Itse olen saanut psykooseja lähinnä huolellista ja pidempään jatkuneesta sekakäytöstä, esim. piri+sativa+psyykelääkkeet tai efe+viina tai alkoholi+unilääke mutta harvemmin mistään aineesta sinällään. Kaikilla aineilla, niin luontaistuotteilla kuin kemikaaleilla on sekä hyviä että huonoja ominaisuuksia. Itse pidän piristä juuri sen taivaallisen koukuttavuuden takia. Voi olla niin vapautunut ja olla juuri niinkuin tahtoo. Mikään ei ensimmäisissä nousuissa huoleta ja maailma on taivaallisen kaunis paikka. Ei sitä pirihumalaa pysty sanoilla kuvaamaan, kun on ensimmäisen kerran piikillä ottanut.
Efe on erilaista. Se pitää kropan hereillä ja pistää elintoimintoihin vauhtia. Päähän se ei käy, ei vaikka olisi kuinka putsia tahansa. Tasaisen olotila, ei äkillisiä nousuja eikä laskuja. Olen testannut oraalisesti ja nokittamalla enkä ole huomannut eroa vaikutuksessa. Efe on hyvä piriste/stimulantti, mutta huumeeksi/päihteeksi siitä ei ole. Efe on vähän kuin laitonta kofeiinia. Ei siitä sen enempää.
Piriä en enää käytä koska pää ei enää nykyisin kestä, takana yksi lataamoreissu psykoosin takia. En ota missään muodossa, en halua koskea edes metyylifenidaattiin (Ritalin).
Tarkotus ois tulevaisuudessa kasvatella vähän efedra-yrttiä kotona ja tehdä yrttiteetä ja pajauttaa efedran lehteä joko raakana tai röökin seassa. Tohon vielä oloja boostaamaan esim. Phenyl Stack -lisäravinnetta, vihreää teetä, kofeiinia, guaranaa, tauriinia... Jos pumppu käy liian kovilla ja tulee ahdistusta, niin lääkkeitä jarruiksi, respalla menee hyvät ja vahvat tropit: Klorproman, Singulair. Unilääkkeitä en halua ottaa, vaan nukun mieluummin sitten kun oikeasti väsyttää. Mieluummin vaikka flippaan valvetiloista kuin hankin unen kemiallisesti ja olen hereilläkin uninen.
Ja sitä Poppersia tottakai. En ole pahemmin nuuhkinut liuottimia, mutta mieluummin kokeilen jotain uutta kuin jatkan ikuista keskikalja/rööki/nuuska/lääke -linjaa.
Alkoholi ja tupakka mieluiten kokonaan pois. Eivät tee ollenkaan hyvää mun psyykelle ja kropalle. Tilalle luontaistuotteita ja omalla respalla saatavia lääkkeitä (näitäkin mieluiten vain tarvittaessa). Poppersin imppaaminen ihan vain kokeilumielessä.
Mitä sitten varsinaisiin huumeisiin tulee niin kannabis on aika nam! Bongista kun vielä pääsisi polttelemaan ihan vaikka halpaa peruslämyä menthol-tupakkaan lisättynä, niin a vot! Marihuana jointista olisi toinen kiinnostuksen kohde. Kokaiini ei ole halpaa eikä hyvää kokkelia tahdo oikein Suomesta saada, joten parempi unohtaa tuollaiset ajatukset. Heroiinia voisi ehkä kokeilumielessä ottaa 0,1:set sieraimeen jossain vaiheessa elämäänsä. LSD pelottaa ajatuksena. Parempi pysyä erossa jos on heikko pää niinkuin mulla. Silokkeja vois (ehkä) testailla. Essot arveluttaa, kun niissä voi olla jatkeaineina ties mitä myrkkyjä ja kun piristäkin on huonoja viboja tullut niin...
No joo, ei kai tässä enempää. Ihan ok menee nykyisin, vaikka välillä vähän skitsottaa, ahdistaa, masentaa, vituttaa... Pääasia on että pääsi noista vanhoista piireistä eroon. Täysin päihteettömäksi en ole vielä päässyt, enkä haluakaan. Alkoholia tietysti sosiaalisissa tilanteissa ja silloin kun himottaa vanha kunnon olut.

Dopingaineita taas siitä syystä että urheilen ja haluan testata omia rajoja ja mahdollisesti ylittääkin niitä. Psyyke on aika kova nykyisin, eikä sitä enää tule paniikkikohtauksia jos kuulee/näkee omiaan. Tuntuu vaan jännältä.
Menipä taas asian vierestä ja aika pahasti mutta tässä oli tällanen näkemys päihteistä. Kiitos.