kofeiini

Stimulantit & empatogeenit. Keskustelua stimulanteista, stimuloivista yrttivalmisteista ja empatogeeneistä.
frapathea

Post by frapathea » Tue 24 Apr 2007, 01:56

minä olen siitä tyhmä että olen friikahtanut kahviin! nyt olen pitänyt kahvitaukoa koska en yksinkertaisesti voi kuluttaa kaikkea aikaa väsäämässä kahvia.

olen niin friikahtanut että teen lattetaideteoksia.

voitte arvata onko minulla kofeiiniöverit turhan arkipäivää :cry: :shock: :? :lol:

jonza
Psykonautti

Post by jonza » Tue 24 Apr 2007, 12:31

Mulla on muutaman kerran yö-duunissa lähtenyt kofeiinin kanssa homma aika lailla käsistä. Jos sivuvaikutukset alkaa häiritsemään, niin kannattaa siirtyä edes osittain vihreään teehen ja guaranaan. Niissä on sellainen ksantiinikoostumus että saa helposti nostettua sen kofeiinin määrää entisestään ilman epämiellyttäviä sivuvaikutuksia. Varsinkin kaikista isoista kaupoista pieninä shotteina ja 240ml pulloina saatava nestemäinen guaranauute on aika kunkkua kofeiinia. Mä pystyin yövuorossa saamaan itteni monen päivän univelan jälkeen ihan täysin virkeäksi, vaikka sama määrä kofeiinipillereitä tai kahvia ois jo aiheuttanut hirveitä rytmihäiriöitä. Kofeiini on tehokkainta sellaisessa muodossa mistä se imeytyy nopeiden, ja guaranan sisältämät muut ksantiinit (teofylliini ja teobromiini) sekä pehmentävät että voimistavat kofeiinin vaikutusta. Niillä on itsessään jo saman kaltainen vaikutus, ja ne metabolisoituvat jossain vaiheessa (muistaakseni) kaikiksi muiksi ksantiineiksi (kofeiini, paraksantiini, teofylliini ja teobromiini). Kofeiini pillerit on mun mielestä tosi epämiellyttäviä. Luulen että johtuu siitä että kahvissakin on kuitenkin myös jonkin verran teofylliiniä pehmentämässä sitä vaikutusta.

Vihreä ja musta tee sopii mun mielestä parhaiten kofeiinin pikkuhiljaa tapahtuvaan vieroitukseen. On kyllä saatanan epämiellyttävät noi kofeiinin vieroitusoireet, pahimmillaan ihan vastaavaa tasoa kun joistan vahvemmistakin aineista. Pahimmat oireet saattaa tulla usean päivän jälkeen. Olen kuullut että jopa mahdollisesti melko suuri osa migreenidiagnooseista on johtunut alunperin väärin tulkituista kofeiinin vieroitusoireista, jonka jälkeen toleranssi migreenilääkkeeseen saattaisi tavallaan aiheuttaa sellaisen kierteen että kaikki päänsäryt pistetään migreenin piikkiin ja jatkuva lääkkeiden syöminen vaan pahentaa asiaa pidemmän päälle. Ilmeisesti kofeiinia voidaan kuitenkin käyttää ihan oikeankin migreenin hoidossa (aspiriini ja kofeiini yhdistelmä on todettu olevan useimmilla ihmisillä varsinaisten migreenilääkkeiden tehoa vastaavia). Toisaalta kofeiinin vieroitusoireetkin on ihan oikeaa migreeniä, ei vaan aina osata erottaa sitä että kyseessä ei ole krooninen migreeni.

jonza
Psykonautti

Post by jonza » Tue 24 Apr 2007, 12:38

Tuli vähän pitkä ja rönsyilevä postaus, mut toi oli siis tarkoitettu niin kuin yleisiksi neuvoiksi kofeiinin övereiden ja vieroitusoireiden haittojen minimoimiseen, ja sen vaikutusten maksimoimiseenkin samalla aikaa. Harvalla aineella on kuitenkaan vaikutuksella niin paljon henk koht eroja kuin kofeiinilla, joten varovainen kannattaa olla. Akuutisti tohon ei oikein kuole, mutta sydänvaivoja voi tulla ja kunnon kofeiiniöverit on todellakin ihan saatanan vittumaiset.

Tietyt ksantiini yhdistelmät nestemäisenä on mun mielestä parempia stimulantteja kuin esim. efedriini. Enkä nyt puhu mistään viihteilystä vaan kiireisten elämäntilanteiden, aikaerorasituksen tai vuorotyön aiheuttaman väsymyksen väliaikasesta kampittamisesta

Pakanasoturi
Lepakko

Post by Pakanasoturi » Sat 18 Aug 2007, 17:25

Minun on kyllä pakko joku päivä kokeilla kofeiinipillereiden vapottamista vaikka lamppuvapolla. Kofeiinihan höyrystyy (sublimoituu) siinä jossain 180 asteessa eli kynttilällähän tuo kivasti höyrystyisi :) Jos tekisi vielä cofi-tabseista semmoisen "vesi-ekstraktion" niin siinä olisi sitten enää vain glyserolia ja kofeiinia lopulta vapotettavana (kokonaisissa pillereissähän on noiden lisäksi vielä piidioksidia joka on kai vähän lasia vastaavaa ainetta ja magnesiumstearaattia ja selluloosaa). Glyserolihan höyrystyy kai lähemmäs 300 celssiuksessa ja käsittääkseni kynttilän liekki ei ihan niin kuuma ole...?

Joo ei vittu onkohan tuommosessa mitään järkeä :lol: :lol: :lol:

dimitri
Lepakko

Re: kofeiini

Post by dimitri » Mon 20 Aug 2007, 22:32

No tuskin, kofeiinin päätyminen verenkiertoon tapahtuu keuhkoissa hitosti nopeammin kuin esim. mahasta imeytyessä, epäilen että jopa nopeammin kuin snortatessa. En sitten tiedä toimiiko tuo käytännössä, mutta teoriassa pitäisi.

[quote=Wikipedia]An acute overdose of caffeine, usually in excess of 400 milligrams (more than 3–4 cups of brewed coffee), can result in a state of central nervous system overstimulation called caffeine intoxication. Some people seeking caffeine intoxication resort to insufflation (snorting) of caffeine powder, usually finely crushed caffeine tablets. This induces a faster and more intense reaction. The symptoms of caffeine intoxication are not unlike overdoses of other stimulants. It may include restlessness, nervousness, excitement, insomnia, flushing of the face, increased urination, gastrointestinal disturbance, muscle twitching, a rambling flow of thought and speech, irritability, irregular or rapid heart beat, and psychomotor agitation.[/quote] Lähteet merkitty.

himalaya
Karvakuono

Re:

Post by himalaya » Mon 20 Aug 2007, 22:41

Tofupekoni wrote:
jesuiitta wrote:Cofi-tabs
Tais olla noita, mitä yhet MEGA IDIOOTIT jauho ja veti nokkaan välituntisin vessassa... Sittemmin yks niistä on kuollu ja yhestä kuulin viimeks, että se imee yhen hesen vessassa kullia, jos sille antaa 20€... :|
kuulin just vähä aika sit saman tarinan.

Kalastaja

Post by Kalastaja » Tue 21 Aug 2007, 22:07

restlessness, nervousness, excitement, insomnia, flushing of the face, increased urination, gastrointestinal disturbance,muscle twitching, a rambling flow of thought and speech, irritability, irregular or rapid heart beat, and psychomotor agitation

Lihavoidut hassutukset kertovat, mitä vaikutuksia kuppi kahvia (ilma toleja) antaa minulle.

Awttu
Lepakko

Post by Awttu » Mon 10 Sep 2007, 16:16

tänään vedin kofeiini tablettaja 7 kappaletta. olo on niin mahdoton. nyt on lasku päällä ja tuntuu että mihinkään ei pysty keskittyy. tekee mitä vaan niin olo on "ei jaksa". silmissä siristää. aluksi oli kyllä aikasta hyvät olot, mutta tämä loppu ei ole miellyttävää. kellään tietoa kuinka vaarallista kofeiinin suur käyttö on?
yrtit pitävät minusta.

Awttu
Lepakko

Post by Awttu » Mon 10 Sep 2007, 16:53

huomasin tässä äskön että kun menin syömään ja söin paljon niin auttois näihin laskuihin ihan mukavasti :shock:
yrtit pitävät minusta.

RiotStarter
Apteekki

Post by RiotStarter » Mon 10 Sep 2007, 18:05

No mikä pakko sitä on litkiä nii paljon että tulee loppuen lopuks huono-olo?eikö se tätä topikkii selailemalla löydy iha hyvi ettei kannata...Vedä vittu vaikka berliininmunkkia sen kahvin kaa jos se metabolisois sun aivot paskaksipullamössöksi ja ja...ja..vittu joo.
Pahoitteluni.
2000-luvun sakilainen.

Awttu
Lepakko

Post by Awttu » Mon 10 Sep 2007, 21:08

RiotStarter wrote:No mikä pakko sitä on litkiä nii paljon että tulee loppuen lopuks huono-olo?eikö se tätä topikkii selailemalla löydy iha hyvi ettei kannata...Vedä vittu vaikka berliininmunkkia sen kahvin kaa jos se metabolisois sun aivot paskaksipullamössöksi ja ja...ja..vittu joo.
Pahoitteluni.
kaikkea pitää kokeilla :lol:
yrtit pitävät minusta.

RiotStarter
Apteekki

Post by RiotStarter » Mon 10 Sep 2007, 21:25

Paitsi kofeiinia ghahahahahahahahhaah!!! :lol: No joo...Mä oon valvonu jotai pari pv jo nii läppä alkaa olemaan jo vähän kyseenalaista :)
2000-luvun sakilainen.

Touchet
Moderator

Post by Touchet » Tue 11 Sep 2007, 01:03

Kahviton kausi meneillään mulla. Toinen päivä ilman meni ohi ilman sen suurempia päänkivistelyjä, ja mulle ku lupailtiin jotain kunnon vieroitusoireita.
Tupakkaakaan ei tee niin paljon mieli. Kaljakaan ei maistu. Vitun vittu.
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
— Professori Louis Lewin, 1924

Touchet
Moderator

Post by Touchet » Thu 13 Sep 2007, 13:42

Eilen aamulla oli pientä päänjomotusta, joka lisääntyi tasaisen jurnaavan eksponentiaalisesti, ja tänään heräsin hirvittävään päänkiristykseen. Silmiin sattui, niskaa särki ja ohimossa jyskytti.
No, tiesin tämän johtuvan kahvilakosta, ja join nopeasti pari kupillista. Päänsärky lähti heti, vatsa alkoi toimimaan ja ideat pyörimään päässä. On kyllä pakko lopettaa tämän HUUMEEN käyttö.
Auttaisikohan piri noihin kahvin vieroitusoireisiin? ;-)
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
— Professori Louis Lewin, 1924

bol
Kameleontti

Post by bol » Thu 13 Sep 2007, 18:35

Ne kofeiini "viekkarit" kestää ehkä sellasen 3-4 päivää.. Not bad at all. Mutta mun päivä ei lähe mitenkään käyntiin ilman aamu kahvikupposta.

D.E.S
Kameleontti

Post by D.E.S » Thu 13 Sep 2007, 20:03

mie oon litkinyt kahvia penskasta lähtien. 10v tullut hörpittyä ja minkäännäköistä riippuvuutta ei oo syntynyt. vuosi sitte join viel TODELLA paljon kahvia päivittäin. Nyt vähentynyt reippaasti, hyvä vain. Eihän tuo mitään terveellistä ole.
"Taste

Awttu
Lepakko

Post by Awttu » Mon 24 Sep 2007, 13:06

D.E.S wrote:mie oon litkinyt kahvia penskasta lähtien. 10v tullut hörpittyä ja minkäännäköistä riippuvuutta ei oo syntynyt. vuosi sitte join viel TODELLA paljon kahvia päivittäin. Nyt vähentynyt reippaasti, hyvä vain. Eihän tuo mitään terveellistä ole.
olin 7 kun mummo opetti juomaan kahvia, ikinä ei ole mitään riippuvuutta ollut. olen kyllä sen huomannut että aamukahvi parantaa päivän <:
yrtit pitävät minusta.

RL
Psykonautti

Post by RL » Mon 24 Sep 2007, 14:47

Ikinä en oo kahvia opetellu juomaan. Olen elämäni aikana ehkäpä kaksi hörppyä kahvia juonut ja kummallakin kerralla tuli paha olo jo pelkästä mausta. Ei oo mun juttu tää.

Teestä tykkään paljon. Myös kofeiinittomana.
ommmm

marya
Tuppisuu

Post by marya » Fri 09 Nov 2007, 23:10

mulla ei kyl kofeiinilakost tulis paskaakaa, korkeintaa vitunmoinen päänsärky.pariki tuntii ilman ja tulee kauhee päänsärky.

skirtfeber
Moderator

Post by skirtfeber » Tue 20 Nov 2007, 15:18

kahvi + työpaikka = oravanpyörä
when the going gets weird, the weird turn pro.

frapathea

Post by frapathea » Tue 20 Nov 2007, 17:06

Kalastaja wrote:restlessness, nervousness, excitement, insomnia, flushing of the face, increased urination, gastrointestinal disturbance,muscle twitching, a rambling flow of thought and speech, irritability, irregular or rapid heart beat, and psychomotor agitation

Lihavoidut hassutukset kertovat, mitä vaikutuksia kuppi kahvia (ilma toleja) antaa minulle.
Aika samat täällä. Lihasten nyintää ja tärinää mulla esiintyy. Muuten itseasiassa täysin samat! Tapasin tykätä vastajauhetusta paskásta aamulla mutta nyt se pistää vatsan sekaisin ainakin seuraavaksi vuorokaudeksi niin eipä pahemmin hotsita enää kofeiinipitoista kahvia juoda.

growy
Kameleontti

Post by growy » Wed 19 Dec 2007, 01:07

Kahvia lipittäny melkein koko ikäni,ja sanon että ei oo ees harkinnas lopettaa sen juomista,niin maukasta! noi "viekkarit" mulla on ollu sellast et pää vitun kipee ja jotenki "vittuuntunu" fiilis.. no enpä noista kärsi sillä nykyää kahvia tulee juotua melkein 10 kuppia päiväs.. Mikä sen parempaa ku aamukahvi.. :) --->kahville.
Ulottuvuuksien kuvitteleminen on meille vaikeaa, koska elämme kolmiulotteisessa avaruudessa ja kiidämme ajan mukana eteenpäin.

tRip
Me Gusta

Post by tRip » Wed 19 Dec 2007, 18:49

Joskus tuli juotua montakin kuppia päivässä..
Nykyään jo kupillinenkin saa aikaan äärettömän tukalan ja myrkyttyneen olon.

Kummasti sitä elimistö vain on sopeutuvainen :shock:
Keep it unreal.

RiotStarter
Apteekki

Post by RiotStarter » Wed 19 Dec 2007, 22:05

tRip wrote:Joskus tuli juotua montakin kuppia päivässä..
Nykyään jo kupillinenkin saa aikaan äärettömän tukalan ja myrkyttyneen olon.

Kummasti sitä elimistö vain on sopeutuvainen :shock:
Sama homma.. :? Todella ahdistava tunne..

Mutta jos on brazil kahvia sitä on pakko juoda kuitenki koska se on yksinkertasesti parasta kahvii..Pehmeen makusta jne... :razz: Mitä kahvii muut litkii?
2000-luvun sakilainen.

growy
Kameleontti

Post by growy » Thu 20 Dec 2007, 00:40

Juhlamokka!! Parasta! muita juon vain pakon edessä... :D
Ulottuvuuksien kuvitteleminen on meille vaikeaa, koska elämme kolmiulotteisessa avaruudessa ja kiidämme ajan mukana eteenpäin.

NoLife1%Lowlife

Post by NoLife1%Lowlife » Fri 01 Feb 2008, 03:26

psykootti wrote:Mite kofeiinia saa eroteltuu kahvista.
Tää ketju on lähtenyt vähän käsistä tai siis alkuperäisestä aiheestaan... Kahvi on välillä ok, kofeiini Saatanasta

Achtung mein fader was ein sveinhund in Berlin gewesen: Scheisse

isoissa määrin.

13360
Psykonautti

Post by 13360 » Sun 06 Apr 2008, 13:54

Kofeiini on huume jota toivoisin että en olisi koskaan vetänyt. Todella vaikea enää näin 10 vuoden aktiivikäytön jälkeen lopettaa. Mainittakoon että en juo kahvia, mitä nyt kun olin töissä niin kupin päivässä ruoan jälkeen. Mutta olen nuoresta asti koodannut aina limupäissäni, ja välillä tuntuu todella vaikealta päästä In The Zone ilman jotain virkistysjuomaa (Pepsi Max yleensä). Mutta sitäkin kun juo sen puoli pulloa (1.5l) niin voi tulla ärsyttävä olo, semmoinen että pitäisi jotain tehdä, kusettaa ärsyttävästi, levoton fiilis, paskaa muutenkin. En tiedä miksi tuota sontaa juon edes.

Nyt kun tämän luen tekee mieli kyllä pysyä ihan vesi/tee linjalla jatkossa, minkä taidankin tehdä. Jotenkin tuo paska aine (Pepsi Max) on vain jäänyt osaksi fiiliksiä jotka tarvitsen ja tunnen jotta saan jotain aikaseksi ohjelmoinnin saralla. Perkeleen isot yritykset ja halvat limuhinnat! :P Tämä voi kuulostaa naurettavalta kirjoitukselta, sillä kysehän on vain harmittomasta virkistysjuomasta, mutta veikkaan että Pepsi Company on aivan tietoinen aineen aiheuttamasta riippuvuudesta, kuten on Coca Cola Companykin. Ja silti tätä paskaa myydään joka kaupassa niin perkeleesti ja niin halvalla että hyvää päivää.

Muistan joskus ajan kun olin täysin riippumaton mistään aineista. Se oli hienoa, mutta silti ajauduin takaisin kofeiini/limu koukkuun. En nyt mitenkään ylettömästi tuota kyllä juo, sanotaanko että viikonloppuisin menee se 2-päkki, mutta sekin tuntuu liialta välillä.

Sillä saattaa olla asian kanssa myös tekemistä että olen luultavasti todella herkkä kofeiinin vaikutukselle. Vähän aikaa sitten vedin ison latten kahvilassa joskus klo 18 maissa, unta sain vasta 06.00 aamulla.

bol
Kameleontti

Post by bol » Sun 06 Apr 2008, 16:06

^ Yliherkkyyttä ilmassa. Ja ei tuo kovin vakavalta riippuvuudelta kuullosta, ellei siitä sellaista itselleen tee.
Esim en minäkään aamulla herää, ellen juo aamukahveja. Joten olen minäkin kofeeinistä hieman riippuvainen, mutta eipä se vakavaa ole.

snabel
Karvakuono

Post by snabel » Mon 28 Apr 2008, 01:25

mulle annos on normaalisti noin 500 mg ja auttaa kivasti keskittymään/jaksamaan JOS otan muutaman Concertan (metyylifenidaatia) aamulla, muuten se sama määrä kofeiiniä pistää mut ihan sekasin enkä viihdy istuma-asennossa sekuntiakaan.

käytin joskus ihan huolella kofeiiniä ja se selittää osittain mun epäonnistuneen koulunkäynnin (yläaste-amis), mutta olin 9 luokan ilman kofeiiniä, jolloin meni paljon paremmin koulus.