Metyylifenidaatti (Concerta, Ritalin, Equasym, Medikinet)

Stimulantit & empatogeenit. Keskustelua stimulanteista, stimuloivista yrttivalmisteista ja empatogeeneistä.

Re: Metyylifenidaatti (Concerta,Ritalin,Equasym,MediKinet...

Postby SahkoinenVelho on Tue 27 Sep 2011, 15:53

Ömm... Metyylifenidaatis on ainakin mulla kyl ihan törkeet laskut vaikka piriin verrattuna, eiks aika useat sano jopa pevekkiä pahemmaksi jos käy tätä tosissaan kiskomaan. Riippuu kyl ihmisestä, jotkuthan sanoo ettei tästä tule mitään laskuja.

En kyl muutenkaan vertais metyylifenidaattia edes katupiriin, ihan eri tavaraa, metyylifenidaatti "pärisee" aika pienilläkin annoksilla jo, vahvakaan amfetamiini harvoin "pärisee". Metyylifenidaatissa on kyl aikamoiset sivuoireet itelläni, toimii kyllä mut olo on kofeiinimaisella tavalla huono. Tavallaan amfetamiinin ja ison kofeiiniannoksen välimuodoksi vois kuvailla mun mielestä metyylifenidaattioloa, pahoilla sivuoireilla... Vaikutuksen kesto on myös aika lyhyt, ei siis mitään sellaista tasaista kuin amfetamiinissa, enemmänkin sen kofeiinin tasoa ellei jopa lyhyempi. Bentsojen, oppareiden tai viinan kanssa tää kyl on jees, muuten olo on helposti ahdistava ja mm. ottaa pumpun päälle helposti.

Yks hauska kombo kyl on ottaa kunnon kännin päälle metyylifenidaattia hyvä annos, pistää ihan sairaan euforisen puheripuli-olon ja toimii jotenkin aivan erilailla kuin pelkältään. Osa ilmeisesti muuttuu etyylifenidaatiksi sekä metyylifenidaatin pitoisuus veressä nousee myös alkoholin takia, ja kännissä vaikutus on muutenkin hiton synerginen. Kokaiinia ottaneet on sanonu aika lähelle kokaiinioloja tota komboa, muistuttaa myös mun mielestä essoja...
SahkoinenVelho
Kameleontti

Postby Grower on Tue 27 Sep 2011, 16:42

Alko ja metyylifenidaatti on kyl mainio kombo juuri sen aiheuttaman puheripulin ja euforisen olon takia mitä katupiristä ei saa, pelkillä concertoilla en kyl menis viihteilee ku ei siitä sais ku ahdistuksen ja kuumotuksen. Siinä concertassa se valkoinen osa on sitä vaikuttavaa ainetta.
Grower
Lepakko

Postby Neste on Tue 27 Sep 2011, 17:15

Terapeuttisilla doseilla tulee välillä vähän haikea fiilis kun vaikutus alkaa loppua. En oikein osaa kuvailla kunnolla mutta vähän sellainen olo haikea olo ja ei tiedä miten olisi.

Viihdekäyttö doseilla ei "pärise" ollenkaan.
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite -William Blake
Neste
OD

Postby niksu on Tue 27 Sep 2011, 19:30

SahkoinenVelho wrote:Ömm... Metyylifenidaatis on ainakin mulla kyl ihan törkeet laskut vaikka piriin verrattuna, eiks aika useat sano jopa pevekkiä pahemmaksi jos käy tätä tosissaan kiskomaan. Riippuu kyl ihmisestä, jotkuthan sanoo ettei tästä tule mitään laskuja.

Mulle tulee sellaiset laskut, että makaa vaan ja on tosi tylsää, eli nukkumaan. Ajoittaa sillein, että voi mennä huvittelun päätteeksi nukkumaan, Hieman hutera olo tosta tulee. Sekin johtuu varmaan huonosta syömisestä.
Mitään sivuoireita en ole huomannut. 30mg kuulemma pärisee just sopivasti, ei vaan toimi kovin kauan. 1h?

Mut kuinkas toi nokkaan vetäminen? Voisko joku kommentoida, kun ei toi i.v. oikein napise. Onks kokemuksia vetää eguja nokkaan, hienonnettua jauhetta? Vai kannattaako ihan vaan nielasta se kapseli?

SahkoinenVelho wrote:Yks hauska kombo kyl on ottaa kunnon kännin päälle metyylifenidaattia hyvä annos, pistää ihan sairaan euforisen puheripuli-olon ja toimii jotenkin aivan erilailla kuin pelkältään. Osa ilmeisesti muuttuu etyylifenidaatiksi sekä metyylifenidaatin pitoisuus veressä nousee myös alkoholin takia, ja kännissä vaikutus on muutenkin hiton synerginen. Kokaiinia ottaneet on sanonu aika lähelle kokaiinioloja tota komboa, muistuttaa myös mun mielestä essoja...c

Mua kyl pelottaa vetää mitään, runsaan alkoholin käytöän yhteydessa. Bentsoja korkeintaan ja niitäkin hyvin hillitysti. Mut vois kokeilla parin kaljan kanssa, noita equasym/"eguja".

Joskus vuonna miekka ja kilpi, saatiin kamun kanssa llista 50mg oxypameja. oltiin kapakassa, aika hyvässä humalassa. Muistan, kun syötiin yhdet. Herättiin seuraavana päivänä, eikä kummallakaan ollut mitään hajua eilisestä. No, ei kai siinä mitään ihmeellistä, kunnes huomataan, että auto on pihassa! Joku on varmaan heittänyt meidät kotiin (mun luokse, asuin yksin) yöllä/aamulla, ajanut sen kaupungista pihaan. Tarkoitus oli hakea se seuraavana päivänä, kun rapula hellittää ja on ajokunnossa..
Ajateltiin, että ihan ok meno oli, kunnes muisti katkesi. Ei sen kummempaa. Seuraavana päivänä mennään kamun luokse, niin se kuittaa heti, että ei ole yhtä hilpeä meno. kuin viimeksi. Oltiin, että hä, mitä tarkoitat? Kaveri kertoi, että oltiin käyty perjantai yöllä, joskus klo 4-5 kylässä. Oltiin bongia vailla (kuulemma). Oltiin höpisty ja juteltu tunti, sit nämä halusi nukkumaan ja mekin lähdetti (luultavasti) himaan. Ei se mitään, paitsi että jompi kumpi oli ajanut aika hyvissä, damn. Pahin juttu on se, että meillä oli kassillinen kaljaa? Täysi mysteeri, mistä se on saatu, siihen aikaan yöstä? Ne ei ollut autosta. Sinne ei ollut jäänyt kellään kaljapussia. Merkkikin oli Olvi, mitä kukaan meistä ei silloin suostunut juomaan, tai siis ostamaan.. Toivottavasti ollaan otettu joltain kassi. Vaikea uskoa, että oltaisi hajoitettu jonkun Siwan ikkuna ja heattu sieltä. Tää on pahin kauhuskenaario. Ehkä me vaan löydettiin ne kaljat, en tiedä. En muista.
Tällainen oli minun/meidän ensikosketus bentsoihin + kunnin humala, perus parikymppisen pohjattomalla itsevarmuudella, 10 appelsiini lonkeroa [miksi sitä sai vaan pari vuotta, 1992-1994, about] + pari tuoppia). Ei hyvä ollenkaan. Parempi säästää krapulaan tai olla syömättä kokonaan. Jep. Nykyään osaa annostella, eikä niitä tarvitse/halua syödä humalassa. Säästää mielummin parempaan tarkoitukseen..

:right: :oops:
niksu
Psykonautti

Re:

Postby PORBOT on Thu 29 Sep 2011, 00:07

growy wrote:ilmaseks,kämppiksellä on ADHD :twisted: 8)

mut sit ku joku noit ostaa nii se hinta on yleensä 1€ kipales täällä päin..

1e? Siitähän jää häviölle kun noi maksaa 1.50-3e
En ole nisti, satun vain tykkäämään lääkkeistä.
PORBOT
Apteekki

Re: Re:

Postby Infitialis on Sat 08 Oct 2011, 07:47

PORBOT wrote:
growy wrote:ilmaseks,kämppiksellä on ADHD :twisted: 8)

mut sit ku joku noit ostaa nii se hinta on yleensä 1€ kipales täällä päin..

1e? Siitähän jää häviölle kun noi maksaa 1.50-3e

Eikä jää kun sossu maksaa
Parhaat karstat on pohjalla.
Infitialis
Apteekki

Postby Zoidberg on Sat 08 Oct 2011, 18:38

Näkyykö Concertat poliisien tikkutesteissä?
Minulle annetaan valtaa mutta minä käytän valtaani tullakseni alistetuksi.
Zoidberg
Psykonautti

Postby Petri6 on Sun 09 Oct 2011, 18:05

Zoidberg wrote:Näkyykö Concertat poliisien tikkutesteissä?

Lyhyesti: ei pitäisi näkyä. Metyylifenidaattia ei erikseen tuolla testata ja kemikaalin rakenne niin erilainen amfetamiiniin nähden, ettei pitäisi aiheuttaa myöskään väärää postiivista.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
Petri6
Kameleontti

Re:

Postby Zoidberg on Tue 11 Oct 2011, 19:19

Lasipallo wrote:Concertan väsääminen rännäykskuntoon on kuulemma parin tunnin projekti joka sekään ei oikein mitenkään onnistu.

En kyllä suosittele vetämään hihaa, Ite vedin kuoret ja sen valkoisen osan lioitettuna kuumaan veteen ja oikein särki suonissa ja tuntu siltä ku olis veritulppa tullu.
Kyllä se pärisee mutta onko se sen arvoista?
Minulle annetaan valtaa mutta minä käytän valtaani tullakseni alistetuksi.
Zoidberg
Psykonautti

Re: Re:

Postby lappilainen on Wed 12 Oct 2011, 15:56

Zoidberg wrote:
Lasipallo wrote:Concertan väsääminen rännäykskuntoon on kuulemma parin tunnin projekti joka sekään ei oikein mitenkään onnistu.

En kyllä suosittele vetämään hihaa, Ite vedin kuoret ja sen valkoisen osan lioitettuna kuumaan veteen ja oikein särki suonissa ja tuntu siltä ku olis veritulppa tullu.
Kyllä se pärisee mutta onko se sen arvoista?

Syy on siinnä, että teit sen väärin. Puhtaan metyylifenidaatin pistäminen on huomattavasti haitattomampaa kuin esimerkiksi epäpuhtaan katupirin. Tässä tapauksessa et ole pistänyt vain puhdasta metyylifenidaattia, vaan lisäksi sidosaineita sekä sitä ainetta joka tekee liuoksesta liisteriä. (Ainakin 54mg concertoissa sitä on valkoisessakin osassa.)
lappilainen

Postby PORBOT on Sat 15 Oct 2011, 15:39

Saako Concertalla trippejä? Kun olen kuullut et Ritalinilla joku oli saanut..
PORBOT
Apteekki

Postby avantGarde on Sat 15 Oct 2011, 16:09

PORBOT wrote:Saako Concertalla trippejä? Kun olen kuullut et Ritalinilla joku oli saanut..

No ei saa mitään trippejä. Aikamoinen puheripuli ja muutenkin pirimäinen efekti on tässä substanssisa.
Diggailen kyl IMO tätä bissen ja hatsin kans kombotettuna varsinkin.
avantGarde
Lepakko

Postby PORBOT on Sat 15 Oct 2011, 16:37

avantGarde wrote:
PORBOT wrote:Saako Concertalla trippejä? Kun olen kuullut et Ritalinilla joku oli saanut..

No ei saa mitään trippejä. Aikamoinen puheripuli ja muutenkin pirimäinen efekti on tässä substanssisa.
Diggailen kyl IMO tätä bissen ja hatsin kans kombotettuna varsinkin.

Ok. Vittu kun ajattelin vaan et en ala kombotteleen tän kans :D Saako täst mitään irti ilma komboja?
PORBOT
Apteekki

Postby Mushru on Sat 15 Oct 2011, 16:44

Öö?? Mikä on sun määritelmä tripille?
. . . (--) °
~ Foliot hattuun ja oliot vittuun
Mushru
Moderator

Postby mb1 on Wed 26 Oct 2011, 03:08

54mg consertoja 2-6kpl 2 kokonaisena aamulla ja sit jos haluu lisää oloja purskelee yhen, ku ens pitää kielen aalla et pehmenee ja olutta niin muruset laskeutuu ja kyl hienosti vaikuttaa hetken.
kokonaisena paras vaikutus mulla ja ad/hd on haittaa todella elämää kaikessa. En saa mitään ad/hd lääkettä, koska täällä on kuulema käytötö et ei ad/hd lääkkeitä kun on korvaushoidos ja bentsoja ei saa olla yhtään, kyl on vittu jos asia ei korjaannu, jos ei niin on muutto edes%(&%

Ps. Conserta ei auta ku vähän arkea, ku kokeilin sitä 2 viikkoa ad/hd hoitoon ja aamulla otin 2 54mg, 3 constaa otin kaks kertaa ne auttoi vähemmän ku tuli kaiken maailman sivuvaikutukset ja kaks oli vajari annos. Dexedrine auttaa, no sitä pitää heitellä naamaan tiuhaan.

-mb
"johnilla oli huumeiden ja seksin täyteinen elämä"

Miten karmea kohtalo -- ei ehtinyt koneella olla missään välissä.

APO
mb1
Lepakko

Postby Talonmies on Thu 27 Oct 2011, 23:10

Mulla on tossa noita 18mg concertoja ja mietin että lauantaina pitäis viihteelle lähtee niin minkäslaista dosee suosittelette ? Tosiaan ei minkäänlaista kokemusta mistään stimusta joten aika varovasti kannattaa alottaa... miltä kuulostaa pureskeltuna yks 18 milline ja sit samaa syssyyn yks kokonaisena nielusta alas, vai onko armottomasti liian vähän. ? Sit kaljaa on tarjolla kannattaako vai eikö kannata ottaa ja missä järjestyksessä (ensin concat ja sit kaljat vai toisinpäin) ? Ei övereitä tekis mieli vetää mut olis kiva saada kunnon menot päälle.

Mulla on todettu toi add mut ei koskaan edes ehdotettu mitään lääkettä kun on aika lievä ilmeisesti. Mites se vaikuttaa asiaan ??? piristää vai masentaa ??

Anteeks jos sekavaa tekstiä kun tässä bentso ja savupäissäni kirjottelen :P :D

Kiitos vastauksista jo etukäteen !! :)
Tyhmänä tullaan ja viisaina kuollaan.
Talonmies
Karvakuono

Postby Grower on Fri 28 Oct 2011, 00:20

Suosittelen juomaan ensin muutaman kaljan alle ja sit otat yhen pureskeltuna ja säästät toisen myöhemmäksi ku eka alkaa laskee tai sitte otat vaa kummatki kerralla, ihan sama oikeestaa. Pitäs varmaan irrota iha jees fiilikset, mukava jutella jne. Kyllä tuo yks 18mg ainaki itellä joskus laitto pienelle juttutuulelle alkoholin kans nautittuna.
Grower
Lepakko

Postby NatiHero on Fri 28 Oct 2011, 00:43

Ja jos nappei riittää niin tuo meinaamasi 1pureskeltuna ja 1 kokonaisena, on iha kiva startti. Ie harrastan ylivarovaisuutta joten kannattaa tietysti ensin selvittää satutko sattumalta olemaan jotenkin yliherkka, varsinkin sivuvaikutuksille, jotka ovat metyylifenidaatissa IMO aika voimakkaat.
NatiHero
Apteekki

Postby Talonmies on Fri 28 Oct 2011, 08:42

NatiHero wrote:Ja jos nappei riittää niin tuo meinaamasi 1pureskeltuna ja 1 kokonaisena, on iha kiva startti. Ie harrastan ylivarovaisuutta joten kannattaa tietysti ensin selvittää satutko sattumalta olemaan jotenkin yliherkka, varsinkin sivuvaikutuksille, jotka ovat metyylifenidaatissa IMO aika voimakkaat.

Joo näin juuri ajattelinkin :) ja juu parempi olla alus varovaine kun kyllä sitä kerkee sit kuosittaa kun tietää rajansa ;)
Talonmies
Karvakuono

Postby Talonmies on Thu 10 Nov 2011, 23:37

Hehe Concat vaihdoin savuihin mut sain kaverilta 30mg Medikinet tabuja :P ... mitäs noiden kanssa suosittelette ensikertalaiselle alotusannokseksi ? Niinkun viimeks sanoin nii aika varovasti vois alottaa kun ei oo noista stimuista kokemusta mutta pientä piristystä päivään olis kivas saada :D jos ensimmäisellä kertaa pureskelen yhden 30mg Medin niin onko aivan liian vähän vai sopivasti ensikertalaiselle..
Kuten eräs viisas ystäväni sanoi minulla Amsterdamissa: "You can allways take more, but you can never take less". Mielestäni aika viisaasti sanottu :D

Edit: Luin koko topicin läpi mut ei oikein mitään sanota noista medeistä. Otin illalla 10mg melatoniinia ja heräsin virkeempänä kun koskaan noin 08.20... otin yhden 30mg medin ja makasin sängyssä hetken. sit joskus 08.40 nousin ja join pullon ediä ja lähdin muorille viemään koiraa ulos. Oli kokoajan tosi virkee olo ja pientä euforiaa tuntu jaloissa ja musiikki kuulosti kivalta... sit joskus tossa 10.00 otin toisen ja pureskelin sen kun tuntu et rupes edellisen vaikutukset laskee ja rupse väsyttää... tulin himaan tossa 11.30 ja join pari olutta ja olo on mukava eikä oikee pysty oleen paikallaa vaa tekee mieli rummuttaa ja tanssia :D noita on pari tossa viel nii uskaltaako syödä viel tänää ne kaks samalla kun kittaan lisää kaljaa ??? kiitos vastauksista jos niitä kukaan tänne kuolleeseen topiciin kirjottaa :)

Nii ja sitten vielä et tuntuu et hikoiluttaa enemmän kun normaalisti onko muilla samoja fiiliksiä ? ei pelkästään kädet vaan koko kroppa tuntuu hikoilevan ? ja itselläni pientä kemikaali kikkeliä kanssa havaittu :D:D:D sori tää sekava viesti :D

Mut vastauksia jos tulis niin kiittäisin :)
Talonmies
Karvakuono

Postby Arsonist on Sun 13 Nov 2011, 12:26

Jostain syystä näistä tulee mulle vainonen ja hermostunu olo suhteellisen nopeasti. Vauhdista tulevat skitsoilut oon todennu liittyvän ainakin omalla kohdalla lähinnä siihen kun ei nuku luonnottoman pitkiin aikoihin mutta metyylifenidaattia kun olen vetänyt alkaa hermot kiristymään, asiat näyttämään joltain muulta kuin ovat, kyttäkuumotusta, pulssi nousee mistä tahansa äänestä jne. jo ensimmäisen yön aikana. Tiedä sitten mistä voisi johtua.
Muut huomannu vastaavia efektejä?
LSD is a psychedelic subtance, which occasionally causes psychotic behaviour, in people who have not taken it.
Arsonist
Psykonautti

Postby PiiZu on Sun 13 Nov 2011, 16:18

Itel kans tuli kauhee kuumotus ku Concertoja olin syöny ja rupesin kattomaan kauhuleffaa.. Tärisin sen kokoajan mitä se kesti.. Hitto et oli paikat kipeenä ku oli jännittäny ruumista niin saakelin kauan :(
Ei mul mitään kyttäkuumotuksii tullu, mut kaikki ihmeellinen kolina ja ritinä niin olin et mitä v***uu ja oli pakko selvittää et mistä se ääni oli lähtösin :D
- Vuonna 3000 pöhisijät pöllii ufoja! -
PiiZu
Psykonautti

Postby Trapped on Fri 25 Nov 2011, 12:37

Itelläki tulee helvetin moinen ahdistus concertan paholaisist.
Mitenköhän toi vaikutus eroaa consun ja ritalinin välillä.. ahistaakohan ritalin samalla tavalla.
Звуки Дождя
Örsöt Syö Vain Leipää.
Trapped
Psykonautti

Postby Velho on Sat 03 Dec 2011, 18:08

Trapped wrote:Itelläki tulee helvetin moinen ahdistus concertan paholaisist.
Mitenköhän toi vaikutus eroaa consun ja ritalinin välillä.. ahistaakohan ritalin samalla tavalla.

Riippuu pitkälti paljon kiskoo ja miten ja missä... mutta kyllä nekin noidituttaa viimeistään laskuissa :)
Itse huomannut pitemmän ajan kiskomisest haittoina käsien tutina ja tärinä ja vapina iha sika karmeet mieliala heilahtelut ja älyttömiä määriä tulee kiskottuu. ja komboiluun amfe rauhottaa mukavasti jos stimuilua tahtoo :love:
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag
Velho
OD

Postby Psychonautilus on Mon 05 Dec 2011, 16:30

Kauhea stimulantti. Jos ois ADHD niin saattais olla jotain iloakin, ihan pieninä annoksina on ihan pätevä terävöittämään keskittymistä esim. opiskeluun.

Viihdekäytössä tästä tulee mulle heti sellanen pärinä mikä jokaisen piirroselokuvan vakiopiripäähahmolla on koko ajan, ja sit epämiellyttävät laskut.
Psychonautilus

Postby bol on Tue 17 Jan 2012, 15:00

Ritalin luultavemmin huonoin stimulantti, mitä olen kokeillut. Hyvin lievä stimupärinä, joka kestää pari tuntia, mutta sitä kauheemmat laskut. Annoksina 20-50mg.
bol
Kameleontti

Postby mentalhell on Tue 17 Jan 2012, 19:29

Mä tykkään ritalineistä iha törkeesti, IV:nä. Yhtä kivaa ku ite pörri. Eipä oo vaa saatavilla kovi usein.

Ja laskuja ei oo tullu koskaan metyylifenidaatista. Ei IV käytössä ritskuista, ei konkuista syötynä. Ei mitään.
mentalhell
Kameleontti

Postby Sponi on Wed 25 Jan 2012, 00:19

Mä sain ADD diagnoosin ja nyt on normi annos 54mg aamulla. Alkanu nyt tuntumaan, että ei oikein auta edes siihen mihin se on määrätty. Varmaan liiallisen viihteilyn seuraamus. Kyl tää mulla on ainaki ehdoton ykkönen kaikista lääkkeistä mitä mulla on ollu.

Mutta suosittelen sellasille jotka tätä ensi kertaa aikoo viihdekäyttää, eikä aiempaa kokemusta ole, niin ottakaa vähän kerrallaan! Ja ottakaa kokonaisena niin vaikutus on paljon parempi, alkaa kyllä hitaammin, mutta vaikuttaa todella tasaisesti ja pitkään. Ei kannata suoraan ottaa mitään 150mg annoksia, siitä saattaa jo ensikertalaisella pumppu pettää. Oon kuullu, että jopa 54mg ja pienemmistäki annoksista on tullu todella epämiellyttävä olo sellasilla joilla ei adhd:ta ole ja ekaa kertaa ottavat. Ja tän vaikutus alkaa hitaasti, mullaki kesti joskus alussa jopa pari tuntia, että edes huomas muutosta, mutta aika tavallisesti ehkä se 1-1,5h menee.
Sponi

Postby SahkoinenVelho on Wed 25 Jan 2012, 00:22

Aamul nielasee tyhjään mahaan ja pienen hetken päästä safkaa jotain. Itellä kestää noin ehkä parikyt minuuttia niin alkaa vaikuttaa :)
SahkoinenVelho
Kameleontti

Postby Sponi on Wed 25 Jan 2012, 00:48

No eipä sitä tuu ikinä aamulla syötyä muuta ku consua ja nyt ollu hetken aikaa lyrica selkäkipujen vuoksi. Jotenki ehkä tuntuu, että lyrica sekottanu tätä consun hyvää vaikutusta. En vielä tarkasti osaa sanoa, mutta jotenki tuntuu huonolta tää lyrica.
Sponi

PreviousNext

Return to Stimulantit & empatogeenit