Dexmipeikon päiväkirja

Dekstrometorfaani
Thoxium

Re: Dexmipeikon päiväkirja

Post by Thoxium » Wed 13 Aug 2008, 17:24

Halun kans dimeksiä.

Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli » Thu 14 Aug 2008, 14:52

Onko tässä nyt kyse dimenhydramiinista vai diphenhydramiinista??? Benadryl? Jenkki vai eurooppalainen? What?

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Fri 15 Aug 2008, 21:02

Asidyyli wrote:Onko tässä nyt kyse dimenhydramiinista vai diphenhydramiinista??? Benadryl? Jenkki vai eurooppalainen? What?
Eli siis Benadryl, ja jenkki... Toivottovasti muistin aineen oikein...
tRip wrote:
Muistakaa et jokainen haskattu elämä on vähän sääli, koska potentiaalia meissä on ihan widusti,!

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Fri 22 Aug 2008, 13:13

20.8.2008
Kärpässieni noin 10 g kuivatettuna en muista ... DXM 1800 mg...

Kärpässienet kävivät kaksi kertaa saunassa alle 90 asteesta, sitten olivat kerran 90 asteessa uunissa noin 3 tuntia...

Kärpässienen syönti alkoi aikaisin tripille mentäessä, ajattelin, että tutustuisin sieneen ennekuin aloittaisin dexmittelyn. Kärpässienet laitoin pizzan päälle... Pizzassa oli niin ananasta, meetvurstia, nakkeja ja juustoa... Ja tietenkin sieniä! Sienet maistuivat ihan hyvälle, varsinkin, kun pääsi siitä ajatuksesta eroon, että sienessä oli löytynyt matoja, ja että ne eivät näytä kovin herkulliselta... Nautin nämä ihanat punaiset smurffi ruuat, kello 15.00.

16.30
Alkoi vaikutukset tuntua, oli eriskummallisen hyvä olo... Jokin alkoi toimimaan, silmät tekivät jotain kummalista, niitä tuntui ärsyttävän jokin. Tasapainoni alkoi oudosti heittelemään minua. Tuntui kuin tasapaino olisi nopeasti siirtynyt kummalliseen tilaan, ja yhtäkkiä se olisi tullut takaisin normaali tilaan. Mielenkiintoinen "häiriö" kaikin puolin. Jonkinlaista dissosiatiivista tunnetta...

Vaikutukset olivat suurimmaksi osaksi noi samat. Väsymystä, outoa oloa, kaikin puolin ihanaa sedatiivista oloa. Niin joo ja se on muuten totta, että sieni saattaa helpottaa "seisoma" asentoon nousemaan.... ;) ;)

19.00
Olotilat olivat kutakuinkin samat... Oli kumminkin jonkun kumman asian takia erittäin kuuma, ja päätin mennä saunaan... (menen kuumaa piiloon saunaan... fiksua... :D ) Saunan koin ihan uudella lailla. Ekstaattisuus löylynheitossa nostatti minut aina uudestaan ja uudestaan kiertoon ja nousuun... Lensin pihalla jokaisen löylyn jälkeen, koska kuumuus nousi sietämättömäksi... Kumminkin oli ihanaa kokea parantavaa voimaa saunasta, löylystä, vedestä ja tietenkin sienestä.

Kaikin puolin sieni tuntui tekevän keholle parantavaa ja hyvää voimaa... Olotila oli kaikin puolin mahtava koko tripin ajan... Parantava ainakin se tuntui olevan, en ollenkaan ihmettele jos shamaanit tykkäsi syödä näitä! :D :D

20.00
Aloinkin sitten dexmittelyn. 600 mg, oli ensi annos, ja here we go!

Dissosiaatio nousi erittäin nopeasti korkealle, ja tuntui kuin 600 mg annos olisi ollut erittäin kova veto... Silmät kiinni hallusinaatiot, olivat villejä jotenkin nämä muistuttivat paljon sitä mitä muistan viimeksi kärpässieni unet olleen... Juurikin absurdius verhosi tätä kokemusta paljon. Näin niin lentäviä sipsipusseja, ja kitarani näytti minulle tanssin. Siis se tanssi minulle. 8) Siis kitarani tanssi minulle... 8) 8) KITARANI VITTU TANSSI MINULLE!!!! :mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol:

Korvat myös surisi minulla alituisesti.

Tämän jälkeen otinkin 1200 mg, ja matkani oli hyvin perinteistä totaalista dissosioimista sigma tason taajuudella. Huoneissa vilisi ihmisiä joita ei ollut, näin silmät auki etc etc.

Kitarani ja muutkin esineet tuntuivat nousevan eloon. En tiedä, minkä takia, mutta tuntui kuin näillä esineillä olisi ollut omaa tahtoa, omaa voimaa ja yleensäkkin ne olivat ystäviä. Tunsin suurta kunnioitusta vessaani kohtaan, antaahan se minun paskata ja oksentaa sen päälle. Tunsin syvää kunnioitusta kelloradiotani kohtaan. Hän minut aamulla joka kerta herättää, ja antaa minulle potkun perseelle jotta menisin töihin. Tanssinkin jossain kohtaa tämän kanssa. Ovet, seinät, nämä turvallisuuden rakentajat. Vääntyivät ja kääntyivä ohjasivat minua joka paikkaan mihinkä mieleni teki. Mattoni otti minut valtaansa vei syvälle väreihin ja näytti mitä kauniimpia muotoja. Sohvani auttoi minua lepäämään, raskaalla matkallani. Sänkyni on aina ollut kaikista rakkain minulle. Hänen luokseen voin aina kääpertyä, kun en enään jaksa muuta. Hän ottaa minut syliin aina vaikka haisisin pahalle taikka en jaksaisi pedata häntä aamulla. Toivottavasti joskus kuolen omaan sänkyyni.

Seuraavana päivänä tajusin, minkä takia esineet olivat niin ystäviä tällä kertaa. Olin pienessä kämpässäni yksin pitkällä matkalla. Minä en enään juurikaan ollut olemassa, ja annoin esineille oman elossa olemisen. Ihanaa kuinka esineet joidenka keskellä asun ovat paljon luotettavampia ja ystävällisempiä kuin monet ihmiset... Yleensäkkin tajusin kuinka tärkeää on pitää näistä hyvää huolta. Minun täytyy asetella niitä, muotoon jossa voin olla heidän kanssa parhaiten. Minun täytyy asetella heidät muotoon jonka sisällä tajuntani voi lentää vapaasti ja kummastella, inspiraationi tarvitsee leveän tien.
tRip wrote:
Muistakaa et jokainen haskattu elämä on vähän sääli, koska potentiaalia meissä on ihan widusti,!

5-meo-EMT
Psykonautti

Post by 5-meo-EMT » Mon 13 Oct 2008, 16:41

Erittäin tutun kuuloista menoa. 2007 talvesta kesän alkuun ajalla tuli kiskottua ressua aivan liian usein ja kadun sitä enemmän kuin mitään muuta koko elämässäni. Alussa oli aina hauskaa 300mg annoksilla kun tuli sellaiset rennot opiaattimaiset fiilikset. Sitten aloin ottamaan 600mg annoksia buustimalla vähintään kerran viikossa. Kaikki oli uskomattoman maagista ja ihmeellistä; mitä tahansa teinkin, se oli tajunnan räjäyttävää ja luulin olevani tärkeässä asemassa esim. jonkun biisin kuuntelemisessa. "Tietovirta" muuttui kerta kerralta synkemmäksi ja järkyttävämmäksi, ja selvänäkin alkoi tulemaan sairaita ajatuksia. Kesällä masennuin pahasti ja kärsin kovan luokan paniikkihäiriöistä (en voinut katsoa KETÄÄN kohti tuntematta ahdistusta) lopetin deksmittelyn joksikin aikaa ja olen käyttänyt sitä vain muutamia kertoja tämän jälkeen. Nyt olen kuitenkin huomannut että vaikka joka trippi tuntuikin opettavan elämästä ja maailmasta paljon, en ole oppinut mitään muuta kuin sen että tämä aine on saatanasta. Kaikki niinsanottu tietovirta pyörii vain DXM:n ympärillä eikä siitä ole tripin ulkopuolella juuri ollenkaan hyötyä. Päässä pyörii psykoottisia ajatuksia, välillä tuntuu että peli on menetetty, lauseenrakennus on jokseenkin vituillaan puhekielessä ja niinpäin pois. Opiaatit auttavat selvittämään pään mutta niitäkin saa niin nihkeästi että vituttaa. NEVER AGAIN!
You know the mind has a thousand eyes..

blueman
Karvakuono

Post by blueman » Sun 19 Oct 2008, 19:53

Dexma?tuntuuko sulla tuo dxm enää missään,kun näitä sun juttuja lukemalla tuntuu että vedät aika paljon tota dxm...no shit?Kuinka vanha sä olet?Oletko sä mies vai nainen?tuntuuko susta että sulla ois jotain menetettävää?menetkö sä joka päivä kouluun tai töihin?soitatko sä jossain bändissä?missä bändissä jos soitat?Missä sä näet itsesi olevan viiden vuoden päästä?
Toivottavasti mä en loukannut sua mitenkään,vaikutat ihan hyvältä tyypiltä ja ihan uteliaisuudesta vaan kysyn.

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Sun 19 Oct 2008, 22:38

blueman wrote:Dexma?tuntuuko sulla tuo dxm enää missään,kun näitä sun juttuja lukemalla tuntuu että vedät aika paljon tota dxm...no shit?Kuinka vanha sä olet?Oletko sä mies vai nainen?tuntuuko susta että sulla ois jotain menetettävää?menetkö sä joka päivä kouluun tai töihin?soitatko sä jossain bändissä?missä bändissä jos soitat?Missä sä näet itsesi olevan viiden vuoden päästä?
Toivottavasti mä en loukannut sua mitenkään,vaikutat ihan hyvältä tyypiltä ja ihan uteliaisuudesta vaan kysyn.
Ihan mielellään näihin vastaan...

Joo dexmittelyä tulee aika paljon... Tunnen dexmin aika paljonkin, DXM on mulle enemmän kuin mikään muu aine, se on suuri osa minua... Olen 18 vuotta, olen käyttänyt dexmiä noin 3 vuoden ajan, yhteen aikaan melkein päivittäin meni, nykyään olen vain siirtynyt isoihin annoksiin joten en tarvitse päivittäis annosta... Ehkä joku päivä tarvitsen...

Olen soitellut bändeissä ja minulla on jopa VAKITUINEN työsuhde... (usko tai älä) Viiden vuoden päästä en näe itseäni missään, sen verran on 3 vuoden aikana tapahtunut, etten osaa ajatella muuta...

Mää olen TOSI hyvä tyyppi... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Ei mut Blueman, sää vaikutat sellaiselta kaverilta että kannattaa ottaa seuravaat askeleet varovaisesti...?
tRip wrote:

blueman
Karvakuono

Post by blueman » Sun 19 Oct 2008, 23:39

Dexma wrote:
blueman wrote:Dexma?tuntuuko sulla tuo dxm enää missään,kun näitä sun juttuja lukemalla tuntuu että vedät aika paljon tota dxm...no shit?Kuinka vanha sä olet?Oletko sä mies vai nainen?tuntuuko susta että sulla ois jotain menetettävää?menetkö sä joka päivä kouluun tai töihin?soitatko sä jossain bändissä?missä bändissä jos soitat?Missä sä näet itsesi olevan viiden vuoden päästä?
Ihan mielellään näihin vastaan...

Joo dexmittelyä tulee aika paljon... Tunnen dexmin aika paljonkin, DXM on mulle enemmän kuin mikään muu aine, se on suuri osa minua... Olen 18 vuotta, olen käyttänyt dexmiä noin 3 vuoden ajan, yhteen aikaan melkein päivittäin meni, nykyään olen vain siirtynyt isoihin annoksiin joten en tarvitse päivittäis annosta... Ehkä joku päivä tarvitsen...

Olen soitellut bändeissä ja minulla on jopa VAKITUINEN työsuhde... (usko tai älä) Viiden vuoden päästä en näe itseäni missään, sen verran on 3 vuoden aikana tapahtunut, etten osaa ajatella muuta...

Mää olen TOSI hyvä tyyppi... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Ei mut Blueman, sää vaikutat sellaiselta kaverilta että kannattaa ottaa seuravaat askeleet varovaisesti...?
:lol: okei sori mä siis vaikutan täydeltä idiootilta koska olen ihan surkea kirjoittamaan.Juu ja tuosta että mun kannattaisi ottaa seuraavat askeleet varovasti niin olet oikeassa.Olen niin sairas ja epävakaa ihminen kun vaan voi ja tuskin dexmi on mun terveydelle hyväksi mutta kyllä se trippi vaan oli aika hieno.
Mä polttelisinkin pilveä jos sitä oisi saatavilla joten siksi dexmiä ajattelin kun sitä saa ihan ilman reseptiä.Mutta tuli tässä vaan mietittyä että mitä töitä sä teet?mä itse käyn lukiota ja ajattelin lukion jälkeen mennä opiskelemaan taidetta ja muuttaa englantiin.Ja nuo huumausaineet tosiaan antaa inspiraatiota ainakin mulle,ees vähän.

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Mon 20 Oct 2008, 15:33

Teen töitä Prismassa, teen hyllyn täyttö hommaa... Onhan se leppoista... Onnea omalle suuntaukselle!

Niin joo ja dexmi on täysin eriasia kuin pilvi. Älä vain kuosita, opettele asioita!
tRip wrote:

sukhavati
Karvakuono

Post by sukhavati » Thu 23 Oct 2008, 21:17

Hei Peikko,

Aika kovilla annoksilla pyssytät menemään. Vertauksen vuoksi voin sanoa, että itse dosetan noin ~100mg per kerta.

Nyt en ole esimerkiksi koko kesänä ja syksynä dexmiin koskenut. Voi olla ilmankin...

Jos todella olet kiinnostunut trippailun henkisemmistä puolista, niin voin todeta, että todellinen shamaani ei koskaan nojaudu mihinkään kemikaaleihin päästäkseen lentoon...

Olen huomannut, että dexmi on fysiologisesti suhteellisen kuluttavaa ainetta, joten pidä mielessä, että poltat kynttilää molemmista päistä. Sinun on syytä ajatella muutamaa vuotta pidemmälle. 18-vuotiaana kroppa on erilainen kuin sitten viisvitosena. Silloin on hyvä jos nupissa on vielä hiukan virtaa jäljellä.

Kannattaa tutustua itämaisiin meditaatioharjoituksiin, joogan, thai chinin, tai johonkin vastaavaan. Tämä on paljon tervehenkisempää tajunnanlaajennusta.
Buddhalainen keskustelufoorumi:
http://www.avoinsangha.fi

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Thu 23 Oct 2008, 22:18

sukhavati wrote:
Jos todella olet kiinnostunut trippailun henkisemmistä puolista, niin voin todeta, että todellinen shamaani ei koskaan nojaudu mihinkään kemikaaleihin päästäkseen lentoon...
Kemikaalit ne niissä kasveissakin toimii. Tiedän kyllä mitä tarkoitat, mutta shamanismi voidaan kehittää modernimmaksi jos haluaa, enkä tiedä pitääkö tätä niin kutsua shamanismiksi, mutta etsin tiettyjä asioita dxm avulla. Erittäin mielenkiintoisia matkoja on tullut tehtyä.
tRip wrote:

5-meo-EMT
Psykonautti

Post by 5-meo-EMT » Fri 24 Oct 2008, 15:34

Oot vaa niin sen aineen lumoissa ettet tajuu että se tappaa sua hitaasti. Edit: sori jos kuulostaa vittuilulta/saarnaamiselta mutta se on tosi petollinen aine. Vuoden masennus ei ollut kivaa :(.

peili
Psykonautti

Post by peili » Fri 24 Oct 2008, 18:18

Eiköhän Dexmaa ole varoiteltu valitsemastaan tiestä ja hän tietänee DXM:n riskit. Kiva näitä silti on lukea vaikka täytyy myöntää että kyllä välillä hirvittää nuo määrät ja kuinka nuorena tämä kaikki tapahtuu.

5-meo-EMT
Psykonautti

Post by 5-meo-EMT » Sat 25 Oct 2008, 20:02

Jooh.. Itsellä meni elämä ja psyyke vituiks tän takia vaan että teen sen takia minkä vaan voin ettei muille käy samalla tavalla. Vaikka putois kuinka pitkään nii jossai vaihees kuitenki tulee maa vastaan ja mitä kauemmi on pudonnu, sitä kovempaa iskeytyy maahan, euforia muuttuu dysforiaksi.

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Sat 25 Oct 2008, 21:55

Ihme tekstiä se mun pää suoltaa, mutta suolessa kun olen!

Kirjoitan trippi kertomuksen... Katsotaan miten menee...

Homma alkaa joku päivä jossain en tiedä tarkalleen päivää, en aikoja, eikä sillä ole pointtia.

1200 mg dxm päähän. Hidasta chillailua iisiä istuskelua ja euforista istuskelua.

Lähden pihalle, ja päätän ottaa hurjana 600 mg perään. Taidan kävellä noin 200 metriä ja sitten tajuan, että taisi olla hieman virhe tämän annoksen otto, katselen kerrostaloja, yleensäkkin koko silmieni aistitoimintaa, esineet vääntyy kaikki kääntyy minuun päin. Minä avautuu (???WTF) jotenkin toisella tavalla kuin ennen. En syöksynyt itseeni, vain joku syöksyi minuun. Aistit tuntuivat jotenkin normaalia enemmän "minulta". Normaalisti olen tosiaan tuntenut dxm kokemuksillani kääntyvän minuun päin, taas psykedeeleillä jotenkin ulospäin, tämä kokemus teki jonku ihmeen silmukan: Minä saan viestin, minä ajattelen viestin, minä käännän viestin ja tuon viestin eteenpäin. Tässä käytin viestiä samallaisena ajatuksena kuin informaatiota, aisti toimintaa.

Tämän kokemuksen jälkeen tuntui erittäin selvältä: "Minä ja minun ajatteluni, on mitä aistin". Ilman aistitoimintaani ei ole edes minua... En tiedä onko ruumistanikaan silloin, riippuu miten aistimisen ajattelee. Sanottakoon näin, että ilman aisteja minua ei olisi olemassa minulle itselleni? (menikö lause ohi???)

Jatketaan...

Näen taivaalla ison silmän, vähän niinkuin tuo---> cyclops Olen ennenkin nähnyt dxm kokemuksillani omaa silmääni, mutta tämä tuntui vähän enemmän niinkuin joku All seeing eye. (kohta olen iiihan scifi ) Very Happy Mutta edelleen tuntui jotenkin vahvistuvan ajattelu, siitä, että aistiminen = ajattelu. Tämän jälkeen suuret kokemukset ja tajuamiset loppuivat ja koin mitä ufoimman trippini joka on edistänyt luovuuttani suuresti.

Kokemus jatkuu...

Annos koko lisääntyy kunhan vain pääsin kotiini, otin henkeä rauhoituin, ensimmäisestä annoksesta saattoi olla todella pitkä aika, ehkä noin 6 tuntia jopa...

Otin 600 mg ja istahdin sohvalle, tuntui hyvältä vain istua. Tunsin hetki hetkeltä kuinka dxm alkoi vaikuttamaan. Outoa oli, että vaikutus ei ollut erittäin radikaalisti nouseva vain pikku hiljaa tuli hyvän olon tunne, jonka jälkeen aloin makoilemaan sohvalla. Katselin valkoista huonettani, joka alkoi vellomaan, vääntymään, tuotti dexmille perinteisiä valomuotoja ja visioita. Katselin pientä erittäin hienon hienoa ja huonosti erottuvaa fraktaalia, ja tämän liikkeitä keittiön kaapin kohdalla. Tämä syöksyi syvemmälle ja syvemmälle, kunnes kohtasi loppunsa, syöksyi, yhtäkkiä laajeni ja hajosi, tämän jälkeen tuntui kuin koko fraktaali oli syössyt itsensä toiseen universumiin. Valkoinen aukko

Pelailin tietokoneella, ja aloin kuuntelemaan Toolia (joka on aika disso musaa...)kuuntelin biisiä The Grudge.

Jokin käski minun mennä, istumaan matolle. Istuin mattoon. Menin polvilleni, ja aloin aaltoilemaan musiikin tahdissa. Näin "Dexmin" persoonana. Tästä olen tainnut jo puhua täällä? Kait, Dexmi on persoonan tuntuinen. Jotenkin tuntui, että suuri opettaja olisi näyttämässä nyt sen jonkin asian ja päätti Dexmille tyypillisenä tapana viedä, minut ääripisteeseen. Olin valkoinen aukko, koin kuinka hajosin mustaan aukkoon, aistien singulariteetti hajotti kaiken aistitoiminnan, ja tämän kokemuksen kokeneena näkisin, että mielen sisällä saattaisi olla mahdollista kaareuttaa aikaa, ainakin kuvainnollisesti (onko se oikea sana tähän?). Ainakin aika kaareutuu esim, muistin kohdalla unissa, muistamme asioita joista on vaikka kuinka pitkä aika, ja yhtäkkiä siihen sekoittu uudempia ajatuksia, melkein jopa nykyhetkä ja yhtäkkiä meillä on mitä surrealistisempi uni.

Ei tietenkään voida odottaa samanlaista ajan kaareutuvuutta päässä, koska ymmärtääkseni tätä hallitsee massa, ja hei, en mää niin viisas niinqu ooooo...

Mutta siis takaisin mustaan aukkoon, singulariteetti pisteen jälkeen tuntui kuin olisin nopeasti sylkäisty valkoisen aukon tyylillä täysin ulos, johonkin pisteeseen jossa minulla tuntui menevän kaikki meidän 4 d ulottuvuus hajalle, tuntui lyhyessä hetkessä jopa ihan 8 d mahdollisesti jopa enemmän ulottuvuuksia. What ever, jännittävä kokemus tämä sai, minut pohtimaan yleisesti sitä, että voisinko kuvata mieltä, ajattelua yleensäkkin kaikkea sitä mitä ajatuksissa tapahtuu sanalla musta aukko? Koin, myös varsinkin tripin alkuvaiheiden kokemuksella, kun työnsin viestiä pois itsestäni, että SAATTAISI olla mahdollista myös kuvata ihmistä valkoisena aukkona.

Eli, kuvaan ihmistä valkoisen ja mustana aukkona. Ja tuntuu, että tämän kuvauksen avulla, voin lähteä tarkastelemaan uudesta näkökulmasta asioista. Mahdollisesti tämä voi olla kehityskelpoista, mahdollisesti jotain...

En tiedä. Saiks tästä kukaan selvää????
tRip wrote:

Swampthing
Apteekki

Post by Swampthing » Sun 26 Oct 2008, 12:01

sukhavati wrote: Jos todella olet kiinnostunut trippailun henkisemmistä puolista, niin voin todeta, että todellinen shamaani ei koskaan nojaudu mihinkään kemikaaleihin päästäkseen lentoon...

Kannattaa tutustua itämaisiin meditaatioharjoituksiin, joogan, thai chinin, tai johonkin vastaavaan. Tämä on paljon tervehenkisempää tajunnanlaajennusta.
Tarkoitatko "henkisemmillä puolilla" nyt henkisempiä vai hengellisempiä? (Selitä myös laajemmin, jos voit.)

Meditaatiot on eri asia ku jooga, jooga on eri ku psykedeelit, psykedeelit on eri ku dissot - ja todellinen shamaani ei myöskään koskaan nojautuisi isoon, pahaan internetiin puhuakseen toiselle ihmiselle. Eikä todellakaan vittu mihinkään joogaan: todellinen shamaani tanssii, rummuttaa, hoilaa ja käyttää hyvin, hyvin paljon huumeita toimittaakseen shamaanimaiset toimituksensa. Hän on asunut heimon kanssa koko ikänsä, eikä päättänyt ryhtyä shamaaniksi, vaan hänet on nostettu shamaanin jakkaralle. (En ole koskaan kuullut kulttuurista, jossa shamaani ei käyttäisi jonkinlaisia herkullisia kemikaaleja - korjatkaa, jos olen väärässä.)

(Suhtaudun käsitteeseen "todellinen" tässä tilanteessa lähinnä naureskellen. Mikä ihmeen todellinen shamaani :D)

Ei niin, että pitäisin Dexman elämäntapaa kovinkaan kannattavana.
Mieli on mukava paikka asua.

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Sun 26 Oct 2008, 14:13

Okei, en nyt väitäkkään olevani mikään shamaani vain ihan kiinnostuksesta ajattelen kysyä...

Länsimainen yhteiskunta? Minkälainen on shamaani nykypäivänä? Missä shamaanin yhteisö voisi olla? Onko enään edes mahdollista puhua shamaanista nyky länsimaisessa yhteiskunnassa?

Minun mielestäni voi, shamaanikin kehittyy ja modernisoituu, ei olla niin kiinni niissä vanhoissa asioissa... Länsimaisessa yhteiskunnassa, shamaanin on hankalaa löytää omaa yhteisöään, ehkä jokapaikassa ei anneta hänelle mahdollisuutta siihen mitä muille voisi antaa...

mitähän mun piti vielä sanoa... Jatketaan ajatuksia... En muista taas...
tRip wrote:

Aukikco
Moderator

Post by Aukikco » Sat 15 Nov 2008, 03:35

Jooh, toi "todellinen shamaani"-höpöhöpö oli kyllä taas aika hurvittavaa luettavaa. Varsinkin ku OG-shamaanitkin todellakin käytti psykedeelejä ja paljon useimmissa kulttuureissa, ellei kaikissa.

Ihan sama mitä työkaluja käyttää jos ne toimii.

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Sat 15 Nov 2008, 18:05

Psykedeelit ovat rakentaneet tätä yhteiskuntaa yhtä paljon kuin supermarket, ehkä jopa enemmän?
tRip wrote:

Thoxium

Post by Thoxium » Sat 15 Nov 2008, 21:57

Dexma wrote:Psykedeelit ovat rakentaneet tätä yhteiskuntaa yhtä paljon kuin supermarket, ehkä jopa enemmän?
Psykedeelit ovat itseasiassa jopa saattaneet olla alkupotkaisu ihmisten varhaiselle kehittymiselle.

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Sun 16 Nov 2008, 21:18

Thoxium wrote:
Dexma wrote:Psykedeelit ovat rakentaneet tätä yhteiskuntaa yhtä paljon kuin supermarket, ehkä jopa enemmän?
Psykedeelit ovat itseasiassa jopa saattaneet olla alkupotkaisu ihmisten varhaiselle kehittymiselle.
En sano etteikö tuo olisi mahdollista, mutta kyseenalaistan?

Luultavasti kumminkin aikoinaan, kun ihminen oli pienissä heimoissaan niin näiden heimojen parantajat, ja kunnioitetut opettajat olivat shamaaneja jotka käyttivät psykedeelejä.

Mutta ihan alussa alussa? Milloinka se nyt olikaan, mutta jo silloin psykedeelit vaikuttivat kuulostaa kiinnostavalta. Varmasti kumminkin elämä on silloin itsessään ollut jo psykedeelistä ilman psykedeelisiä huumausaineita...
tRip wrote:

Aukikco
Moderator

Post by Aukikco » Mon 17 Nov 2008, 04:11

Thoxium wrote:Psykedeelit ovat itseasiassa jopa saattaneet olla alkupotkaisu ihmisten varhaiselle kehittymiselle.
Ja myöhäiselle...

dredi
LD50

Post by dredi » Thu 20 Nov 2008, 00:53

No tuskinpa tuossa nyt ihan tarkoitettiinkaan, että joku apina vetäs deelit naamaan ja muuttu ihmiseks...
PELASTAKAA PIISKUJÄNIKSET!

Pentabarf
Lepakko

Post by Pentabarf » Mon 24 Nov 2008, 19:03

dredi wrote:No tuskinpa tuossa nyt ihan tarkoitettiinkaan, että joku apina vetäs deelit naamaan ja muuttu ihmiseks...
Eiks se ollu et apina veti sieniä ja hokas, et "hei tonne avaruuteen tekis mieli mennä" ja siitä alkoi sivilisaatio. ;) Jooh Bill Hicksin sketsejä McKennan höpinöiden pohjalta. Jossain dokkarissa oli kyllä luolamaalauksia tutkittu ja hokattu, että jotkut kuviot voidaan yhdistää visuaaleihin joita deeleissä/transsissa/hurmoksessa jne.. näkee. Eli kaipa muuntuneella tajunnalla oli jotain merkitystä kehityksessä, mutta ei ehkä ihan apinasta ihmiseksi.
"Ihmiset, jotka eivät kestä huumeita, tarrautuvat todellisuuteen."

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Tue 25 Nov 2008, 00:10

Pentabarf wrote: visuaaleihin joita deeleissä/transsissa/hurmoksessa jne.. näkee. Eli kaipa muuntuneella tajunnalla oli jotain merkitystä kehityksessä, mutta ei ehkä ihan apinasta ihmiseksi.

Joo vedetään nyt off topikiksi tätä ketjua... Ei siis haittaa pidetään päiväkirja avoimena kaikelle jutulle...

Tota oon itsekkin kuullut, että jo luolamaalauksista on kerrottu että niistä löytyy jotain rituaaleja ja psykedeelisen kokemuksen kaltaisia hetkiä...

Mut mää oon tosi paljon miettinyt, mistä jotkut amazonin intiaanit on oppinut keittään ayahuascaa????
tRip wrote:

bUkkA

Post by bUkkA » Tue 09 Dec 2008, 23:42

Yleinen teoriahan on, että ne kokeile vaan kaikkia mahdollisia kasveja sekä lääkkeinä, että ruokina ja ne löyty näin. :O Itse olen kyl vankasti sitä mieltä, että avaruusolennot toi niille ohjekirjan huumeisiin.

Pentabarf
Lepakko

Post by Pentabarf » Wed 10 Dec 2008, 05:27

Dexma wrote: Mut mää oon tosi paljon miettinyt, mistä jotkut amazonin intiaanit on oppinut keittään ayahuascaa????
...Tai kuinka ihmiset on keksiny että korvasienet pitää keittää muutaman kerran, että niistä saa myrkyt pois.
"Ihmiset, jotka eivät kestä huumeita, tarrautuvat todellisuuteen."

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Wed 10 Dec 2008, 20:25

bUkkA wrote:Yleinen teoriahan on, että ne kokeile vaan kaikkia mahdollisia kasveja sekä lääkkeinä, että ruokina ja ne löyty näin. :O Itse olen kyl vankasti sitä mieltä, että avaruusolennot toi niille ohjekirjan huumeisiin.
Avaruusolennot teki yhteiskunnan ja synnytti ihmisen...

Oliskohan tuolla jossain jotain vähän älykkäämpää elämää kuin me?
tRip wrote:

Zeke
Lepakko

Post by Zeke » Thu 11 Dec 2008, 13:43

Dexma wrote:Oliskohan tuolla jossain jotain vähän älykkäämpää elämää kuin me?
Think of the odds..

Kaikki ne tähdet mitä tämä fyysinen kaikkeus pitää sisällään. Kaikki ne planeetat mitkä kiertävät näitä lukemattomia tähtiä.
Täysin rationaalisesti pohdiskellen olisi mielestäni hassua väittää, että olemme yksin täällä. Varmasti on olemassa myös 'älykkäämpiä' elämänmuotoja, jos sillä tarkoitat edistyneempää teknologiaa.
Älä välitä sun välittäjäaineista, sanoi välittäjä aineista.

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Fri 02 Jan 2009, 04:50

Tässä on tullut mietitittyä dxm vaikutuksia ja sen mitä oikeasti on dxm kokemus. Olen tullut siihen tuntemukseen, että dxm on eräänlainen teleportti kokemus, jolla voimme suunnata johonkin suuntaan ja nopeasti. Muuttaa sitä paikkaa missä olemme, TAIKKA tuntea sama paikka täysin erilaisena minkälaisena se on. Haen siis sitä, että DXM on portti johonkin. Olkoon se sitten mielemme oma illuusio, olkoon oikeasti madonreikä, olkoon musta aukko, fraktaalin keskipiste yms. Mutta sen tiedän, että dxm on portti johonkin. Seuraava asia onkin sitten miten käytämme tätä porttia hyödyksemme ja tietenkin tutkia sitä mikä tämä portti on ja mihinkä se OIKEASTI vie. Jokatapauksessa väitän, että DXM käytännöllinen hyötykäyttö on paljon tärkeämpi kuin se mitä se oikeasti tekee, koska, me pystymme kyseenalaistamaan kaiken aina. Toisaalta ennenkuin alamme täysin käyttään dexmiä hyöty käyttöön voisi helpottaa tietää mitä se oikeasti tekee...

Ajatukset sekaisin, mutta nyt olen tajuamassa jotain :D
tRip wrote: