Miksi pidät stimulanteista?

Stimulantit & empatogeenit. Keskustelua stimulanteista, stimuloivista yrttivalmisteista ja empatogeeneistä.
C0H0

Re: Miksi pidät stimulanteista?

Post by C0H0 » Sun 13 May 2012, 16:32

tRip wrote:
Touchet wrote:Kuulostaa ADHD:lta. Hanki Concertat tai Dexedrinet.
Kelläpä ei olisi keskittymishäiriötä.. aadeehoodeeta.. (?)

Muotii olla nykysi ADDHDD nääs.

Kaikenlisäksi ei dexamfetamiinia noin vain tätänykyä määrätä.

Mulla stimut ei sinällään auta keskittymään yhtään sen paremmin.. lähinnä tekee musta suorittajan, poistaa sen wammasen flegumaisuuden, kun mitään ei saa aikaseks vaikka potentiaalia olisi vaikka mihin.
Sinänsä wammasta lääkitä luonteenpiirrettään.. Mut aadeehoodee on meitsil vaan stadin ongelma..

F98.8 (F90.0) & Ffff F84.5
Pari-kolmekymmentä sivua neuropsyk. tutkimuksia. :roll:
No tasan yhta vammasta laakita hairitsevaa luonteenpiirreta kuin laakita fyysisia ominaisuuksia, kuten esim. skelioosia? Kyl mua ainakin vituttaa kun en saa trehdyksi asiota kun on niin saamaton ja kestaa ja kestaa, eika jaksa keskittyy, huonot sosiaaliset taidot vaikka haluais olla ihmisten kanssa enemmankin. Ei tallasta kukaan halua, siin elaa elamansa puolteholla jos ollenkaan. Ennemmin syon laakkeita kuin olen sellainen mita en halua olla. Voinhan ma toki olla oma itteni, mut tuskin kauan jaksaisin elaa silla tavalla. Onhan se luonteenpiirretta jos haluaa hirttaa ittensa.

Tietyt paihteeks onneks tekee mut toimeliaaksi ja aktiiviseksi ja tarkkaavaiseksi myos sosiaalisissa tilanteissa. Eli sellasta mika on suurimmalle osalle ihmiselle taysin normaalia.
Last edited by C0H0 on Sun 13 May 2012, 16:38, edited 1 time in total.

Madmike
Lepakko

Post by Madmike » Mon 14 May 2012, 01:54

Mun mielestä toi sosiaalinen kyvyttömyys on Asperger syndrooman oireita.

Itse olen 100% varma että Asperger kriteerit täyttyvät, sillä sosiaalisissa tilanteissa on just tota mistä C0H0 selitti, että ei pysty seuraamaan keskustelua kunnolla eikä muista sitten sen sisältöä.

Mun mielestä se johtuu siitä että on jatkuvassa sensorisessa ylikuormitustilassa (http://en.wikipedia.org/wiki/Sensory_overload) jossa yksinkertaisesti käy niin että aivoissa ei riitä dopamiinia kaikkien sosiaalisessa vuorovaikutuksessa välttämättömien aivoalueiden aktivoimiseen.

Se on perseestä kun saa monesti vittuilua ja väärinymmärrystä osakseen, vaikka teen kaikkeni että pystyisin keskittymään sosiaalisissa tilanteissa. Äärimmäisen turhauttavaa, mutta minkäs teet.

Asia olisi varmasti korjattavissa pienellä annoksella deksamfetamiinia tai metyylifenidaattia.
Madmike on fiktiivinen hahmo, jonka kirjoitukset ovat syntyneet tyhjästä, eikä niitä voi liittää todelliseen henkilöön.

Madmike
Lepakko

Post by Madmike » Mon 14 May 2012, 01:56

C0H0 wrote:
Tietyt paihteeks onneks tekee mut toimeliaaksi ja aktiiviseksi ja tarkkaavaiseksi myos sosiaalisissa tilanteissa. Eli sellasta mika on suurimmalle osalle ihmiselle taysin normaalia.
Yhteiskunnan pitäisi antaa meille mahdollisuus. Vituttaa jatkuva syrjintä ja kiusaaminen.
Madmike on fiktiivinen hahmo, jonka kirjoitukset ovat syntyneet tyhjästä, eikä niitä voi liittää todelliseen henkilöön.

Madmike
Lepakko

Post by Madmike » Mon 14 May 2012, 01:56

Touchet wrote:
C0H0 wrote:++Koska ite tykkaan stimuissa siita etta pystyy olemaan lasna keskusteluissa ja keskittymaan ymparilla tapahtuvaan. Keskustelutaitoni tuntuu muuttuvan normaalin ihmisen tasolle. Selvinpain en edes kauaa pysty keskittyy siihen mita joku puhuu, nyokkaan vaan paata ja sit myohemmin kysyn et niin mita piti tehda. Tai sitten vasta jonkun 10min paasta sanomisesta alan kelailee sita mita sano, mut vahan myohaa silloin osallistua siihen keskusteluun, ellei sit jalkijunas alka puhumaan vanhasta asiasta.
Kuulostaa ADHD:lta. Hanki Concertat tai Dexedrinet.
Asperger+ADHD

Madmike
Lepakko

Post by Madmike » Mon 14 May 2012, 01:59

Dexma wrote:
Ite alan huomattavasti enemmän puhumaan stimuissa, mutta monesti huonoksi puoleksi tulee se, että omat jutut lähtee ihan käsistä. Höpötän itse kokoajan omista jutuista jotka on koskettanut mua enkä ota huomioon niin paljon muita ihmisiä. Ite kattelin aikoinaan läheltä muutama vuosi sitten, pitkään yhden opiaattipään touhuumista, joka oli aika tuonlaista ja pisti miettiin omaa käyttäytymistä. Monesti tosi
mukavan rauhallinen ihminen, mutta tramali nousuissa alkoi hirveästi maanisesti puhumaan itsestään ja yleensä puhui muiden päälle. Tuntui, kuin se sai sen tulpan ulos ittestään ja päästi veden vuotaan jota ei oikein muuten saanut. Lopputuloksena oli kumminkin se, ettei ketään kiinnostanut hänen juttunsa ja kukaan ei jaksanut toisen överikierroksilla oloa. Käytännössä moni ilta meni siihen, että yksi höpöttää omiaan nurkassa tosi sekavan näköisenä ja muut on ihan erimenolla päällä ja pitää hauskaa... Itellä tuo on tosi paha haaste välillä jota pitäis ite varoa ja tiedän itsekkin monesti vasta seuraavana päivänä, että "hitto vaik mulla oli hiton hauskaa eilen niin oisin ees muut voinut ottaa huomioon...".

Sulla vaikuttaa siltä että et ole kokeillut stimulanttien lääkinnällistä käyttöä, mahdollisimman pienellä annoksella? Lääkinnällisellä annoksella ei pitäis tulla häiritseviä nousuja ja puhumista on helpompi hallita.

Dexma edittas quotea vähän lyhyemmäksi, voit muokat uusiksi madmike jos haluut tarkentaa jotain...

tRip
Me Gusta

Post by tRip » Mon 14 May 2012, 11:04

Pahoittelen aiempaa kommenttiani.

Tarkoitus oli vain kyseenalaistaa Touchetin diagnosointi yhden viestin perusteella, ja että ikäänkuin lääkitys parantaisi ongelman.
Eniten olen itse hyötynyt nimenomaan pitkäjänteisestä kuntouttamisesta, ja erityisoppilaitoksessa opiskelusta.

ADHD/ADD mielestäni on ihan todellinen nykyajan sairaus/ongelma, melkeinpä sanoisin.. Vaikkei tämä mikään sairaus mielestäni olekaan.

En yhtään vähättele ihmisiä ketä kokee itsellään olevan add/adhd.
Itsellä se on vaikeuttanut elämää suunnattomasti, ja siitähän omallakohdallani koko päihdeongelmien vyyhti lähtikin kasaantumaan.. kuin myöskin muutkin ongelmat.

Tarkoitan vain, että vaikka moni täyttäisikin diagnostiset kriteerit, tulisi arvioida ehkä enemmänkin sitä kuinka merkittävissämäärin se hankaloittaa elämää.

Mun koko mutsipuoleinen suku on yhtä adhd-laumaa.. he ovat vain oppineet elämään sen kanssa, ja kääntäneet vahvuudekseen. Ei tuohon aikaan mitään adhd:ta tunnettu.
Keep it unreal.

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Mon 14 May 2012, 16:41

Madmike wrote:
Dexma wrote: Dexman kommentit liiallisesta puhumisesta, nousuisat ja laskuista...
Sulla vaikuttaa siltä että et ole kokeillut stimulanttien lääkinnällistä käyttöä, mahdollisimman pienellä annoksella? Lääkinnällisellä annoksella ei pitäis tulla häiritseviä nousuja ja puhumista on helpompi hallita.
Oon yrittänyt jonkun verran yrittänyt vertailla annoskokoja.

Riippuen vähän kemikaalista.

Amfetamiinissa vähiten ollut ongelmia, ainoastaan nukkumaan pääseminen ja joskus liian pitkään, kun on stimuillut niin keho muutenkin alkaa käymään aika raskaaksi. Sellaista liiallista maanisuutta mitä pevekistä tai etyylifenidaatista löytää niin ei ole tullut amfesta, kommunikaatioo ei amfe haittaa niin paljon. Keskittymiskykyyn myös selvästi paras stimu mitä oon kokeillut, mutta tietyn dosen ylittäessä tietenkin rupee tuleen aika adeehoodeeksi. Amfetamiinia käytän eniten just vain heräämiseen, asioiden tekemiseen. Se on perusarkeen kiva lisä, vähän niinkuin jois kahvin sijasta espresson. Annoskokoina mulla amfessa ei ikinä ole 0,2 g isompaa ja se on sit yleensä jo ns viihde dose. Yleensä melkein tollainen 0,03-0,07 on perusdoset. Laatukin tietenkin on vähän keskimääräistä parempaa kait.

Etyylifenidaatin ja mdpv parhaat puolet koen olevan just siinä sosiaalisemmassa puolessa. 7-10 milliä pevekkiä on minimi dose mitä sitä otan, ja siitä aina tulee jo laskut. Sinällään vaikutus mitä pevekiltä haen ei löydy vielä tossa annoskoossa. 7-10 milliä ei vielä auta mua yhtään puhumaan ja kommuikoimaan paremmin, mut siitä isommat jo auttaa... Etyylifenidaatissa on kans sama tuo sosiaalisen puolen korostaminen, mut siinä laskut on vähän kevyemmät.

Koksua yleensä tulee nautittua sellaisena ei niin arkisena aineena ja yrittänyt sitä pitää sellaisena juhlallisena. Siinä joskus tulee liian ison dosen ottaessa vähän liian juminen olo, kun aine laskee, vaikkei se niin pahalta ehkä tuntuis itessään. Ois kyllä kiva jossain vaiheessa tutkia koksun ottamista sillai, että ottais hyvälaatuista koksua tyyliin 0,03g laineja maksimissaan aamuisin heräämiseen tyylillä, ja sellaiseen puuhastelun piristämiseen tyyliin työntekemiseen, eikä ottais tyyliin 0,05g laineja kolmen tunnin välein nauttien euforisesta olosta.

Tossa pienissä doseissa stimuja huono puoli on se itsellä, että ne ei oikein meinaa tehdä mitään huomattavaa muutosta omassa tilassa, vaan niitä tarttee ottaa aina niin paljon, että ne tuo aina jotain vähän huonoa mukana. Tää taas pistää aina sen valintojen maailman päälle, ottaako nousut ja hoitaa myös ne laskut, kun nousuja ei pelkästään voi saada asenteella. Tosiaan nämä on vain mun, mielen ja kehoni fiiliksiä näistä.

Amfetamiini on tuntunut kaikin puolin helpoimmalta arkiselta huumeelta ja käytännölliseltä. Pieninä annoksina tosi oivallista settii loppupeleissä.
tRip wrote:
Muistakaa et jokainen haskattu elämä on vähän sääli, koska potentiaalia meissä on ihan widusti,!

Cannabist
Psykonautti

Post by Cannabist » Mon 14 May 2012, 18:05

tRip wrote: ..
ADHD/ADD mielestäni on ihan todellinen nykyajan sairaus/ongelma, melkeinpä sanoisin.. Vaikkei tämä mikään sairaus mielestäni olekaan.
..
Mun koko mutsipuoleinen suku on yhtä adhd-laumaa.. he ovat vain oppineet elämään sen kanssa, ja kääntäneet vahvuudekseen. Ei tuohon aikaan mitään adhd:ta tunnettu.
On tullu monesti mieleen, et vaatimukset on vaan kasvanu. Et ei se "ongelma" ois välttämättä yksilössä..

Itellä on kans ilmeisesti asperger & add, ilman diagnoosia siis..
Etyylifenidaatti on selkeesti mun juttu, jeesaa sosiaalisissa tilanteissa ja auttaa keskittymään. Mitään viihdettä en oo koskaan stimuista saanu.

tRip
Me Gusta

Post by tRip » Mon 14 May 2012, 19:05

Cannabist wrote:On tullu monesti mieleen, et vaatimukset on vaan kasvanu. Et ei se "ongelma" ois välttämättä yksilössä..
Siis joo.. just tätä mä meinasin..

Mä oon todennut etten vain kykene suoriutumaan nykyajan vaatimuksista.. En ehkä ylipäätään edes halua.. must kehityksen pitäis tapahtua just toiseen suuntaan.. ja kaikki lähtee lopulta itsestä.. omista asenteista ja toimintatavoista. Mä en yksinkertaisesti suostu enää ees yrittämään päästä mukaan tohon adhd-flipperiin, mis vaatimukset vaan lisääntyy, mutta yhteisöllisyys häilyy.. On vaan se minäminäminä.. pitää suorittaa ollakseen jotain.. Pitää olla statukseltaan jotain, ollakseen jotain.. Mä en suostu tohon. Mä elän omaa elämää.. Tää yhteiskunta vaan vaatii kokoaika ihmisiltä enemmän ja enemmän.
Ja mitä enemmän siihen jengi menee mukaan, sitämukaa ne vaatimukset vaan lisääntyy..

Mut mä jään täl pysäkil kelkast.. ja teen asiat just niinkun mä itse haluan.. siihenhän tää yhteiskunta kannustaa.. Pysytään sil omalla reviirillä vaan, ettei tule turpaan. Itsekeskeisyyden määrä on loputon luuppi..
eikä siin mitään pahaa.. mä elän samoin, mut eri periaattein.

Vai mistälie johtuu et adhd on lisääntynyt.. en tiedä.. onneks loppujenlopuks yhtään mistään mitään.

Mut mä tunnen.
Se on mun heikkous ja vahvuus.
Keep it unreal.

^Gangsteri^
Lepakko

Post by ^Gangsteri^ » Mon 14 May 2012, 23:08

Pidän amfetamiinista. Olen pitänyt jo noin 10 vuotta.
Olen yrittänyt selittää keskittymiskyvyn puutteesta ja tehtiin "palikkatestit" äo jutut ynnä muut. Kaikki normaalia.
Silloin minulla oli efedriinilääkitys kun testejä tehtiin joten en luota tuloksiin. Näin arveli varovasti myös psykologini.
Veikkaan että mulla on ad/hd tai add mitä lie. Olen tutkinu asiaa. Nyt mulle määrättiin bupropionia. Iha jees stimu. Nokkaan yms...
Lesson number one: Don't underestimate the other guy's greed!
Lesson number two: Don't get high on your own supply.

Madmike
Lepakko

Post by Madmike » Tue 15 May 2012, 00:36

tRip wrote:
Cannabist wrote:On tullu monesti mieleen, et vaatimukset on vaan kasvanu. Et ei se "ongelma" ois välttämättä yksilössä..
Siis joo.. just tätä mä meinasin..

Mä oon todennut etten vain kykene suoriutumaan nykyajan vaatimuksista.. En ehkä ylipäätään edes halua.. must kehityksen pitäis tapahtua just toiseen suuntaan.. ja kaikki lähtee lopulta itsestä.. omista asenteista ja toimintatavoista. Mä en yksinkertaisesti suostu enää ees yrittämään päästä mukaan tohon adhd-flipperiin, mis vaatimukset vaan lisääntyy, mutta yhteisöllisyys häilyy.. On vaan se minäminäminä.. pitää suorittaa ollakseen jotain.. Pitää olla statukseltaan jotain, ollakseen jotain.. Mä en suostu tohon. Mä elän omaa elämää.. Tää yhteiskunta vaan vaatii kokoaika ihmisiltä enemmän ja enemmän.
Ja mitä enemmän siihen jengi menee mukaan, sitämukaa ne vaatimukset vaan lisääntyy..

Mut mä jään täl pysäkil kelkast.. ja teen asiat just niinkun mä itse haluan.. siihenhän tää yhteiskunta kannustaa.. Pysytään sil omalla reviirillä vaan, ettei tule turpaan. Itsekeskeisyyden määrä on loputon luuppi..
eikä siin mitään pahaa.. mä elän samoin, mut eri periaattein.

Vai mistälie johtuu et adhd on lisääntynyt.. en tiedä.. onneks loppujenlopuks yhtään mistään mitään.

Mut mä tunnen.
Se on mun heikkous ja vahvuus.
Upeaa tekstiä, tRip! Näin lähdetään toimimaan!

ps. oon miettinyt että nykyajan yhteiskunta on tälläinen juurikin kofeiiniaddiktien takia. Heidän tulisi vaihtaa stimulantti vähemmän valvottavaan ja nukkua niin että homma pyörisi rauhallisemmin.

porter

Post by porter » Thu 17 May 2012, 05:32

Tässä perus katupiriä jälleen kiskoneena voi sanoo, että on se pirteys ja puheripuli iha vitu jees! Varsinkin viimeisen tasurin jälkeen kohta bupret nokkaan :) kuka nyt ei stimujen tuomasta sosiaalisuudesta+työnteon helppoudesta pitäis.

Skilla
Lepakko

Post by Skilla » Wed 23 May 2012, 19:14

kuulostaa vähän siltä et porukka puhuis itellee ja ns. oikeuttais sen douppaamisen. Tarkoitukseni ei ollut loukata ketään tai puhua in person.

on topic: no se että jaksaa tehä... ja nousut tietty

Touchet
Moderator

Post by Touchet » Wed 23 May 2012, 21:18

Hoppa wrote:kuulostaa vähän siltä et porukka puhuis itellee ja ns. oikeuttais sen douppaamisen.
Hä. No oishan se nyt saatanan ankeeta kiskoa kamaa, mikäli ei löydä omia syitä käyttää.

Ei douppaaminen nyt mun mielestä mitään erityisempää oikeutusta vaadi. Siinä ei ole mitään vikaa.
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
— Professori Louis Lewin, 1924

Feya
OD

Post by Feya » Wed 23 May 2012, 22:06

Hoppa wrote:kuulostaa vähän siltä et porukka puhuis itellee ja ns. oikeuttais sen douppaamisen. Tarkoitukseni ei ollut loukata ketään tai puhua in person.

on topic: no se että jaksaa tehä... ja nousut tietty
Täh? En nyt ihan ymmärrä.

Veikkaisin, että suuri osa vaulttilaisista, itseni mukaanlukien, ei koe huumeiden käyttöään mitenkään häpeällisenä tai vääränä (vaikka yhteiskunta meitä kuinka yrittäisi syyllistää), eikä siksi myöskään koe tarvetta "oikeuttaa" sitä. Miksi siis oletat niin?

Jos joku pitää tietyn stimulantin käyttöä hyödyllisenä, niin mikäs siinä. Toki siitä saatta koitua myös fyysisiä tai psyykkisiä ongelmia, mutta se on jokaisen käyttäjän oma asia ja omalla vastuulla.

Musta on myös huvittavaa, miten jatkoit antamalla aivan samanlaiset syyt stimujen käytölle kuin moni muukin.

Velho
LD50

Post by Velho » Wed 30 May 2012, 04:02

onkoha mulla adhd kun pirikin vaan rauhottaa :roll:
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag

BisseRotta
Karvakuono

Post by BisseRotta » Wed 30 May 2012, 07:54

Velho wrote:onkoha mulla adhd kun pirikin vaan rauhottaa :roll:
Samaa oon itekki miettiny et onkohan mul joku add tai adhd tjsp. Onks sulla keskittymisvaikeuksia ilman piriä?

Mutta joo miksi pidän stimulanteista? Vaikee olla pitämättä. Sopii viihde- ja lääkekäyttöön mulla. Amfetamiinia pidän lääkkeenä, poistaa vittumaisen levottomuuden, levottomat jalat ja kun ei pysty keskittymään mihinkää, edes yhtä jaksoa simpsoneita ei välillä pysty seuraamaan. Sopiihan toi vauhti ihan myös piristeeks, pelaan pokeria nii joutuu valvoo välillä ja on univelkaa jne. ja kyllä pelikin paranee ihan älyttömästi kun keskittymiskyky paranee. Kokaiini on sitten viihteilyyn, ihan kuningas tavaraa, ei tarvii muuta siitä sanookkaa.

Velho
LD50

Post by Velho » Thu 31 May 2012, 13:26

BisseRotta wrote:
Velho wrote:onkoha mulla adhd kun pirikin vaan rauhottaa :roll:
Samaa oon itekki miettiny et onkohan mul joku add tai adhd tjsp. Onks sulla keskittymisvaikeuksia ilman piriä?

Mutta joo miksi pidän stimulanteista? Vaikee olla pitämättä. Sopii viihde- ja lääkekäyttöön mulla. Amfetamiinia pidän lääkkeenä, poistaa vittumaisen levottomuuden, levottomat jalat ja kun ei pysty keskittymään mihinkää, edes yhtä jaksoa simpsoneita ei välillä pysty seuraamaan. Sopiihan toi vauhti ihan myös piristeeks, pelaan pokeria nii joutuu valvoo välillä ja on univelkaa jne. ja kyllä pelikin paranee ihan älyttömästi kun keskittymiskyky paranee. Kokaiini on sitten viihteilyyn, ihan kuningas tavaraa, ei tarvii muuta siitä sanookkaa.
oha täs mut useimmite oon päivät pitkät piripäissää tai jossai

Hitler
Apteekki

Post by Hitler » Thu 07 Jun 2012, 23:54

Miten lääketiede selittää pirimunan?
pirun hyvä nuolla kuorena

Madmike
Lepakko

Post by Madmike » Fri 08 Jun 2012, 12:08

Hitler wrote:Miten lääketiede selittää pirimunan?
Vasokonstriktio, eli verisuonet supistuu, joten penikseen ei pääse tarpeeksi verenpainetta.

doof
Kameleontti

Post by doof » Tue 12 Jun 2012, 16:06

Stimuja tulee käytettyy lähinnä vittumaisten askareitten suorittamiseen ja urheilun ohella. Kun tuntuu jeesaavan lievää astmaa paljon. Sosialisoimisessa ei haluta käyttää kun stimuissa alkaa ahistaa herkästi

Psychonautilus

Post by Psychonautilus » Mon 25 Jun 2012, 13:38

En oikeastaan juuri pidä kuin yhdestä stimulantista - dekstroamfetamiinista (pidän MDMA:ta empatogeeninä, koska sellaisenaan se ei juurikaan minua piristä - saattaa pitää hereillä, mutta vietän yleensä melko ison osan parhaasta huipusta istuallaan tai makuullaan).

Stimulanttien alkuperäinen käyttötarkoitus minulla on ajan mittaan jäänyt vähän taka-alalle. Aluksi stimulantit olivat minulle bilehuumeita - on vähän hauskempaa, mutta ennen kaikkea jaksaa olla bileissä loppuun asti, ja suurimman osan ajasta ehkä vielä tanssia eikä istua tuopinpohjaa tujiotellen.

Nykyään käytän niitä silloin tällöin tuohon tarkoitukseen, mutta nykyisin yleisin valintani bilehuumeeksi on kiistatta LSD - kunhan ensimmäisten trippien sekoilut saatiin pois alta ja opin olemaan hapoissa vähän normaalimmin, se soveltuu bileisiin paremmin joka suhteessa. LSD:n puutteessa kakkosvaihtoehtona on yleensä amfetamiini+MDMA - kumpikaan yksin ei sovellu juuri bilekuosiksi, mutta yhdessä ovat ihan hyvä Plan B.

Nykyään kun otan viihteellä ollessani amfetamiinia, piristävän vaikutuksen eräs toinen puoli on pikkuhiljaa muodostunut tärkeämmäksi kuin stimulaation mahdollistama kokoöinen biletys ja tamppaus. Jos olen ottanut amfetamiinia, voin juoda huoletta alkoholia ihan siihen tahtiin kuin haluan, ja pysyä muiden tahdissa menemättä heti hirveään känniin. En tiedä onko minua muutenkaan siunattu viinapäällä, mutta viimeistään harjoituksen puute on tehnyt siitä melko kelvottoman. En ole tottunut miettimään alkoholinkulutustani niin tarkkaan, että tuntuisi luontevalta ajatella pitävänsä vaikka 30 minuuttia taukoa ennen seuraavaa drinkkiä. Tarve juoda syntyy usein ennen kaikkea sosiaalisesta paineesta; totta kai siitä voi ihan yhtä hyvin kieltäytyä, mutta jos kerran pidän ystävien kanssa juomisesta sosiaalisena aktiviteettina ja makunautintona, niin voin näin pitää sen sivuvaikutukset minimissään - mielestäni varteenotettava strategia. Tietysti kuulostaa vähän typerälle "vetää piriä, jotta voi ryypätä tulematta känniin", mutta kun oikeastaan kyse on siitä, että voi juoda melko huoletta vahingossa vähän liikaa eikä tulos muutu mihinkään - alkoholi nousee päähän hyvin lievästi.

Ylivoimasesti suurin syy miksi pidän stimulanteista on kuitenkin... funktionaalinen vaikutus. 80% amfetamiinin käytöstäni on "arjen dopingia"; tuunaan itsestäni energisemmän, keskittyneemmän, päättäväisemmän ja motivoituneemman, silloin kun olen tai haluan olla aikaansaavalla päällä. Yksinkertaisesti: pystyn saavuttamaan useanlaisia tavoitteita vähemmällä vaivalla, mikä on tietysti edullista. Pidän dekstroamfetamiinista, koska kokeilemistani stimulanteista se on ollut "puhtain" - pitää hereillä, tekee skarpiksi, muttei "pöhise" yhtään. Muut kokeilemani stimulantit - käytännössä metyylifenidaatti, metamfetamiini, muutamat RC:t - sekoittavat päätä enemmän eivätkä siksi sovellu yhtä hyvin arkisten asioiden hoitamiseen tehokkaammin. Metyylifenidaatista saan liikaa "tyypillisiä", ääreishermostoa stimuloivia vaikutuksia, ja keskittymiskyky herpaantuu. Sama pätee noin ylesesti ottaen karkeasti enemmän tai vähemmän kokeilemiini RC-stimuihin - osa on myös selvästi empatogeenisia, ja vaikuttaa täten ajatteluun olennaisesti.

Metamfetamiini taas stimuloi rajummin, mutta tuntuu että se tavallaan "toimii täysillä" vähän aikaa - olo on todella skarppi, itsevarma, energinen - mutta jo muutaman tunnin päästä henkinen vireys alkaa kadota. Ajatus lakkaa leikkaamasta ällistyttävän nopsaan, mutta unesta on turha... uneksiakaan ainakaan kahteentoista tuntiin. On se pervitiini varmasti ollut sodankäytiin ihan kelpoa tavaraa, mutta se on vähän liian rajua kropalle että tykkäisin vetää kovin usein, ja pitkä vaikutusaika on vähän ongelmallinen. Piriä voi vetää, ja sitten vähän ajan päästä vetää lisää. Metaa vetäessä sitoutuu yleensä pitkään hereilläoloon vailla suurinta osaa älyllisestä kapasiteetista, ellei tipauta itseään jollain Levozineilla.

En koskaan nuorempana kokenut, että nopeat viehättäisivät minua kauheasti. Eivätkä ne viehätäkään. Hitaat on suurta herkkua, mutta käytän niitä todella harvoin. Stimulantit taas on arkisia kuin vaikka ruuvimeisseli - ei mitään niin kauhean erikoista tai ihmeellistä, mutta helvetin hyviä olemassa.

Kokaiinin lasken vähän erilleen muista stimulanteista, koska se toimii aivan täysin eri tavoin. Ensinnäkin, vaikutus on vähän turhan lyhyt jotta se soveltuisi "funktionaaliseen" käyttöön - sitä saa koko ajan olla nuuskimassa lisää (vaikka aika vapaaehtoisesti sitä yleensä snoraa buusteja, kunnes pepsi loppuu). Jotta se soveltuisi hyvin viihdekäyttöön, siitä pitäisi kuitenin tulla jonkinmoinen tavoittelemisen arvoinen olo. Hyväkin kokkeli nuuskattuna on yleensä ollut aina pettymys. Olon huomaa siinä vaiheessa, kun se alkaa laskea - miettii, että "Ei mulla ollut kyllä äsken mikään kauheen hyvä olo, mut nyt on suht. paska olo - äskeinen takasin!" Ensimmäinen kunnon vaikutus jonka siitä huomaa on vieroitusoire.
Freebase-kola poltettuna on jo jotain, mutta ei siitäkään mitään kuningasoloja tule, päinvastoin. Samanlaista rupattelua ja itsevarmuutta ilmenee melkein kaikista stimulanteista, enkä kovin merkittävää euforiaa ole vieläkään kokenut. Puolet huvista ainakin itselläni taitaa olla sitä, että se on niin stereotyyppistä, jenkkileffoista tuttua nistitouhua - polttaa kräkkiä. Sanaan liittyyvät konnotaatiot tekevät siitä lähestulkoon vitsin jo sanana ja käsitteenä.
IV:nä koksu on vaan pelottavan hyvää. Ei tunnu lainkaan stimulantilta - itse asiassa vähän hankala sanoa miltä tuntuu, kun koko keho kihelmöi samaa säveltä: AI VITTU EI VITTU UIJJUIJUI TSIIISUS ET TEKEE GUTAA. NYT on tullu vedettyä jotain HUUMETTA.

En oikeastaan pidä kokaiinista yhtään. Aina kun vedän sitä, sitä tekee seuraavana päivänä kummasti mieli - vaikka ei OIKEASTI haluaisi yhtään. Olo on todella vaatimaton, ja alkaa väistämättä kaduttaa kun miettii paljonko rahaa siihen kului. Haluaisin sanoa etten koskaan enää hassaa rahoja kokaiiniin, koska nuuskattuna ja poltettuna se on paskaa, ja IV:nä... No, en oikeastaan harrasta räpylärulettia, niin haluaisin pystyä sanomaan varmuudella että antoi olla viimeinen kerta. Harmi vaan, että olisin tässä vaiheessa valmis lyömään vetoa siitä, että pyörtäisin puheeni ennen pitkää. :| Se siitä tahdonvoimasta.

Vittu. Ja taisin vielä lukea tältä foorumilta et koksu on ränniin pikkusen eri keissi ku nokkaan tai keuhkoihin. Että kiitos, runkkari! Seuraava voi sitten lukea tästä postista miten siistiä suonensisäinen kokkeli on, ja kokeilla sitten ihan ite. Vahinko kiertämään.

Velho
LD50

Post by Velho » Fri 06 Jul 2012, 17:38

+todella hyvä ja selkeämpi fiilis http://www.youtube.com/watch?v=8kCRt_ha ... re=related :roll:

Psykoverse
Karvakuono

Post by Psykoverse » Tue 10 Jul 2012, 13:44

Ainut stimulantti jota käytän on metyylifenidaatti, jota saan reseptillä 27mg Concertana. Tottakai viihteeseen hain, kunnes huomasin että toimiikin oikeesti siihen, mitä yritin peittää sekakäytöllä aikoinaan. :roll: Ei tarvitse enää hakea pään turruttamista kun ei vain tee mieli enää. Ajat muuttuu.

Pidän stimuista, koska
* Ajatukset kulkevat selkeämmin
* Jaksaa keskittyä normaalisti
* Ei tee mieli sekoittaa päätään millään muulla.

En pidä stimuista, koska:
* Luovuus katoaa
* Takykardia
* Unettomuus, ainakin noissa Concertoissa.

Tuo luovuuden katoaminen on jotenkin häiritsevää. Kun jaksaa keskittyä, ei tule enää niin luovia ajatuksia, jotenkin tuntuu että ei ole niin luonnonläheinen olo, sellainen normaali unelmointi katoaa ja tekee asioita kuin kone.

tRip
Me Gusta

Post by tRip » Tue 10 Jul 2012, 20:55

Psykoverse wrote:Ainut stimulantti jota käytän on metyylifenidaatti, jota saan reseptillä 27mg Concertana. Tottakai viihteeseen hain, kunnes huomasin että toimiikin oikeesti siihen, mitä yritin peittää sekakäytöllä aikoinaan. :roll: Ei tarvitse enää hakea pään turruttamista kun ei vain tee mieli enää. Ajat muuttuu.

Pidän stimuista, koska
* Ajatukset kulkevat selkeämmin
* Jaksaa keskittyä normaalisti
* Ei tee mieli sekoittaa päätään millään muulla.

En pidä stimuista, koska:
* Luovuus katoaa
* Takykardia
* Unettomuus, ainakin noissa Concertoissa.

Tuo luovuuden katoaminen on jotenkin häiritsevää. Kun jaksaa keskittyä, ei tule enää niin luovia ajatuksia, jotenkin tuntuu että ei ole niin luonnonläheinen olo, sellainen normaali unelmointi katoaa ja tekee asioita kuin kone.
Khyl.. Kiteytit kaiken olennaisen
Paitsi itellä dex.

Juurikin toi et ei tee mieli sekoittaa päätään samaltapaa enää..
ja varsinkin kun on viimein hiffannu ja sisäistänyt sen, et lääkityksellä vähemmän onkin enemmän..
mut kokonaan ilman on vaikeeta.

Dexe kans tappaa jotain luovuudenlähdettä itessä..
Tunnemaailmalta tasaisempi.. ajatusmaailma loogisempi ('rationaalisempi') fukin kognitiiviset termit aiheuttaa mulle päänvaivaa.

Eikait se mitään ihan legendaa ole, et luovuus kumpuaa ahdingosta, rappiosta ja sielun syövereistä.

tai jotai..

emminätiedä..

Pidän-, mutten voi sanoa nauttivani stimulanteista.
Keep it unreal.

SadPanda
LD50

Post by SadPanda » Sun 19 Aug 2012, 11:10

Mä pidän enemmän empatogeenisistäStimuista ja katinoneista, sitten taas puhtaammat pelkistään stimuloivat aineet esim mpa niin menee jos pitää hoitaa asioita tai olla sosiaalinen, toisaalta oon mpa:n ja amfen käytön laskenu tosi vähään ku saman "sosiaalisuuden" tuo mulle myös bupre..

Mdpv nyt on taas asia erikseen en pidä sitä stimuna :D se on rappiota.tappiota,kadotusta ja kaaosta ja itku pitkästä ilosta.
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma

Velho
LD50

Post by Velho » Sun 16 Sep 2012, 22:03

jotain stimua joka päivä kun ottanut lähinnä amfetamiinii,metamfetamiinii,dextroamfetamiinii ja ganjaa on perus olotila päivittäin kykenee tekee vaikka mitä :mrgreen:

miymau
Lepakko

Post by miymau » Thu 04 Oct 2012, 13:55

Joskus vain tarvitsee tai haluaa jostain syystä esim. puhua enemmän, kuten minä jos joudun vieraaseen porukkaan tuntiessani vain yhden, koska vaikka äänekäs ja yhtenä keskipisteistä yleensä keikunkin, vieraille on vaikea olla heti oma itsensä ja haluaa pientä hillitsemätöntä puhetulvaa. Samoin töissä siitä on hyötyä, opin paljon enemmän, kun kaikki kiinnostaa tuplasti ja kyselen kaikista pikku yksityiskohdista, niiden tarpeellisuudesta ja vaihtoehdoista, miten joku asia tehdään, kaikesta mahdollisesta teoriasta jne (raksalla työskentelen). Enkä olisi koskaan kestänyt koko hyytävää talvea ulkohommissa -20C:ssä, nykyäänhän ei enää ole edes pakkasrajoja työnteolle, ellei olisi ollut energiaa ja mielekkyyttä siinä hommassa stimulantin auttamana, muuten se 6-10h pakkasessa työskentelyä vitutti eikä mitään asioita saanut tehtyä kun yritti vain pysyä jossain olemattomassa tuulen suojassa, ja viivyttää hetkeä jolloin kiipeää katolle tuuleen ja tuiskuun ja liukkauteen tekemään paskamaista hommaa. Eilen vuorokausi LSD:n oton jälkeen, vieläkin kroppaa väsytti, otin piriä iiihan vähän jaksaakseni pyöräillä kouluun, tai jokin muu pakollinen homma jos pitää tehdä heikommalla hetkellä, kuten lenkittää koiraa kuten jokaikinen päivä vielä jo 4 vuoden ajan ja ainakin 10v samaa hommaa edessä. (Olisipa edes hätävarana joku joka sitä voisi lenkittää :()

Piristä en oikeen pidä, kun siitä tulee jo kertaotosta inhat laskut ja kroppa alkaa usein kipuilemaan ja tuntumaan ikävältä jo parin tunnin päästä, vaikka ottaisikin lisää, eli kuin krapula humalassa... Tällaiset kivut ja epämukavuudet voisi ymmärtää edes reilu vuorokauden vetämisellä, kyllä kropassa pian jo tuntuu jos ei nuku ja syö, mutta tässä on kai vain jotain paskaa joka satuttaa....

Talvikauden kylmyyden siedin 4-mec:in avulla, ehkä omaan mieleen stimulanteista eniten, ihanan positiivinen ja mielekästä puuhata ja ahertaa, mutta ei ole sitä paskapirin pakko-liikkua-ei-voi-olla-paikoillaan-oloa eikä hermostuneisuutta jne.

5-abp, ah rakas <3 Hyyvin riittoisaa= halpaa. Kyllä laittaa sopivasti elämän hymyilemään ja venyttelyn tuntumaan hyyyvältä jo noin kai +-50mg annokset, silmämääräisesti kun olen ottanut mutta useamman kymmentä annosta saanut.

noh, tässä tuli näin pienet perustelut.... Juuri otin elämäni ensimmäistä kertaa 4-fa:ta, kyllä laittaa leuat liikkuu ja lihakset melkee nykii ja jumittunu useaks tunniks kesken oikean tekemisen tähän koneelle.... NYT REVIN ITSENI POIS TÄSTÄ!
Kaikki on paskaa paitsi kusi.

trollol
Kameleontti

Post by trollol » Tue 09 Oct 2012, 14:09

Tuli tässä mieleen viime lauantainen niin klisee pirikerta..
Kaverin kanssa otettiin joku puol gemmiä ihanaa ja hyvää (köh) katupiriä ja eihän sitä huomannut, että se edes olis toiminu kunnolla, mitä ny oli kiva rupatella ja polttaa röökiä joka toinen minuutti. Noh, siinä sitten illan mittaan häärättiin kaikenlaista ja neljän tunnin päästä tajus, että kyllä se sittenkin tais potkia jonkin verran; yks sohva koottu, olohuone sisustettu, siivottu ja verhot laitettu paikoilleen.. Ainiin ja tv-taso kannettu samaan huoneeseen ja tietokone-tv -ruutu irrotettu koneesta ja kannettu sinne ja kytketty seinään.
Jotenkin niin klisee tilanne ois ollut, jos kaverin kämppis olis tullut silloin: käytetyt värkit pöydällä ja olohuone uudessa uskossa. Mitäköhän sitä on vedetty?

Nojoo, tossa pieni esimerkki, miks pidän stimuista. Niistä on niin moneksi; hyötykäyttöön, viihteeseen tai ihan vaan sosialisoimiseen. Erityisesti piri omasta mielestäni sopii hyötykäyttöön ja vaan yleiseen hengailuun toisin ku MDPV ja vaikka metyylifenidaatti sopii paremmin viihteeseen ja clubille. :)
Pillereitä jos otan monta on elämä kuin unta

lanttu
Apteekki

Post by lanttu » Sat 03 Nov 2012, 03:24

Mä en sanois pitäväni amfesta koska se on lääke eli siis dekstroamfe mutta tää meta niin tosiaan antaa pehmeen olon ja oikean euforian, nokat ottaa niin juoksee tukka pääs pitkästä aikaa nykyään ei katupörri oo ees pirii vaan jtn paskaa mis on 5% pirii varmaan ja toimii sellasilla jotka ei vedä tai on koukus emt. pidän stimuista lääkkeenä enemmän ku päihteenä koska jos ne on oikeesti aiheeseen määrätty ja ne on auttanu nousee aikamoisesta paskasta! meta on hauskaa välillä mut se lähtee mulla käsistä jollain tapaa aina! meta on duuni lääke jos oot esim. raksalla kun taas dextroamfetamiini täydellinen lääke ja jos ei oo niin sen huomaa ulkopuolisetkin. mun stimujen käyttö rajottuu välillä sillon kun on metaa joka potkii niin vedän muutaman vrk mut nukun ja syön sit lopetan ja kärsin 1vk vittumaisesta fyysisestä ja henkisestä paskasta näin mulla.
wtf