Nikotiini

Stimulantit & empatogeenit. Keskustelua stimulanteista, stimuloivista yrttivalmisteista ja empatogeeneistä.
mentalhell
Kameleontti

Re: Nikotiini

Post by mentalhell » Mon 05 Nov 2012, 01:33

Mulla on aika outo juttu että aina kun otan virtaa, niin tupakka jää pois itsestään. Tänäänkin huomasin tässä illalla että olen polttanut viimeksi puolen päivän aikaan. En edes muistanut että tupakoin. Poltin yhden sitten, eikä juuri maistunut.

Selvinpäin palaa kyllä aski päivässä.

Outoa siksi että yleensä kaikki alkavat pireissä polttamaan röökiä putkeen, polttavat puolet enemmän kuin normaalisti ja minä en yhtään.

porter

Post by porter » Sat 10 Nov 2012, 23:39

Itse tullut usein pireissä vedettyä nikotiini överit, esim just joku 15-20 kessua putkeen johonki 30-45 minuuttiin :mrgreen:

VXA
Kameleontti

Post by VXA » Mon 12 Nov 2012, 17:03

mentalhell wrote:Mulla on aika outo juttu että aina kun otan virtaa, niin tupakka jää pois itsestään. Tänäänkin huomasin tässä illalla että olen polttanut viimeksi puolen päivän aikaan. En edes muistanut että tupakoin. Poltin yhden sitten, eikä juuri maistunut.

Outoa siksi että yleensä kaikki alkavat pireissä polttamaan röökiä putkeen, polttavat puolet enemmän kuin normaalisti ja minä en yhtään.
No tähän vois olla semmone uber simppeli selitys se, että kun röökinhimo johtuu yleensä ainakin osittain siitä että aivot huutaa dopamiinia jota nikotiini vapauttaa, aivot on tottunu siihen et sitä on paljon röökaamisen seurauksena-ni stimuthan ajaa saman asian, ne vapauttaa dopamiinia--->sun ei tarvii röökata.
Jos metsään haluat mennä nyt,
niin takuulla pajautat.

Kolme likaista hippiä hiisas näin, piippu kiersi ringissä eteenpäin. Ja koska hatsia oli paljon niin, kutsuivat he messiin yhden pajapään.

Kuoseissa taju ajantajusta heikkenee.

SahkoinenVelho
Kameleontti

Post by SahkoinenVelho » Mon 12 Nov 2012, 18:02

VanXskua wrote:semmone uber simppeli selitys
Toi ei oo noin yksinkertastakaan, koska mun käsittääkseni tupakalla on nimenomaan siihen dopamiiniin myös vähän monimutkasempia vaikutuksia ja tosiaan itsellä niinkuin kyl kaikilla muillakin ihmisillä joita merkille pistänyt alkaa stimuissa tupakkaa nimenomaan tekemään enemmän mieli...

Saako korkeet dopamiinitasot mukamas oikeesti aina ihmisen rauhottumaan kaikesta dopamiinia nostavasta toiminnasta? Mun mielestä vasta ihan viimeaikoina on todettu, et esim. pelihimo ja pelaaminen ei johtuiskaan ihmisillä liian alhaisesta dopamiinista, vaan nimenomaan liian korkeasta sellaisesta... Tuntuu et nää välittäjäaineet ja niiden toiminta otetaan aina kyl ihan liian selvänä ja yksinkertaisena hommana, vaikka oikeesti ei edes tiedetä noista mitenkään hirveästi vielä...

SadPanda
LD50

Post by SadPanda » Tue 23 Apr 2013, 09:23

Kyllä mä tykkään käytää nuuskaa (löysää mielummin mut kyllä pussinuuskakin menee)

Tällähetkelläkin on Thunderin Frozen (jenkkipurukumin ja nuuskamakune äkäne sekotus)
:D

Sit kaapista löytyy whiskey erikois pussinuuskaa pari purkkia ja sit tota on moneks viikoks tuota löysää thunderia.

Eipä tule tupakoitua niin helvatasti, ja munmielestä tää nuuska yksinkertasesti toimii paremmin ja onhan tämä omalla tavalla tutkitusti "tervelisempääkin"

Mut jokainen nauttii nikotiininsa tavallaan. Mä mieluiten nuuskana. Hei tulikin mieleen että tästä voisi tehdä kallupin? ei pitäs olla vielä
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma

sirkkasorkka
Psykonautti

Post by sirkkasorkka » Wed 04 Sep 2013, 02:33

Pitäs koko paska(röökaaminen) lopettaa, mutta kun sitä itsekuria ei oikein tahdo löytyä, vaikken mikään himopolttaja olekkaan. Selvinpäin jos himassa vaan ryydyn, niin iha muutama kessu päivässä, mutta vauheissa, kännissä, hitaissa palaa kyllä huomattavati enemmän. Paukuissa palaa ehkä päihtymystiloista ylivoimaisesti vähiten.

Mutta koko elämääni en aio kyllä röökata se on varma.

Frendit jotka käyttää huumeita IV, niin on niin tuttu lause tuo: "mennää vetoröökille" tuttu. :)

Olento
Apteekki

Post by Olento » Mon 28 Oct 2013, 10:05

Arkipäivisin ei edes pala kauheen paljoa, mut sitte dokaillessa tulee poltettua senkin edestä askitolkulla :down:
Yleensä jos paripäivää dokaillut ja poltellut spaddua suuret määrät siinä ohessa, niin ei sitte darrassa tee edes mieli röökiä pariin päivään..

Itsehän poltan tummanvihreetä pall mallia, jonka myynti loppuu parinvuoden päästä niinkuin kaikkien muittenkin menthol-röökien.
Sen takia koska EU säätää noita todella hyödyllisiä lakeja/kieltoja :roll:

Siinä vaiheessa varmaan koitan lopettaa koko röökin tai sitten alan polttamaan taas sinistä.

Luulen että itse nikotiinista voisin päästä suht helpostikkin eroon, mutta siitä röökaamisen tavasta vaikeammin..
Mitä tekisikään ne kaikki hetket kun venailee esim dösää, kävelee kauppaan tai on muuten vaan tylsää jossain oleillessa..

Illuusio

Post by Illuusio » Mon 28 Oct 2013, 19:31

spirit wrote:Arkipäivisin ei edes pala kauheen paljoa, mut sitte dokaillessa tulee poltettua senkin edestä askitolkulla :down:
Yleensä jos paripäivää dokaillut ja poltellut spaddua suuret määrät siinä ohessa, niin ei sitte darrassa tee edes mieli röökiä pariin päivään..
Kannattaa polttaa vähemmän, ei oo niin kipee pää aamulla. Meinaa itellä ei oikein tuu ees darraa, koska juon muitakin juomia kun holia jos juon, ja kai se on vähä yksilöllistäkin. Mut monta kertaa tullu pääkipeeks liiallisesta tupakoinnist. Itselläni ainakin on niin että voin olla koko ajan humalas rööki huulessa, mutta pystyn täysin hyvin olla ilmankin / polttaa vähän tai normaalisti.

Pointti nyt jäi jotenki häilyväks, mut tarkotin vaan että JOS sulle tulee pääkipeeks aamulla, niin koita seuraaval kerral polttaa vähemmän ja juoda vaik vettä sillonku oot humalassa.

Desse

Post by Desse » Tue 29 Oct 2013, 02:56

Rööbee palaa kyl vähän liikaakin, joku vois jopa haukkua ketjupolttajaksi.. :mad:

Jos askeissa mitattais, niin yli aski menis päivässä.. tooooosin sellaseen ei ole varaa, joten tyydyn käärimään röökini.. :)

Skitzle
Psykonautti

Post by Skitzle » Thu 02 Oct 2014, 16:56

Aloitin kessuttelun 11-vuotiaana.. n. 9 vuotta takana. xD
Lempipäihteeni heti kahvin jälkeen ja tää on omasta mielestä se oikea "porttihuume."
Muutama kaverini on lopettanut, itse en pysty, koska en halua, kaikki silti käyttää nuuskaa jossain muodossa, pari kaveria höyrystelee sähkökessua. Itekki käytän nuuskaa. Offroad - Frosted, jääkylmänä. Nick & Johnny - Americana atm. Nenänuuskaakin kokeillut yläasteella, mut ihan täyttä paskaa..

Poltan säbykkää, Smartin punane, Pall Mallin vihree, Marlboron punane tai Bonuksen ruskee, riippuen mielentilasta. Tupakka-askeista Marlboron kultanen, Marlboro - Ice Blast, L&M sininen ja punanen, sekä North State omia lemppareita..
Nyttenki lähen röökille, ku on se vaa nii hyvvää, mut jos vedän svimbaa, ekstaasia tai poltan pilveä nii käytän vähemmän, kuin normaalisti, mutta en polta, kuin maksimissaan 10 päivässä. :3
Nuuskaa menee 0-3 riippuen mielentilasta. Vapo höyryää aina, kun saa, en omista itse, kuin shake n vapen. ;)

Joidenki mielestä turhaakin turhempi päihde, mut sitäkin koukuttavampi. Omalla tavalla tää rauhoittaa mun oloa ja deeleissä on pakko käydä kessullla monta kertaa. Jos vedän pameja nii palaa normaalia enemmän, riippuen hatsin määrästä. :D Jos kannabis olisi laillista, tuskin polttaisin läheskään yhtä paljoa tai mixaisin vaa jointtien sekaan.

Metku
Kameleontti

Post by Metku » Tue 10 Mar 2015, 22:58

Aah, sweet cigarettes.

Parasta laittaa rauhassa marlboro palamaan ja antaa mielen rauhoittua 8)
In the land of the blind, one-eyed man is the king

paarmasisti
Apteekki

Post by paarmasisti » Tue 19 May 2015, 15:09

Mitäs luulette, sisältääkö nuuska vähemmän noita polyaromaattisia hiilivetyjä (PAH-yhdisteet) kuin mitä on tupakansavussa?

Lähinnä kiinnostaa sen takia, että ko. yhdisteet indusoivat tiettyjen maksaentsyymien toimintaa.
Kunpa auringon päivät päällämme ei päättyisi koskaan.

Petri6
OD

Post by Petri6 » Wed 20 May 2015, 00:04

mellow wrote:Mitäs luulette, sisältääkö nuuska vähemmän noita polyaromaattisia hiilivetyjä (PAH-yhdisteet) kuin mitä on tupakansavussa?

Lähinnä kiinnostaa sen takia, että ko. yhdisteet indusoivat tiettyjen maksaentsyymien toimintaa.
Erittäin todennäköisesti, sillä nuo ovat käsittääkseni karsinogeenisia eikä nuuskan käytön ja syövän välillä ole todettu korrelaatiota mittavista tutkimuksistä huolimatta. Minkä entsyymien toimintaa noiden yhdisteiden pitäisi indusoida?
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun

paarmasisti
Apteekki

Post by paarmasisti » Wed 20 May 2015, 12:25

Petri6 wrote:Minkä entsyymien toimintaa noiden yhdisteiden pitäisi indusoida?
Tupakansavun PAH-yhdisteet indusoivat ainakin CYP1A2-entsyymiä.
Kunpa auringon päivät päällämme ei päättyisi koskaan.

D.E.S
Kameleontti

Post by D.E.S » Fri 22 May 2015, 10:22

Oraalinen nikotiini todella jees. Tai Nicotiana Rusticaa fermentoituna & teeksi keitettynä. Maku on todella hyvä pienen hunajatilkan kanssa, ja nikotiinin vaikutus todella mukava ja pehmeä. Vaikka nikotiini pärisisi todella voimakkaasti, pahoinvointia ei ilmennyt ollenkaa. Nousee tosi hitaasti. Tällä voi nauttia nikotiinin pärinästä pitkän aikaa. Todella sedatiivinen.
"Taste

SadPanda
LD50

Post by SadPanda » Fri 22 May 2015, 12:38

Mulla tulee nikotiinista ahistus jos ei oo opiaatteja pohjalla tai bentsoja. Ni sitä tulee paniikkikohtausten tyylisiä juttuja.

Sienestäjä
Karvakuono

Post by Sienestäjä » Tue 23 Jun 2015, 07:39

Lopetin itse tupakan nuuskalla aikoinaan ja mielestäni nuuska parempi vaihtoehto, koska ei tule omalle kohdalleni yskää eikä kurkkukipua tai tämmöisiä haittavaikutuksia kuin poltetusta tupakasta. Anyways, jostain muistan lukeneeni että intiaanit jossain esi-isien palvontarituaalissa polttelivat piipuissaan niin suurina määrinä tupakkaa, että se toi esiin tupakan huumaavat/päihdyttävät puolet. Ja kaikki varmasti tietävät sen että intiaanit keksivät tupakoinnin, mutta itselleni tuli uutena tämä tieto että siitä voi saada kunnon päihtyneen olon (tosin niin isoina määrinä, että en kokeilisi, koska nikotiiniyliannostus ei ole kiva). Kun poltin itse ennen tupakkaa esim. päivän ensimmäistä, niin saatoin tuntea jonkun kahden minuutin aikana pientä huimausta ja tämmöistä, mutta ei sen enempää. En tiiä mikä tupakoinnissa oli niin siistiä, varmaan ku kaikki kaveritkin sitä teki ja tuntuu edelleen hyvältä ajatus sytyttää tupakka ja polttaa se. Käytännössä ei se sen kummempaa ole. Tyydyttää vieroitusoireet, sitten kun siihen on jäänyt koukkuun

Tätä kuulee tupakkavalistuksessa vitusti, mutta pitääkö paikkansa tosiaan että tupakka on koukuttavampaa kuin heroiini? En ole hepoa kokeillut, eikä ollut suunnitelmissakaan ja tuota on ilmeisesti aika hankala saada ainakin omilla suhteillani tällä hetkellä. Mutta ei siitä enempää ettei mene offtopicciin. Tätä väitettä perustellaan jollain tutkimuksilla ja se itsellenikin jotenkin kuulostaa loogiselta, koska tupakkariippuvuus on ainoa riippuvuuteni, mutta silti paha. Olen ollut joitain päiviä ilman nikotiinia ja kestänyt välillä vieroitusoireita, mutta se oli perseestä. En tosin osaa sanoa onko sen riippuvuus siis kaikista pahin, koska se on ainoa riippuvuuteni tällä hetkellä. Tietenkin jokaisella on omat kokemuksensa riippuvuudesta ja sen kovuudesta, mutta yleisesti tupakka vaikuttaa helposti ja pahasti koukuttavalta. En ole itse vielä kumminkaan yrittänyt kertaakaan lopettaa vakavissani. Mutta jos jollakin on kokemusta huumeriippuvuuksista ja tupakkariippuvuudesta ja voisi jakaa hieman, että kumpi on pahempi, se olisi kiva. En ainakaan itse koe olevani riippuvainen esim. kannabikseen ja jotain kovempia olen ainoastaan välillä kokeillut.

SadPanda
LD50

Post by SadPanda » Mon 29 Jun 2015, 07:24

Hihihh me lähetään käymään perheen kans haaparannassa viel ennen korvaishoitoon lähtöä niin saapipahan sinne kuntoutukseen pari tornia nuuskaa ajattelin ostaa tornin probe whiskeyta (löysää) ja oden's double mitn pussinuuskaa tornin ^_^ noihan tulee maksaa about 80e mutt kyllä sitä luulis 20 purkilla nuuskaa pärjäävän! Luulisi että sinne kuntoutukseen saa viedä nuuskaa? Kunhan on avaamattomia purkkeja. Hihiih mä jotenki muutenki tykkään nikotiinista ainoastaan tollee nuuskaamalla koska ei tuu niin heikko olo ja vapina ja ota kurkkuun. Onse kiva joka aamunen rutiini käydä liotuksessa minkä jälkeen väsätä aamupälli ylähuuleen. :D ajattelin ostaa sielt haaparannasta myös nuuskatykin ;) Sanokaa jotn hyviä nuuskamerkkejä?

Petri6
OD

Post by Petri6 » Mon 29 Jun 2015, 13:43

SadPanda wrote: Sanokaa jotn hyviä nuuskamerkkejä?
Itse pidän Skruffin tuotteista eli löysänä Skruf Stark Lös (tätä pitäisi olla extra starkkinakin, mutta en ole löytänyt Ruotsissa mistään) ja pussina Skruf Xtra Stark Portion tai Skruf Stark White Portion (sama juttu ton xtra stark whiten kanssa, on olemassa, mutta ei ole tullut vastaan). Mikäli ei ole vahvojen nuuskien ystävä, ovat nämä ihan kelvollisia normaaleinakin versioina. Noita hankin aina kun Ruotsissa käyn, kun Swedish Matchin tuotteita (eli Generalit, Ettanit jne.) saa laivaltakin haettua helpommin ja halvemmalla. Lisäksi Ruotsissa ollessa koitan aina kaupassa valita sellaisen purkin, jota en ole ennen testannut.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun

tRip
Me Gusta

Post by tRip » Wed 09 Sep 2015, 18:34

SadPanda wrote:Mulla tulee nikotiinista ahistus jos ei oo opiaatteja pohjalla tai bentsoja. Ni sitä tulee paniikkikohtausten tyylisiä juttuja.
Nojoo, on putsi nikotiini aika paljon pahempi hermomyrkky kun tupakka must.

Sellasii widduhuhhuhmäkuolen-horrorei saanu kyl aikaan et ei mitäänrajaa..
Ku rauhaa löydä mistään, mitenkään, tippaakaan..
Ahdistus ja paniikki.
Konkreettisesti mun pahin psykoosi.

Hirveit laillisii myrkkyi sitä saakin.

Ja kun siitä puuttuu ne kaikki mao-estäjät mikä ylläpitää mielialaa.. .

Vaikka kyllähän se tupakkakin ylläpitää ahdistuksen kehää, se on luonteeltaan ihan erilaista.

Must on kiva experimentoida överei, ja sit dissaa se täysin maankuoren helvettiin. 8)

Mut ei o ihan terve aine, kait oli se pointti. Mielummin mä tupakoin itteni hengiltä.
Nuuska taas ei o mun juttu.. joteki. Siitä tulee vieläkin ahdistuneemmaks, kun en osaa dosettaa. Tai haluu just niitä överei, vaikkei tahtois.

Haluisin kuulla siitä sankarista joka oikeesti tupakoinnin on nikotiinilla lopettanu.
Kyl mä uskon siihen.
Mut en.. siihen.

Nyt mä taas höpötän.
Keep it unreal.

Petri6
OD

Post by Petri6 » Sat 12 Sep 2015, 12:39

tRip wrote: Haluisin kuulla siitä sankarista joka oikeesti tupakoinnin on nikotiinilla lopettanu.
Ei nyt ihan sama asia, mutta itse lopetin 8 vuoden tupakoinnin (keskimäärin 3-5 savuketta päivässä, pahimmillaan kaks askii) nuuskalla 6,5 vuotta sitten. Vieläkin menee nuuskaa, eli kokonaan en ole siis nikotiinista päässyt irti, mutta yhtään savuketta en ole tuon jälkeen polttanut (muutaman sikarin kyllä vuodessa).
Last edited by tRip on Sun 13 Sep 2015, 17:30, edited 1 time in total.
Reason: korjasin quoten

tRip
Me Gusta

Post by tRip » Sun 13 Sep 2015, 17:55

Petri6 wrote:
tRip wrote: Haluisin kuulla siitä sankarista joka oikeesti tupakoinnin on nikotiinilla lopettanu.
Ei nyt ihan sama asia, mutta itse lopetin 8 vuoden tupakoinnin (keskimäärin 3-5 savuketta päivässä, pahimmillaan kaks askii) nuuskalla 6,5 vuotta sitten. Vieläkin menee nuuskaa, eli kokonaan en ole siis nikotiinista päässyt irti, mutta yhtään savuketta en ole tuon jälkeen polttanut (muutaman sikarin kyllä vuodessa).
Njoo.. nyt en puhunutkaan tupakkatuotteista vaan täysin siitä vieraannutetusta myrkystä, nikotiinista.

Kyl mä tiedän joitakin sähköröökin käyttäjiä ketä on lopettanut tupakoinnin, mut..

Ite taas tupakoinnin korvannut pikku sikareilla. Muinoin mapacholla, joka taas on must kaikkein shamanistisin tupakka. Diippii kamaa, psykedeelistäkin.
Tavallaanhan siis ihan samaa kamaa, vaikka onkin aika eri dopei.
Ainakin tuntuu paljon terveemmältä noi tupakat kaikella tapaa.

Tupakka on tupakkaa, oli se sit nenänuuskaa, nuuskaa, sikaria, tai piipputupakkaa ym.ym. Tai sit sitä 'tehdastupakkaa', joka on must se myrkyin kaikista, mut sitä nyt voi sentään vielä tupakaksi kutsua, toisin kun nikotiinia.

Tupakkahan on shamaanin yks tärkeimpiä työkaluja. Voimistamaan intentiota, miten sen nyt suomentaakaan?
Mut en nyt oikein osaa kuvitella jonkun truu shamaanin ryystämässä posket lommollaan jotain lämä laittia. Tai sihauttelemassa nicorettea 'suuonteloon'.

*.*

Nikotiinin vaikutus on melko psykoosi. Siinä ei o mitään rauhaa..
Isoilla doseilla se aktivoi opioidi-tsydeemei, siks vissiin siihen joskus koukahdin. Just niihin narkoottisen isoihin doseihin.
Keep it unreal.

Petri6
OD

Post by Petri6 » Sun 13 Sep 2015, 19:07

tRip wrote:
Petri6 wrote:
Tupakka on tupakkaa, oli se sit nenänuuskaa, nuuskaa, sikaria, tai piipputupakkaa ym.ym. Tai sit sitä 'tehdastupakkaa', joka on must se myrkyin kaikista, mut sitä nyt voi sentään vielä tupakaksi kutsua, toisin kun nikotiinia.
Tavallaan joo, mutta nuuskassa jo valmistusvaiheessa se tupakka curetetaan höyryllä, kun taas savukkeisiin menevä tulella, joten nuuskaan (siis ruotsalaistyyppiseen) ei tule kuin erittäin pieniä pitoisuuksia TSNA:ta (tobacco specific nitrous amides), jotka sitä syöpää aiheuttavat. Eli terveydellisistä syistä vaihdoin siis nuuskaan.

tRip
Me Gusta

Post by tRip » Mon 14 Sep 2015, 00:22

Petri6, kandee joskus kokeilla tota mapacho tupakkaa, ellei nyt nuuskassa nimenomaa ne pärinät o se juttu.
Mystisesti vähemmän addiktoivaa ku mikään muu tupakka tai nuuska.
Se on just sellasta fermentoitua tai curetettua (emt, okse sama asia?) tupakkaa.
Toimii stimuloivasti vatsaan/mutustelemalla, ja sedatiivisesti polttamalla. Jännä se on myös nenään dropautettuna.
Keep it unreal.

mentalhell
Kameleontti

Post by mentalhell » Thu 01 Oct 2015, 07:13

VXA wrote:
mentalhell wrote:Mulla on aika outo juttu että aina kun otan virtaa, niin tupakka jää pois itsestään. Tänäänkin huomasin tässä illalla että olen polttanut viimeksi puolen päivän aikaan. En edes muistanut että tupakoin. Poltin yhden sitten, eikä juuri maistunut.

No tähän vois olla semmone uber simppeli selitys se, että kun röökinhimo johtuu yleensä ainakin osittain siitä että aivot huutaa dopamiinia jota nikotiini vapauttaa, aivot on tottunu siihen et sitä on paljon röökaamisen seurauksena-ni stimuthan ajaa saman asian, ne vapauttaa dopamiinia--->sun ei tarvii röökata.
Tuota samaa selitystä itsekin pohdin, että dopamiiniä vapautuu pirin ansiosta ja se vie röökin himon. Varmaan ollaanki oikeassa, tai ainakin lähes oikeassa. Jotain tuollaista siinä tapahtuu varmaan.

tattivanukas
Karvakuono

Post by tattivanukas » Thu 01 Oct 2015, 13:13

Nikotiinihan buustii amfen dopaminergistä vaikutusta. Lähteet löytää etsivä. Varsinkin vahva nuuska päräyttää ihan eri tavoin amfepäissään kuin selvinpäin. Ihmettelen jos normaalisti käyttää nikotiinia mutta amfepäissään ei...

tattivanukas
Karvakuono

Post by tattivanukas » Thu 01 Oct 2015, 17:22

tattivanukas wrote:Nikotiinihan buustii amfen dopaminergistä vaikutusta. Lähteet löytää etsivä. Varsinkin vahva nuuska päräyttää ihan eri tavoin amfepäissään kuin selvinpäin. Ihmettelen jos normaalisti käyttää nikotiinia mutta amfepäissään ei...
Tuosta: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18566803 ja http://d-scholarship.pitt.edu/7479/1/Ch ... tt2005.pdf

tRip
Me Gusta

Post by tRip » Fri 02 Oct 2015, 10:30

mentalhell wrote:
VXA wrote:

Tuota samaa selitystä itsekin pohdin, että dopamiiniä vapautuu pirin ansiosta ja se vie röökin himon. Varmaan ollaanki oikeassa, tai ainakin lähes oikeassa. Jotain tuollaista siinä tapahtuu varmaan.
Mun veikkaus on että ne, joilla amfe tekee levottomaks, tarvitsee tupakkaa, ja ne joita amfe rauhoittaa, tarvitsee vähemmän tai ei ollenkaan tupakkaa. Jos siis tykkää olla keskittynyt.

Tupakointi lisää noradrenaliinia- (kiihdyttää), jota amfe kait ei ainakaan suoranaisesti lisää, ennenkuin dopamiinitankit on tyhjillään.

Mua itseä on alkanut suunnattomasti ärsyttää mun tupakointi (d)amfe-päissäni, koska se tekee olon oikeestaan vaan levottomaks.
Ja sit tarvitsee lisää amfee, että taas rauhottuis.
Ja sit onkin jo rauhottavan paikka.

Kaikenlisäks ei must sovi ollenkaan yhteen tupakka&piri, tai edes kahvi, kun lähinnä dexamfen kanssa.

Mut ne saa sopimaan yhteen, liiankin hyvin.. ja siitä syntyy kyltymättömyys kumpaankin, rauhottavaa vastaan (itsellä siis ainakin).
Keep it unreal.

taudis
Lepakko

Post by taudis » Mon 18 Jan 2016, 21:26

Aina sit tähänkin onnistuu itsensä kerta toisensa jälkeen koukuttamaan.. aika kauheeta myrkkyä loppujen lopuks.
Come up with your own damn quotes.

Masis
Psykonautti

Post by Masis » Sun 06 Nov 2016, 03:53

Onnistuin tuossa kesällä lopettamaan tupakoinnin taas, sähköröökin avulla siis. Oon ymmärtänyt siis niin, että nuo savukkeet ovat paljon addiktoivampia kuin muut nikotiinituotteet ja omatkin kokemukset tätä tukisivat. Vaikka tuli sähköröökiä imaillessa vedettyä sisäänsä paljon enemmän nikotiinia päivässä kuin tavallisilla savukkeilla niin ei se tuntunut samalta, silti sitä röökiä jäi jotenkin kaipaamaan. Sähköröökin lopettaminen oli itse asiassa omalla kohdallani PALJON helpompaa kuin savukkeista siirtyminen sähköröökiin.. En tosin käyttänyt vahvoja nikotiininesteitä, vahvimmillaan oli 12mg/ml.

Eli suosittelen sähköröökiin sijoittamista jos lopettaminen mielessä. Ja kai tuo on terveellisempääkin [citation needed] ja varmaan rahaakin sais pitkässä juoksussa säästettyä jos ei lopettaminen käy päinsä.