa jääny semmone käsitys, et vaikutukset olis mitäänsanomattomat.

placebo
Kameleontti

Post by placebo » Mon 06 Oct 2014, 00:57

Skitzle wrote: Mikä täs ny meni vikaan? Sairas + harhainen + perverssi kuulostaa juuri minun jutulta. :D
Mites toi fyysinen puoli, ku tää combo savujen kanssa on käynyt mielessä.
Oliko paha olo? Siitä en tykkää. Kuumetta? Mahakipua?
No jotkut ehkä tykkää, mutta mulle tollaset fiilikset ei oikeen sovi. Mä haen ehkä jotenki "puhtaampaa" kokemusta tai jotain sinne päin emmä oikeen osaa selittää. Jotenkin toi reissu vaan oli jotenki tosi rankka samalla..enkä oo ennen ollu noin harhanen tripillä + näin aika kipeitä juttuja :D

Mut nii fyysinen puoli. Ei mulla ollu ainakaan mitenkään erityisen paha olo, pelkästään maha hieman löysällä niinkuin aina kun syön seniä. Mutta ei siis mitenkään erityisesti. Kuumettakaan ei noussut, enkä kokenut kyllä mahakipuakaan :) Kaikki negatiiviset vibat mitä noista amanitoista sain oli pään sisällä.
Periaatteet perustana, totuus selustana.

Personaes
OD

Post by Personaes » Sat 25 Oct 2014, 11:03

enkä oo ennen ollu noin harhanen tripillä + näin aika kipeitä juttuja
Joo, samaa mieltä.

Kärppärit ei ole sitten yhtään nautinnollinen trippi, mutta itse olen iloinen että olen sen kokenut. Sen verta hurjaa ja bisarria oli meno.

Kun heräsin transsista niin luulin että aika oli pysähtynyt. Kun katsoin ikkunasta ulos niin autotiellä menevät autot oli pysähtynyt kokonaan ja välillä liikkui nytkähtäen vähän eteenpäin. Kilahdin ihan täysin tosta, koska liittyi siihen mun aikaisempaan transsiin.

Trippi alkoi niin että oltiin kaverin kanssa kahdestaan tämän kämpillä(alunperin meitä piti olla neljä). Kun kärppärit alkoi vaikuttaa, niin näinkin myös nämä kaksi kaveria täällä. Jokainen istui neliön muotoisen huoneen jokaista seinää vasten. Yht'äkkiä tämän huoneen jokainen seinä muuttui eri väriseksi, yksi oli vihreä, toinen punainen, yksi keltainen jne. Vähän tän jälkeen huone muuttui pyöreäksi ja rupesi räjähdysmäisesti menemään hissin tavoin maan alle tuhatta ja sataa. Tässä vaiheessa ilmeisesti menin tajuttomaksi/transsiin.

Transsissa olin joutunut ansaan jonnekkin outoon ulottuvuuteen, seurasin kolmannesta persoonasta multiversumin rakennetta, joka oli kuin kaksi puhelinluetteloa laitettu vastakkain. Tajusin että päästäkseni pois tästä ulottuvuudesta, mun pitäisi osata yhdistää molempien "puhelinluetteloiden" oikeat sivut yhteen, vähänkuin siinä pelikorttien sekoitus tempussa, jossa pakat laitetaan vastakkain ja sekoitetaan. Sillä hissillä siis matkustin siinä niiden puhelinluetteloiden välissä jossa mun piti osata pysäyttää tää hissi siinä vaiheessa kun molemmissa luetteloissa oli sama ulottuvuus-sivu. Tässä tuntui menevän ikuisuus, mutta lopulta onnistuin. Samalla heräsin siis transsista.

Kilahtelin ihan täysin siellä asunnolla kun luulin että olin epäonnistunut siinä tehtävässä ja olin saanut multiversumin solmuun. Mun kaveria luulin kuolleeksi koska ei reagoinut vaikka ravistelin sitä kuinka paljon...

Että aika hurjaa menoa, kannattaa olla selväpäinen sitteri ehdottomasti mukana kun tällä aineella leikkii.
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe

Tiberius
Lepakko

Post by Tiberius » Mon 03 Nov 2014, 21:32

boost wrote:Miksi niin monet haluaa kuivattaa näitä? Tulee vaan stimulanttinen olo ja sitten alkaa sairaanloinen väsymys. Raa'at sanoo mun mielestä enemmän.

muskariini muuttuu muskamooliksi joka muuttuu iboteenihapoksi tjsp ja kyllä ne toimii erilailla kuivana kun raakana sanon ma.
-=€ukataforia eis pathoS=-

boost
Lepakko

Post by boost » Tue 04 Nov 2014, 22:38

Tiberius wrote:
boost wrote:Miksi niin monet haluaa kuivattaa näitä? Tulee vaan stimulanttinen olo ja sitten alkaa sairaanloinen väsymys. Raa'at sanoo mun mielestä enemmän.

muskariini muuttuu muskamooliksi joka muuttuu iboteenihapoksi tjsp ja kyllä ne toimii erilailla kuivana kun raakana sanon ma.
Aijaa... Oon aina luullut, että olisi juuri toisinpäin, eli että niissä tuoreissa sienissä olisi iboteeni happoa. Mutta siis mulla noi kuivat ei kyllä ikinä toimi halutulla tavalla. Tuoreilla pääsee niille tripeille. Eikös amanitoja syövät shamaanitkin sano, että kuivaamalla sienen henki lähtee pois? :)

psychiCNoob
Moderator

Post by psychiCNoob » Wed 05 Nov 2014, 00:00

boost wrote: Eikös amanitoja syövät shamaanitkin sano, että kuivaamalla sienen henki lähtee pois? :)
Jos näin on, niin taitaa tän vuotinen Amanita saalis lentää roskiin, tai sit kokeilen ite joskus, että onko niissä henkeä jäljellä. :)

Saiskos varmistusta kyseiselle väittämälle? Tai sit katon uuestaan sen Amanita-dokumentin jossa se yks perhe niitä keräilee ja kertoo sen käytöstä sekä vaikutuksista ja parista muusta asiasta siinä samalla.
Life = The Trip

Petri6
OD

Post by Petri6 » Mon 17 Nov 2014, 06:53

psychiCNoob wrote:
boost wrote: Eikös amanitoja syövät shamaanitkin sano, että kuivaamalla sienen henki lähtee pois? :)
Jos näin on, niin taitaa tän vuotinen Amanita saalis lentää roskiin, tai sit kokeilen ite joskus, että onko niissä henkeä jäljellä. :)

Saiskos varmistusta kyseiselle väittämälle? Tai sit katon uuestaan sen Amanita-dokumentin jossa se yks perhe niitä keräilee ja kertoo sen käytöstä sekä vaikutuksista ja parista muusta asiasta siinä samalla.
Ei vaan kuivaamalla nimenomaan myrkyllisempi (siis oikeasti myrkyllisempi, ei toivottavalla tavalla myrkyllisempi) iboteiinihappo muuttuu toivottavaksi muskimoliksi, jota on sienessä itsessään jo jonkin verran. Itse kyllä heittäisin silti roskiin, en ole tuota tavaraa päihdemielessä ajatellut sen jälkeen kun luin drugs-forumilta suomalaisen saamasta epilepsiakohtauksesta jo pienellä annoksella (oon linkittäny stoorin tähänkin topikkiin monesti).
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun

Dagga
Apteekki

Post by Dagga » Fri 09 Jan 2015, 15:22

Päivää! Olisiko kenelläkään tietoa tahi arvausta pregabaliinin (Lyrica) ja Amanita muscarian yhteisvaikutuksista?
Image

boost
Lepakko

Post by boost » Thu 15 Jan 2015, 21:19

Joskus mä pidin kärppäri trippejä vaan random alitajunnan tuottamana kaaoksena, joista ei järkeä löydy, mut ei ehkä sittenkään.
Esim. kerran mun huoneessa oli ihmisiä (jotka oli siis hallusinaatioita), jotka sano mulle, että mä voin vaan elää, jos mä menen tohon yhteen pisteeseen. (mun piti siis tavallaan purkaa itteni hiukkasiksi, jonka jälkeen olin kirjaimellisesti yhtenä pisteenä mun lattialla. Sitä on aika vaikea selittää täsmällisesti) Sillon mä ajattelin vaan, että "jes, pääsee selvinpäisyyteen", mut ehkä mun alitajunta yritti vaan kertoa mulle, miten nauttia elämästä.

Greenjacket
Karvakuono

Post by Greenjacket » Mon 29 Feb 2016, 11:12

Mietin vain että saako muskimolia kokonaan kiinteään muotoon jos erottelee
vedellä ja antaa kuivaa? Vai pitääkö kenties liuottaa neste
johonkin eli tehdä lappuja tai vastaavaa?
Hyvää psykedeelistä päivän jatkoa! :)

bilehile
Apteekki

Post by bilehile » Tue 05 Apr 2016, 00:41

Ihmeellinen maailma ja vieläkin ihmeellisempi ja taikaa täynnä oleva internet täynnä pulvereita. En lähtis mitään lappu-settei tekeen, mielummin vaikka pipetti-hommiin ryhdyn!

En voi sanoo että tykkäisin koko sienestä, syöny raakana ja kuivattuna, ainoo hyvä puoli mikä tulee mieleen on et sienet on ilmasia. Ehkä metsänhenki ei tykkää musta koska oon metsässä ties missä kemikaaleissa, ja näin ollen ei jaa taikaansa ja rakkauttaab mun kanssa. Tahtoo taikaa, eihän taikuri voi päästää irti muuten. Enivei oon aika Qosit ja alan hukata sitä pointtia mikä mulla oli? Raakana ja kuivattuna syötyny vaikutus imo erillainen, raaka pistää sekasin (tai sit oon jo valmiiks vähän huhhuh-mielentilas?) ja kuivattu pistää tosi rennoks.

Pahoittelen jos vähän hankalaa tekstiä, mut mielummin jankalaa tekstiä ku hankalaa seksiä? :shock:
Takana loistava tulevaisuus.

kuumottelija
Lepakko

Post by kuumottelija » Fri 03 Jun 2016, 18:45

Itse olen näitä vaporisaattorista kerran ottanut erään "psykedeeliporukan" messissä. Voin sanoa, että sekä maku (muistuttaa likaista p:::a) että "trippi" olivat hyvin vastenmielisiä, mutten silti kadu että ovat kokemusvarastossa.

Kuusi ensimmäistä tuntia oli ehkä vähän henkisempi olo ja juttua lensi kuin liukuhihnalta. Tuli otettua olutta ja muistaakseni pikkuisen hatsia samalla, en tiedä potensoiko vaikutusta vai rauhoittaako.

Joka tapauksessa lähtiessäni ulos lähti tasapaino täysin hallinnasta ja hoipertelin kirjaimellisesti onneksi tuohon aikaan liikennetöntä leveää katua laidasta laitaan. Lopulta tipahdin lähellä määränpäätäni (alle 1 Km vapomestasta) istahdin penkkaan kun ei jalat enää pitäneet. Onnekseni kaksi tyttöä sattui kävelemään samaan suuntaan ja taluttivat minut taksikopille, eli määränpäähäni. Noh, ennen sitä ajattelin kuitenkin istahtaa rauhassa parin oluen kanssa, jotka ostaisin viereiseltä Ärrältä.

Ärrässä etsiessäni oluiden paikkaa (unohdin mihin päin puotia ne on lajiteltu) kaikki kolikkoni tippuivat ottaessani lompakkoa esille. Noh, niiden kolikoiden keräämisessä meni se n. 40 minuuttia kun toikkaroin ja kaaduin enkä pystynyt välistä nousemaan maasta ja ne putosivat minulta jatkuvasti uudestaan. Olo oli kuin olisi (sellaisestahan ei jää henkiin, mutta jos jäisi) vetänyt kolme kossua raakana naamaan. Tajusin, etten tässä kunnossa saa mitään paria olutta, laitoin euron pelikoneeseen ja häivyin taksiin.

Mielenkiintoisesti vuoden 1978 Mauri Korhosen painoksesta sienioppaassa mainitaan juuri hyvin överiksi menneen humalan kaltaiset vaikutukset, ei juurikaan mitään hallusinogeenista.

Aamulla näistä tuli aivan sanoinkuvaamattoman karmea krapula ja se likaisen elimen maku oli yhä pinttyneenä suussa

Doseista en tiedä yhtään mitään, mutta muutama tunti tuli säännöllisesti vapotettua. Never again.