Energia juomat (tauriini, kofeiini, guarana)

Stimulantit & empatogeenit. Keskustelua stimulanteista, stimuloivista yrttivalmisteista ja empatogeeneistä.
Harold
Kameleontti

Re: Energia juomat (tauriini, kofeiini, guarana)

Post by Harold »

Loppujen lopuksihan kaikki on kiinni siitä PÄRÄHTÄVÄSTÄ makukokemuksesta !
hyvästi jää, et koskaan minua täällä enää nää
Ahab

Post by Ahab »

Noi Rockstar energiajuomat taitaa olla ainoita joissa tällä hetkellä on ginseng uutetta. Ihmettelin tuossa juuri vähä aika sitten että miksi niissä ei käytetä enemmän ginsengiä mutta sitten tuli mieleen josko se lasketaan sitten ravintolisäksi tai vastaavaa.

Noi uudet mehustetut energiajuomat on ihan kiva idea. En vaan tajua että kun aineksissa mainitaan täysmehupitoisuus niin onko se koko juoman täysimehupitoisuus vai sen lisätyn mehun täysmehupitoisuus. Miksi ei voi erikseen mainita paljon siinä on mehua ja paljonko siitä on täysmehua.
Kiva idea ois myös joku 100% täysmehu johon vaan lisätään ginseng ja guarana (sekä khat ja kolalehti).

Konemetsässä maistoin virvoitusjuoma mateeta. Siis poreiliko se. En muista mutta kylmänä juotiin pullosta. Ihan kiva idea oli vaan törkeän kallista.
Diamond
Psykonautti

Post by Diamond »

Hyhhyh megaforceen en koske enään ikinä... Eilen join sellaisen ja lisäksi yhden siiderin ( :mrgreen: ) Tunnin päästä tästä tuli ihan karmea olo, oksetti, pyörrytti, palelin. En voinut kun mennä peiton alle tärisemään ja sitä oloa kesti ehkä pari tuntia, en muista tarkkaan :x

Ei normi batteryn kanssa mitään tämmösiä ongelmia ole ollut...oiskohan voinu vaikuttaa vielä sen päivän alhainen verensokeri kun en ollu syönyt oikeen mitään :P
Kottonmouth

Post by Kottonmouth »

johtuu luultavasti tuosta verensokerista. Ei ole mitään eroa juotko 0.5l ihan mitä tahansa enerjuomaa, kaikki vaikuttavat samalla tavalla.
STRN
Psykonautti

Post by STRN »

Mä en usko että energiajuomat ja niiden vaikuttavat aineet aiheuttaa mitään riippuvuutta. Sokeri itsessään aiheuttaa ja itseki on joskus tultu juotua enemmäkin limuja. Energiajuomia hyvin harvoin. Yläasteella join enemmän.
4:20pm
Kottonmouth

Post by Kottonmouth »

Eiköhän siinä se kofeiini aiheutta riippuvuutta samalla tavalla kun vaikka kahvissa.
SahkoinenVelho
Kameleontti

Post by SahkoinenVelho »

Eh, kofeiinin on todettu aiheuttavan yllättävän vahvaa riippuvuutta ja sokerinkin on todettu aiheuttavan esim. rottakokeissa kokaiinia vahvemman riippuvuuden. Ja lisäks esim. noi aromiaineitten tehtailut on aika härskiä toimintaa, pelkkä mausta saatava mielihyvä maksimoidaan sellaselle tasolle mitä ihminen ei ole ikinä maistanut mistään luonnossa esiintyvistä yhdisteistä, varmasti aiheuttaa sekin omanlaistaan riippuvuutta.

Eiköhän se nyt jo kerro aika paljon et jotkut litkii noita ihan käsittämättömän paljon. Ja noi kofeiinipitoisuudet on sen verran suuria et varmasti aiheuttaa fyysisenkin riippuvuuden päivittäin juotuna.
Kottonmouth

Post by Kottonmouth »

Energiajuomat on ainakin henkilökohtaisesti yksi parhaimman makuisista nestemäisistä asioista joita olen kurkustani alas kaatanut. Hakkaavat maussa limut ja mehut ihan 6-0.
Feya
OD

Post by Feya »

Kottonmouth wrote:Energiajuomat on ainakin henkilökohtaisesti yksi parhaimman makuisista nestemäisistä asioista joita olen kurkustani alas kaatanut. Hakkaavat maussa limut ja mehut ihan 6-0.
Heh, itse juon energiajuomia vain ja ainoastaan sen hyvän maun vuoksi, en piristyäkseni. Joskus pidin Monsterista, mutta nykyään se tuntuu aivan kamalan makealta ja uusin lempparini on Red Bull.

Näitä tulee lipiteltyä kyllä hyvin harvoin, ehkä pari kertaa kuussa.
FlyingH

Post by FlyingH »

Noista oli tutkimus Jossain iltapäivälehdessa ja tuloksena oli että kaikissa energiajuomissa on lähes sama ainekoostumus. Red bullit ja batteryt vaan helvetisti muita kalliimpia..
Feya
OD

Post by Feya »

FlyingH wrote:Noista oli tutkimus Jossain iltapäivälehdessa ja tuloksena oli että kaikissa energiajuomissa on lähes sama ainekoostumus. Red bullit ja batteryt vaan helvetisti muita kalliimpia..
Vertasin Monsterin ja Red Bullin ainesosia ja Monsterissa niitä oli 23, kun taas sen kalliimmassa vastikkeessa vain 7. Vaikuttavat aineet Red Bullissa olivat tauriini ja kofeiini, Monsterissa oli kolmantena guarana.

Monsterissa oli myös yli tuplasti enemmän sokeria. Ehkä muut energiajuomat ovat lähes identtisiä, mutta eivät kyllä selvästi kaikki..
Kottonmouth

Post by Kottonmouth »

FlyingH wrote:Noista oli tutkimus Jossain iltapäivälehdessa ja tuloksena oli että kaikissa energiajuomissa on lähes sama ainekoostumus. Red bullit ja batteryt vaan helvetisti muita kalliimpia..
Joo aika marginaalisia on makuerot näissä perus "keltaisissa" energiajuomissa. Varmaan ihan samat aineet, määrissä vain pienet erot. Oma suosikkini on Battery, mutta tulee yleensä ostettua Mad Crock (tykkään "kirpeämmästä" mausta). Perus ES ja megaforce menee myös.

(tulipa nuorekas olo tämän viestin jälkeen :mrgreen: )
Madmike
Lepakko

Post by Madmike »

Olen ollut energiajuomakoukussa. Olen nykyisin jättänyt kofeiinin ja kahvin pois.

Olo on nyt huomattavasti parempi kuin aikaisemmin.

Kofeiiniaddiktio tekee minun elämästä helvetin ahdistavaa. Onneksi maailmassa on muitakin piristeitä.
Madmike on fiktiivinen hahmo, jonka kirjoitukset ovat syntyneet tyhjästä, eikä niitä voi liittää todelliseen henkilöön.
Huiko
LD50

Post by Huiko »

Madmike wrote:Olen ollut energiajuomakoukussa.
Meinaakko että ES pärisee? Uutisointia kun katsoo, niin ei aina tiedä ikeäkkö vai nauraa... Ainakin facepalm on taattu. Mikähän sais noi ylihuolehtivaiset mammat ja iskät rauhottumaan? -"Won't somebody please think of the children?" (<- Muistaako kukaan Simpsoneista? :P ) No, itselläni on ikää, ja halua näitä juoda. Koskahan nää sitten laitetaan jollekin listalle? :roll:
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
Madmike
Lepakko

Post by Madmike »

Huiko wrote:
Meinaakko että ES pärisee? Uutisointia kun katsoo, niin ei aina tiedä ikeäkkö vai nauraa... Ainakin facepalm on taattu. Mikähän sais noi ylihuolehtivaiset mammat ja iskät rauhottumaan? -"Won't somebody please think of the children?" (<- Muistaako kukaan Simpsoneista? :P ) No, itselläni on ikää, ja halua näitä juoda. Koskahan nää sitten laitetaan jollekin listalle? :roll:
ES pärisee, mutta se pärinä on jotenkin elimistöä turhaan kuormittavaa. Verensokerit nousee ja laskee , insuliini myrkyttää kehoa ja sitten vielä se kofeiini rasittaa kroppaa pitkään vielä varsinaisen psyykkisen stimulaation jälkeen. Eli paska pärinä siitä tulee.
Riski riippuvuuteen on olemassa :D
Madmike on fiktiivinen hahmo, jonka kirjoitukset ovat syntyneet tyhjästä, eikä niitä voi liittää todelliseen henkilöön.
mentalhell
Kameleontti

Post by mentalhell »

Tulee juotua näitä halpoja energiajuomia aina aamusin. :E Isoin käyttäjäkunta tuntuu olevan 10 - 14 vuotiaat lapset, jotka juoksee pitkin kaupan pihoja energiajuomat kädessä.
horna
Kameleontti

Post by horna »

Taidanpa kantaa korteni kekoon tähän ES pärinä -ketjuun ja totean, että M-150 on energiajuomien kuningas :P
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings. Drugs just flies you. Choose!
doof
Kameleontti

Post by doof »

horna wrote:Taidanpa kantaa korteni kekoon tähän ES pärinä -ketjuun ja totean, että M-150 on energiajuomien kuningas :P
Kui? Onks se halpaa ja kohtuu hyvää vai vaan parhaa makust? Vai kenties pärisee enite?

Ite en juo ku kerran kahes viikossa ja se on batteryy! Redbull on liia makeeta ja Tehossa liika happoja. tai jotai..liikaa kuiteski
Soppaluu
Lepakko

Post by Soppaluu »

Huiko wrote:
-"Won't somebody please think of the children?"
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

edit. Itse tykkään rodeosta. Suht. halpaa ja saa pullossa. Aika pitkälti samanmakusia noi kaikki on. Mun mielestä.
psychiCNoob
Moderator

Post by psychiCNoob »

Kuulin mutua, että Venäjällä laittaisivat MDPV:tä energia juomiin.. :foil: Porukalla esiintynyt vahvaa unettomuutta, päänsärkyjä yms. "oireita".

Kiinnostais kyllä tietää pitääkö paikkansa. :D
Life = The Trip
zerk

Post by zerk »

Mä taas kuulin huhua et Sauli Niinistö on alien.
JOHNSSON
Lepakko

Post by JOHNSSON »

psychiCTalent wrote:Kuulin mutua, että Venäjällä laittaisivat MDPV:tä energia juomiin.. :foil: Porukalla esiintynyt vahvaa unettomuutta, päänsärkyjä yms. "oireita".

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Päivän naurut.
Kottonmouth

Post by Kottonmouth »

Homot, kerkesin jo tilata Dimitriltä 6 laatikkoa energiajuomaa Venäjältä.
mentalhell
Kameleontti

Post by mentalhell »

Juon megaforcee. Ei täs kyl peeveetä oo. Lähinnä tärisyttää. Sairasta miten halpoja nuo on, 0,98€.

Coca-Cola 0.5l maksaa öö? 1,6€ ainakin, ellei enemmän.

Etenkin nuoriso ostaa tämän takia näitä ja tärisee sitten E S pärinöissä.
psychiCNoob
Moderator

Post by psychiCNoob »

JOHNSSON wrote:
psychiCTalent wrote:Kuulin mutua, että Venäjällä laittaisivat MDPV:tä energia juomiin.. :foil: Porukalla esiintynyt vahvaa unettomuutta, päänsärkyjä yms. "oireita".

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Päivän naurut.
Joo naureskelin kyllä itsekkin kyseiselle huhulle. :D
Life = The Trip
Azee
Psykonautti

Post by Azee »

zerk wrote:Mä taas kuulin huhua et Sauli Niinistö on alien.
Tai ainakin reptiliaani. Jenni Haukio varmasti on.
-----------------------------------------------------
On-topic

ES on paras. Jumalten juoma.

http://www.youtube.com/watch?v=qw-BjsmT ... re=related
No More Games. No More Bombs. No More Walking. No More Fun. No More Swimming. Boring. I am always bitchy. No Fun – for anybody. You are getting Greedy. Relax – This won’t hurt.
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

Mad-croc ehkä yks lemppari energydrink ja sit monster (vihreä) <- varsinki paukuissa toi on erittäin nomnom :)

Ja sit näistä halppisenergiajuomista Megaforce....

ES = paskinta kamaa ikinä :D :D :D :D
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma
Kottonmouth

Post by Kottonmouth »

Battery on ja tulee aina olemaankin parasta. Mad- Crockissa se lievä kirpeys on tosi jees. Tehossa vielä enemmän jees. Red Bull on ihan ok, mutta ei sen parempaa kuin mad crockikaan, niin harvoin tulee ostettua. Monsterit on överimakeita, ei pysty niitä juomaan, ei mitenkään.
Chronic123
Lepakko

Post by Chronic123 »

Kylmä battery tai teho tölkistä, jos juo pullosta niin maku on aivan eri 8)