opiaattien vieroitusoireherkkyys

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
bom
Lepakko

opiaattien vieroitusoireherkkyys

Post by bom » Sat 24 Feb 2018, 12:50

Miten musta tuntuu että riippumatta opiaattien käyttötiheydestä, mitä pidempijaksoista opiaattien käyttö on, sitä herkemmin vieroitusoireet tulevat käyttökerran jälkeen?
Onko tietoa tai kokemusta tästä?
"Life is like stepping into a boat that is about to sail out to sea and sink." —Shunryu Suzuki

hitmanni
Tuppisuu

Re: opiaattien vieroitusoireherkkyys

Post by hitmanni » Mon 26 Feb 2018, 12:28

bom wrote:
Sat 24 Feb 2018, 12:50
Miten musta tuntuu että riippumatta opiaattien käyttötiheydestä, mitä pidempijaksoista opiaattien käyttö on, sitä herkemmin vieroitusoireet tulevat käyttökerran jälkeen?
Onko tietoa tai kokemusta tästä?
Ainaki buprenorfiinin kohdalla itse huomannu saman. Ja pari kertaa onnistunut laitosoloissa vierottautuun ja sitten ku retkahti käyttämään, koukku tuli paljon nopeammin ja vieroitusoireet, tottakai. Taitaa liittyä opioidi-reseptoiden herkkyyteen tms.

nantes
Psykonautti

Post by nantes » Tue 06 Mar 2018, 18:07

Mä näen ite asian niin että ku on käyttötaustaa paljon. Ni sillon herkistyy kropan tuntemukset sille epämukavalle ololle tosi paljon enemmän mitä normaalisti. Toisaalta taas reflojen sietäminen on sinäänsä toisaalta helpompaa sillon jos ne on ennenkin käynyt läpi. Reflailustakin voi oppia asioita paljon kun sitä on kokenut aiemmin. Tietää mitkä konstit auttaa ja mitä ei kannata tehdä. Mun mielestä yks kaikista suurin asia liittyen refloissa olemisen kestämiseen.... on se, että syö paljon. Ja juo myös paljon. Jos yhtään verensokerit refloissa droppaa ni tulee ihan saatanan paljon huonompi olo yhtäkkiä. Vrt taas siihen et vatsa on täynnä ja nesteytys on kunnossa

Velho
OD

Post by Velho » Thu 26 Apr 2018, 18:05

Itellee kävi joskus näin että vierottauduin opioideista mm. Metadoni ja kärsin ne reflat 76 vrk olin ollut ilman ja sitten törmäsin heroiiniin(+kaikkea muuta) ja yllätyksekseni heräsin aamulla refloihin ja hirveeseen darraan . Siitä alkaa olla taas aikaa kun vieroittautunut kokonaan näistä ja kuten voi arvata kaduttaa iha vitusti se että kärsin ehkä hirveimmät viekkarini ja pisimmät ja kusin koko homman. Noh nyt olen ainankin tietoinen tästäkin :doh:
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag

OpportuNisti
Psykonautti

Post by OpportuNisti » Sun 09 Sep 2018, 03:25

Entisillä opioidiriippuvaisilla on kliinisesti tutkittu olevan erittäin alhainen kipukynnys/sieto kestää epämukavaa oloa ja/tai ahdistusta ja stressiä. Oppareissa kun on sellaisessa pumpulissa, niin siinä jää käsittelemätä negatiiviset tunteet ja ajatukset.

Sitten kun on kuivilla niin pienimmätkin epämukavuudet tuntuvat ylitsepääsemättömältä, ja opittu suojamekanismi kehossa huutaa opioideja ratkaisemaan ongelman.

Itse ainakin monta kertaa koukuttuneena ja vieroittautuneena, jos käytän lyhyenkin aikaa niin kärsin helvetilliset viekkarit. Eli toisin sanoin kipukynnys ja epämukavuuden sietokyky on aika lailla nolla.
Life is like a box of chocolates; most of the stuff in it sucks.

Sidney
Lepakko

Post by Sidney » Tue 11 Sep 2018, 12:24

OpportuNisti wrote:
Sun 09 Sep 2018, 03:25
Entisillä opioidiriippuvaisilla on kliinisesti tutkittu olevan erittäin alhainen kipukynnys/sieto kestää epämukavaa oloa ja/tai ahdistusta ja stressiä. Oppareissa kun on sellaisessa pumpulissa, niin siinä jää käsittelemätä negatiiviset tunteet ja ajatukset.

Sitten kun on kuivilla niin pienimmätkin epämukavuudet tuntuvat ylitsepääsemättömältä, ja opittu suojamekanismi kehossa huutaa opioideja ratkaisemaan ongelman.

Itse ainakin monta kertaa koukuttuneena ja vieroittautuneena, jos käytän lyhyenkin aikaa niin kärsin helvetilliset viekkarit. Eli toisin sanoin kipukynnys ja epämukavuuden sietokyky on aika lailla nolla.
Laitatko linkkiä näihin tutkimuksiin?

OpportuNisti
Psykonautti

Post by OpportuNisti » Sun 16 Sep 2018, 08:53

Life is like a box of chocolates; most of the stuff in it sucks.

nantes
Psykonautti

Post by nantes » Fri 21 Sep 2018, 18:40

Ite ainakin kun nyt puol vuotta reilut ollu subun/opiaattien pöivittäis käytöstä kuivilla. Ni edellee jos välil otan jotain ni kyl sitä äkkiä reflasen olon saa. Tosin ei pitkäks aikaa.. et sanotaan et jos otan 2 päivää teksiä putkeen ni siitä kyllä tuntuu sellanen hömelö olo nelisen päivää. Sen takia just konteissa tai subuissa kumpi vaan.... ni en koskaa ota yli kahta päivää sillon jos otan. Pysyy terveenä ja ei ota takapakkia.