Metyylifenidaatti (Concerta, Ritalin, Equasym, Medikinet)

Stimulantit & empatogeenit. Keskustelua stimulanteista, stimuloivista yrttivalmisteista ja empatogeeneistä.
Velho
OD

Re: Metyylifenidaatti (Concerta, Ritalin, Equasym, Medikinet

Post by Velho » Mon 16 May 2016, 19:57

Tuli vastaan ihan uudenlaista "concertaa" tommosia pyöreitä ja harmaita nappeja ja mielenkiinnolla odotan että oon kotona ja pääsee kurkkaa mitehä nää olis syytä väsätä. Ilmeisesti methylphenidate 36mg mylan kyseessä

Edit: tein nämä sen ihmeempiä erotteluita kuumaan(keitettyyn) veteen siten että kuori pois ja saksilla/keklulla erotat pinkin ja valkosen erilleen ja käytä vain valkoinen osa koska pinkki on se 'koneisto' joka tursuttaa metyylifenidaatin ulos. Otin kuviakin tästä mutta pitäs keksii miten saan ne puhelimesta tähän :doh:[Image
Image
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag

Harold
Kameleontti

Post by Harold » Thu 19 May 2016, 18:38

Reilu pari tuntia sitten nautin yhden 54mg Concertan pureksimalla huolella. Vaikutukset lähellä nollaa. Sydämen syke hieman kohonnut ja englanti luistaa vähän paremmin, mutta kaukana siittä miten porukka on hehkuttanut tämän vaikutusta.

Edelleenkin Abilify lääkityksenä ja pistän sen piikkiin tämän toimimattomuuden. Sama homma on Amfetamiinin ja A-pvp:n kanssa. Hiukan vituttaa, ettei oikeen mikään stimu toimi kunnolla.
Abilifylla vielä niin pitkä puoliintumisaika, että pitäis varmaan viikko ennen stimuilua aloittaa tauko.
hyvästi jää, et koskaan minua täällä enää nää

Jussi
Apteekki

Post by Jussi » Tue 24 May 2016, 12:45

Tässä on ohje miten naapurin kissa sai eroteltua max. 90% puhdasta MPH:ta (painon perusteella) Ritalin kapseleista, 99% metanolin avulla. Kapseleissa osa aineista liukenee veteen ja osa metanoliin ja osa veteen liukenevista ei liukene metanoliin ja toisinpäin - siksi tehdään kaksi erottelua. MPH liukenee kumpaankin tosi hyvin. Pelkällä vesierottelulla puhtaus oli max 35%. Pelkällä metanolierottelulla 55%.

1. kaada rakeet kapseleista johonkin missä voit murskata ne
2. jauha rakeet niin hienoksi kuin pystyt
3. lisää sekaan sormenlämpöistä vettä n. 7 millilitraa 40 milligrammaa metyylifenidaattia kohden (eli 7ml yhtä 40mg kapselia kohden) - tämä on osittain hatusta heitetty luku, mutta on toiminut
4. sekoittele
5. odota 15 min että ylimääräistä kamaa laskeutuu pohjalle
6. kaada nesteet kahvinsuodattimen läpi johonkin laakealle jutulle, mistä on hyvä raaputtaa siihen kovettunutta ainetta myöhemmin pois (esim. hyväkuntoinen posliinilautanen)
7. laita lautanen uuniin jossa on 60C ja laita uunin luukun väliin esim. veitsi että luukku pysyy raollaan
8. odota että vedet haihtuu pois (tässä voi mennä yli 12h). vedet on haihtuneet pois sitten kun lautasella on kovaa matskua enää jäljellä
9. raaputa huolellisesti kaikki matsku lautaselta
10. jauha matsku hienoksi jauhoksi ja laita ne lasiin
11. kaada lasiin puhdasta metanolia 1 ml per 10 mg (eli 4 ml per 40mg kapseli) - edelleen osittain hatusta ja ehkä vähän extraa
12. sekoittele
13. odota 15 min että laktoosi ja joku muu aine laskeutuu lasin pohjalle
14. kaada kahvinsuodattimen läpi puhtaalle lautaselle
15. laita lautasen päälle joku leivinpaperi tms ettei sinne lennä niin paljoa pölyä yms. haihdutuksen aikana
16. laita lautanen johonkin missä on hyvä ilmanvaihto ja odota että kaikki metanoli haihtuu pois. älä hengittele metanolihöyryjä, se on hajutonta
17. raaputa lopputulos ja varmista että jauho on täysin kuivaa ennen käyttöä, koska metanoli on myrkyllistä ja aiheuttaa sokeutumisen

Lopputulos on valkoisia hiutaleita, mitkä murskautuu helposti ja sulaa suuhun. Voi nokittaa 8) . Puhtaudesta saa jotain kuvaa punnitsemalla lopputulos ja jakamalla se sillä määrällä minkä verran metyylifenidaattia kapseleissa piti olla yhteensä. Tällä saa tietää kuinka puhdasta jauho on enintään.
Kun matkalle kerran on lähdetty, ei paluuta takaisin enää ole.

Kasiko
Lepakko

Post by Kasiko » Thu 23 Jun 2016, 21:23

Mitenkäs onko porukalla kokemusta tuosta 4 fluoro metyylifenidaatista? Olis saatavilla , mutta kiinnostais kuulla kokemuksia ja ajatuksia.
Onko minkalaista verrattuna normaali metyylifenidaattiin? Joitakin kokemuksia löysin netistä , mm. että on hyvin samankaltainen kuin metyylifenidaatti.
Jonkin verran euforisemmaksi ja vahvemmaksi kuvailtiin verrattuna normaaliin , mutta olis mukava kuulla jos joku on kokeillu.

Sitten toinen juttu metyylifenidaatista mitenkäs nuo medikinet lääkkeet soveltuu IV käyttöön? , onko helpompia väsätä kuin mitä concertat?
Equasymejä tullu väsäiltyä aikanaan paljonkin ja oli kyllä juhlaa consujen väsäykseen verrattuna , mutta noita medikinettejä ei oo aikasemmin tainnu itellä olla.

Niin ja vielä semmosta frendini tiedusteli tuossa , että voiko metyylifenidaatti näkyä amfetamiinina tai metamfetamiinina pikaseulassa? Kun hämärä muistikuva , että "ritaliinihappo" (ilmeisesti metyylifenidaatin metaboliitti?) voi näkyä amfena? Ihan mutuilua kyllä tämä. :left:

Freshii
Psykonautti

Post by Freshii » Wed 29 Jun 2016, 10:39

Kasiko wrote:Mitenkäs onko porukalla kokemusta tuosta 4 fluoro metyylifenidaatista? Olis saatavilla , mutta kiinnostais kuulla kokemuksia ja ajatuksia.
Onko minkalaista verrattuna normaali metyylifenidaattiin? Joitakin kokemuksia löysin netistä , mm. että on hyvin samankaltainen kuin metyylifenidaatti.
Jonkin verran euforisemmaksi ja vahvemmaksi kuvailtiin verrattuna normaaliin , mutta olis mukava kuulla jos joku on kokeillu.

Sitten toinen juttu metyylifenidaatista mitenkäs nuo medikinet lääkkeet soveltuu IV käyttöön? , onko helpompia väsätä kuin mitä concertat?
Equasymejä tullu väsäiltyä aikanaan paljonkin ja oli kyllä juhlaa consujen väsäykseen verrattuna , mutta noita medikinettejä ei oo aikasemmin tainnu itellä olla.

Niin ja vielä semmosta frendini tiedusteli tuossa , että voiko metyylifenidaatti näkyä amfetamiinina tai metamfetamiinina pikaseulassa? Kun hämärä muistikuva , että "ritaliinihappo" (ilmeisesti metyylifenidaatin metaboliitti?) voi näkyä amfena? Ihan mutuilua kyllä tämä. :left:
Mulla on toi concerta käytössä ja just tekivät lentokentällä sen pyyhkäisytestin, mikä oli mun kohdalla negatiivinen. Olisi pitänyt concertan lisäksi näkyä opioidit plussana ja bentsot, jos ne kuuluu testipatteriin. Ja mulle oli sanottu, että näkyy amfetamiinina, muttei ainakaan tossa pyyhkäisytestissä sitten näy.

Ja medikinet on helpompi väsätä kuin concerta: medikinet on rakenteeltaan samantyyppinen kuin esim. diapam. Toi medikinet vaikutti mulla tosi paljon voimakkaammin kuin concerta ja oli myös paljon lyhyempi aika. Ja annostus oli tosi paljon pienempi medikinetissä concertaan verrattuna.

Kasiko
Lepakko

Post by Kasiko » Wed 29 Jun 2016, 19:09

Kiitoksia vastauksesta =)
Tarkotin ihan virtsa seulaa (10 paneelin pikaseula) , että miten siinä näkyy.

Hämärä muistikuva , että joku vissiin eri aiheessa kirjotteli (oisko ollu Velho?) , jotakin parin päivän käytön jälkeen otetuista pikaseuloista?
Ja tais olla ettei näkyny amfena? Oliko annokset minkalaisia? Ja otettiinko seulat heti niiden kahen päivän jälkeen?
Jos joku hoksaa niin valaiskaa minua? :D Kokeilin hakua mutta en löytäny prkl enää sitä...

Jussi
Apteekki

Post by Jussi » Sat 02 Jul 2016, 17:51

Aika jees vapotettuna tää metyylifenidaatti (kunnolla eroteltu). Maku on DMT:n kaltainen mutta makeempi.
Kun matkalle kerran on lähdetty, ei paluuta takaisin enää ole.

Sielusiili
Karvakuono

Post by Sielusiili » Fri 15 Jul 2016, 05:12

Yks 54mg conu ois tallessa nyt perjantai illalle.
miten kannattaa nauttia kun viimeset 4pvollut todella vähällä unella
subuvierotuksen takia.. ajattelin että pääsis kavereitakin välillä moikkaamaan ja juomaan parit oluset.
kestääkö vaikutus ihan normisti syötynä koko päivän? en sinänsä mitään oloja hae muutakuin et sais nää painavat jalat liikkeelle... :cry:

e: ja miten xanoreiden kanssa yhteisvaikutus? blokkaako concertaa?

Kasiko
Lepakko

Post by Kasiko » Fri 15 Jul 2016, 20:36

En muistanutkaan , että poreella ja metyylillä näin kova risti toleranssi.
Kerkes olla useampi välipäiväkin piristeistä.
ja vaikka IV heitti niin jonku aikaa joutu oottaa että nousee. (TIEDÄN TYPERÄÄ JA VAARALLISTA TÄTÄ RÄTKIÄ!)
Ihmetyttää siinä mielessä että monet sanonu että 54 consusta saa neljätki vedot , ehkä se on korkea toleranssi vaan syynä.

Mites sekottuuko hyvin jauhetut medikinet cr ja equasym depot rakeet kylmään/haaleaan veteen mitenkään?
Äsken kyhäsin hanakuumaan kun ei malttanu alkaa keitteleen. Eikä ettimään ohjeita.

NatiHero
Apteekki

Post by NatiHero » Mon 18 Jul 2016, 03:35

Kasiko wrote: monet sanonu että 54 consusta saa neljätki vedot , ehkä se on korkea toleranssi vaan syynä.

Mites sekottuuko hyvin jauhetut medikinet cr ja equasym depot rakeet kylmään/haaleaan veteen mitenkään?
Äsken kyhäsin hanakuumaan kun ei malttanu alkaa keitteleen. Eikä ettimään ohjeita.
Iha ekaks, vedän iteki yleensä kerrallatuollasen 54:sen, nousut on todella hyvät, mut enemmänki vois mennä kerralla.

Ne rakeet murskaks, iha jauhoks. sillee kyhääntyy hyvin.

EDIT: Nii siis ja mulla on iha nollatole stimuihin, noihi konsuihin littyen. Et en kyl neljiö vetoja sais lol. On mul rankka puol vuotinen pevekin ja metan kaa, noin niiku taustana stimuihin.Siit on ainakin kolmisen vuotta. Sen jälkee stimuilut on tosi harvinasia,

Kasiko
Lepakko

Post by Kasiko » Mon 18 Jul 2016, 12:07

NatiHero wrote:
Kasiko wrote: monet sanonu että 54 consusta saa neljätki vedot , ehkä se on korkea toleranssi vaan syynä.

Iha ekaks, vedän iteki yleensä kerrallatuollasen 54:sen, nousut on todella hyvät, mut enemmänki vois mennä kerralla.

Ne rakeet murskaks, iha jauhoks. sillee kyhääntyy hyvin.

EDIT: Nii siis ja mulla on iha nollatole stimuihin, noihi konsuihin littyen. Et en kyl neljiö vetoja sais lol. On mul rankka puol vuotinen pevekin ja metan kaa, noin niiku taustana stimuihin.Siit on ainakin kolmisen vuotta. Sen jälkee stimuilut on tosi harvinasia,
Juu juu no en oo sitte onneksi ainut jolla ei pienemmät kolise.
20mg tosiaan sai vaan lievät nousut , mutta 40mg perään sanokin jo jotakin (nämä siis medikinet , consuja joutuu tuplaten melkeen.) Ei tosiaan ollu ku 3 kapselia. Jos tuo stimulaatio kestäis vähän pidempään niin ois kyllä ihan ok stimu.
Tai pitäs olla useita kapseleita buustailuun. Jännä siinä mielessä , että eka IV stimu kokeilu oli equasym ja toimi kyllä niin jumalaisen hyvin sillon. :) mutta silloin oli tosiaan melko matala toleranssi..

Hupu
Psykonautti

Post by Hupu » Fri 05 Aug 2016, 13:21

Mistäköhän johtuu, että en enää saa metyylifenidaatista(Concerta) juurikaan positiivisia oloja. Vaikka saisinkin niin se ei kestä kuin muutaman tunnin, ja sen jälkeen tai toisinaan jo sinä aikana alkaa niskasärky, voimakas vasokonstrio käsissä ja jaloissa, heikotus, zombimainen olo, ahdistus ja alakuloisuus. Rauhallinen/tasapainoisempi kuitenkin olen ja pystyn keskittymään paremmin, että jotain positiivista sentään.

Annostus on 72mg/vrk kahdessa osassa niin, että aamulla otan 54mg, ja puolenpäivän aikoihin tai vähän sen jälkeen 18mg. Lähes poikkeuksetta otan kummatkin ihan kokonaisena nieltynä, varsinkin 54mg ihan nieltynä ilman pureskelemista tai mitään muitakaan kikkailuja.

Joskus kuitenkin on tullut pureskeluun tai IV:n sorruttua eikä siitä yleensä seuraa kuin 30-45min OK olo ja sen jälkeen noi yllämainitut negatiiviset vaikutukset entistä vittumaisempina. Ei siis mitään järkeä.

Joku voisi sanoa, että mikset kokeile pienemmällä annoksella. No, olen kokeillut, mutta lopputulos on lähestulkoon sama ja silloin en koe sitäkään vähää mitään positiivista fiilistä. Sitäpaitsi olen kuitenkin käyttänyt metyylifenidaattia vuodesta 2007, vaikkakin 2008-2010 loppuun söinkin pääasiassa Dexedrinea. Siitä en saanut läheskään yhtä pahoja fyysisiä sivuvaikutuksia.

Joku varmaan ihmettelee, että miksi sitten ylipäänsä syön tätä lääkettä enkä vaihda sitä vaikkapa deksamfetamiiniin tai lopeta kokonaan.

Suurimpia syitä metyylifenidaatin(Concerta) käytön jatkamiselle on Metadon korvaushoito ja ADD oireiden paheneminen,jos lopetan. Metadon annokseni on 90mg, mutta aiemmin se oli 100mg.

Jos en ota Concertaa niin koko ajan on vetämätön olo, en jaksa tehdä mitään ja nukun pitkiä päiväunia. Sen lisäksi olen ärtyisä ja keskittyminenkin on aivan nollassa. Metadon korvaushoidon takia minulla on myös apteekkisopimus, joten yksityisen voi unohtaa ja kh:sta ja Concertasta vastaava lääkärini on haluton vaihtamaan Concertaa Elvanseen(lisdeksamfetamiini).

Lääkäri on myöskin haluton vaihtamaan metadonia Suboxoneen, vaikka seulat+puhalluskoe on olleet täysin puhtaita kohta 1½v. Sitäpaitsi metadoni lääkevaihtoehdoksi oli alun perin oma valintani. Tiedän toimineeni typerästi, mutta olin kuitenkin utelias, kun en ollut ikinä kokeillut metadonia ja sen sanottiin toimivan paremmin kuin buprenorfiini. Toimiihan se, mutta sivuvaikutusten kirjo on sen verran laaja, että valitsisin ehdottomasti Suboxonen, jos nyt saisin valita uudelleen.

Mikäköhän neuvoksi tässä pattitilanteessa? :roll:

Mekstori
Psykonautti

Post by Mekstori » Tue 16 Aug 2016, 19:08

Hupu wrote:Mistäköhän johtuu, että en enää saa metyylifenidaatista(Concerta) juurikaan positiivisia oloja. Vaikka saisinkin niin se ei kestä kuin muutaman tunnin, ja sen jälkeen tai toisinaan jo sinä aikana alkaa niskasärky, voimakas vasokonstrio käsissä ja jaloissa, heikotus, zombimainen olo, ahdistus ja alakuloisuus. Rauhallinen/tasapainoisempi kuitenkin olen ja pystyn keskittymään paremmin, että jotain positiivista sentään.
Mulla oli vähän samat oireet Concertojen kanssa. Lääkäri vaihtoi Medikinetiin ja osittain oireet helpottuivat ja tuntuu jotenkin että näistä tulee tasaisempi joskin lyhyempi vaikutus. Medikinetissä siis sama metyylifenidaatti mutta vapautuu hieman eri tavalla ja tuo itsellä toimii ihan hyvin. Tällä hetkellä kyllä aika epäsäännölisesti tullut syötyä.

Blackened
Apteekki

Post by Blackened » Wed 17 Aug 2016, 23:29

Aloitin maanantaina pirkästä aikaa metskun, siitä on melkein pari vuotta kun lopetin. Concerta 54mg aamuisin, ihan hyvin skulaa, siis lääkkeenä. Aiemmin oli 36mg ja siitä tuli pirusti sivuvaikutuksia, psykiatri sanoi että liian pieni annos näin isolle miehelle aiheuttaa vain sivareita, ikään kuin vajareissa koko ajan.

Samalla piti aloittaa Cymbalta, senkin aloitin maanantaina. Harmi kun tällä SNRI:llä on paljon negatiivisia yhteisvaikuksia eri substanssien kanssa. Ainakin tramadoli ja oksikodoni on No-No, serotoniinisyndrooman vaara, joskin pieni.

No, minä otin yhyeensä 120mg oksikodonia ja 300mg tramadolia sekä 900mg pregabaa. Varmuuden vuoksi yhteensä 8mg klonatsepaamia ja 20mg diatsepaamia. Ei seurannut kuin hyvä kuosi.
Cogito, ergo sum

Friidu
Psykonautti

Post by Friidu » Thu 18 Aug 2016, 15:45

Frehii : "Mulla on toi concerta käytössä ja just tekivät lentokentällä sen pyyhkäisytestin, mikä oli mun kohdalla negatiivinen. Olisi pitänyt concertan lisäksi näkyä opioidit plussana ja bentsot, jos ne kuuluu testipatteriin. Ja mulle oli sanottu, että näkyy amfetamiinina, muttei ainakaan tossa pyyhkäisytestissä sitten näy."

..."pyyhkäisytesti", mitä ihmettä , nehän testaa pyyhkäistestillä lentokentällä räjähdeylijäämiä eikä huumeita :D Oishan mullaki muuten opiaatit näkyny aika usein.. mut kun ei huumeita yleensä testata randomisti turvatarkastuksessa, vain jos on epäily, eikä siltikään kyllä pyyhkäisyllä testata. Pikanäytteet voi ottaa syljestä ja virtsasta ja näyte voidaan ottaa myös verestä (mut ei oo pikanäyte se siis). Laukuista voidaan kerätä jäämiä epäiltäessä, mut se pyhkäisy mikä nyt tehdään tosi monelle heti sen läpivalaisuportin jälkeen on tämä räjähdehomma.

Freshii
Psykonautti

Post by Freshii » Sat 20 Aug 2016, 21:05

Friidu wrote:Frehii : "Mulla on toi concerta käytössä ja just tekivät lentokentällä sen pyyhkäisytestin, mikä oli mun kohdalla negatiivinen. Olisi pitänyt concertan lisäksi näkyä opioidit plussana ja bentsot, jos ne kuuluu testipatteriin. Ja mulle oli sanottu, että näkyy amfetamiinina, muttei ainakaan tossa pyyhkäisytestissä sitten näy."

..."pyyhkäisytesti", mitä ihmettä , nehän testaa pyyhkäistestillä lentokentällä räjähdeylijäämiä eikä huumeita :D Oishan mullaki muuten opiaatit näkyny aika usein.. mut kun ei huumeita yleensä testata randomisti turvatarkastuksessa, vain jos on epäily, eikä siltikään kyllä pyyhkäisyllä testata. Pikanäytteet voi ottaa syljestä ja virtsasta ja näyte voidaan ottaa myös verestä (mut ei oo pikanäyte se siis). Laukuista voidaan kerätä jäämiä epäiltäessä, mut se pyhkäisy mikä nyt tehdään tosi monelle heti sen läpivalaisuportin jälkeen on tämä räjähdehomma.
No voin kertoa, että testataan räjähteiden lisäksi myös huumausaineita noilla pyyhkäisytesteillä. Niitä testejä tehdään satunnaisotannalla ainakin Suomessa ja etenkin ulkomailla toi menetelmä on laajalti käytössä. Jos olet katsonut ulkomaisia Tulli-ohjelmia, niissä käytetään juurikin näitä pyyhkäisytestejä sekä ihmisten, matkatavaroiden että pakettien kohdalla. Räjähteiden lisäksi laitteet etsivät jäämiä huumausaineista. Olen nähnyt noita testejä tehtävän paitsi siis itselle myös muille ihmisille Suomessa ja Suomen ulkopuolella ja nähnyt myös positiivisen tuloksen juuri turvatarkastuksessa. Jos se pyyhkäisytesti tehdään ihmisestä, ajatuksena on se, että ihon läpi erittyy hien mukana käytettyjä aineita ja esim. kenkien sisäpuolelta voi löytyä jäämiä juuri tämän mekanismin vuoksi (lyhyesti selitettynä).

Et taida nyt ihan tietää mistä kirjoitat, sori nyt vaan. :D

Friidu
Psykonautti

Post by Friidu » Sat 20 Aug 2016, 21:39

tiedän ainakin omasta kokemuksesta,että räjähdeylimäämie pyyhkäiosytestillä on minulta ja muilta testattu randomisti ja tämä on hyvin yleistä. Koskaan ei ole huumejäämiä testattu pyyhkäisyllä AINAKAAN minulta. Jos sinulta on niin asia selvä. Mutta yleensä vaaditaan kyllä epäily että aletaan turvatarkastuksessa jäämiä IHOLTA etsimään Suomen lentoasemilla. Matkatavaroista pyyhkäsyllä oon nähny kyllä joo tullisarjassa.. Munp pointti lienee tullut selväksi: mutta jos ei... http://www.trafi.fi/tietoa_trafista/aja ... _vahenevat Ps. harvemmin ketään kiinnostaa onko käyttänyt aineita, vaan se kuljettaako mukanaan..

kissankorva
Apteekki

Post by kissankorva » Thu 25 Aug 2016, 13:32

Olen käyttänyt adhd:seeni concertaa päivittäin 27-81 mg. noin kolmenviikon ajan. Mites tän metyylifenidaatin ja tradolanin (tramadoli) yhteisvaikutus on esimerkiksi isommissamäärissä, tarkoittaen tuota tradolania. Jotkut puhuvat serotoniini kuolemista yms. itselläni on myös lyrica lääke, miten tämän kanssa? Kannattaako pitää pitkä tauko metyylifenidaatista ennen ku popsii esimerkiksi tuota tradolan + lyrica comboa vai voiko huoletta välillä viihteillä vaikka söisikin päivittäin tuota concertaa?

sxoxyvg
Moderator

Post by sxoxyvg » Thu 25 Aug 2016, 16:09

Jaa-ah, yksilökohtaistahan toi on mut aika kohtausherkält kombolta kuulostaa, ainakin jos tramadolin kanssa annokset on suuremmat.
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO

tRip
Me Gusta

Post by tRip » Sun 28 Aug 2016, 03:23

Lyrica on (oli) itelle ainakin liikaa tossa lääkityksessä, mf, tramal & lyrica.

Kohtaukset seurasivat perässä ja lopulta pääsin tutkimuksiin. Ei kuulemma lyricalla osuutta asiaan :left:

Nomut.. Tramal & mf viel hyvä kombo.. Lyrica pistää sit helposti sähinäks, ja sätkinnät voi alkaa koska vaan.
Keep it unreal.

kissankorva
Apteekki

Post by kissankorva » Wed 31 Aug 2016, 13:40

Concerta vaihdettiin itsellä medikinet cr nimiseen lääkkeeseen (30mg), pitääkö paikkaansa että puolet tästä kapselista on heti vaikuttavaa ja puolet sitä depottia? Niin ja oletteko huomanneet onko tällä lääkkeellä vähemmän sivuvaikutuksia kun esim concertalla? Esim onko jengi saanu pahoja laskuja, sitä zombioloo, hikoilua, apatiaa jne?

Blackened
Apteekki

Post by Blackened » Wed 31 Aug 2016, 15:53

Aloitin parin vuoden tauon jälkeen taas metukkalääkityksen Concertan muodossa. Psykiatri kysyi että varmaan 54mg laitetaan suoraan? Sanoin et mulla tais aiemmin olla 18/36mg. Se naurahti ja sanoi että kyllä tuon kokoinen ukko ei saa kuin sivareita noin pienillä annoksilla. Nyt siis 54mg mutta tuntuu että sekään ei aivan riittäisi, tänän otin 104mg ja se tuntuu lievästi stimuloivalta, mikä on hyvä kun masiskausi menossa, mutta ei ehkä "kondiksessa" miellyttävä 24/7. Tuolla 54mg ei ole mitään sivuoireita, mutta tosiaan tuntuu ettei se avan anna kunnon vastettakaan.

Tosi asiallinen psykiatri, kyseli että mites se piri toimi silloin aikanaan. Sanoin että alkuun vetelin nokkia ja yleensä 3-5 kertaa isompia kerta-annoksia kuin muut. Loppupeleissä paska katupiri alkoi ramaisemaan IV:nä. Naureskeli että aika klassinen itselääkintätapaus.

Nyt siis reilut pari viikkoa syönyt 30mg duloksetiinia (Cymbalta) ja tuota concertaa. Pirun väsyttävää tavaraa tuo duloksetiini, ehkä pitäisi pyytää annosnostoa metskun suhteen, vaikka 54+18mg. Todennäköisesti parin viikon päästä duloksetiini tuplataan 60mg:ään ja katsotaan miten kroppa reagoi.

Niin ja lopetin monen vuoden 7,5-15mg jokailtaisen mirtatsapiinin unilääkkeenä. Sain tilalle 1-2 25mg ataraxia mikä tuntuu ainakin vielä toimivan hyvin.

Esdit. Hyi vittu, olihan se pakko ihan oman mielenrauhan takaamiseksi todeta että ei Concertasta ole iv-käyttöön. Niin likaista, alhaista ja inhottavaa hommaa ettei toista.
Cogito, ergo sum

tRip
Me Gusta

Post by tRip » Sat 03 Sep 2016, 15:16

kissankorva wrote:Concerta vaihdettiin itsellä medikinet cr nimiseen lääkkeeseen (30mg), pitääkö paikkaansa että puolet tästä kapselista on heti vaikuttavaa ja puolet sitä depottia? Niin ja oletteko huomanneet onko tällä lääkkeellä vähemmän sivuvaikutuksia kun esim concertalla? Esim onko jengi saanu pahoja laskuja, sitä zombioloo, hikoilua, apatiaa jne?
Must toi MedikCR on bout parhaita depo-mf-druqsei.
Equasym toinen, aikalailla samanlainen, eli rakeina, osa nopeina, osa depoina, mut silti koen et vaikutusaika on sama kuin nopeavaikutteisilla mf-druqseilla, joskin lasku on smuutimpi.

Concerta on puolittain itellä käyttökelvoton lääke, se dosettaa ihan väärin vääriin aikoihin sitä ainetta, ainut ehkä mitä voisin nähdä 'hyötynä', et ikäänkuin pärjäis vaan sillä aamudoussilla.

Tosin, itellä 20mg MedikCR kerran päivässä on ihan yhtä riittävä.
Keep it unreal.

kissankorva
Apteekki

Post by kissankorva » Wed 21 Sep 2016, 12:46

Ite joudun ottamaan medikinetCR 30mg 3-4 tunnin väleil tai tulee vitunpaskamaiset olot niinku consuista. Auttaa kyl keskittyy vitun hyvi jne, vähemmä ehkä kumminki laskui kun consuista. Kannattaako kokeilla vaihtaa Equasym Retardiin, vaiko tai pelkkään medikinettiin? Tai eli mikäs toi nyt olikaan elvanse, lisdextroamfetamiini tjn..? Ton medikinet CR:n kanssa nyt on ollu sillai et klo 9:00 1kpl, siit noin 12:00 1kpl, ja siitä noin kolmelta 1 kpl. Nämä kaikki siksi että olen adhd potilas ja pystyn keskittymään koulussa/muissa askareissa. Sitte alkaaki ne laskut joskus seiska aikaa. Lääke ehdotuksia neuvoja nopeasti, koska psykiatri huomenna.

tRip
Me Gusta

Post by tRip » Sat 24 Sep 2016, 23:36

kissankorva wrote:Ite joudun ottamaan medikinetCR 30mg 3-4 tunnin väleil tai tulee vitunpaskamaiset olot niinku consuista. Auttaa kyl keskittyy vitun hyvi jne, vähemmä ehkä kumminki laskui kun consuista. Kannattaako kokeilla vaihtaa Equasym Retardiin, vaiko tai pelkkään medikinettiin? Tai eli mikäs toi nyt olikaan elvanse, lisdextroamfetamiini tjn..? Ton medikinet CR:n kanssa nyt on ollu sillai et klo 9:00 1kpl, siit noin 12:00 1kpl, ja siitä noin kolmelta 1 kpl. Nämä kaikki siksi että olen adhd potilas ja pystyn keskittymään koulussa/muissa askareissa. Sitte alkaaki ne laskut joskus seiska aikaa. Lääke ehdotuksia neuvoja nopeasti, koska psykiatri huomenna.
Kokeile vielä Equasym (retard) (imo itseasiassa paras mf-valmiste nyt kun miettii asiaa uudelleen, koska siihen mä olen aina päätynyt lopulta) .
jos tuntuu et metyylifenidaatti ylipäätään on sun juttu.

Muuten suosittelen ehdottomasti sit taas lisdexee.. tai dexamfea.

MF on aika paskamainen lääke, ja ainut syy miksi itse sitä nykyisin suosin, koska se ei tapa aivoissa dopamiineja.

Dexe on paras lääke adhd ollut itsellä. Mut... ei o paluuta amfeihin. Toisille taas sopii metyylifenidaatti paremmin, ja nyt ymmärrän miks.

Lisdexe.. Muuten jees, mut ilmeisesti mun turbomaksa aiheuttaa sen et nousut on pirin luokkaa, kestää sen saman aikaa kuin dexe, ja loppupäivä onkin vittumaista laskua. Luulen tän johtuvan kumminkin maksaentsyymin toiminnasta, joka mulla nyt sattuu olemaan sellainen että se toimii normia tehokkaammin. Luullakseni sama entsyymi joka pilkkoo kodeiinia&oksikodonia = pienetkin doset toimii voimakkaasti, ja oxyn kohdalla laskut on aika jyrkät/radikaalit, koska eliminoituu niin nopeasti kehossa.

Pitänee selvitellä mitkä seikat vaikuttaa tohon lisdexeen ja sen metaboliaan. Mulle se on enemmän päihdyttävä kuin dexamfe.
Keep it unreal.

Velho
OD

Post by Velho » Wed 02 Nov 2016, 19:01

Kasiko wrote:En muistanutkaan , että poreella ja metyylillä näin kova risti toleranssi.
Kerkes olla useampi välipäiväkin piristeistä.
ja vaikka IV heitti niin jonku aikaa joutu oottaa että nousee. (TIEDÄN TYPERÄÄ JA VAARALLISTA TÄTÄ RÄTKIÄ!)
Ihmetyttää siinä mielessä että monet sanonu että 54 consusta saa neljätki vedot , ehkä se on korkea toleranssi vaan syynä.

Itse olen huomannut että 10-15mg mph on passeli annos iv koska tämän annoksen ylitettyä haittavaikutukset nousee dramaattisesti ennen dose oli 30-120mg iv ja typerää oli näin jälkeenpäin mietittynä :doh:

Tiberius
Lepakko

Post by Tiberius » Sat 31 Dec 2016, 13:54

Hei mites nää halpiskonut eli metylfenidate sandoz tjsp ni onko se pinkki osa täysin turha?joku sanooettä täysin turhia ja joku et siinä ois skidisti metfen....

Kertokaa nyt joku.arvelisin ettei täysin turha muttei täysin hyödytönkään.(juu ei voi väsätä tiiän)Mut noin niinku yleensä
-=€ukataforia eis pathoS=-

Velho
OD

Post by Velho » Wed 04 Jan 2017, 11:12

Tiberius wrote:Hei mites nää halpiskonut eli metylfenidate sandoz tjsp ni onko se pinkki osa täysin turha?joku sanooettä täysin turhia ja joku et siinä ois skidisti metfen....

Kertokaa nyt joku.arvelisin ettei täysin turha muttei täysin hyödytönkään.(juu ei voi väsätä tiiän)Mut noin niinku yleensä
Riippuu iha nautinta tavasta ja veikkaan että tarkotat noita nappei mistä oon postannu aikasemminkin ja sen pinkin voi syödä jos ei muuta.

Jos en ihan väärössä oo ni se on se osa mikä puristaa sen metyylifenidaatin ulos siitä depotista.

kissankorva
Apteekki

Post by kissankorva » Sun 05 Feb 2017, 10:42

20mg nopeavaikutteisista ( ei mikää cr) ilman tolea iv on 20mg ihan soppeli. siinä onki sit taivas rajana kun tolet nousee helvetin äkkiä.
Mutta ne nousut oijoi.. parastahan tohon on jos nakkaa tunnin ennen vetoja naamariin vaikka 300mg lyytiä niin ei ne laskut pääse yllättää sit niin rajusti ja toimii tottakai vielä paremmin, sama periaate ku alkoholin kans.
ite en koskaan kouristuksia oo saanu vaikka annokset on ollu parhaimmillaa 10x 20mg päiväs ja 600mg lyricaa.. aina tosin ollu rivatrillia alla, joten sitä suosittelen aina.

aghoriyogini
Tuppisuu

Post by aghoriyogini » Thu 16 Feb 2017, 15:32

Ekaa kertaa tänään Medikinet 30 mg CR (ihan kiltisti nieltynä ilman pureskelua tms.) ja SAATANA TÄTÄ PÄÄNSÄRKYÄ! :x Väsymykseen ja keskittymiseen (ADDtä on) ja kaupungilla asiointiin ym. etsin apua mutta ei tämä hirveästi ole ylös sängystä saanut, toisin kuin bentsot. Vähän sumuinen ja huippaava olo, ääreisverenkierto onneton niin että kädet ja jalat on jäässä ja päätä ja hartioita särkee järjettömästi ja nokka vuotaa. Ja hiestä märkänä vähän väliä. Äh. Vitutus ja ahdistus eivät ole vielä iskeneet kovina päälle (itse asiassa tämä turtunut sumuinen olo estää niitä) vaikka yleensä saan tosi pahoja ahdistus/sydämentykytysoireita mistään noradrenaliinia nostavasta. Neljä tuntia sitten otin ja varmaan ne illalla sitten alkavat ne laskut tulla. Mutta just nyt ei ainakaan motivaatio ole noussut mihinkään ja tuntuu että on tavallaan fyysisesti vielä väsyneempi kuin mitä herätessä, sillä tavalla millä jotkut lääkkeet nyt puskevat kroppaa ylikierroksille ja uuvuttavat sillä tavoin. Ei nyt varsinaisesti ole sellainen super-levoton seinille pomppiva hermostunut olo eikä järjetön raivaritasoinen ärtymyskään, mutta lähinnä sellainen blääh fiilis että ei tänään sitten oikein taideta mitään saada aikaiseksi vaikka pitäisi. Nuo kommentit mitä muusikot pistivät mielikuvituksen ja luovuuden lamaantumisesta tuntuvat myös sopivan näihin fiiliksiin että inspiraatiota (joka yleensä on aika hyvä) ei kauheasti ole just nyt. :down: Tiedä mitä sitten tapahtuisi pitemmässä käytössä; nyt sain vain kaverilta kokeiltavaksi tämän yhden pillerin (mulla olisi indikaatioita siihen sekä ADD-oireilun että päiväväsymyksen puolelta joten kuulun ko. lääkkeen kohderyhmäänkin, mutta niuhot lääkärit eivät ole edes suostuneet kokeilemaan vielä näitä mulle virallisesti) eikä hirveästi inspaa ottaa lisää. :|