Lyrica (pregabaliini)

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
Dexma
Moderator

Re: Lyrica (pregabaliini)

Post by Dexma » Sat 06 Dec 2014, 12:55

Petri6 wrote: Sitten kun tuohon vielä lisää sen itse subun niin sitten se vasta vastaakin jotain. ;)
Todellakin tähän komboon, kyl monesti jos notkua haluaa niin voi sekoitella vielä benjot jos tole sen kestää...

Mut siis. Ei mun mielestä lyricasta tuu sellaisia notkuja kuin oppareista. Notkut joo, mut sellaiset enemmän psykedeeliset, muuten tää on enemmän sitä "heilutaan taas mutta nyt ei kaaduta, meitä väsyttää vähän, muttei nyt nukuta."---TikTak
tRip wrote:
Muistakaa et jokainen haskattu elämä on vähän sääli, koska potentiaalia meissä on ihan widusti,!

kuumottelija
Lepakko

Post by kuumottelija » Sun 07 Dec 2014, 19:01

Dexma wrote:
Petri6 wrote: Sitten kun tuohon vielä lisää sen itse subun niin sitten se vasta vastaakin jotain. ;)
Todellakin tähän komboon, kyl monesti jos notkua haluaa niin voi sekoitella vielä benjot jos tole sen kestää...

Mut siis. Ei mun mielestä lyricasta tuu sellaisia notkuja kuin oppareista. Notkut joo, mut sellaiset enemmän psykedeeliset, muuten tää on enemmän sitä "heilutaan taas mutta nyt ei kaaduta, meitä väsyttää vähän, muttei nyt nukuta."---TikTak
Benjot messissä ihan muutenkin lääkityksenä + laskuapuna. Nyt kyl breikki tän kaa, ei nosta painoa mutta turvottaa. Opiaatteja en kyllä tähän uskaltaisi sekoittaa, mahtava fiilis muutenkin.

Lyricasta muuten tulee jossain vaiheessa puheripuli/piirrän kaksi tuntia keskittyen niin etten huomaa ympäristöä melkein lainkaan-olo.

plöks
Psykonautti

Post by plöks » Mon 08 Dec 2014, 05:42

Ite en kyllä oo lyricasta saanu koskaan mitään irti, muutako alkoholin kans. Ja sillonki se on vaa boostannu sitä känniä eikä mitään sen kummempaa. Pitäs joskus kyllä vielä kokeilla näitä sellaisenaan isohkolla annoksella.

sirulilja
Tuppisuu

Lyrica-riippuvuus

Post by sirulilja » Wed 10 Dec 2014, 19:55

Ihan ensimmäiseksi näin maallikkona ja huumeista vain pössyjä kokeilleena: pidättekö Lyricaa "huumeena", kun sitä tarpeeksi (liikaa) nielee?

Sain Lyrican reseptilääkkeenä (2x75) muutamia kuukausia sitten, ja kekkasin jotta p*rkele, näistähän saa vähän vauhtia tähän tyhjään elämään. Alussa oli kivaa. Olin reipas, sosiaalinen ja kaikkea muuta sitä, mitä en normaalisti ole. Enää se ei mene ihan niin. Sosiaalisten tilanteitten pelkoa ne kyllä yhä parantaa, mutta oikeastaan... mulla ei oo enää kivaa.

Nielen noita kapseleita nyt jopa gramman päivässä, ellen enemmän. Joskus olen aivan töötissä, kävelen kuin känniläinen ja ajatukset on niin ihanan tyhjät. Saatan istua vessanpöntölläkin ihan reilusti ylimääräistä tuijotellen vessapaperirullaa, koska se on silloin mielenkiintoinen.

Aamuisin sitten tuntuu, ettei voi olla ottamatta "tasoittavia". Viimeinen paketti on menossa, ja pelko alkaa iskeä. Mitäs sitten? Lyricahuuruista on tullut mulle alkoholistienkin normaali tila.

Aiheuttaako tuo lääke oikeasti riippuvuutta, vai onko tää vaan mun oma, ihmeellinen kokemus?

Vertaistukea, anyone?
Oh sweetie. Monsters are real, and they look like people.

Huiko
LD50

Re: Lyrica-riippuvuus

Post by Huiko » Wed 10 Dec 2014, 20:13

Joo. Oon luullu että se on kaikille selviö että lyricasta (=Pregabaiini) tulee humahtelua, mielialavaihtelua, hikoilua ja palelua, sekä voi aiheuttaa riippuvuuden kuten jokainen aine josta kokee hyötyvänsä.

Sä oot kiinni siinä niin kauan kuin koet ettet pärjää ilman tai kehität uuden riippuvuuden.

Aikoinaanhan tätä tosiaan mainostettiin (kuten yleensä aina tähän tarkoitukseen/siin kehitettyjä lääkkeitä) "Ei riippuvuutta aiheuttavana."

Täällä oli muuten jo valmiina tuo Lyrica-topikki. Ehkäpä siirrellään sen perään?
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.

sirulilja
Tuppisuu

Post by sirulilja » Wed 10 Dec 2014, 20:25

Kallio wrote:Täällä oli muuten jo valmiina tuo Lyrica-topikki. Ehkäpä siirrellään sen perään?
Hups! Oon uusi täällä. Annettakoon tää mulle anteeksi jooks? :>
Oh sweetie. Monsters are real, and they look like people.

Huiko
LD50

Post by Huiko » Wed 10 Dec 2014, 20:59

Joo, ei siihen kuole. Kannattanee lukea topikki?

Jatkossa aina haku (esim. Lyrica*) ennen kuin alkaa luomaan uutta topikkia ja mielluiten kannattaa selata vanhoja topikkeja muutenkin, jos vaikka sopisi jo oleviin topikkeihin kirjoittelut. KOSKEE KAIKKIA!

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Wed 10 Dec 2014, 21:16

sirulilja wrote:
Aiheuttaako tuo lääke oikeasti riippuvuutta, vai onko tää vaan mun oma, ihmeellinen kokemus?

Niin siis kuinka pitkään olet käyttänyt nyt yhteen menoon lyricaa? Jos on se parikuukautta niin kannattaa, kyl pikkuhiljaa pienentää annosta, ennenkuin se kossahtaa fyysiseksi riippuvuudeksi saakka. Se on aika hankala riippuvuus tosi kovine vieroitusoireineen ja tosiaan se voi kehittyä nopeasti. Toisilla tulee nopeammin toisilla hitaammin. Itellä aikanaan meni varmaan se parikuukautta sillai lähes geesi päivässä kunnes rupesin heräileen siihen, että tarvin sitä lyricaa kaikkeen.

Mut joo pienennä annosta äläkä yritä sillä kauheesti pitää hupia nyt. Voi tulla aika rankkaa meinaan muuten...
tRip wrote:
Muistakaa et jokainen haskattu elämä on vähän sääli, koska potentiaalia meissä on ihan widusti,!

Näätiäinen
Lepakko

Post by Näätiäinen » Thu 11 Dec 2014, 08:12

Taisi olla joku Rovaniemeläinen heppu kun sanoi: "Eihän se vittu oo ees kolomiolääke ja luokitellaan miksi? No katuhuumeeksi."
e: Ja tosiaan sitä lyrica-nalkkia kannattaa varoa.
"Taktisesti narkaten ja huoraten kohti maailmanloppua."
Kiibok zey ahrk hi fen koraav vahzen

sunyata
Psykonautti

Post by sunyata » Sun 25 Jan 2015, 10:30

300 mg Lyrica toimii laajempialaiseen ahistukseen ja sosiaalisten tilanteiden pelkoon todella hyvin. Näkö ja tasapaino menee isoimmilla annoksilla aivan sökeröks, niissä kun on itelläni muutenkin heittoa ja pahasti. Yhtenä varjopuolena tuppaa käymään käsittääkseni munuaisiin turhan paljon... Kipulääkkeinä nuo eivät itelleni sano mitään. Sekakäyttökarnevaalien yhteydessä oon käyttäny yleisbuusterina Lyricaa, alkkomahoolin kanssa siitä menee aivan mutkalle.
vain otettu lääke ottaa päähän

Masis
Psykonautti

Post by Masis » Mon 26 Jan 2015, 19:20

Minkä ihmeen takia lyricaa ei ole luokiteltu kolmiolääkkeeksi? Melko vastuutonta kaikin puolin, vaikka näin väärinkäyttäjän näkökulmasta ihan "hyvä" asia. Joten miten helposti lääkärit tätä määräävät? Katsoin dokumentin lyricasta ja osa lääkäreistä ympäri maailman eivät olleet edes tietoisia lyrican väärinkäyttöpotentiaalista tai sivuvaikutuksista. Ehkä osa tietää paremmin nyt herran vuonna 2015, mutta mitä omat kokemukset ovat osoittaneet?

Huiko
LD50

Post by Huiko » Mon 26 Jan 2015, 20:28

Masis wrote:Minkä ihmeen takia lyricaa ei ole luokiteltu kolmiolääkkeeksi? Melko vastuutonta kaikin puolin, vaikka näin väärinkäyttäjän näkökulmasta ihan "hyvä" asia. Joten miten helposti lääkärit tätä määräävät? Katsoin dokumentin lyricasta ja osa lääkäreistä ympäri maailman eivät olleet edes tietoisia lyrican väärinkäyttöpotentiaalista tai sivuvaikutuksista. Ehkä osa tietää paremmin nyt herran vuonna 2015, mutta mitä omat kokemukset ovat osoittaneet?
"Väärikäyttöpotentiaalista" olet huolestunut? Ehkä kannattaisi olla enemmän huolissaan lääkeyhtiöiden tavasta markkinoida uusia lääkkeitään addiktiovapaina? Tai että tutkimuksiksi riittää lääkefirmojen omat tutkimukset? Sillä punaisella kolmiolla ei ole muuta merkitystä kuin markkinointi arvo.

Lyricalla on itsessään päihdyttävä vaikutus joka vaikuttaa esim. Liikunta- ja puhekykyyn. Se myös vahvistaa lähes kaikkia muita päihteitä yhdessä niiden kanssa otettuna.

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Mon 26 Jan 2015, 20:37

Eihän lyrica ole edes pkv lääkkeeksi luokiteltu apteekeissa...

JA niin. Pfizerin tyypithän sanoo, ettei ole kuullutkaan siitä, että kukaan ois kuollut tähän :D
tRip wrote:

tRip
Me Gusta

Post by tRip » Tue 03 Mar 2015, 22:08

Masis wrote: Joten miten helposti lääkärit tätä määräävät?
On se ainakin valviran syynissä.. Joka ei voi olla vaikuttamatta osaan lääkäreitä, halukkuuteen sitä määrätä.
Keep it unreal.

Personaes
OD

Post by Personaes » Mon 09 Mar 2015, 11:06

Onko tässä lyrikassa joku sellainen, että jos sitä on käyttänyt paljon, niin vaikka pitää pitkän tauon, vaikkapa puolivuotta, niin siltikään ei enää toimi kunnolla vastaavilla annoksilla mitä aijemmin?
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe

Mortalaplasia
Tuppisuu

Post by Mortalaplasia » Thu 12 Mar 2015, 18:17

Personaes wrote:Onko tässä lyrikassa joku sellainen, että jos sitä on käyttänyt paljon, niin vaikka pitää pitkän tauon, vaikkapa puolivuotta, niin siltikään ei enää toimi kunnolla vastaavilla annoksilla mitä aijemmin?
Muistaakseni tässäkin ketjussa on jotain tollaista sanottu.

Itse olen käyttänyt Lyricaa nyt n. puoli vuotta annoksella 300 mg päivässä. No, muutaman kuukauden jälkeen ei tehonnut enää samalla tavalla ja nostelin annosta. Jossain vaiheessa sitten taas laskin johonkin 150 milligrammaan ja söin sitä tolla annoksella suunnilleen viikon. Sen jälkeen kun tuplasi annoksen, niin tuntui toimivan melkein yhtä hyvin kuin ekoilla kerroilla silloin 6 kk sitten.

Olen syönyt Lyricaa joskus vuosia aikaisemminkin ja aloitin silloin heti suurella annoksella. Jostain syystä silloin ei toiminut oikein mitenkään, tai en muista ainakaan että olisi. Nyt taas pidän näistä melkein enemmän kuin bentsoista. Jaksaa tehdä kaikkea ja kassatädeillekin uskaltaa höpistä jotain paskaa mitä ei esim. bentsojen kanssa tee. Kauhea puheripuli tulee. Lisäksi tekee aina mieli vitusti ostaa kaikkea turhaa Lyricapäissään. Lidlistä jonkun vitun liiketunnistimen ja tuolla se lojuu kaapissa, kun en sillä oikeasti mitään tee.

En nyt tiedä vastasiko tämä edes alkuperäiseen kysymykseen, mutta kerroinpahan nyt jotain.
Se piti vielä mainita, että ihmettelen että minulle edes määrättiin Lyricaa, kun olen ollut siinä uskossa ettei sitäkään helposti kirjoiteta. Varsinkaan alkoholiongelmaisille.

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Thu 12 Mar 2015, 18:25

Personaes wrote:Onko tässä lyrikassa joku sellainen, että jos sitä on käyttänyt paljon, niin vaikka pitää pitkän tauon, vaikkapa puolivuotta, niin siltikään ei enää toimi kunnolla vastaavilla annoksilla mitä aijemmin?
Aika yksilökohtaista, mutta mutta. Itehän vedin yhteen aikaan päivittäin 900 mg tätä ja vuosien päästä kyl toimii ihan joku 300 mg dose. Toisaalta. Ennen olisin pudonnut moisista annoksista, nykyään taas ihan helposti voisin vetäistä sellaisen annoksen, mutta nykyään kun ensi kerran sain epileptisen kohtauksen niin en kyllä tuosta 300mgeestä isompaa uskalla ottaa.

150 mg on jo ihan jees annos lääkkeelliseksi ja poistaa ahistusksen hyvin ja tekee pirteeksi. Reflat lähtee aika hyvin jo 300mg dosella.
tRip wrote:

Masis
Psykonautti

Post by Masis » Fri 13 Mar 2015, 22:44

Ajattelin tän olevan ihan höpö höpö -lääke, mutta positiivisesti yllätyin. Otin 300mg ja hyvinhän se toimi, välillä oli sellanen olo et tekis mieli nukahtaa, mutta olinkin valvonut koko yön. Jotenkin psykedeelinen myös.

varjo
Psykonautti

Post by varjo » Sun 12 Apr 2015, 02:26

Toisaalta pidän ja toisaalta en. Kehon ja mielen välinen kontrolli heikkenee mielestäni liikaa päänsisäisiin vaikutuksiin nähden ja minulla ilmenee myös ahdistuneisuutta yllättävän paljon jo normaaleilla annoksilla.
Turhaa pelleilyä ja sen välttelyä vuodesta toiseen.

kuumottelija
Lepakko

Post by kuumottelija » Thu 16 Apr 2015, 21:26

Vaikea kuvitella että tästä voi saada kouristuskohtauksia, itse joudun ottamaan 900 mg kerralla koska järjettömän nopeasti tähän nousee toleranssi ja vaikutus on minun kohdallani ainakin erittäin kouristuskohtauksen vastakohta ja yyberi unilääke :) Mutta jokainen kropallaan. Jos pidän tästä taukoa kuukauden, 300 mg dose toimii kuin texi ikään.

Personaes
OD

Post by Personaes » Wed 29 Apr 2015, 11:22

Vaikuttaako muuten olanzepiini jotenkin lyrican kanssa niin että ei tule lyricasta sitä huimaavaa/euforista oloa? Kun en ole syönyt lyricaa vuosiin ja otin hiljattain vajaa 700mg mutta ei tullut mitään vaikutuksia oikein. Mistä mahtaa johtua?
-Edgar Allan Poe

doof
Kameleontti

Post by doof » Thu 30 Apr 2015, 15:39

Kolmen päivä aikaa menny levy 300millin lyricoita, viimeks 1200 eile päiväl. Kannattaako varautua siihen et on tossut seis vai voiko huoletta juoda vappukännit?

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Thu 30 Apr 2015, 17:00

doof wrote: Kannattaako varautua siihen et on tossut seis vai voiko huoletta juoda vappukännit?
Kuhan et tipahda niin ihan jees oot :)
tRip wrote:

Personaes
OD

Post by Personaes » Wed 06 May 2015, 10:46

Osaako joku vastata tuohon mun kysymykseen tuosta lyrican ja olanzepiinin yhteisvaikutuksesta? Vähentääkö se lyrican päihdyttäviä vaikutuksia?
-Edgar Allan Poe

Petri6
OD

Post by Petri6 » Wed 06 May 2015, 20:23

Personaes wrote:Osaako joku vastata tuohon mun kysymykseen tuosta lyrican ja olanzepiinin yhteisvaikutuksesta? Vähentääkö se lyrican päihdyttäviä vaikutuksia?
Voi hyvinkin olla, tuo olantsapiini vaikuttaa erittäin moniin eri reseptoreihin (tosin ei juurikaan GABA-reseptoreihin) sekä lisäksi glykoproteiini-P:hen, joka vaikuttaa aivoveriesteeseen ja siihen, miten monet aineet sen läpäisevät.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun

mentalhell
Kameleontti

Post by mentalhell » Fri 08 May 2015, 22:44

Personaes wrote:Osaako joku vastata tuohon mun kysymykseen tuosta lyrican ja olanzepiinin yhteisvaikutuksesta? Vähentääkö se lyrican päihdyttäviä vaikutuksia?
Mul on olantsapiini isolla annoksella psykoosin estoon ja oon huomannu sen kohottavan hieman väsyttävää vaikutusta kaikkien hitaitten kohdalla, ei silti mitään erikoista. Hengissä ollaan ja testattu lukuisat kerrat jo. Piripäissään loppuu vaan se ovisilmän puhkikuluttamine ja vesuri jää kädestä pois ton shaissen ansiosta.

PsychedelicBear666
Karvakuono

Post by PsychedelicBear666 » Tue 12 May 2015, 22:59

Lyrican kanssa tullut otettua kaikki pahimmat kombot oikeastaan. Joskus saattoi mennä yli 1000mg Lyricaa, 2mg tai enemmän subua, kaljaa, piriä, pilveä, bentsoja jne. kerralla. Kaikkea vaan mitä käsiinsä sai ja mahdottomat määrät pregabaliinia. Onneksi nykyään on hieman "järkevämpi" ja tulee otettua vain joku 300-450mg ja siihen kaljaa päälle. Yleensä tosin menee vain puolet reseptin mukaisesta 300mg:stä päivässä. Aamulla kun ottaa tuon 150mg niin aika hyvin lähtee ahdistus ja jaksaa olla koulussa oma itsensä ja jutella kavereille. Vapaapäivinä ei edes tule sytötyä Lyricaa.

XanTemNoct

Post by XanTemNoct » Wed 08 Jul 2015, 05:35

Eilen kokeilin ekaa kertaa. Pilasi Tramal olot (150mg depot+300mg nopeaa tramalia) ja siihen päälle 3x75mg lyricaa. Ei pysynyt pystyssä eikä nähnyt kunnolla lukea mitä pillereissä luki kun rivatriliä etsi. Ja alkoi pyörryttämään illalla. Vieläkin vähä heikko olo mutta 2mg rivaa,1mg xanor ja jonkun verran opamoxia niin helpottaa.
En tiedä kokeilenko enää. Onko se parempaa sellaisenaan ilman tramadolia?

LeFairylette
OD

Post by LeFairylette » Wed 08 Jul 2015, 06:38

Mulla tuli myös ennen ihan känninen olo pienestäki määrästä lyricaa. Myöhemmin oon saanu siitä vaan vähän energiaa. Ei mitää sellasia kuoseja vaikka joskus urpona syöny 1350mg. Mut siihe ku juo siideriä päälle ni huh.
"Sä oot likanen narkkari! Yhteiskunnan pohjasakkaa!!

XanTemNoct

Post by XanTemNoct » Thu 09 Jul 2015, 22:25

Lyrica sellaisenaan ei ole mukava mielestäni. Combottaessa panacodien ja tramaleiden kanssa tuo valveunet, joita en ole nähnyt puoleen vuoteen :love: . Toleranssit koodeihin ja ramboihin on siis katossa ja sekakäyttäny oon niitä nyt puol vuotta kuukausittain tuloksena pöhnä.
Eilen ja nyt otin lyricaa 225mg tämän combon lisäksi niin ei tule pöhnää hereillä ollessa mutta silmät kiinni näkyy jatkuvaan valveunia.

Euforiaa ei juurikaan ole mutta todella kiva makoilla ja kuunnella musaa. Silmät auki ollessa näkö heikkenee ja jalat vähä heittää :D .

EDIT: kyllä taas huimaa päässä kun heräsi.