Kärpässienet

Keskustelua dissosiatiiveista ja delirianteista.
placebo
Kameleontti

Re: Kärpässienet

Post by placebo » Mon 26 Sep 2011, 08:35

Silokkien löytyminen on ollut kyllä niin vähäistä, että taidan mennä nyt tuonne ulkomaailmaan ja kerätä parisenkymmentä kärppäriä kuivamaan. Saanpahan ainakin edes jonkun sienikokemuksen tänä vuonna :D
Periaatteet perustana, totuus selustana.

nuk123
Karvakuono

Post by nuk123 » Wed 12 Oct 2011, 16:11

Montako kannattaa ottaa jos ei kuivaa niitä vaan maistelee "raakana" ?? Ja kannattaako keitellä teetä noista vai mitä häh? Onnistuuko raaoista teen keittäminen?

PahaArkkitehti
Psykonautti

Post by PahaArkkitehti » Wed 12 Oct 2011, 17:24

nuk123 wrote:Montako kannattaa ottaa jos ei kuivaa niitä vaan maistelee "raakana" ?? Ja kannattaako keitellä teetä noista vai mitä häh? Onnistuuko raaoista teen keittäminen?
Kannattaa kuivattaa. Ei oo iso homma edes.

Leikataan ihan pieniksi suikaleiksi. Noin 0,5 cm leveiksi ja 2-3 cm pitkiksi ja laitetaan kuivumaan palat väljästi esim. sanomalehtien päälle. Jos on niin märkiä, että sanomalehdet alkaa kastumaan, niin kannattaa siirtää välillä kuivalle lehdelle.

Itse kuivasin yhden satsin tuolla tavalla kaapissa, niin viikonlopun jälkeen olivat kuivuneet ihan korpuiksi. Sitten vaan pikakuivaus uunissa vielä ennen käyttöä n. 90 C-asteessa ja on valmista. Jos jokatapauksessa aiot ottaa raakana, niin sitten en osaa oikein neuvoa...

nuk123
Karvakuono

Post by nuk123 » Wed 12 Oct 2011, 17:33

SmurfMushroom wrote:
nuk123 wrote:Montako kannattaa ottaa jos ei kuivaa niitä vaan maistelee "raakana" ?? Ja kannattaako keitellä teetä noista vai mitä häh? Onnistuuko raaoista teen keittäminen?
Kannattaa kuivattaa. Ei oo iso homma edes.

Leikataan ihan pieniksi suikaleiksi. Noin 0,5 cm leveiksi ja 2-3 cm pitkiksi ja laitetaan kuivumaan palat väljästi esim. sanomalehtien päälle. Jos on niin märkiä, että sanomalehdet alkaa kastumaan, niin kannattaa siirtää välillä kuivalle lehdelle.

Itse kuivasin yhden satsin tuolla tavalla kaapissa, niin viikonlopun jälkeen olivat kuivuneet ihan korpuiksi. Sitten vaan pikakuivaus uunissa vielä ennen käyttöä n. 90 C-asteessa ja on valmista. Jos jokatapauksessa aiot ottaa raakana, niin sitten en osaa oikein neuvoa...
En itse ole ottamassa mutta kaveri käski selvitteleen. Tuli puheeks kaverin kanssa niin lupailin selvitellä. Parempi kysyä ettei henki lähde... :D

King Ink
Moderator

Post by King Ink » Wed 12 Oct 2011, 22:16

Oon vähän siinä käsityksessä et punakärpässienillä on raakanakaan aika hankala saada itseään hengiltä. Jos järkeä vähän käyttää eikä mee ihan järjettömiä määriä syömään.

PORBOT
Apteekki

Punakärpässienen uunikuivatus?

Post by PORBOT » Wed 12 Oct 2011, 22:25

Elikkäs olis tällänen aihe. Kuinka kauan punakärpässienen pitää olla uunissa ja millä kuumuudella? minkä osan syön siitä? Kiitoksia vastauksista, kertokaa kaikki pikku niksitkin :)
En ole nisti, satun vain tykkäämään lääkkeistä.

King Ink
Moderator

Re: Punakärpässienen uunikuivatus?

Post by King Ink » Thu 13 Oct 2011, 00:04

Nahka, ja keltainen liha juuri nahan alla on ilmeisesti stydeimpiä. Heltat ja jalka suoraan roskiin. En osaa uunikuivauksesta neuvoa kun itse oon vaan rauhassa huoneenlämmössä kuivatellut ajan kanssa..

Mielestäni Amanitojen kuivaamiselle ei tarvitse uutta ketjua, joten yhdistin tähän olemassa olevaan..
Kannattaa myös lukea tätä ketjua, varmasti löytyy hyviä neuvoja kuivaamiseen.

psycoma
Lepakko

Post by psycoma » Tue 15 Nov 2011, 00:06

Mä diggaan laitella leivinpaperille sienet ennemmi ku johoki normipaperille, ei jää kii ollenkaa / niin pahasti ja kuivatella iha vaa jääkaapin katolla niit, wroom wroom ei me pitkää. joku 90 astetta uunis tuntuu aika stydiltä, jo ensinnäki siit syyst et kovin harva voi olla varma ilma mittaria siit paljo siel uunis todella on se lämpö ja voi alkaa väärät koktailit tuhoutuun sienistä ja ja ja kyl te tiiätte. ja kyl kantsii sienii vetää tuoreeltaaki, ainaku kuivaat ni tietyt jutut katoo viimestää 2vko päästä ja aineen käyttäytyminen ja vaikutukset vaihtuu. ding ding pers tuntumal näi, ei tarvii takertuu tai alkaa syyttelee.

Henget
Karvakuono

Post by Henget » Fri 06 Jan 2012, 22:25

Mää oon muutamaan otteeseen tripannut ruskokärpässienellä. Ruskokärpässienestä ei ilmeisesti oo löyvetty muskariinia, joten sen kai pitäis olla vähän helpompi masulle ku punakärpässienen. Vaikka iboteenihappo (veikkaisin) sai mut kuitenkin ekalla kerralla oksentamaan. Valmistin sienet sillee, että kuivasin niitä kuivurissa yön yli ja aamulla söin sitte vaan jonku verran niitä. Syötyäni ne, mun mahassa alko aika pian tuntua kuplintaa ja mulle tuli tosi kuumeinen olo, ja ryntäsin vessaan oksentamaan. Tärisin ja vapisin kamalasti ja pelkäsin että "tätäkö tää nyt sitte on kuuen tunnin ajan" mutta se olo meni aika nopiaa ohi, ja poltin pienet paukut. Sitten makasin sohvalla ajan x ja velloin ihanissa aistiharhoissa.

Seuraavalla kerralla keitin sitte samoista kuivatuista sienistä teetä ja join muutamia kupillisia. Silloin ei tullut oksennus, mutta en pystynyt olemaan makuu- tai istuma-asennossa alkuun, vaan piti nousta pystyyn ja hengitellä rauhallisesti. Mahassa tuntui sillonkin kuplintaa, ja laskin että annos ois ollu kuitenki ekaa kertaa isompi, mutta tällä kertaa en halunnut maata sohvalla. Haahuilin ympäri taloa, en oikein välittänyt mitä tein, päässä tuntui selkeältä ja olin rentoutunut ja ilonen.

Sitten tuossa joitakin kuukausia sitten söin suoraan metästä vähän punakärpässientä ennen psykebileitä. Alkuun oli vähän raskas olo mahassa ja piti keskittyä uskottelemaan itelleen että "mun mahassa ei nyt ole myrkkyä, vaan lääkettä" silleen ettei sitä kuvittelis tarvivansa oksentaa ulos. Se auttoi tosi paljon. Samaan aikaan oli myös melko innostunut olo ja en malttanut oottaa että pääsisin tanssimaan. Pahoinvointi meni jossain kahdessa tunnissa ohi (kuulostaa ehkä pitkältä ajalta mutta ei se oikein siltä tuntunut saati mua häirinnyt juurikaan), ja sen jälkeen oli ekstaattinen olo, mun mielestä MDMA:n kaltainen mutta jotenki lempeämpi ja turvallisempi. Kotoisampi.

Happohuppu
Apteekki

Post by Happohuppu » Tue 31 Jan 2012, 21:42

King Ink wrote:Oon vähän siinä käsityksessä et punakärpässienillä on raakanakaan aika hankala saada itseään hengiltä. Jos järkeä vähän käyttää eikä mee ihan järjettömiä määriä syömään.
Tappavaa amanitiinia on Suomessa vain valko- ja kavalakärpässienessä. Amanitiini on solumyrkky, joka pistää sisuskalut pysyvästi remonttiin.

Punakärpässientä on aikanaan käytetty jopa ruokasienenä, mistä voi päätellä miten tappava se on. Rusko- ja pantterikärpässieni sisältävät samoja hermomyrkkyjä kuin punakärpässieni, tosin pantterikärppis on noin kolme kertaa tehokkampi.

Punakärpässientä monta kertaa syöneenä ja polttaneena voin sanoa, että paskimpia aineita mitä olen käyttänyt.
Looking for planet Gong...

King Ink
Moderator

Post by King Ink » Tue 31 Jan 2012, 21:46

Happohuppu wrote:Punakärpässientä monta kertaa syöneenä ja polttaneena voin sanoa, että paskimpia aineita mitä olen käyttänyt.
Et pidä vaikutuksista, vai eikö toimi?

Happohuppu
Apteekki

Post by Happohuppu » Tue 31 Jan 2012, 22:15

King Ink wrote:
Happohuppu wrote:Punakärpässientä monta kertaa syöneenä ja polttaneena voin sanoa, että paskimpia aineita mitä olen käyttänyt.
Et pidä vaikutuksista, vai eikö toimi?
On kyllä toiminut syömällä, mutta en pidä vaikutuksista. Eka kunnon trippi oli jännä, mutta se oli elämäni ensimmäisiä trippejä ylipäätään. Kun alkoi tulla kokemusta muista aineista ja pystyi vertailemaan vaikutuksia niin tajusi että kärppis on tosi huono ja tylsä huume.

Viimeisen kerran kokeilin joskus kymmenen vuotta sitten. Täytin suht isoja gelatiinikapseleita sienijauheella, ja niitä kerääntyi useita kymmeniä. Grammamäärää en muista. Ne sitten vetelin ja pahoinvointia lievensin kannabiksella, ja totesin että tämä aine on nyt nähty.
Looking for planet Gong...

FlippinDouble
Psykonautti

Post by FlippinDouble » Sun 29 Jul 2012, 22:08

Tässä kesän aikana ois tarkotus syödä uudestaan kärpässientä,viime syksyn satoa joten ovat varmaan sen vuoden olleet kuivumassa.
Miten jengillä on kokemusta kärppärin kombottelusta? Mietin itse josko ottais Amanita-LSA-Kannabis ?
"Olen ollut kauan poissa teidän luotanne, tästä ajasta, tästä kaupungista. Olen ilmaa kevyempi, hyvin vaikeasti havaittavissa." -Pekka Streng

placebo
Kameleontti

Post by placebo » Mon 06 Aug 2012, 01:25

Itselläni ei oikein ole sellaisia piirejä joista psykedeelejä saisi, mutta kuitenkin koen psykedeelien maailman todella kiehtovaksi ja haluankin trippailla useammin ja selvittää itseni kanssa asioita ja ehkä ymmärtää maailmaa paremmin..päästä lähemmäs luontoa niinkuin sanotaan. Ajattelinkin tänä syksynä kunnostautua poimimaan näitä luonnon antimia ja p.semilanceataa. Viime vuonna kaksi sienitripppiä ja ne olivat todella hienoja kokemuksia. Jokohan näitä luonnonantimia voisi löytää? Tämän topicin nyt läpi lueskelleena luulisin jopa osaavani hoitaa kuivaus- ja säilömisprosessin :)

psychiCNoob
Moderator

Post by psychiCNoob » Mon 06 Aug 2012, 03:58

placebo wrote: Jokohan näitä luonnonantimia voisi löytää? :)
No kärppärit rupee oleen aika hollilla, täällä kaakossa Amanitat ovat vähän ehkä myöhäsessä.. Ja semit aivan kohta eli pääsee nauttimaan Suomen tripauttavasta syksystä ihan näillä kuukausilla. :P
Life = The Trip

placebo
Kameleontti

Post by placebo » Mon 06 Aug 2012, 10:48

Kuulostaa hyvältä ;)

STRN
Psykonautti

Post by STRN » Sun 23 Sep 2012, 13:04

Poimin eilen 3 suht isoo Amanitaa ja kuivattelin uunissa muutaman tunnin että siitä tuli ihan korppua. Nyt sitte join ~3g niitä hippusia kylmän sokeriveden kaa. Siis hyi vittu haisee hikisukalle potenssiin kymmenen ja maistuu pilantuneelle ruisleivälle. Jotenki alitajunnan kautta tuli yök refleksi, kun koulussa opetettu että se on hengenvaarallista. Ekalla kerralla kokeilin varovaisesti tehä 1g teen. Seuraavaks kokeilen 5g ellei tää sano mitään.

Ei sanonu mitään. Mutta lefan kanssa älyttämällä tuli jonkinsortin olo. Musta tuntuu että mitä savua vaan hengittää tarpeeks niin siitä menee sekasin kun ei saa happea. :P Maistuu ihan paskalle.
4:20pm

Shavu
Psykonautti

Post by Shavu » Wed 26 Dec 2012, 21:25

Nautin tuossa joku aika sitten noin desin jauhettuja kärpässienenlakkeja, joissa olivat heltatkin vielä paikallaan. Nauseaa havaittu, mutta nyt paha olo on psyykattu pois ja tilalle on tullut stimuloitunut ja euforinen olo. Saa nähdä miten pitkälle nää vie. Tuntuu TODELLA hyvältä. :up:

Vierailija
Tuppisuu

Post by Vierailija » Wed 11 Sep 2013, 20:19

Hmm... kuivasin sienet uunissa ja tuli oikein kuivia ja rapsakoita, mutta nyt parin päivän huoneilmassa olon jälkeen ovat jo muuttuneet notkeiksi. Imevät kosteutta. Haittaakohan tää? Rupeavatko homehtumaan tai jotain? En haluaisi käyttää ihan vielä.

kuumottelija
Lepakko

Post by kuumottelija » Tue 17 Sep 2013, 12:21

Nämäpä pääsivät yllättämään. En ole aikaisemmin kokeillut kärrpäreitä, mutta eilen tuli otettua epämääräinen suurehko määrä hittejä kuivattuja lakkeja vaporisaattorista. Annos on tuntematon, mutta kukan ja muutaman bissen kanssa nämä saivat aikaan uskomattoman "lötkön" olon.

Eli: fiilis kuin erittäin suuren määrän alkoholia ja subua vetäneenä mutta silti on "tajuissaan". Kaikki lihakset täysin numb, ja kestohymy-fiilis aka erittäin euforiset olot. Lopulta en pystynyt kävelemään tai puhumaan normaalisti; vaikutti siltä että olen erittäin, erittäin kännissä vaikka join enintään muuraman bissen. Näistä tulee myös krapula, ja maistuvat aivan hirveältä.

Kaikin puolin joka tapauksessa hyvin mielenkiintoinen uusi tuttavuus.

peemies
Lepakko

Post by peemies » Thu 19 Sep 2013, 14:52

Joo hyi saatana, meinaa pala nousta kurkkuun, kun vaan muisteleekin miltä amanita-tee maistuu. hyi helvetti
It's 4:30 in the morning, it's always 4:30 in the morning. -Bukowski

Unforgivible
Karvakuono

Post by Unforgivible » Fri 20 Sep 2013, 18:52

Jahas, tuli pettymys kun kävin näitä metästämässä.. Sukat nii märät et jos ne lahjoittais afrikkaan, nii katois vesipula sieltä... Toiseks porot syöny kaikki :( tai sit joku ovela mehtämies.. :D tai sit oon vaan pihalla vuodenajasta jota en usko tapahtuneen.. :foil:
Mihin sitä menis möyryy?

Vierailija
Tuppisuu

Post by Vierailija » Tue 24 Sep 2013, 17:40

^^ Joo siis mitä helvettiä, kuukausi sitten metsät oli näitä täynnä ja nyt ei löydy OLLENKAAN. Itse asiassa kun kävin tsekkaamassa mestoja joissa olin aiemmin nähnyt kärppäreitä niin nyt ei löytynyt mitään :shock: jotain mustuneita varrenpalasia vain. Muitakaan sieniä ei juurikaan enää näkynyt ja suurin osa löytyneistä oli riekaleisia, mädäntyneitä yms. Mitä ihmettä???

kuumottelija
Lepakko

Post by kuumottelija » Wed 09 Oct 2013, 03:51

Vierailija wrote:^^ Joo siis mitä helvettiä, kuukausi sitten metsät oli näitä täynnä ja nyt ei löydy OLLENKAAN. Itse asiassa kun kävin tsekkaamassa mestoja joissa olin aiemmin nähnyt kärppäreitä niin nyt ei löytynyt mitään :shock: jotain mustuneita varrenpalasia vain. Muitakaan sieniä ei juurikaan enää näkynyt ja suurin osa löytyneistä oli riekaleisia, mädäntyneitä yms. Mitä ihmettä???
Yleensä arvioisin peräti satoisimmaksi Suomen sieneksi. Sienivuosi on ollut erittäin huono, sen olen huomannut ihan ruokasienikeruureissuilla, jotka ovat parasta terapiaa mielelle mitä tiedän :) Herkkutatit ja kärppärit tunnetusti ainakin aiheeseen hieman enemmän perehtyneiden mukaan ja empiirisesti havaiten kasvavat lähekkäin/samoihin aikoihin. Näitä loistavia wokin ainesosia löytyikin hetken verran poikkeuksellisen runsaasti elokuussa, mutta siihen se sitten jäikin.

boost
Lepakko

Post by boost » Tue 26 Nov 2013, 17:22

Mistäköhän johtuu, että paikallisista metsistä ei oikein muita kärppäreitä löydy, kuin panttereita?

Ite syön mieluiten raakana soma tyyliin. Tai siis jos haluaa "trippailla", niin ei se oikein onnistu noilla kuivilla, vaikka kuinka paljon söisi.
Ainakaan omien kokemusten perusteella.

Miinuksena se, että kestää niin kauan, ennenkuin alkaa kolista ja maistuu kumisaappaalta, jossa on märkiä koirankarvoja.

psychiCNoob
Moderator

Post by psychiCNoob » Mon 06 Jan 2014, 13:43

Missähän mahtoivat olla tämän vuoden kärpässienet? :shock: Lähtivät maanpakoon vissiin, pari hassua näin koko loppukesän/syksyn aikana. Ja nekin jossain kerrostalon pihalla.. Tuntu kyl et sienet yleensäkkin ollu vähän piilossa tänä vuonna, onneks sentään suppilovahveroita oli ! :cheers:

No pitää oottaa ens syksylle jos sit vaikka ilmestyisivät. Raakana en tohdi nauttia näitä vaan kuivattelen ja odotan mielelläni sen vuoden. Kärsivällisyys palkitaan. :P
Life = The Trip

boost
Lepakko

Post by boost » Tue 07 Jan 2014, 08:17

psychiCTalent wrote:Missähän mahtoivat olla tämän vuoden kärpässienet? :shock: Lähtivät maanpakoon vissiin, pari hassua näin koko loppukesän/syksyn aikana. Ja nekin jossain kerrostalon pihalla.. Tuntu kyl et sienet yleensäkkin ollu vähän piilossa tänä vuonna, onneks sentään suppilovahveroita oli ! :cheers:
Täällä päin taas tuli kerättyä kolme ruokakassillista. Siis noita panttereita, punasia löyty ehkä 10 yhteensä. :o

psychiCNoob
Moderator

Post by psychiCNoob » Tue 07 Jan 2014, 17:41

boost wrote:
psychiCTalent wrote:Missähän mahtoivat olla tämän vuoden kärpässienet? :shock: Lähtivät maanpakoon vissiin, pari hassua näin koko loppukesän/syksyn aikana. Ja nekin jossain kerrostalon pihalla.. Tuntu kyl et sienet yleensäkkin ollu vähän piilossa tänä vuonna, onneks sentään suppilovahveroita oli ! :cheers:
Täällä päin taas tuli kerättyä kolme ruokakassillista. Siis noita panttereita, punasia löyty ehkä 10 yhteensä. :o
Okei. :shock: Jos oikein muistan niin sää asuit vähän pohjosemmas? Nää mun havainnot on etelästä. Panttereitakaan ei tullut haivaittua. Tai edes valkokärppäriä.. :twisted: No toivotaan et ens vuon natsais. :P
Life = The Trip

boost
Lepakko

Post by boost » Wed 08 Jan 2014, 18:27

psychiCTalent wrote: Okei. :shock: Jos oikein muistan niin sää asuit vähän pohjosemmas? Nää mun havainnot on etelästä. Panttereitakaan ei tullut haivaittua. Tai edes valkokärppäriä.. :twisted: No toivotaan et ens vuon natsais. :P
Ihan Uudenmaan alueelta olen. :)

psychiCNoob
Moderator

Post by psychiCNoob » Wed 08 Jan 2014, 19:15

Okei. :P Sit joku ihme taantuma ollu vissii noil mestoil mist oon yrittäny ettii..
Life = The Trip