Korvaushoito

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
SadPanda
LD50

Re: Korvaushoito

Post by SadPanda » Thu 03 Aug 2017, 04:10

BrintelliX jota itekki olen nyt 5vrk jo syönyt ilman reseptiä mutta eilen lääkäri kirjoitti reseptin siihen ja alan saan sitä täällä. EI ole tietääkseni venlaflaksiiinin tapainen lääke. koska tällä on iha omat juttunsa. kannattaa kattoa youtubesta Brintellix tai vortioxetine videoita niin saat vähä infoa... Tän lääkkeen toimivuutta ei edes kai täysin tunneta eli ei voi sanoa että olis ssri..

Mulla toiminut patsi tein helvetillisen mokan kun eiilen omin päin kokeilin 20mg annosta. se oli virhe ,, sitte siihen vielä kaikkki muut lääkkeet. bentsot yms lyricat ja alkoholi... tajuhan se lähti pois moneksi tunniksi. ja ne tiesi jo siitä että nyt on parempi ottaa poika talteeen ja olen nyt psykiatrian osastolla en tiedä miksi ne tätä kutsuu... ei tämä siis katkaisuhoito ole :D vaan siis ku kuoli se kaveri jne... kyllä mulla on ollu hän mielessä ja miettinyt asiaaa että miten se meni :/ rauhaa hänen sielulleen r.i.p

jjooo-o ehkä mä yritän viel tempasta unet ku kahvin keittimen saa vasta tuolta joskus 6:00 ja täälä on kuulemma joku tyyppi joka juo kaikki maidot... vittu :MRRRR: saatana jos on juonu mun maidot :( perkele.... noh eikhän tämä tästä
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma

renttuni
Apteekki

Post by renttuni » Sat 12 Aug 2017, 12:29

Hei!

Joku ehkä muistaa mut, kun hommasin itelle fentanyyliin riippuvuuden. Sen jälkeen avovieroitus xonella jonka jälkeen aika kauan kuivilla opiaateista, sitte 2015 loppuvuodesta retkahdin taas subuun.

Nyt oon ollut 11.1.2017 alkaen korvaushoidossa metadonilla. Annos on aika minimi eli 60mg. Tosi hyvin on mennyt! En on ole käyttänyt mitään, en piikittäny tms. Lujilla tässä on oltu. Tuli avioero ja mun lapsi joka on nyt 6v, on ollut vuoden mun porukoilla. Mutta tähtäimessä saada hänet vuodenvaihteessa mun luo takasi. Tavattu ollaan about joka toinen vklp kun oon ollut siellä viikonlopun. Matkaa siis pari sataa kilsaa. Mulla on nyt kotilääkkeet la ja su, niin helpottaa.

Tosi tyytyväinen olen metskuun. Painonnousu on ollut kovaa kun hidastaa aineenvaihdunnan. Mut oon mä herkutellutkin enemmän..

Että tämmöstä..

Kasiko
Lepakko

Post by Kasiko » Sat 12 Aug 2017, 13:53

^Hei mukava kuulla renttuni, että on hoito auttanu sulla. Oon lukenu paljon sun postauksia täällä vaultissa.
Oot käyny kyllä kovan taistelun opiaattien kans.
Toivon myös jatkoon hyvää sulle. :up:
(Paino tosiaan nousee, kun tulee niin kovat mässyt :D)

Mullakin on metadon toiminu hyvin korvaushoidossa ainakin tähän asti, ja mulla auttanu paremmin mitä suboxone hoito sillon aikanaan. Auttaa myös vähentämään muidenkin päihteiden himoa.

Edit: Millaset kotilääkkeet teillä on metadonit.
Onko niitä valmis pakkauksia vai jatkettua/laimennettua raaka metadonia 5mg/1ml? Laimennetaanko vedellä vai mehulla? Ite oon ottanu osastolla ensin raakana sen metadonin ja sitte huuhdellu vedellä suun, kun aika rankan makusta. Mehulla laimennettu vissiin kaikista pahinta maun kannalta. :/

SadPanda
LD50

Post by SadPanda » Wed 16 Aug 2017, 08:56

Me päihdetyöntekijän kans ollaan rupateltu ja alettu suunittelemaan että sitten kun ja JOS siltä tuntuu niin mun: Haittoja vähentävä hoito vaihdettaisiin takaisin Kuntouttavaan korvaushoitoon. Mutta siinäkin on kuulemma semmone juttu että siinä haittoja vähentävässä pitää olla vähintään 6kk että voidaan alkaa suunittelemaan vaihtoa. Ja toisaalta ihan hyvä kun ei mulla ole kiire..Ja sit olis taas se tunne ja pelko että lentääkö ulos jos siis ei ole ihan täysin varma että on valmis olemaan pelkästään omilla lääkkeillä..

Muuten ihan kivasti mennyt tämä haittojavähentävä aika. Kiva kun te muutkin ootte saanut hoidon alulle ja sillee. Ei aikaakaan niin teillä on jo kotilääke päiviä. Toivon hartaasti että seillä missä te asutte niin olisi sillee että kotipäivät alkaa saamaan 4kk raittiuden jälkeen. täällä pitää olla 6kk raittiutta että saa ekan päivän-> sit 3kk puhtaat seulat ja uusi päivä. jne jne jne. <-- tohon malliin siis täällä kuntouttavassa kh.ssa. Haittoja vähentävässähän ei ole mahdollista lomapäiviin tai edes sitte kotilääkepäiviin. noh ymmärrän täysin.. Mut pitäis siinä kuitenkin olla jonkunlainen mahdolisuus esim että haluaisi antaa seuloja enenn joulua vaikka 2kk ennen joulua että sais jouluksi kotilääkkeet kotiin että vois olla joulun äidin ja isosiskon kanssa. Muta noh. sinne nyt on vielä aikaa.. saa nhää..

Mut tosiaan haluan olla 100% varma että en pelleile tms.. :up: :foil:

Kasiko
Lepakko

Post by Kasiko » Wed 16 Aug 2017, 10:20

Täällä 3kk puhtaat seulat niin ensimmäinen kotilääke päivä. Sitten kuukauden välein yksi kotikääke päivä lisää.
Mutta sitten jos yksikin retkahdus niin lähtee kaikki pois, vaikka olisi jo koko viikon kotilääkkeet.
Sitten saa 3-6kk päästä ensimmäisen kotilääkkeen takasin. Ja sitten normaali tahtiin lisäpäiviä.
Tietty on joitakin eroja potilaiden välillä.
Niin tämä on tosiaan tässä kuntouttavassa kh:ssa.
Omasta mielestä aika rankkaa, kun lähtee yhestäkin retkahduksesta kaikki pois. Vaikuttaa aika paljon hoito motivaatioon tuo sääntö, mutta voi tietty joillakin nostaakin motivaatiota , ja toisilla taas laskea.

Whirl
Psykonautti

Post by Whirl » Sun 20 Aug 2017, 15:23

Pari viikkoa pitäs viel kituuttaa niin alkaa hoito piakkoin sitten. Stressaa hitosti miten haen noi lääkkeet ku työt blockkailee aamukäynnit pahasti ja oha se surkee nitkutella iltapäivää asti ennenku saa lääkkeen. Täällä jengi kirjotellu että +3kk kestää ennenku saa yhden kotilääkkeen edes. Katsotaanko työssäkäyntiä/opiskelua eduksi tuossa? eli siis voidaanko tuota aikaa laskea? esim 1-2kk. pitäs saada se eka kotilääke mahd nopee niin homma helpottuis helkkaristi.

NatiHero
Apteekki

Post by NatiHero » Mon 21 Aug 2017, 09:34

Ylempään->, riippuu paikkakunnasta ja mite hoitohenkulökunta suostuu. Kysele niiltä,ne sen parhaiten osaa sanoo.

Itelle tehtii 5mg nosto metikseen, eli annos ollu viime viikosta 60mg. Paljon parempi olo, yllättynyt että psyykkisesti tulee tisi hyvä fiilis lääkkestä:)

Puhelimella rassaa naputtaa, editoin kohta koneella liSää mietteitä.

Whirl
Psykonautti

Post by Whirl » Mon 21 Aug 2017, 16:16

NatiHero wrote:
Mon 21 Aug 2017, 09:34
Ylempään->, riippuu paikkakunnasta ja mite hoitohenkulökunta suostuu. Kysele niiltä,ne sen parhaiten osaa sanoo.

Itelle tehtii 5mg nosto metikseen, eli annos ollu viime viikosta 60mg. Paljon parempi olo, yllättynyt että psyykkisesti tulee tisi hyvä fiilis lääkkestä:)

Puhelimella rassaa naputtaa, editoin kohta koneella liSää mietteitä.
Okei eli toi on siis paikkakunta kohtanen vahvasti? siis tuossa lähinnä meinasin onko tuossa joku lakipykälä ettei ennen 3kk saa kotilääkkeitä antaa jne. eiköhä täs pari viiko päästä aukee noi hommat enempi, mutta oha näitä kiva tietää etukäteen miten käytännössä asiat sit menee. Meneekö kellää täällä gabapentiinejä respalla kun on kh? mietin täs pitääkö valmistautua niiden lopettamiseen pikkuhiljaa.

Nyt oliki lääkäri vaihtanu kantaansa ja buprella lähtäis alkuu meneen. tulee tosiaa 40km ajelua joka päivä näin alkuu ja sit vähenee onneksi ku annos saatu kohille. luojankiitos nykyää ei enää tarvi katkoille lähtä hilluu pariksi viikkoa ennenku hoito voi alkaa vaan täs töiden ohessa voi sen tehdä. jotakin positiivista lakimuutosta tullu suomessakin :up:

renttuni
Apteekki

Post by renttuni » Sat 26 Aug 2017, 12:50

Whirl: Hyvä kuulla että sullaki hoito alkaa! Pistin muuten yksäriä. Olin kauan pois foorumilta, nii "vähä" myöhässä.. Täällä muuten on vielä varmaan tuo kahden viikon pakkokatko ennen kuin pääsee edes hoidon arviointiin :/ Ihan tyhmää.
Mulla lopetettiin gabat kun korvaushoito alkoi. Tosin siihen myötävaikutti sekin, että laajassa seulassa (joka otettiin melkeen aina) mulla ei näkynyt gabapentiini kovin usein, vaikka olin lääkkeet hakenut apteekista. Lääkäri sitten veti johtopäätöksen että myyn Gabrionit tai vaihdan ne bupreen. Eli mulla ei olisi todellista tarvetta niille. Saattoi siinä olla jotain perääkin.. ;)

Kotilääkkeet. Täällä Oulussa kotilääke metadonilla on valmispakkaus. Nordic Drugsin pullo.
Täällä ekan kotilääkkeen saa kun on käynyt 3kk korvaushoitopolilta hakemassa lääkkeen. Täällä hoidon aloitus tapahtuu osastolla ja sitä aikaa ei lasketa. Mä olin viisi viikkoa hoidon aloituksessa osastolla, mutta siis se kolmen kuukauden laskeminen aloitettiin siitä kun eka kerran hain lääkkeen kotiutumisen jälkeen.
Kolme kuukautta ilman rikkeitä niin saa ekan, kuukauden päästä toisen jne.

Mulla on vasta kaksi kotilääkettä sen takia kun olin asunnottomana maaliskuusta heinäkuun alkuun. Häätö tuli kun olin viime vuoden lopulla laiminlyönyt vuokrat kun rahat meni subuun.. Asuin sitten tuon ajan asuntolassa päihteettömien osastolla omassa huoneessa. Nyt sitten 1.7. asti ollut oma koti ja tätä asiaa en pilaa enää!
Töissäkäynti tai mikään ei täällä mun tietääkseni vaikuta valitettavasti kotilääkkeisiin. Samat säännöt kaikille.

Minkälaiset lääkeajat teillä on? Mua tympäsee kun ma-to on vasta kahden maissa. Vaikka oon kuntouttavassa. Perjantaina on jo 10 aikaan ja viikonloppuisin onkin kotilääkkeet. Täällä saa maksimissaan 10 minuuttia myöhästyä tai jää ilman.

Lääkkeiden puolituksia ei onneks enää harrasteta. Vaikka näkyisi seulassa jotain, saa silti koko annoksen. Sitä en tiedä jos jatkuvasti näkyisi.

Itellä tosiaan muuten mennyt hyvin mutta yksi rike tuli aika hoidon alussa. Mähän en ole bentsoja juuri käyttänyt, niistä ei ole ollut mulle mitään iloa. Silti tyhmyyttäni otin kaksi Xanoria kun siellä asuntolassa eräs tyyppi vaan yhtäkkiä löi kouraan. Kuulemma maksuksi kun lainasin puhelintani. Tulihan ne sitten otettua vaikka arvasin että näkyy seulassa, niinku näkyikin..

Whirl
Psykonautti

Post by Whirl » Mon 28 Aug 2017, 17:57

renttuni wrote:
Sat 26 Aug 2017, 12:50
Whirl: Hyvä kuulla että sullaki hoito alkaa! Pistin muuten yksäriä. Olin kauan pois foorumilta, nii "vähä" myöhässä.. Täällä muuten on vielä varmaan tuo kahden viikon pakkokatko ennen kuin pääsee edes hoidon arviointiin :/ Ihan tyhmää.
Mulla lopetettiin gabat kun korvaushoito alkoi. Tosin siihen myötävaikutti sekin, että laajassa seulassa (joka otettiin melkeen aina) mulla ei näkynyt gabapentiini kovin usein, vaikka olin lääkkeet hakenut apteekista. Lääkäri sitten veti johtopäätöksen että myyn Gabrionit tai vaihdan ne bupreen. Eli mulla ei olisi todellista tarvetta niille. Saattoi siinä olla jotain perääkin.. ;)

Kotilääkkeet. Täällä Oulussa kotilääke metadonilla on valmispakkaus. Nordic Drugsin pullo.
Täällä ekan kotilääkkeen saa kun on käynyt 3kk korvaushoitopolilta hakemassa lääkkeen. Täällä hoidon aloitus tapahtuu osastolla ja sitä aikaa ei lasketa. Mä olin viisi viikkoa hoidon aloituksessa osastolla, mutta siis se kolmen kuukauden laskeminen aloitettiin siitä kun eka kerran hain lääkkeen kotiutumisen jälkeen.
Kolme kuukautta ilman rikkeitä niin saa ekan, kuukauden päästä toisen jne.

Mulla on vasta kaksi kotilääkettä sen takia kun olin asunnottomana maaliskuusta heinäkuun alkuun. Häätö tuli kun olin viime vuoden lopulla laiminlyönyt vuokrat kun rahat meni subuun.. Asuin sitten tuon ajan asuntolassa päihteettömien osastolla omassa huoneessa. Nyt sitten 1.7. asti ollut oma koti ja tätä asiaa en pilaa enää!
Töissäkäynti tai mikään ei täällä mun tietääkseni vaikuta valitettavasti kotilääkkeisiin. Samat säännöt kaikille.

Minkälaiset lääkeajat teillä on? Mua tympäsee kun ma-to on vasta kahden maissa. Vaikka oon kuntouttavassa. Perjantaina on jo 10 aikaan ja viikonloppuisin onkin kotilääkkeet. Täällä saa maksimissaan 10 minuuttia myöhästyä tai jää ilman.

Lääkkeiden puolituksia ei onneks enää harrasteta. Vaikka näkyisi seulassa jotain, saa silti koko annoksen. Sitä en tiedä jos jatkuvasti näkyisi.

Itellä tosiaan muuten mennyt hyvin mutta yksi rike tuli aika hoidon alussa. Mähän en ole bentsoja juuri käyttänyt, niistä ei ole ollut mulle mitään iloa. Silti tyhmyyttäni otin kaksi Xanoria kun siellä asuntolassa eräs tyyppi vaan yhtäkkiä löi kouraan. Kuulemma maksuksi kun lainasin puhelintani. Tulihan ne sitten otettua vaikka arvasin että näkyy seulassa, niinku näkyikin..
Joo saa ny nähä ku lääkäri ei itekkää ilmiselvästi tiedä laittaako metikselle vai buprelle :D mulle sinänsä iha sama kummalle kuha tää ny joskus sais alkuun. vissii ny ens kuun loppuu mennessä ois tarkotus alotella. Joo tuota mie täs kuumottelen jos 3kk pitää ravata helkkari kaukana hakee noita yms. sitku työt alkaa nii aikasten niin aamukäynneil en oikee varmaa sit voi käydä eli venyy iltapäiville. mietin vaan kuin kauheeta toi on ainaki alkuu käydä töis ja saa vasta annoksen iltapäivästä. Töistä ei oikee voi kesken päivän poistua ainakaan 3kk. ehkä viikko pari menis jollaki tekosyyllä, mutta ei noin pitkä aika sitte millää. Oikeaa syytä ei ilmiselvästi kannata kertoa ainaki moni siitä täällä sanonu.

Onneks ainakan tonne katkoille ei tarvi lähtä hyppeleen pariksi viikkoa se oli ainaki kiva uudistus homma tuossa. vaan tään alun saa tehä sillee että käyn vähä kauempana hakee lääkkeet sen aikaa kunnes annos kohdallaa. Itseasias täl viikol ois lääkäri niin näkee sit tarkallee.

Petri6
OD

Post by Petri6 » Mon 28 Aug 2017, 19:39

Whirl wrote:
Mon 28 Aug 2017, 17:57
Joo saa ny nähä ku lääkäri ei itekkää ilmiselvästi tiedä laittaako metikselle vai buprelle :D mulle sinänsä iha sama kummalle kuha tää ny joskus sais alkuun. vissii ny ens kuun loppuu mennessä ois tarkotus alotella. Joo tuota mie täs kuumottelen jos 3kk pitää ravata helkkari kaukana hakee noita yms. sitku työt alkaa nii aikasten niin aamukäynneil en oikee varmaa sit voi käydä eli venyy iltapäiville. mietin vaan kuin kauheeta toi on ainaki alkuu käydä töis ja saa vasta annoksen iltapäivästä. Töistä ei oikee voi kesken päivän poistua ainakaan 3kk. ehkä viikko pari menis jollaki tekosyyllä, mutta ei noin pitkä aika sitte millää. Oikeaa syytä ei ilmiselvästi kannata kertoa ainaki moni siitä täällä sanonu.

Onneks ainakan tonne katkoille ei tarvi lähtä hyppeleen pariksi viikkoa se oli ainaki kiva uudistus homma tuossa. vaan tään alun saa tehä sillee että käyn vähä kauempana hakee lääkkeet sen aikaa kunnes annos kohdallaa. Itseasias täl viikol ois lääkäri niin näkee sit tarkallee.
Jos tiedät jo tässä vaiheessa, että lääkkeiden otto tulee ainakin aluksi tapahtumaan iltapäivisin, niin kannattaa varmaan pyytää, että hoito myös mahdollisuuksien mukaan aloitettaisiin niin, että haet lääkkeet iltapäivisin. Tällöin olisi varmaan ainakin pikkuisen helpompaa, kun alusta asti tottusi siihen, että sulla lääkkeenottoaika on vasta iltapäivisin/töitten jälkeen. Mikäli tämä onnistuu, niin kannattaa varmaan jo etukäteen "siviilissä" hinata se ottoaika iltapäivään. Itse tosiaan olen tottunut siihen, että otan lääkkeet vasta töitten jälkeen, joten ei mikään ongelma edes silloin kun työpäivä venyy muutamalla tunnilla (kun pitoisuus ja annokset kohdallaan). Tietysti, jos nyt käytät buprea ja se vaihdetaan metikseen, niin varmasti aluksi on ongelmaa sen kanssa, että lääke ei kanna ihan tarpeeksi pitkälle ennen kuin annos on kohdallaan. Tätäkin toki voit ennakoida jo nyt tiputtamalla nykyistä annostasi (tästä ei luonnollisesti kannata mainita hoitoa aloitettaessa).
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun

Kasiko
Lepakko

Post by Kasiko » Tue 29 Aug 2017, 08:12

^^Hyvä kun ootte päässee hoitoon. :up:

Itellä alkanu tuntua , että voi taas olla annoksen nosto edessä metadonilla. Yli kuukauden kanto aamusta aamuun tämä annos (80mg) , nyt sitte muutamat päivät tuntunu ettei enää kanna. Aamulla ollu ihan selvät reflat.
Laittaa kyllä miettiin , että kuinkahan korkeelle tuon joutuu nostamaan. :/

Laittakaa viestiä , jos ootte metadonilla , että kuinka pitkään teillä meni ettei tarvinnut enää nostaa annosta?

SadPanda
LD50

Post by SadPanda » Tue 29 Aug 2017, 09:01

Kasiko wrote:
Tue 29 Aug 2017, 08:12
^^Hyvä kun ootte päässee hoitoon. :up:

Itellä alkanu tuntua , että voi taas olla annoksen nosto edessä metadonilla. Yli kuukauden kanto aamusta aamuun tämä annos (80mg) , nyt sitte muutamat päivät tuntunu ettei enää kanna. Aamulla ollu ihan selvät reflat.
Laittaa kyllä miettiin , että kuinkahan korkeelle tuon joutuu nostamaan. :/

Laittakaa viestiä , jos ootte metadonilla , että kuinka pitkään teillä meni ettei tarvinnut enää nostaa annosta?
Musta jotenki tuntuu että metsku ei kanna niinku kenelläkään oli annos mikä tahansa..-. tai aika paljon ltuleee luettua että aamuisin on kipeä. kyllä vähä on reflanen olo itsellä (annos 90mg) mutta kerran ku koki TODELLISET REFLAT. olin perjantai aamusta 4:55 maanantai päivään 12:15 asti ilman metadonia. ni sillee jotenki ei nyt jaksa edes pyytää nostamaan annosta kun en usko että se sen paremmin kantaa. jotenki ajattelin et pidän tän 90mg... ku tosiaan oikeasti ne reflat tulee 3vrk päästä SILLEE ETTÄ SILLIN ON ÄITIÄ IKÄVÄ :D hyi ajatuski tekee pahaa... Mä jotenki kuitenki mietni et oli hyvä että koki ja tunsi sen niin tietää miten pahasta asiasta on kyse että muistaa noudattaa "sääntöjä'" en halua kuitenkaan tilanteeseen että lentäisin ulos..-. Osaa arvostaa tätä Haittojavähentävää hoitoa että on tässä. "turvallisempi" fiilis. Ja pitää tässä pohtia jos vaihtais kuntouttavaan takaisin.. Mut todellakin sitä pitää POHTIA :D TSEMPPIÄ RENTTUNI YMS MUUT JOILLA ON HOITO ALKANUT <3 aivan mahtavaa että ootte päässyt hoitoon =)

renttuni
Apteekki

Post by renttuni » Tue 29 Aug 2017, 13:59

Kiitos tsempeistä! :love:

Mulla metadonin annos on 60mg ja hyvin kantaa. Joskus jos menee vaikka 28h väliä lääkkeen otossa niin alkaa tuleen refloja.

Mutta mä en kestä tätä lihomista! Oon lihonut 18kg hoidon aloituksen jälkeen. Mä oon pitänyt ruokapäiväkirjaa, näyttäny sitä lääkärillekin ja senkään mielestä ei pysty vähentämään syömisestä. Syön todella vähän ja liikun kunnolla melkeen joka päivä! En tiedä mitä tehdä.. Ehkä kuulemma nesteenpoistolääkkeitä koska nestettä se on.. Tiedän että kaikki läskit selittelee mutta tämä on totta. Viimeinen vaihtoehto siirtyä sitten bupreen.
Tiedän monia joilla metsku aiheuttaa samaa. Toisilla taas ei. Hitto ja mä olin kerrankin tyytyväinen kroppaani! Siis ennen kuin hoito alkoi.

Muuten metadoni ei ole aiheuttanut pysyviä haittavaikutuksia. Todella tyytyväinen olen muuten!

Muok.
SadPanda hyyi varmaan ollut kauheet viekkarit! Varmaan samantyyliset kuin fentanyylissä. Olin sitä käyttänyt puolisen vuotta päivittäin ja yhtäkkiä loppui. Hitto mikä tuska se oli!

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Wed 30 Aug 2017, 12:48

SadPanda wrote:
Tue 29 Aug 2017, 09:01

Musta jotenki tuntuu että metsku ei kanna niinku kenelläkään oli annos mikä tahansa..-. tai aika paljon ltuleee luettua että aamuisin on kipeä. kyllä vähä on reflanen olo itsellä (annos 90mg)
Musta on tosi hassua, että kaikista pitkävaikutteisin oppari ei kantais 24 tuntia. Siis ainahan kaikki kh potilaat subun ja metadonin kantamisesta valittaa, mutta monesti ne vetää kaikkee muutakin kokoajan ja yrittää buustailla jollain joka tuntuu hassulta ajatukselta, kun eihän sen metadonin tarkoitus ole kuin pitää ihminen terveenä ja toimintakykyisenä.

Jos itse ajattelen mun subu vuosia niin kylhän se yksi annos kantoi silloin, kun ei ollut tottunut vetään kahta dosee päivässä tai jos otti vähän enemmän vain aamusin. Oisko täs sellaista kuosinhakuista elämäntyyliä jengillä joka ei ole lähtenyt pois joka ilmenee sillä tunteella, että "joku ei kanna".

Eihän normaali olotilassa muutenkaan ole kokoajan mitenkään hyvä olo. Se perusolotila on enemmänkin neutraali tai jotain.

Miten paljon renttuni liikut ja onko sulla suolaa paljon ruuassa jos tuo neste kertyy? Tosta metadon hikoilusta ja nesteenkertymisestä puhutaan paljon. Ihan ammattinikin puolesta kiinnostaa, kun paljon multa pyydetään apua nesteenpoistoon ym...
tRip wrote:
Muistakaa et jokainen haskattu elämä on vähän sääli, koska potentiaalia meissä on ihan widusti,!

renttuni
Apteekki

Post by renttuni » Wed 30 Aug 2017, 15:25

Anteeksi tästä tuli pitkä postaus mun syömisistä vaikka piti ihan lyhyesti, sorry!

Dexma, noista lääkkeiden kantamisista vähä samaa mieltä.. Itellä tosiaan vaan 60mg ja hyvin kantaa! Luulen että monilla vähän korvien välissä tuo juttu. Ei tietenkään kaikilla ja yksilölliset erot on suuria. Ja oon huomannu monilla että iso annos lisää ongelmia ja vieroitusoireita.

Mä en syö juuri oikeaa ruokaa ollenkaan. En eineksiä enkä sipsejä tms. Leipää ja puuroa enimmäkseen. Oon ns. vähäsuolainen, että mun mielestä joku ruoka voi maistua liian suolaiselta kun joku toinen taas lisää samaan ruokaan kauheasti suolaa. Toki mäki joskus herkuttelen. Eli about kerran viikossa jätskiä. Hedelmiä päivittäin. Ennen olen laihtunut todella nopeasti kun olen syönyt tarpeeksi vähän. Tiedostan että en syö tarpeeksi monipuolisesti. Muuten, liha on jäänyt huomaamatta pois. Ei vaan ole tullut ostettua.

Poljen pyörällä noin 11km päivittäin. Se tulee jo lääkkeellä käynnistä. Sen päälle kaupassa tai kaupungilla käynnit yleensä pyörällä. Kävelylenkkejä teen päivittäin niin että kunnolla tulee hiki. Puolesta tunnista tuntiin. Nii joo ja pyöräillessä kans ihan hiki tulee tuolla pidemmällä reissulla ainakin. Olen yrittänyt pikkuhiljaa kohottaa kuntoa kun ennen hoitoon menoa olin rapakunnossa vaikka ihan normaalipainoinen..
Sovitin talvitakkia jonka käytön keväällä lopetin maalis-huhtikuussa jolloin se oli vielä sopiva. Kyllä se nytkin kiinni meni mutta ihan liian pieni! Mitä mää teen 😪

Sidney
Lepakko

Post by Sidney » Wed 30 Aug 2017, 15:34

Koita ihmeessä laittaa ruokapuoli ensin kuntoon. Jos tosiaan syöt vain leipää ja puuroa, koostuu saamasi ravinto lähinnä hiilihydraatista.
Päivän kalorit hieman miinukselle, proteiinia ja hyvälaatuisia rasvoja reilusti lisää ruokavalioon. Jos liha ei uppoa, niin molempia saa helposti muualtakin eläin -ja kasvikunnan tuotteista.
Jos näillä ei lähde painonnousu taittumaan, sitten kääntäisin vasta katsetta muualle.

Suosittelen varauksetta myös punttitreeniä kaikille painonnousun kanssa kamppaileville. Tälläöin ainakin osa kertyneistä kiloista on (toivottavasti) lihasta.

Whirl
Psykonautti

Post by Whirl » Wed 30 Aug 2017, 18:15

Petri6 wrote:
Mon 28 Aug 2017, 19:39
Whirl wrote:
Mon 28 Aug 2017, 17:57

Jos tiedät jo tässä vaiheessa, että lääkkeiden otto tulee ainakin aluksi tapahtumaan iltapäivisin, niin kannattaa varmaan pyytää, että hoito myös mahdollisuuksien mukaan aloitettaisiin niin, että haet lääkkeet iltapäivisin. Tällöin olisi varmaan ainakin pikkuisen helpompaa, kun alusta asti tottusi siihen, että sulla lääkkeenottoaika on vasta iltapäivisin/töitten jälkeen. Mikäli tämä onnistuu, niin kannattaa varmaan jo etukäteen "siviilissä" hinata se ottoaika iltapäivään. Itse tosiaan olen tottunut siihen, että otan lääkkeet vasta töitten jälkeen, joten ei mikään ongelma edes silloin kun työpäivä venyy muutamalla tunnilla (kun pitoisuus ja annokset kohdallaan). Tietysti, jos nyt käytät buprea ja se vaihdetaan metikseen, niin varmasti aluksi on ongelmaa sen kanssa, että lääke ei kanna ihan tarpeeksi pitkälle ennen kuin annos on kohdallaan. Tätäkin toki voit ennakoida jo nyt tiputtamalla nykyistä annostasi (tästä ei luonnollisesti kannata mainita hoitoa aloitettaessa).
Joo tänää varmistu että suboxone filmeillä lähtää liikenteeseen. Mulla sinänsä ei oo väliä kumpi on se lääke eiköhä ne kummatki aja asiansa. Pillereitä ei kai enää missää oo vaan kaikki vaihettu filmeihin? onneks tää nokitteluki loppuu sit siin vaihees, kun se on ollu oikeastaa vuosien varrella isompi ongelma ku piikkien käyttö. Jauhoja tullu imuroitua keuhkohi kyl kiitettävä määrä vuosien varrella. :down:

Joo ja lääkkeen haku on sit iltapäiväst koska työt alkaa niin helkkarin aikasten ettei chanssia koska matkaa yli 20km suuntaan.. tulee ajelua ekat kk tosi vitusti kyllä. jospa sen ekan kotilääkkeen ny vaa sais sit mahd nopee niin tää elämä rupee oikeesti helpottuun.

Ootko sie petri oikeesti tottunu tuohon, että otat lääkkeet päivällä vasta ja käyt aamun töis? kauanko meni tottua siihen ? mietin pitäskö mun täs ny alkaa ottaa esim puol annosta aamul ja toiset puolet iltapäiväl. vähä tottuis siihe ei niin terveeseen oloon. jotenki tuntuu pelottavalta ku oon tottunu 5v vetää aina eka herätes pari kuhvia kappia ja opparit naamaa ja töihin. Eli kroppa on tottunu tuoho rituaaliin aika pahasti :D pelkät kahvitki jos joutunu jättää juomatta niin on helvetti irti.

Kasiko
Lepakko

Post by Kasiko » Fri 01 Sep 2017, 12:14

Tuosta bupresta sen verran , että siinä on yllättävän helppo pudottaa annosta alaspäin , jos joskus tulee se aika , että haluaa tiputtaa annosta tai lopettaa kokonaan.
Huomasin tämän silloin , kun hoito ajettiin alas rikkeiden vuoksi. Viikon vai kahden välein annos puolitettiin 18mg siitä kaks viikkoa tiputettiin 8mg ja siitä kaks vkoa 4mg
ja siitä 2mg. Reflat pysyi poissa vielä tuolla 4mg annoksella melkein kokonaan. (2.5v olin ollut 18mg annoksella)
Suosittelen kaikille , että jos ei täysagonistien käyttö oo ollut päivittäistä niin ehdottomasti kokeilkaa ensin tuota suboxonea , jos vain mahdollista.

Panza
Tuppisuu

Post by Panza » Fri 01 Sep 2017, 15:45

Oma tilanne on vähän hankala eikä ihan vähänkään.

Olin metadonilla 4v ja lopetin sen tuossa isäni kuoleman jälkeen. Menin niin kylmäksi että ei helvetti mitään järkeä. 4 vuotta meni omis olois ja ei mulla ollu enää mitää sosiaalista verkostoa. Saati ajatus jonkin tekemisestä oli aivan ylivoimaista. Vei tunteet aika lahjakkaasti. Nyt sit monien vaiheiden jälkeen käytän bupree kadulta. Olen monta kuukautta hakenut apua tähän mutta vastaus on katko joka olisi ok josen olisi niin munaton. "sinähän sanoit että haluat irti tästä paskasta.. " tossa vaiheesa keskeytin ja sanoin hoitohenkilökunnalle että tottakai mä haluan tästä irti mutta ei se ole niin helppoa - mä oon addikti.
Metadonin kun ajoin alas niin lääkäri päätti että loppuu myös rivatrillit joita olen syönyt 16v ->31v. Aika mukavat vieroitusoireet enkä ole tarkotuksella hakenut kadulta kuin muutamia kertoja (parin kk aikana) ja ei ole mitään intressiä alkaa näitä uudestaan syömään, koska paniikkihäröjä ei oo tullut. Sinäänsä hyvä mutta ei paljon henkistä jaksamista tue tämä multa kysymättä tehty homma. Varsinkaan kun en niitä syönyt kun dosetin mukaan. Ei mulla ollu koskaan taukoja koska pelkäsin niin paljo vierotusoireita ja paniikkikohtauksia. Kuukausia sitten söin viimeisen 05 (tiputus 6mg, 05mg per viikko) Jalkapohjat aivan jäässä, leukalukko alkaa hellittää, teräksen maku suussa, lihakset jumissa. vituttaa ja ahdistaa. Kiukuttaa. Aika törkeit painajaisia ja en tienny että voi hikoilla niin paljo ko tossa tuli koettua.. aika rankkaa touhua. Maltti olisi ollut tossa tiputuksessa valttia.. No mitäpä näistä oloista jatkaan - alkaa olla jo voiton puolella.

Ajatukset pomppii vähän miten sattuu että sen takia on kirjottaminen hieman haastavaa.

Kävin siis katkon tuossa kk sitten mutta en kestänyt loppuun. (katko jns päihdepalvelukeskuksen oma. ei hoitajia näy, ollaan keskenään ja osa kh:n tehostusjaksolla raapien nenää kun itse yrität siitä päästä niin kiva katsoa vieres ko jengi notkuu.. yks muija oli siel joka puhu kuoleman kanssa timantin välityksellä.. ym kollasi huoneet siis psyykoosissa. Aivan väärä paikka. Yöllä ei saa mennä tupakalle vaan täytyy huoneessa kuunnella tiktaktiktak kellon tikitystä. No tälle katkolle nyt uusiksi sit. En tiedä miten pitkään tässä pitää pykiä, hekin ovat kirjanneet että tilanteeni on hankala. Vähintään niin joo..

Emännän kanssa olisi muutot pois täältä ja koulut tarkoitus aloittaa mutta miten pystyt tälläsessä tilanteessa että päivättäi kaverilt käyt hakee pari mg että pysyy kunnossa. Siinä sitten vielä muutot ym. eh. Onko mut sit pakotettu tähän tilanteeseen loppuelämäkseni. Haluaisin irti mutta en pääse ja buprelle en pääse. Metadonia on kokeiltu. Kauhea lääke itselleni - olen aika tunneihminen. Ei ohikäytön takia loppunut vaan itse kyllästyin siihen tunnettomuushelvettiin ja ei tasaiseen vaikutukseen. Vielä enemmän avautuu halu saada elämä raiteille kun rivatrillin pahimmat olot jo ohi ja kaikki tosiaa tuntuu niin kirkkaammalta.

Yritän päästä buprelle ja tehdä pohjaa elämälleni. Lääkäri ei vaan päästä mua buprelle, ei ole mitään perusteluja asialle. Vituttaa katsoa kun kavereita menee ku liukuhihnalta sinne ja itse räpiköi vaan tässä. Ohikäyttöä heillä jatkuvaa vaikka ei saisi vertailla. Juurikin nämä mpdvdpdv paskat eritoten.. Itse muistan joskus vuosia vuosia vuosia sitten kun tuli pv ja sitä myytiin pirinä. Kauheat laskut ja en nopeista pidä muutenkaan. Onneksi se on säästänyt mut siltä helvetiltä. Jengillä 600mg lyricaa. bentsoja ja 16mg xonea. ym lihasrelaksenttei. Eihä ne oo ko sekasi saatana. Ei saisi taas vertailla ei mutta tulee vähän epäreilu olo. En halua edes muuta kun sen korvaushoidon buprella. Kyllä tässä pärjää ja en halua sekottua enemmän. (empä olisi ikinä ennen näin ajatellut ja jos olisin sanonut olisin suoraan sanottuna valehdellut..)

En oo mikään pulmunen vaa elämäntilanne on tällä hetkellä paljon paremmin käsissä mitä se oli ennen metadonille menoa. Aika vastuutonta kaikella mahdollisella päätä sotkevaa meininkiä silloin. Nyt vain haluaisi aloittaa opiskelut, olla rehellinen ja ottaa apua vastaan. Tehdä tällä elämällä jotain. Mutta ei saa hukkuva edes sitä kättä - ei oo näköpiiris koko käden ojentajaa. Asun joensuusta n. 25km ja olen aina ku pyydetty ja omin päin useimmiten mennyt tästä juttelemaan päihdepalvelukeskukselle. Ei oo aivan helppoa kipeenä liikkua mutta avun takia yritän vaikka pitäisi kai lannistua ja luovuttaa.
Mä en enään tiiä miten tästä jatkaa. Tuntuu niin älyttömältä kun oikeasti haluaa irti ja lopettaa tämä kaikki niin sitä ei sallita. En ala heidän iloksi ja omaksi suruksi repimään mitään kaksinkäsin kuten ennen tein. Yritän vaan pärjäillä. Olisiko se ikä tuonut vähän järkeä.
Helkkari soittanut potilasasiamiehelle joka pyysi soittamaan hoitokordinaattorille.. se yllätys yllätys on paikallisen tk:n erikoissairaanhoitaja. Jonka kanssa välit vähän.. niin ja näin. Ei heitä kiinnosta - mm tosta rivan alasajosta tuli viesti että osta sieltä mistä ostat nyk lääkkeet. eli kadulta.

Seurustelen ihanan naisen kanssa ja haluaisin elämässä eteenpäin. Hänkin on puprekoukussa kuitenkin hänen menneisyys aika raju. Omiin juttuihin verrattuna älytön että on hengissä. Nyt hän on menossa katkolle. Miten voi parisuhde kestää jos toinen vetää.. ei kai oikein mitenkään. Helkkari että on asiat solmussa. Harmittaa että hän haluaa muutta ja haluan itsekin muttta miten helvetissä tässä mitään tekee kun ei asiat järjesty. Menettää nyt vittu se viimenenki voimavara. Lopettaminen olisi aivan mahtavaa vaan aivan helvetin hienoa koittaa rakentaa elämänsä siihen asti että sitä pystyy olemaan selvinpäin. Tukiverkosto, harrastukset, työ, koulu.. ymym.

Miksi kukaan ei auta? Kysymyksiä otetaan vastaan niin kerron lisää. En saa nyt jäsenneltyä kaikkia asioita vaan tuossa on pintaraapaisu jos siitäkään saa selvää. Täytyykö mun menettää taas kaikki ennenku asiat järjestyy edes jotenkin. Lääkärikin kierteli ja kaarteli sekä näytti jotain helvetin aivokuvia sienipäissään ja ei ilman sieniä. Miten vitussa ne kuuluu mun elämään nyt - tiedän että aivot käy pikkase erilailla kun sitä huumehetta on suonistossa. Vaikka tässä lähinnä kitkutteleekin. Yllättyi kun kerroin että en halua bentsoja ja ei oikein uskonut että tosiaan haluan irti kaikesta. Ainakin tällänen olo jäi. Sanoi että pitää olla munaa ja onnistua tuolla katkolla. Muualle ei saa lähetettä kiitos miu siu sotet.
Vertasin sit tota katkoa myös siihen että laita 8 puliukkoa kertomaan yhdelle miten hienoa on dokata ja muut juo samalla. Siinä sit kattele sitä pulloa ja katotaa miten se kestää 2viikkoa. Joillakin onnistuu - mulla ei.

Epätoivooooo

Mitä mä oikein teen? Tuun kyselee täältä apua tilanteeseen.. Hirttosilmukat ei oo nyt vaihtoehto vaikka se mielessä käykin välistä. Kertonee jotain tästä epätoivosta ja siitä ettei he sielläkään tiedä miten auttaa. Korvaushoidosta kun puhuu tulee olo että he luulevat että vaan sen takia käyn siellä tai siis että pääsen buprelle enkä halua muutoin kuntoutua. On tultu aika pitkä matka kyllä tähän.

Menneisyys siis määrittelee mut aina. Niinhän se on mutta jotain järkeä.

Atkinsson
Tuppisuu

Post by Atkinsson » Mon 04 Sep 2017, 21:17

Terve! Vihdoin rekkasin tänne, kirjottelin tonne esittele itsesi ni käykää kattoo, jos kiinostaa.

Tilanne on se, että viime torstaina lääkäri sano: "arviointi on nyt ohi, metadoni hoito alkaa"

Oon saanu elämäni tasotettua jo tosi hyvin, nyt en pääse eteenpäin ennenku toi hoito alkaa. Haluisinki kuulla teilt muilta KHlaisilta mutamia asioita.

1. Kauan teil kesti päästä alottamaan hoito, siitäpäivästä ku arvio oli suoritettu?
2. Kauan kesti saada kotiannokset?
3. Missäpäin suomea alotitte hoidon? Itse HKI
4. Onko totta et kh annos ei anna muka mitään (metadon)
Ku lähes kaikki niin väittää. Kuulostaa vaan oudolta, ku
Ite saan ihan buprestaki fiilikset, vaikka 8vuotta . päivittäist käyttöä. Vuosia fullagoiki.

Sit onko kellään tietoa et nytku on tuo arvio suoritetu, saisinko mitenkään rahalla aloitettua hoitoa yksityisesti?

Entäs onko kokemusta lekureista? Jos saisi vaikka teemut/norspanit odotusajan lääkkeiksi

Täytyy kyl sanoo, et jotenki naurettavan absurdi tää prosessi ollu. 8kk menny ja sen aikan 3 seulat, viidelle tyypille selittäny täysin samat asiat, muutamalle jopa useampaa kertaan. Ja se arviointi et pääsee ees arviointii haha. Nomutjoo kiitollinen oon, et hoito mahdollustetaa kuitenki.. ps Pandalt oottaisin mielipidet toho metkun toimivuuteen.. Tsemppii kaikille!

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Tue 05 Sep 2017, 00:12

Ensinnäkin Atkinsson. Lukemalla tätä topikkia niin huomaat, että nämä sun kysymykset ovat tällä hetkellä kaikista eniten kysytyimpiä asioita tässä topikissa ja jengi kertoo omista kokemuksistaan. Oikeastaan koko foorumin yleisin puheenaihe on opiaattien lopettaminen ja korvaushoito kysymykset nykyään. :mrgreen: Mutta pistän parit asiat tähän niihin mistä ei ihan kokoajan ole puhuttu...
Atkinsson wrote:
Mon 04 Sep 2017, 21:17
4. Onko totta et kh annos ei anna muka mitään (metadon)
Ku lähes kaikki niin väittää. Kuulostaa vaan oudolta, ku
Ite saan ihan buprestaki fiilikset, vaikka 8vuotta
Olisi kovin hassua jos metadonista ei saisi mitään fiiliksiä, kun se poistaa jo ne vieroitusoireetkin joidenka takia ihmiset siellä korvaushoidossa hengailee. Tärkeintä on kummiskin hoidon alussa ymmärtää se, että jos suunnitelmissa on lopettaa päihteet ymmärtää asenne "eihän sen pitäisi antaa niitä fiiliksiä", koska sen ideana on pitää fyysisesti riippuvaiset ihmiset toimintakykyisenä jotta voi rakentaa normaalia elämää eikä elämä pysähdy ihan täysin sen takia, että elämä on lähinnä pillerien pyörittelyä ja turhia omia lopetusyrityksiä ja sitten taas retkahduksia.

Silti. Metadon on yksi vahvimmista oppareista. Ne annokset mitä monesti korvaushoidossa annetaan olisi aivan liian isoja annoksia ihmisille jotka eivät käytä opiaatteja/opioideja. Kyllä se vaikuttaa mielialaan, ahdistukseen ym varsinkin metadon, koska se vaikuttaa muuhunkin kuin pelkkiin opiaattireseptoreihin. Yksi kaikista eniten elämäänne helpottavista päätöksistä tulevaisuutta ajatellen on se, ettei ala kiskomaan mitään buustereita korvaushoito-lääkkeiden päälle. Silloin se ei varmasti kanna ja se touhu aina lipsahtaa vähän ongelmalliseksi tulevaisuutta ajatellen. Sen annoksen ei pitäisi olla päihdyttävä. Silti aika moni korvaushoito potilas kumminkin näyttää saavan niistä oloja ja jos katselee korvaushoito potilaita niin aika moni tulee sieltä lääkkeeltään aina aika tyytyväisen näköisenä.

Tämä siis on mun mielipide, kun katsellut pitkän aikaa erilaisia korvaushoitopotilaita kaveripiirissä.

Atkinsson wrote:
Entäs onko kokemusta lekureista? Jos saisi vaikka teemut/norspanit odotusajan lääkkeiksi
Teemuja jos kirjoitettaisiin ns korvaushoito määrillä niin sithän niitä menis sulla listoja kokoajan, että pysyisi reflat poissa. Tuskin kukaan peruslääkäri voi sitä kirjoittaa. Luultavasti maksaisi aika paljon myös tälläinen järjestely. Sulla pitäisi olla kait jonkinlainen hoitosuunnitelma olemassa jo? Jos hoidon pitäisi "alkaa".
Atkinsson wrote:
ps Pandalt oottaisin mielipidet toho metkun toimivuuteen.. Tsemppii kaikille!
Mä en ihan oikeasti tiedä kannataako Pandalta näitä kysymyksiä aina kysellä. Sen verta on oheiskäyttöä ja omituisia brintellix annosteluja ym...

Mä en nyt sano tätä vittuilemalla Pandalle (ja tiedän nyt pahoittavani kyseisen henkilön mieltä, sori jo valmiiksi), mutta täällä on myös ihan fiksua porukkaa jotka ovat korvaushoidossa olleet pitkään ja vähentävät huumeiden käyttöä ja ovat aidosti skarppeja ihmisiä. Kiitos Petri6 ja Sydneylle oikeasti jatkuvasta asiallisesta kommentoinnista. Kiittäen moderaattorit.
tRip wrote:
Muistakaa et jokainen haskattu elämä on vähän sääli, koska potentiaalia meissä on ihan widusti,!

SadPanda
LD50

Post by SadPanda » Tue 05 Sep 2017, 06:51

Niin en varmasti ole kyllä nyt hyvä sanomaan kun menee välillä ataraxia rivatrillin kans välillä xanoreita mm. mut nyt olen pitänyt että kerran vkossa boostailen enmmän. välillä lipsun 2x vkossa bentsojen kanssa.

Muta tuonhon aiempaan kysymykseen ni kylä mulla se VIELÄ EDELLEEN välillä tuntuu jopa paremmin ilma boostereita mikä on hämmentävää. välillä taas sitä vaikutusta ei pistä merkille kun jokapäivästä. Mutta kyllä se on iso moodboosteri. Ja ei mitn nuokkuja tule (ehkä alotuksessa) mutta semmonen lämmin tunne perus opiaattilämmin tulee aina kun se lääke alkaa imeytyy ja menee vereen. sillee se tuntuu hyvältä. ja vie kyllä kamanhimot pois paremmin. Ei mulla ole stimuja HIMOTTANu samallalailla mitä sillonku olin xonella. Ja xoneen kyllästyy todella nopeaa. emt mulle tä on iha hyvä :) mutta ei kannata kuunella mua niinku toi dexma jo sano. se on väärä linja lähteä hoitoon pärinöiden toivossa.

Whirl
Psykonautti

Post by Whirl » Tue 05 Sep 2017, 21:49

Olipas käynti. lääkäri ei oikee suoraa vastannu millo mahd alkais kotilääkkeet saamaan. Mun ajomatka on niin pitkä tonne lääkkeide hakuu, että oikeesti toi kh alkaa olee elämää helpottavaa vasta ku kotilääkkeet alkaa irtoaa. siihe asti se on melkee samalaista ku tää säätö paska ku rahaa menee bensaan yms. kuitenki tään tarkotus olla kuntouttavaa niin eihä se mitään muuta jos rahaa palaa suhtees sama verra ja kauheet kulkemiset. noh jospa ne jossai vaihees irtoais. Olettaisin että noissaki joku lakisääteinen jutska jos yhtää rikettä tullu niin eihä niitä voi vuosia olla antamatta vai voiko?
kauas teil on menny muuten bupren kans että annos saatu kohdalle? eikai siinä ny mitää 2-3kk voi mennä. onneks tään voi tässä töide ohel tehä ja bupre saa näkyä kokoaika elimistös, mut muuta ei sit.

no jospa tää tästä lähtis käyntii. voi olla että tää gaban tiputtelu tekee kaikesta niin vaikeen kuulosta ja ankeeta :| mutta toverit älkää luovuttako ! kyl se valo sieltä joskus paistaa risukasaan. on ollu itelläki niin monta kertaa lähel luovuttaa, mut jatkanu vaikka enää nähnykkää missää mitää järkee pitkii aikoihin. Siitä millon se valo sinne paistaa en osaa sanoa voi kestää vuosia tai sit viikkoja. tsemppaavaa joo mut mut :up:

NatiHero
Apteekki

Post by NatiHero » Wed 06 Sep 2017, 04:48

Mulla on vähän takkuillen lähteny hoito käyntiin. Oon siis eräästä poikkeus syystä haittoja vähentävässä hoidossa, josta siirtymässä kuntouttavaan edessä. Ohikäyttö on lähinnä pilven polttoa rentoutukseen ja esim.tänään/eilen amfee (tosi harvinaista). Mut ku hitto on aamusin vieläkin selkeesti viekkarit. Viimeks ku olin hoidossa,Metiksellä sillonki, niin 60mg kun tuli nii se oli siinä. kaikki reilas. Nyt sama 60mg mut ei vaan kanna. Mää oon viel nii arka vaatimaan asioita itelleni,vaikka pitäis.

Tosin pitosuudet pitäs kans mitata, mut mulla pitäs laittaa ultralla neula. Viimekski ku oli pieni OD tilanne ja löivät kanyyliä nii piti lopulta tulla helikopterilla anestesiologi laittaa ultralla, :doh: Ollaa pitempää mietitty, et mitä tän kaa tehtäs,IMO suoraa TAYSiin ja kunnon välineillä homma kotiin. Stressaaaaa...!

Mut onhan tää 100kertaa rennompaa ku säätää sitä palikkaa jostai kaiken aikaa. En mää sitä,mut tunnen kyllä, et reflat ne on aamusin :(

Vinkkejä tähän tilanteeseen kellään?

SadPanda
LD50

Post by SadPanda » Wed 06 Sep 2017, 10:38

mä en luota kyllä nihin pitoisuuksiin en sitte pätkän vertaa. SIIS buprenorfiinipitoisuudet voi hyvinki itä paikkansa. mutta mulla otettiin 3 ari vkolla ni ne heitti eka LIIAN ALHASISTA. taas iha vitu korkealla enkä oheiskäyttäny tuolloin metadonia. lääkärikin sano että ihmeelisesti heittelee nämä arvot että ei näihin oikein voi luottaa ja jotai suuntaa antavaa. mä oon nyt tyytyväinen tähän 90mg. ja haittojavähentäv hoito. ei se tämäkään KANNA niinku ihan täysin mutta en usko että se kantaa millä annoksella. Enkä mä voi sanoa ettei tämä ny sillee kanna kyllä tämä kantaa ihan tarpeeksi. en usko että tämän paremmin tätä saa kantavaan. aamulal on 8:00 klinikka ja nukun yöni hyvin ja sillee aamusin on vähä kolea ja horkkanen olo mutta lämmintä päälle ja sitte jotai tekemistä aamutoimia yms ni sitte se aika kuluu nopsaa ja sillee saa taas lääkkeen mikä auttaa. Ei voi niinku puhua aamuisin vieroitusoireista. koska ne vieroitusoireet mitkä tästä koin sillo ku olin 3.5vrk ilman ni SILLON OLI semonen tunne etä ei helevetti. niin ei ole ni väliä vaikei kunnolla kannakkaan kuha ei semmone refla olo ole sentää..

Kisu
Psykonautti

Post by Kisu » Wed 06 Sep 2017, 11:54

Itsellähän ei korvaushoidosta kokemusta, opiaattiriippuvuudesta ihan riittävästi ja siltä pohjalta mietinkin, että eikö ne aamuiset vieroitusoireet ikään kuin vähän kuulu toimenkuvaan? Luulisi, että olipa kyseessä miten pitkävaikutteinen aine tahansa niin keho kyllä tottuu siihen ennen pitkää niin, että aina ennen päivän annosta on olo hieman nihkeä (ja nisti minussa sanoo että niinhän sen kuuluu ollakin, jotta se päivän opparidose tuntuisikin jossain.) Tietenkin jos joka aamu on olo tyystin toimintakyvytön, sängystä ei meinaa päästä ylös ja lääkkeenhakureissulla meinaa suoli tyhjentää itsensä äkillisesti, on asiaan syytä paneutua tarkemmin, mutta omaan korvaan hienoiset vieroitusoireet aamuisin kuulostavat aika normaalilta nistin arjelta.

Whirl
Psykonautti

Post by Whirl » Wed 06 Sep 2017, 16:34

Kisu wrote:
Wed 06 Sep 2017, 11:54
Itsellähän ei korvaushoidosta kokemusta, opiaattiriippuvuudesta ihan riittävästi ja siltä pohjalta mietinkin, että eikö ne aamuiset vieroitusoireet ikään kuin vähän kuulu toimenkuvaan? Luulisi, että olipa kyseessä miten pitkävaikutteinen aine tahansa niin keho kyllä tottuu siihen ennen pitkää niin, että aina ennen päivän annosta on olo hieman nihkeä (ja nisti minussa sanoo että niinhän sen kuuluu ollakin, jotta se päivän opparidose tuntuisikin jossain.) Tietenkin jos joka aamu on olo tyystin toimintakyvytön, sängystä ei meinaa päästä ylös ja lääkkeenhakureissulla meinaa suoli tyhjentää itsensä äkillisesti, on asiaan syytä paneutua tarkemmin, mutta omaan korvaan hienoiset vieroitusoireet aamuisin kuulostavat aika normaalilta nistin arjelta.
Nii oha sitä selvipäinki herätes aina nihkee olo ennen kahvia yms. jos joku viel muistaa miltä tuntu herätä selvipäi eihä sitä heti herätes oo fiiliksis 8)

Itteä kyl kuumoilee tää vaihto ku tottunu kaikki vuodet ottaa heti herätes koko annoksen ja thats it. jaksaa justii sen työpäivän tehä töitä ja sit lysähtää sänkyyn töide jälkeen venaa huomista annosta. jospa toi kh tois sit vähä energiaa loppupäivään ku annokset isonee vakituisesti.
Nyt sit pari viiko päästä ku alkaa pitäs alkaa vetää iltapäivsiin lääkkeet ja sen tietää alussa ne annokset on niin pieniä ku säädetää kohdalleen niin saad nähä :3

renttuni
Apteekki

Post by renttuni » Thu 07 Sep 2017, 15:21

Atkinsson ite oon metadonilla ja tuossa aiemmin kirjoitin aika paljo siitä. Kyllä mulla noin tunnin päästä lääkkeestä tuntuu jotain. Ei nyt silleen päähän mene ja tuntemus kestää about tunnin. Sitten olo on ihan normaali. Hoidon aloituksessa lääke aloitettiin niin hitaasti (viidessä viikossa 60 mg) että ei mennyt päähän.

Pitoisuudet on itellä katsottu kerran. Hieman liian alhainen ennen lääkettä, mutta ei mulla ole mitään refloja.

Atkinsson
Tuppisuu

Post by Atkinsson » Thu 07 Sep 2017, 21:42

Kiitos vastaksista! Joo en todellakaan mitään nuokkuja halua, missään nimess. Mulla on ollu melkein vuosikymmenen tosiaan aivan hirveää sekakäyttöä, se perus rapanistimeininki. Nyt maaliskuusta asti oon pysyny opiaateissa, alle kymmenen kertaa satunaisia bentsoja/stimuja.

Kama tosiaan himottaa usein, mut oon saanu sisältöö elämään. Nytki remppaan porukoitten rintamamiestaloa, se on ollu tosi hyvää tekemistä, ni eioo kamaa miettinyt. Ton metadonin valitsin siksjust, ku niin monet kertonon et vie noit kuosaamishimoi. Ja mul on täysagojenkäyttöä runsaasti. Ja sen myönnän et haluun sen pienen lämmön yms. Testasin Subutexin liottamista, ni 2.5 X 8mg piti reflat pois, mt en tuntenut yhtään mitään ja parin tunninpääst sit injektoin palasen. Sit viel on seki eet Xonee jos oisin menny, ni tunnen itteni.. Oisin ostanu lisäsubuu, ja lomat rännännny.. Oon 95%varma et toi metku on oikee valinta. Ja se onneks estää senki, et ei hetkenhimoissaan voi ostaa jarrui, ku ne eivaa toimi.

Huomenna käynti omahoitajalle, ni päääsen silt kyselee. Vitsi ku alkais 6 viiko sisää, ni mulla ois heti duunipaikka, ja se jos joku ois niin hiton nostattva asia mulle! Anteeks vähä hono teksti, näyttö/näppias paskana!

PS: Dexma sun kirjotuksiii oon enimmäksee tääl lukenu! Olit ihan mun idoli :D ja esikuva vielki. Kaikkee hyvää kaikille! Suomessa onneks saa apua ku vaan lähtee hakemaan! :cheers: :cheers: