Kärpässienet

Keskustelua dissosiatiiveista ja delirianteista.
NarkkiParkki
Lepakko

Re: Kärpässienet

Post by NarkkiParkki » Fri 25 Sep 2009, 16:03

Vähän on home levinnyt juu muuallekin. Pitääkö minun siis heittää nuo lakit pois?

King Ink
Moderator

Post by King Ink » Fri 25 Sep 2009, 16:51

NarkkiParkki wrote:Vähän on home levinnyt juu muuallekin. Pitääkö minun siis heittää nuo lakit pois?
Käytä omaa päätäsi, haluatko syödä homeisia sieniä? Ei se niin paha ole jos se on vain ihan vähän homeessa, en kyllä itse söisi. :)

NarkkiParkki
Lepakko

Post by NarkkiParkki » Fri 25 Sep 2009, 18:46

Ihan vähän vain ja sain raaputettua sitä pois veitsellä. Itselläni home ei aiheuta mitään oireita, eikä pieni home varmaan haittaa sienen psykoaktiivisuutta?

King Ink
Moderator

Post by King Ink » Fri 25 Sep 2009, 19:17

NarkkiParkki wrote:Ihan vähän vain ja sain raaputettua sitä pois veitsellä. Itselläni home ei aiheuta mitään oireita, eikä pieni home varmaan haittaa sienen psykoaktiivisuutta?
Pistele poskeen vaan. :D

NarkkiParkki
Lepakko

Post by NarkkiParkki » Fri 25 Sep 2009, 20:09

Voisin huomenna pistellä poskeen.

Ajattelin jauhaa nuo lakit ihan pieneksi mössöksi, jonka pistän minigrippipussiin säilöön(tämä ihan tyylin vuoksi) ja syön vaikka huomenna. Kannattaako? Tuossa muodossa menee varmaan myös paremmin alas.

King Ink
Moderator

Post by King Ink » Sat 26 Sep 2009, 12:18

NarkkiParkki wrote:Voisin huomenna pistellä poskeen.

Ajattelin jauhaa nuo lakit ihan pieneksi mössöksi, jonka pistän minigrippipussiin säilöön(tämä ihan tyylin vuoksi) ja syön vaikka huomenna. Kannattaako? Tuossa muodossa menee varmaan myös paremmin alas.
Tarkoititko nyt että kannattaako syödä huomenna vai tuota jauhamis/minigrip juttua. :D
No vastaan molempiin, tee niinkuin haluat, molemmissa, ajattele itse.

NarkkiParkki
Lepakko

Post by NarkkiParkki » Sat 26 Sep 2009, 16:06

Juu, jauhoin nuo 2 lakkia pieneen minigrip pussiin. Pussi meni hieman yli puolilleen, koska on murskattu aika hyvin. Tänään olisi tarkoitus vetää.

Boilder
Apteekki

Post by Boilder » Sat 26 Sep 2009, 16:30

NarkkiParkki wrote:Juu, jauhoin nuo 2 lakkia pieneen minigrip pussiin. Pussi meni hieman yli puolilleen, koska on murskattu aika hyvin. Tänään olisi tarkoitus vetää.
Miten ajattelit nykäistä nuo huiviisi? : )
“The more Chaotic I am, the more complete I am.”
-A.O.Spare

NarkkiParkki
Lepakko

Post by NarkkiParkki » Sat 26 Sep 2009, 19:34

Menisiköhän leivän päällä...
Maistoin hieman ihan pelkästään ja maku ei oikein itseäni miellyttänyt.

Ensiö
Lepakko

Post by Ensiö » Sat 26 Sep 2009, 20:17

NarkkiParkki wrote:Menisiköhän leivän päällä...
Maistoin hieman ihan pelkästään ja maku ei oikein itseäni miellyttänyt.
Suosittelen jugurttia, helppo nielaista maistamatta sieniä kun nopeasti vetelee. Ja jos tulee oksennus myöhemmin niin gurttia on kivempi oraaliulostaa kuin leivänpalasia. Paitsi voisi olla syvempi kokemus syödä sientä pelkästään ja kärsiä se maku.

Kävin taas sienestämässä tänään. Saaliiksi sain yhden annoksen verran. Kolme keskikokoista lakkia ja kaksi pallon muotoista pientä. Saas nähdä minkälaiset henget on kirkon ja hautausmaan vieressä kasvaneilla :)
Minä. Nimeni on Puks. Olen ainoa elollinen Saturnuksessa. Muks!

NarkkiParkki
Lepakko

Post by NarkkiParkki » Sat 26 Sep 2009, 20:20

Alkoi näin ennen syömistä huolettamaan, että toisessa keräämässäni sienessä(isommassa) ei ollut ollenkaan punakärppärille ominaista rinkulaa varressa. Kaikki muut tuntomerkit kuitenkin täsmäävät, joten meinaako rinkulan puuttuminen, ettei kyseessä ole punakärppäri?
Last edited by NarkkiParkki on Sat 26 Sep 2009, 20:25, edited 1 time in total.

Ensiö
Lepakko

Post by Ensiö » Sat 26 Sep 2009, 20:20

Oliko valkoisia pilkkuja?

NarkkiParkki
Lepakko

Post by NarkkiParkki » Sat 26 Sep 2009, 20:22

Kyllä.

Ja muuten, tuosta jugurtista. Eikö maitotuotteet heikennä sienen vaikutusta?

Ensiö
Lepakko

Post by Ensiö » Sat 26 Sep 2009, 20:26

Luulisin ettei ainakaan suomessa ole muita punaisia sieniä valkoisten pilkkujen kera. Taitaa olla yksin kärrppärien patentoima imago. Mutta varmista vielä jostakin. Nyt kun mainitsit tuosta maitotuote jutusta niin muistankin kuulleeni jotakin asiaan liittyvää, en vaan muista mitä. Kertokaa viisaammat?

NarkkiParkki
Lepakko

Post by NarkkiParkki » Sat 26 Sep 2009, 20:28

Niin, eikös punakärppärejä ole tavallaan monia erilaisia?

Ainakin silokkien vaikutusta nuo maitotuotteet miedontavat, mutta en sitten tiedä miten on punakärppärin laita.

Dääm, en tiada tänään päästä popsimaan, ellen saa mitään tietoa asiasta. Kyselin juuri shroomerysta ja nyt odottelen vastauksia. Nyt on vastauksena vain tullut, että siinä pitäisi olla rinkula...

Thoxium

Post by Thoxium » Sat 26 Sep 2009, 21:29

NarkkiParkki wrote:Niin, eikös punakärppärejä ole tavallaan monia erilaisia?

Ainakin silokkien vaikutusta nuo maitotuotteet miedontavat, mutta en sitten tiedä miten on punakärppärin laita.

Dääm, en tiada tänään päästä popsimaan, ellen saa mitään tietoa asiasta. Kyselin juuri shroomerysta ja nyt odottelen vastauksia. Nyt on vastauksena vain tullut, että siinä pitäisi olla rinkula...
Amanita pantherina var. pantherina, Amanita muscaria, Amanita gemmata
Ainoat erot on iboteeni hapon ja muskimoolin pitoisuuksilla. Eli tuskin vaikutuksilla on eroa, kuten eri psilosiinisienillä on, tarvii vaan syödä vähemmän. Noiden lisäksi pitäisi olla vielä muutama muu muskimoolia sisältävää sientä.

NarkkiParkki
Lepakko

Post by NarkkiParkki » Sat 26 Sep 2009, 22:02

Löysin erowidistakin kuvia punakärppäreistä, joissa ei ole rinkulaa. Se rinkula saattaa joskus pudota pois ja näin on käynyt minun sienelleni. Saattaa olla myös, että olen itse repäissyt rinkulan irti, mutta en vaan muista sitä. Noniin, kohta lähtee punakärppärit. Niin, laimentaako maitotuotteet punakärppärien vaikutusta?

NarkkiParkki
Lepakko

Post by NarkkiParkki » Sat 26 Sep 2009, 22:16

Klo 22:11 meni kaikki sienimurska alas. Vielä ei tietenkään tunnu miltään, mutta katselen tässä viimeiset 20 minuuttia Harold and Kumar Go To White Castle -elokuvasta, kun tänään jäi kesken. Katsotaan fiiliksiä sitten sen jälkeen.

T+ 00:21: Pientä kurnimista vatsassa ja painavahko fiilis. EI nauseaa tai ripulointia, eikä tihentynyttä kuseskelutarvetta. Pupillit normaalit.

T+ 01:04: Ei nauseaa, ripulia tai edes mahakipuja edelleenkään. Välillä tuntuu leijuvalta ja välillä painavalta. Hieman väsyttää, mutta kyllä se tästä.

T+ 01:30 Ei mitään ihmeellistä vielä. Pieniä mustia välähdyksiä näkyy aina välillä näkökentän reunoissa, mutta ei sen kummempaa.

Tuossa vaiheessa en enää vaivautunut kirjoittelemaan tänne. Nukahdin siinä kahden aikoihin, kun en enää jaksanut odotella minkään tapahtuvan ja vaikutukset alkoivat jo pikkuhiljaa hiipua. Yhteenvetona voisin sanoa, että "trippi" oli aika mitäänsanomaton. Leijuva/painava fiilis oli ihan kiva, mutta kaipasin enemmän niitä psykedeelisiä vaikutuksia. Ainoat näkemäni visuaalit olivat nuo sivusilmällä nähdyt vilahdukset. 2 lakkia on aivan liian pieni määrä, ainakin minulle. Ensi kerralla täytyy vetää enemmän. Plussaa siitä, että negatiivisiä sivuvaikutuksia ei tullut ollenkaan.

Tattiwatti
Tuppisuu

Post by Tattiwatti » Sat 21 Nov 2009, 01:04

Many people like to take milk thistle with the Amanita muscaria because of the fact that other species of Amanitas contain liver toxins...though we have seen no evidence that A. muscaria is toxic to the liver. (one person recommends milk thistle because of the possibility that its mycelial networks might intermingle with that of nearby toxic amanitas
Lähde: http://www.erowid.org/plants/amanitas/a ... ects.shtml

Kuinkahan vakavasti otettava on tuo kärpässienen mykoritsan teoreettinen mahdollisuus muodostaa yhteisiä sienijuuria toisten lähistöllä olevien sienten kanssa? Olisi hyvä saada tuosta aiheesta jotain tarkempaa tietoa ihan set & settingin kannalta, kun tuossa nyt sattuu olevan tulevaa hetkeä odottelemassa pyhä vahvero jos toinenkin :D

Jos jollakulla sattuu olemaan tietoa asiasta tai linkkiä aiheen tiimoilta, niin arvostaisin sillä tietoa Amanita Muscarista löytyy hieman liikaakin ja sen kaiken seulominen on aika urakka :/
Varmaa on vain tämä hetki... ja sekin meni jo!

Lucid
Karvakuono

Post by Lucid » Sat 28 Nov 2009, 15:29

Minen käsitä näitä. Jo toista syksyä eksperimentoidaan kaverin kanssa näillä eikä vieläkään oikeen mitään. Sillon ku tuntuu et nää alkas toiminaan ni sikee joku armoton kooma mitä ei voi karata ja kohta sammutaan molemmat jonnekki lattialle tai jotai ja ku avataan silmät sekunnilta tuntuvan hetken päästä onko aurinko jo korkealla taivaalla. :D

Lähettiin tän syksyn kärppien kanssa oikeen varovaisesti liikkeelle. 1 lakki semmosenaan 1h välein. Päädyttiin 5 lakkiin. Käytiin kävelyllä ja tuntu ku olis ollu aivan hävyttömän voimakas. Lisäks täl kertaa tuli lievästi tunne siit et olis unessa. Toi oli yhellä toisellaki kerralla vahvasti mukana. Mut ei sit kummempia. Sammuttiin taas jossai vaihees.

Miten ton sammumisen vois estää? Luulen et toimis jos sen yli pääsis.

lahke

Post by lahke » Wed 30 Dec 2009, 05:32

määki sammun aina :D mut mulle se on ihan hyvä vaan.. alkaa sellane semihuono olo puskee, ja on koko aja vähä siinä rajoil et oksentaako vaiko eikö.. sit se kuitenki aina menee ohi ja samantien melkei nukahdan. nukun ehkä tunnin tai kaks ja sit herään, ja vaikutukset tuntuu ihan mukavasti ku pääsee ylös =)
btw
hmm, kaveri tilas tota ekstraktia, ja ei kuulemma toiminu mitenkää.
/btw

_Melba
Kameleontti

Post by _Melba » Wed 30 Dec 2009, 15:43

Oon ihmeissäni etten oo kertonut kärpässieni kokemustani täällä. Ja nyt siitä on jo niin kauan että en muista kunnolla. Joo mut meni suunnileen nii et kaverin kanssa käytiin poimimassa kärpässieniä vino pino. Sitte mentiin sen luo ja se oli kuullu jostain et niistä pitää kuoria se punanen osa siit lakista pois ja keittää niitä ja sit juua se punanen vesiliemi, vähän niinku teetä. En tiiä enkä tienny tehäänkö näin oikeesti no mut kumminki en muista monen sienen "kuoret" siin oli, mut ei toiminu. Käytiin poimimassa lisää, mentiin meille. Nakattiin sienien lakit pesun jälkeen kokonaisena kattilaan (niitä oli n.10) ja muusattiin ne ja tungettiin muka hunajaa ja teetä ja sokeria sinne sekkaan. Siitä tuli semmosta ruskeeta liejua. Nonii sit pistettii laseihi kummallekki n.3dl sitä liejuu. Kaverilla ei menny alas (se oli sitäpaitsi sen idea syyä niitä...) mut mää join sen ja sit ooteltiin jtn puolituntia/tunti mut ei toiminu. Kaveri lähti kotiin ja ite menin nukkumaan. Ku yritin saaha unenpäästä kii ja laitoin silmät kii niin alkoi välkkymään niinku valot vaikka silmät oli kii. En tiiä olinko nukahtanut mutta menin jollekki ihme matkalle, jolla pompin päälläni kärpässienen näköistä maapalloa ympäri. Mulla oli jotku ihme vaatteet päällä, ja näin kaverini isän ja pikkusiskon, vaikka en tiennyt et sillä oikeesti oliki pikkusisko ja isää en ollut oikeasti koskaan nähny. Sitte menin vessaan, oli tosi paha olo. Soitin äitille, se sanoi myöhemmin et olin vaa kyselly siltä et onko se oikeesti siellä puhelimes. Sit vähän pätkii mutta aamulla heräsin sohvalta ja olin vetäny sängystä petauspatjan maahan ja ottanu tyynyistä ja peitosta päälliset pois. Hämärä trippi ja jos uuestaa joskus nii jonku kaverin kans joka ei lähe pois ja oikeilla annostuksilla. :mrgreen:
Last edited by _Melba on Wed 30 Dec 2009, 16:11, edited 1 time in total.

King Ink
Moderator

Post by King Ink » Wed 30 Dec 2009, 15:53

Hitto, olin kokonaan unohtanut et miullahan on vitusti kaverin kanssa kärppäreitä jotka on kuivaneet kesästä asti. :D
Pitää huomenna/viikonloppuna katsella keksisikö niille jotain käyttöä.

Lucid
Karvakuono

Post by Lucid » Fri 29 Jan 2010, 11:40

No huhhuH!! Näähä on aivan överi kamaa!

Päätettiin kaverien kanssa et nyt ei sammuta!

No. Tarkotus oli kaikkine nauttia 4 lakkia. meitä oli siis 3. laitettiin 2 lakkia per naama teeks ja loput 2 oli tarkotus syömällä. Lakit oli kaikki ISOJA keski/loppu syksyn lakkeja.

Ensikertalainen kaveri (henkilö S ) sai kaikki lakit alas nopeesti. Mä ja toinen kaveri (henkilö N) ku ollaan ennenki syöty ni keho laitto ylivoimasesti vastaan. Mä sain vaan jonku 2.5 lakki alas ja kaveril jäi 1 lakki.

SIt alettii odottelee. N iski eka jäätävä nausea ja se alko makoilee. Itlailtii vähän aikaa ja menin sit kattoo S kaa Fear and Loathing. Se oli iha fileis siin eikä pysyny millään aloillaan.
Sit se sano yhes välis ei ei vittu ei tää leffa etene mihinkään. pysyy vaan ihan paikoillaan kokoajan! Mä et mitä ittua. Sit se et ei kestä enää liian hullua. ja nous ylös siit.
Se oli hielunu siin kokoajan eikä nyt enää voinu lopettaa. Sen koko keho nyki eikä sil tullu oikeen mistään mitään. S Alko menee tosi nopeaan tahtiin aivan helveitn sekasin. Seuraaks se
koitti kokoajan tehä jotain ja siihen menetti pikkuhiljaa puheyhteydenki ku sil ei tullu puhumisesta mitään. Aivanko sil olis aina ajatus katkennu. Lopulta se vaan "sätki" sohvalla
ilman et siihe sai mitään kontaktia. Se alko nousee nykien ja kaatu lattialle ja alko lömään päätäään siihe. Nostettiin se ylös ja se halun äköjään sohvalle siihen siis.
Nöytti tosi vaikeelt siin ja vietii se sänkyyn.

Siel sil oli koko ajan aivan hirveitä lihas kramppeja ja se muutenki näytti epilepsia kohtaukselta. kuola valu suusta ja kaikki lihakset oli jännittyneinä.

Välillä kuitenki se näytti ku olis alkanu nousee ja vietiin se vessaan ihankantamalla. Siin ku istutettiin vähän aikaa ni sieltähä se kusi valahti pönttöön. Housut jalkaan ja takas sänkyyn. :D

Mietittiin yhes välis et pitäiskö kuttua ampulanssi! no sit just sillä hetkellä ku koitettiin saada siihen edes jotain yhteyttä niin se NIELAS!! Mä et ei epilepsiakohtaukses nielase :D

Ja sit kaikki oli muka hyvin.

No ei siin pidettiin kaverista huolta ja sit joskus kello 6 aamulla käytii herättää ku se oli jossai välissä lopettanu sätkimisen siin sängyl ja kuulosti nukkuvan.

Kaveri heräs pirteenä ja me huoahdettii helpotuksesta!

EI muistanu oikeen mitään illasta paitsi et kaikki mitä ikinä teki tai ajatteli oli jo tehny ja ajtelu.

Ja sit ku koitti kävellä ni näkö meni sillai pätkittäi et eka oli sängyl. Sit jääkaapil. Sit vessas. Luuli et oli itte kävelly :D EIkä muista nykimisestäkää mitää.

Mut siis. Olkaa varovaisia ku näitä nautitte. Jos tos olis kaikki tai edes 2 meistä menny samaan tilaan (N meinas mennä siine tunsi sen nykimisen jo alkavan ja huomas. Sil e i pysyny mikään käden yhteen väliin) ni ei olis tullu mitää. Kaverit olis koittanu lähte kävelee ja siin sit kaatanu telkun ja tuhonnu kaiken ja ittesä.

Niin ja mitä pidän erilaisena tos ja muissa kerroissa on se et täl kertaa otettiin samalla energia juomaa ku nautittiin sienet. Luulen et se on jotenki vaikuttanu metaboliaan tai
jotenki muuten siihen et eie ala nukuttaa ja muutenki toimi ihan överisti.

Oon aivan tyytyväinen et itelle ei tullu ku kurkku 100% tunnottomaks ja muutenki mukava sekava olotila. Pystyin tunkee sormet kuinkatahansa syväälle kurkkuun eikä mitään :D

Onnea :)

King Ink
Moderator

Post by King Ink » Fri 23 Apr 2010, 20:52

Tänään ensimmäistä(ehkä) kertaa pelkkiä Amanitoja,
alkuun pongilla ja illemmalla mahdollisesti suun kautta nautittuna,
annostuksia en tiedä.

Voisin kirjoitella myöhemmin että miten toimiskelee jos edes toimiskelee.

Eli viime syksynä kerättyjä ja siitä asti kuivatettuja.

LD50
Apteekki

Post by LD50 » Fri 23 Apr 2010, 21:30

Turhaa poltat, ei toimi niin. Maistuu myös ihan helvetin pahalle poltettuna(toki myös syödessä, mutta silloin ei tuu korostuneesti hajumakuelämystä). Palava lemmehtynyt virtsa sopii kuvaamaan maku- ja hajunautintoa poltettaessa.
I haven't been this scared since Mother Teresa OD'd in my car

King Ink
Moderator

Post by King Ink » Fri 23 Apr 2010, 21:50

LD50 wrote:Turhaa poltat, ei toimi niin. Maistuu myös ihan helvetin pahalle poltettuna(toki myös syödessä, mutta silloin ei tuu korostuneesti hajumakuelämystä). Palava lemmehtynyt virtsa sopii kuvaamaan maku- ja hajunautintoa poltettaessa.
On niitä aiemminkin poltettu, ei tosin ilman muita aineita sekoittamassa. No, 6 pesää kaverin kanssa puoliksi niin on melko juminen ja sekava olo ja pikkuvisuaaleja.

Ruvettiin sitten keittelemään teetä.

King Ink
Moderator

Post by King Ink » Fri 23 Apr 2010, 21:57

Ja lisäyksenä vielä että mielestäni se savu maistuu itseasiassa jopa kohtuu hyvälle,
se vain käy kurkun päälle jonkun verran.

tRip
Me Gusta

Post by tRip » Fri 23 Apr 2010, 23:33

Mun mielestä 3 normikokosta lakkia sekotettuna vaik jogurttiin oli just hyvä.
Sellasta sedatiivis-meditatiivista mietiskelyä.

lakit oli kuvuneet varmaan vuoden verran.
eikä maistunu ees hirveelle. ei kyl myöskään voi sanoa että nautin mausta.
Keep it unreal.

idfgho

Post by idfgho » Tue 22 Jun 2010, 21:54

tRip wrote: vaik jogurttiin oli just hyvä
Tuli joskus kokeiltua tuota jukurtin seassa syömistä, ja täytyypä sanoa että itselläni on ollut yksi karmeimmista kokemuksista. Mutta näitä kesäillassa rauhassa poltettuna bongista istuallaan luonnossa, mmm.<3