kofeiini

Stimulantit & empatogeenit. Keskustelua stimulanteista, stimuloivista yrttivalmisteista ja empatogeeneistä.
pyg-mie
Tuppisuu

Re: kofeiini

Post by pyg-mie » Fri 04 Dec 2009, 07:46

http://keskustelu.suomi24.fi/node/7061314 en siis ole lähdössä kahvia rännäämään todellakaan mut ois magee tietää et onko kukaan kokeillut ja toimiiko tosiaan melkee yhtä hyvin ku piri ränniin...
Ei maailma ole järjenvastainen... järki on vain maailmanvastainen.

Thoxium

Post by Thoxium » Fri 04 Dec 2009, 15:39

pyg-mie wrote:http://keskustelu.suomi24.fi/node/7061314 en siis ole lähdössä kahvia rännäämään todellakaan mut ois magee tietää et onko kukaan kokeillut ja toimiiko tosiaan melkee yhtä hyvin ku piri ränniin...
Tuolla on nikotiinin ja kofeiinin rännäämisestä.
http://jpet.aspetjournals.org/content/296/2/486.full
Subjective ratings that differentiated caffeine and nicotine were ratings of rush, blurry vision, and stimulant identification (elevated by nicotine) and ratings of unusual smell and/or taste (elevated by caffeine). Both caffeine and nicotine decreased skin temperature and increased diastolic blood pressure; however, caffeine decreased whereas nicotine increased heart rate.

Neste
OD

Post by Neste » Sat 17 Jul 2010, 21:53

sublime wrote:Festareilla vetelin Cofi-Tabseja urakalla ja välillä tuli nokiteltuakin kokeilumielessä... Älkää te kokeilko :D Arvatenkin hyvin epämukavaa, eikä siitä tietenkään mitään varsinaisia olojakaan tule.
Tuli hankittua kofeiini pulveria ja leikkimielessä testasin nokittaa ~250mg. Kymmenisen minuuttia oli jännä olo. Näkökenttä vähän leveän tuntuinen ja päässä huimasi miellyttävästi. Eipä tuo mitään ihmeellistä ollut mutta jotain vaikutusta kuitenkin. Haju on kyllä epämukava.

Kofeiini tärinät ovat ihan kivoja. Harvoin vaan viitsii vedellä kovin suuria annoksia kun seuraavana yönä nukkumisesta tuskin tulee mitään.
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite -William Blake

Baikonur
Kameleontti

Post by Baikonur » Thu 17 May 2012, 09:00

Kysyn nyt täällä kun en parempaakaan paikkaa keksi (eiks tää ollu se paras lääkärifoorumi?). Tuntuu, että olen nyt pikkuhiljaa herkistynyt kofeiinille enemmän ja enemmän. Ennen join joka päivä kahvia ilman mitään ongelmia. Sitten alkoi tulla semmoista, että kahdesta kahvikupillisesta tuli tosi huono olo, pyörrytti, hikoilutti ja oksetti. Sitten en pystynyt enää yhtäkään juomaan ja nyt tuntuu että jo yhdestä kupillisesta valkoista teetä tulee tosi epämiellyttävä olo ja saattaa oksentaakin. :o Mitä tämä on? Ainoa selitys jonka itse keksin oli että olen aloittanut Concertan syömisen lääkinnällisessä mielessä nyt hiljattain ja ehkä se nostaa verenpainetta sen verran että kofeiinista tuleva lisänosto menee jo yli. Vai onko jollain jotain parempaa veikkausta? Kummallinen juttu minusta.
"Never thought that a street drug would be what we need."

MantaRay

Post by MantaRay » Fri 15 Jun 2012, 16:00

Kahvi on kyllä hyvää, varsinkin hyvä kahvi. Tulee kyllä päivän mittaan juotua aivan liikaa...

VXA
Kameleontti

Post by VXA » Sat 20 Oct 2012, 18:36

Jaahas, tuli kofeiiniöverit. Miten kummassa? Tuntuu että toisinaan tietyn määrän kofeiinia vaikutus on moninkertainen. Kenelläkään samanlaista fiilistä ikinä?

Tää on kyl aika ahdistunut, stressaantunut tila, mutta myös mielenkiintoinen. Jotain outoa on ilmassa, en tiedä mitä.

Yksi annos alkoholia tuntui tasapainottavan hieman.

Kohta keikalle. Tunneliin.
Jos metsään haluat mennä nyt,
niin takuulla pajautat.

Kolme likaista hippiä hiisas näin, piippu kiersi ringissä eteenpäin. Ja koska hatsia oli paljon niin, kutsuivat he messiin yhden pajapään.

Kuoseissa taju ajantajusta heikkenee.

lixcc
Psykonautti

Post by lixcc » Fri 07 Dec 2012, 01:25

Miehen kanssa lopetettiin kahvi. Ekana päivänä pientä päänsärkyä. Mut en sanos et pahat viekkarit. Jatkossa vain silloin täällöin ;)
"Elämästä saa ja pitää nauttia joka päivä. Matkustaminen on keino muistaa se." -Riku Rantala.

veke
Psykonautti

Post by veke » Mon 06 May 2013, 22:37

eipä mikään sitä v0ita kun lipittelee kahvia hirveis nOusuIs tulee sellanen olo et thats it½
...

wRRa
Moderator

Post by wRRa » Wed 07 Aug 2013, 18:13

Mitä mieltä ootte siitä, kumpi on vahvempi aine, amffe vai kofeiini?

Ite oon pohtinu tätä paljon, kun piriä tunnutaan yleisesti pidettävän huomattavasti kofeiinia stydimpänä tavarana. Mä oon tullut siihen lopputulokseen, ettei piri varsinaisesti oo kofeiinia stydimpää, vaan kyse on siitä, että kofeiinilla on niin voimakkaat negatiiviset sivuvaikutukset, ettei sitä voi päihtyäkseen vetää samalla tapaa kuin piriä. Kofeiini ei siis suoranaisesti ole miedompi, vaan sillä on vaan enemmän sivuvaikutuksia. Onhan ne toki vaikutuksiltaankin vähän erilaisia että ihan täysin ei voi verrata.

Jossain oli sanottu, että 5mg amfea vastaisi (niin hyvin kuin ne nyt toisiaan voi vastata) 150mg kofeiinia. Varmaan toi 5mg tarkoittaa puhdasta amfea? :D Batteryssä yms. energiajuomissa on yleensä 320mg kofeiinia LITRASSA. Jos amfetamiinilla päihdyttävä annos ois esimerkiksi 30mg, se tarkottais, että pitäisi juoda 8-9 batteryä päästäkseen yhtä päihtyneeseen tilaan. Ja siis tietysti vielä mahdollisimman nopeasti, koska amffekin otetaan yleensä kerta-annoksena. Kofeiiniin tulee myös toleranssi helpommin.

Mut mitäs mieltä muut on tästä? Onks kofeiini niin mieto kun väitetään?
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."

VXA
Kameleontti

Post by VXA » Wed 07 Aug 2013, 19:12

No eiks vahvuuden voi käsittää aika monella eri tapaa?

kuinka helppo substanssia on nauttia päihdyttäviä määriä?

Kahvin muodossa kofeiinin nauttiminen päihdyttävässä määrin on huomattavan työn takana. Eka pitää keittää kahvia puol litraa, sit juoda se. Tähän menee aikaa itellä toista, joskus jopa kolmatta, varttia. Ja sen jälkeen pärisee miedosti, mutta kyllä sen huomaa. Kahvin kuumuuden ja annoksen valmistelun vuoksi jopa rankempaa touhua kuin dokaaminen, energiajuomilla yhtä rankkaa kuin dokaaminen. Pillerimuodossa voi vetää ihan järjettömät pärinät muutamassa sekunnissa, niinkuin pirilläkin.

potentiaalisuus?

jos 150 mg kofeiinia vastaa 5 mg amfetamiinia, ni helvetti, amfetamiinihan on paljon potentimpi.

kuinka radikaalisti muuntuneisiin oloihin pääsee käyttökelposilla annoksilla?

kuten wrRRa sanoikin, jos yrittää päästä yhtä kuosiin kofeiinilla kuin pirillä, voi päätyä äärimmäisessä tapauksessa jopa itkemään, tärisemään, laattaamaan ja sammumaan, siinä missä piripää vielä pyörii ja hyörii ja paukuttaa vielä henkseleitään hymyssä suin.

entä ei-käyttökelpoisilla&ei-kuolettavilla annoksilla?

No aika vaikee sanoo hei. Mä luulen että amfetamiini. Eiks sivuvaikutukset oo just ne joiden vahvistuessa liiaksi tulee noutaja? Jos amfetamiinin vaikutusprofiili ei painotu niin voimakkaasti fataaleihin efekteihin, niin eiks sillä saa kovemmat olot potkasematta tyhjää? Toisaalta kofeiini taitaa olla ylipäätään laaja-alaisemmin vaikuttava substanssi?

psykonauttifilosofinen näkökulma: kumman itse subjektiivisesti kokee vahvempana?

mä koen pirin vahvempana. Joten piri on vahvempaa.

mitä näitä nyt vielä ois?

no, piri voitti vahvuudessa 5-0.
niin takuulla pajautat.

Kolme likaista hippiä hiisas näin, piippu kiersi ringissä eteenpäin. Ja koska hatsia oli paljon niin, kutsuivat he messiin yhden pajapään.

wRRa
Moderator

Post by wRRa » Wed 07 Aug 2013, 19:48

Oonks mä tosi outo kun mä koen kofeiinin vahvempana tai vähintään yhtä vahvana :D Siis jos oon vaik pitäny pitkän tauon ja juon yhen energiajuoman niin meen siitä ihan sekasin... Mulla kofeiini on pärissy monesti kovempaa ku piri vaik ois vetäny paljonki pirii, jonka laatua muut on kehuneet.
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."

VXA
Kameleontti

Post by VXA » Wed 07 Aug 2013, 20:48

et, ainoastaan melko outo. Siis onhan näitä ihmisiä, jotka kokee kofeiinin tosi vahvana, oon määkin niistä kuullu, mä taas koen sen siinä määrin mietona että uskon jopa kokevani sen miedompana kuin useimmat muut ihmiset.

e. niin siis kai me päästään siihen lopputulokseen, että jokaisen aineen vahvuus riippuu siitä että kuka sitä vetää. piri sekä on että ei ole vahvempaa kuin kofeiini.
niin takuulla pajautat.

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Thu 08 Aug 2013, 08:55

wRRa wrote:Oonks mä tosi outo kun mä koen kofeiinin vahvempana tai vähintään yhtä vahvana :D
Siis.
Kylhän kofeiini nousee sillai tosi epäzenisti verrattuna amfeen. Sit siitä tulee kuuden tunnin jälkeen SUUUPEr paha olo, taas amfee tulee vedettyä kuuden tunnin aikana pari kertaa lisää niin kauan, että on viiitun jumissa.

Sit amfesta tulee paha olo sit vasta 24 tunnin jälkeen.

Ja nois on aika isot erot vaikutuksissa aivokemioissa. Kivahan niitä on vertailla, kyl musta tulee kofeiinista paljon päihtyneempi olo, kuin amfesta. Kofeiini nousut on lähempänä jotain pevekkiä kuin amfee. Paska ainakin lentää helpommin. :D Toisaalta kofeiini aiheuttaa enemmän negatiivisia oireita, joka tekee siitä huonompaa kuin perusamfesta. Taas hyvä amfe, tekee sillain, erilailla HYVÄn olon eikä pelkästään "korjaa" mun oloa paskasta hyväksi vaan myös tekee mun olon nautinnolliseksi. Mut joo on kofeiini kova-aine ja sen aineen käytön opetteluun mul on mennyt paljon paljon enemmän aikaa, kuin monien muiden aineiden käytön kohalla.
tRip wrote:
Muistakaa et jokainen haskattu elämä on vähän sääli, koska potentiaalia meissä on ihan widusti,!

magiclymagical
Apteekki

Post by magiclymagical » Thu 08 Aug 2013, 10:38

Yllättävän hankala kysymys kun oikein alkaa pohtimaan.

Itse en huomaa kofeiinia nauttiessani oikeastaan mitään vaikutusta, vaikeuttaa nukahtamista hiukan + mahdollinen ahdistus liian suurilla määrillä. Mutta siihen ne jääkin.
Mut sit toisaalta A ei juuri myöskään anna mitään oloja. Mikään muu douppi ei vaan oikee meinaa toimia, lievä sanavalmiuden parantuminen kun muuten aika tuppisuuks jään vähänkään isommis porukois. Mut tää taas sit saattaaki jo kokonaan estää nukkumisen jo joksikin aikaa. Paskoja amfetamiinejahan sitä yleensä on osunut kohdalle mut joskus jotai hyvääkin omasta mielestä.

Sit jos vertais muihin stimuihi ni sit kyl en sanois että kofeiini on vahvempaa, mdpv kokeillut joskus ja siitä tuli kyl melko kuningas-olo esimerkiksi. Mut juuri kofeiini vs amfetamiini on kyl jännä kysymys. Vähän miten sitä pyörittelee, jos kaikki vaikutukset ja sivuvaikutukset otetaa huomioon ni mä kyl kokisin ne ehkä yhtä vahvoina. Tuli kyl itelle tää ajatus yllätyksenä. :D
Mun ajatukset on vaan mun ajatuksii, sul on vapaus miettii omia.

wRRa
Moderator

Post by wRRa » Thu 08 Aug 2013, 22:23

Joo tai lähinnä yks syy miksi tän kysymyksen nostin esiin on se, että kofeiini ei ehkä kuitenkaan ole todellisuudessa niin mieto kuin minä sitä pidetään.

Kuinka moni on muuten koittanu esim. rätkii kofeiinii tai vetää sitä ihan kunnolla? Siis sanotaa et kokeillu juoda esimerkiks 10 energiajuomaa tai vetää kofeiinijauhetta vaik gramman? :D Vai onks ketää? Sivuvaikutukset on kyl varmaa aika karseet..

SahkoinenVelho
Kameleontti

Post by SahkoinenVelho » Fri 09 Aug 2013, 03:46

Taas tätä käydään läpi täällä :)

Näitä on minusta aika vaikea edes verrata keskenään. Molemmat on stimuja joo, mut näiden tuottama olo ja vaikutustavat on ihan erilaiset. Eroaa enemmän kuin amfetamiini ja metyylifenidaatti toisistaan.

Riippuu ihan miten määritellään aineen "vahvuus". Amfetamiini on ihan älyttömästi puhtaampi stimu, se nostaa vireyttä ja tarkkaavaisuutta ihan hitosti enemmän kuin kofeiini. Stimulanttina amfetamiini on siis paljon vahvempi kuin kofeiini.

Kofeiini taas itselläni ainakin tuottaa oikeasti paljon huomattavamman ja vahvemman vaikutuksen. Olo tuntuu kropassa ja vaikuttaa kropan elintoimintoihin omalla tavallaan paljon radikaalimmin kuin amfe. Kädet tärisee, pumppu hakkaa, vatsa toimii jne. paljon enemmän. Amfetamiini on enemmän taustalla hienovaraisempana, vaikka se tuottaakin vaikutuksia joita ei kofeiinista saa laisinkaan. Kofeiini pistää fyysisesti kropan todella kierroksille välillä ja yhtään liian isolla annoksella saattaa tuottaa myös aika helposti ahdistavan olon.

Mun teoria on, et monet ei saa kofeiinista paljoakaan irti koska on juoneet sitä useita vuosia ja toleranssit on korkealla. Mulle kofeiini on paljon vahvempi päihde kuin amfetamiini ja se pärisee enemmän. Mut amfetamiini on paljon vahvempi stimulantti ja tottakai aivan eri planeetalta ja ylivertainen juuri stimulanttina. Sitäpaitsi siitä tulee oikeasti hyvä olo kun kofeiinista ei välttämättä niinkään. Joskus näiden yhdistelmä on aika hyvä, järkevillä annoksilla esim. dekstroamfetamiini+kofeiini saattaa olla aika toimiva kombinaatio.
wRRa wrote:Joo tai lähinnä yks syy miksi tän kysymyksen nostin esiin on se, että kofeiini ei ehkä kuitenkaan ole todellisuudessa niin mieto kuin minä sitä pidetään.

Kuinka moni on muuten koittanu esim. rätkii kofeiinii tai vetää sitä ihan kunnolla? Siis sanotaa et kokeillu juoda esimerkiks 10 energiajuomaa tai vetää kofeiinijauhetta vaik gramman? :D Vai onks ketää? Sivuvaikutukset on kyl varmaa aika karseet..
No ei todellakaan. Kofeiini ja kannabis on kaks ainetta joiden vahvuutta ei ihmiset jostain ihme kulttuurisista syistä tunnu oikein tajuavan.

Onhan noita kuullut kun porukka ottanut ihan järkyttäviä määriä kofeiinia ja onhan tuota joskus skidinä tullut kokeiltua itsekin. Tuloksena vaan ihan paska olo, vatsan sekaisin menemistä, pumpun sekoamista, ahdistusta ym. ym. eikä siitä siltikään mitään amfe-oloja irtoa. Päinvastoin pikemminkin, olo on niin "jittery" että keskittymiskyky, tarkkaavaisuus ym. on pikemminkin heikompia kuin selvinpäin koska liiallisissa määrin kofeiini pikemminkin huonontaa niitä.

frapathea

Post by frapathea » Fri 09 Aug 2013, 12:10

Joo, on kofeiini omalla tavallaan mustakin monia muita stimulantteja vahvempi. Se, missä kofeiini tekee selkeen pesäeron yleisimpiin viihdekäytössä esiintyviin stimuihin on se, että sillä ei saa juurikaan hyviä vauhteja tai stimueuforiaa päälle. Sen selkeästi toimivat annokset kun alkavat yleensä jo suorilta tuottaa enemmän epämieluisina koettuja sivuvaikutuksia.

Amfea voit ottaa sellasia annoksia, että vedät tukka putkella kellon ympäri, eikä paha olo tule kuin vasta ehkä korkeintaan laskujen kohdalla, jos et oo tajunnut pitää huolta kehollisista tarpeistas. Kofeiinin kanssa pienen vireystilan noston ja sydän pamppaillen pöntöllä istumisen raja on häilyvä.

Mä oon huomannut yhä edelleen satunnaisesti miltei nukahtavani kofeiinista, ja siis tyyliin parista kupista kahvia. Siitä menee vaan koko elimistö niin ylikierroksille, että alkaa uuvuttamaan ihan helvetisti. Eli paska stimu, mut kahvi on hyvää, et sillee.

magiclymagical
Apteekki

Post by magiclymagical » Thu 15 Aug 2013, 10:41

wRRa wrote:
Kuinka moni on muuten koittanu esim. rätkii kofeiinii tai vetää sitä ihan kunnolla?.
Siis muistan iän päivät kun täällä vaultissa joku kirjotti muistaakseni "parhaat lailliset stimut" topiciin tai jotain, että saa jotain oloja kofeiinista, ja sitten olikin joutunut sairaalaan kofeiiniövereistä johtuen, ja ihan oikeesti oli kai ollu pikku hengenhätäki siinä. Ei sais nauraa enkä oikeestaa naurakaan mut. :shock:

Edit. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=27&t=3978 :D
Mun ajatukset on vaan mun ajatuksii, sul on vapaus miettii omia.

VXA
Kameleontti

Post by VXA » Mon 25 Nov 2013, 22:24

jooh. semmonen douppi. tätä on nyt kolme, neljä vuotta tullu vedettyy. aluks ei nii paljoo, nyt on jo yli vuoden menny just sen paljon. no ei niin paljoo, mut keskimäärin varmaa semmosen 300 mg päivässä.

kyl mä diggailen täst sillee. piristää ja nostaa mielialaa, en ite juuri kärsi ahistavista sivuvaikutuksista eikä vatsa tunnu sanovan kahviin juuta eikä jaata ja kofeiinijuomien nauttiminen on kivaa. synteettiset stimut on ihan perseestä ku niist tulee niin tylsä olo.

liiankin kivaa. tee on helppo hallita, mut kahvin jumalainen maku on vaa nii överii et sitä tulee sit juotuu liikaa kofeiinii ja se haittaa esim. unensaantia ja ku en mä oikeesti haluis sitä kofeiinii ku must tuntuu et se ei oo hyväks (täst ehkä lisää myöhemmin), tai eihän se oo hyväks jos sitä kuumottelee ja mähän vasta oon hyvä kuumotteleen asioita. haluisin vaan juoda kahvii ja teetä ihan vaan sen juomisen takii ku ne on nii hyvii. tai ainakin ennen oli näin, must tuntuu et mä oon nykyää myös kofeiininarkki.

mut siis, mä koen sen vähän niiq sillee et kahvi on semmone kofeiinijuomien pimee puoli ja tee on semmone oikea puoli. et teetä ku juo ni kaikki menee hyvin mut sit ku kahvin ottaa taas päihde-/ruokavalioon ni alkaa vaan kelaa sitä et haluis juoda SAATANA TÄYTELÄISTÄ MUSTAA VAHVAA KAHVII UI JUMPE ja sit maailma alkaa taas tuntuu vaikeammalta ku onki yhtäkkii taas päihderiippuvainen. mun mielestä tää ajatus siitä että mä oon päihderiippuvainen, on aika siisti loppupeleis. Vau, mul on päihdeongelma. Mun mielestä tosi rakentava ja hieno tapa tarkastella tätä koko ilmiötä.

kofeiini on aika jees sillee et se saa (ainaki lyhyellä ajanjaksolla) toimii paremmin ja ku mä en nyt vaan toimi (vielä) ni siks mä tykkään vetää sitä ja ennen myöskin tykkäsin muita stimuja mut nykyää aika blaah... joten vedän sitten ENEMMÄN sitä kofeiinia.

mut nyt tää kahvi tuntuu siltä että eiköhän tää oo nähty jo ja paree droppaa. teen kanssa mun mielestä elämä on parempaa. tossa just tuli vedettyy kahviton lokakuu ja oli just jees eikä ees niin vaikeeta, sit tän kuun alus kelasin et vedän tästä nyt pari päivää kahvia ja sit taas lopetan ni eikä mitä reisillehän se meni. no, uudestaan!, niinkuin teletapitkin sen ilmaisivat. ois kiva jos sais semmosen harmonisen tyytyväisen ja kestävän tilanteen tähän ni ei tarvis aina fundeeraa sitä että pitäskö nyt lopettaa vai alottaa eikä tarvis kuumotella mitää haittoi. ois kans yks loppuunkaluttu puheenaihe vähemmän.
niin takuulla pajautat.

taudis
Lepakko

Post by taudis » Sat 25 Jul 2015, 14:34

Ite alotin joskus 10 vuotiaana rääpäleenä litkimään kahvia ja energiajuomia. Yläkouluikäsenä join sen 6-10 mukillista päivässä, päälle pakolliset red bullit sun muut turhakkeet. Energiajuomien juomisen nyt lololopetin jo monta vuotta sitten, mutta jatkoin tolla +pannu kahvia linjalla aika pitkään. Ehkä 17-18 vuotiaana jotenki se vaan väheni siihen pari-muutama kuppi päivässä menoon.

Sit sen jälkeen, kun aikoinaan lopetin liiallisen lenkkarien kiristelyn nii rupesin huomaamaan kahvistakin muiden stimujen tyyppisiä sivuoireta paljon enemmän. Sit jossain vaiheesaa niistä tärinöistä ja ihmeolotiloista, ja 'kahvilaskuista' tuli liian epämiellyttäviä. Lopettaminen oli kyllä melko kitkuttavaa, tuli migreenejä ja aamusin rupes vatsa olee ihan oudoissa oireissa, mut kesti vaan pari päivää. Nyttemmin juon päivässä ehkä yhden kupin jotain hyvää tasapainoista teetä ja harvoin kofeiinitonta kahvia.

Mutkun mutkun mutkun se on kahvi on niin hyvää ja pirun koukuttavaa, niin siltä sitä tulee välillä juotua. Useimmiten jos on jossain kyläilemässä ja tarjotaan. Toisinaan, jos sattuu olemaan jotain kivaa jarrua taskunpohjalla, niin on kiva keitellä se pari kuppia kahvia muutaman xanorin tai vaikkapa lyrican kanssa :)
Come up with your own damn quotes.

taudis
Lepakko

Post by taudis » Mon 03 Aug 2015, 17:59

Joo siis hyi helvetti.

Reilun parin kahvimukillisen 'jälkiolot' voi olla tyyliin pirilaskujen tasoa :'(

yyy

edit: koukuttavaa paskaa. Muistan joskus lukeneeni erowidista, että joku sanoi kofeiiniriippuvuuden olevan hänen mukaanssa kokaiinia pahempi..
Come up with your own damn quotes.

soulmate
Lepakko

Post by soulmate » Tue 17 Nov 2015, 13:32

Kofeiini on kyllä nautinnollinen päihde. Kahvimuodossa menee pääasiassa. Kahvi on ihanan synkkä. Tee taas on sateenkaarimainen ja perhosmainen, liian kevyt. Jotkin teet tosin kiinnostavia, joten niitäkin tulee juotua.

Koen olevani jotenkin herkempi kofeiinille kuin useimmat. Jo yhdestä kahvikupilisesta saan voimakkaat ja intensiiviset vaikutukset. Uppoudun todella syvälle omaan maailmaani ja ajatuksiini. Lievästi dissomainen, ei stimumainen. Sosiaalinen päihde tää ei oo mun kohdalla todellakaan. Laskuissa ilmenee hieman ahdistusta, joka tupakalla ja kylmällä vedellä yleensä jostainsyystä korjaantuu.

Miksiköhän kofeiinin vaikutus mulla poikkeaa niin paljon ns normaalista..
Mutta minä olin tulehen tuijottaja
jolle tuli niin tukalasti kuuma.

poppers
Psykonautti

Post by poppers » Tue 17 Nov 2015, 19:23

Mä oon yliherkkä kofeiinille ja jo kaks kuppia kahvia putkeen on tosi paha, oksennus lentää ja lalallaaa. Muutenki kahvi toimii tosi härösti mulla, ei se mieltä oikein piristä, mut keho käy ylikierroksilla. Ja hirveet laskut tästä tulee ~6h jälkeen nauttimisesta. :shock:
tajunta laajenee kunnes se hajoaa

rebirth
Apteekki

Post by rebirth » Thu 14 Apr 2016, 22:09

Oon hc kofeiini addikti henkeen ja vereen, tää on niinku mulle puoli elämää :D Ainut pahe josta en suostun varmaankaa ikinä täysin luopumaan. Käyttöä joutunut rajoittamaan siihen keskimäärin 4-8 kuppia vahvaa kahvia päivässä. Oli häiritsevissä määrin haittavaikutuksia, kuten paniikkikohtauksia sio paljon herkemmin sekä useammin, närästys paheni entisestään ja välillä rinnasta otti sekä tietenki pahensi unettomuutta. Tuolloin kulutinkin pahimmillaan 2 pannua vahvaa kahvia päivässä ja siihen päälle viellä 4-5kpl 0,5l energiajuomia. Kyllä vielläkin välillä saattaa mennä päivässä 10 kuppia sumppia ja pari energiajuomaa lisäks. Pitää aika ajoin pitää tolen tiputus taukojs ja yrittää pärjätä 2 kupilla kahvia päiväs. Silloin on kyllä pää helvetin kipeä, unentokkurainen olo koko päivän, ei saa kunnol nukuttua ja oon saatanan äkäsellä päällä

Kahvi on itselle se lempitapa nauttia kofeiinini, siin on se tietty rentouttava tunnelma. Tulee sitä matea ja teetäkin ajoittain nautittua. Energiajuomat kylmänä on kyl mukavan raikas nautintotapa varsinkin kesä kuumalla.
Tykkää aina sillon tällöin käydä juomassa erikoiskahveja ja kokeilees uusia kahvi makuja kun vain on rahaa sekä seuraa. haaveilen kunnon hifistely kahvikoneista sekä siitä että itse saisi jauhaa laatu pavuista. Sitten joskus tulevaisuudessa täytyy hankkia kun on varaa tarpeeksi, mut tällä hetkel tyydytyn sippaileen mieluiten kulta katriinan tumma paahdettua.

Onko tääl kuinka kahvil hifistelijöitä?

Kasiko
Apteekki

Post by Kasiko » Sun 24 Apr 2016, 17:05

Mullakin on kahvin kulutus ollut aina suurta , varsinkin sillon kun oli tramali koukussa aikanaan niin kahvia meni aina se pannu tai pari päivässä. Nykyäänkin tulee juotua melko tiheeseen tahtiin , tällekkin päivää jo lähemmäs pannu on mennyt. :)

rebirth
Apteekki

Post by rebirth » Tue 26 Apr 2016, 10:11

Tekisin mieli selittää viellä tarkemmin kuinka kova kofeiininarkki olen, mutta sitten olisin liian helpolla tunnistettavissa :D Tekisi niin mieli selittää sillä en ole kuin yhden yhtäpahan kofeiininarkin elämässäni tavannut, mutten ketään muuta joka olisi samalla tavalla tuo esilleen rakkauttaan kahviin kuin minä... xD

Oon huomannu vahingossa kofeiinin miedosti päihdyttävän stimuilu efektin jos on tovin käyttämättä mitään päihteitä, kofeiini toleranssi on todella alhaalla ja sitten kiskoo niin runsain mitoin kofeiini tuotteita että tarvitsee bentsoja estään rytmihäiriön tuloa. Silloin ilmeisesti tulee se ES jonnejen metsästämät pärinät päälle xDD Siis oikeasti lievästi jopa euforinen duracell pupu fiilis päällä ja hyppii enemmän seinille kun paskan pirin vetämisen jälkeen. Epämiellyttävä krapula siitä seuraa eikä varmasti ole hyvästä kropalle.

Patterson
Lepakko

Post by Patterson » Tue 26 Apr 2016, 12:51

Kahvihifistelijä ilmoittautuu!

Juon pääasiassa luomukahveja ja ostan kahvini papuina, joista sitten jauhan annokseni tarpeen mukaan. Suosittelen myllyn hankkimista jokaiselle kofeinistille, parantaa makunautintoa huomattavasti! :)

Empiiristen tutkimuksieni mukaan laadukkaat kahvit eivät myöskään aiheuta lähellekkään yhtä paljon epämukavia oloja vrt. bulkkikahvit (tajuton paskahätä ja neuroottiset tärinät omalla kohdalla).

Rasvakahvia suosittelen myös kokeilemaan, kupillinen kahvia blenderiin, nyrkillinen voita perään ja sekoitus. Tuloksena varsin viettelevä lattemainen juoma joka piristää pitkään. :love:
Saatana elää ja voi hyvin.

Personaes
OD

Post by Personaes » Tue 26 Apr 2016, 13:50

Joskus penskana ajattelin tyhmänä, että otampa ison annoksen kofeiinia, ehkä vahva annos kofeiini-stimulanttia vastaa jotain kovempaa stimulanttia oloiltaan, esim. Amfetamiinia.
Otin sit jonkun 20kpl niitä kofeiini tabletteja ja tuli vaan vitun huono olo. :doh:

Noh, on tässä nytkin kahvikuppi kädessä.
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe

COMPLEX
Psykonautti

Post by COMPLEX » Thu 24 Aug 2017, 08:22

Tykkään kahvin mausta ja itsediagnosoituna kofeiiniyliherkkyyden omaavana se tuo usein aika hyvin potkua tunniksi pariksi. Mut sit alkaa jostain syystä jo väsyttää. Tulee myös silloin tällöin tosi ahdistunut olo jo yhdestä kupista (jonka takia epäilen yliherkkyyttä).

Ahdistuksen lisäksi ainut miinuspuoli on se et vatsa menee aina ihan sekaisin ja täytyy juosta vessassa vähintään sen kerran pari, onks tähän mitään poppakonsteja et vatsa kestäis kofeiinit paremmin?
xxxxx.

mentalhell
Kameleontti

Post by mentalhell » Sat 26 Aug 2017, 15:19

Kofeiinillä on kiva boostailla metyylifenidaattia, ja amfea vielä silloin kun sitä käytin. :D

Mulla menee helposti 500 - 1500 mg kofeiiniä päivässä. Joskus tulee tärinä olo. Kahvia ja energiajuomia siis.

EDIT: AINIIN, mulla jäi kerran piriä kiinni, niin pöytäkirjassa luki: "Löydetyt vaikuttavat aineet: kofeiini, amfetamiini." Ja tuo piri oli hyvää, nousut oli sellaiset että näkökenttä laajeni, muuten ihan normaalia ja hyvät nousut antavaa.