Nikotiini

Stimulantit & empatogeenit. Keskustelua stimulanteista, stimuloivista yrttivalmisteista ja empatogeeneistä.
seesee
Lepakko

Re: Nikotiini

Post by seesee » Sun 10 Jul 2011, 16:12

Kyllä mulla nuo purkat sun muut savuttelun lopettamisen avuksi tarkoitetut vaikuttaa tosi kivasti. Ja mähän en siis polta ollenkaan, koskaan tupakkaa edes maistanut. Tulee sellainen vilkas ja pirteä olo. Pirirstää. Väsyneenä vaikka jos ottan niin pian hypin seinille parhaimmillaan/pahimmillaan. Huono puoli vain se että aluksi kun nikotiinia vapautuu runsaasti niin aina kurkunpää "kramppaa" tms ikävästi, tuloksena se että laattaa lentää aivan varmasti ellen purista hampaita yhteen ja juo vetta samantien. Vettä kun juon aina silloin niin helpottaa, ja hetken päästä helpottaa sitten kokonaan. 4mg titeysti vahvempi vaikutus molemmissa, 2mg lienee mulle paree.
Siis tottakai tyhmä saa olla..
Mut ei noin vitu aivokuollu
- puslu

MantaRay

Post by MantaRay » Sun 10 Jul 2011, 16:59

nuuskaan ihastunut nyt kesän aikana kaverin kautta töissä. V*tutti aluksi vaan se saamarin valuminen, muttä jännästi tottuu kyllä siihen ja vähentyy syljen eritys. Tuli myös kokeiltua madamen kanssa viime kerralla, mukavaa puuhaa :D Samoin kuin vesipiipulla leikkiminen madmoissa.
Lempi nuuska kyllä se onyxin laku juttu. En ole siis päivittäiskäyttäjä

Vape
Lepakko

Post by Vape » Tue 19 Jul 2011, 01:56

aboutirallaa puolen vuoden tauon jälkeen taas nuuskaa taskussa, aika mukavasti bÖrisee :up:

Ongelma
Lepakko

Post by Ongelma » Sun 31 Jul 2011, 14:44

Turhin ja kallein koukku (ja ainoa(?)) mitä mulla on, ja ollu jo yli 10v
Oon tosin pudottanu punasesta -> siniseen -> harmaaseen 8) itsensä kusetustahan tämä

SadPanda
LD50

Post by SadPanda » Sat 06 Aug 2011, 20:22

Ruokasavuje hampurilaisn ja kaamean karkkiläjän pääle subumässyissä => rituaali <3 nam. ei muutako palamaan ja sohvanpohjalle loikoileen<=)
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma

C0H0

Post by C0H0 » Sun 07 Aug 2011, 15:18

Eipä oo tupakkia tullut poltettua sen jälkeen kun nuuskan löysin. Extra-starkit oikeasti jopa "pärisee" jos ei ole pitkään aikaan käyttänyt nikotiinituotteita, sellanen mukavan rento fiilis, opareiden kans aivan parasta. Voi pitää vaika 45min.

fortuneteller

Post by fortuneteller » Mon 26 Sep 2011, 02:24

sikku wrote:Ostin kiekon nuuskaa pitkäst aikaa. Ai hitto on kyllä mukavaa :mrgreen: ehdottomasti paras tapa nauttia nikotiinia :up:
Paras, mutta myös aika petollinenkin niille jotka ovat persoja nikotiinille(kuten minä). Tupakasta tuhoaa keuhkot, mutta huomasin että nuuskalla saa vahvimmat nikkikset aikaiseksi. Pääkipu on armoton ja suorastaan oksettaa! Tosin jostain syystä en osaa pitää mitään kontrollia nikotiinin kanssa vaan nautin sitä kokoajan, koska haluan pitää sen olon päällä kokoajan...

Mutta jos vain harvoin tekee mieli tupakkaa, niin nuuska on varmasti parempi vaihtoehto. :)

PORBOT
Apteekki

Post by PORBOT » Sun 06 Nov 2011, 17:44

Jos olen kauan polttamatta esim. viikon ja sen jälkeen poltan yhen röökin niin tuntuu siltä, että leijailisin. Uskokaa tai älkää, mutta puhun totta!
En ole nisti, satun vain tykkäämään lääkkeistä.

Neste
OD

Post by Neste » Sun 06 Nov 2011, 19:42

Tuntuu että nikotiiniin jää joku pysyvä tole. Useamman kuukauden tauonkin jälkeen se toimii vain pari päivää.
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite -William Blake

Joumän
Psykonautti

Post by Joumän » Tue 22 Nov 2011, 01:10

Ja petollisia on myös nää niksapurkat. 2kk nyt ollu polttamatta, mutta ai perkele miten tekee mieli saada mistä vaan ne niksat pois kun on ilman purkkaa päivänki. Ei vaan tunnu et pystyis lopettaa millää. :oops: Ja ensin meni eka kuukausi 4mg purkkaa vähintää lista päivässä, nykyää 2mg imeskelytabuja lista päivässä. Suosittelen lopettamista suunnitteleville ennemmin laastareita, ja niillä annoksen vähentämistä viikottain.
Ja laita eteen mitä vaan, jos se tuskaa helpottaa niin kyselemättä nappaan

Dreamer
Psykonautti

Post by Dreamer » Wed 23 Nov 2011, 11:27

Joumän wrote:Ja petollisia on myös nää niksapurkat. 2kk nyt ollu polttamatta, mutta ai perkele miten tekee mieli saada mistä vaan ne niksat pois kun on ilman purkkaa päivänki. Ei vaan tunnu et pystyis lopettaa millää. :oops: Ja ensin meni eka kuukausi 4mg purkkaa vähintää lista päivässä, nykyää 2mg imeskelytabuja lista päivässä. Suosittelen lopettamista suunnitteleville ennemmin laastareita, ja niillä annoksen vähentämistä viikottain.
helpompaa se on lopettaa seinään kun purukumilla ja laastareilla. KAveri lopettanut
tupakoinnin, mutta jäi purukumeihin koukkuun. Aina valittaa leukojansa ja voivottelee miten
rahat menee purkkaan. Ei ne niksat kuitenkaan kauaa kestä.

C0H0

Post by C0H0 » Wed 23 Nov 2011, 13:53

Dreamer wrote:
Joumän wrote:Ja petollisia on myös nää niksapurkat. 2kk nyt ollu polttamatta, mutta ai perkele miten tekee mieli saada mistä vaan ne niksat pois kun on ilman purkkaa päivänki. Ei vaan tunnu et pystyis lopettaa millää. :oops: Ja ensin meni eka kuukausi 4mg purkkaa vähintää lista päivässä, nykyää 2mg imeskelytabuja lista päivässä. Suosittelen lopettamista suunnitteleville ennemmin laastareita, ja niillä annoksen vähentämistä viikottain.
helpompaa se on lopettaa seinään kun purukumilla ja laastareilla. KAveri lopettanut
tupakoinnin, mutta jäi purukumeihin koukkuun. Aina valittaa leukojansa ja voivottelee miten
rahat menee purkkaan. Ei ne niksat kuitenkaan kauaa kestä.
Niinp niin. Nikotiiniriippuvuus on aivan samanlainen kuin mikä tahansa muukin riippuvuus, eli turha niitä on pitkittää.

King Ink
Moderator

Post by King Ink » Wed 23 Nov 2011, 20:00

Tuntuu monesti menevän niin, et oikeen riippuvuuden saa vasta kun ottaa purkat kaveriks lopettamisen avuks, vaikkei välttämät hirveetä tarvetta oiskaan ollut.

Mut sit tavallaan, kyl se varmaan terveellisempää on olla kunnon nikotiinikoukus ja jauhaa purkkaa siihen kuin polttaa tupakkaa. Vaikka riippuvuus oiskin voimakkaampi ja käyttö vaikeempi lopettaa, niin eipähän kuole keuhkosyöpään sillävälin kun lopettaminen on vaiheessa.

Tartteis jonkun vitun motivaation polttamisen lopettamiseen, ku tykkää vaan polttaa, nii ei siitä tuu mitään. Ei oo ongelmia olla polttamatta jos ei tupakkaa oo eikä jaksa mennä kauppaan, mutta sitten kun kauppaan menee jostain muusta syystä, niin sit onkin vaikee olla ostamatta puruja. Ja ku kaverit polttaa.. jne. Näitä syitähän on, vaikkei niissä oikeesti mitään pointtia oliskaan.

C0H0

Post by C0H0 » Thu 24 Nov 2011, 00:10

^
Itse lopetin kun selvästi vaikutti negatiivisesti mielen tilaan. Aamuisin kun heräs oli hyvä olo ja sit kun laitto nuuskan huuleen, niin olotila meni sitten sellaseks nihkeeks ja tahmeeks. Sit aina päivän mittaan aiheutti ahdistusta ja vitutusta. Eli ei siitä voinut enää nauttia, niin lopetin. Motivaatio oli ainakin kunnossa. Yks päivä iski hirveä nikotiinihimo, kun olin edeltävänä päivänä nuuskaa mennyt humalassa käyttämään niin kävin ostaa askin röökiä, pari röökiä siitä ehdin poltella ja huomasin taas kuinka tulee vittuuntunut ja paska olo aina nikotiiniannoksen jälkeen joten heitin loput röökit menemään.

zero
Kameleontti

Post by zero » Sun 18 Dec 2011, 16:50

ite aikoinaa ku yritin lopettaa polttamista (olinki puolisen vuotta polttamatta kunnes rupesin dokaa taas) söin nikotiinipurkkaa. aamulla semmonen 4mg toi ihan mukavan hitaan nousut vrt. tupakkaan. niihin vaa meinas koukahtaa sitten kun rööki jäi. :P tapahan se lähinnä on.
Tässä vain olen enkä sille mitään mahda.

http://www.soundcloud.com/suni-4 - Soundcloud

anaganja
Psykonautti

Post by anaganja » Wed 21 Dec 2011, 20:53

Jokaisen oluen kanssa, jokaisen kahvin kanssa, bussipysäkillä jne.. Aina tekee mieli, tapariippuvuus perkele.

Steinhelm
Tuppisuu

Post by Steinhelm » Sat 31 Dec 2011, 02:36

anaganja wrote:Jokaisen oluen kanssa, jokaisen kahvin kanssa, bussipysäkillä jne.. Aina tekee mieli, tapariippuvuus perkele.
sama vika, vaikka ei maistuisikaan niin silti pakko pistää palamaan
Deus et natura no faciunt frusta

Soppaluu
Lepakko

Post by Soppaluu » Sun 11 Mar 2012, 18:19

Itse ollut 3 viikkoa ilman. Itsekuria, itsekuria..

psychiCNoob
Moderator

Post by psychiCNoob » Sun 11 Mar 2012, 18:47

Suosittelen sähkösavuketta jos tupakoinnin haluaa lopettaa. Nesteissä on nikotiinia, mutta niitäkin erivahvuisia joten voi nikotiinin saamisen lopettaa asteissa. Viimeisenä on nikotiinittomat nesteet. Itellä ei ole tarvetta lopettaa tupakointia vaikka tuollasen sähkösavukkeen omistankin. Vähentää kyllä kummasti röökin polttoa tuo. Mutta jos joku tupakan tarjoaa niin tuleehan se poltettua. :D
Life = The Trip

testeri420
OD

Post by testeri420 » Wed 14 Mar 2012, 14:41

Nuuskaa nuuskaa.
Röökin polton lopetin.
enough.jpg
En kadu mitään mitä olen tehnyt. Kadun vain sitä mitä en ole vielä kerennyt tekemään.
onlydeadfishgo with the flow..
"The water bong is so smooth that you dont realize how high youre getting, until its too late..." -Bubbles
Music is a saint.

Hektogramma
Tuppisuu

Post by Hektogramma » Wed 21 Mar 2012, 00:42

Itselläni on muodostunut pikkuhiljaa tavaksi, että arkisin nuuskaa ja viikonloppuisin tupakkaa. Tai no menee sitä tupakkaa arkisinkin, mutta about 1-3 päivässä. Dokatessa sitä röökiä yleensä palaa runsaasti.

FlyingH

Post by FlyingH » Wed 21 Mar 2012, 13:43

Muistan vieläkin elävästi ensimmäiset nikotiiinin vieroitusoireet. 12 vuotiaana alotin polttaan ja kun viisi askia oli polttanut päivittäisellä käytöllä n. 5 päivässä tai jotain, niin yhtä-äkkiä alkoi silmät vetistään ja tuli nihkee ahdistava olo. Sitten kun kävi röökin polttaan niin oireet hävisivät saman tein. Siitä asti onkin sitten kessua palanut päivittäin..

6kk tauko oli jossain välissä ja silloinkin polttaminen, jos ei nyt päivittäin, niin ainakin viikottain pyöri mielessä. Älyttömän addiktiivista on nikotiini, ainakin tehdasvalmisteisten savukkeiden muodossa.

Lopettamiseen on parhaiten toiminut depot-laastarit. Niksoja ei ole missään vaiheessa kun nikotiinia tulee kehoon 24h vuorokaudessa

Kepardi
Psykonautti

Post by Kepardi » Sat 24 Mar 2012, 20:11

Toi 'tapariippuvuus' läppä on aina kuulostanut mun korvaan itsepetokselta. Se on jotenkin paljon helpompi ihmisen hyväksyä olevansa tapojensa orja kuin olevansa jonkin kemikaalin orja. Röökin kun polttaa niin se nikotiini pärähtää ihan eri tavalla kuin jos sen ottaa hitaasti esimerkiksi sublinguaalisesti, pohjimmiltaan kyse on kemiallisesta reaktiosta kun porukka jää koukkuun tupakan polttamiseen, laastari/tupakka ei saa samanlaista reaktiota aikaan aivoissa joten siksi ne eivät ole ihan yhtä hyviä korvikkeita. Varsinaisen tapariippuvuuden osuus asiaan on naurettavan pieni, imo.

anaganja
Psykonautti

Post by anaganja » Sun 29 Apr 2012, 17:29

Kepardi wrote:Toi 'tapariippuvuus' läppä on aina kuulostanut mun korvaan itsepetokselta. Se on jotenkin paljon helpompi ihmisen hyväksyä olevansa tapojensa orja kuin olevansa jonkin kemikaalin orja. Röökin kun polttaa niin se nikotiini pärähtää ihan eri tavalla kuin jos sen ottaa hitaasti esimerkiksi sublinguaalisesti, pohjimmiltaan kyse on kemiallisesta reaktiosta kun porukka jää koukkuun tupakan polttamiseen, laastari/tupakka ei saa samanlaista reaktiota aikaan aivoissa joten siksi ne eivät ole ihan yhtä hyviä korvikkeita. Varsinaisen tapariippuvuuden osuus asiaan on naurettavan pieni, imo.
Kyllä minun on helppo hyväksyä jos olen jonkun kemikaalin orja. Itseasiassa minulla on tuo juttu juuri toisinpäin.
Nikotiinipurukumi tai muut nikotiinivalmisteet eivät vie tupakanhimoani.. Kun bupree kisko joka päivä niin tiesin kyllä että olen jonkun kemikaalin orja kuin tapariippuvainen piikittämisestä.
Röökille------->

Skilla
Lepakko

Post by Skilla » Sat 12 May 2012, 21:15

Ai että tupakkaa oppii taas arvostamaan kun on töissä, missä ei voi polttaa. Se tunne kun pääsee töistä ja menee istumaan johki penkille, imasee sauhut.... aaaaaah.

anteeksi hörhö kommentti mutta näin se on mulla!

Touchet
Moderator

Post by Touchet » Sat 12 May 2012, 21:29

Kepardi wrote:Toi 'tapariippuvuus' läppä on aina kuulostanut mun korvaan itsepetokselta. Se on jotenkin paljon helpompi ihmisen hyväksyä olevansa tapojensa orja kuin olevansa jonkin kemikaalin orja. Röökin kun polttaa niin se nikotiini pärähtää ihan eri tavalla kuin jos sen ottaa hitaasti esimerkiksi sublinguaalisesti, pohjimmiltaan kyse on kemiallisesta reaktiosta kun porukka jää koukkuun tupakan polttamiseen, laastari/tupakka ei saa samanlaista reaktiota aikaan aivoissa joten siksi ne eivät ole ihan yhtä hyviä korvikkeita. Varsinaisen tapariippuvuuden osuus asiaan on naurettavan pieni, imo.
Mitä muutakaan tavat on kuin aivokemiallisten draivien aikaansaamia toimintamalleja, joiden pariin hermostolliset vietit vievät?

Muistan lukeneeni tutkimuksesta, missä johonkin uskonnolliseen ryhmittymään kuuluvat tupakoitsijat eivät kokeneet tupakanhimoa uskontoryhmänsä perinteisiin kuuluvan paaston aikana, mutta ryhtyivät tupakoimaan välittömästi paaston päätyttyä.

Jos mä havainnoin sitä, miten tupakka vaikuttaa aivoihini sitä polttaessani, niin kyllä se musta tuntuu niin miellyttävältä ja hyödylliseltä, että jatkan säännöllistä tupakointia mielelläni. Jos mä haluaisin jostain syystä tupakasta eroon, niin mun pitäis keksii jotain yhtä miellyttävää ja hyödyllistä siihen tilalle. Ei aivot tykkää tapella omia tarpeitaan ja halujaan vastaan ilman mahdollisuutta parempaan palkintoon.
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
— Professori Louis Lewin, 1924

Soppaluu
Lepakko

Post by Soppaluu » Sun 13 May 2012, 21:53

Oon onnistunu lopettaa polttamisen. Tai en oo ku kännissä polttanut satunnaisesti ja selvinpäin yhden tupakan ku oli paniikkikohtaus. Ei ees tee mieli. Varmaan 10 viikkoa oon ollut ilman :shock:

Petri6
OD

Post by Petri6 » Tue 15 May 2012, 20:28

8 vuotta tupakointia, jonka jälkeen 3 vuotta nuuskankäyttöä, nyt ollut kokonaan ilman nikotiinia 1,5 viikkoa, jos ei lasketa välissä kaverilta saatua yhtä nuuskapalluraa. En välttämättä pysyvästi lopeta nuuskankäyttöä (katson sen sen verran lieväksi pahaksi), mutta juuri nyt en jaksa lisääkään säätää (tai no, eihän sitä tarvitsisi kuin maksaa 10e ja hypätä laivaan, mutta ei nyt huvita).
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun

SadPanda
LD50

Post by SadPanda » Mon 29 Oct 2012, 04:38

Ite en oo koskaan koukuttunu en henkisesti enkä fyysisesti nikotiiniin, en ymmärrä miten ihmiset voi polttaa tupakkaa selvinpäin ja imeä tyyliin joka vartin välein, ja sit hermot kireellä jos ei saa kessua. Ite oon huomannu et buprenorfiinia ku otan (aika säänöllisesti) niin pistää haluttaa ja pystyy polttamaan ja nauttimaan eikä ala ahdistamaan niinku jos selväänpäähän poltan niin savukkeen jälkeen tuun tosi ahdistuneeksi ja tuntuu pahalta.
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma

VXA
Kameleontti

Post by VXA » Mon 29 Oct 2012, 20:28

Ehkä juuri siks et o koukus ku sul ei tuu siit hyvä olo niiku useimmilla?

Sama juttu mulla, alkaa kyrpiin. Enkä oo yhtää koukus, en henkisesti, en fyysisesti.
Jos metsään haluat mennä nyt,
niin takuulla pajautat.

Kolme likaista hippiä hiisas näin, piippu kiersi ringissä eteenpäin. Ja koska hatsia oli paljon niin, kutsuivat he messiin yhden pajapään.

Kuoseissa taju ajantajusta heikkenee.